Jesuiittapappi Anthony de Mellon kirjoittaa kirjassaan Havahtuminen:
"Monet luulevat, että mailman tärkein kysymys on: kuka on Jeesus Kristus? Väärin! Monet luulevat, että se on: onko Jumala olemassa? Väärin! Monet luulevat, että se on: onko kuoleman jälkeen elämää? Väärin! Ketään ei näytä arkarruttavan tämä ongelma: onko elämää ennen kuolemaa? Kuitenkin kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät tiedä, mitä tehdä tässä elämässä, käyvät kuumina ja kantavat huolta siitä, mitä tehdä seuraavassa elämässään. Yksi merkki heräämisestänne on, että vähät välitätte siitä, mitä teille tapahtuu tulevassa elämässä. Asia ei vaivaa teitä, ette välitä. Asia ei kiinnosta ja sillä hyvä."
onko elämää
28
1163
Vastaukset 28
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Kirja on kieltämättä hyvä, sieltä lainatusta osuu tämä silmääni: "Ketään ei näytä arkarruttavan tämä ongelma: onko elämää ennen kuolemaa? Kuitenkin kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät tiedä, mitä tehdä tässä elämässä, käyvät kuumina ja kantavat huolta siitä, mitä tehdä seuraavassa elämässään.".
Tuo voi pitää osalla paikkansa, mutta yleensä he, jotka touhuavat eniten maailmassa, eivät kiinnitä huomiotaan kuolemaan, puhumattakaan sen jälkeisestä, heillä ei aika riitä, eikä asia tunnu olevan aktuelli millään lailla, ehkä tulevaa pakoillaan ja otetaan "kaikki irti" ja siihen ei kuulu näiden asioiden syvempi/laajempi tutkiminen.
Toiseksi se, että elämänsä on todella elänyt, ei siis vain oleskellut on monesti katalyytti etsimään jotain enempää[?], oleellisempaa kuin vain tämä elämä, joka mahdollisessa moninaisuudessaankin on vain melko pinta-puolista, viettiensä, tarpeidensa, eli kehollisuutensa tyydyttämistä.
Se on totta, että tiedolla on vain pieni merkitys, sillä tietoa on niin paljon, ettei sen läpi kahlaaminen edes onnistu, eikä sen avulla tosiasiassa tule hullua hurskaammaksi.
Toimimalla rakkaudellisesti, mahdollisimman oikeudenmukaisesti jne., voi seistä "viimeisenä päivänä" kunnialla, niin ihmisten, kuin "jumalien", että Korkeimman edessä parhaansa tehneenä, tietäen sen, että jos Korkein on Rakkaus[kuin uskon] kaikki menee varmuudella kuin pitääkin, jos taas ei ole, tulos on /- 0:la.- ottoalli
miten niin? Rakkaus, hyvyys, oikeudenmukainen hyväätekevä elämäntyyli ei pelasta ketään. Toki on hyvä ja hieno asia että näin elää.
No mitä pitää tehdä jotta pääsee taivaaseen.Jeesus sanoo:" Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" No mitä se tarkoittaa ?
Minun kohdallani se merkitsi etsikkoaikaa, jolloin minusta tehtiin suuri syntinen. Ne poltti omaatuntoa, ja ymmärsin selkeästi että nyt mennään helvettiin näiden kanssa, enkä tiennyt miten saisi tehdyt "töppäykset" poispyyhityksi.
Soitin ev.lut.srk:n auttavaan puhelimeen ja puhelu kesti kauan, mutta minusta ei ollut mieheksi kertomaan että olin iskenyt ravintolasta
ladyn joka oli naimisissa, ja jonka perhe ensin hajosi, mutta myöhemmin palasivat yhteen. Minä vain selitin ja kiersin kuin kissa kuumaa puuroa.
Lopuksi tämä sielunhoitaja sanoi että rukoile, ja niin minä tein samana iltana polvistuen soffan viereen ja siinä rukoilin Jeesukselta anteeksi tekojani.
Taivaasta varmaan seurattiin tilannetta ja luokseni lähetettiin oikea evankelista, joka selvensi minulle taivaan tietä.
Minähän olin jo melkein sisällä,synnit tunnustettuna,mutta mitä puuttui ? Puuttui Jeesuksen vastaanottaminen omaan sydämeeni ja elämäni jättäminen kokonaan HÄNELLE.
Niin minä sitten mietin että tässähän jo melkein ollaan, muttei ihan.Olin tottunut rukoilemaan vuotessa maaten iltaisin, ja niin minä jätin kaikki Herramme huomaan ja siinä rukoillessa (rukoilin ihan vaan mielessäni,kun pelkäsin että velimies kuulee toiseen huoneeseen)
tunsin kun kädellä minua painettiin otsasta ja senjälkeen siinä huoneessa kävi tuulenhenkäys, vaikka olin ihan yksin.
Silloin tapahtui se uudestisyntyminen ylhäältä, Ts. vanhurskautus Jeesuksen veressä. Sain syntini
anteeksi ja olo oli todella kevyt eikä synnintunnosta ollut enää tietoakaan.Kiitos Jeesukselle.
TÄMÄ OLI MINUN KOHDALLANI P A R A N N U S, tätä se tarkoittaa. Kerroin edellä että luulin että nyt mennään helvettiin näiden syntien kanssa,mutta se ei ole lopullinen tuomio, koska tulin ristin juurelle, mutta jos en olisi tullut, jos kaikki etsikkoajat olisin jättänyt käyttämättä, niin kyllä se minun kohdallani oli ollut lopullinen tuomio, näin ymmärrän.
Miksi Jumala tahtoo näyttää syntimme. Ymmärtääkseni siksi että tämä suunnattoman kallisarvoinen Golgatan sovitusveri saisi arvon, mikä sille kuuluu, omakohtaisesti, kun on kysymys minun omista, suurista synneistäni.
että tämmöinen after ski juttu omasta kokemastani. - Aritta
ottoalli kirjoitti:
miten niin? Rakkaus, hyvyys, oikeudenmukainen hyväätekevä elämäntyyli ei pelasta ketään. Toki on hyvä ja hieno asia että näin elää.
No mitä pitää tehdä jotta pääsee taivaaseen.Jeesus sanoo:" Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" No mitä se tarkoittaa ?
Minun kohdallani se merkitsi etsikkoaikaa, jolloin minusta tehtiin suuri syntinen. Ne poltti omaatuntoa, ja ymmärsin selkeästi että nyt mennään helvettiin näiden kanssa, enkä tiennyt miten saisi tehdyt "töppäykset" poispyyhityksi.
Soitin ev.lut.srk:n auttavaan puhelimeen ja puhelu kesti kauan, mutta minusta ei ollut mieheksi kertomaan että olin iskenyt ravintolasta
ladyn joka oli naimisissa, ja jonka perhe ensin hajosi, mutta myöhemmin palasivat yhteen. Minä vain selitin ja kiersin kuin kissa kuumaa puuroa.
Lopuksi tämä sielunhoitaja sanoi että rukoile, ja niin minä tein samana iltana polvistuen soffan viereen ja siinä rukoilin Jeesukselta anteeksi tekojani.
Taivaasta varmaan seurattiin tilannetta ja luokseni lähetettiin oikea evankelista, joka selvensi minulle taivaan tietä.
Minähän olin jo melkein sisällä,synnit tunnustettuna,mutta mitä puuttui ? Puuttui Jeesuksen vastaanottaminen omaan sydämeeni ja elämäni jättäminen kokonaan HÄNELLE.
Niin minä sitten mietin että tässähän jo melkein ollaan, muttei ihan.Olin tottunut rukoilemaan vuotessa maaten iltaisin, ja niin minä jätin kaikki Herramme huomaan ja siinä rukoillessa (rukoilin ihan vaan mielessäni,kun pelkäsin että velimies kuulee toiseen huoneeseen)
tunsin kun kädellä minua painettiin otsasta ja senjälkeen siinä huoneessa kävi tuulenhenkäys, vaikka olin ihan yksin.
Silloin tapahtui se uudestisyntyminen ylhäältä, Ts. vanhurskautus Jeesuksen veressä. Sain syntini
anteeksi ja olo oli todella kevyt eikä synnintunnosta ollut enää tietoakaan.Kiitos Jeesukselle.
TÄMÄ OLI MINUN KOHDALLANI P A R A N N U S, tätä se tarkoittaa. Kerroin edellä että luulin että nyt mennään helvettiin näiden syntien kanssa,mutta se ei ole lopullinen tuomio, koska tulin ristin juurelle, mutta jos en olisi tullut, jos kaikki etsikkoajat olisin jättänyt käyttämättä, niin kyllä se minun kohdallani oli ollut lopullinen tuomio, näin ymmärrän.
Miksi Jumala tahtoo näyttää syntimme. Ymmärtääkseni siksi että tämä suunnattoman kallisarvoinen Golgatan sovitusveri saisi arvon, mikä sille kuuluu, omakohtaisesti, kun on kysymys minun omista, suurista synneistäni.
että tämmöinen after ski juttu omasta kokemastani."Rakkaus, hyvyys, oikeudenmukainen hyväätekevä elämäntyyli ei pelasta ketään."
Että silleen.
No, joka tapauksessa tuo ei ole ihan sitä mitä Jeesus sanoi. - näinpäkin
Aritta kirjoitti:
"Rakkaus, hyvyys, oikeudenmukainen hyväätekevä elämäntyyli ei pelasta ketään."
Että silleen.
No, joka tapauksessa tuo ei ole ihan sitä mitä Jeesus sanoi.on. Mikään sinun hyvyytesi ei pelasta. Ei ottoalli eikä mikään muukaan. Mutta harhaopit vievät helvettiin, olipa ne mistä tahansa. Mutta kukaan hyvä ei pelastu sinänsä.
- Aritta
näinpäkin kirjoitti:
on. Mikään sinun hyvyytesi ei pelasta. Ei ottoalli eikä mikään muukaan. Mutta harhaopit vievät helvettiin, olipa ne mistä tahansa. Mutta kukaan hyvä ei pelastu sinänsä.
ei Jeesuksen sanoilla ollut mitään merkitystä.
- ottoalli
Aritta kirjoitti:
ei Jeesuksen sanoilla ollut mitään merkitystä.
Hänhän sanoi : "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi "
Etsikkoaikaa ts.herätystä voi pyytää itselleen ja kyllä minusta tuntuu että Taivas vastaa siihen mielellään.
Siitä se lähtee. Eimuuta kuin iltarukouksessa toimeksi. Anna mennä - zigi
ottoalli kirjoitti:
että tämmöinen after ski juttu omasta kokemastani.Niinhän Jumala näyttää meille syntimme siksi että ainut tie pelastukseen ON Jeesuksen sovitustyö Golgatalla.
Se on meidän tähtemme, ettemme huku.
On valtavaa Jumalan armoa, että Hän näyttää meille mitä me oikeasti ollaan Hänen edessään, että me ei pelastuta millään muulla kuin ottamalla Jeesus vastaan ja pyytämällä syntejämme anteeksi.
Golgatan työ ristillä on ainut pelastava tekijä meille tämän maan matkaajille.
Hyvin olit jakanut oman pelastuskertomuksesi :) - Aritta
ottoalli kirjoitti:
Hänhän sanoi : "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi "
Etsikkoaikaa ts.herätystä voi pyytää itselleen ja kyllä minusta tuntuu että Taivas vastaa siihen mielellään.
Siitä se lähtee. Eimuuta kuin iltarukouksessa toimeksi. Anna mennäJeesus sanoi että lait on pidettävä, Paavali sanoi että ei tarvitse ja te seuraatte Paavalia.
- vaikea juttu
Aritta kirjoitti:
Jeesus sanoi että lait on pidettävä, Paavali sanoi että ei tarvitse ja te seuraatte Paavalia.
Juu, Matteus 19:17:ssa Jeesus sanoo: Jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt! Ja Hän tarkoitti 10 käskyä. Tuo henkilö, jolle tämä sanottiin, ei voinut niitä täydellisesti pitää. Jeesus jatkaa: ihmiselle se on mahdotonta. Siis päästä käskyt pitämällä elämään sisälle.
Sekä Jeesus, että Paavali opettivat, ettei pelastukseen sisälle pääseminen riipu käskyjen pitämisestä eikä hyvästä elämästä. Vain Jeesus ja Hänen ristintyönsä riittää siihen täydellisesti. - Aritta
vaikea juttu kirjoitti:
Juu, Matteus 19:17:ssa Jeesus sanoo: Jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt! Ja Hän tarkoitti 10 käskyä. Tuo henkilö, jolle tämä sanottiin, ei voinut niitä täydellisesti pitää. Jeesus jatkaa: ihmiselle se on mahdotonta. Siis päästä käskyt pitämällä elämään sisälle.
Sekä Jeesus, että Paavali opettivat, ettei pelastukseen sisälle pääseminen riipu käskyjen pitämisestä eikä hyvästä elämästä. Vain Jeesus ja Hänen ristintyönsä riittää siihen täydellisesti.Vaan Jeesus yksin puhui lakien pitämisestä. Paavali keksi että Jeesuksen ristiinnaulitseminen olisi se ainoa tärkeä juttu. Jeesus ei edes halunnut että häntä palvotaan.
päivänselvää, jos on elämää ns. kuoleman jälkeen on sitä ollut myös ennen tänne syntymää.
Viittaan Raamatun jakeeseen, jossa opetuslapset kysyivät, "kuka teki syntiä, hänkö"?
Kysymys oli sokeana syntyneestä.vielä, "kuka teki syntiä, hänkö vai hänen vanhempansa", että hänen piti sokeana syntymään?
- zigi
Myötäeläjä kirjoitti:
vielä, "kuka teki syntiä, hänkö vai hänen vanhempansa", että hänen piti sokeana syntymään?
Kysymys oli just että "hänkö teki syntiä vai hänen vanhempansa"?
Raamatussa sanotaan että Minä kostan isien teot lapsille aina kolmanteen sukupolveen asti.
Ei siinä ole mistään ennen syntymää olevasta synnistä vaan toisten synneistä joita minä joudun kantamaan toisten takia.
Hyvin olit lainannut Sanaa. Kannattaa lukea se kokonaan niin saa käsityksen mitä se kokonaisuudessaan tarkoittaa.
Aina on hyvä pyytää Opettaja opettamaan mitä lukee: Pyhä Henki.
Ole siunattu ystäväiseni :) - sappua
zigi kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että Minä kostan isien teot lapsille aina kolmanteen sukupolveen asti.
Ei siinä ole mistään ennen syntymää olevasta synnistä vaan toisten synneistä joita minä joudun kantamaan toisten takia.
Hyvin olit lainannut Sanaa. Kannattaa lukea se kokonaan niin saa käsityksen mitä se kokonaisuudessaan tarkoittaa.
Ole siunattu ystäväiseni :)Rakkauden Jumala ei kosta sieluille, sillä Rakkaus ei toimi koston avulla. Rakkaus ainoastaan ohjaa ihmiseksi tullutta sielua tuntemaan tekojensa seuraukset. Kun on riittävästi maistellut tekojensa seurauksia, on varmasti halukas muutokseen ja vahvistumiseen.
- Aritta
zigi kirjoitti:
Ole siunattu ystäväiseni :)jälleensyntymiseen. Siinä ei ole pienintäkään epäröimisen varaa.
zigi kirjoitti:
Ole siunattu ystäväiseni :)poistivat jälleensyntymisopin raamatusta. Tämä johti täydelliseen mielivaltaan. Muista mitä Jeesus sanoi Johanneksesta, että hän oli jälleensyntynyt profeetta Elia.
Tämä nykyinen raamattu on lukuisten riitojen,murhien, kiristysten ja pannaanjulistusten aikaansaannos.
Mitä sokeana syntyneeseen nuorukaiseen tulee;tarkoitti Jeesus nuorukaisen edellisen elämän karmaa, joka rankaisi nuorukaista sokeudella.
Sanotaanhan raamatussa ettei poika kanna isän syntivelkaa.MarkkuP kirjoitti:
poistivat jälleensyntymisopin raamatusta. Tämä johti täydelliseen mielivaltaan. Muista mitä Jeesus sanoi Johanneksesta, että hän oli jälleensyntynyt profeetta Elia.
Tämä nykyinen raamattu on lukuisten riitojen,murhien, kiristysten ja pannaanjulistusten aikaansaannos.
Mitä sokeana syntyneeseen nuorukaiseen tulee;tarkoitti Jeesus nuorukaisen edellisen elämän karmaa, joka rankaisi nuorukaista sokeudella.
Sanotaanhan raamatussa ettei poika kanna isän syntivelkaa.oli Zigille.
- maristronautti
On elämää ennen kuolemaa. Ihan tässä ja nyt. Vaikka jälleensyntyminen on minulle ihan totisinta totta, en silti ajattele, etten nyt jaksa kuurata tota kakkasta vessaa, vaan jätän sen seuraavaan elämään. Pointti on se, että suurimmalla osalla myös meistä henkisen tien kulkijoista se arkielämä on melkolailla samanlaista ja tiukasti tätä elämää. Töissä käyntiä, kaupassa käyntiä, lasten hoitoa, ruoan laittoa, siivoamista, pyykinpesua....Sen sielullisen ulottuvuuden kokeminen tämän psyko-fyysis-sosiaalisen kokonaisuuden yhteydessä ei tarvitse tarkoittaa irrottautumasta elämästä, vaan henkisyyden liittämistä osaksi tätä elämää. Myös arkea.
En tulisi täyttäneeksi tehtävää, jonka olen itselleni kaavaillut tehtäväksi tässä elämässä, jos haikailisin vain seuraavaan elämään. Myös ihmisen olennainen fyysisen kehon osa -aivot, pitävät meidät kiinni melko tiukasti tässä elämässä. Vaikka täällä palstalla ja jossain muissakin yhteyksissä näistä asioista keskustelen, ei se tarkoita, ettei elämässäni olisi muuta. Ja uskon, että suurimmalla osalla se on juuri näin.
Hyvä aloitus kuitenkin, ja varmasti joskus ihan paikallankin saada muistutus siitä, että elämä on tarkoitettu elettäväksi. Mitä väkevämmin, sen parempi.- kun valaistuu
Maailma pysyy samana, suhtautumisemme vain siihen muuttuu.
- Hiippailija
kun valaistuu kirjoitti:
Maailma pysyy samana, suhtautumisemme vain siihen muuttuu.
Kun totuus tulee läpi tietoisuuteen, valheet menettävät merkityksensä ja ihmisen asenne muuttuu ja hän kokee, että maailma ja ympärillä olevat ihmiset muuttuvat. Todellisuudessahan vain hänen asenteensa muuttui. Psykologistahan tämä on eikä mitään "valaistumista". Valaistuminen on höpinää.
- dingelidong69
Hiippailija kirjoitti:
Kun totuus tulee läpi tietoisuuteen, valheet menettävät merkityksensä ja ihmisen asenne muuttuu ja hän kokee, että maailma ja ympärillä olevat ihmiset muuttuvat. Todellisuudessahan vain hänen asenteensa muuttui. Psykologistahan tämä on eikä mitään "valaistumista". Valaistuminen on höpinää.
Niin?
- Heather-Jarouse
me kuolemme joka päivä
soluja kuolee meissä
tunteita kuolee
nukkuessa olemme kuolleita eiliseen
ja kuolema on aina jonkun (uusi)elämä
ravintoa toiselle (yksinkertaistettuna esim.kasveille, baktereille...)
ei voi kuolla jos ei ole elänyt
mutta tärkeintä on olla läsnä tässä ja nyt
elää nyt hetkessä
olla "kuollut" eiliselle
ja avoin tulevaan
ja kuolema on vain ovi uuteenelämään ja...
spiraali-jatkumo tässä luoja-energiakentässä- arjuuna
kun jok päivä kuolet kaikelle eiliselle niin siinä on elämän ihanuus
elämä on kuolemista ja tuo kuoleminen elämääihminen luo mielikuvan asiasta jonka hän tallentaa muistiin hyvä tai pahana ja näin hän on tehnyt valinnan
muistissa tuo mielikuva vaikuttaa kun seuraavan kerran reakoimme ja muuttaa tuon reakoinnin
tuon kaavan mukaan
mutta jos tuo vanha tulee nykyhetkeen ja kuolee
silloin voit katsoa asiaa uusin silmin
sitä on kuoleminen kaikelle eiliselle
olet aivan oikeassa
kun tuo valo tulee elämääsi niin polttaa poroksi
kaikki tuhatvuotiset eiliset
se valo ei jätä varjoa eikä se ole sammutettavissa
jos haluamme tietää mitä on kuoleman jälkeen niin ensin on tiedettävä mitä on elämä ennen kuolemaa
se meidän on sevitettävä itsellemme
Elämää voimakkaana kokien silloin kun on rakastunut.
Muistatteko?- AVKT
elämä siinä mielessä on jatkuvaa niin kuin maailman kaikkeus vain eri rajat ovat toiset. Kaikki on jatkuvaa, toisella tavalla kuin me sen näemme, materia ei kuole eikä sen henki.
- Hiippailija
Materian kehittely jatkuu ja kun minusta aika jättää (=kuolen), en voi jatkaa perintöä lapsilleni, sillä heitä ei ole. Joten... kuolemaani päättyy perintöni (niin materiaalinen kuin henkinenkin).
- Sen minkä
Hiippailija kirjoitti:
Materian kehittely jatkuu ja kun minusta aika jättää (=kuolen), en voi jatkaa perintöä lapsilleni, sillä heitä ei ole. Joten... kuolemaani päättyy perintöni (niin materiaalinen kuin henkinenkin).
Olet oppinut. Viet sen ituna tulevaan inkarnaatioosi. ÄLÄKÄ VÄNKÄÄ.
- Hiippailija
Sen minkä kirjoitti:
Olet oppinut. Viet sen ituna tulevaan inkarnaatioosi. ÄLÄKÄ VÄNKÄÄ.
Ai mihin inkarnaatioon?? Luuletko sinä, että synnymme toisen, kolmannen jne. kerran? Selitätkö miten se käytännössä tapahtuu? Siis niin perusteellisesti, että tyhmäkin sen ymmärtää. Ja pyydän: älä käytä lähdeteoksien tietoa, vaan omakohtaista kokemustasi. Siis omakohtaista kokemustasi kuulutan.
(Tiedoksesi: en usko inkarnaatioihin) Ja pyydän mitä kauniimmin: ÄLÄ VÄNKÄÄ VASTAAN, SILLÄ OLET VÄÄRÄSSÄ! (Miltä tuntuu lukea isoin kirjaimin kirjoitettua tekstiä, joka viittaa siihen, että kirjoittaja huutaa?) Miksi muuten huudat, kun kirjoitit sanat "äläkä vänkää". Hittoako se sulle kuuluu mitä teen tai en tee!! Ethän sinä ole edes kirjoittanut minun kanssani aiemmin ja sinä jo hypit silmilleni!! SUKSI SUOLLE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081285
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129664- 67616
- 53597
- 55545
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93463Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20460- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32438- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427- 52403
- 42400