Kristus+Antikristus=SYNkristus

Kansanedustaja Veltto Virtanen on kirjoittamassa kirjaa 1970-luvulla luomastaan käsitteestä Synkristus, joka on eräänlainen Kristuksen ja Antikristuksen muodostama dialektinen synteesi.

Hän luonnehti tätä ajatustaan 1970-luvulla näin:

"No, ensin oli Kristus ja nyt odotellaan Antikristusta, mutta mä olen kyllä sitä mieltä, että se on jo tullut - se oli joku Hitleri tai muu - ja nyt olisi Syn-Kristuksen aika, ihan dialektiikan mukaan. Ja mä koen olevani jokin Syn-Kristuksen profeetta tai Johannes Kastaja tai luultavimmin SE ITSE. Mutta koska mulla on tää Malamatin eli moitteen tie menossa, niin mä en voi vielä tietää sitä."
Voisitko selittää lukijoillemme mikä tämä tämmöinen Synkristus oikein on?

"Kalojen Ajan alussa 2000 vuotta sitten ihmiskunta vajosi uskonnollisuuden ja uskon syvään aikakauteen. Ja Antikristus nousi ihmiskunnan alitajunnasta, koska tää Hyvä ei ollut tuonut ratkaisua. Antikristus havahdutti uudelle ajattelun tasolle. Nyt on alkamassa Vesimiehen aika, joka on mystiikan aikakausi. Uskonnosta mystiikkaan on hyvin pieni hyppäys ja silti se on ihan eri asia - mystiikka ei vaadi mitään johtajahahmoa, ei mitään Ukko Ylijumalaa."

"Ja Synkristus ei ole varsinaisesti mikään Kristus tai uuden saarnaaja: Synkristus on suuri sadonkorjaaja joka kokoaa kaiken sen mitä tämä ajanjakso on tuonut tullessaan..."

http://www.velttovirtanen.net/artikkelit/7610soun.htm

HYVÄ!

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sie olet liian fiksu....PYSY Kristuksssa.......tieto on hyvä,,,mutta se ei auta viimesillä metreillä..

• ...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

• anttiristus
        KTS kirjoitti:

...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

Tunnetko antikristuksen ?

• olisinkoVäärässä

Eiköhän se AntiKristus tarkoita sellaista henkilöä. joka on karismaattinen uskonnollinen julistaja joka esiintyy hurskaana uskollisena Jumalan palvelijana
      saadessaan valtavasti kannattajia, ( BILLY GRAHAM tuli heti mieleeni), todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut.
      Se aika saattaisi sopia parhaiten Armagedonin jälkeen välittömästi, saatanan väliaikaisen vapauttamisen niveltymiseen. Molemmat "pahat henget siten tuhoontuisivat samanaikaisesti ikuisiksi ajoiksi", AAMEN.

• 1234567---

>>>>todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut<<<<<

1700-luvun Luterilainen virsi kertoo. Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa joit' joukkons' kans' Paawi on ajatell' Pettääksens' joka maan paikkaa', Monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kandenalein kawalill', neuvoill'. Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain JUONILL.'
        12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', KUIN ON SE ANTICHRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa ! Synnist' estä hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe