hammasimplantit

pelkäävä

aiheuttavatko hankaluuksia alussa?

14

2018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilasx

Hammaslääkärini sanoi ettei iäkkäälle ihmiselle
      kannata implantteja laittaa, koska kärsivät luukadosta

• huhhelletta

laitatin 90 luvun alussa ensimmaiset kaksi implanttia, ei mitaan hankaluuksia.lisaa 08 ja nyt ne saa nopeammin kuin silloin aikaisemmin. Ainut hankaluus on etta ne on kalliita.
      Huolellinen puhtaanapito alussa, myohemmin on riittanyt normaali hampaiden puhdistus.
      Ei tarvitse pelata, laittaminenkin on kivutonta.Minulta ainakin laakari tarkasti luuntiheyden, eivat laita jos nahtavissa luukatoa.
      Jos Sinulla on rahaa, laitata kerralla kunnon kalusto!

• Muumi-iso-Äiti

Minulle on laitettu 04, toimenpide täysin kivuton, ainoa joka minua rassasi oli kun jouduin olemaan 'väliaikaisilla' hampailla, olen hammaspaikkamuoville allerginen.
        Se vaihtaminen oli ainoa riesa ja kuvaukset ym.. pitkittyminen.
        Siltikin suosittelen implantteja.

• Hjalmari
        Muumi-iso-Äiti kirjoitti:

Minulle on laitettu 04, toimenpide täysin kivuton, ainoa joka minua rassasi oli kun jouduin olemaan 'väliaikaisilla' hampailla, olen hammaspaikkamuoville allerginen.
        Se vaihtaminen oli ainoa riesa ja kuvaukset ym.. pitkittyminen.
        Siltikin suosittelen implantteja.

kas kun minulla on ollt hammaslääkäri pelko josta olen kyllä selvinnyt.

Nyt kun aion teettää 6 yhdellä kertaa , nousi taas pelko pintaan, aikanaan koulu hammaslääkärin aiheuttama. Oli kiva kuulla ettei ole hankaluuksia jälkeenpäin. Neuvotttelin jo h.
        lääkärin kanssa. Hyvää jatkoa päivälle!

• on hinta ja kulut
        Hjalmari kirjoitti:

kas kun minulla on ollt hammaslääkäri pelko josta olen kyllä selvinnyt.

Nyt kun aion teettää 6 yhdellä kertaa , nousi taas pelko pintaan, aikanaan koulu hammaslääkärin aiheuttama. Oli kiva kuulla ettei ole hankaluuksia jälkeenpäin. Neuvotttelin jo h.
        lääkärin kanssa. Hyvää jatkoa päivälle!

kun itselläni olisi ehkä edessä sama? Vanhemmiten hampaat lähteneet liikkumaan ja pitänyt jo ottaa muutama pois...

• Hammaslääkäriltäsi
        on hinta ja kulut kirjoitti:

kun itselläni olisi ehkä edessä sama? Vanhemmiten hampaat lähteneet liikkumaan ja pitänyt jo ottaa muutama pois...

Minun implanteista sen verran aikaa että ovat varmasti hinnatkin muuttuneet..

• Hammaslääkäriltäsi kirjoitti:

Minun implanteista sen verran aikaa että ovat varmasti hinnatkin muuttuneet..

Minusta siinä on juuri ,suurin pelko,millainen lasku tulee..Ei ihan Kansaneläkkeellä pysty niitä ostamaan ja laitattamaan,mutta jos on iso työ-eläke,niin sitten onnistuu ,luulisin..

• kertoi
        irkku-37 kirjoitti:

Minusta siinä on juuri ,suurin pelko,millainen lasku tulee..Ei ihan Kansaneläkkeellä pysty niitä ostamaan ja laitattamaan,mutta jos on iso työ-eläke,niin sitten onnistuu ,luulisin..

Ystävä kertoi, hän laitattaa aina yhden implantaatin vuodessa. Lasku noin 1000€/hammas.
        Se etu siinä ainakin on, saa omaisuuttaan mukaan kun täältä lähtee.....

• kertoi kirjoitti:

Ystävä kertoi, hän laitattaa aina yhden implantaatin vuodessa. Lasku noin 1000€/hammas.
        Se etu siinä ainakin on, saa omaisuuttaan mukaan kun täältä lähtee.....

Normaalit tekarit otetaan pois,mutta ehkä tuommoiset,jotka ovat istutettu leukaan, todella saa viedä mukanaan,Manan majoille!Aina tässä viisastuu...

• tekarit pois?
        irkku-37 kirjoitti:

Normaalit tekarit otetaan pois,mutta ehkä tuommoiset,jotka ovat istutettu leukaan, todella saa viedä mukanaan,Manan majoille!Aina tässä viisastuu...

Meillä ainakin laitettiin aina vainajalle tekohampaat suuhun. Siis sairaalassa.
        Ei kai ne kuolleen kalustot käy omaisten suihin eikä kuulu perinnönjaon piiriin.

Olen sitä mieltä, että jos on varaa, laita toki rahasi hampaisiin, siinä saat jotain todella itsellesi, omille rahoillesi vastetta. Melkein vaihtoehtona matkailulle kannattaisin hampaiden laittoa. Kun pystyt hyvin puremaan ruokasi ja voit syödä monipuolisesti kasviksia, juureksia, vihanneksia, ruisleipää; kaikki vaikuttaa terveydentilaasi edistävästi.

• van Haakka
        irkku-37 kirjoitti:

sanottiin yhden hampaan implantin hinnaksi 2000 €. On se niin kallis, että tyydyin hammassiltaan, jonka hinta on murto-osa mainitusta. Tietysti jos on rahaa pilvin pimein, niin siitä vaan.

• Oloka
        van Haakka kirjoitti:

sanottiin yhden hampaan implantin hinnaksi 2000 €. On se niin kallis, että tyydyin hammassiltaan, jonka hinta on murto-osa mainitusta. Tietysti jos on rahaa pilvin pimein, niin siitä vaan.

Laitatin taakse 2 kpl. Tuo hinta tuntuisi olevan kohdallaan. Implantit ovat niin hyvät alusta alkaen, ettei se hinta enää edes muistu mieleen ja ainakin sen unohtaa.
        Takana olevaan voi aina sillan kiinnittää, jos tilanne kääntyy tarpeen puolelle.
        Olisi muuten kiva tietää, voiko osteoporoosi ilmetä leukaluussa.

• hinnan..
        Oloka kirjoitti:

Laitatin taakse 2 kpl. Tuo hinta tuntuisi olevan kohdallaan. Implantit ovat niin hyvät alusta alkaen, ettei se hinta enää edes muistu mieleen ja ainakin sen unohtaa.
        Takana olevaan voi aina sillan kiinnittää, jos tilanne kääntyy tarpeen puolelle.
        Olisi muuten kiva tietää, voiko osteoporoosi ilmetä leukaluussa.

kahdelle implantille? Itselleni suunnitellaan samaa.
        Osteoporoosista en tiedä, kai se kuvissa näkyy.

• Reino´

...on hankalin ja hitain vaihe. Kivuton juttu ja lopputulos on fantastinen. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      115
      2133
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      89
      1379
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1115
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      155
      953
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      74
      945
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      867
    7. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      51
      806
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      791
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      780
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      729
    Aihe