Miten jotku ihmiset voivat katkeroitua ja käyttää aikansa tavalla kuten jotku täällä? itse olen ollu jt ja ei tulisi mieleenikän jos muut USKOO asiaansa niin ruveta mollaamaan heidän uskoansa!!!! Kannattaa kysyä itseltänsä eikö ole muuta elämää kuin takertua muiden ELÄMÄÄN. MITÄ sillä saavuttaa muuta kuin monien naurut kun ihmiset lukee juttuja täältä. Käyttäkää aika vaikka perheen tai kavereiden parissa. ja jos ei ole sen tietyn asian jälkeen saanut kavereita KANNATTAA KATSOA peiliin eikä muita syyttää. HALOOO.
miten jaksatte???????.
17
1036
Vastaukset
- salaisuus?
meistä x todistajista....tuota ei nyt usko kukaan.
>Nyt exänä on vasta elämä alkanut, joten olet todella väärässä, jos kuvitelet, että elämä olis tässä nettipalstalla.
>Eiköhän pääsääntöisesti arvostelu kohdistu vt seuraan ja kaksinaamaiseen johtajistoon.
>Eiköhän lukijoita naurata vt seuran oppipoukkoilut, pieleen menneet ennustukset ja jatkuva lopun odottelu "aikaa on vähän teemalla.."
>Älä ole huolissasi ei tämä pikkuhetki netissä ole perheeltä tai kavereilta pois. Nyt kun ei tarvitse juosta vt seuran talutusnarussa, niin aikaa itselle on enemmän kuin ennen.
>Enhän voi vanhempiani syyttää jt kasvatuksesta...hehän olivat itse harhaanjohdettuja vt seuran toimesta.
>Otsakkeesi vastaisin, että hyvin jaksetaan, mutta entä sinä.... - Markku_Meilo
>>Miten jotku ihmiset voivat katkeroitua ja käyttää aikansa tavalla kuten jotku täällä?
Kerro sinä kun osaat määrittää pelkästään näistä kirjoituksista kirjoittajan katkeruudenkin, kirjoittajaa tuntematta tai tapaamatta.
>>itse olen ollu jt ja ei tulisi mieleenikän jos muut USKOO asiaansa niin ruveta mollaamaan heidän uskoansa!!!!
Kirjoiksestasi päättelen, että olet edelleen Vt-seuran mielenhallinnassa, joten mieleesi tulee edelleen lähinnä se, jonka Vt-seura on sinne istuttanut.
>>Kannattaa kysyä itseltänsä eikö ole muuta elämää kuin takertua muiden ELÄMÄÄN.
Juu, jehovantodistajat sikseen henkilöinä, mitä mieltä olet siitä kun Vartiotorniseuran valheellisuutta käsitellään?
>>MITÄ sillä saavuttaa muuta kuin monien naurut kun ihmiset lukee juttuja täältä.
Itse olen saavuttanut monen henkilön kiitoksen sekä yhteydenottoja.
>>Käyttäkää aika vaikka perheen tai kavereiden parissa.
Itse käytän täällä vähemmän aikaa kuin Vartiotorniseuran ohjeen mukaan kuuluisi tosi kristittynä jehovantodistajana käyttää henkilökohtaiseen tutkimiseen, kokouksiin, käännytystyöhön ja konventteihin.
>>ja jos ei ole sen tietyn asian jälkeen saanut kavereita KANNATTAA KATSOA peiliin eikä muita syyttää. HALOOO.
Yhtään nyky-ystävääni ja -kaveriani en vertaisi kultin kautta aiemmin tuntemiini ehdollisiin näennäisystäviin. Mielestäni todellinen ystävyys perustuu aivan muulle kuin pakollisille yhteisille uskonnollisille valheille ja harhoille.- repesit ..
Mitäs sinä nyt noin vihasena hyökkäät ..
Oletko entinen Jt vai?
Anna ihmisten uskoa mihin haluaa - eihän siitä nyt noin tarvi hermostua. - Markku_Meilo
repesit .. kirjoitti:
Oletko entinen Jt vai?
Anna ihmisten uskoa mihin haluaa - eihän siitä nyt noin tarvi hermostua.>>Mitäs sinä nyt noin vihasena hyökkäät ..
Mikä ihmeen tuntemattomien henkilöiden kaukodiagnosoija olet? Odota jos vielä vihastun, näet sitten eron.
>>Oletko entinen Jt vai?
Kyllä olen.
>>Anna ihmisten uskoa mihin haluaa - eihän siitä nyt noin tarvi hermostua.
ketä, missä ja millä tavoin olen kieltänyt tai estänyt uskomasta? - me ihmiset
repesit .. kirjoitti:
Oletko entinen Jt vai?
