Laulun opetusta Lohjalla?

kati123

Hei! Tietääkö kukaan mistä saisi laulutunteja Lohjalla?

13

3723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doremifaso

      Moikka!

      Kysy asiaa musiikkiopiston kansliasta...:) Minä tiedän , että Ira Kaspi antaa joitain tunteja, samoin Maria Läntinen..

      • katti123

        tuon musiikkiopiston nimi on? olen vasta muuttanut Lohjalle, joten en kaikkia paikkoja vielä tiedä :(


      • on lähtökohta

        Laulunopettajalla pitäisi ehdottomasti olla laulunopettajan tutkinto. Lisäksi laulunopettajan tulee hallita pianonsoitto hyvin.

        Laulunopettajan pitää myös antaa jokaisesta saamastaan palkkiosta kriteerit täyttävä kuitti heti ilman eri pyyntöä. Muutoinhan on kyse veronkierrosta jota kenenkään ei tule suosia, myös laulunopettajan pitää maksaa saamastaan tulosta veroa.


      • kymmeniä vuosia

        Voiko olla mahdollista, että Maria Läntinen elää vielä? Ira Kaspi on vielä nuori, mutta Maria Läntinen...


      • entinen oppilas
        kymmeniä vuosia kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista, että Maria Läntinen elää vielä? Ira Kaspi on vielä nuori, mutta Maria Läntinen...

        Kyllä, rouva Maria elää ja kukoistaa kuten ennenkin ja antaa lisäksi pianonsoitossa tunteja ainakin.Laulutunneista en tiedä..


      • veroja?
        entinen oppilas kirjoitti:

        Kyllä, rouva Maria elää ja kukoistaa kuten ennenkin ja antaa lisäksi pianonsoitossa tunteja ainakin.Laulutunneista en tiedä..

        Laulun opetus kotona on liiketoimintaa. Ilmeisesti myös lakisääteiset verot ym. maksut saadusta tulosta on maksettu, jota en kuitenkaan epäile. Veroviranomaiset voivat taannehtivasti tarkistaa verotiedot opetustuloista.


      • ent.oppilas
        entinen oppilas kirjoitti:

        Kyllä, rouva Maria elää ja kukoistaa kuten ennenkin ja antaa lisäksi pianonsoitossa tunteja ainakin.Laulutunneista en tiedä..

        silloin kun vielä asuin Lohjalla (olin noin 12-vuotias) ja kävin Maria Läntisellä pianotunneilla (tiedän, että kyse on laulutunneista). Maria Läntienen oli kerrassaan ilkeä minua kohtaan. Tein kaiken kuten hän pyysi ja niin päin pois, mutta hän ei ollut mihinkään tyytyväinen. Hän jopa kerran löi. Siihen loppui mun pianotunnit.
        Mutta se ken tykkää, niin menköön. Tulin vaan ilmaisemaan mielipiteeni. Poistun tästä keskustelusta, että tähän on (ainakaan minulle) turha kommentoida mitään.


    • rahastettavaksi

      Virkkalassa yksi opettaa rahastamalla pimeästi kotonaan. Voi siellä olla kunnollisiakin mutta tämä diggaa vain oopperaa- ja muuta klassista. Kannattaa olla tarkkana kenelle menee rahastettavaksi.

    • kotona annetusta

      Onko kukaan saanut laulunopettajaltaan hänen kotonaan antamastaan yksityisestä laulunopetuksesta kuitattua laskua tai kuittia? Pitävätkö laulunopettajat kotona saamastaan tulosta lakimääräistä kirjanpitoa ja maksavatko he alv:n ym lakimääräiset maksut yritystoiminnastaan?

    • siporex

      Kumma juttu, että Lohjan kaltaisessa pienessä paikassa joku saa kymmeniä vuosia tienata pimeästi, eikä ketään kiinnosta. Jokainen voi miettiä, kuinka paljon verotuloja on jäänyt saamatta. Jotenkin kotona annetut tunnit mielletään puuhasteluksi, vaikka ne voivat oikeasti olla merkittävä tulonlähde opettajalle.

    • Baritoni- Baavo

      Joka saat ... maksusta olen kuitin saanut ja opetus on ollut korkeatasoista, ei mitään valittamista lohjan lauluopetuksesta.Pikkusieluiset pask... vaan valittaa kun ei pärjää karaokeristeilyllä.

    • ent.oppilas

      Baritoni-Paavollahan on rumat puheet. Ilmaisun tasosta voisi päätellä,
      että valkopeset jotain veronkiertäjää.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe