Harkitsen nyt keväällä / ensi kesänä VW kuplan ostoa. Kiikarissa olisi hintaluokkaan 1000-1500e kupla.
Jos tuosta hintaluokasta lähtee etsimään, mitä saa odottaa? Aika hyviä ainakin nettiautossa on myynnissä tuohon hintaluokkaan. Mutta ovatko kehut vain sanoja ilman todellista perää? Lähinnä ruoste ja koneen kunto kiinnostaa? Tietysti se on yksilöllistä, mutta jos yleistää?
KUPLAN ostoa harkitsemassa
4
4441
Vastaukset
mutta kohtuullisen sillä varmaankin jo saa.
-Mikäli mahdollista niin ota joku, joka ymmärtää kuplan tekniikasta vähän enemmän kuuntelemaan ja kattelemaan moottoria.
-Kiinnitä huomiota hanklissa paikoissa mahdollisesti lymyileviin ruostevaurioihin.
-Hyväkuntoisia korin osia saa vielä suht helposti, ja maalaus ei ole älyttömän kallista, eikä aina tarpeellistakaan, jos sattuu löytymään suurinpiirtein saman sävysiä osia.
Erityistä huomiota kiinnitä helmoihin, on nimittäin tullut vastaan useampia kuplia jossa helmat ovat olleet valettu umpinaiseksi betonilla, ja kitattu siististi, tms. viritelmiä.- Ken kuplat tuntee
On sen verran vikoja joita ei äkkää ellei tiedä.Esim.kampiakselissa yleensä liikaa päittäis välystä pitäis olla max.0.2mm(hylkyraja)monasti on jopa pari milliä,jolloin useasti koko moottorin lohko on romurautaa-ei saa enää aarporattua alikokoon.
Myös sylinterin kannet lähes aina halki,tosin ei aina vuoda,mutta käyntiäänestä tunnistaa kyllä.
Korissa ja etuakselissa yleisiä ruostepaikkoja jotka monesti surkeasti korjattu....ym.... - sitte ihan
Ajan kanssa,älä osta suinpäin. Yksilöissä huimia eroja. Reilulla tonnilla voi saada ihan liikkuvankin yksilön,mutta kyllähän ne on vielä aika kusetus kuntoisia. 3 tonnia,ja siitä ylöspäin,alkaa saada jo ihan hyviä yksilöitä.Hyvä ja sorkkimaton tai orkkis yksilö on kyllä rahansa arvoinen. Koneessa kansivikoja,kuluneita runkolaakereita,lämpökotelot (helmat) usein korjattu päin helvettiä,eli ovet kanittaa,ja niitä saa paiskoa,vaikka on tuuletus lasi raollaan,. Keulassa usein pahoja ruostevaurioita,akselin kiinnityksessä,samoin iskaritornit usein puhki. Koko keula saattaa olla hyvinkin vino,kolareiden jäljiltä. Jos auto on "kunnostettu",pyydä nähtäväksesi esim. projekti kuvia,ja kuitteja osista.
Käytä aikaa,kyllä se hyvä sieltä löytyy.- JaakkoU
Kuplan kunto.
Etupäässä kannattaa tarkistaa lokareiden istuvuus. Onko irroitettu ja pesiikö siellä ruostepeikko. Samalla tonkimisella näkee iskunvaimentien kunnon. Seuraava asia, ovien on mentävä kiinni helposti. Astinlaudat, niissä on yleensä ruostepeikkoja. Jos niitä ei ole tai ovat vääntyneet, kielii se rallicross tai jokamies-luokan menneisyydestä. Ja mitä tulee moottoriin. Boxerkone käynnistyy aina helposti. Ei ole öljyvuotoja, jos ei ole väärää asennusta. Pärisee aina hauskasti, menee säässä kuin säässä ilman toimintahäiriöitä. Yhä edelleenkin käytetään boxerkonetta. Porschen 911 on jo klassikko.
Niin ja meillä on kupla 1300 vm 73, metallinhohtosininen ja keskisuuret takavalot, peruutusvaloilla.
Ei myytävänä.
Eli jos hyvän kuplan haluaa, täytyy varautua maksamaan enemmän kuin mainitsemasi 1500 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206276Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253797Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712913- 292830
- 821724
- 1471602
- 91583
- 1481561
- 121298
- 211232