Täit tervassa

Monet kerrat adventistilla käy mielessä, että ovatko kristityt sittenkin oikeassa ja hän adventistina väärässä sovituksesta, armosta, laista, sapatista, taivaasta, kuolleitten tilasta, Jeesuksesta, 22.10.1844:stä jne.

Mutta Ellen Whiten demoniset opetukset ovat juurtuneet niin vahvasti hänen sydämeensä, että hän automaattisesti alkaa korjata tuota häiritsevää ajatusta Ellen Whitellä.

Ja niinhän Adventtikirkon Pääkonferenssi ja joka ainoa Adventtikirkko ympäri maapallon opettaakin: korjaa pois kristilliset ajatukset Ellenillä.

Se käsketään myös suomennettuna Adventtikirkon virallisessa uskontunnustuksessa kohdassa 18: "Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja OJENNUSTA."

Eli lyhyesti sanottuna Pääkonferenssin käsky kuluu: ojentaudu aina Ellen Whiten opetuksen mukaan (ja adventtikirkon, koska sitähän kirkon opetus on, vaikka Ellenin nimeä ei edes mainittaisi) ja tee parannus kaikesta, joka ei ole sopusoinnussa Ellen Whiten opetusten kanssa.

Mitenkäs se sananlasku meneekään, että "pyörii kuin täi tervassa" - adventistillakin voi olla halu lähestyä Jumalaa, mutta kun hän siihen pyrkii, niin surina vaan käy, mutta liike tuottaa pyörivää liikettä samassa tervassa eli adventismissa.

Mikä sitten avuksi? Ei kerrassaan mikään muu kuin se, että alkaa tosissaan huutaa Jeesusta avuksi eikä sitten palaa enää adventismin ja Ellenin opetukseen ja tuttuuteen, kun Pyhä Henki alkaa paljastaa syntejä (sisältäen harhaopit).


Uskoontulo sitten tapahtuu samoin kuin muillakin http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html
ja kuten jokaisen uskoon tulleen täytyy tehdä parannus synneistään, niin adventistinkin erikoispiirteenään vain tuo adventismista ja Ellen Whitestä parannuksen teko ja irtisanoutuminen.

26

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomioitsia*

      Täinä Juuttunut tervaan. Kyllä Antti tulee sinut sieltä tervasta pelastamaan. Olettehan te molemmat ihan samasta formusta tehtyjä. Minä en ikävä kyllä tiedä kuinkä Riitta niminen Täi tervasta vedetään pois. Kyllä Eki Antti ja Hirvas sinut sieltä tervasta ylös vetävät. Minun voimilleni on sinunlaisesi iso nainen liikaa pois vedettäväksi. Ole kärsivällinen apua on tulossa.

    • tässä vaan

      hyväksy ikuisen piinan opettajia.
      Olen lukenut Niilo Ylivainion kirjan "Järkyttävä maailma", sehän on yhtä pelottelua, siellä vaan kouhitaan jumalattomia hiilihangon kanssa ikuisesti, aina kun pää nousee niin hiilihako heiluu kekäleineen.

    • niitä laittamiasi kuvia i
      tuolla palstallasi, oli siellä hyviä kuvia,MUTTA yksi kuva oli aivan hirvittävä se lesbo kuva, jos kannat uskova1:nimeä niin hävitä se pois, se ei sovi uskovan ihmisen galleria sivuille.

      • Vai löysit lesbokuvia uskova_1 galleriasta?

        Outoja havaintoja teet. Ettet vaan anna väärää todistusta. Miksi pitää valehdella tuomoisia?


      • Utulila kirjoitti:

        Vai löysit lesbokuvia uskova_1 galleriasta?

        Outoja havaintoja teet. Ettet vaan anna väärää todistusta. Miksi pitää valehdella tuomoisia?

        mene itse ja katso ne kuvat vaihtuu itsellään siellä ja ovat oikealla puolella olevassa galleriassa, tulin aivan sairaaksi sielultani kun katsoin kun kaksi alastonta naista on ja toinen nuolee toista, voit arvata itse, mistä ja kaikki ovat näkyvillä en voinut enempää katsella laitoin koko palstan kiinni. Tämä on tosi, ihmettelin vain kun Uskova1 joka on niin pyhä itse ainakin olevinaan, pitää tuollaisia kuvia galleriassaan.


      • anne-elina kirjoitti:

        mene itse ja katso ne kuvat vaihtuu itsellään siellä ja ovat oikealla puolella olevassa galleriassa, tulin aivan sairaaksi sielultani kun katsoin kun kaksi alastonta naista on ja toinen nuolee toista, voit arvata itse, mistä ja kaikki ovat näkyvillä en voinut enempää katsella laitoin koko palstan kiinni. Tämä on tosi, ihmettelin vain kun Uskova1 joka on niin pyhä itse ainakin olevinaan, pitää tuollaisia kuvia galleriassaan.

        Jos tuota tarkoitit. Se on sen blogintarjojan yleiskuvasto, jossa vaihtuu erilaisia kuvia sieltä täältä. Ei ainakaan uskova_1 omassa kuvagalleriassa ollut mitään hirveää.


      • Utulila kirjoitti:

        Jos tuota tarkoitit. Se on sen blogintarjojan yleiskuvasto, jossa vaihtuu erilaisia kuvia sieltä täältä. Ei ainakaan uskova_1 omassa kuvagalleriassa ollut mitään hirveää.

        mutta se kuva on viimeisimmät kuvat diasarjoissa, niin niitä on ympäri maailmaa otettuja, ehkä tämä oli Rankasta en katsonut kun aloin katselemaan niitä, mutta se vain minua ihmetytti miksi hän pitää sellaisia kuvia siellä uskovainen ihminen.Sehän on jokaisen oma asia, joten tämän tähän.


      • anne-elina kirjoitti:

        mutta se kuva on viimeisimmät kuvat diasarjoissa, niin niitä on ympäri maailmaa otettuja, ehkä tämä oli Rankasta en katsonut kun aloin katselemaan niitä, mutta se vain minua ihmetytti miksi hän pitää sellaisia kuvia siellä uskovainen ihminen.Sehän on jokaisen oma asia, joten tämän tähän.

        Kyllä kai uskovainen ihminen voi pitää yllään vaikka mustaa vaatetta ilman että se merkitsee "mustaa magiaa".
        Musta on kaunis väri. Antaa syvyyttä taustalle. Ihmiset vain tuo omasta päästään merkityksiä eri asioille.
        Vai mitä ajattelet?


      • Kesti aikansa ihmetellä, että mista ihmeestä puhut, mutta sitten tajusin, että puhut tuosta Picasasta.

        Käytin ensimmäistä kertaa sitä kuvaohjelmaa, joka liittyy g-mail-sähköpostiin. Ja kun laitoin sinne blogiin linkin sinne, niin huomasin vasta muutaman tunnin jälkeen, että se ei kirjautumattomille näyttänytkään niitä minun kuviani, vaikka minulle kirjautuneena näytti.

        Sen sijaan siitä ohjautui sinne kaikkien ihmisten kuvasarjoihin, mitä nyt ikinä ovat ympäri maailmaan Picasan sivuilleen laittaneetkaan.

        Itse en niitä edes alkanut katselemaan, vaan aloin etsiä syytä linkityksen toimimattomuuteen, joten en tiedä mitä kauhistuksia siellä sitten on ollut. Lesboilu ja homoilu on syntiä ja kauhistus Jumalan silmissä.

        Kyllä se linkki nyt toimii ja siellä on vain niitä minun kuviani Espoon jäiltä:

        http://picasaweb.google.com/Riittankuvat/Jaalla22009#

        Riitta


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kesti aikansa ihmetellä, että mista ihmeestä puhut, mutta sitten tajusin, että puhut tuosta Picasasta.

        Käytin ensimmäistä kertaa sitä kuvaohjelmaa, joka liittyy g-mail-sähköpostiin. Ja kun laitoin sinne blogiin linkin sinne, niin huomasin vasta muutaman tunnin jälkeen, että se ei kirjautumattomille näyttänytkään niitä minun kuviani, vaikka minulle kirjautuneena näytti.

        Sen sijaan siitä ohjautui sinne kaikkien ihmisten kuvasarjoihin, mitä nyt ikinä ovat ympäri maailmaan Picasan sivuilleen laittaneetkaan.

        Itse en niitä edes alkanut katselemaan, vaan aloin etsiä syytä linkityksen toimimattomuuteen, joten en tiedä mitä kauhistuksia siellä sitten on ollut. Lesboilu ja homoilu on syntiä ja kauhistus Jumalan silmissä.

        Kyllä se linkki nyt toimii ja siellä on vain niitä minun kuviani Espoon jäiltä:

        http://picasaweb.google.com/Riittankuvat/Jaalla22009#

        Riitta

        minä jo ihmettelin sitä kovasti jos itse olit sinne sen kuvan laittanut,mutta hyvä että se selvisi pyydän anteeksi, en halunut sinua loukata sillä vain halusin että poistat sen jos olet siitä tietoinen.


      • paitsi ikäsi
        anne-elina kirjoitti:

        mene itse ja katso ne kuvat vaihtuu itsellään siellä ja ovat oikealla puolella olevassa galleriassa, tulin aivan sairaaksi sielultani kun katsoin kun kaksi alastonta naista on ja toinen nuolee toista, voit arvata itse, mistä ja kaikki ovat näkyvillä en voinut enempää katsella laitoin koko palstan kiinni. Tämä on tosi, ihmettelin vain kun Uskova1 joka on niin pyhä itse ainakin olevinaan, pitää tuollaisia kuvia galleriassaan.

        Ja sehän suodaan anteeksi naiselle


      • anneli-elina, ei kirjautuneena
        paitsi ikäsi kirjoitti:

        Ja sehän suodaan anteeksi naiselle

        lue tuolta miksi poistin nimimerkkini, ehkä se kirjoitus on mennyt jo toiselle sivulle, mutta sinä et uskalla kirjoittaa nimimerkillä, mitä sinä salailet?


    • Vanhat luutuneet käsitykset ovat herättäneet Riitan tutkimaan vuosisataisia uskonkäsityksiä joihin olisi saatava uutta valoa.

      Riittakin oli noussut syvistä noituuden ja taikauskon lähteistä kristilliseen uskoon ja tahtonut, että sama valo loistaisi kaikille kuin hänelle.

      Kääntyminen on valtava asia ja haluaisin kertoa jotakin Riitan omaa kertomaa herätyksestään. Näin ylifariseus on sen kuullut.
      Vaimoni kiinnostui internetin uskovien palstoista ja luki minulle ääneen Riitan uskoontulo kokemuksesta, jolloin keskeytin lukemisen ja sanoin: Mitä sinä luet, sillä olen kärsinyt paljon hänen tähtensä viime yönä ja häntä täytyy auttaa monien uskovien kautta.

      Riitta on ollut suurten ristiriitojen kohde monille ja hän on saanut monet tutkimaan adventtisanoman perusteita, Ellen G. Whiten kirjallisuuden pohjalta.

      ylifariseus näkee uskova_1:sen raitistaneen vanhentuneita käsityksiä selkeämpään ymmärrykseen eri käsityksien uudella tulkinnalla.

      Näihin käsityksiin kuuluu naisten ajo polkupyörällä, hameen helmojen pituus, hiusten kähertäminen ja naisten pään peittäminen huiveilla.
      Jeesuksen tulon jouduttaminen, auringon laskuun perustuva sapatti, joka sopii vain Israeliin, lisäksi siihen kuuluu käsitykset maallisesta ja hengellisestä Israelista lopun aikana, sekä muita aikakauteensa liittyviä vähäisiä virheitä.

      Oikeaksi on kuitenkin lueteltava ne pyhäkkö-oppia koskevat asiat, joista Danielin kirjassa kerrotaan, ne ovat oikeita kuten muutkin "Suuri Taistelu" kirjan ilmaisemat asiat.

      Ellen G. White näki oikein Vanhan-testamentin pyhäkön ja Uuden-testamentin pyhäkön yhtäläisyydet toisiinsa sen jälkeen kun hän oli ymmärtänyt, että Uudenliiton pyhäkkö onkin taivaassa, eikä maanpäällä.

      Dan.8:14 aikalaskelma 2300 vuodesta on oikein laskettu ja päättyi v.1844, jos vuosilukumme pitää paikkansa. Kysymyksessä oli taivaallisen pyhäkön ennalleen asettaminen, eikä maailman loppu ja Jeesuksen tuleminen, niinkuin siihen aikaan yleisesti uskottiin, eikä parempaa selitysta ole vieläkään löytynyt muista lähteistä.

      Suurimpia uskova_1:sen tekemiä virheitä on siinä, että hän ei osaa eroittaa sanoja toisistaan, maallisessa ja hengellisessä mielessä sanoista: Vastaaminen, rangaistus, sovitus ja kärsiminen eri lauseiden yhteydessä tulkittuna.

      Maallisessa oikeudessa rikollinen joutuu vastaamaan teoistaan kärsimällä rangaistuksensa, tai sovittamaan rangaistuksensa, ja näitä käsitteitä väärin ymmärtämällä voidaan saada adventistien sovittajaksi paholainen. Lisäksi sanoisin, että Asaselin kohdalla hänet nähdään pikemminkin Kristuksena kuin paholaisena Asaselin kantaessa teettämiensä syntien seuraukset selässään tuomiopäivään asti erämaassa.

      On hyvä, että uskova_1:nen on tuonut nämä asiat tarkemman pohdiskelun kohteeksi.
      ylifariseus rukoilee Riitan puolesta.

    • alex-kasi

      nyt tuntuu kuitenkin siltä että kirjoitusten lukumäärä on suoraan verrannollinen niiden sisältöön.. Riitta on ajautunut yhä kauemmaksi tämän päivän keskusteluista ja nykyajasta ... eikä ihme jos hän kaiket päivät tutkii toista vuosisataa vanhoja Ellen G Whiten kirjoja ja yrittää epätoivoisesti löytää niistä jotain vikaa. Minkä ei luulisi olevan vaikeaa sillä Ellen kirjoitteli TUHANSIA kirjoituksia ... :)
      Jos ei niistä löydä mitään minkä tänään selvästi huomaa olevan kirjoitettu toista sataa vuotta sitten niin johan on kumma.. :)

      Ja sekin on kumma että Riitta sanoo saaneensa TEHTÄVÄN niitä tutkia sitten kirjoitella siitä internetissä ..

      Minä antaisin Riittalle uuden tehtävän - tutkia Raamattua.

      Tuli vain mieleeni että JOS Riitta olisi tutkinut Raamattua kaikki ne kuukaudet ja vuodet jotka hän on tutkinut vanha edesmenneen Ellen G Whiten kirjoituksia. Tiedä häntä Riitta EHKÄ olisi huomannut (oppinut) yhtä ja toista siitä mitä Raamattu kertoo Jumalasta - esimerkiksi sen että Jumala ei koskaan piinaa luomaansa elämää, ei piinaa eikä salli muidenkaan piinaavan ikuisesti - Se olisi ollut arvokasta tietoa ja avannut Riittan silmät näkemään asioita joita ei kukaan ikuiseen piinaan uskova KOSKAAN voi nähdä.

      Siispä ehdotan Riittalle kurssin vaihdosta siten että hän VAST'EDES käyttää aikansa Raamatun tutkimiseen..

      Tässä näin aluksi vähän apua jos Riitta alkaa tutkimaan Raamattua:

      Kun kohdalle tulee sana kuolema niin se tarkoittaa: kuolemaa - ei iankaikkista elämää josta Raamattu puhuu ihan eri sanoilla.

      Siis kuolema = kuolema

      Kun siinä Raamattua lukiessa ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan sana "tuho" erimuodoissaan (tuhoutuminen, tuhoutuu) se tarkoittaa tuhoutumista - ei iankaikkista piinaa.

      No nyt sitten vain tutkimaan Jumalan sanaa .. jos et jotain ymmärrä niin voit kysyä niiltä jotka myöskin tutkivat Raamattua että mitä mieltä he ovat asioista (sitä muuten kutsutaan "keskusteluksi") mutta älä koskaan anna minkään mennä ohi Raamatun.. älä koskaan enää väitä Jumalaa piinaajaksi - sillä Jumala ei ole piinaaja, Jumala ei salli edes luotujaan piinattavan ikuisesti, Jumala vihaa syntiä koska se tappaa Hänen luomaansa elämää - jota Hän rakastaa.

      alex

    • IDENEB

      "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

      Tuosta täydellisen oikeaoppisuuden pelotteesta ei
      yli pääse adventisti kuin Jumalan ihmeellä.
      Luonnolinen ihminen pelkää joutuvansa kadotukseen,
      jos edes meinaakin epäillä jotain egw:n sanomaa tai
      vaikakpa pitää jotain "ja"-sanaa ylimääräisenä.

      Valinnan paikka: Jeesus vai Ellen.

      • "Pelko panee paulan"
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.2.2009
           Mistä löytyy jatkuva totuduen lähde?
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.2.2009 klo 22.40
        Poista oma viesti
        ### Se käsketään myös suomennettuna Adventtikirkon virallisessa uskontunnustuksessa kohdassa 18:
        "Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja.
        Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä.
        Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja OJENNUSTA." ### (Ykkösuskovan kynästä)

        Mitäs me enää todistajia tarvitaan! Adventtikirkon
        kotisivu todistaa, että Raamattu on mennyttä ja
        EGW-naikkonen on nyt jatkuva ja arvovaltainen
        totuuden lähde adventistille.

        Pyhä Henki ei ehkä aivan riemuissaan ole ,että
        se on syrjäytetty jatkuvana totuuden lähteenä
        ja profetian hengen ylläpitäjänä!!!

        Joh. 7:38
        Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." [Jes. 58:11]

        Tuoko koski muka vain Elleniä? Tuskin lainkaan
        häntä. Päätellen myrkyllisestä hedelmästä.

        Uskova_1 toi palstalle jälleen suolaa, joka
        parantaa, mutta kirvelee. Jos olisin vielä
        adventisti, olisin kiitollinen Riitalle sitkeästä
        vaivannäöstä - harhaopin paljastamisesta.    


      • peri taivasten
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Pelko panee paulan"
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.2.2009
           Mistä löytyy jatkuva totuduen lähde?
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.2.2009 klo 22.40
        Poista oma viesti
        ### Se käsketään myös suomennettuna Adventtikirkon virallisessa uskontunnustuksessa kohdassa 18:
        "Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja.
        Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä.
        Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja OJENNUSTA." ### (Ykkösuskovan kynästä)

        Mitäs me enää todistajia tarvitaan! Adventtikirkon
        kotisivu todistaa, että Raamattu on mennyttä ja
        EGW-naikkonen on nyt jatkuva ja arvovaltainen
        totuuden lähde adventistille.

        Pyhä Henki ei ehkä aivan riemuissaan ole ,että
        se on syrjäytetty jatkuvana totuuden lähteenä
        ja profetian hengen ylläpitäjänä!!!

        Joh. 7:38
        Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." [Jes. 58:11]

        Tuoko koski muka vain Elleniä? Tuskin lainkaan
        häntä. Päätellen myrkyllisestä hedelmästä.

        Uskova_1 toi palstalle jälleen suolaa, joka
        parantaa, mutta kirvelee. Jos olisin vielä
        adventisti, olisin kiitollinen Riitalle sitkeästä
        vaivannäöstä - harhaopin paljastamisesta.    

        valtakuntaa, näin Jumalan sana vakuuttaa.


      • Eikä tervattu pehmene
        peri taivasten kirjoitti:

        valtakuntaa, näin Jumalan sana vakuuttaa.

        Ellenismi / adventismi on muutoinkin kuin tervaa.
        Se mustaa kaiken ja peittää lahot.


    • Ja taas kehotus parannukseen!

    • Ei muuta!

      ....................................................

    • !!??!!

      Jeesuksen vihollinen, ei voi mitään. Herra sinut nuhdelkoon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe