Adventtiteologit vastailevat palstalla kuin olisi suurikin hätä käsillä, käsissä.
Ihan lopun meininki tuntuu olevan. Silti eivät taivu antamaan RAAMATULLISIA
vastauksia. Uskovien syntejä säästellään Tutkivia Tuomioita varten - jotta ne
voitaisiin lopuksi tipauttaa saatanan päälle, joka mukamas matelee Maassa,
jonka mukamas Jumala on tehnyt autioksi ja tyhjäksi, jotta tuolle matelevalle
henkiolennolle olisi riittävästi tilaa
ja reviiriä.
Huh huh ja heh heh!
Mutta turha meidän on saatanalle kiukutella tai
Jumalalle. On parampi että olemme vihaisia
omalle ihmisluonnollemme eli lihallemme.
Se aikaansaa parannuksen hedelmää
tässä ja nyt.
Jaak. 1:13
Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko:
"Jumala minua kiusaa";
sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa,
eikä hän ketään kiusaa.
Jaak. 1:14
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa,
joka häntä vetää ja houkuttelee;
Hengelliset ihmiset eli uudestisyntyneet ovat Jeesuksen ylipappeja. Sillä onhan meillä
Jeesuksen uhrin vuoksi aina pääsy kaikkeinpyhimpään, jonne vanhassa liitossa sai
mennä vain tehtävään määrätty ylimmäinen pappi kerran vuodessa.
Mikä kadottaa? Ei mikään muu kuin epäuskoisuus, sillä synthän on epäuskon SEURAUSTA.
Hepr. 3:12
Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä
ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän
luopuu elävästä Jumalasta,
Room. 11:23
Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa,
tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on
voimallinen oksastamaan ne jälleen.
Hepr. 10:38
mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta,
ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni
mielisty häneen".
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään,
kyselemättä mitään omantunnon tähden,
Room. 14:23
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu,
koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki,
mikä ei ole uskosta,
on syntiä.
Pro fide
Antti
Epäuskoisuuden synti
25
280
Vastaukset
- Eskatologi
Jes. 66:22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
PYSYVÄT minun edessäni
teidän sukunne ja teidän
nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
Jeremia 33.
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:
Jesaja 66.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
vieraiden kansojen keskuudessa minun
kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Eskatologi "Adventtiteologit vastailevat palstalla kuin olisi suurikin hätä käsillä, käsissä.
Ihan lopun meininki tuntuu olevan. Silti eivät taivu antamaan RAAMATULLISIA
vastauksia. Uskovien syntejä säästellään Tutkivia Tuomioita varten - jotta ne
voitaisiin lopuksi tipauttaa saatanan päälle, joka mukamas matelee Maassa,
jonka mukamas Jumala on tehnyt autioksi ja tyhjäksi, jotta tuolle matelevalle
henkiolennolle olisi riittävästi tilaa
ja reviiriä.
Huh huh ja heh heh! "
Kirjoitti Kantola.
>> Syntejä ei säästellä. Kyllä ne ketumuksen kautta anteeksi saadaan, eikös siellä olekin silloin joku oikeutta käymässä, eihän tuo muuten onnistusi?
Oletko koskaan kuullut taivaan kirjoista?
Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.
Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")
Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin.
Olen Sinulle jo kerran kirjoittanut että ymmärtääksesi pyhäkköpalveluksen Sinun tulee lukea ja ymmärtää se Raamatusta itse.
Lue Moos kirjoista.
Luet VT:n pyhäkköpalveluksen, ja huomioit raamatullisen totuuden että oikea ja alkuperäinen pyhäkkö onkin taivaassa ollut aina ja maan päällinen oli vain tarkka kopio.
Raamatullinen totuus; Hebr 8,
Kantola!
Se toimii nyt, se taivaallinen pyhäkkö, kloko ajan, se on raamatullinen totuus jos vain vaivautuisit hiukan tutkimaan ja lukemaan raamatunpaikkoja joita annetaan.
Annoin Sinulle Raamatunpaikkoja ja -vastauksia jo vaikka kuinka paljon. Älä valita enää ettet ole raamatullisia vastauksia saanut.
Lue enshätiin nämä.
Siunausta
jari laurila- Pyhäkköpalvelusta
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Jeesuksen uhri palvelee täydellisesti.
Mutta meidän on palveltava Jeesuksen ruumiina
Maan päällä.
Ellenismi on täyttä harhaa, kun ei tätä tunnusta.
Lukenut - Iäti Herran kasvojen edessä
Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...
"Pysyvät Minun edessäni"
Kirjoittanut: Eskatologi
19.2.2009 klo 19.58
Jes. 66:22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
PYSYVÄT minun edessäni
teidän sukunne ja teidän
nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
Jeremia 33.
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:
Jesaja 66.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
vieraiden kansojen keskuudessa minun
kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Eskatologi Pyhäkköpalvelusta kirjoitti:
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Jeesuksen uhri palvelee täydellisesti.
Mutta meidän on palveltava Jeesuksen ruumiina
Maan päällä.
Ellenismi on täyttä harhaa, kun ei tätä tunnusta.
LukenutNiin, ei tuossa ole minulla mitään epäselvää.
Pyhässä on/oli kaksi huonetta pyhä ja kaikkein pyhin.
Jeesuksen ruumiin kautta kuljeskellaan, oli oikea uhri tietysti.
Siunausta
jari laurilaIäti Herran kasvojen edessä kirjoitti:
Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...
"Pysyvät Minun edessäni"
Kirjoittanut: Eskatologi
19.2.2009 klo 19.58
Jes. 66:22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
PYSYVÄT minun edessäni
teidän sukunne ja teidän
nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
Jeremia 33.
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:
Jesaja 66.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
vieraiden kansojen keskuudessa minun
kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
EskatologiKyllä minä Raamatun olen liukenut moneen kertaan.
Ei sitä minulle lukemalla tarvitse lukea.
Hyvin olen opiskellut joskus joka jakeen.
Siunausta
jari laurila- tämän asia
nyt on parhaiten käsittänyt.
Antti vetää ensin vääriä johtopäätöksiä ja sitten puhuu kuin olis oikeassa. - viimeisestä tuomiosta
"Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.
Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")
Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin".
-Oikeus käydään kun syytetyt (sinä, minä,me kaikki ihmiset) olemme paikalla.
Ei tutkiva tuomio, vaan viimeinen tuomio. viimeisestä tuomiosta kirjoitti:
"Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.
Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")
Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin".
-Oikeus käydään kun syytetyt (sinä, minä,me kaikki ihmiset) olemme paikalla.
Ei tutkiva tuomio, vaan viimeinen tuomio.KOhtalomme on sinetöity kun päämme kallistamme.
Uutta armonaikaa ei tule.
Siis kuin taivaan kirjat sanovat tuomio tulee sen perusteella mitä ole elämänm aikana tehnyt.
Kuka piru ne teot ja vaelluksen tietäisi ellei elämämme taival mihinkään kirjautuisi.
II- ylösnousemuksessa ihminen kuulee vain "miksi" "varför" ei ole merkitty elämän kirjoihin maallisen vaelluksensa perusteella.
Siunausta
jari laurila- lutkulainen
jarlau kirjoitti:
KOhtalomme on sinetöity kun päämme kallistamme.
Uutta armonaikaa ei tule.
Siis kuin taivaan kirjat sanovat tuomio tulee sen perusteella mitä ole elämänm aikana tehnyt.
Kuka piru ne teot ja vaelluksen tietäisi ellei elämämme taival mihinkään kirjautuisi.
II- ylösnousemuksessa ihminen kuulee vain "miksi" "varför" ei ole merkitty elämän kirjoihin maallisen vaelluksensa perusteella.
Siunausta
jari laurilaVakava kysymys jarlaulle?Palveletko pirua ,kun sen nimeä huudat?.Oletko kuullut sanontaa sitä, sitä palvelee ,jota avuksi huutaa.Ei pahalla ,mutta kuitenkin.
lutkulainen kirjoitti:
Vakava kysymys jarlaulle?Palveletko pirua ,kun sen nimeä huudat?.Oletko kuullut sanontaa sitä, sitä palvelee ,jota avuksi huutaa.Ei pahalla ,mutta kuitenkin.
Varmasti piruakin joskus palvelen ja olen palvellut, mutta en tarkoituksella.
En minä avuksi huuda pirulaisia koskaan.
Siinä on pirunmoinen ero suhteessa Jumalan avuksi pyytämiseen.
On niin että kristityn kielenkäyttö on hyvä olla kaunokielistä.
Rajat kuitenkin kulkevat jokaisen omissa tottumuksissa.
Olen tuolla kansanporukassa varsin siivokielinen, kun taas joku Herran kukkarossa lapsesta saakka elänyt voi saada shokin pikku leikinlaskustani.
Ei nämä leikin asioita ole ja kaikki kaikki kaunokielisyys toki asianmukaista.
Ylitän varmasti rajojakin joskus.
Siunausta
jari laurila- lutkulainen
jarlau kirjoitti:
Varmasti piruakin joskus palvelen ja olen palvellut, mutta en tarkoituksella.
En minä avuksi huuda pirulaisia koskaan.
Siinä on pirunmoinen ero suhteessa Jumalan avuksi pyytämiseen.
On niin että kristityn kielenkäyttö on hyvä olla kaunokielistä.
Rajat kuitenkin kulkevat jokaisen omissa tottumuksissa.
Olen tuolla kansanporukassa varsin siivokielinen, kun taas joku Herran kukkarossa lapsesta saakka elänyt voi saada shokin pikku leikinlaskustani.
Ei nämä leikin asioita ole ja kaikki kaikki kaunokielisyys toki asianmukaista.
Ylitän varmasti rajojakin joskus.
Siunausta
jari laurilaMutta eikö se vähän näin ole ,että mitä sydän on täynä sitä suu puhuu.
lutkulainen kirjoitti:
Mutta eikö se vähän näin ole ,että mitä sydän on täynä sitä suu puhuu.
Pitää vaan panna vaakakuppiin sanat kaikki tai voittopuolisesti, eikä muutamaan sanaan takertua.
On paljon tärkeileviä tosikoita joista ei näy mitään kristillisen ilon merkkejä koskaan.
Selvää kuitenkin on että kielekäytön ei tule olla kaksimielistä eikä rivoa, eikä huumorintaju voi olla esitetty vaatimus.
Kristillinen ilo on toki tosi asia.
Enemmän pidän paheksuttavana haukkumista nimierkkien takaa.
Sinä et ole mitenkään pahimmasta päästä, olet varsin siivo.
On vain siivosyntisiä ja julkisyntisiä, heh.
Siunausta
jari laurila- Benedi-IDENEB= siunattu
Iäti Herran kasvojen edessä kirjoitti:
Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...
"Pysyvät Minun edessäni"
Kirjoittanut: Eskatologi
19.2.2009 klo 19.58
Jes. 66:22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
PYSYVÄT minun edessäni
teidän sukunne ja teidän
nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
Jeremia 33.
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:
Jesaja 66.
18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
vieraiden kansojen keskuudessa minun
kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Eskatologi...nimittäin että näkevät ruumiit tulessa?
Miloinkas se Jumala helvetin ja taivaan 50m:n päähän toisistaan pystytti?
Ja osa pelastetuista kävelee vielä helvetin tulessa, katselemassa Jumalasta luopuneita ruumiita!
Oikeinko uskot tosissasi vertauskuvalliset sanat
- Eskatologi
1 (12:18) Lohikäärme seisahtui meren rannalle. (13:1) Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi.
Lukekaapa Joh.Ilm. 13:1-18 ja toteatte, ettei
tuolalisia petoja vielä ole nähtykään. Vielä
tänä päivänä kaikki suuret johtajat ovat niin
"God bless you"-laususkelevia että.
Mutta nousee 10 maata, jotka julkisesti herjaavat
Herraamme, Israelin Jumalaa. Ja nousee peto ja
toinenkin, jotka herjaavat julkisesti täysillä.
Kaksi petoa
2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. [Dan. 7:4-6; Ilm. 12:3]
3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
4 ja kaikki kumarsivat lohikäärmettä, joka oli antanut pedolle sellaisen vallan. He kumarsivat myös petoa ja sanoivat: -- Kuka on pedon vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan? [2. Moos. 15:11; 1. Aik. 17:20]
5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2]
6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat. [Dan. 7:21-26]
8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20 ]
9 Jolla on korvat, se kuulkoon: [Ilm. 2:7]
10 -- Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa. [Jer. 15:2, 43:11]
11 Sitten näin, kuinka toinen peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme. [Matt. 7:15]
12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9]
14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.
15 Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.
Ei tuossa ruljanssissa mitään paina lauantait ei
sunnuntait. Jeesus-nimeä ei pidä kieltää, se on
asian ydin.
Eskatologi- Eskatologi
hirvas kirjoitti:
ryhmään tuo teoriasi perustuu?
http://avatkaa.com/eskatologia.htmlYhtä hyvin voisit kysyä, mihin teoriaan uskoni
Jeesukseen perustuu. Mutta minä annan Raamatun
selittää itse itseään; en seuraa, mitä koulukunnat
selittävät mistäkin eskatologisesta.
Kyllä minä rakennan ennenkaikkea Raamatun
kokonaisuudelle. Olen uskossa Kristukseen.
Eskatologisesti olen futuristi ts. en usko
Jumalan huvin vuoksi laittaneen tulevaisuduenkuvia
Raamattuun, vaan ne kyllä toteutuvat.
Jos profetiat ovat vain vertauskuvia, niin sitten
ei ollut Golgatan tapahtumiakaan, joita kuvaa
Jesajan 53. luku.
Paljon avautuu, kun uskoo todeksi sen faktan, että
Jeesus ottaa pakanaseurakunnan ylös antikristuksen ajasta, kaiketi alkupuolella ja sitten tulee pelastamaan Israelin, jonka on
paaduttanut, jotta olisi oikeutettu pakanoillekin
tarjoamaan evankeliumin.
Mahdotonta sisällyttää tähän loogillisen ja
kronologisen systemaattisen selostuksen vaatimaa
jaemäärää. - Outsider "
hirvas kirjoitti:
ryhmään tuo teoriasi perustuu?
http://avatkaa.com/eskatologia.htmlTuolla tarinallahan Ribera yritti tuhota Lutterin uskonpuhdistuksen. Nykyään tämä Jesuiitta on jo kelvannut Lutterin kirkon saarnaajaksi. Futurismiahan tämä edustaa. Tälle on annettu vain uusinimi Esgatalogi. Hämäys mielessä!
- Eskatologi
Outsider " kirjoitti:
Tuolla tarinallahan Ribera yritti tuhota Lutterin uskonpuhdistuksen. Nykyään tämä Jesuiitta on jo kelvannut Lutterin kirkon saarnaajaksi. Futurismiahan tämä edustaa. Tälle on annettu vain uusinimi Esgatalogi. Hämäys mielessä!
Hes. 38:15
Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
suunnaton armeija.
Hes. 39:2
Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
minä talutan sinua, minä ajan sinut liikkeelle
pohjoisen periltä ja tuon sinut Israelin
vuorille.
Tämä ei niinkään tarkoita pohjoisamerikkalaisia
jesuiittoja, vaan etupäässä Siperian suunnalta
ryntäileväisiä.
- Löytäjä@
Nuo Antti Kristus Kriteerit. Hänhän toimii anti-Kristuksena Palstalla? Tuntomerkit tuntuvat Täsmäävän. Pitää varoa hänen Antikristillistä sanomaansa. AntiKristuksestahan on varoitettu kovasti. Ahkerahan tämä meidän palstan Antikristus ainakin on.
- Veli Herrassa
Hes. 38:15
Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
suunnaton armeija.
Hes. 39:2
Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
minä talutan sinua,
minä ajan sinut liikkeelle pohjoisen periltä
ja tuon sinut Israelin vuorille.
En saata havaita, että AVK olisi liittynyt tuohon
antisemitistiseen armeijaan, eikä muutkaan
kristityt. Joten kyllä täällä aiheetta leimataan
AVK ja muutkin kristityt jesuiittasinetillä.
Herrassa - Benedi-IDENEB= siunattu
Veli Herrassa kirjoitti:
Hes. 38:15
Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
suunnaton armeija.
Hes. 39:2
Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
minä talutan sinua,
minä ajan sinut liikkeelle pohjoisen periltä
ja tuon sinut Israelin vuorille.
En saata havaita, että AVK olisi liittynyt tuohon
antisemitistiseen armeijaan, eikä muutkaan
kristityt. Joten kyllä täällä aiheetta leimataan
AVK ja muutkin kristityt jesuiittasinetillä.
HerrassaJeesushan sanoi: " Osta minulta silmävoidetta että näkisit, ja vaatteet ettei alastomuutesi häpeä näkyisi"
Havaitset heiti paremmin, kun ostat silmävoidetta!
Uskovainen uskoo apostoleja ja profeettoja.
Room. 16:7
Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.
Ef. 2:20
apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
Ap. t. 15:32
Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehoittivat veljiä monin sanoin ja vahvistivat heitä.
Tutkikaamme yhä uudestaan, kuinka syvällistä
opetusta profeetoilla ja apostoleilla on
Apt. 15. luvussa!
Syventymispäivien puolesta
Antti- Benedi-IDENEB= siunattu
Silloinhan omatuntosi ei herää huomaamaan että
olet pahasti väärässä!
" Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja , ei se auta vaikka joku (Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös"
Sinähän osaatkin jo Jes 66 luvun profetian ulkoa!
Ovatko mielestäsi riivaajat jo pyytäneet " ? " Herra saammeko mennä sikoihin"?- uskova_10
Joh. 20:27
Sitten hän sanoi Tuomaalle:
"Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni,
ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni,
äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481
