tienhoitaja vs. talonmies

ihmettelevä???????

jos talonmies jättää jalkakäytävän pätkän hiekoittamatta ja joku nyrjäyttää nilkkansa sanktiot talonmiestä kohtaan on todennäköisesti kovemmat kun esim tienhoitajalla joka on laiminlyönyt velvoitteensa ryhtyä toimenpiteisiin liukkaan ajoradan suhteen pahimmassa tapauksessa seurauksena ihmishenkien menetykset outo juttu

5

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

Pari kysymystä varmaan asiantuntevan kirjoituksesi johdosta:

1. Mikä on talonmiehen, taloyhtiön ja isännöitsijän vastuu, ja kuka saa rangaistuksen, jos kiinteistöllä on liukasta?

Vastausta voi luntata vaikka täältä:
      http://213.250.93.7/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/sp?Open&cid=Content0838D

2. Missä ja koska on todettu jokin tilanne, jossa tienhoitaja olisi laiminlyönyt velvoitteensa, ja siitä olisi seurannut onnettomuus?

• tämä juttu

Konginkangas ja vastuu?
        Kirjoittanut: minä olen sähkömies 27.3.2009 klo 07.49

Niin luen tässä aamulehti Västra Nyland jossa on aika kummallinen uutinen!
        Niin kuin muistamme rekkakuski syytettiin Konginkankaan kolarista että hän oli varomaton liukkaalla tiellä ja siten vastuussa koko kolarista!

Mutta Kirkkonummella kunta on vastuussa jos kompuroi liukkaalla! Lehdessä lukee että eräs henkilö meni Lapinkylän vesipostille hakemaan vettä, kun ämpäri oli täynnä hän sulki hana ja samalla kompuroi nuriin sillä seuraauksella että sääri sai murtuman.
        Nyt Kirkkonummen kunta joutuu maksamaan vedenhakijalle 975 euron korvaus koska alue oli liukas ja näinollen henkilö kompuroi nurin !

Konginkankaalla oli kysymys yleisestä tiestä joka oli liukas, joten rekkakuski töppäsi ja saa maksaa!

Kirkkonummella oli kysymys liukkaasta yleisestä vesipostista ja täten kunta maksaa MIKSI????????????

En kyllä ymmärä miksi rekkakuskia syytetään jos kerran kunta tai valtio on vastuussa liukkaudesta?

• olen odottanut
        tämä juttu kirjoitti:

Konginkangas ja vastuu?
        Kirjoittanut: minä olen sähkömies 27.3.2009 klo 07.49

Niin luen tässä aamulehti Västra Nyland jossa on aika kummallinen uutinen!
        Niin kuin muistamme rekkakuski syytettiin Konginkankaan kolarista että hän oli varomaton liukkaalla tiellä ja siten vastuussa koko kolarista!

Mutta Kirkkonummella kunta on vastuussa jos kompuroi liukkaalla! Lehdessä lukee että eräs henkilö meni Lapinkylän vesipostille hakemaan vettä, kun ämpäri oli täynnä hän sulki hana ja samalla kompuroi nuriin sillä seuraauksella että sääri sai murtuman.
        Nyt Kirkkonummen kunta joutuu maksamaan vedenhakijalle 975 euron korvaus koska alue oli liukas ja näinollen henkilö kompuroi nurin !

Konginkankaalla oli kysymys yleisestä tiestä joka oli liukas, joten rekkakuski töppäsi ja saa maksaa!

Kirkkonummella oli kysymys liukkaasta yleisestä vesipostista ja täten kunta maksaa MIKSI????????????

En kyllä ymmärä miksi rekkakuskia syytetään jos kerran kunta tai valtio on vastuussa liukkaudesta?

sohvatiikerin kommenttia uutisesta mutta kovin on hiljaista ja just tätä varmaan aiheen aloittaja on tarkoittanutkin kuka vastaa ja mistä vai ei kukaan

• Sohvatiikeri
        olen odottanut kirjoitti:

sohvatiikerin kommenttia uutisesta mutta kovin on hiljaista ja just tätä varmaan aiheen aloittaja on tarkoittanutkin kuka vastaa ja mistä vai ei kukaan

Niin no, tyypillinen juttu.

Aloittaja säälitteli, miten talonmies raukka kärsii, jos joku liukastuu. Sitten tuo esimerkkinä jutun, jossa kunta joutuu korvausvastuuseen. Hei haloo!! Mihin se talonmies unohtui? Joutuuko talkkari maksamaan kunnalle jotain? Saako potkut?

Häh?

• on siinä
        Sohvatiikeri kirjoitti:

Niin no, tyypillinen juttu.

Aloittaja säälitteli, miten talonmies raukka kärsii, jos joku liukastuu. Sitten tuo esimerkkinä jutun, jossa kunta joutuu korvausvastuuseen. Hei haloo!! Mihin se talonmies unohtui? Joutuuko talkkari maksamaan kunnalle jotain? Saako potkut?

Häh?

että kunta joutui osavastuuseen kun oli laiminlyönyt velvoitteensa samaa ei voi sanoa tienhoidon laiminlyönneistä esim puutteellinen liukkauden torjunta josta tuskin löytyy vastaavia tapauksia vaikkakin kuljettajalla on kova vastuu ajamisistaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3621
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1678
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      981
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe