Missä taivas on?

Maan päällä vai

missä? Lapselliselta kuulostava kysymys, mutta tuli tossa viime yönä yhtäkkiä mieleen, et onko se "taivas" josta uskovat ja raamattu puhuvat tuolla ylhäällä missä oikeakin taivas pilvineen kaikkineen? Monesti lentokoneessa istuessani hymy suun pielessä olen voinut todeta, että "ikkunasta näkyy alapuolella vain loputtomasti pilviä ja välillä vähän maata, upeat näkymät, pääsin sittenkin taivaaseen"! Mutta jos enkelten, sielujen, Jeesuksen ja Jumalten taivas on tuolla ylhäällä, niin eivätkö nämä jatkuvasti suhaavat suihkukoneet häiritse heitä yhtään? Raketeista ja muista puhumattakaan...

Vai onko sittenkin niin, että se taivas on kaikkialla, täällä maanpäällä ja tuolla ylhäällä, kaikkialla, kuoleman jälkeen sielumme voi olla missä vaan, ei vain tuolla taivaalla, me kehon omaavat elävät ihmiset emme vain sitä voi nähdä, olemme ikään kuin eri tasolla. Ja Jumala asustaa meidän sisällämme?

Tälläinen aavistus minulla on tullut ajan myötä.

60

3171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On...

      "Lapselliselta kuulostava kysymys"
      Ei lainkaan.

      Esitit kysymyksen johon kukaan ei voi vastata, paitsi Sinä itse.

      Niin kauan kun ajatustoiminto on käynnissä et voi saada vastausta esittämääsi kysymykseen koska ajatus ei voi antaa siihen vastausta.

      Vain hiljaisuus voi antaa vastauksen kysymykseesi.

      Kun otat selvää mistä ajatus saa alkunsa ja kun se selviää niin olet saanut vastauksen kysymykseesi. Silloin tulet huomaamaan ettei ole ylhäällä eikä alhaalla olemista ei ole sieluja, jumalaa, taivasta, helvettiä eikä mitään muutakaan. Lukuunottamatta hiljaisuutta ja autuutta.

      • Löysin

        Taivas, on siellä missä Jeesus on!


      • BenPandira
        Löysin kirjoitti:

        Taivas, on siellä missä Jeesus on!

        Olen kaikkialla läsnäoleva.


    • _Mervi_

      Kiva kysymys :) Se taivas, jossa nyt mennä-viipottaa pilvilampaita, muuttolintuja ja lentokoneita, ei ole se taivas, josta Jeesus opetti. Hän sanoi, että tämä nykyinen maa ja taivas tuhoutuvat silloin kun hän tulee takaisin maan päälle ja alkaa tilinteko elämästämme. Jumala luo kokonaan uuden taivaan ja uuden maan. Ja ne on sitten yhtä konkreettisia kuin nykyinen taivas ja maa.

      Yhdelle Jumalan palvelijalle näytettiin näyssä millainen se taivas on, joka on Jumalan ja Jeesukseen uskovien koti. Hän kertoo näin: "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää."

      Nykyisessä maailmassa Luojamme ja me ihmiset emme ole suorassa yhteydessä toisiimme, mutta siinä Taivaassa, josta Raamattu puhuu, Jumala asuu meidän luonamme. Siitä Taivaasta puuttuu myös jotain tälle maailmalle tuttua, eli kyyneleet, kuolema, murhe, valitus ja vaiva.

      Se samainen Jumalan palvelija kertoo näin: "Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, ei valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut. Valtaistuimella oleva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken."

      Asuuko Jumala meidän sydämissämme?
      - Jeesus sanoo: "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän." - Sydämensä oven avaaminen Jeesukselle tuo hänet asumaan sydämeemme.

      Hänen sanojensa uskominen ja niistä kiinni pitäminen saa kummia aikaan: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan."

    • Aritta

      ihan muuta kuin jotain paikkaa mihin Jumalan eliittikansa pääsee. :-) Taivas on olotila.

      Mutta henkimaailma johon menemme kuoleman jälkeen on tässä missä me nytkin olemme mutta vain eri dimensiossa.

      • kokija

        Taivas josta puhutaan koostuu mielikuvista. Se on virtuaalitaivas, missä on ihan oikea virtuaali-Jeesus ja virtuaali-Jumala. On siellä virtuaali-Buddhakin ja kaikkea muuta pysymätöntä.

        Todellinen taivas tulee itse löytää, sitä ei voi kuvailla koska se on ei-mitään. Siellä ei ole ainuttakaan ajatusta eikä muotoa. Se ei ole edes tila. Hiljaisuus ja autuus on lähellä olevia sanoja, mutta nekään eivät kuvaa sitä.


      • _Mervi_

        Siitä "Jumalan eliittikansasta", joka perii Taivaan, sanotaan Raamatussa, että ne ovat täällä maan päällä olleet syntisiä ja sairaita, kaikella tavalla ahtaalla, maahan lyötyjä, vainottuja, neuvottomia, ja että heidän joukossaan ei ole monta jalosukuista.


      • Aritta
        _Mervi_ kirjoitti:

        Siitä "Jumalan eliittikansasta", joka perii Taivaan, sanotaan Raamatussa, että ne ovat täällä maan päällä olleet syntisiä ja sairaita, kaikella tavalla ahtaalla, maahan lyötyjä, vainottuja, neuvottomia, ja että heidän joukossaan ei ole monta jalosukuista.

        Ei vaan uskovaiset itse pitävät itseään Jumalan eliittikansana. Joka on ainoa joka pääsee taivaaseen.


      • _Mervi_
        Aritta kirjoitti:

        Ei vaan uskovaiset itse pitävät itseään Jumalan eliittikansana. Joka on ainoa joka pääsee taivaaseen.

        Jeesukseen uskovat pitävät itseään syntisinä, ja sitähän me olemmekin.

        Mutta olemme löytäneet sen ainoan, joka vapauttaa meidät väärien tekojemme rangaistuksesta.

        Uskova ei ylpeile itsestään,
        mutta Jeesuksesta kyllä.

        Jeesus on vahva pelastaja,
        täynnä totuutta ja rakkautta.
        Sellaista ei ole toista.

        Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."


      • Aritta
        _Mervi_ kirjoitti:

        Jeesukseen uskovat pitävät itseään syntisinä, ja sitähän me olemmekin.

        Mutta olemme löytäneet sen ainoan, joka vapauttaa meidät väärien tekojemme rangaistuksesta.

        Uskova ei ylpeile itsestään,
        mutta Jeesuksesta kyllä.

        Jeesus on vahva pelastaja,
        täynnä totuutta ja rakkautta.
        Sellaista ei ole toista.

        Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        Se on teidän uskonne.


      • Asiaa jos toistakin
        _Mervi_ kirjoitti:

        Jeesukseen uskovat pitävät itseään syntisinä, ja sitähän me olemmekin.

        Mutta olemme löytäneet sen ainoan, joka vapauttaa meidät väärien tekojemme rangaistuksesta.

        Uskova ei ylpeile itsestään,
        mutta Jeesuksesta kyllä.

        Jeesus on vahva pelastaja,
        täynnä totuutta ja rakkautta.
        Sellaista ei ole toista.

        Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        Nyt, kun tämä taivas-teema näyttää olevan akuutti, niin kerropa _Mervi_ kuka pääsee taivaaseen ja kuka/mikä on Jeesus?

        Minun mielestäni totuus ja sen ymmärtäminen vie taivaaseen= harmooniseen elämään. Nimittäin silloin ei kukaan pysty kusettamaan.

        Kun olin sisimmältäni rikkonainen halusin uskoa ihan mihin tahansa, jotta oloni paranisi. Uskoin jopa Jeesukseenkin, mutta huomasin, että "uskovaiset" kusettivat minua, suoraan sanottuna. He eivät olleet saarnojensa takana eli he eivät eläneet kuten saarnasivat. He sanoivat, että Jeesus on heidän veljensa yms. mutta he toimivat kuin pässit, omaan laskuunsa. Aloin inhoamaan uskovaisia ja irtisanouduin heistä. Samoin Jeesuksesta. Tästä huolimatta tiedän eläväni jo nyt taivaassa, sillä teen valintoja, jotka ovat hyväksi. En jää odottelemaan tämän elämän jälkeistä olotilaa, sillä minulla on tämäkin elämä elettävänä ensin. Kun kuolen, niin kuolen. En ole kuoppaamassa itseäni, vaan toivottavasti joku sisaruksistani tekee sen. Kun pieraisen kylmän pierun, niin siinä ei enää kysellä taivaita eikä maallisia.


    • eetteri*

      aikoinaan oli vuokrata jumbojetti uskovaisille jotta he voisivat pitää seurat kymmenen kilometriä lähempänä jumalaa.

      Taivas on tässä ja nyt ympärillämme,
      eri värähtelytasolla.

      Kun jumala on sisällämme niin kuoltuamme viemme senkin sitten "taivaaseen" mukanamme.
      No tämä taisi olla jo liian paksua monelle...

      • käsitteet selviksi

        >> jumala on sisällämme...

        Mikä tai kuka on Jumala?

        Jumala on se, joka on luonut kaiken tämän mitä on olemassa.

        Muita Jumalia ei ole.

        Mä en ole luonut mitään. Tarkoittaa sitä, että mä en ole Jumala. Minä olen luotu, osa luomakuntaa.


      • Aritta
        käsitteet selviksi kirjoitti:

        >> jumala on sisällämme...

        Mikä tai kuka on Jumala?

        Jumala on se, joka on luonut kaiken tämän mitä on olemassa.

        Muita Jumalia ei ole.

        Mä en ole luonut mitään. Tarkoittaa sitä, että mä en ole Jumala. Minä olen luotu, osa luomakuntaa.

        vain ruumiisi. Olet ollut aina olemassa ja tulet olemaan aina olemassa. Henkesi on lähtöisin Jumalan Hengestä.


      • kokija

        Kun samaistumme olemassaoloon, ei muotoihin, niin se tekee kuolemattomaksi. Kaikki voivat kokea olevansa olemassa. Siinä on avain kuolemattomuuteen. Emme ole persoonia vaan osa olemassaoloa. Vaikka syntyisi jälleen uudestaan koska niin huvittaa, niin olemalla olemassaolo, ei muoto, on samantekevää minkä muodon ottaa.

        Aina on elämää, tämänpuoleista tai tuonpuoleista. Sen jälkeen taas uusi syntymä jos niin on tarpeen tai muuten vain huvittaa syntyä.

        Olemassaolo on sitä "eri värähtelytasoa" tai "taivasta".


      • Erjuth --

        On murjaissut huutonaurun arvoisen vitsin.

        Olen samaa mieltä, että eri värähtelytasolle mennään. On olemassa eri taivaita ja niissä on omat hallitsijansa. Buddhan oppi kertoo näistä.


      • kokija
        kokija kirjoitti:

        Kun samaistumme olemassaoloon, ei muotoihin, niin se tekee kuolemattomaksi. Kaikki voivat kokea olevansa olemassa. Siinä on avain kuolemattomuuteen. Emme ole persoonia vaan osa olemassaoloa. Vaikka syntyisi jälleen uudestaan koska niin huvittaa, niin olemalla olemassaolo, ei muoto, on samantekevää minkä muodon ottaa.

        Aina on elämää, tämänpuoleista tai tuonpuoleista. Sen jälkeen taas uusi syntymä jos niin on tarpeen tai muuten vain huvittaa syntyä.

        Olemassaolo on sitä "eri värähtelytasoa" tai "taivasta".

        Tämä sanoo saman vähän eri sanoin. Olemassaolosta siirrytään ei-olemassaoloon eli psykologiseen kuolemaan. Se on taivas.

        http://www.youtube.com/watch?v=cAOBcTnRUcg&feature=channel


    • Spiral.

      Olen miettinyt tuota taivaskysymystä ja muutenkin kuolemanjälkeistä elämää, johon itse uskon vakaasti.

      Olen lähinnä huolissani siitä, että vaikka "taivas" olisi jossain toisessa ulottuvuudessa, onko sekään ikuinen? Myös mietin, onko ihmisille oma taivaansa ja mahdollisille muille sivilisaatioille (en usko, että olemme yksin maailmankaikkeudessa) omansa.

      Maapallo, Linnunrata tai maailmankaikkeuskaan ei ole ikuinen. Kun nämä tuhoutuvat ennemmin tai myöhemmin, miten käy taivaan? Onko taivas edelleen olemassa?

      • _Mervi_

        Tämä nykyinen maa ja taivas tuhoutuvat silloin kun tilinteon hetki koittaa, ja Luojamme kokoaa meidät kaikki eteensä. Raamattu kertoo: "Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat."

        Mutta se uusi taivas ja uusi maa, jonka Jumala luo on ikuinen. "Me saamme valtakunnan, joka ei järky." sanoo Raamattu. Ja näin: "Me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen telttamajamme (viittaa ihmisruumiiseen) puretaankin, Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä." Iankaikkisen olemisen voi päätellä siitäkin, että Jeesus sanoo, että joka uskoo häneen, ei ikinä kuole: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Jeesus puhuu iankaikkisesta elämästä, joka viittaa suorastaan tilaan, jossa ei ole aikaa, ei vain ikuisuuteen. "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä..."


    • K a l e v i

      Henkinen maailma

      Henkinen maailma jakaantuu kolmeen osaan. Taivaaseen, henkimaailmaan ja helvettiin.

      Taivas, joka on henkisessä maailmassa, antaa luonnolliselle maailmalle olemassa olon mahdollisuuden. Luonnollinen maailma on vain vastaan ottaja ja henkisen maailman peilikuva.

      Me olemme sisäisten mielen osien (sielun asteet)kautta yhteydessä, henkisen maailman kautta, taivaaseen tai helvettiin.

      Taivas: Ihmiset, jotka rakastavat totuutta ja hyvyyttä enemmän kuin omaa etuaan, päätyvät fyysisen kuoleman jälkeen taivaaseen, ja he ovat silloin enkeleitä, sillä ei ole ketään muita enkeleitä kuin fyysisen kuoleman kokeneita hyviä ihmisiä. Taivaassa ei ole ajan ja paikan ulottuvaisuutta, sillä se on henkinen tila. Herra sanoo: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla', sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Luuk. 17: 20, 21). Niinpä taivaasta saa oikean kuvan vain vastaavaisuuden avulla.

      Taivasta eivät kuitenkaan muodosta enkeliyhdyskunnat, vaan yksin Herran Jumaluus. Kaikki enkelit taivaassa tunnustavat, että Herra yksin on taivaan Jumala kuten Hän itse opetti, sanoen: "Minä ja Isä olemme yhtä -...- uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." (Joh. 10: 30, 38). Samoin myös jakeissa (Joh. 14: 9...11; 16: 13...15). Taivaassa ei ole vain aikuisia enkeleitä, vaan kaikki lapsena kuolleet päätyvät taivaaseen - riippumatta siitä ovatko he kastettuja vai ei.

      Taivaassa enkelit tietävät, että heissä itsessään ei ole mitään hyvää ja totta, vaan se kaikki tapahtuu Herran Jumaluuden vaikutuksesta. Koska asia on näin, on selvää, että Herran Jumaluus muodostaa taivaan eikä enkelit tai mikään heistä oleva. Siksipä Sanassa kutsutaan taivasta "Herran asunnoksi" ja "Hänen valtaistuimekseen" ja sanotaan, ketkä ovat siellä, "ovat Herrassa".

      Kaksi pääosastoa jakavat taivaan kahteen valtakuntaan (taivaallinen valtakunta ja henkinen valtakunta) ja yksitysosastot kolmeen eri taivaaseen (taivaallinen, henkinen ja luonnollis-henkinen taivas) ja erikoisosastot lukuisiin yhteiskuntiin. Pääosastoja kutsutaan valtakunniksi, siksi, että taivasta kutsutaan "Jumalan valtakunnaksi".

      • eetteri*

        siellä seurataan tulevien vanhempien
        "puuhailua"... se on niinku lentoterminaali tai odotus-sali.


      • ottoalli

        jos syntikysymystä ei ratkaista, niin ihan turhaa juttua.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        jos syntikysymystä ei ratkaista, niin ihan turhaa juttua.

        Eihän sellaista olekaan.


      • kysymys selvän ratkaisun!
        ottoalli kirjoitti:

        jos syntikysymystä ei ratkaista, niin ihan turhaa juttua.

        Ihmiset, jotka rakastavat totuutta ja hyvyyttä (jotka ovat peräisin Jumalasta)enemmän kuin omaa etuaan, päätyvät fyysisen kuoleman jälkeen taivaaseen, ja he ovat silloin enkeleitä, sillä ei ole ketään muita enkeleitä kuin fyysisen kuoleman kokeneita hyviä ihmisiä.


      • ottoalli
        kysymys selvän ratkaisun! kirjoitti:

        Ihmiset, jotka rakastavat totuutta ja hyvyyttä (jotka ovat peräisin Jumalasta)enemmän kuin omaa etuaan, päätyvät fyysisen kuoleman jälkeen taivaaseen, ja he ovat silloin enkeleitä, sillä ei ole ketään muita enkeleitä kuin fyysisen kuoleman kokeneita hyviä ihmisiä.

        kyllä syntien anteeksi antamus on ihan oikeasti koettavissa oleva, mahtava asia, jossa päästään synnintunnosta armon alle, ts.armahdetun syntisen osaan, joka on ihmiselämän korkein saavutettavissa oleva asema.

        Sanon edelleen, jollei syntikysymystä ratkaista, silloin jäädään pois taivaasta, sillä sinne ei pääse mitään syntiä.Tämä kerrotaan muistaakseni ilmestyskirjassa

        Luterilainen Jumalanpalvelus sisältää alkuliturgian jossa syntiasia korostuu huipentuen synninpäästöön.Siinäkin se selvästi tulee esille.

        Näyttää tämä rakkaus, hyvyys olevan kovin suosittu,mutta taivaaseen ei niillä eväillä mennä, jos syntikysymys ja vanhurskautus, Jeesuksen veressä,ohitetaan


    • Pimeydessä

      Ehkä Raamatun luomiskertomus antaa vastauksen kysymykseesi:
      Luominen
      1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
      2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

      Kuten teksti kertoo, pimeys peitti syvyydet eli oli pimeys. Siellä pimeydessä se "taivas" on. Siellä Jumalan henki liikkui. Vettäkin on ollut. Siellä se Jumalan asuinpaikka on.

      Kun saat selvitettyä itsellesi mitä nuo tarkoittavat (pimeys, syvyydet, Jumalan henki ja vesi), niin pääset jyvälle missä se taivas ja Jumalan asuinsija on. Autius ja tyhjyyskin näyttelevät tässä omaa rooliaan...

      Annan vihjeen: se ei sinun ulkopuolellasi, vaan sisälläsi.

      • olen

        sen huomannut ja olen tosi iloinen löytäessäni taivaan näin läheltä ja minä kun ennen kurkotin niin kauas.


      • Pimeydessä
        olen kirjoitti:

        sen huomannut ja olen tosi iloinen löytäessäni taivaan näin läheltä ja minä kun ennen kurkotin niin kauas.

        Vanha sanonta pitänee paikkansa: joka kuuseen kurkottaa, hän katajaan kapsahtaa. Eli ei kannata mennä merta edemmäs kalaan, kun kaikki on lähellä.


    • Heather-Jarouse

      meissä itsessämme..
      se ei ole ylhäällä tai alhaalla
      eikä ulkopuolellamme
      se on meissä
      se on sisällämme
      voin sanoa niin koska olen välähdyksittäin
      kokenut taivaskokemuksia
      se on sitä kun kaikki toimii harmoniassa
      kun sisälläsi on rauha
      ja hymy huulillasi
      olet onnellinen juuri siinä missä olet
      ett halua-, tarvitse- tai kaipaa mitään
      etkä minnekkään
      kun koet kaiken olevan yhtä
      juuri siinä ja nyt
      tässä hetkessä...
      ;-)

      kun koet olevasi täydellinen
      ja onnellinen itsestäsi
      ja tiedät että niin ovat kaikki toisetkin
      ;-D

      ei ole mitään pelättävää
      ei sisä- eikä ulkopuolellasi
      koska kaikki on yhtä
      se on taivas
      :-D

      • ottoalli

        ihan nättiä textiä, mutta jos todella haluat taivaaseen,niin tiedoksi että ainoastaan ristin juurelta löytyy iankaikkinen elämä, armosta, Jeesuksen veri on voimallinen puhdistamaan kaikesta synnistä.
        Usko meitä kristittyjä, mene seurakuntiin juttelemaan ja kyselemään.

        Me eletään hirveän eksytyksen aikaa juuri ennen Jeesuksen tuloa takaisin. Siksi pitää katsoa, mihin lähtee mukaan, mihin ei.


      • eetteri*
        ottoalli kirjoitti:

        ihan nättiä textiä, mutta jos todella haluat taivaaseen,niin tiedoksi että ainoastaan ristin juurelta löytyy iankaikkinen elämä, armosta, Jeesuksen veri on voimallinen puhdistamaan kaikesta synnistä.
        Usko meitä kristittyjä, mene seurakuntiin juttelemaan ja kyselemään.

        Me eletään hirveän eksytyksen aikaa juuri ennen Jeesuksen tuloa takaisin. Siksi pitää katsoa, mihin lähtee mukaan, mihin ei.

        kun taivas ja jumala onkin meidän sisällä.
        Miten ne sinne edes mahtuu?


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        ihan nättiä textiä, mutta jos todella haluat taivaaseen,niin tiedoksi että ainoastaan ristin juurelta löytyy iankaikkinen elämä, armosta, Jeesuksen veri on voimallinen puhdistamaan kaikesta synnistä.
        Usko meitä kristittyjä, mene seurakuntiin juttelemaan ja kyselemään.

        Me eletään hirveän eksytyksen aikaa juuri ennen Jeesuksen tuloa takaisin. Siksi pitää katsoa, mihin lähtee mukaan, mihin ei.

        sitä minkä kirjoitin sinulle enkelipalstalla. :-)

        Uskovaiset eivät yleensä uskalla katsoa totuutta silmiin vaan elävät omassa harhassaan, mutta eihän sillä tietysti mitään väliä ole kunhan on onnellinen.


      • on...
        eetteri* kirjoitti:

        kun taivas ja jumala onkin meidän sisällä.
        Miten ne sinne edes mahtuu?

        kokonaisvaltainen.Sinne mahtuu vaikka koko historia .historian tutkimus vaatii psyykkistä kestävyyttä,sitä on...


      • +++++++++++

        Täyttä skeidaa.


      • ottoalli
        eetteri* kirjoitti:

        kun taivas ja jumala onkin meidän sisällä.
        Miten ne sinne edes mahtuu?

        Roomalaiskirjeessä on kohta:" Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

        Siis sinä vaan suomalaisena härkäpäänä pusket tätä totuutta vastaan. Meistä jokainen on tämän Raamatun ilmoituksen alla.

        Siinähän selkosuomella sanotaan että kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla, ts. ei ole Jumalaa sisälläsi.Ei ainakaan Raamatun Jumalaa,Häntä joka on tehnyt tämän maailman, meidätkin, etkö nää että olet I H M E !!

        Kuulehan, ei me päästä yli eikä ali tästä syntikysymyksestä. Jumala ei tule sinun eikä minun puseron alle ennenkuin tämä on ratkaistu.

        Ja Jumala on jo hoitanut tämän asian, kyllä,EVANKELIUMI, siinä ratkaisu.

        uskoa sulla on vaikka koko kylälle, mutta jos vähän reivataan niinkuin purjehtijat sanoo.Pitää olla uskoa jonka Jeesus vaikuttaa, ja ristin juurelta, Jumalan armosta,sen saa

        että tämmösiä mietteitä ennen hiihtoa näin aamulla
        After - Ski - jutut sitten myöhemmin.


      • eetteri*
        ottoalli kirjoitti:

        Roomalaiskirjeessä on kohta:" Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

        Siis sinä vaan suomalaisena härkäpäänä pusket tätä totuutta vastaan. Meistä jokainen on tämän Raamatun ilmoituksen alla.

        Siinähän selkosuomella sanotaan että kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla, ts. ei ole Jumalaa sisälläsi.Ei ainakaan Raamatun Jumalaa,Häntä joka on tehnyt tämän maailman, meidätkin, etkö nää että olet I H M E !!

        Kuulehan, ei me päästä yli eikä ali tästä syntikysymyksestä. Jumala ei tule sinun eikä minun puseron alle ennenkuin tämä on ratkaistu.

        Ja Jumala on jo hoitanut tämän asian, kyllä,EVANKELIUMI, siinä ratkaisu.

        uskoa sulla on vaikka koko kylälle, mutta jos vähän reivataan niinkuin purjehtijat sanoo.Pitää olla uskoa jonka Jeesus vaikuttaa, ja ristin juurelta, Jumalan armosta,sen saa

        että tämmösiä mietteitä ennen hiihtoa näin aamulla
        After - Ski - jutut sitten myöhemmin.

        kun minä en usko mihinkään ulkopuoliseen luojajumalaan enkä evankeljuiluun..
        Haluan ajatella erillaisesti ja toivoisin että uskovaisetkin opettelisivat löytämään jotain omaa eikä muiden keksimää totuutta.
        Me kaikki päästään taivaaseen, sinäkin vaikka tänä päivänä kääntyisit ateistiksi, budhalaiseksi,hinduksi, muslimiksi, inkarnaattoriksi...
        älä pelkää ajatella.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        Roomalaiskirjeessä on kohta:" Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."

        Siis sinä vaan suomalaisena härkäpäänä pusket tätä totuutta vastaan. Meistä jokainen on tämän Raamatun ilmoituksen alla.

        Siinähän selkosuomella sanotaan että kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla, ts. ei ole Jumalaa sisälläsi.Ei ainakaan Raamatun Jumalaa,Häntä joka on tehnyt tämän maailman, meidätkin, etkö nää että olet I H M E !!

        Kuulehan, ei me päästä yli eikä ali tästä syntikysymyksestä. Jumala ei tule sinun eikä minun puseron alle ennenkuin tämä on ratkaistu.

        Ja Jumala on jo hoitanut tämän asian, kyllä,EVANKELIUMI, siinä ratkaisu.

        uskoa sulla on vaikka koko kylälle, mutta jos vähän reivataan niinkuin purjehtijat sanoo.Pitää olla uskoa jonka Jeesus vaikuttaa, ja ristin juurelta, Jumalan armosta,sen saa

        että tämmösiä mietteitä ennen hiihtoa näin aamulla
        After - Ski - jutut sitten myöhemmin.

        olla kirjailija?


      • ottoalli
        Aritta kirjoitti:

        olla kirjailija?

        Roomalaiskirje löytyy Raamatusta, uudesta testamentista, ja sen on kirjoittanut apostoli Paavali.

        Olen omassa elämässäni saanut kokea että syntien anteeksisaaminen on mahdollista ja se toimii.

        kannattaa lukea roomalaiskirjettäkin.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        Roomalaiskirje löytyy Raamatusta, uudesta testamentista, ja sen on kirjoittanut apostoli Paavali.

        Olen omassa elämässäni saanut kokea että syntien anteeksisaaminen on mahdollista ja se toimii.

        kannattaa lukea roomalaiskirjettäkin.

        anna paljoakaan arvoa Paavalin kirjoituksille. Kaikki on hänen omaa keksintöään. Ihan kuin lukisi romaania kun lukee hänen kirjeitään. Hän oli fanaattinen oman uskonsa saarnaaja. Hän ei edes saarnannut samaa uskoa mikä oli Jeesuksella. Hän teki Jeesuksesta jumalan ja uskonnon.

        Et sinä ole ikinä ollut syntinen, eikä kukaan muukaan sitä ole. Ymmärtämällä sen saa juuri saman kokemuksen kuin mitä sait sillä anteeksisaamisella.


      • Erjuth --
        Aritta kirjoitti:

        anna paljoakaan arvoa Paavalin kirjoituksille. Kaikki on hänen omaa keksintöään. Ihan kuin lukisi romaania kun lukee hänen kirjeitään. Hän oli fanaattinen oman uskonsa saarnaaja. Hän ei edes saarnannut samaa uskoa mikä oli Jeesuksella. Hän teki Jeesuksesta jumalan ja uskonnon.

        Et sinä ole ikinä ollut syntinen, eikä kukaan muukaan sitä ole. Ymmärtämällä sen saa juuri saman kokemuksen kuin mitä sait sillä anteeksisaamisella.

        Syntimme on mielestäni siinä, että me yhä uudelleen toistamme erehdyksiämme. Vaaditaan suurta katumuksen tunnetta ja päättäisyyttä, että ihminen voi muuttaa huonot tapansa.


      • Aritta
        Erjuth -- kirjoitti:

        Syntimme on mielestäni siinä, että me yhä uudelleen toistamme erehdyksiämme. Vaaditaan suurta katumuksen tunnetta ja päättäisyyttä, että ihminen voi muuttaa huonot tapansa.

        huonot tavat?


      • Erjuth --
        Aritta kirjoitti:

        huonot tavat?

        Pitävät sielun kiinni samsarassa. Aistit on saatava kuriin. Alkoholi, huumeet, vapaa seksi jne.; kaikki yleettömyys. You name the rest.


      • Erjuth --
        Erjuth -- kirjoitti:

        Pitävät sielun kiinni samsarassa. Aistit on saatava kuriin. Alkoholi, huumeet, vapaa seksi jne.; kaikki yleettömyys. You name the rest.

        Peenis on saatava hallintaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=xXmPFJqTHKo


      • Aritta
        Erjuth -- kirjoitti:

        Pitävät sielun kiinni samsarassa. Aistit on saatava kuriin. Alkoholi, huumeet, vapaa seksi jne.; kaikki yleettömyys. You name the rest.

        Suurin osa ihmisistä on varmaan aika kohtuullisia kaikessa.


      • Aritta

      • Heather-Jarouse
        +++++++++++ kirjoitti:

        Täyttä skeidaa.

        "äiti oli kun......"


      • Heather-Jarouse
        Erjuth -- kirjoitti:

        Pitävät sielun kiinni samsarassa. Aistit on saatava kuriin. Alkoholi, huumeet, vapaa seksi jne.; kaikki yleettömyys. You name the rest.

        tänne ihmisinä -kokemaan aistienhurmaa
        ja kun kaikki on "täytetty" eli kun olemme ne kokeneet ei ole enään mitään tarvetta jäädä niihin kiinni
        asioita ei voi väkisin viedä eteenpäin
        vasta sitten kun sielu todella haluaa irti
        aisti orjuudesta se tekee sen...
        että näin tänään


      • oikealla tiellä
        Heather-Jarouse kirjoitti:

        "äiti oli kun......"

        Kun Urpåt ilkkuu meille!


    • taivaaseen haluava

      Jeesus on kertonut tien taivaaseen, mutta ei sen sijaintia. Hän kertoi vain sen, että tulee noutamaan omansa sinne. Mutta hirmu lohduttavasti hän puhui :)

      "Älköön sydämenne olko levoton.
      Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
      Minun Isäni kodissa on monta huonetta
      - enhän minä muuten sanoisi, että
      menen valmistamaan teille asuinsijan.

      Minä menen valmistamaan teille sijaa
      mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni,
      jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
      Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."

      Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä,
      minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"

      Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
      Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni."

      - Kun opettelee tuntemaan Jeesuksen, voi odottaa sitä, että hän vie sitten kerran taivaaseen. Ja Jeesuksen kautta oppii tuntemaan Jumalan.

      • Pitää olla

        Niin totaalisen hölmöjä, että uskovat johonkin olemattomaan ja näkymättömään. Eihän kukaan usko oikeasti joulupukkiinkaan eikä kummituksiin?


      • Eviana
        Pitää olla kirjoitti:

        Niin totaalisen hölmöjä, että uskovat johonkin olemattomaan ja näkymättömään. Eihän kukaan usko oikeasti joulupukkiinkaan eikä kummituksiin?

        Kyllä, jotkin ihmiset uskovat jopa kummituksiin. Tarkoittaako se, ettet sinä niihin usko sitä etteikö niitä ole? Se, että kummituksia yms. ei sinun maailmassasi ole, ei minun mielestäni tarkoita sitä etteikö niitä jonkun muun maailmassa olisi.
        Minun mielestäni taivas on juuri siellä missä ihminenkin, tai vaihtoehtoisesti helvetti. Ettei ole mitään erillistä paikkaa minne "päästään" kuoleman jälkeen riippuen siitä miten on elämän aikana elänyt, vaan ihminen elämänsä aikana tekee päätöksillään, ratkaisuillaan, ja asenteillaan omasta elämästään helvetin tai taivaan, ehkä jopa molempia.


    • Ajatteleva

      Jeesus sanoi:
      Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä.

      Hän tarkoitti rakkautta. Jos käyttäsimme rakautta, eläisimme paratisissa.

      • BenPandira

        Totta. "Taivasten valtakunta" on sisäinen olemuspuolemme, jota hiljaisuudeksikin jotkut sanovat. Sisäisin olemuspuolemme on kaikkialla. Sisäisen hiljaisuuden valossa maailma ja keho näyttäytyy kuin varjona.

        Platonin luolavertaus kertoo taivasten valtakunnasta. Vangit katselevat käytännössä vain varjoja, jotka ovat heidän selkiensä takana kulkevien uskomusten heijastuksia. Heidän kehonsakin on varjo, sillä ei ole itsenäistä olemassaoloa. Luolassa oleva tuli eli tietoisuuden valo valaisee uskomuksia ja varjoja. Katsellaan uskomusten takaa. Tuli antaa häilyvän todellisuuden tunteen varjoille, ihmisille.

        Kun tietoisuustuli jättää ehdollistetun mielen eli luolan kokonaan, avautuu äärettömyys, hiljaisuus, taivasten valtakunta, agape-rakkaus. Nähdään Hyvän Idea, aurinko.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luolavertaus

        Hyvän Idean valossa kaikkia sitten palvellaan, koska minä = sinä. On vain Yksi.


    • sappua

      Minusta ihmisen olisi ensin luovuttava eläimellisestä itseisarvostaan, että voisi lähestyä sisäistä taivasta.

    • Tuulah1

      luin kerran erään pienen lapsen todistuksen, kun hän oli tavannut Jeesuksen. Jeesus oli sanonut tälle tytölle. annan sinulle tehtävän, jota sinulla pohtiessa on koko elämä aikaa. missä taivas sijaitsee? sijaitseeko se A auringossa vai B toisessa galaksissa.. eli siis jos Jeesus näin sanoo, niin sitten se on todennäköisesti jompi kumpi, jossa taivas on.

      • Kauko.Putki

        Tottahan toki sen täytyy olla maantieteellinen fyysinen paikka sijaiten jossakin kohtaa fyysistä maailmankaikkeutta. Sen voisi myös nähdä täältä jos katsoisi tarpeeksi tehokkaalla teleskoopilla.


    • TylsäähänSiellä

      Taivasta ei ole. Mutta jos olisi, olisi siellä varmaan tylsää istua ikuisuuden

      • Kehitystason_mukaisesti

        Ymmärrys sanelee kuviteltavissa olevat vaihtoehdot.


    • rrtrttt

      Taivas ei ole mikään fyysinen, näkyvä paikka, vaan mielentila.

      Jessekin sanoi jotenkin: "Taivasten valtakunta on teissä sisäisesti"

      Aatelkaa nyt vaikka kaunista suomalaista järvimaisemaa kesän lämmössä, mutta jos teillä on paha olo ja kärsitte, niin eihän se paikan ihanuus teidän oloanne helpota, jos taas on hyvä fiilis, niin pahemmassakaan paikassa ei tunnu niin pahalta.

      • Juuri näin: Taivas on mielen tila
        Jotkut oppivat iän karttuessa ottaman vastuun mielensä tilasta.
        Valitettavan monille riittää väite että olen poissa tolaltani kun sinä sanoit tai teit jotain tai jätit tekemättä. Silloin jätetään huomiotta että itse on päättänyt syyllistää kanssakulkijansa ja luopunut "taivaasta" omasta tahdostaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe