HS rusensi kreationismin

Mr.K.A.T.

Viime tiistaina tiedesivun koluminissaan Pertti Töttö haukkui Puolimatkan tyhmyydestä pystyyn.
(HS TIEDE&LUONTO-osio, s. D1, ti 10.2.2009)

Sunnuntain 15.2.09 pääkirjoituksessa luomisteoriaa verrattiin litteään maahan, kummallakaan ei asiaa luonnontieteeseen.

Sen pituinen se. ;)

15

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkanen on siis...

      sitä mieltä että kirjoittajan haukkuminen on plussaa evoluutio uskomuksille :D

      • lukematta

        olikohan kyseessä todellakin haukkuminen? Ettei vain kyseessä ollut kylmä totuus kreationismista. Eli se ei kuulu tieteeseen, kuten eiu litteä maa-aatekkan. Totuus sattuu...


      • haukkua

        kilpailevaa oppia ihan miten vaan ja verrata sitä ihan mihnin vaan. Mutta mitaä se todistaa?

        Todistaa ainoastaan kirjoittjan itsensä typeryydestä, sivistymättömyydestä ja tietämättömyydestä. On se kummaa kun Suomen suurin lehti pitää katupoikia toimittajinaan.


      • rään paikkaan !!
        haukkua kirjoitti:

        kilpailevaa oppia ihan miten vaan ja verrata sitä ihan mihnin vaan. Mutta mitaä se todistaa?

        Todistaa ainoastaan kirjoittjan itsensä typeryydestä, sivistymättömyydestä ja tietämättömyydestä. On se kummaa kun Suomen suurin lehti pitää katupoikia toimittajinaan.

        Piti vastata avaukseen eikä tähän mihin vastasin. Sori vaan.


    • mitä haluaa

      Hahhah! Töttö haukkui Puolimatkan tyhmyydestä pystyyn. Sen pituinen se. Heh, hullunkurista. Luulenpa, ettei ainakaan herra Puolimatka menetä yöuniaan tästä objektiivisesta tyhmyyden ylistyksestä. Jonka siis meille soi itse Pertti Töttö. Hesarissa. Kolumnissaan.

      Okei, Töttökin on arvostettu ja oppinut kaveri. Mutta niin on Puolimatkakin. Yhden miehen mielipide toisesta ei tee mistään sen pituista sitä.

      • Once in lifetime

        tavasta , jolla elämä heitetään hukkaan.

        Onkohan kaveri uskovaisesta perheestä, jota on aivopesty ihan pienestä pitäen?

        Ketkä "arvostaa" puolimatkaa? Samanlaaset hörhöt - ei ketkään joilla on kaikki kotona.

        Surullista tuo on - yks elämä ja aivan hukkaan!

        Siis kuinka joku voi ihan tosissaan olla niin pihalla kaikesta, että uskoo johonkin tollaseen???


      • ..........
        Once in lifetime kirjoitti:

        tavasta , jolla elämä heitetään hukkaan.

        Onkohan kaveri uskovaisesta perheestä, jota on aivopesty ihan pienestä pitäen?

        Ketkä "arvostaa" puolimatkaa? Samanlaaset hörhöt - ei ketkään joilla on kaikki kotona.

        Surullista tuo on - yks elämä ja aivan hukkaan!

        Siis kuinka joku voi ihan tosissaan olla niin pihalla kaikesta, että uskoo johonkin tollaseen???

        Onneksi suomi24:n Wikipedia-tiedemiesperäkammarinpojat tietävät mikä on elämän tarkoitus ja miten se kuuluu käyttää.

        Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Toivottavasti sinäkin tunnustat sen tien joskus. Viimeistään sitten kun Herra tulee takaisin, tai kun sinusta aika jättää. Olkoon Herra sinullekin silloin armollinen!


      • Akkad
        .......... kirjoitti:

        Onneksi suomi24:n Wikipedia-tiedemiesperäkammarinpojat tietävät mikä on elämän tarkoitus ja miten se kuuluu käyttää.

        Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Toivottavasti sinäkin tunnustat sen tien joskus. Viimeistään sitten kun Herra tulee takaisin, tai kun sinusta aika jättää. Olkoon Herra sinullekin silloin armollinen!

        Olisiko Hitler päässyt taivaaseen, jos olisi elämänsä viime hetkillä tullut uskoon? Kun puolestaan tuhotut ei-uskovat käryäisivät helvetin lieskoissa.


      • Töttö ei ole tieteensaralla...

        Sillä hän on vain sosiaalitutkimusten menetelmien professori :)

        "Evoluutioteoria on pitkään ollut tieteen kansantajuistajien ykkösaihe. Minunkin käsitykseni tieteestä alkoi muotoutua sapelihammastiikereiden ja lentoliskojen parissa."

        Lainaus pertti tötöltä osoittaa tämän olevan pelkkä pelle, ei siis vakavasti otettava tieteentekijä :)


      • Töttö ei ole tieteensaralla... kirjoitti:

        Sillä hän on vain sosiaalitutkimusten menetelmien professori :)

        "Evoluutioteoria on pitkään ollut tieteen kansantajuistajien ykkösaihe. Minunkin käsitykseni tieteestä alkoi muotoutua sapelihammastiikereiden ja lentoliskojen parissa."

        Lainaus pertti tötöltä osoittaa tämän olevan pelkkä pelle, ei siis vakavasti otettava tieteentekijä :)

        Kaikki muut näkee otsikon, sinä et ole vieläkään huomannu ;)


      • vai töttö?
        Töttö ei ole tieteensaralla... kirjoitti:

        Sillä hän on vain sosiaalitutkimusten menetelmien professori :)

        "Evoluutioteoria on pitkään ollut tieteen kansantajuistajien ykkösaihe. Minunkin käsitykseni tieteestä alkoi muotoutua sapelihammastiikereiden ja lentoliskojen parissa."

        Lainaus pertti tötöltä osoittaa tämän olevan pelkkä pelle, ei siis vakavasti otettava tieteentekijä :)

        pertti törttö kuulostaisi vielä uskottavammalle ;)


    • maa_tiainen

      Pääkirjoituksessa kirjoitettiin myös, että

      "Viime vuosina on tutkittu esimerkiksi sitä, onko muutoksella sittenkin jokin kemian ja fysiikan ohjaama suunta."

      Se, että muutoksella olisi suunta ei oikein sovi nykyiseen evoluutioteoriaan.

      • Tuli vaan mieleeni..
        ;)

        vrt. a€[-A, A]
        a^2€[0,A^2]
        vaikka mean(a) ~ 0


      • Huolestunut kansalainen
        MrKAT kirjoitti:

        Tuli vaan mieleeni..
        ;)

        vrt. a€[-A, A]
        a^2€[0,A^2]
        vaikka mean(a) ~ 0

        Löysää hieman huivinnyörejä, jospa se vaikka hieman helpottais olotilaasi.


      • Mr.K.A.T.
        Huolestunut kansalainen kirjoitti:

        Löysää hieman huivinnyörejä, jospa se vaikka hieman helpottais olotilaasi.

        Jos hihnaa löysää metrin niin se nousee 0.16 m kupolista. Vaikka se kupoli olisi maapallon ekvaattori.

        Muista päässälaskutehtäviä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe