tienhoitaja vs. talonmies

ihmettelevä???????

jos talonmies jättää jalkakäytävän pätkän hiekoittamatta ja joku nyrjäyttää nilkkansa sanktiot talonmiestä kohtaan on todennäköisesti kovemmat kun esim tienhoitajalla joka on laiminlyönyt velvoitteensa ryhtyä toimenpiteisiin liukkaan ajoradan suhteen pahimmassa tapauksessa seurauksena ihmishenkien menetykset outo juttu

5

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Pari kysymystä varmaan asiantuntevan kirjoituksesi johdosta:

      1. Mikä on talonmiehen, taloyhtiön ja isännöitsijän vastuu, ja kuka saa rangaistuksen, jos kiinteistöllä on liukasta?

      Vastausta voi luntata vaikka täältä:
      http://213.250.93.7/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/sp?Open&cid=Content0838D

      2. Missä ja koska on todettu jokin tilanne, jossa tienhoitaja olisi laiminlyönyt velvoitteensa, ja siitä olisi seurannut onnettomuus?

      • tämä juttu

        Konginkangas ja vastuu?
        Kirjoittanut: minä olen sähkömies 27.3.2009 klo 07.49


        Niin luen tässä aamulehti Västra Nyland jossa on aika kummallinen uutinen!
        Niin kuin muistamme rekkakuski syytettiin Konginkankaan kolarista että hän oli varomaton liukkaalla tiellä ja siten vastuussa koko kolarista!

        Mutta Kirkkonummella kunta on vastuussa jos kompuroi liukkaalla! Lehdessä lukee että eräs henkilö meni Lapinkylän vesipostille hakemaan vettä, kun ämpäri oli täynnä hän sulki hana ja samalla kompuroi nuriin sillä seuraauksella että sääri sai murtuman.
        Nyt Kirkkonummen kunta joutuu maksamaan vedenhakijalle 975 euron korvaus koska alue oli liukas ja näinollen henkilö kompuroi nurin !

        Konginkankaalla oli kysymys yleisestä tiestä joka oli liukas, joten rekkakuski töppäsi ja saa maksaa!

        Kirkkonummella oli kysymys liukkaasta yleisestä vesipostista ja täten kunta maksaa MIKSI????????????

        En kyllä ymmärä miksi rekkakuskia syytetään jos kerran kunta tai valtio on vastuussa liukkaudesta?


      • olen odottanut
        tämä juttu kirjoitti:

        Konginkangas ja vastuu?
        Kirjoittanut: minä olen sähkömies 27.3.2009 klo 07.49


        Niin luen tässä aamulehti Västra Nyland jossa on aika kummallinen uutinen!
        Niin kuin muistamme rekkakuski syytettiin Konginkankaan kolarista että hän oli varomaton liukkaalla tiellä ja siten vastuussa koko kolarista!

        Mutta Kirkkonummella kunta on vastuussa jos kompuroi liukkaalla! Lehdessä lukee että eräs henkilö meni Lapinkylän vesipostille hakemaan vettä, kun ämpäri oli täynnä hän sulki hana ja samalla kompuroi nuriin sillä seuraauksella että sääri sai murtuman.
        Nyt Kirkkonummen kunta joutuu maksamaan vedenhakijalle 975 euron korvaus koska alue oli liukas ja näinollen henkilö kompuroi nurin !

        Konginkankaalla oli kysymys yleisestä tiestä joka oli liukas, joten rekkakuski töppäsi ja saa maksaa!

        Kirkkonummella oli kysymys liukkaasta yleisestä vesipostista ja täten kunta maksaa MIKSI????????????

        En kyllä ymmärä miksi rekkakuskia syytetään jos kerran kunta tai valtio on vastuussa liukkaudesta?

        sohvatiikerin kommenttia uutisesta mutta kovin on hiljaista ja just tätä varmaan aiheen aloittaja on tarkoittanutkin kuka vastaa ja mistä vai ei kukaan


      • Sohvatiikeri
        olen odottanut kirjoitti:

        sohvatiikerin kommenttia uutisesta mutta kovin on hiljaista ja just tätä varmaan aiheen aloittaja on tarkoittanutkin kuka vastaa ja mistä vai ei kukaan

        Niin no, tyypillinen juttu.

        Aloittaja säälitteli, miten talonmies raukka kärsii, jos joku liukastuu. Sitten tuo esimerkkinä jutun, jossa kunta joutuu korvausvastuuseen. Hei haloo!! Mihin se talonmies unohtui? Joutuuko talkkari maksamaan kunnalle jotain? Saako potkut?

        Häh?


      • on siinä
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Niin no, tyypillinen juttu.

        Aloittaja säälitteli, miten talonmies raukka kärsii, jos joku liukastuu. Sitten tuo esimerkkinä jutun, jossa kunta joutuu korvausvastuuseen. Hei haloo!! Mihin se talonmies unohtui? Joutuuko talkkari maksamaan kunnalle jotain? Saako potkut?

        Häh?

        että kunta joutui osavastuuseen kun oli laiminlyönyt velvoitteensa samaa ei voi sanoa tienhoidon laiminlyönneistä esim puutteellinen liukkauden torjunta josta tuskin löytyy vastaavia tapauksia vaikkakin kuljettajalla on kova vastuu ajamisistaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe