C5 ja LDS Ulos!!

Hydeventtiilissäkö vika?

Auto C5 1,8i 16v 2004 ajettu 78500km. Ensimmäinen kerta kun minun citroenista tuli hydraulinesteet ulos. Aamulla oli tarkoitus mennä mummolaan kahville koko perhe (4 lasta, vaimo ja kissa) mutta kun päästiin parkkipaikalle niin näky oli lohduton, hydraulinesteet olivat auton alla. Ensin ajattelin että jäähdytinnesteet olisivat karanneet autoasta mutta kun maistoin, niin huomasin että LDS:t olivat pihalla. Ei muuta kuin 4 lasta, vaimo ja kissa takaisin kotiin ja selvittämään mistä nesteet on ulos livahtaneet.

Siinä meni koko iltapäivä ja mäkikisat jäi sitten kattomatta niin kuin yleensä sunnuntaina tulee tehtyä. Vikaa en löytänyt joten ajattelin täältä kysyä neuvoa jotta voin viedä auton huomenna huoltoon ja sanoa mitä pitää korjata.

Marmoritiskin korjaamoon en ala autojani viemän, se on varma. Käytän yhden tutun korjaamoa korjaustapauksissa mutta sekin on vähän sellainen ettei siitä aina tiedä pystyykö se paikantamaan sen vian niin haluisin itse tehdä diagnoosin sille ja sanoa mistä mitäkin pitää korjata. Itse epäilen jotain hydrauliikkaventtiiliä mutta en itse pystynyt havannoimaan mikä niistä venttiilistä on vian aiheuttaja.

17

7586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas nähtiin

      Ranskassa tehtyä hydrauliikkaa voi herran jumala!.

      • Anonyymi

        Taas nähtiin nimimerkki : Mee heti hoitoon mars


    • nipponisti

      luota ammattilaiseen, kyllä ne sen vian ja vuodon löytää, turha sillä on tressata.

    • nesteet ulos

      kummasta päästä nesteet valui. Oliko etu vai takapää mahdollisesti maassa. Oliko öljylammikko miten iso?

    • Aloittaja kirjoittaja

      Kun menimme parkkipaikalle oli havaittavissa että nesteet on tullut auton alta. Vuoto oli niin iso että sitä on vaikea paikantaa sanomalla etu- tai takapäästä. Oikea sanonta olisi kaiketi, keskeltä kun lätäkkö sijaitsi auton keskellä. Nyt on jo niin pimeää että jätän tarkistuksen huomiseksi jos aurinko paistaa.

      Kiitos tähän asti hyvistä vinkeistänne. Nyt tietysti olisi mukava sanoa että olisipa ne kierrejouset autossa mutta tuohon aikaan C5:sta sai vaan kaasunestejousituksella eli LDS:llä varustettuna.

      • c5 satuilija

        Sinulla ei ole C5 autoa, tarinasi on täyttä sepitystä. Se että öljyt tulee ulos auton seisoessa on mahdollista ainoastaan jos hydeputki on mennyt puhki juuri ennen auton parkkeeramista ja silloinkin öljyä tulee ulos ainostaan muutama desi, josta ei kummosta lammikkoa synny. Mikään muu osa ei mene rikki järjestelmästä itsestään joka aiheuttaisi kaikkien öljyjen valumisen pihalle auton seisoessa. Etu ja takapää ovat omia erillisiä järjestelmiä ja jos toinen vuotaa niin toinen pitää. Venttiilit ovat idioottivarmoja jotka ei vuoda. Ainosataan ajamalla alustan kiinni johonkin saa kummatkin järjestelmät paskaksi yhtäaikaa ja siinäkin tapauksessa öljyä tulee ulos vain vähän koska valtaosa öljystä on säiliössä joka ei sekään itsestään ala vuotamaan.

        On säälittävää että Sinulla on tarvetta sepitellä tälläisiä juttuja myös toivon että joku päivä Sinulla on oma C5 ja anoppi jonka luokse sillä ajella, toivon myös että joskus onnistut saamaan 4 lasta mutta luonteesi ei sovi kasvattajaksi ennenkuin käyt muutaman sata terapiatuntia jotta pääset tuosta pahasta sitikkafobiasta. Koiraa älä koskaan hanki koska ne ovat viattomia luontokappaleita.


    • mutta mahdollinen

      Tuosta kirjoituksestasi voi heti päätellä että kysymyksessä on trolli.
      Jos aidosti apua tarvitset, älä kysele sitä täältä...kaikki citikan ja netin omaavat tietävät mistä saa asiallisia neuvoja.

      • Aloittaja kirjoittaja

        Tiedän kyllä mistä apua saa, Vehosta mutta minä kun en periaatteessa marmoritiskille mene! Kyllä ne siellä osaa viat korjata mutta periaate on periaate!


      • Aspi
        Aloittaja kirjoittaja kirjoitti:

        Tiedän kyllä mistä apua saa, Vehosta mutta minä kun en periaatteessa marmoritiskille mene! Kyllä ne siellä osaa viat korjata mutta periaate on periaate!

        Minullakin on C5. vanhemmissa Citikoissa tapahtui vanhemmiten hydrauliikkaputkien katkeamisia, jotka saattoivat aiheuttaa auton alle suurenkin lätäkön. Uudemmissa malleissa putket ovat kestävämpää materiaalia. Kuvailemasi suuruinen vuoto kuulostaa huolestuttavalta. Kertoisitko muillekin Citikan omistajille, mistä vuoto aiheutui, kunhan syy selviää. Monilla paikkakunnilla on Vehon lisäksi muita korjaamoja, jotka korjaavat Citroen autoja. En usko, että autosi vika loppupeleissä aiheuttaa enemmän kuluja, kuin esim. katkenneen rautajousen vaihto.


      • tarkoitin
        Aloittaja kirjoittaja kirjoitti:

        Tiedän kyllä mistä apua saa, Vehosta mutta minä kun en periaatteessa marmoritiskille mene! Kyllä ne siellä osaa viat korjata mutta periaate on periaate!

        No, lähinnä tarkoitin tiedon saantia...
        http://www.citroen-foorumi.com/


      • Aloittaja kirjoittaja
        tarkoitin kirjoitti:

        No, lähinnä tarkoitin tiedon saantia...
        http://www.citroen-foorumi.com/

        Kyllä tietoa saa parhainten muualta kuin keskustelupalstoilta, miksi minun pitäisi kirjaantua johonkin yhdistykseen jos autossani on ongelma?

        Tahdon saada pikaista tietoa miten korjaan ongelman enkä pääsylippua johonkin keskustelupalstaan.

        Ongelma on ratkaistu ja kiitos vinkistä kuuluu tänne. Hydrauliikkaputki oli poikki kun oli aiemmin irronnut kannattimestaan ja hinkkaantunut siten rikki. Auto on jo pajalla.


      • eiootietooei
        Aloittaja kirjoittaja kirjoitti:

        Tiedän kyllä mistä apua saa, Vehosta mutta minä kun en periaatteessa marmoritiskille mene! Kyllä ne siellä osaa viat korjata mutta periaate on periaate!

        kaverilla alle200000tkm ajettuna jousituksen viat männöö tehtaan takkuisiin


    • koko juttu

      Perätön juttu koko asia. Kokeilin vain saanko mielenkiintoista keskustelua aikaan.
      Kyllä pitäisi jokaisen ymmärtää ettei minkään venttiilivian takia noin vain öljyt tule ulos.
      Öljyt ovat sisällä ei vuotoja ja Citroen pelittää hinosti.

      • vuotaakunseula

        ai että jos venttili on viallinen ja vuotaa niin yli 100bar paineessa oleva ohut öljy pysyy silti sisällä? On se sitikka ihmeellinen laitos kun luonnonlaitkin osaa kumota.


      • jotain vialla
        vuotaakunseula kirjoitti:

        ai että jos venttili on viallinen ja vuotaa niin yli 100bar paineessa oleva ohut öljy pysyy silti sisällä? On se sitikka ihmeellinen laitos kun luonnonlaitkin osaa kumota.

        Sinussa varmaankin jotain vikaa kun minun Citroenissä ei muuten mitään vikaa. Tulipa tästä hupaisa juttu, taidetaan joku kirjoittajista viedä hourulaan ennen iltaa. Citroen toimii moitteettomasti ja sekös muiden merkkien omistajien ( huom. myös haltijoiden) mieliä pännii. Jos käytte Alkossa niin ostakaa ihmeessä viinasuoja.


    • kuuluu vielä

      takuun piiriin.

    • Anonyymi

      Hyvin silti sitikka kesti. Kokemusta löytyy tästä merkistä. Täysin arvaamaton tekniikka.
      Itsellä hajosi ohjaustehostin 99854 km kohdalla. C3 MK2 2013.
      Korjausarvio n, 2000 €.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2104
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1919
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      38
      1409
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1187
    Aihe