ONKO JEESUS MESSIAS?
Joh.7:25-36
--
Jeesus on edelleen Jerusalemissa lehtimajanjuhlilla (Joh. 7. luku.)
Jerusalemin asukkaat oudoksuivat sitä toimettomuutta, jota hallitusmiehet, Jeesuksen kiihkeimmät vastustajat, osoittivat Jeesusta kohtaan (25,26).
Kun Jeesus pyhäkössä kovalla äänellä viittasi siihen yhteyteen, mikä hänellä oli Jumalan kanssa, valmistautuivat pääkaupunkilaiset ottamaan hänet kiinni; mutta ei kukaan käynyt häneen käsiksi, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut (28-30).
Jotkut liittyivät sydämen luottamuksella Jeesukseen, vaikka eivät olleetkaan varmoja, onko hän Kristus, luvattu Messias (31).
Kun fariseukset kuulivat kansan näin kiistelevän hänestä ja huomasivat, kuinka Jeesuksen puheet ja käytös sai juhlaväessä aikaan luottamusta, ryhtyivät he tehokkaisiin toimenpiteisiin sen ehkäisemiseksi.
He lähettivät palvelijoita ottamaan häntä kiinni (32). Mutta Jeesus sanoi:
"Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla." (33.34).
Kuulijoilta puuttuivat edellytykset ymmärtää Jeesuksen puhetta poismenostaan.
Hallitusmiesten taholta, jossa hengellinen pimeys myös vallitsi, lausuttiin ajatus, että Jeesus ehkä aikoi mennä saarnaamaan juutalaisten luo Israelin ulkopuolelle (35).
Tällä ajatuksella, jolla aivan väärin tulkittiin Jeesuksen sanat, oli kuitenkin ennustuksellinen luonne.
Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen hänen oppiansa levitettiin Palestiinan ulkopuolelle ensin juutalaisten ja sitten pakanain keskuudessa.
Onko Jeesus Messias? (Joh.7:25-53)
13
260
Vastaukset
ELÄVÄN VEDEN VIRRAT
Joh.7:37-53
---
Lehtimajan juhlan viimeiseen päivään liittyi veden tuominen Siiloan lammikolta juhlakulkueessa pyhäkön alttarille.
Tästä Jeesus sai aiheen puhua elävän veden virtoihin verrattavasta Pyhästä Hengestä (37-39), jonka hän antaa kaikille niille, jotka elävät uskonyhteydessä hänen kanssaan.
Jeesus sanoo:
”Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." (38).
Tämä elävä vesi vuodatetaan kaiken lihan ylle vasta sen jälkeen, kun Jeesus on palannut takaisin Isänsä kirkkauteen (39).
Ne, jotka uskossa ovat vastaan ottaneet Pyhän Hengen lahjan, tekevät rakkaudessa työtä ympäristössään lähimmäistensä hyväksi.
”Lahjaksi te saitte, lahjaksi myös antakaa” (Matt. 10:8).
Kuunnellessaan Jeesuksen puhetta ihmisten mieliin tuli erilaisia ajatuksia.
-Toiset pitivät häntä profeettana (40).
-Toiset sanoivat: "Tämä on Kristus".
-Mutta toiset sanoivat: "Ei suinkaan Kristus tule Galileasta? Eikö Raamattu sano, että Kristus on oleva Daavidin jälkeläisiä ja tuleva pienestä Beetlehemin kaupungista, jossa Daavid oli?" (41,42).
-Joukossa oli niitäkin, jotka halusivat käydä käsiksi Jeesukseen (44). Mutta Jeesuksen aika ei vielä ollut tullut.
--
Tyhjin käsin palasivat palvelijat takaisin hallitusmiesten ja fariseusten tykö. Tiedusteltaessa syytä, miksi he eivät olleet ottaneet Jeesusta kiinni, antoivat palvelijat Jeesuksesta ihanan tunnustuksen, mikä hämmästytti silloisia hallitusmiehiä, mutta ilahduttaa meitä kristittyjä.
Jeesuksen puheilla oli ollut heihin niin valtava vaikutus, etteivät he voineet noudattaa esimiestensä käskyä.
Suurinta hämmästystä herätti hallitusmiehissä kuitenkin se, että eräs heidän omasta keskuudestaan, Nikodeemus (Joh. 3.), korotti neuvoston edessä äänensä.
Omana mielipiteenään hän sanoi, että Jeesusta itseään on ensin kuultava, ennen kuin ryhdytään enempiin toimenpiteisiin hänen suhteensa (50,51).
--
Kenet sinä ajattelet Jeesuksen olevan?Virsi 434
--
1.
Kunnian Herraa palvelkaa
kaikille siunaukseksi
armoa vieden avaraa
ihmisten vapaudeksi.
Riemu on suuri taivaassa,
tuhlaajalasten kotona,
aina kun syntinen kääntyy.
2.
Eloa kypsyy korjuuseen,
lyhyt on toiminnan hetki.
Turmion suureen synkkyyteen
rientävi ihmisten retki.
Kristusta jos ei tunneta,
kuljetaan ilman toivoa
kolkkoa kuolemaa kohti.
3.
Sydämin, suin ja kätten töin
avuksi kiiruhtakaamme.
Rukous nouskoon päivin, öin,
Herralta Hengen me saamme.
Hätä ja tuska maailman
suurempi on kuin aavistan.
Ken tahtoo kärsivää auttaa?
4.
Hopeat, kullat Herran on,
päiväni myös ovat Herran.
Aika kun saapuu tuomion,
lainaansa kysyy hän kerran.
Auta siis käymään tietäsi,
niin kuin sen kuljit, Herrani,
palvellen matkalla muita.- Irmeli.
Messias Kuningas.
Joka kuuntelee Kuningatartaan. - lukekaa.
Luuk. 7:38
Hän asettui Jeesuksen taakse tämän jalkojen luo* ja itki. Kun Jeesuksen jalat kastuivat hänen kyynelistään, hän kuivasi ne hiuksillaan, suuteli niitä ja voiteli ne tuoksuöljyllä. [Ateriat nautittiin makuulla ollen.]
Luuk. 7:44
Hän kääntyi naiseen päin ja puhui Simonille: "Katso tätä naista. Kun tulin kotiisi, sinä et antanut vettä jalkojeni pesuun, mutta hän kasteli jalkani kyynelillään ja kuivasi ne hiuksillaan. [1. Moos. 18:4]
Joh. 11:2
Maria oli se, joka voiteli Herran jalat tuoksuöljyllä ja kuivasi ne hiuksillaan, ja sairas Lasarus oli hänen veljensä. [Joh. 12:3]
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua - Irmeli.
Irmeli. kirjoitti:
Messias Kuningas.
Joka kuuntelee Kuningatartaan.1. Korinttolaiskirje 15
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden (Kuningatar)Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
27 Sillä "(Kuningatar)Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti(Kuningatar) Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin(Kuningatar) Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [ - Diana-ad-rem
Irmeli. kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 15
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden (Kuningatar)Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
27 Sillä "(Kuningatar)Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti(Kuningatar) Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin(Kuningatar) Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [Taivaan kuningatar, oliko hän nyt Istar vai Astarte laskeutui luvatta taivaasta maan päälle, laskeutessaan hänen huntunsa liehuivat taivaan tuuliin, niinpa hän maahan laskeutuessaan oli alaston ja näin tuli syntiinlankeemus.
Hänen poikansa, Tammus, joka oli sekä jumala, että jumalan poika ja myöskin äitnsä rakastaja, joutui menemään ( kuolemaan ) manalaan sovittaakseen äitnsä/ rakastajattarensa synnin. Manalan voimat eivät kuitenkaan voineet pidättää poikaa, vaan hän voitti kuoleman ja nousi kolmen vuorokauden kuluttua kuolleista, näin oli synti sovitettu.
Äitikuningatar pääsi palaamaan takaisin taivaisiin ja sai matkalla kerättyä huntunsa ympärilleen, hän oli puhdistunut / oli jälleen siveellinen.
Tammus oli myös maanpäällinen kuningas, näinpä yritetään myös Jeesuksesta tehdä sekä juutalaisten kuningasta, jumalaa ja jumalan poikaa, syntien sovittajaa, uhrautujaa toisen puolesta, sekä kuolleista ylösnousutta.
Mariaa kutsutaan myös jumalan äidiksi.
Tammus tarinassa tämä taivaan kuningatar oli sekä äiti, että poikansa rakastajatar.
Jeesus ei ole myöskään messias, hän on se väärä messias,
satuhahmo, aikuisten satu. - Diana-ad-rem
Diana-ad-rem kirjoitti:
Taivaan kuningatar, oliko hän nyt Istar vai Astarte laskeutui luvatta taivaasta maan päälle, laskeutessaan hänen huntunsa liehuivat taivaan tuuliin, niinpa hän maahan laskeutuessaan oli alaston ja näin tuli syntiinlankeemus.
Hänen poikansa, Tammus, joka oli sekä jumala, että jumalan poika ja myöskin äitnsä rakastaja, joutui menemään ( kuolemaan ) manalaan sovittaakseen äitnsä/ rakastajattarensa synnin. Manalan voimat eivät kuitenkaan voineet pidättää poikaa, vaan hän voitti kuoleman ja nousi kolmen vuorokauden kuluttua kuolleista, näin oli synti sovitettu.
Äitikuningatar pääsi palaamaan takaisin taivaisiin ja sai matkalla kerättyä huntunsa ympärilleen, hän oli puhdistunut / oli jälleen siveellinen.
Tammus oli myös maanpäällinen kuningas, näinpä yritetään myös Jeesuksesta tehdä sekä juutalaisten kuningasta, jumalaa ja jumalan poikaa, syntien sovittajaa, uhrautujaa toisen puolesta, sekä kuolleista ylösnousutta.
Tammus tarinassa tämä taivaan kuningatar oli sekä äiti, että poikansa rakastajatar.
satuhahmo, aikuisten satu.Kolmiyhteys, isä, poika, pyhä henki, nämä ovat kuitenkin YKSI, sanoo kristinusko.
Jos Maria sikisi pyhästä hengestä, ja pyhä henki on sama, kuin poika ja isä, voinemme ajatella myös niin, että poika itse siitti äitinsä..
Joten hän oli äitinsä rakastaja.
Tämäkin sopii myös Tammus-jumala tarinaan. - voi voi voi
Diana-ad-rem kirjoitti:
Kolmiyhteys, isä, poika, pyhä henki, nämä ovat kuitenkin YKSI, sanoo kristinusko.
Jos Maria sikisi pyhästä hengestä, ja pyhä henki on sama, kuin poika ja isä, voinemme ajatella myös niin, että poika itse siitti äitinsä..
Joten hän oli äitinsä rakastaja.
Tämäkin sopii myös Tammus-jumala tarinaan.Te kuljette eksyksissä ja minkä takia.Te ette tunne kirjoituksia ja ette tunne PYHÄÄHENKEÄ.Herra anna armoa tälle kansalle edes muutaman hurskaan tähden,sillä suuri on synti mitä tämä kansa nyt tekee ja väkevä on eksytys mitä täälläkin tyrkytetään monista suista.Voi meitä fariseuksia,voi meitä,voi voi voi
Diana-ad-rem kirjoitti:
Taivaan kuningatar, oliko hän nyt Istar vai Astarte laskeutui luvatta taivaasta maan päälle, laskeutessaan hänen huntunsa liehuivat taivaan tuuliin, niinpa hän maahan laskeutuessaan oli alaston ja näin tuli syntiinlankeemus.
satuhahmo, aikuisten satu.- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Onhan selvää, jos poika on myös itsensä isä, niin tottakai hän on silloin myös äitinsä rakastaja. Koska, eihän hän aviomies ollut.
VT:n mukaan sukurutsaus ja haureuden harjoittaminen olivat suuria syntejä, joten eivät ne toki jumaltarustoihinkaan sovi, sellaisia ei yksinkertaisesti hyväksytä.
Jumala on YKSI. - ohikulkenut
Diana-ad-rem kirjoitti:
Onhan selvää, jos poika on myös itsensä isä, niin tottakai hän on silloin myös äitinsä rakastaja. Koska, eihän hän aviomies ollut.
VT:n mukaan sukurutsaus ja haureuden harjoittaminen olivat suuria syntejä, joten eivät ne toki jumaltarustoihinkaan sovi, sellaisia ei yksinkertaisesti hyväksytä.
Jumala on YKSI.http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081010173054.htm
- neitsyt Maria itse?
ohikulkenut kirjoitti:
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081010173054.htm
Ei ihme että Jeesuksella oli evankeliumien mukaan vanhempana tarve kieltää äitinsä kun tämä tuli muiden poikiensa kera hakemaan Jeesusta kotiin koska ajattelivat tämän menettäneen järkensä. Ja odottaa seuraajiensakin rakastavan enemmän häntä kuin vanhempiaan.
Vai näyttiköhän neitsyt Maria sittenkin ehkä tältä:
http://animals.nationalgeographic.com/animals/reptiles/komodo-dragon.html
Siinä tapauksessa jouluseimen Jeesus-lapsi taas näytti tältä:
http://news.nationalgeographic.com/news/2006/12/061220-virgin-dragons.html
Noissa tapauksissa ei liene kyse evankeliumien kertomasta Pyhästä Hengestä sikiämisestä ja siten itse Jumalan lihaksi tulemisesta? Muuten meillä tällä pallolla olisi tälläkin hetkellä aika monia Jumalan inkarnaatioita odottamattomissa muodossa. Voitaisiin saman tien vaihtaa krusifikseihinkin jokin niistä Jeesuksen sijasta. Itse olen tuon komodo-liskon kannalla.
"I'm not aware of it [= parthenogenesis] in a mammal species," he said, "So if you're looking for support for the theory of the Virgin Birth, then I think it's a bit of a long shot." (sitaatti jälkimmäisen linkin artikkelista sivulta 2) - tuollainen
neitsyt Maria itse? kirjoitti:
Ei ihme että Jeesuksella oli evankeliumien mukaan vanhempana tarve kieltää äitinsä kun tämä tuli muiden poikiensa kera hakemaan Jeesusta kotiin koska ajattelivat tämän menettäneen järkensä. Ja odottaa seuraajiensakin rakastavan enemmän häntä kuin vanhempiaan.
Vai näyttiköhän neitsyt Maria sittenkin ehkä tältä:
http://animals.nationalgeographic.com/animals/reptiles/komodo-dragon.html
Siinä tapauksessa jouluseimen Jeesus-lapsi taas näytti tältä:
http://news.nationalgeographic.com/news/2006/12/061220-virgin-dragons.html
Noissa tapauksissa ei liene kyse evankeliumien kertomasta Pyhästä Hengestä sikiämisestä ja siten itse Jumalan lihaksi tulemisesta? Muuten meillä tällä pallolla olisi tälläkin hetkellä aika monia Jumalan inkarnaatioita odottamattomissa muodossa. Voitaisiin saman tien vaihtaa krusifikseihinkin jokin niistä Jeesuksen sijasta. Itse olen tuon komodo-liskon kannalla.
"I'm not aware of it [= parthenogenesis] in a mammal species," he said, "So if you're looking for support for the theory of the Virgin Birth, then I think it's a bit of a long shot." (sitaatti jälkimmäisen linkin artikkelista sivulta 2)krusifiksi voisi johtaa uskovaiset vähän rakentavamman tekemisen pariin, kuten eläinten ja luonnosuojeluun (vrt. Gen 2:15 ”viljelemään ja varjelemaan”) kuin keittämään huttua sellaisista teksteistä, joiden ymmärtämisessä heillä on suuria ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4954001Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi493830Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303059Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902260- 1582078
- 1051770
- 1321634
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541460Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.431314Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71218