OHJEITA LUTERILAISTEN KÄÄNNYTTÄMISEEN KASTEASIASSA
(Tämä lista on ollut aika ajoin esillä. Lienee taas hyvä miettiä, miten se pitää paikkaansa viime päivien kastekeskusteluissa)
----------
Jännä juttu, miten tarkkaan pitää paikkaansa kaikkien vapaiden suuntien edustajien kasteesta keskustelemisen kohdalla! Ainakin 99% toimii näiden "ohjeiden" mukaan!
1. Perustele uskovien kastetta sillä, että meidän pitää tehdä niinkuin Jeesus teki. Hän meni kasteelle aikuisena.
-Jos luterilainen kysyy, mikset tee kaikkea muutakin, mitä Jeesus teki, sano hänelle vaikka, että hän ei ole uskossa tai että hengelliset asiat on tutkittava hengellisesti.
2. Muistuta luterilaiselle, ettei Jeesus kastanut lapsia.
-Jos luterilainen sanoo, ettei Jeesus kastanut aikuisiakaan, hauku häntä tyhmäksi.
3. Kohta Joh.3:5. on luterilaisten suosikkeja. Kiellä ehdottomasti, että vesi tarkoittaisi siinä vettä. Sano, että se tarkoittaa Henkeä, sanaa, tai ihan mitä tahansa muuta, kunhan ei vaan vettä. Muista tämä aina.
-Jos luterilainen kysyy, onko vesi vettä joissain muissa jakeissa, sano ettei hän ole oikeasti uskossa eikä ymmärrä mitään.
4. Lainaa luterilaiselle alkuosa jakeesta Apt.22:16. Sano:"Älä viivyttele. Anna kastaa itsesi."
-Jos luterilainen muistaa, että jae loppuu "ja pestä pois syntisi", niin älä mene paniikkiin. Kiellä, että kaste pesisi syntejä pois, koska kaste on julkista tunnustamista sille, että on tullut uskoon. Selitä, kuten Joh.3:5:n kohdalla, että usko, parannus, syntien tunnustaminen tai joku muu sellainen se pesee ne synnit pois eikä suinkaan kaste. Päivittele luterilaisen tietämättömyyttä.
5. Käytä lausetta "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Selitä, että ensin tulee usko ja sitten kaste.
-Jos luterilainen toteaa, ettei "ja"-sanalla ilmoiteta järjestystä, mikä on ensin ja mikä sitten, niin syytä häntä Pyhän Hengen pilkasta.
6. Kiusaa luterilaista paljon väitteellä, että luterilaisuudessa lapsikaste pelastaa eikä luterilaisen aikuisenakaan tarvitse uskoa. Puhu väärästä rauhasta.
-Jos luterilainen sanoo, että on luterilaisuudessakin uskottava, niin intä vain lisää. Jatka inttämistä niin kauan, että hän turhautuu.
7. Käytä lapsikasteesta mahdollisimman halventavia pilkkanimityksiä. Aluksi et ehkä kehtaa sanoa sitä kuin "vauvavaleluksi", mutta iän ja kokemuksen myötä opit keksimään sille yhä kamalampia nimiä.
-Muussa yhteydessä et saa mitään etkä ketään niin rumasti nimitellä, mutta jos nimittelet luterilaisia, heidän kastettaan ja pappejaan, niin silloin teet hyvin!
8. Käytä luterilaisia mustamaalaavia yleistyksiä. Jos olet kuullut vaikka jonkun papin avioerosta tai muusta virheestä, niin syytä samasta asiasta kaikkia luterilaisia pappeja.
-Jos luterilainen mainitsee jonkun vapaaseen suuntaan kuuluvan henkilön tekemästä väärästä teosta, väitä sitä valheeksi. Tai kerro sen olleen yksittäistapaus, ja moiti luterilaista yleistysten tekemisestä.
9. Syytä lapsikastetta kaikesta pahasta, mitä maassamme tapahtuu, ja kaikista maailman epäkohdista.
10. Älä koskaan ala yksinäsi miettimään, mitä Raamatussa tarkoittavat "vedestä ja hengestä", "uudestisyntymisen peso", "lupaus teille ja teidän lapsillenne", "vesi pelastaa kasteena" ja muut sellaiset kohdat. Usko vain, miten isot pojat ovat ne selittäneet. Käy ripittäytymässä, jos olet tällaisia pohtinut.
11. Syytä sellaista, joka on tehnyt parannuksen kasteen uusimisesta, että hän on valehdellut seurakunnan edessä mennessään uskovien kasteelle.
Epäile myös, että uskovien kasteesta luopumisessa (uudestikastamisesta) saattaa pahimmassa tapauksessa olla kyse Pyhän Hengen pilkasta.
Voit myös haukkua tällaista henkilöä lieroksi.
--
Kommentteja!
Ohjeita luterilaisten käännyttämiseksi kasteasiassa
36
632
Vastaukset
- vain sen
kuinka kompleksinen todella olet kasteasian kanssa yhä edelleen. Oikeastaan aika lapsellista vetää tuollainen lista esiin, ei se ainakaan osoita pyhien asioiden kunnioittamista, mutta niinhän tämä koko palstan kirjoittelu on yhtä rienaamista yleisesti ottaen. Viisaammat ei viitsi kommentoida enää mitään, kun pelkää herjaamista saa vain vastaansa.
"Tuo todistaa, kuinka kompleksinen todella olet kasteasian kanssa yhä edelleen. Oikeastaan aika lapsellista vetää tuollainen lista esiin, ei se ainakaan osoita pyhien asioiden kunnioittamista,...".
--
Itse pidän Jeesuksen asettamaa kastetta "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" pyhänä asiana, en pelkkänä vetenä.- Diana-ad-rem
Tapio522 kirjoitti:
"Tuo todistaa, kuinka kompleksinen todella olet kasteasian kanssa yhä edelleen. Oikeastaan aika lapsellista vetää tuollainen lista esiin, ei se ainakaan osoita pyhien asioiden kunnioittamista,...".
--
Itse pidän Jeesuksen asettamaa kastetta "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" pyhänä asiana, en pelkkänä vetenä.Jeesus on pelkää ilmaa, nimikin on muunnos Joosuasta = Y'hoshua.
Joosua oli henkilö, joka johdatti kansan Jordan virran yli luvattuun maahan.
Jeesus on vain muunnos, joka johdattaa tuonelan virran yli taivasten valtakuntaan.
Tämä on pelkkää mielikuvitussatua.
- Trubaduuri
On jo törkeää, yrittää muuttaa jonkin ihmisen kasvamista hengellisyyden ja henkisyyden isolla "tiellä", saati sitten muuttaa sitä ihmisten keksimien valheiden avulla. Elämä ja kasvaminen ihmiseksi on kyllä monien erilaisten tekijöiden yhteenlaskettu summa, eikä ole olemassa yhtä oikeaa sabluunaa jonka avulla meistä kaikista voisi saada samanlaisia "lasiasioita". Sillä eihän saviastiastakaan saa lasista mitenkään, vaan lasitetun, siis kuoren päälle joka ei iskuja kestä.
Kommunistitkin yrittivät muuttaa koko maailman mieleisekseen. Ja kuinkas siinä kävikään. Sen voi jokainen nyt nähdä.
Itse en ole luterilainen, mutta yritän ymmärtää
kaiken olemassa olevan tärkeyttä samalla tavalla
kuin sen ihmisen Poikakin, Kristus aikoinaan teki.
Hän meinaan keskivertaisia enemmän ajatteli, rukoili, tutkaili, tarkkaili, opiskeli humaanisia asioita, ja ennen kaikkea tuota, hän opiskeli elämää ja opetteli katsomaan sitä omin silmin!
Ja vasta sitten alkoi tottelemaan taivaallista Isää juuri siten kuten jokaisen pitäisi tehdä ja myöskin hän alkoi totetuttamaan Isän tahtoa.
Hän siis kasvoi isoksi, aikuiseksi ihmiseksi jolla oli hyvä ja lapsenomainen kytkös Luojaansa.
Hänestä voi ottaa mallia!- morsian.
Jeesuskin oli toisen käskyläinen.
Hän täytti lain, ei kumonnut. - kysyn vaan.
morsian. kirjoitti:
Hän täytti lain, ei kumonnut.> " Hän täytti lain, ei kumonnut. " Tuollai sä kirjoitit. Mahdatko ees tietää mitä on täyttää laki kumoamatta sitä ?
- morsian.
kysyn vaan. kirjoitti:
> " Hän täytti lain, ei kumonnut. " Tuollai sä kirjoitit. Mahdatko ees tietää mitä on täyttää laki kumoamatta sitä ?
>>pressanko käskyläinen se oli
- Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
Hän täytti lain, ei kumonnut.Jaa. Oli vai. Kenenkä morsian hän olikaan. Miten voi yleensäkään kumota laki täyttäen sen samalla.
Mietippä tuota jonnin aikaa. Ihmisen Poika, Kristus kyllä osoitti alamaisuuttaan Luojalleen, taivaalliselle Isälle, ja oli Hänelle kuuliainen
totellen kaikessa, siis uskoi Häntä alinomaan luottavaisin mielin. Kykenetkö sinä siihen samaan? - Diana-ad-rem
Trubaduuri kirjoitti:
Jaa. Oli vai. Kenenkä morsian hän olikaan. Miten voi yleensäkään kumota laki täyttäen sen samalla.
Mietippä tuota jonnin aikaa. Ihmisen Poika, Kristus kyllä osoitti alamaisuuttaan Luojalleen, taivaalliselle Isälle, ja oli Hänelle kuuliainen
totellen kaikessa, siis uskoi Häntä alinomaan luottavaisin mielin. Kykenetkö sinä siihen samaan?Kuuliaisuudesta sen verran, että Jumala oli käskenyt pyhittää lepopäivän, se on Herran päivä.
Jeesus sanoi, että ihminen se on sapatin herra, ei Jumala.
vain yksi esimerkki. - pelastava Opettaja, vapahta...
Diana-ad-rem kirjoitti:
Kuuliaisuudesta sen verran, että Jumala oli käskenyt pyhittää lepopäivän, se on Herran päivä.
vain yksi esimerkki.Tuo "juutalainen" raivo vähän ihmetyttää. Tosin tiedän jotta olet tekojuutalainen, et siis ecdedx uskova!
Minä sanon. Ihminen on sapatin herra! Ja tuon lepopäivänsä jokainen saa valita ihan itse, omien tarpeittansa mukaan. - jupiset
Diana-ad-rem kirjoitti:
Kuuliaisuudesta sen verran, että Jumala oli käskenyt pyhittää lepopäivän, se on Herran päivä.
vain yksi esimerkki.Justiinsa tuon vastauksesi mukaan sinut tullaan käännyttämään viimeisellä tuomiolla takaisin siihen
olotilaan jossa olit ennnen luomista. Elikä katoamaan! Itse siis itsesi tuomitsit sinä räyhä. - Diana-ad-rem
pelastava Opettaja, vapahta... kirjoitti:
Tuo "juutalainen" raivo vähän ihmetyttää. Tosin tiedän jotta olet tekojuutalainen, et siis ecdedx uskova!
Minä sanon. Ihminen on sapatin herra! Ja tuon lepopäivänsä jokainen saa valita ihan itse, omien tarpeittansa mukaan.kuuliaisuudesta, jos haluat ottaa vallan omiin käsiisi, katsele kuinka kauan se onnistuu.
Eihän tuo minun tottelemattomuuttani ole, eikä minun niskaani lankea, makselen vain omista tottelemattomuuksistani. - Diana-ad-rem
jupiset kirjoitti:
Justiinsa tuon vastauksesi mukaan sinut tullaan käännyttämään viimeisellä tuomiolla takaisin siihen
olotilaan jossa olit ennnen luomista. Elikä katoamaan! Itse siis itsesi tuomitsit sinä räyhä.käännytetä, jos on käskyille kuuliainen.
Opettihan Jeesuskin toisaalla, ettei pieninkään piirto laista katoa, niin kauan kuin taivas ja maa pysyy.
Puhutaan myös lopunajan laittomuuden lisääntymisestä, sitähän se on, kapina lain sanoja vastaan. - morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Jaa. Oli vai. Kenenkä morsian hän olikaan. Miten voi yleensäkään kumota laki täyttäen sen samalla.
totellen kaikessa, siis uskoi Häntä alinomaan luottavaisin mielin. Kykenetkö sinä siihen samaan?>Kykenetkö sinä siihen samaan?<
Pakko, olenhan Jeesuksen morsian. - Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
>Kykenetkö sinä siihen samaan?<
Pakko, olenhan Jeesuksen morsian.Mutta hänhän sanoi. "Älkäätte tehkö niin kuin minä tein, vaan tehkää kuten käskin teitä tehdä."
- Trubaduuri
Diana-ad-rem kirjoitti:
vain yksi esimerkki.Siis Mooses sanoi, ei jokin jumala, että kaikkien on sapattia vietettävä, niin juutalaisen kuin muukalaisenkin joka kaupungissa asuu, ja niin vapaan kuin orjankin. Samoin oli eläintenkin kohdalla. Mooses määritteli, ei jokin jumala, jota saa syödä ja jota ei saa! Ja montako vakio mittaa oli maata viljeltävä. Ei siis jokin jumala, vaan nimenomaan Mooses juutalaisten tekemien/kopioimien kirjoitusten mukaan.
Minulla on monenmonta esimerkkiä lisää! Montako kaipaat.
Kristuksella oli valta sanoa ja myös valta ottaa ja antaa taivaallisen Isän nimissä. Mooseksella ei ollut tuota valtaa eikä Paavalilla, sillä he olivat vallan anastajia! Kristuksen sanomisen mukaan. Minä olen ja todistan juuri Kristuksen käyttäneen tuota valtaa ja olleen oikeassa. - morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Mutta hänhän sanoi. "Älkäätte tehkö niin kuin minä tein, vaan tehkää kuten käskin teitä tehdä."
Minun sanontoja ennen;
Jos luoja suo.
Sitten kun kuolo mun noutaa,
paita housuihin joutaa.
Pakko ei ole muuhun kuin kuolemaan.
Kuolo tuli ja vei,
mutta elämä takaisin toi.
Ja tapahtui just noin.
>oli vuosi -81.<
Sitten alkoi kyseleminen,
miksi kuolo ei saanut omakseen minua. - Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
Minun sanontoja ennen;
Jos luoja suo.
Sitten kun kuolo mun noutaa,
paita housuihin joutaa.
Pakko ei ole muuhun kuin kuolemaan.
Kuolo tuli ja vei,
mutta elämä takaisin toi.
Ja tapahtui just noin.
>oli vuosi -81.<
Sitten alkoi kyseleminen,
miksi kuolo ei saanut omakseen minua.Luoja suo paljon. Onnea, iloa, riemua ja olemisen keveyttä.
- morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Luoja suo paljon. Onnea, iloa, riemua ja olemisen keveyttä.
"Kuolema"=
toiset muuttuvat ikuiseen elämään,
ja toiset ikuiseen tuhoon. - Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
"Kuolema"=
toiset muuttuvat ikuiseen elämään,
ja toiset ikuiseen tuhoon.Ensimmäisen kuoleman jälkeen tulee toinen kuolema, se lopullinen. Tuomarilla, Luojalla, taivaallisella
Isällä on valta kadottaa tai antaa ikuinen elämä.
Tuho on yhtä kuin hävitys, kadotus, poistaminen, ja ikuisuutta ei voikkaan sanoin kuvailla, vielä. - morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Ensimmäisen kuoleman jälkeen tulee toinen kuolema, se lopullinen. Tuomarilla, Luojalla, taivaallisella
Isällä on valta kadottaa tai antaa ikuinen elämä.
Tuho on yhtä kuin hävitys, kadotus, poistaminen, ja ikuisuutta ei voikkaan sanoin kuvailla, vielä.Katsos kun minä halusin aina vuoteen -81 asti kuolla pois täältä "pahasta" maailmasta,
minut "Isä" ottikin, mutta toi takaisin,
minä taistelin sitä vastaan,
koska sain jo kokea sitä mitä osakseni tulee.
Siihen asti eli v-81. minulle ilmestyi sellainen rakas ihminen öisin uneeni joka oli jo "kuollut" -60 luvulla, mutta vein sitä unessani aina hautaan takaisin että koita nyt pysyä siellä, ja -81v jälkeen ei enään ole ilmestynyt,
eli "Isä" piti minussa yllä sitä että elämä ei lopu "kuolemaan". - Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
Katsos kun minä halusin aina vuoteen -81 asti kuolla pois täältä "pahasta" maailmasta,
minut "Isä" ottikin, mutta toi takaisin,
minä taistelin sitä vastaan,
koska sain jo kokea sitä mitä osakseni tulee.
Siihen asti eli v-81. minulle ilmestyi sellainen rakas ihminen öisin uneeni joka oli jo "kuollut" -60 luvulla, mutta vein sitä unessani aina hautaan takaisin että koita nyt pysyä siellä, ja -81v jälkeen ei enään ole ilmestynyt,
eli "Isä" piti minussa yllä sitä että elämä ei lopu "kuolemaan".Niin. Meistä moni haluaa kuolla täältä pahuuden pesästä pois. Ja moni meistä kuolee pois. Ja moni meistä on sidottu siihen valtaan, jota pitää yllä Luojamme, taivaallinen Isä. Onneksi Hän ei käytä siihen pakkokeinoja. Ja Hän antaa voimansa tulla
heikon ylle. - morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Niin. Meistä moni haluaa kuolla täältä pahuuden pesästä pois. Ja moni meistä kuolee pois. Ja moni meistä on sidottu siihen valtaan, jota pitää yllä Luojamme, taivaallinen Isä. Onneksi Hän ei käytä siihen pakkokeinoja. Ja Hän antaa voimansa tulla
heikon ylle.Näin on teillä "normaaleilla" ihmisillä.
>Onneksi Hän ei käytä siihen pakkokeinoja.<
Minun kohdala käytti,
koska olen Suomalainen ja
En usko ennenkuin näen ja koen. - Trubaduuri
morsian. kirjoitti:
Näin on teillä "normaaleilla" ihmisillä.
>Onneksi Hän ei käytä siihen pakkokeinoja.<
Minun kohdala käytti,
koska olen Suomalainen ja
En usko ennenkuin näen ja koen.Ihminen ei pysy kuosissaan, ei vaikka kuinka joku toinen haluaisi. Tuollainen sanojen käyttö, kuten normaali menee kaiken hengellisyyden ulkopuolelle.
Pienenpieni viha ja katkeruus puskee sittenkin ulos... vaikka väkisin. Hellitä jo. Ja elä sitä elämää johonka sinulla on oikeus. - mie.
Trubaduuri kirjoitti:
Ihminen ei pysy kuosissaan, ei vaikka kuinka joku toinen haluaisi. Tuollainen sanojen käyttö, kuten normaali menee kaiken hengellisyyden ulkopuolelle.
Pienenpieni viha ja katkeruus puskee sittenkin ulos... vaikka väkisin. Hellitä jo. Ja elä sitä elämää johonka sinulla on oikeus.Niin minä elänkin,
näissä puitteissa jotka on tällä hetkellä.
Katkeruutta tuo minulle eräs lähimmäinen,
joka solvaa lääketiedettä,
ja toisaalta vaatii itselleen etuja. - Trubaduuri
mie. kirjoitti:
Niin minä elänkin,
näissä puitteissa jotka on tällä hetkellä.
Katkeruutta tuo minulle eräs lähimmäinen,
joka solvaa lääketiedettä,
ja toisaalta vaatii itselleen etuja.Niinpä. On joskus vaikea hyväksyä lähimmäisiään läheisiksi. Mutta koita nyt vaan päästä ihmisyyden
asteella ajoissa. Ja heitä pois kaikkinainen kateus
, alkaen rakentajaksi hajoittajan sijasta.
Lääketieteellä on kyllä aivan oma jumala, mutta ei sekään ole oikea, vaan tehty, siis teko sellainen. - morsian.
Trubaduuri kirjoitti:
Niinpä. On joskus vaikea hyväksyä lähimmäisiään läheisiksi. Mutta koita nyt vaan päästä ihmisyyden
asteella ajoissa. Ja heitä pois kaikkinainen kateus
, alkaen rakentajaksi hajoittajan sijasta.
Lääketieteellä on kyllä aivan oma jumala, mutta ei sekään ole oikea, vaan tehty, siis teko sellainen.Lähimmäisen hyväksyminen...
Pakko hyväksyä, mutta kun on aina "kaalteen" puolella niin elimistö alkaa reakoimaan,
ja vastustamaan, ja sitten vasta vastapuolet avaa silmänsä,
että ei se jaksakkaan heidän sortamistaan.
- iskenyt paniikki,
kun vauvakasteen perustelut osoittautuvat epäraama-
tulliseksi?
Muuten ei voi käsittää, että hän sortuu kopioimaan
tuota kastepalstalla ollutta Terencen sepustus-
ta!
Tuollaista sanoisin lieroksi!"Tuollaista sanoisin lieroksi"!
--
Mikä tuossa (Terencen?) listassa mielestäsi ei pidä paikkaansa?
Pysytään asiassa!- että tuo viimeinen
Tapio522 kirjoitti:
"Tuollaista sanoisin lieroksi"!
--
Mikä tuossa (Terencen?) listassa mielestäsi ei pidä paikkaansa?
Pysytään asiassa!kohta pitääkin paikkansa!
-Jos luterilainen sanoo, ettei Jeesus kastanut aikuisiakaan, hauku häntä tyhmäksi. että tuo viimeinen kirjoitti:
kohta pitääkin paikkansa!
-Jos luterilainen sanoo, ettei Jeesus kastanut aikuisiakaan, hauku häntä tyhmäksi.Joh.4:1,2
---
4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -- sittenkin tyhmyyttä?
Tapio522 kirjoitti:
Joh.4:1,2
---
4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -Joh 3:22
"Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juuden maaseudulle ja kastoi."
- sanon suoraan.
Hyvä kun tuon paljastuksen tänne kirjoitit!
Niin nähdään kaikki miten ne yrittää eksyttää vilpittömiä Luterilaisia uskovaisia omiin lahkoihinsa! Kaste on muutakin kuin pelkkää vettä.
- Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16) Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi
(Mark. 1:4, Luuk. 3:3, Apt 2:38).Siinä ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta omastatunnosta (Hebr. 10:22).
- Kaste uudestisynnyttää (Joh. 3:5, Tiit 3:5).
- Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ( Room. 6:3) ja osalliseksi Kristuksen ylösnousemuksesta (Room. 6:5).
- Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6) .
- kaste pelastaa (1.Piet. 3:21, Mark. 16:16) .
- Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon ( Kol. 2:12).
- Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja synteihin kuolleesta olotilasta (Room. 6:4-5, Kol. 2:12-13).
Siinä ihmisen vanha luonto, “lihan ruumis” , poisriisutaan, koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol. 2:11).
- Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä, ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21).
- Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kor. 6:11) .
- Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa päällensä (Gal. 3:27)
- Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi, tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen morsiameksi (Ef. 5:26- 27).
------
Kaste ei ole ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on Jumalan teko meille (Matt. 3:11, Luuk. 3:16, Joh. 1:33).
Me olemme siinä Jumalan toiminnan kohteena (objektina).
Jumala itse(subjekti) toimii kasteessamme .- Trubaduuri
Itse asiassa jos menemme kasteen perusfunktioon, niin kaste on saastan pois pesemistä, sillä yksikään ei saa mennä Luojan, taivaallisen Isän kasvojen "eteen" saastaisena! Kristus on oivallinen esimerkki. Häneltäkin pestiin kaikki maailman saasta pois. Vasta sitten pyhä Henki laskeutui hänen yllensä ja hän sai taivaallisen Isän voiman itseensä. Tätähän on teidän kaikkien uskonnollisten yhteisöjen vaikea niellä, koska olette syyllistyneet yhdessä harhaan johtamiseen
vuosisatojen ajan! Tosin nythän olisi hyvä tilaisuus tehdä ja toimia täysin oikein kasteen kohdalta tai ainakin aloittaa "uusi" käytäntö joka johtaa sellaiseen puhtauteen jota meiltä edellytetään. Eli, pyytää anteeksi! Sitten voimme
katsoa vasta, ketä te oikeasti olette!
Hän joka on kerran jo "kylpenyt" kunnolla, ei tarvitse vastaisuudessa kuin pestä jalkanssa. - Oletko Tapio
skitsofreeni eli jakomielitautinen?
Välillä kerrot uskostasi ja uskoontulostasi ja
heti perään uskosi perustuu veteen!
Vesi antaa kaiken. Kuljetko vesipuollo mukanasi,
jos sattuisit kuolemaan äkillisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734