Anna ihmisten uskoa mihin haluaa - eihän siitä nyt noin tarvi hermostua.ymmärrämme lukemamme niin eri tavalla. Minä
pidin MM kirjoituksen, ihan ilman katkeruutta
ja vihaa, suorina vastauksina esitettyihin
mielipiteisiin ja kysymyksiin, kun sinä taas
löysit siitä vihaa.
Me, jotka emme suoranaisesti ole olleet WT-järj. kanssa tekemisissä, saamme selityksiä tällä
palstalla siitä,miksi sukulaisemme ovat meitä
"maailmallisia" kohtaan sellaisia kun ovat??? - Markus ja Tiukuli
Pahastipa osui tuo asiallinen avaus Teihin.
Ei ainuttakaan asiallista kommenttia!
Otan osaa. Ei varmaan ole helppoa Teilläkään... - Epäilenkö turhaan?
Markus ja Tiukuli kirjoitti:
Pahastipa osui tuo asiallinen avaus Teihin.
Ei ainuttakaan asiallista kommenttia!
Otan osaa. Ei varmaan ole helppoa Teilläkään......heidän vastauksissaan oli epäasiallista?
Millä tavalla tuo mielestäsi osui pahasti?
Mistä päättelet ettei heillä ole helppoa?
Minusta sinä toistelet sujuvasti Vartiotorni-seura liturgiaa, vailla mitään kosketusta todellisuuteen!
- oikein tarkoittaa?
En ole täällä kirjotetellu joten ei ole tietoa riidoista tai mitä sitten tarkoititkaan ..
Mitä se tarkoittaa olla Jt?
Olen vaan kuullut, että verta ei käytetä eikä joulua vietetä, mutta kai siihen sisältyy muutakin? >>Miten jotku ihmiset voivat katkeroitua ja käyttää aikansa tavalla kuten jotku täällä?
Oletko koskaan miettinyt miksi käytät tuota sanaa "katkeroitua" entisten jehovantodistajien vt-seuraa koskevan kritiikin mitätöimisen yhteydessä? Mikä sen rooli itseasiassa on?
Jos olet tullut huijatuksi autokaupassa, niin mitätöikö mahdollinen katkeruutesi kusettajaasi kohtaan kritiikkisi huijarin kaupantekomoraalin suhteen? Jos yrittäisit valistaa jotakuta huijaavasta autokauppiaaasta, ja tämän ystävät tai liikekumppanit mitätöisivät kritiikkisi vetoamalla ainoastaan katkeruuteesi, niin mitä tuntemuksia se herättäisi sinussa? Kokisitko tilanteen reiluksi? Ja mikä tärkeintä, palauttaisiko katkeruuteen vetoaminen luottamuksesi huijarikauppiaaseen?
Niin ja katkeruuteen vetoaminen on tuon lisäksi argumentointivirhe.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_odium
>>itse olen ollu jt ja ei tulisi mieleenikän jos muut USKOO asiaansa niin ruveta mollaamaan heidän uskoansa!!!!
Niin siis jos et ole ymmärtänyt tarkistaa ostamasi ja myymäsi auton kuntoa, niin kukaan muukaan ei sitä saisi tehdä, vaikka olisikin löytänyt autostaan suuria puutteita? Miksi ihmeessä? Eikö tuollainen olisi lähinnä vapaaehtoista typeryyttä?
>>Kannattaa kysyä itseltänsä eikö ole muuta elämää kuin takertua muiden ELÄMÄÄN.
Ei tässä kenenkään elämään takerruta. Jehovantodistajien uskonnollisen järjestön vt-seuran edesottamuksia tarkastellaan, ei yksittäisten jehovantodistajien edesottamuksia. Tuo sinun on hyvä pitää mielessä, ettet enää sekoita noita kahta asiaa keskenään, kuten jehovantodistajilla ja jehovantodistajamielisillä on valitettavan usein tapana.- todistajat
haluavatkin ja toivovat että heitä vastaan hyökättäisiin, sehän on sitä uskon vuoksi kärsimistä, joka vaan vahvistaa heidän uskoansa, he kuvittelevat sen niin, että kaikki tietävät heidän olevan oikeassa, mutta haluavat tuhota heidän uskonsa, koska itse eivät jaksa uskoa samaan paratiisi valtakuntaan.
Sitten he luulevat toisten olevan siitä kateellisia, ja kateus olisi tuota katkeruutta.
Minä itse olen ihan ulkopuolinen, uskonnoista muuten kiinnostunut, mielenkiintoisia toisten uskomukset.
En minäkään ole ulkopuolisena löytänyt mitään kateutta tai katkeruutta entisien jt.ten kirjoituksista.
Pettymystä ehkä siitä, että on ollut kusetettu, kiukkuinen itselleen, että on ollut sokea ym, eihän siinä ketään muuta voi syyttää kuin itseään, samoin kuin siinä autokaupassa.
Mutta ei pettyneet yleensä valehtele, kertoessaan siitä mihin ovat pettyneitä, mitä kokeneet.
Teette ihan hyvää työtä, entiset, jos estätte yhdenkin ihmisen menemästä uskonnon lankaan, ansaan, uskonnon uhriksi, sen takia ettei kukaan varottanut.
Tietysti joillekin sopii joku asia, mikä ei taas toiselle sovi, joku haluaakin saada uusia ystäviä, joku haluaakin tulla toisten ohjaamiksi, omata toisten kanssa saman ajatusmaailman, ym,, sellaiselle suotakoon.
Mutta rankka ja suorituskeskeinen uskonto se on. - toiset
todistajat kirjoitti:
haluavatkin ja toivovat että heitä vastaan hyökättäisiin, sehän on sitä uskon vuoksi kärsimistä, joka vaan vahvistaa heidän uskoansa, he kuvittelevat sen niin, että kaikki tietävät heidän olevan oikeassa, mutta haluavat tuhota heidän uskonsa, koska itse eivät jaksa uskoa samaan paratiisi valtakuntaan.
Sitten he luulevat toisten olevan siitä kateellisia, ja kateus olisi tuota katkeruutta.
Minä itse olen ihan ulkopuolinen, uskonnoista muuten kiinnostunut, mielenkiintoisia toisten uskomukset.
En minäkään ole ulkopuolisena löytänyt mitään kateutta tai katkeruutta entisien jt.ten kirjoituksista.
Pettymystä ehkä siitä, että on ollut kusetettu, kiukkuinen itselleen, että on ollut sokea ym, eihän siinä ketään muuta voi syyttää kuin itseään, samoin kuin siinä autokaupassa.
Mutta ei pettyneet yleensä valehtele, kertoessaan siitä mihin ovat pettyneitä, mitä kokeneet.
Teette ihan hyvää työtä, entiset, jos estätte yhdenkin ihmisen menemästä uskonnon lankaan, ansaan, uskonnon uhriksi, sen takia ettei kukaan varottanut.
Tietysti joillekin sopii joku asia, mikä ei taas toiselle sovi, joku haluaakin saada uusia ystäviä, joku haluaakin tulla toisten ohjaamiksi, omata toisten kanssa saman ajatusmaailman, ym,, sellaiselle suotakoon.
Mutta rankka ja suorituskeskeinen uskonto se on.tekevät mittauksia toisten suorituksista,ja antavat sitten arvosanan,kelpaako seuraksi vai ei.Oma usko ja mitä suorittaa tai jättää suorittamatta,ei ole omaa.Kaikenlisäksi se oravanpyörä on yhtä kovatahtinen kuin maailmakin,jota Jehovan todistajat kovuudesta arvostelevat.Suorituksiakin täytyy olla joka ikinen kuukausi,että ei edes kesälomaa saa ilman niitä pitää.Maailmassa saa työstä pitää sentään kesälomaa ilman,että työnantaja soittelee suoritusten perään.
- Se on
90% erotetuista on tyytyväisiä elämäänsä eivätkä he hauku entisiä uskontovereitaan, sitten on 5% luopioita jotka roikkuvat ja inisevät tällä palstalla, vuodesta ,vuoteen..................
- ...sinä...
...kuulut?
>>90% erotetuista on tyytyväisiä elämäänsä eivätkä he hauku entisiä uskontovereitaan, sitten on 5% luopioita jotka roikkuvat ja inisevät tällä palstalla, vuodesta ,vuoteen..................
Silti sinullakaan ei ollut mitään vastausta esittää tässäkin keskustelussa esiin nousseisiin kysymyksiin. Sen sijaat heittelet ilmaan vt-seuramaisia mitäänsanomattomia parjaavia yleistyksiä ja argumentointivirheitä. Hyvin on lahkon toimintamallit kallossa.
Mitä mieltä olet entisistä jehovantodistajista, jotka ovat huomanneet että jehovantodistajuus on lähinnä kusetusta, ja jotka kärsivät siitä eroamisensa jälkeenkin, kun vt-seura kiristää näitä heidän sosiaalisilla suhteilla palaamaan seurakuntaan? Pitäisikö tällaisten henkilöiden vain nuolla haavojaan ja antaa vt-seuran harjoittaa mielivaltaansa?
On todella raukkamaista ja epäreilua vt-seuralta ylläpitää kusetusta ja samalla kiristää jäseniään uskomaan siihen. Varsinkin kun ottaa huomioon, että vt-seura tiedostaa itsekin toimivansa noin.
- Räyhätä täällä?
Hanki elämä.
- koska toivon
sinunkin hankkivan oman elämän. Eiks nii.?
- mielipiteitä???
######Miten jotku ihmiset voivat katkeroitua ja käyttää aikansa tavalla kuten jotku täällä?
Miksi sinulle on tärkeetä se että ihmiset eivät kirjoittaisi täällä aktiivisesti Wt-seuran opetuksista??? Onko sinulla jotain todisteita siitä että aktiiviset kirjoittajat ovat oikeasti katkeria ja voivat huonosti???
Oletko joskus sanonut myös Jt:lle että hankkikaa elämä? Monet heistä käyttävät vähintään sata tuntia kuukaudessa WT-seuran hyväksi
#####itse olen ollu jt ja ei tulisi mieleenikän jos muut USKOO asiaansa niin ruveta mollaamaan heidän uskoansa!!!!
Miksi Wt-seura ei anna minun usko niin kuin minä haluan vaan vaatii että monien minulle rakkaiden ihmisten täyyy hylätä minut jos uskon eri tavalla kuin he???? Pidätkö ihmisiä jotka kannattavat tällaista järjestelmää parempana kuin ihmisiä jotka arvostelevat tällaista järjestelmää????
Kaikki täällä aktiivisesti kirjoittavat tekevät sitä täysin vapaehtoisesti. Heidän ei tarvitse raportoida tuntejaan mihinkään, heidän aktiivisuuttaan ei seuraa ketään ja heitä ei painosteta olemaan aktiivisempia jos heidän intonsa hiipuu.
Miten sinusta ihmisen joka tulee mielestään pahasti huijatuksi ja väärin kohdelluksi tulisi toimia? Onko paras tapa se että kaikki tällaiset ihmiset pysyisivät vaiti omista kokemuksistaan??
######Kannattaa kysyä itseltänsä eikö ole muuta elämää kuin takertua muiden ELÄMÄÄN.
Sinähän tässä juuri takerrut muiden elämään. On kaksi täysin eri asiaa osoittaa joku opirakenelma vääräksi kuin arvostella siihen uskovia ihmisiä. Kirjoitukset jotka paljastavat WT-seuran nurjan puolet ovat todellista ihmisten auttamista, koska niin annetaan ihmisille enemmä tietoa jonka perusteella he voivat tehdä valinnan siitä liittyäkö mukaan vai ei, tai jo mukana olleelle mahdollisuus pohtia asiaa uudesta näkökulmasta.
WT-seura taa pyrkii jakamaan hyvin yksipuolista tietoa. He pyrkivät suoranaisin valhein ja salailun avulla, sekä käyttämällä 'rakkaus pommitusta', saamaan ihmiset mukaan. Kun heidät on kerran saatu mukaan heidän poislähteminen yritetään tehdä mahdollisimman vaikeaksi.
######Käyttäkää aika vaikka perheen tai kavereiden parissa. ja jos ei ole sen tietyn asian jälkeen saanut kavereita KANNATTAA KATSOA peiliin eikä muita syyttää. HALOOO.
Ehkä sinun kannattaisi vilkaista sinne peiliin ja miettiä motiivejasi. Ivallinen ja ylimielinen keilenkäyttösi paljastaa sinut, olet aktiivinen Jt tai vielä hyvin tiukasti järjestössä kiinni. Jos olisit todella ex-Jt niin et voisi vakavissasi pilkata jotakuta kavereiden puutteesta. Jos olisit joutunut käymään läpi ne koettelemukset jotka liittyvät siihen kun omat vanhemmat, sisarukset ja kaikki ystävät hylkäävät niin et todellakaan pilkkaisi ketään kavereiden puutteesta.
Näidän asioiden läpikäyminen ja uusien todellisten ihmisuhteiden luominen on niin kova ja kasvattava kokemus että ne läpikäynyt ihminen tuntee myöntätuntoa eikä ylimielisesti pilkkaa vastaavassa tilanteessa olevaa.
On myöskin hupaisaa että kannustat ex-todistajia viettämään aikaa perheensä ja ystäviensä kanssa koska ne ovat juuri ne asiat jotka WT-seura haluaa ex-todistajilta viedä. Ystäviä voi saada uusia mutta ei perhettä tai sisaruksia koskaan (tarkoitan perheellä vanhempia ja omia lapsi jotka jäävät järjestöön).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811248
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47654Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t235569Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55569Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305566- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7520