Epäuskoisuuden synti

Adventtiteologit vastailevat palstalla kuin olisi suurikin hätä käsillä, käsissä.
Ihan lopun meininki tuntuu olevan. Silti eivät taivu antamaan RAAMATULLISIA
vastauksia. Uskovien syntejä säästellään Tutkivia Tuomioita varten - jotta ne
voitaisiin lopuksi tipauttaa saatanan päälle, joka mukamas matelee Maassa,
jonka mukamas Jumala on tehnyt autioksi ja tyhjäksi, jotta tuolle matelevalle
henkiolennolle olisi riittävästi tilaa
ja reviiriä.
Huh huh ja heh heh!

Mutta turha meidän on saatanalle kiukutella tai
Jumalalle. On parampi että olemme vihaisia
omalle ihmisluonnollemme eli lihallemme.
Se aikaansaa parannuksen hedelmää
tässä ja nyt.


Jaak. 1:13    
Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko:
"Jumala minua kiusaa";
sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa,
eikä hän ketään kiusaa.    
Jaak. 1:14    
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa,
joka häntä vetää ja houkuttelee;    

Hengelliset ihmiset eli uudestisyntyneet ovat Jeesuksen ylipappeja. Sillä onhan meillä
Jeesuksen uhrin vuoksi aina pääsy kaikkeinpyhimpään, jonne vanhassa liitossa sai
mennä vain tehtävään määrätty ylimmäinen pappi kerran vuodessa.

Mikä kadottaa? Ei mikään muu kuin epäuskoisuus, sillä synthän on epäuskon SEURAUSTA.


Hepr. 3:12    
Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä
ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän
luopuu elävästä Jumalasta,    

Room. 11:23    
Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa,
tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on
voimallinen oksastamaan ne jälleen.    

Hepr. 10:38    
mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta,
ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni
mielisty häneen".    


1. Kor. 10:25    
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään,
kyselemättä mitään omantunnon tähden,    
Room. 14:23
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu,
koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki,
mikä ei ole uskosta,
on syntiä.

Pro fide
Antti

25

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eskatologi

      Jes. 66:22
      Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
      luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
      PYSYVÄT minun edessäni
      teidän sukunne ja teidän
      nimenne.
      [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

      Jeremia 33.

      20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
      päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
      ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
      mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

      21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
      palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
      olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
      hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
      myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
      kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

      22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
      ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
      määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
      jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
      leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

      Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
      niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
      emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:

      Jesaja 66.

      18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
      ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
      19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
      heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
      vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
      Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
      saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
      minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
      kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
      vieraiden kansojen keskuudessa minun
      kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

      20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
      keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
      hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
      vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
      Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
      Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
      uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
      21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
      palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
      sanoo Herra.

      22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
      luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
      pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
      nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

      23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
      sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
      kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
      24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
      ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
      joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
      nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

      Eskatologi

    • "Adventtiteologit vastailevat palstalla kuin olisi suurikin hätä käsillä, käsissä.
      Ihan lopun meininki tuntuu olevan. Silti eivät taivu antamaan RAAMATULLISIA
      vastauksia. Uskovien syntejä säästellään Tutkivia Tuomioita varten - jotta ne
      voitaisiin lopuksi tipauttaa saatanan päälle, joka mukamas matelee Maassa,
      jonka mukamas Jumala on tehnyt autioksi ja tyhjäksi, jotta tuolle matelevalle
      henkiolennolle olisi riittävästi tilaa
      ja reviiriä.
      Huh huh ja heh heh! "

      Kirjoitti Kantola.

      >> Syntejä ei säästellä. Kyllä ne ketumuksen kautta anteeksi saadaan, eikös siellä olekin silloin joku oikeutta käymässä, eihän tuo muuten onnistusi?
      Oletko koskaan kuullut taivaan kirjoista?

      Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.

      Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")

      Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin.

      Olen Sinulle jo kerran kirjoittanut että ymmärtääksesi pyhäkköpalveluksen Sinun tulee lukea ja ymmärtää se Raamatusta itse.
      Lue Moos kirjoista.
      Luet VT:n pyhäkköpalveluksen, ja huomioit raamatullisen totuuden että oikea ja alkuperäinen pyhäkkö onkin taivaassa ollut aina ja maan päällinen oli vain tarkka kopio.
      Raamatullinen totuus; Hebr 8,

      Kantola!
      Se toimii nyt, se taivaallinen pyhäkkö, kloko ajan, se on raamatullinen totuus jos vain vaivautuisit hiukan tutkimaan ja lukemaan raamatunpaikkoja joita annetaan.

      Annoin Sinulle Raamatunpaikkoja ja -vastauksia jo vaikka kuinka paljon. Älä valita enää ettet ole raamatullisia vastauksia saanut.
      Lue enshätiin nämä.

      Siunausta
      jari laurila

      • Pyhäkköpalvelusta

        Hepr. 10:20
        ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

        Jeesuksen uhri palvelee täydellisesti.
        Mutta meidän on palveltava Jeesuksen ruumiina
        Maan päällä.

        Ellenismi on täyttä harhaa, kun ei tätä tunnusta.

        Lukenut


      • Iäti Herran kasvojen edessä

        Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...

        "Pysyvät Minun edessäni"
        Kirjoittanut: Eskatologi
        19.2.2009 klo 19.58

           Jes. 66:22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        PYSYVÄT minun edessäni
        teidän sukunne ja teidän
        nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        Jeremia 33.

        20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
        päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
        ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
        mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

        21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
        palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
        olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
        hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
        myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
        kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

        22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
        ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
        määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
        jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
        leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

        Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
        niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
        emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:

        Jesaja 66.

        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
        ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
        heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
        vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
        Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
        saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
        minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
        kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
        vieraiden kansojen keskuudessa minun
        kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
        keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
        hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
        vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
        Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
        Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
        uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
        palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
        sanoo Herra.

        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
        nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
        sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
        kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
        ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
        joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
        nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Eskatologi


      • Pyhäkköpalvelusta kirjoitti:

        Hepr. 10:20
        ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

        Jeesuksen uhri palvelee täydellisesti.
        Mutta meidän on palveltava Jeesuksen ruumiina
        Maan päällä.

        Ellenismi on täyttä harhaa, kun ei tätä tunnusta.

        Lukenut

        Niin, ei tuossa ole minulla mitään epäselvää.

        Pyhässä on/oli kaksi huonetta pyhä ja kaikkein pyhin.

        Jeesuksen ruumiin kautta kuljeskellaan, oli oikea uhri tietysti.

        Siunausta
        jari laurila


      • Iäti Herran kasvojen edessä kirjoitti:

        Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...

        "Pysyvät Minun edessäni"
        Kirjoittanut: Eskatologi
        19.2.2009 klo 19.58

           Jes. 66:22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        PYSYVÄT minun edessäni
        teidän sukunne ja teidän
        nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        Jeremia 33.

        20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
        päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
        ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
        mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

        21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
        palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
        olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
        hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
        myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
        kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

        22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
        ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
        määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
        jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
        leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

        Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
        niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
        emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:

        Jesaja 66.

        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
        ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
        heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
        vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
        Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
        saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
        minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
        kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
        vieraiden kansojen keskuudessa minun
        kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
        keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
        hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
        vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
        Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
        Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
        uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
        palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
        sanoo Herra.

        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
        nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
        sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
        kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
        ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
        joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
        nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Eskatologi

        Kyllä minä Raamatun olen liukenut moneen kertaan.
        Ei sitä minulle lukemalla tarvitse lukea.

        Hyvin olen opiskellut joskus joka jakeen.

        Siunausta
        jari laurila


      • tämän asia

        nyt on parhaiten käsittänyt.
        Antti vetää ensin vääriä johtopäätöksiä ja sitten puhuu kuin olis oikeassa.


      • viimeisestä tuomiosta

        "Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.

        Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")

        Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin".

        -Oikeus käydään kun syytetyt (sinä, minä,me kaikki ihmiset) olemme paikalla.

        Ei tutkiva tuomio, vaan viimeinen tuomio.


      • viimeisestä tuomiosta kirjoitti:

        "Tässä on Sinulle raamatullinen vastaus taivaan kirjoista. Asia on juuri taivaallista oikeudenkäyntiä, ei mitään muuta ja raamatullinen tosi.

        Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")

        Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin".

        -Oikeus käydään kun syytetyt (sinä, minä,me kaikki ihmiset) olemme paikalla.

        Ei tutkiva tuomio, vaan viimeinen tuomio.

        KOhtalomme on sinetöity kun päämme kallistamme.
        Uutta armonaikaa ei tule.

        Siis kuin taivaan kirjat sanovat tuomio tulee sen perusteella mitä ole elämänm aikana tehnyt.

        Kuka piru ne teot ja vaelluksen tietäisi ellei elämämme taival mihinkään kirjautuisi.

        II- ylösnousemuksessa ihminen kuulee vain "miksi" "varför" ei ole merkitty elämän kirjoihin maallisen vaelluksensa perusteella.

        Siunausta
        jari laurila


      • lutkulainen
        jarlau kirjoitti:

        KOhtalomme on sinetöity kun päämme kallistamme.
        Uutta armonaikaa ei tule.

        Siis kuin taivaan kirjat sanovat tuomio tulee sen perusteella mitä ole elämänm aikana tehnyt.

        Kuka piru ne teot ja vaelluksen tietäisi ellei elämämme taival mihinkään kirjautuisi.

        II- ylösnousemuksessa ihminen kuulee vain "miksi" "varför" ei ole merkitty elämän kirjoihin maallisen vaelluksensa perusteella.

        Siunausta
        jari laurila

        Vakava kysymys jarlaulle?Palveletko pirua ,kun sen nimeä huudat?.Oletko kuullut sanontaa sitä, sitä palvelee ,jota avuksi huutaa.Ei pahalla ,mutta kuitenkin.


      • lutkulainen kirjoitti:

        Vakava kysymys jarlaulle?Palveletko pirua ,kun sen nimeä huudat?.Oletko kuullut sanontaa sitä, sitä palvelee ,jota avuksi huutaa.Ei pahalla ,mutta kuitenkin.

        Varmasti piruakin joskus palvelen ja olen palvellut, mutta en tarkoituksella.

        En minä avuksi huuda pirulaisia koskaan.

        Siinä on pirunmoinen ero suhteessa Jumalan avuksi pyytämiseen.

        On niin että kristityn kielenkäyttö on hyvä olla kaunokielistä.
        Rajat kuitenkin kulkevat jokaisen omissa tottumuksissa.

        Olen tuolla kansanporukassa varsin siivokielinen, kun taas joku Herran kukkarossa lapsesta saakka elänyt voi saada shokin pikku leikinlaskustani.

        Ei nämä leikin asioita ole ja kaikki kaikki kaunokielisyys toki asianmukaista.

        Ylitän varmasti rajojakin joskus.

        Siunausta
        jari laurila


      • lutkulainen
        jarlau kirjoitti:

        Varmasti piruakin joskus palvelen ja olen palvellut, mutta en tarkoituksella.

        En minä avuksi huuda pirulaisia koskaan.

        Siinä on pirunmoinen ero suhteessa Jumalan avuksi pyytämiseen.

        On niin että kristityn kielenkäyttö on hyvä olla kaunokielistä.
        Rajat kuitenkin kulkevat jokaisen omissa tottumuksissa.

        Olen tuolla kansanporukassa varsin siivokielinen, kun taas joku Herran kukkarossa lapsesta saakka elänyt voi saada shokin pikku leikinlaskustani.

        Ei nämä leikin asioita ole ja kaikki kaikki kaunokielisyys toki asianmukaista.

        Ylitän varmasti rajojakin joskus.

        Siunausta
        jari laurila

        Mutta eikö se vähän näin ole ,että mitä sydän on täynä sitä suu puhuu.


      • lutkulainen kirjoitti:

        Mutta eikö se vähän näin ole ,että mitä sydän on täynä sitä suu puhuu.

        Pitää vaan panna vaakakuppiin sanat kaikki tai voittopuolisesti, eikä muutamaan sanaan takertua.

        On paljon tärkeileviä tosikoita joista ei näy mitään kristillisen ilon merkkejä koskaan.

        Selvää kuitenkin on että kielekäytön ei tule olla kaksimielistä eikä rivoa, eikä huumorintaju voi olla esitetty vaatimus.

        Kristillinen ilo on toki tosi asia.

        Enemmän pidän paheksuttavana haukkumista nimierkkien takaa.

        Sinä et ole mitenkään pahimmasta päästä, olet varsin siivo.

        On vain siivosyntisiä ja julkisyntisiä, heh.

        Siunausta
        jari laurila


      • Benedi-IDENEB= siunattu
        Iäti Herran kasvojen edessä kirjoitti:

        Antisemitismit eivät kestä Herran edessä ...

        "Pysyvät Minun edessäni"
        Kirjoittanut: Eskatologi
        19.2.2009 klo 19.58

           Jes. 66:22
        Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        PYSYVÄT minun edessäni
        teidän sukunne ja teidän
        nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        Jeremia 33.

        20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton
        päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni,
        ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä
        mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,

        21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni
        palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä
        olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina
        hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi
        myöskään minun liittoni leeviläisten pappien
        kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.

        22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön
        ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin
        määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin
        jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia
        leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

        Emme ehkä ymmärrä, miksi leeviläisistäkin Herra
        niin kovasti pitää huolta loppuun saakka, mutta
        emme voi Herran suunnitelmia tyhjäksikään tehdä:

        Jesaja 66.

        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet,
        ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja
        heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä
        vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin,
        Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille
        saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet
        minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun
        kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat
        vieraiden kansojen keskuudessa minun
        kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen
        keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät
        hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla
        vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla
        Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo
        Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat
        uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita
        palvelemaan pappeina ja leeviläisinä,
        sanoo Herra.

        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä
        luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin
        pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
        nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena
        sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki
        kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
        ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato,
        joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä
        nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Eskatologi

        ...nimittäin että näkevät ruumiit tulessa?
        Miloinkas se Jumala helvetin ja taivaan 50m:n päähän toisistaan pystytti?

        Ja osa pelastetuista kävelee vielä helvetin tulessa, katselemassa Jumalasta luopuneita ruumiita!

        Oikeinko uskot tosissasi vertauskuvalliset sanat


    • Eskatologi

      1 (12:18) Lohikäärme seisahtui meren rannalle. (13:1) Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi.

      Lukekaapa Joh.Ilm. 13:1-18 ja toteatte, ettei
      tuolalisia petoja vielä ole nähtykään. Vielä
      tänä päivänä kaikki suuret johtajat ovat niin
      "God bless you"-laususkelevia että.

      Mutta nousee 10 maata, jotka julkisesti herjaavat
      Herraamme, Israelin Jumalaa. Ja nousee peto ja
      toinenkin, jotka herjaavat julkisesti täysillä.

      Kaksi petoa

      2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. [Dan. 7:4-6; Ilm. 12:3]

      3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
      4 ja kaikki kumarsivat lohikäärmettä, joka oli antanut pedolle sellaisen vallan. He kumarsivat myös petoa ja sanoivat: -- Kuka on pedon vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan? [2. Moos. 15:11; 1. Aik. 17:20]

      5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2]
      6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.

      7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat. [Dan. 7:21-26]
      8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20 ]
      9 Jolla on korvat, se kuulkoon: [Ilm. 2:7]
      10 -- Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa. [Jer. 15:2, 43:11]

      11 Sitten näin, kuinka toinen peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme. [Matt. 7:15]
      12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.

      13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9]
      14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

      15 Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.

      16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
      17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]

      18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

      Ei tuossa ruljanssissa mitään paina lauantait ei
      sunnuntait. Jeesus-nimeä ei pidä kieltää, se on
      asian ydin.

      Eskatologi

      • hirvas

      • Eskatologi
        hirvas kirjoitti:

        ryhmään tuo teoriasi perustuu?

        http://avatkaa.com/eskatologia.html

        Yhtä hyvin voisit kysyä, mihin teoriaan uskoni
        Jeesukseen perustuu. Mutta minä annan Raamatun
        selittää itse itseään; en seuraa, mitä koulukunnat
        selittävät mistäkin eskatologisesta.

        Kyllä minä rakennan ennenkaikkea Raamatun
        kokonaisuudelle. Olen uskossa Kristukseen.
        Eskatologisesti olen futuristi ts. en usko
        Jumalan huvin vuoksi laittaneen tulevaisuduenkuvia
        Raamattuun, vaan ne kyllä toteutuvat.
        Jos profetiat ovat vain vertauskuvia, niin sitten
        ei ollut Golgatan tapahtumiakaan, joita kuvaa
        Jesajan 53. luku.

        Paljon avautuu, kun uskoo todeksi sen faktan, että
        Jeesus ottaa pakanaseurakunnan ylös antikristuksen ajasta, kaiketi alkupuolella ja sitten tulee pelastamaan Israelin, jonka on
        paaduttanut, jotta olisi oikeutettu pakanoillekin
        tarjoamaan evankeliumin.

        Mahdotonta sisällyttää tähän loogillisen ja
        kronologisen systemaattisen selostuksen vaatimaa
        jaemäärää.


      • Outsider "
        hirvas kirjoitti:

        ryhmään tuo teoriasi perustuu?

        http://avatkaa.com/eskatologia.html

        Tuolla tarinallahan Ribera yritti tuhota Lutterin uskonpuhdistuksen. Nykyään tämä Jesuiitta on jo kelvannut Lutterin kirkon saarnaajaksi. Futurismiahan tämä edustaa. Tälle on annettu vain uusinimi Esgatalogi. Hämäys mielessä!


      • Eskatologi
        Outsider " kirjoitti:

        Tuolla tarinallahan Ribera yritti tuhota Lutterin uskonpuhdistuksen. Nykyään tämä Jesuiitta on jo kelvannut Lutterin kirkon saarnaajaksi. Futurismiahan tämä edustaa. Tälle on annettu vain uusinimi Esgatalogi. Hämäys mielessä!

        Hes. 38:15
        Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
        ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
        ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
        suunnaton armeija.

        Hes. 39:2
        Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
        minä talutan sinua, minä ajan sinut liikkeelle
        pohjoisen periltä ja tuon sinut Israelin
        vuorille.

        Tämä ei niinkään tarkoita pohjoisamerikkalaisia
        jesuiittoja, vaan etupäässä Siperian suunnalta
        ryntäileväisiä.


    • Löytäjä@

      Nuo Antti Kristus Kriteerit. Hänhän toimii anti-Kristuksena Palstalla? Tuntomerkit tuntuvat Täsmäävän. Pitää varoa hänen Antikristillistä sanomaansa. AntiKristuksestahan on varoitettu kovasti. Ahkerahan tämä meidän palstan Antikristus ainakin on.

      • Veli Herrassa

        Hes. 38:15
        Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
        ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
        ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
        suunnaton armeija.

        Hes. 39:2
        Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
        minä talutan sinua,
        minä ajan sinut liikkeelle pohjoisen periltä
        ja tuon sinut Israelin vuorille.

        En saata havaita, että AVK olisi liittynyt tuohon
        antisemitistiseen armeijaan, eikä muutkaan
        kristityt. Joten kyllä täällä aiheetta leimataan
        AVK ja muutkin kristityt jesuiittasinetillä.

        Herrassa


      • Benedi-IDENEB= siunattu
        Veli Herrassa kirjoitti:

        Hes. 38:15
        Sinä lähdet kotimaastasi pohjoisen periltä,
        ja sinun kanssasi lähtee monia kansoja,
        ratsumiehiä kaikki, suuri joukko,
        suunnaton armeija.

        Hes. 39:2
        Minä kuljetan sinua paikasta toiseen,
        minä talutan sinua,
        minä ajan sinut liikkeelle pohjoisen periltä
        ja tuon sinut Israelin vuorille.

        En saata havaita, että AVK olisi liittynyt tuohon
        antisemitistiseen armeijaan, eikä muutkaan
        kristityt. Joten kyllä täällä aiheetta leimataan
        AVK ja muutkin kristityt jesuiittasinetillä.

        Herrassa

        Jeesushan sanoi: " Osta minulta silmävoidetta että näkisit, ja vaatteet ettei alastomuutesi häpeä näkyisi"


        Havaitset heiti paremmin, kun ostat silmävoidetta!


    • Uskovainen uskoo apostoleja ja profeettoja.

      Room. 16:7
      Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.

      Ef. 2:20
      apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

      Ap. t. 15:32
      Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehoittivat veljiä monin sanoin ja vahvistivat heitä.

      Tutkikaamme yhä uudestaan, kuinka syvällistä
      opetusta profeetoilla ja apostoleilla on
      Apt. 15. luvussa!

      Syventymispäivien puolesta
      Antti

    • Benedi-IDENEB= siunattu

      Silloinhan omatuntosi ei herää huomaamaan että
      olet pahasti väärässä!

      " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja , ei se auta vaikka joku (Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös"

      Sinähän osaatkin jo Jes 66 luvun profetian ulkoa!

      Ovatko mielestäsi riivaajat jo pyytäneet " ? " Herra saammeko mennä sikoihin"?

      • uskova_10

        Joh. 20:27
        Sitten hän sanoi Tuomaalle:
        "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni,
        ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni,
        äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe