EGR tulpattu ja katsastus

ooooppeli

meinasin tulpata egr:n 1.8l ecotecista.vaikuttaaks tuo juttu katsastukses pako kaasu päästöihin????

kaveri sano että päästöt nousee mutta niitä päästöjä (typen oksidi) ei mitata tällä hetkellä

mites on????????

terveisin ooppeli

27

19161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoletta.

      Ei näy katsastuksessa/päästömittauksessa.

      • Mora-

        Jos EGR-venttiili on poistettu/manipuloitu, niin ammattitaitoinen katsastaja sen kyllä huomaa. Itse tarkastan venttiilin aina kun hiukan vanhempi diesel osuu kohdalle. Kaksi tapausta on tullutkin esille.


      • Anonyymi
        Mora- kirjoitti:

        Jos EGR-venttiili on poistettu/manipuloitu, niin ammattitaitoinen katsastaja sen kyllä huomaa. Itse tarkastan venttiilin aina kun hiukan vanhempi diesel osuu kohdalle. Kaksi tapausta on tullutkin esille.

        Oot kyllä säälittävä tapaus 😂 toivottavasti on tullut vittupää vajakille järkeä päähän tässä vuosien saatossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä säälittävä tapaus 😂 toivottavasti on tullut vittupää vajakille järkeä päähän tässä vuosien saatossa.

        Tuo oli kirjoittamani kommentti! Tunnistan nimimerkistä! Tuo päästömanipulointi on muuttanut muotoaan. Tuollaisia mekaanisia EGR-manipulointeja on aika vähän, koska ne sytyttävät moottorin häiriövalon lukuunottamatta aivan ensimmäisiä EOBD-järjestelmällä varustettuja autoja. Ohjelmallisia manipulointeja ei toki voi havaita, mikäli ne kohdistuvat pelkkään EGR-järjestelmään. Mutta sellaisia autoja joissa hiukkassuodatinta on manipuloitu, on tullut hylättyä kymmeniä. Samoin sellaisia jotka on pelkästään "lastutettu". jälkimmäiset tunnistaa lähinnä siitä että moottori kiertää savutustestissä liian kovaa tai hiljaa. Yleisin tapaus on BMW, koska niissä moottori kiertää vapaalla vain n. 4000 1/min, eikä manipuloijat ota sitä huomioon. Onkohan Jonne (vai J. Moisio?) tietoinen että päästömanipulointi tullaan kriminalisoimaan viimeistään 2023? https://www.lvm.fi/-/ajoneuvojen-paastomanipulaatioiden-valvontaa-ja-sanktiointia-koskeva-arviomuistio-lausunnoille-1245086

        Kohdallani on sattunut n. viisi sellaista tapausta, joissa hylkäämäni päästömanipuloitu auto on hyväksytty toisella katsastusasemalla niin pian hylätyn määräaikaiskatsastuksen jälkeen, että ei ole mitenkään mahdollista että päästömanipulointeja olisi siihen mennessä voitu poistaa. Näissä tapauksissa olen tehnyt rikosilmoituksen pahoinpitelystä, ollessani itse asianomistajana. Perusteena luonnollisesti se että olen itse oleskellut alueella jossa ajoneuvoa on käytetty. Varsinaisesti asiat eivät johtaneet mihinkään, poliisin kanta oli se että asiassa ei mennä esiselvitystä pidemmälle, koska heidän mukaansa ei ole mahdollista todistaa onko hiukkassuodatin hajonnut manipuloinnin seurauksena vai itsestään. Minusta tuo oli vähän erikoinen johtopäätös, koska kyseisessä autossa oli hiukkassuodattimen kuoret hitsaussaumaa täynnä. Huono tekosyy siis. Lisäksi toisessa tapauksessa eräs vilunkikatsastaja soitti ja valitti kun teen "kaverille" tämmöistä... En toki olettanut että nuo olisivat edenneet niinkään pitkälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kirjoittamani kommentti! Tunnistan nimimerkistä! Tuo päästömanipulointi on muuttanut muotoaan. Tuollaisia mekaanisia EGR-manipulointeja on aika vähän, koska ne sytyttävät moottorin häiriövalon lukuunottamatta aivan ensimmäisiä EOBD-järjestelmällä varustettuja autoja. Ohjelmallisia manipulointeja ei toki voi havaita, mikäli ne kohdistuvat pelkkään EGR-järjestelmään. Mutta sellaisia autoja joissa hiukkassuodatinta on manipuloitu, on tullut hylättyä kymmeniä. Samoin sellaisia jotka on pelkästään "lastutettu". jälkimmäiset tunnistaa lähinnä siitä että moottori kiertää savutustestissä liian kovaa tai hiljaa. Yleisin tapaus on BMW, koska niissä moottori kiertää vapaalla vain n. 4000 1/min, eikä manipuloijat ota sitä huomioon. Onkohan Jonne (vai J. Moisio?) tietoinen että päästömanipulointi tullaan kriminalisoimaan viimeistään 2023? https://www.lvm.fi/-/ajoneuvojen-paastomanipulaatioiden-valvontaa-ja-sanktiointia-koskeva-arviomuistio-lausunnoille-1245086

        Kohdallani on sattunut n. viisi sellaista tapausta, joissa hylkäämäni päästömanipuloitu auto on hyväksytty toisella katsastusasemalla niin pian hylätyn määräaikaiskatsastuksen jälkeen, että ei ole mitenkään mahdollista että päästömanipulointeja olisi siihen mennessä voitu poistaa. Näissä tapauksissa olen tehnyt rikosilmoituksen pahoinpitelystä, ollessani itse asianomistajana. Perusteena luonnollisesti se että olen itse oleskellut alueella jossa ajoneuvoa on käytetty. Varsinaisesti asiat eivät johtaneet mihinkään, poliisin kanta oli se että asiassa ei mennä esiselvitystä pidemmälle, koska heidän mukaansa ei ole mahdollista todistaa onko hiukkassuodatin hajonnut manipuloinnin seurauksena vai itsestään. Minusta tuo oli vähän erikoinen johtopäätös, koska kyseisessä autossa oli hiukkassuodattimen kuoret hitsaussaumaa täynnä. Huono tekosyy siis. Lisäksi toisessa tapauksessa eräs vilunkikatsastaja soitti ja valitti kun teen "kaverille" tämmöistä... En toki olettanut että nuo olisivat edenneet niinkään pitkälle.

        Ooppa virkaintoonen


      • Anonyymi
        Mora- kirjoitti:

        Jos EGR-venttiili on poistettu/manipuloitu, niin ammattitaitoinen katsastaja sen kyllä huomaa. Itse tarkastan venttiilin aina kun hiukan vanhempi diesel osuu kohdalle. Kaksi tapausta on tullutkin esille.

        Vitun Hitleri runkkasitko samalla kun sait selville 😄😄😄😄😄😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun Hitleri runkkasitko samalla kun sait selville 😄😄😄😄😄😄

        Aivan oikein,rosvot kiinni !


    • Tulpattu kipinä

      Ruiskuta purkillinen uretaania pakoputkesta sisään ja potkaise peruna tulpaksi. Loppuu päästöt ja ainainen tuskailu sen kipinän kanssa.

    • takia

      se egr pitää poistaa käytöstä, edellisellä dieselillä ajoin 560 tkm eikä egr:stä ollut mitään harmia. Egr:n poistaminen käytöstä kasvattaa typenoxidi päästöt kymmenkertaisiksi.
      Sama kuin ottaisit katin pensa bensa-autosta.

      • poistoon...

        on yksinkertaisesti se, että sillä saa muutaman hepan lisää. Itsellä koneessa on jo aivan tarpeeksi heppoja, joten ko. toimenpide ei tunnu missään....bhooooaaaaahhhhhhh


      • ML213

        se egr pitää poistaa käytöstä,
        ----

        Vääntö alakierroksilla paranee ja kulutus laskee hieman.


      • saabbikarju
        ML213 kirjoitti:

        se egr pitää poistaa käytöstä,
        ----

        Vääntö alakierroksilla paranee ja kulutus laskee hieman.

        Ja imusarjasta ei tarvi kaapia sen jälkeen ruokalusikalla sellaista öljynsekaista karstaa poies.


      • Anonyymi
        poistoon... kirjoitti:

        on yksinkertaisesti se, että sillä saa muutaman hepan lisää. Itsellä koneessa on jo aivan tarpeeksi heppoja, joten ko. toimenpide ei tunnu missään....bhooooaaaaahhhhhhh

        Ammu ittes, Minä ja miljoona muuta kiittää etukäteen. Kiitos.


    • tuplaus

      Vedä vittu pähän ja hyppää kaivoon!!! Minkä heleveyin takija meinaat TUPLATA egr:n. Eiän sitä tuu muuta kun tuplasti ongemia täällä meitin kylmässä pohjolassa. KUn kone ei käy tarpeeks lämpimänä muutenkaan talvella, niin venttiilikoneiston kertyy "öljysakkaa", joka tukkii huohotinjärjestelmän. Ja sinä "RUUDINKEKSIJÄ" meinaat vielä tuplata kyseisen järjestelmän. Mitenhän sun OOPPELIS toimii sen jälkeen tääl meil pohjolas? Kerro meille kokeilus tulokset kun oot ton pääst0öjen "vähennys" järjestelmän toteuttanut ja käytännös kokeillut. Kiinnostaa tietää....

      • Anonyymi

        Vittu sä oot ainakin ollut tyhmä nulikka aikanaan 😂


    • Anonyymi

      Ennen ku vaihtaa kaasuläppäkoteloa kannattaa kokeilla tankin korkki onko liian tiivis Fiat Ducato .jatkuva vika häipyy tankin korkiin.Veto katos tyhjäkäynnille monet kertaa ,mutta ei enää!

    • Ei riitä pelkkä tulppaus, pitää myös ohjelmallisesti disabloida ettei auto mene limp-moodiin ja sytytä häiriövaloja. Ei näitä tehojen takia ole disabloitu, vaan sen takia että nuo egr-venttiilit ovat herkkiä vikaantumaan.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta vastaus on, että EGR:n poistaminen käytöstä tavalla tai toisella vaikuttaa aina päästöihin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö autoa silti saisi katsastuksesta läpi.

      • Anonyymi

        Bensakoneen tapauksessa ehjän EGR:n tulppaaminen myös lisää polttoaineen kulutusta, koska imupuolen pumppaushäviöt kasvavat osakuormalla.


    • Anonyymi

      Jos ecotekki on 1,6/1,8 twinport, niin Google tietää kertoa.
      Sitä EGR:n reikää ei pidä tukkia, mutta sinne voi laittaa välilevyn, jossa on n. 6mm reikä.
      Systeemi toimii ja vikavalot ei syty.
      Tämä rauhoittaa kummasti imusarjan karstottumista.

    • Anonyymi

      Minä keksin paremman paikan tulpalle - se on sinun anuksesi.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂🐒🍌


    • Anonyymi

      Bensa-autosta ollut egr poistettuna jo silloin kun sen ostin 12 vuotta sitten, aina on mennyt katsastuksesta läpi. Epromistakin poistin egr ohjauksen kun poltin siihen itse uuden lastun 10 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Mitä haet takaa takaa kun poistat EGR:no Otto-moottorista? Teho ja vääntö siinä ainoastaan pienenee tilanteissa joissa kaasuläppä ei ole täysin auki.


    • Anonyymi

      Niin miten sen nyt ottaa? Itse kumminkin kun olin autoa ostamassa ja sain tietää että egr on ohitettu niin toppasin kaupat. En jaksa kituuttaa leimalla jos torppaa päästöistä enkä halua ostaa ns rikkinäistä autoa. Itse kun myyn auton en myy sitä rikkinäisenä. Kaikki pitää toimia. Ehkä se on joillekin raha kysymys mutta tämä on mun tapa.

      • Anonyymi

        Hullu ukko, myy ehjän auton veke. Ja maksaa vielä kaikki huollot eka. Lisää tommisii hölmöij autoja myymään.


    • Anonyymi

      Vuosia sitten autoni EGR meni tukkoon. Sen vaihtotyö (osa + työ) maksoi 735 €.
      EGR:n ohitus vain parantaa auton ominaisuuksia, koska moottori ei karstoitu niin pahasti eikä EGR:stä ole mitään hyötyä, vain haittaa. Kun ajattelee, että moottoriin imukanavaan työnnetään pakokaasua puhtaan ilman sijaan, se ei ole hyvä juttu!

      Tämän jälkeen EGR on ohitettu kaikista autoistani eikä ikinä ole ollut pienintäkään ongelmaa. Kulutus laski hieman, tuntui että väännöt parani entisestään. Nyt moottori ei karstoitu niin paljoa kuin ennen. DPF pitää olla ja sen voi puhdistaa kemiallisilla aineilla laittamalla tankkiin pudistusainetta. TEC4 Diesel system Cleaner on tehokas, samoin BG:llä on hyviä tuotteita, Forte lienee myös hyvä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      2003
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe