Kumarranko kultaista vasikkaa?

Mikko Lahti

Kultaisen vasikan kumartajien silmät tähyilevät tänään huolestuneina taivaalle.

”Amerikkalaisesta alkiosta kasvaneesta ,suomalaisesta sijaisemästä syntyneestä vasikasta maksettiin nettihuutokaupassa huikeat 10500euroa.Tämä vasikka ei poikine koskaan.Siitä huuhdotaan uusia kalliita alkioita omaan navettaan tai netin kautta maailmalle myytäviksi.” KP 13.2.2009

Kultainen vasikka poikii eilen ja tänään. Raamattu kertoo, miten väkevä Jumala käsivartensa voimalla vapautti Israelin Egyptin ikeestä, orjuuden pesästä. Kun kansanjohtaja Mooses viipyi vuorella Jumalan puhuttelussa, niin valittu kansa vaati, ja pappi Aaron teki heille kultaisen vasikan. Kansa sanoi:”Tämä on sinun jumalasi Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta.”

Takaisin palannut Mooses vihastui. Hän poltti kultaisen vasikan tulessa, rouhensi sen hienoksi veteen ja juotti sen israelilaisille. Kansasta surmattiin 3000 miestä. Sitten Mooses rukoili armoa kansalleen, mutta Jumala sanoi:”Mene ja johdata kansa siihen paikkaan josta minä olen puhunut; katso ,minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa.” 2 Moos. 32:34.

Entä nyt, kun saatanalliseen mammonan kumartamiseen vihastunut Kaikkivaltias painaa kädellään kultaisen vasikan rakentajia ja kumartajia kaikkialla maailmassa? Kvartaalikapitalismin linnoitukset ritisevät jenkeissä ja meillä. Kuka näkee, että rikaskin on lakastuva retkillänsä vaeltaessaan mielettömän ahneuden tietä? Finanssikriisi, luottolama jne ;rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kuinka lähellä totuutta olisi tämä määritelmä:saatanallisen ahneuden karvas hedelmä ja sen sokeat syöjät?

Kvartaalikapitalismin kriisin lipuessa luoksemme levoton sydän pohtii:Kuinka Suomi-neito selviää kun Herran raskas käsi painaa päälakea? Entä minä ja perheeni; köyhtyykö köyhä edelleen, haihtuuko rakkautemme huuma?Vieläkö tulevina vuosina siniristilippu kohoaa salkoon ja Visa vinkuu hilpeillä ulkomaanreissuilla? Kuinka kauan heitän läppää Irc-galleriassa ja söpöilen tuttujen ja tuntemattomien naamojen kanssa Facebookissa?

Kaikkivaltiaan raskas käsi painaa meitäkin. Siksi kirkkaita päiviä halajava sielu pyytäköön elävältä Jeesukselta:"Älä muista minun nuoruuteni syntejä,älä minun rikoksiani, muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden Herra."

Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila

14

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mim.

Mikolta lainattua.

>>>Tiedäthän lukija, että kiireinen syntielämä tekee mammonankumartajan rauhattomaksi? Mistäpä lohtua nuorelle tai keski-ikäiselle bodyn kohentajalle kun levoton sielu havaitsee että savimajakin alkaa rapista: rinnat rupsahtavat,voimamiehen ennen niin uljaasti tulta syöksenyt ase tussahtelee, ryppyjä ilmestyy sameiden silmien ympärille ja selluliitti puskee läpi villavista reisistä?

• Mikko Lahti

Niin,sitähän se syntielämä teettää:turhia odotuksia ja särkyneitä sydämiä.

palstoilla tapahtuu. ESS:n vanha kunnon Netlari ja Nyt.fi on kuopattu.

Mitä arvelet hyvä lähimmäinen,onkohan takavuosien vanhan Saunalahden palstan känisijät muuttaneet tänne?

Rauha sielullesi.

• oikea Jumalan mies

palstalla, eikä vain ainainen riekkuja, väärä peofeetta.

• oikea Jumalan mies

ja eikä vain väärä profeetta.

• Mikko Lahti

Kiitos veli.Rauha sielullesi.

Entäpä jos minä olenkin väärä profeetta ja monien susien tavoin tulen luoksenne lammasten vaatteissa?
        Entä palveleeko Teuvo Suni Herramme temppelissä vai Saatanan synagoogassa,ks. Ilm.3:9
        Ja onko Teuvo Suni aito vai feikki?

Sillä tietomme on vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista.

"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimesta,arvoituksen tavoin,mutta silloin kasvoista kasvoihin;
        nyt minä tunnen vajavaisesti,mutta silloin olen tunteva täydellisesti,niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan"

• Irmeli.
        Mikko Lahti kirjoitti:

Kiitos veli.Rauha sielullesi.

Entäpä jos minä olenkin väärä profeetta ja monien susien tavoin tulen luoksenne lammasten vaatteissa?
        Entä palveleeko Teuvo Suni Herramme temppelissä vai Saatanan synagoogassa,ks. Ilm.3:9
        Ja onko Teuvo Suni aito vai feikki?

Sillä tietomme on vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista.

"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimesta,arvoituksen tavoin,mutta silloin kasvoista kasvoihin;
        nyt minä tunnen vajavaisesti,mutta silloin olen tunteva täydellisesti,niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan"

Tämän Herra sanoi minulle;
        Ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

Johanneksen ilmestys 3

9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni. [Ilm. 2:9 | Jes. 45:14; 1. Kor. 14:25]

Johanneksen ilmestys 2

9 "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!

Jesaja 45

Salaako Jumala itsensä?

14 Näin sanoo Herra: -- Egyptin vaivalla hankkimat varat ja Nubian kauppavoitot tulevat sinun omaksesi. Sebalaiset, nuo kookkaat miehet, saapuvat luoksesi ja jäävät alamaisiksesi. Sinun perässäsi he kulkevat, kahleissa astuvat, sinun eteesi kumartuvat, sinua rukoilevat: "Vain sinun keskuudessasi, Israel, on Jumala, muuta jumalaa ei ole."

1. Korinttolaiskirje 14

25 ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne."

• Diana-ad-rem

Jes. 45:20

• Irmeli.

Jesaja 45

20 Kokoontukaa yhteen ja tulkaa, tulkaa tänne kaikki, te muukalaiskansoista eloon jääneet! Mitään eivät ymmärrä ne, jotka kantavat puisia jumalankuviaan ja rukoilevat jumalaa, joka ei ketään auta. [Tuom. 10:14; Jes.44:18 , 46:7]

Tuomarien kirja 10

14 Menkää huutamaan avuksenne niitä jumalia, jotka olette valinneet. Ne saavat pelastaa teidät, kun olette hädässä."

Jesaja 44

18 Mitään he eivät tiedä, mitään eivät ymmärrä! Heidän silmänsä ovat tahmautuneet umpeen, eivät he näe, heidän sydämensä on turtunut, eivät he tajua.

Jesaja 46

7 sen hän nostaa harteilleen, sitä kantaa, pystyttää sen paikalleen. Siinä se seisoo, ei minnekään liiku, ei mihinkään hievahda. Sitä hän huutaa avuksi, mutta ei se vastaa, ei pelasta häntä ahdingosta.

• Mikko Lahti
        Irmeli. kirjoitti:

Jesaja 45

20 Kokoontukaa yhteen ja tulkaa, tulkaa tänne kaikki, te muukalaiskansoista eloon jääneet! Mitään eivät ymmärrä ne, jotka kantavat puisia jumalankuviaan ja rukoilevat jumalaa, joka ei ketään auta. [Tuom. 10:14; Jes.44:18 , 46:7]

Tuomarien kirja 10

14 Menkää huutamaan avuksenne niitä jumalia, jotka olette valinneet. Ne saavat pelastaa teidät, kun olette hädässä."

Jesaja 44

18 Mitään he eivät tiedä, mitään eivät ymmärrä! Heidän silmänsä ovat tahmautuneet umpeen, eivät he näe, heidän sydämensä on turtunut, eivät he tajua.

Jesaja 46

7 sen hän nostaa harteilleen, sitä kantaa, pystyttää sen paikalleen. Siinä se seisoo, ei minnekään liiku, ei mihinkään hievahda. Sitä hän huutaa avuksi, mutta ei se vastaa, ei pelasta häntä ahdingosta.

Kylläpäs elävä Herra iskee lujasti turhien epäjumalien kumartelijoita.

Rauha sielullesi Irmeli

• niin todella teet, kun itse et sitä enää pysty huomaamaan.

• Mikko Lahti

Teuvo ei ole kaukana totuudesta.

Entä tiedätkö mitä tarkoittaa Jeesuksen sisäinen tunteminen?

• Irmeli.
        Mikko Lahti kirjoitti:

TeuvoSuni ON kaukana totuudesta, niin kauan kun hänen uhrinsa on saatanalla.

• Mikko Lahti kirjoitti:

jonka ahtaassa portissa 31.1.1988 sain todeksi elää:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani.
        Minun Isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen luokseen,
        ja jäämme asumaan hänen luokseen."

• Mikko Lahti
        TeuvoSuni kirjoitti:

jonka ahtaassa portissa 31.1.1988 sain todeksi elää:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani.
        Minun Isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen luokseen,
        ja jäämme asumaan hänen luokseen."

Niin, Jeesus on toki ahdas portti ja kaita tie,ks. Matt. 7:13,14

Ja ahtaasta portista Teuvo, meidän jokaisen on kilvoiteltava päästäksemme sisälle iankaikkiseen elämään.

Ahtaasta portista sisälle iankaikkiseen elämään kulkee katuva syntinen,jonka nimi on kirjoitettu armon ja totuuden Jumalan elämän kirjaan ks. Ilm. 20:11-15.

Kun Pyhä Henki kutsuu ja kirkastaa ihmiselle Jeesuksen eläväksi,niin syntejään katuva vaeltaja kääntyy kuoleman tieltä iankaikkisen elämän tielle.

Hän tunnustaa ahtaan portin luona:"Kiitos elävä Herra Jeesus, että annat minulle syntini anteeksi ja lahjoitat sielunrauhan ja iankaikkisen elämän. Kiitos että pelastat minutkin tuonelan vaivasta ja helvetin tulesta.”

Sinä et ole kaukana totuudesta Teuvo.

Ilmoittaahan elävä Herra Jeesus:"Minä olen tie,totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".

Suokoon laupeuden Jumala että löytäisit Jeesus-tien ja uudestisyntyisit Jumalan lapseksi. Silloin voit iloita Pyhän Hengen antamasta rauhasta ja vapaudesta kun syntisyyllisyys on armon mereen upotettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      9
      3772
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      206
      3682
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      130
      3382
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3362
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2237
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1555
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32