Mitä harrastaa keski-ikäinen?
Mitä haluaisi harrastaa keski-ikäinen, jos olisi mahdollisuus?
Arjen vastapaino
11
579
Vastaukset
- kaikki ei elä
100 vuotiaiksi.
Haloo. Me ei muisteta kuolevaisuuttamme.- n.57 v.
keski-ikäinen, sekin tuntuu liialta. Siitä huolimatta kuolevaisuuden muistan.
Mieluisimpia harrastuksia on tämä tanssi ja musiikki muutenkin nautittuna. Karaoke, siellä tapasin elämääni ihmisen, nyt on yhteiset harrastukset ja toi matkailu, aina kun on mahdollista lähtee pieni kotimme tienpäälle. Upea tunne. n.57 v. kirjoitti:
keski-ikäinen, sekin tuntuu liialta. Siitä huolimatta kuolevaisuuden muistan.
Mieluisimpia harrastuksia on tämä tanssi ja musiikki muutenkin nautittuna. Karaoke, siellä tapasin elämääni ihmisen, nyt on yhteiset harrastukset ja toi matkailu, aina kun on mahdollista lähtee pieni kotimme tienpäälle. Upea tunne.Aloitin 53-vuotisena opettelemaan joutilaan keski-ikäisen elämää.
Nyt 65:na en ole huomannut sen päättymisajankohtaa.
Kuntosali, matkustelu, kulttuuri vaimon "siivellä" ja erilaisten, harmittomien päähänpistojen toteuttaminen.
Siinä se aika kuluu taistellessa elimistön rappeutumista vastaan.
- viivatiina
vesi liikunnat kävely sauvoilla ja ilman ei kaikkia joka viikko mutta vaihdellen karaoke ja kuorolaulu kesäteatteri vaihtelevasti ei joka vuosi tunnen olevani keski ikäinen ja näillä eväillä toivon pysyväni vielä työkykyisenä muutaman kymmenen vuotta tällä hetkellä ainakin voin paremmin kun kymmenen vuotta sitten olen oppinut pitämään itsestäni huolta niin fyysisesti kuin henkisestikkin ja kuka muu sen tekee jos ei itse.
Aina on mahdollisuuksia jos todella haluaa. Korvessa tai cityissä, maksullisia ja ilmaisia. Riippuu omista tarpeista, mitä haluaa tehdä ja kuinka aktiivinen on tulemaan ihmisten ilmoille.
En luettele harrastuksiani koska niitä on paljon, mutta viimeiset kaksi viikkoa olen ollut villasukkien kutomisvimmassa sauvakävelyn ja painohallinnan ohella. Omat ja mieheni lapset ovat jo saaneet värikkäitä sukkia pakkasten suojaksi.
Vapaaehtoistyö on lähellä sydäntäni se ottaa, mutta antaa enemmän.- iän harrastuksia
Täytin marraskuussa 50 v. Olen harrastanut vuosia kuntosalia 2 - 3 krt/vk, englannin keskustelu kerran viikossa työväenopistossa, tanssiseurassa kerran viikossa 1,5 h ja lavatanssia melkein joka sunnuntai 4.5 h. Lisäksi käyn leffoissa, teatterissa, luen paljon, joskus matkustelen. Lisäksi lumen aikaan hiihtoa, kesällä pyöräilyä ja metsässä vaeltelua. Mieleisiä harrastuksia kaikki, roppa ja aivot käytössä.
- TenholanTimantti
Minä olen kotirouva omasta vapaasta tahdostani, joten minulla on aikaa harrastaa, jos vain haluan.
Päivittäisiin harrastuksiini kuuluu lenkkeily.
Pidän kävelemisestä, askelmittari mittaa päivittäin kävelemieni askelten määrän.
Lastenlasten kanssa puuhastelu on myöskin mukavaa ajankulua.
Teatterissa, konserteissa, elokuvissa, opereteissa ymv. käyn myös mielelläni.
Matkustamisesta pidän.
Käymme mieheni kanssa muutaman kerran vuodessa ulkomailla.
Seuraavaksi olemme menossa Karibian-risteilylle.
Lukeminen ja käsityöt, lähinnä ompelen itselleni vaatteita, ovat niitä perinteisiä harrastuksia joista pidän.
Valmistan myöskin mielelläni hyvää ruokaa.
Kesällä pidän puutarhan hoidosta ja mökkeily on mieleinen harrastus.
Harrastuksia on siis todella paljon, jos noita nyt kaikkia voi harrastuksiksi sanoa, lähinnä taitavat olla elämäntyyli/tapa ;) Teen työtä harrastusten parissa ja työhöni kuuluu keksiä kaikenlaista kivaa harrastusta lapsille. Uinti ja monenlaiset pallopelit ovat suosikkini kädentaitojen lisäksi. Vapaa-aikanani harrastan kesämökkien rakennustyömaita...
- Räpsii
ja ratisee niin kodikkaasti.
Halpa harrastus, jos puut kerää itse metsästä.
Luen kirjoja tsehovilaiseen tapaan teetä nauttien. Kuitenkin ilman vattuhilloa.
Joskus möngin ulkomaailmaan, mutta pitkälle en pääse, kun ei riitä rahat. Räpsii kirjoitti:
ja ratisee niin kodikkaasti.
Halpa harrastus, jos puut kerää itse metsästä.
Luen kirjoja tsehovilaiseen tapaan teetä nauttien. Kuitenkin ilman vattuhilloa.
Joskus möngin ulkomaailmaan, mutta pitkälle en pääse, kun ei riitä rahat.Olen opiskeluaikoina ja pätkätyöläisenä ollut samassa tilanteessa joskus, silloin vielä lapsen kanssa.
Ehkäpä siitä johtuen ne omat harrastukseni olen yrittänyt aina suunnata sellaiseen mikä voisi hyödyntää taloudellisesti. Siis lapsenvahtitoimintaa ja siitä vaatteiden ja tavaranvaihtoa.
Ropsimetsässä olen itse myöskin kulkenut rankoja keräämässä lapsena ja nyt aikuisena viisi vuotta, kun asuin maalla tyyliin, punainen tupa ja mansikkamaa.
- julku
Nyt ja aina dekkarit! Lukeminen muutenkin mutta ne dekkarit on ihan ykkössijalla.
Liikuntaa harrastin ennen aktiivisesti, nyt vähemmän kipeiden polvien takia mutta jonkin verran yritän liikkua.
Puolison kanssa uusi harrastus on matkailuauto! Se tuli meille ihan puoli"vahingossa" mutta se imaisi meidät mukaan kympillä! Nyt odottelemme kesää ja lomaa ja uusia kivoja reissuja auton kanssa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631257- 1071203
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146906Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64873- 75858
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109722- 58721
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto103682- 43616
- 78601