Kristus+Antikristus=SYNkristus

Kansanedustaja Veltto Virtanen on kirjoittamassa kirjaa 1970-luvulla luomastaan käsitteestä Synkristus, joka on eräänlainen Kristuksen ja Antikristuksen muodostama dialektinen synteesi.

Hän luonnehti tätä ajatustaan 1970-luvulla näin:

"No, ensin oli Kristus ja nyt odotellaan Antikristusta, mutta mä olen kyllä sitä mieltä, että se on jo tullut - se oli joku Hitleri tai muu - ja nyt olisi Syn-Kristuksen aika, ihan dialektiikan mukaan. Ja mä koen olevani jokin Syn-Kristuksen profeetta tai Johannes Kastaja tai luultavimmin SE ITSE. Mutta koska mulla on tää Malamatin eli moitteen tie menossa, niin mä en voi vielä tietää sitä."
Voisitko selittää lukijoillemme mikä tämä tämmöinen Synkristus oikein on?

"Kalojen Ajan alussa 2000 vuotta sitten ihmiskunta vajosi uskonnollisuuden ja uskon syvään aikakauteen. Ja Antikristus nousi ihmiskunnan alitajunnasta, koska tää Hyvä ei ollut tuonut ratkaisua. Antikristus havahdutti uudelle ajattelun tasolle. Nyt on alkamassa Vesimiehen aika, joka on mystiikan aikakausi. Uskonnosta mystiikkaan on hyvin pieni hyppäys ja silti se on ihan eri asia - mystiikka ei vaadi mitään johtajahahmoa, ei mitään Ukko Ylijumalaa."

"Ja Synkristus ei ole varsinaisesti mikään Kristus tai uuden saarnaaja: Synkristus on suuri sadonkorjaaja joka kokoaa kaiken sen mitä tämä ajanjakso on tuonut tullessaan..."

http://www.velttovirtanen.net/artikkelit/7610soun.htm

HYVÄ!

5

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sie olet liian fiksu....PYSY Kristuksssa.......tieto on hyvä,,,mutta se ei auta viimesillä metreillä..

• ...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

• anttiristus
        KTS kirjoitti:

...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

Tunnetko antikristuksen ?

• olisinkoVäärässä

Eiköhän se AntiKristus tarkoita sellaista henkilöä. joka on karismaattinen uskonnollinen julistaja joka esiintyy hurskaana uskollisena Jumalan palvelijana
      saadessaan valtavasti kannattajia, ( BILLY GRAHAM tuli heti mieleeni), todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut.
      Se aika saattaisi sopia parhaiten Armagedonin jälkeen välittömästi, saatanan väliaikaisen vapauttamisen niveltymiseen. Molemmat "pahat henget siten tuhoontuisivat samanaikaisesti ikuisiksi ajoiksi", AAMEN.

• 1234567---

>>>>todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut<<<<<

1700-luvun Luterilainen virsi kertoo. Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa joit' joukkons' kans' Paawi on ajatell' Pettääksens' joka maan paikkaa', Monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kandenalein kawalill', neuvoill'. Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain JUONILL.'
        12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', KUIN ON SE ANTICHRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa ! Synnist' estä hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3755
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3320
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      69
      3164
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2780
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2352
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      67
      1923
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      29
      1869
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      40
      1867
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1708
    Aihe