Hevosestasi makkaraa

KATSO!!!

16

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumuu

      Oma on asiansa mutta jos mulla ois hevonen ja se jouduttais lopettaa ni en kyllä söis sitä vaan hautaisin sen jos mahdollista... Enkä muutenkaan syö hevosen lihaa... Muut saa rauhassa syödä hevosen lihaa, enkö ala protestoida siitä, mutta itse sitä en syö!

      • daix

        No jos hevonen joudutaan lopettamaan, ni miksei veisi sitä teurastettavaksi? Kamalaltahan se kuulostaa mut jos on pokkaa ni rahaahan siitä saa... mut en kyl omaa hevosta söis:D Olen siis hevosihmisiä, huom. Mutta täällä Suomessa jos teurastetaan hevosia, ne eivät judu kärsimään!!!! Se on niin hieno juttu että wiuh! Kuten juuri katsoin dokkarin mikä esitettiin telkkarissa kun hevosia kuljetetaan rampoina, tiineinä ja sairaina 1300 km ilman vettä ja ruokaa, kuolleita hevosia elävien joukossa, varsoja, oriita, tammoja, rampoja.... niit hakataan ja kidutetaan, sellaista vastaan itse olen ,mutta jos suomessa teurastetaan, siinä ei kukaan kärsi ja on siksi minusta hyväksyttävää


      • Jaxxu
        daix kirjoitti:

        No jos hevonen joudutaan lopettamaan, ni miksei veisi sitä teurastettavaksi? Kamalaltahan se kuulostaa mut jos on pokkaa ni rahaahan siitä saa... mut en kyl omaa hevosta söis:D Olen siis hevosihmisiä, huom. Mutta täällä Suomessa jos teurastetaan hevosia, ne eivät judu kärsimään!!!! Se on niin hieno juttu että wiuh! Kuten juuri katsoin dokkarin mikä esitettiin telkkarissa kun hevosia kuljetetaan rampoina, tiineinä ja sairaina 1300 km ilman vettä ja ruokaa, kuolleita hevosia elävien joukossa, varsoja, oriita, tammoja, rampoja.... niit hakataan ja kidutetaan, sellaista vastaan itse olen ,mutta jos suomessa teurastetaan, siinä ei kukaan kärsi ja on siksi minusta hyväksyttävää

        ootpa kiinnostunu..

        et siis vaa mitenkää vaikuta silt..
        siis niinku et hevoset kärsii tollee.. !!!!!!!


      • oma mielipide vaan...
        Jaxxu kirjoitti:

        ootpa kiinnostunu..

        et siis vaa mitenkää vaikuta silt..
        siis niinku et hevoset kärsii tollee.. !!!!!!!

        kun oma polle on siinä kunnossa että pitääpäästää vihreimmille laitumille,niin kyllä se sitten laitetaan ehdottomasti teuraaksi,eikä sitä haudata mihinkään takapihalle,tai varsinkaan laiteta kiertoon. teurastus,on hevoselle paljon arvokkaampi lopetus kuin esim,piikillä lopetus tai muut kotikonsit. teurastamisessa hevonen ei kärsi tippakaan niin paljoa kuin esim piikillä,sillä heti kun hevonen tuodaan traikusta ulos,laitetaan nappi otsaan,mikä on mielestäni arvokas lopetus,sillä siinä ei ole turhaa odottelua,eikä se kidu. Ja jos hevosia teurastettaisiin enemmän suomessa,niitä ei vietäisi etelä-eurooppaan,ja varmasti lähes kaikki tietävät millaisia ne kyyditykset ovat. Hevosen lihan hinta nousisi,mikä olisi hyvä. mutta tosiasiahan on se,että useimmat hevosen omistajat laittavat hevosen mielummin kiertoon,tai hautaavat sinne takapihan omenapuun alle,kuin vievät pollensa teuraaksi,mikä olisi oikeasti paljon järkevämpää.


      • Hjelppamej
        daix kirjoitti:

        No jos hevonen joudutaan lopettamaan, ni miksei veisi sitä teurastettavaksi? Kamalaltahan se kuulostaa mut jos on pokkaa ni rahaahan siitä saa... mut en kyl omaa hevosta söis:D Olen siis hevosihmisiä, huom. Mutta täällä Suomessa jos teurastetaan hevosia, ne eivät judu kärsimään!!!! Se on niin hieno juttu että wiuh! Kuten juuri katsoin dokkarin mikä esitettiin telkkarissa kun hevosia kuljetetaan rampoina, tiineinä ja sairaina 1300 km ilman vettä ja ruokaa, kuolleita hevosia elävien joukossa, varsoja, oriita, tammoja, rampoja.... niit hakataan ja kidutetaan, sellaista vastaan itse olen ,mutta jos suomessa teurastetaan, siinä ei kukaan kärsi ja on siksi minusta hyväksyttävää

        No periaatteessa ymmärrän sen että ihmiset mieluummin kuoppaavat heposensa. Minun ponini kuollessa se meni koiran ruuaksi, emmekä saaneet YHTÄÄN rahaa, koska emme vieneet sitä itse teurastamoon. Jos olisimme, olisimme saaneet max pari sataa. Ponini oli kuitenkin suht lihaksikas, se jouduttiin lopettamaan kaviossa olevan keratooman takia. Mut juu mäkin syön mielelläni suomalaista hepoa, mut sitä ei oikein löydy mistää:(


    • sairaat paskiaiset!

      Ei kukaan joka oikeasti ja aidosti rakastaa näitä upeita eläimiä, syö niitä! Itse olisin valmis maksamaan niitä satoja euroja, että rakas hevosystäväni saisi rauhallisen lopetuksen kotona, sen jälkeen ystäväni tuhkattaisiin, maksaa mitä maksaa. Kukaan sairas, julma kusipäähän ei tulisi syömään nauttien eläintä, jonka kuoleman jälkeen olisin surun murtama ja onneton. Miettikää nyt oikeasti valintojanne!! Iljettävää touhua!

      • joku

        onko sinusta fiksumpaa sit laittaa jalkavammaiset ja muuten huonokuntoiset hevoset kiertoon kuin teuraaksi? koska se on realistisesti toinen vaihtoehto. ei kovin moni rupea mansikoita maksamaan hevosen lopettamisesta.

        ja sitten suomessa työnnetään hevosen ruhoja kaatopaikalle ja rahdataan hevosen lihaa usasta kalliilla ja taatusti ei ympäristöä säästäen ja sinusta se on viisasta??

        nyt pidät sit varmaan minua kamalana kusipäänä mut kerron silti et mulla on oma heppa joka on mulle kaikki kaikessa ja on ollu viimeiset 10 vuotta. odotan kauhulla sitä hetkeä kun on sen kohdalla tehtävä päätös mut jos se teuraaksi silloin huolitaan niin sinne saa mennä. tosin minun saattamana. että näin.


      • Villurifani

        Itse en omaa hevosta pysty viemään teuraaksi. Saavat teurastajat tulla itse hakemaan... :):(


    • lihansyöjä3

      Siis vähän selontekoa nyt niille "syön lihaa mut en voi syödä hevosta!!" ja lisäks niille jotka on kasvissyöjiä koska vastustaa eläinten julmaa kohtelua (tehotuotanto)..

      Hevosen liha on nimenomaan juuri sitä jota pitäisi suosia, sillä joka ikinen makkaraksi päätyvä hevonen on elänyt niin pitkän ja arvokkaan elämän kuin se olisi elänyt ilman makkaraksi joutumista. Kun taas lehmät, siat ja broilerit kärsivät heti syntymästä kuolemaansa asti.
      Se joka toisinpäin toimii, tukee samalla tehotuotantoa eikä sitä oikeaa tapaa saada liha pöytään, eli eläimen pitkän ja hyvän elämän jälkeen.

      Hävetkää!

      • kaikki vaan, prkle

        Jep jep. Miksei samointein voisi pistää kissoja ja koiriakin hyötykäyttöön, kait niistäkin nyt jotain turkista tai gourmetlihaa saisi. Tätä te tekopyhät apinat pidätte inhottavana ajatuksena ja hevosia voitte silti mässyttää hyvillä mielin?


    • 12hepan12vuotiasystävä

      Meillä tuhkataan hevoset ja sirotellaan tuhkat vapaaksi mökille metsään. En käsitä noita hevosensyöjiä

    • 1ssu

      ittekkään en käsitä miten joku voi syödä hevosta.miksei saman ties kaikki lemmikit niiden kuoltua käytetä ravinnoksi niin ei mene hukkaan ? vielä ennen noin olisi tehty.itte en kyllä söis hevosta tai muutakaan lemmikkiä. onhan ne niin uljaita.ardennerejahan kasvatetaan lihan takia.

    • 1ssu

      Yhtä hyvin vois käyttää muutkin lemmikit niiden kuoltua ravinnoks.olis hyötykäyttöä.
      älkää ottako liian tosissanne.en tarkoita, että teidän oikeasti pitäs syödä koirianne kun ne on kuollut.

    • inmy

      Lemmikkieläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi. Koti/tuotantoeläimet on ravinnoksi tarkoitettu.

    • paremmanmakuista

      Hevosen liha on paljon paremman makuista mielestäni kuin nautojen liha ja monta kertaa paremman makuista kuin porsaiden liha joten syön mieluummin hevosta. Hevoset usein myös elävät onnellisemman elämän kuin tehotuotannetut siat sun muut

    • 1ssu

      itte en söis hevosta.eihän ne brititkään syö koska on katolilaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe