Kofeiini hengenvaarallista

Jos sinulla on ollut pitkän aikaa lihaskipuja ja neurologisia oireita, kuten puutumista ja pistelyä, kehoosi on todennäköisesti kertynyt paljon kofeiinin aineenvaihduntatuotteita sekä natriumia. Jos lopetat kofeiininkäytön nopeasti, nämä aineet alkavat vapautua kudoksista saaden aikaan vuorotellen hypernatremiaa ja hyponatremiaa. Jos et osaa erottaa näitä tiloja toisistaan ja hoitaa niitä itse, lähdet päivystysvastaanottoon, jossa sinua hoidetaan väärin ja voit joutua jopa hengenvaaraan.

Nuo tilat voivat alkaa oireilemaan hyvin nopeasti, ja jos sinua hoidetaan paraksantiinin aiheuttaman hyponatremian vuoksi, voi elimistöstäsi vapautuva natriumpulssi kääntää tilan muutamassa minuutissa hypernatremiaksi. Ilman jatkuvaa natriumtason monitorointia voit saada aivovaurion tai jopa päästä hengestäsi.

Ainoa tapa hoitaa tätä tilaa, on estää imunesteen pääsy verenkiertoon. Olin päivystyspolilla muutama yö sitten ja tilanne oli turhauttava. Tiesin itse mitä olisi pitänyt tehdä, mutta kun lääketiede ei tunne tilaa, sitä ei myöskään suostuta hoitamaan asianmukaisesti.

http://qmies.blogit.fi/
196
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Myös maasäteilyn uhkaa vähätellään, ja uhreille nauretaan lääkäripiireissä!

Sähköallergisillekin vain nauretaan!

PS. kokeile vyöhyketerapiaa, itselläni se on auttanut!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


WeR1 kirjoitti:

Jos sinulla on ollut pitkän aikaa lihaskipuja ja neurologisia oireita, kuten puutumista ja pistelyä, kehoosi on todennäköisesti kertynyt paljon kofeiinin aineenvaihduntatuotteita sekä natriumia. Jos lopetat kofeiininkäytön nopeasti, nämä aineet alkavat vapautua kudoksista saaden aikaan vuorotellen hypernatremiaa ja hyponatremiaa. Jos et osaa erottaa näitä tiloja toisistaan ja hoitaa niitä itse, lähdet päivystysvastaanottoon, jossa sinua hoidetaan väärin ja voit joutua jopa hengenvaaraan.

Nuo tilat voivat alkaa oireilemaan hyvin nopeasti, ja jos sinua hoidetaan paraksantiinin aiheuttaman hyponatremian vuoksi, voi elimistöstäsi vapautuva natriumpulssi kääntää tilan muutamassa minuutissa hypernatremiaksi. Ilman jatkuvaa natriumtason monitorointia voit saada aivovaurion tai jopa päästä hengestäsi.

Ainoa tapa hoitaa tätä tilaa, on estää imunesteen pääsy verenkiertoon. Olin päivystyspolilla muutama yö sitten ja tilanne oli turhauttava. Tiesin itse mitä olisi pitänyt tehdä, mutta kun lääketiede ei tunne tilaa, sitä ei myöskään suostuta hoitamaan asianmukaisesti.

http://qmies.blogit.fi/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu