Missä on käytöstavat?!

hermot meni mutta menköön

Mulle soitti just törkein lehtimyyjä jonka kanssa olen ikinä keskustellut. Yritän aina olla kohtelias lehtimyyjille, työtäänhän hekin vain tekevät. Odotan kuitenkin edes alkeellisia käytöstapoja siltä joka minulle soittaa.

Ilmoitin siis heti puhelun aluksi että en tilaa mitään lehtiä. No tämähän alkoi tivaamaan että ja miksi et tilaa ja miksi hän ei saa edes kertoa mistä on kyse. Tähän vastasin että "kyseessä on ilmeisesti lehtitilaus, olenko oikeassa?" Sanoin kuitenkin että no antaa tulla sitten se myyntipuhe. Ja niinhän se olikin sitten ihan tavallinen lehtitilaus jossa mukana tilaajalahja. Eihän siinä mitään. Sanoin uudelleen että en tilaa.

Tämä jästipää vaan ei antanut periksi vaan alkoi jankuttamaan ja tivaamaan että minkä takia en tilaa. Tässä vaiheessa mulla alkoi jo kärsivällisyys rakoilla kun toinen ei millään usko. Ei kai minun tarvitse ventovieraalle ihmiselle selitellä miksi en halua tuhlata 20 euroa lehteen jota en aio edes lukea?!

Loppujen lopuksi kirota päräytin ja löin tyypille luurin korvaan. Ja eikös mitä?! Puhelin soi ja sama tyyppi soitti uudelleen!!! Ja sama jankutus jatkui! Yritin saada suunvuoroa mutta kun "herra" huusi korvaan niin en jaksanut kuunnella ja löin luurin korvaan uudelleen. Kolmannella kerralla en enää vastannut ollenkaan, painoin vain punaista luuria.

Siis haloo! Luuleeko tämä tyyppi että tuolla taktiikalla saa jotakin myydyksi?! Tekisi mieli ottaa yhteyttä ko. lehden (Bonnierin julkaisema Kunto-Plus) asiakaspalveluun ja valittaa törkeästä kohtelusta mutta enpä viitsi tuhlata rahojani puheluun. Jätkän nimi ja numero on kyllä muistissa ja jos vielä sattuu soittamaan niin taatusti ilmoitan hänen esimiehelleen. Jurkele että ottaa aivoon!!!

125

35710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on useita

konsteja.

1. sanon aina,etten osta puhelimessa mitään.-ei huvita

2.sanon,että olen holhouksen alainen.

3.mikä vittu tässä on,ei kuulu mitään.

4.firmassa alkoi just yt:t,hommat loppuu

5.tää on varmin. vastaat vain numeroihin,jotka on puhelimen muistissa.

• Hermot meni mutta menköön

Nuo ovat ihan hyviä konsteja mutta mitä sanoa puupäälle joka ei kuuntele/ymmärrä suoraa puhetta? Mulla on joka tapauksessa tapana vastata kaikkiin puheluihin koska ei ikinä tiedä mitä asia koskee. En halua missata tärkeitä puheluita puupäämyyjien takia.

Eniten minua ärsytti tuossa koko touhussa se että jätkällä oli otsaa yrittää soittaa vielä uudelleen peräti kaksi kertaa ennen kuin meni jakeluun etten todellakaan tilaa mitään. Ihmetyttää vaan että millaista työhönperehdyttämistä puhelinmyyjät saavat jos ne ihan oikeasti kuvittelee että jankuttaminen ja "vainoaminen" auttaa?!

Mutta enpä aio menettää yöuniani mokoman tollon takia. Sehän tässä typerys on enkä minä :P

• tänne pitää
        Hermot meni mutta menköön kirjoitti:

Nuo ovat ihan hyviä konsteja mutta mitä sanoa puupäälle joka ei kuuntele/ymmärrä suoraa puhetta? Mulla on joka tapauksessa tapana vastata kaikkiin puheluihin koska ei ikinä tiedä mitä asia koskee. En halua missata tärkeitä puheluita puupäämyyjien takia.

Eniten minua ärsytti tuossa koko touhussa se että jätkällä oli otsaa yrittää soittaa vielä uudelleen peräti kaksi kertaa ennen kuin meni jakeluun etten todellakaan tilaa mitään. Ihmetyttää vaan että millaista työhönperehdyttämistä puhelinmyyjät saavat jos ne ihan oikeasti kuvittelee että jankuttaminen ja "vainoaminen" auttaa?!

Mutta enpä aio menettää yöuniani mokoman tollon takia. Sehän tässä typerys on enkä minä :P

vaahdota!
        Laita netin kautta kielto niille, ettet "menetä tärkeitä" puheluita.
        Ja jos on TÄRKEÄÄ asiaa, niin tulee kyllä kirje, ei niitä pelkästään puhelimella soitella.
        JA mikä on sun TÄRKEÄ puhelu?
        Joo, ja vastaa vain niihin jotka on SUN luettelossa!
        Mä vastaan vain numeroihin joissa on Metti soittaa, kutsi soittaa...pomo soittaa...kirkkoherra soittaa...kaase soittaa...veli/sisko/äiti/isä/ope...soittaa...en muihin!

• Joo joo
        tänne pitää kirjoitti:

vaahdota!
        Ja jos on TÄRKEÄÄ asiaa, niin tulee kyllä kirje, ei niitä pelkästään puhelimella soitella.
        Mä vastaan vain numeroihin joissa on Metti soittaa, kutsi soittaa...pomo soittaa...kirkkoherra soittaa...kaase soittaa...veli/sisko/äiti/isä/ope...soittaa...en muihin!

No voi ANTEEKSI kun luulin että keskustelupalstalla saa keskustella...

• meriminnien

Tuollainen myyjä pitää poistaa samantien tehtävästään jos joku ei ole kiinnostunut eihänen tarvii mitään ilmottaa miksi tai mitä
        turhaa siinä hermoja menettää jos ei tajua niin ja tulee tuollaista epäasiallista puhetta ja huutoa ja ei järkeä ole myyjällä niin ei ole oikeassa hommassa
        Heillähän on varmaan tiukat määräykset noissa puh myynneissä jos ei tule tilauksia eivät ssaa niitä rahoja millä taas pärjäis mutta sehän ei ole puhelimessa olevan syy vaan sen myyjän törppöilyn syy yleensä vain joten ilmotapa heti kirjallilsesti sinne Bonnier ja Kunto plussalle molempiin että ei ihme etteivät saa asiakkaita ja tilauksia kun on puupäitä asiattomia myuyjiä
        Laita seen myyjän nimi sinne tietoon myös ja laita se muutenki julkisuuteen tänne että kaikki teitää mikä ja kuka on kyseessä
        monta huomautustakun menee niin saa varmasti potkut
        Mä en yleensä asioi puhelimitse mitään en tilaa mitään enkä osta mitään mulle on ihan turha soitella kenenkään myyjän . Olen myös sanonut aina kun joku myyjä soittaa heti kun alkaa tulla oudon soitajan puheplätinä keskeytän ja kysy mitä sä myyt ja että en osta mitään tai katkaisen samantein puhelun sanomatta mitään niinkin voi tehdä se on parasta .
        Sinnikkäitähän toiset on kun soittavat jatkuvasti jos ei kerran vastaa mutta kun sulkee vain heti saman tien kun soittaa joku pönttö.
        Monestihan noilla puh myyjillä ei näy ollenkaan ne numerot joten sitten joskus erehtyy vastaan sellaiseen puheluun mutta pistän luurin kiinni vain .
        Hyviä neuvoja oli myös tuossa aiemmin jollain tosi hyviä vinkkejä jote käytä niitä
        mutta koska käyttäytyi noin törkeästi painostaen ja haukkuen ja vänkäten vaan niin ilmoita tuosta se on vääränlainen kauppatapa ja on lopetettava sellaiselta lupa myydä mitään

• on varmin tapa..

hankkii liittymä joka on salainen, eikä siihen voi soitella noin vain.

• tällaiseenkään lue
        meriminnien kirjoitti:

Tuollainen myyjä pitää poistaa samantien tehtävästään jos joku ei ole kiinnostunut eihänen tarvii mitään ilmottaa miksi tai mitä
        turhaa siinä hermoja menettää jos ei tajua niin ja tulee tuollaista epäasiallista puhetta ja huutoa ja ei järkeä ole myyjällä niin ei ole oikeassa hommassa
        Heillähän on varmaan tiukat määräykset noissa puh myynneissä jos ei tule tilauksia eivät ssaa niitä rahoja millä taas pärjäis mutta sehän ei ole puhelimessa olevan syy vaan sen myyjän törppöilyn syy yleensä vain joten ilmotapa heti kirjallilsesti sinne Bonnier ja Kunto plussalle molempiin että ei ihme etteivät saa asiakkaita ja tilauksia kun on puupäitä asiattomia myuyjiä
        Laita seen myyjän nimi sinne tietoon myös ja laita se muutenki julkisuuteen tänne että kaikki teitää mikä ja kuka on kyseessä
        Mä en yleensä asioi puhelimitse mitään en tilaa mitään enkä osta mitään mulle on ihan turha soitella kenenkään myyjän . Olen myös sanonut aina kun joku myyjä soittaa heti kun alkaa tulla oudon soitajan puheplätinä keskeytän ja kysy mitä sä myyt ja että en osta mitään tai katkaisen samantein puhelun sanomatta mitään niinkin voi tehdä se on parasta .
        Sinnikkäitähän toiset on kun soittavat jatkuvasti jos ei kerran vastaa mutta kun sulkee vain heti saman tien kun soittaa joku pönttö.
        Monestihan noilla puh myyjillä ei näy ollenkaan ne numerot joten sitten joskus erehtyy vastaan sellaiseen puheluun mutta pistän luurin kiinni vain .
        Hyviä neuvoja oli myös tuossa aiemmin jollain tosi hyviä vinkkejä jote käytä niitä
        mutta koska käyttäytyi noin törkeästi painostaen ja haukkuen ja vänkäten vaan niin ilmoita tuosta se on vääränlainen kauppatapa ja on lopetettava sellaiselta lupa myydä mitään

Kertoisin teille uskomattoman asian.Olen asunut omillani jo kymmenen vuotta ja siitä seitsemättä vuotta mieheni kanssa.Olin tilannut pari näytenumeroa maku-lehdeltä.Tilaus tuli kotiini ja myös lasku tuli kotiin.No kerran olin töitten jälkeen vanhempieni luona käymässä,kun äkkiä vanhempieni lankapuhelin soi.Tärkeä mieshenkilö alkoi puhua jäätävällä äänellä,että nyt olisi erittäin tärkeää asiaa.Pelästyin ja odotin sydän pamppaillen jatkoa.Olin aivan varma,että kyseessä oli vähintäänkin tiedustelupalvelun yhteydenotto ja selkäpiitäni karmi.Jäätävä mies jatkoi;olette tilanneet tätä maku-lehteä ja nyt olisi tämä jatkotilaus ajankohtainen.Harmistuin ja suutuin,mitä helvettiä?Mistä tiesit,että nämä ihmiset,joiden puhelimeen soitit ovat missään tekemisissä kanssani ja mistä helvetistä tiesit,että olen juuri nyt käymässä heidän luonaan? Oletko kenties oikeasti joku kyttä siis mitä??? Mistä on kysymys?Miettikää hyvät ihmiset,mikä on esimerkiksi lehtienmyyjien rooli siinä,jos jotakuta aijotaan jäljittää syystä tai toisesta.Ja sanonpa vielä,että suutuin niin paljon kyseisestä soitosta,että ehkäpä soitan hänen esimiehelleen ja kysyn,millä oikeudella puhelinmyyjä soittaa vanhempieni kotiin ja kysyy heidän lastaan puhelimeen,joka asuu muualla ja lehtitilauskin tulee muualle.

• Tämä auttaa!!

Eikö ihmisellä ole kanttia tehdä tuosta loppua. Se käy helposti. Sanoo että ei kiinosta ja lyö luurin kiinni..PANG... ilman että alkaa kuuntelemaa minkäänlaista sepostusta. Näin teen aina ja mitään ongelmia ei olo. HETI LUURI KIINNI....HALOOO!

• Tolliainen
        tänne pitää kirjoitti:

vaahdota!

Sulta taisi mennä koko jutun juoni ohi.
        Muakaan ei ole lehtifirmat liiemmin hiillostanut, mutta mullekkin tulee toisinaan tärkeitä puheluita numeroista, joita en ole tallentanut puhelimeeni.
        Meilläpäin posti kulkee jos muistaa, siihen en luottaisi. Eikä postin palveluja jouda odottelemaan, jos joutuu reissaamaan paljon työn puolesta.
        Mutta kun ei siitä ollut edes kyse, do**a. Kyse oli enemmänkin siitä, että onko noilla puhelinmyyjillä oikeus vainota, hiillostaa,häiritä ja piinata ihmisiä.
        Älä kulta pieni lue näitä viestejä. Tai jos luet, niin älä ainakaan vastaa, kun et niitä ymmärrä. Juttele vaan sen Mettin ja kirkkoherran kanssa, jookos?

• Esme

minä taas kysyn aina lehtityypiltä, että saako sitä lehteä sokean kirjotuksella..
        Eipä juurikaan mitään me naisia,annaa muita kaupitella pistekirjotuksella..

• diipadaa
        tällaiseenkään lue kirjoitti:

Kertoisin teille uskomattoman asian.Olen asunut omillani jo kymmenen vuotta ja siitä seitsemättä vuotta mieheni kanssa.Olin tilannut pari näytenumeroa maku-lehdeltä.Tilaus tuli kotiini ja myös lasku tuli kotiin.No kerran olin töitten jälkeen vanhempieni luona käymässä,kun äkkiä vanhempieni lankapuhelin soi.Tärkeä mieshenkilö alkoi puhua jäätävällä äänellä,että nyt olisi erittäin tärkeää asiaa.Pelästyin ja odotin sydän pamppaillen jatkoa.Olin aivan varma,että kyseessä oli vähintäänkin tiedustelupalvelun yhteydenotto ja selkäpiitäni karmi.Jäätävä mies jatkoi;olette tilanneet tätä maku-lehteä ja nyt olisi tämä jatkotilaus ajankohtainen.Harmistuin ja suutuin,mitä helvettiä?Mistä tiesit,että nämä ihmiset,joiden puhelimeen soitit ovat missään tekemisissä kanssani ja mistä helvetistä tiesit,että olen juuri nyt käymässä heidän luonaan? Oletko kenties oikeasti joku kyttä siis mitä??? Mistä on kysymys?Miettikää hyvät ihmiset,mikä on esimerkiksi lehtienmyyjien rooli siinä,jos jotakuta aijotaan jäljittää syystä tai toisesta.Ja sanonpa vielä,että suutuin niin paljon kyseisestä soitosta,että ehkäpä soitan hänen esimiehelleen ja kysyn,millä oikeudella puhelinmyyjä soittaa vanhempieni kotiin ja kysyy heidän lastaan puhelimeen,joka asuu muualla ja lehtitilauskin tulee muualle.

siis luuletko sinä pieni ihminen että tää puhelinmyyjä on etsinyt sun vanhempien numeron jotta voisi soittaa sulle sinne? mietin nyt vähän! ei puhelinmyyjät itte eti niit numeroita eikä niillä ole mitään tekemistä sen kanssa mihin numeroon ne soittaa! yleensä yhteydenottotiedot on annettu heille valmiiksi. nää firmat saa kontakti/asiakas kantansa esim. yrityksiltä jotka järjestää kaupoissa näitä arvontoja tms. esim. AKE myy asiakkaiden tietoja ja näille sit soitetaan. voi olla että olet joskus itte osallistunut johonkin hemmetin soft embo kilpailuun ja laittanut sinne vanhempies numeron tai sit se yritys joka on sut sinne "asiakkaaksi" valinnut on sun nimellä hakenut sun puhelinnumeron ja sit ne on ottanut sen ekan minkä löytää ja sit lisännyt sun listaan.

• p.l.

tuota:"olen holhouksen alainen", täytyykin kokeilla seuraavaan lehtimyyjään, ihan vain, että kuulen mitä vastaa. :D

• ensimmäiseni
        Tolliainen kirjoitti:

Sulta taisi mennä koko jutun juoni ohi.
        Muakaan ei ole lehtifirmat liiemmin hiillostanut, mutta mullekkin tulee toisinaan tärkeitä puheluita numeroista, joita en ole tallentanut puhelimeeni.
        Meilläpäin posti kulkee jos muistaa, siihen en luottaisi. Eikä postin palveluja jouda odottelemaan, jos joutuu reissaamaan paljon työn puolesta.
        Mutta kun ei siitä ollut edes kyse, do**a. Kyse oli enemmänkin siitä, että onko noilla puhelinmyyjillä oikeus vainota, hiillostaa,häiritä ja piinata ihmisiä.
        Älä kulta pieni lue näitä viestejä. Tai jos luet, niin älä ainakaan vastaa, kun et niitä ymmärrä. Juttele vaan sen Mettin ja kirkkoherran kanssa, jookos?

Mutta toisaalta ihminen söi ennen käsinkin eikä pitänyt sitä kummoisenakaan paheena.

• Entinen puhelinmyyjä
        Tämä auttaa!! kirjoitti:

Eikö ihmisellä ole kanttia tehdä tuosta loppua. Se käy helposti. Sanoo että ei kiinosta ja lyö luurin kiinni..PANG... ilman että alkaa kuuntelemaa minkäänlaista sepostusta. Näin teen aina ja mitään ongelmia ei olo. HETI LUURI KIINNI....HALOOO!

Muutama muisto entisestä työstä:
        - Naurettiin työkavereiden kanssa ihmisten keksimille huijauksille ^^
        - Ohjeen mukaan vasta viides "ei" on lopullinen
        - Luurin korvaan lyöjät ovat urpoja
        - Töykeät puhelinmyyjät tahraavat kunnollisten myyjien mainetta

Tyyppi, joka soitti uudestaa, vaikka kieltäydyit selvästi, taisi olla aika epätoivoinen. Varmaan monta päivää ilman tilauksia...Ei tilauksia ei rahaa :/ semmosta se työ on. Älkää olko liian ankaria.

ps. Itse lopetin puh.myyjän työn vain, koska lukio onminulle tärkeämpi kuin työ.

• Kikka4

Itse vastaan aina:

1. En osta mitään

2. En tilaa mitään

3. En lahjoita mitään

4. Jutellaan vaan vaikka kuinka kauan. Päätöksessäni pysyn.

Se on siinä. TOIMII.

• rambe
        meriminnien kirjoitti:

saanut kymmeniä puheluita erilaisilta puhelinmyyjiltä ja kertaakaan ei ole tarvinnut lyödä luuria korvaan.Ystävällinen mutta asiallisen tiukka kielto siitä ettei tilaa on aina tähän saakka riittänyt.Ehkä minulla on ollut tuuria mutta aina auttaa ajatus siitä että kyseiset henkilöt tekevät todellakin paskaa duunia paskana aikana jolloin ei ole mahdollisuutta muuhun ansioon.Se kymmenen sekunnin uhraaminen ei elämää kaada ja eipähän tarvitse pilata omaa eikä toisen päivää.

• winter nose

Tuohon lisäisin vielä sellaisen jutun että sanoo heti kun myyjä on tarjouksen teheny, että "Ei kiitos, en tilaa tällä kertaa! "Kiitos tarjouksesta, mutta en tällä kertaa tilaa!"Mihin tämä on unohtunut, kokeilkaapa. Pienellä sanalla voi osoittaa, että arvostaa puhelinmyyjän työtä, ja torjuu tarjouksen olematta silti töykeä. Myyjissäkin on toki aikamoisia jankkaajia, joilta puhetta tulee yhdellä henkäyksellä 2 minuuttia, mutta siinä ajassa voi miettiä hyvin, tarvitsenko kyseistä tuotetta (yleensä ei!), sanoo "Kiitos, en tilaa, en ota vastaan...ja sitten koko homma on ohi. Ja ei muuta kuin hyvät päivänjatkot! :)

• Spices79
        Tämä auttaa!! kirjoitti:

Lyö luuri kiinni? Huokaus!

Tämän keskustelun aloittaja kertoi ihan selvästi lyöneensä sen luurin kiinni kun myyjä ei ollut hyvällä uskonut. Mutta tyyppi olikin niin vimmainen että soitti uudestaan ja tivasi miksei henkilö tilaa lehteä.

...Että silleen. Lukekaa ketjun aloitus ja kommentoikaa vasta sitten.

• tilaat itsellesi
        winter nose kirjoitti:

Tuohon lisäisin vielä sellaisen jutun että sanoo heti kun myyjä on tarjouksen teheny, että "Ei kiitos, en tilaa tällä kertaa! "Kiitos tarjouksesta, mutta en tällä kertaa tilaa!"Mihin tämä on unohtunut, kokeilkaapa. Pienellä sanalla voi osoittaa, että arvostaa puhelinmyyjän työtä, ja torjuu tarjouksen olematta silti töykeä. Myyjissäkin on toki aikamoisia jankkaajia, joilta puhetta tulee yhdellä henkäyksellä 2 minuuttia, mutta siinä ajassa voi miettiä hyvin, tarvitsenko kyseistä tuotetta (yleensä ei!), sanoo "Kiitos, en tilaa, en ota vastaan...ja sitten koko homma on ohi. Ja ei muuta kuin hyvät päivänjatkot! :)

uuden myyntipuheen kuukauden kuluttua, tai pahimmillaan uuden myyntipuheen toisesta tuotteesta viikon kuluttua.

• Leona
        Joo joo kirjoitti:

No voi ANTEEKSI kun luulin että keskustelupalstalla saa keskustella...

Tilaa Robinson palvelu, niin ei myyjät kiusaa.
        Hankin sen itselleni, eivätkä enää soittele

En muista puhelinnumeroa, mutta sen saa googlettamalla "robinson palvelu". Soita numeroon joka siellä ilmoitetaan, ja asia on sillä selvä.
        On voimassa kolme vuotta kerrallaan.

• mahdollista?

Voisiko olla kyseessä, että esim. äitisi tai olisi myös sattunut tilaamaan ko. lehden näytenumerot?

• öäåzyx

joskus asunut vanhempiesi kanssa ja puhelinnumerosi on jäänyt päivittämättä. Ei asia ole sen kummempi. Sinun tiedoissa voi olla lisäksi oma kännykkänumerosi.
        - Maku lehti on perustettu 2003.

• oikeassa

asiakas päättää.saa laittaa luurinkorvaan,ja jos on nauhoittava puhelin myynti talteen,myydä saa niin kauan kun puhelin suljetaan,siinä olet täysin oikeassa

• hyvä neuvo

:Hanki elämä.

• Neuvo

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Lain mukaan kuluttaja voi antaa puhelinmyyntiä koskevan kiellon yhdelle yritykselle kerrallaan. Tämän yksittäiskiellon lisäksi ASML:n jäsenyritykset ovat kehittäneet kuluttajille palvelun, jossa kuluttaja voi palveluun soittamalla laajemmin rajoittaa itseensä kohdistuvaa puhelintarjontaa. Kaikki ASML:n jäsenyritykset ovat sitoutuneet noudattamaan kuluttajan palveluun antamaa rajoitusta toiminnassaan. Palvelu tarjotaan suomen kielellä.

Palveluun ilmoittautuminen tarkoittaa, että et voi enää jatkossa saada sinulle puhelimitse osoitettuja etuja tai tarjouksia ASML:n jäsenyrityksiltä. Rajoitus on voimassa 3 vuotta kerrallaan. Palvelua käyttävien yritysten tulee säännöllisin väliajoin tarkistaa rajoitus Robinson-rekisteristä (vähintään 3 kk:n välein).

ASML:n jäsenyritykset kattavat merkittävän osan puhelinmyynnistä. Myös monet ASML:n ulkopuoliset yritykset käyttävät Robinsonia. Palvelu on aikoinaan suunniteltu yhteistyössä viranomaisten ja eri sidosryhmien kanssa.

• teeppä

seuraava myyjä kun soittaa vaikuta alussa kiinnostuneelta.myyntipuheen alkaessa laske puhelin pöydälle,ja eikun vaik tiskaamaan..kyllä se pulputus siä aikanaan loppuu..

• Ite nakkaan luuria korvaan ...
        teeppä kirjoitti:

seuraava myyjä kun soittaa vaikuta alussa kiinnostuneelta.myyntipuheen alkaessa laske puhelin pöydälle,ja eikun vaik tiskaamaan..kyllä se pulputus siä aikanaan loppuu..

Sitä terrorisoi sama naispuhelinmyyjä lähes joka päivä tuossa useampi vuosi takaperin :D Sitte kaverin isällä palo käpy iha tosissaan ja se sano seuraavalla kerralla sille naismyyjälle et kerroppa lisää kun tuo sinun äänes on alkanu kuulostaan niin ihanalle ja ähisi siihen puhelimeen. Oli tullu luuri korvaan ja ei oo sen jälkeen soitellu. Ohan tuo melko irstas keino saaha puhelut loppuun, mut ei voinu olla nauramatta. Ei herran jesta sentäs.

• ja muut näppäimet
        Ite nakkaan luuria korvaan ... kirjoitti:

Sitä terrorisoi sama naispuhelinmyyjä lähes joka päivä tuossa useampi vuosi takaperin :D Sitte kaverin isällä palo käpy iha tosissaan ja se sano seuraavalla kerralla sille naismyyjälle et kerroppa lisää kun tuo sinun äänes on alkanu kuulostaan niin ihanalle ja ähisi siihen puhelimeen. Oli tullu luuri korvaan ja ei oo sen jälkeen soitellu. Ohan tuo melko irstas keino saaha puhelut loppuun, mut ei voinu olla nauramatta. Ei herran jesta sentäs.

joo,miekin kerroin yhdelle miesmyyjälle,että jos noin haluat väkisin,että miun pitäis lukea jotain lehteä,niin tilaa kuule sie miulle!

• Että näin
        Ite nakkaan luuria korvaan ... kirjoitti:

Tiedän tapauksen, et vanhempi nainen alkoi kysellä lehtimyyjältä, et olisko tällä myynnissä kunnon pornolehtiä. Eipä ollut...joten ei tullut lehtikauppoja.

• vitsi

ei enää muodissa

• itse teen näin

Minulla on puhelinmarkkinointikielto. Mutta siitä huolimatta aina välillä tuota puhelinterroria tulee, välillä jopa useampi puhelu viikossa.

Vastaan tuntemattomiinkin nroihin, koska osalla ystävistäni on 'salainen työnro' jne, eli haluan kuitenkin tietää kuka soittaa.

Jos soittaja on markkinoija, eikä sanomani lause "minulla on markkinointikielto" mene heti jakeluun (yleensä menee), kovat keinot vaan käyttöön.
      Jos tyyppi alkaa siitä huolimatta jankuttamaan, ei ole mikään pakko olla ylikohtelias - eiväthän hekään kunnelleet minua, vaikka alussa yritin olla ystävällinen.

Eli jos muujä ei lopeta puhelua 'minulla on markkinointikielto -kiitos' -lauseeni jälkeen:

Puhun itse tiukasti päälle, lässyttää siellä myyjä mitä tahansa. Sanon uudestaan, että 'minulla on markkinointikielto, älkää ikinä enää soittako tähän nroon, KIITOS' ja luuri kiinni.

Tähän asti mennyt jakeluun. Lisäksi aina talletan tämän firman nron puhelimen muistiin. Minulla on liki 20nroa, jonka olen luonut ryhmäksi 'puhelinmyyjät ja kauppiat'.
      Tähän sitten soittoääneksi tyhjä tai pieni merkki-piip. Siitä tietää sitten jatkossa, ettei tarvii vastata, tai voi painaa suoraan punaista luuria.

• puhelinmyyjille

Minun puhelimissani on kaikissa markkinoitikielto ja kaikkien numerot ovat salasia, mutta siitä huolimatta aina joku soittelee.
        Kotona olen varannut ruotsin kielikasetin stereoihin valmiiksi ja kun näen, että joku tuntematon soittaa, vastaan ja sitten vienkin puhelimen soittimen viereen ja kasetti soimaan. Paras on kuunnellut minuutin kielikylpyä, useimmat vähemmän aikaa. Eipä ole puheluja taas pitkään aikaan tullutkaan. eikä ole tarvis vastaisuudessakaan. Tiedän kyllä, milloin lehteni tilaan ja mistä.

• kililkilikilikilikilikili

Odotit varmaan täältä sympatiaa tyyliin - voi kamalaa mäkin inhoan näitä puhelinmyyjiä ne on hirveitä kun ne ei millään usko sanaa ei.

Hommahan menee niin että joka kuudes asiakas ostaa lehden jolle soitetaan. Kustantajat saavat levikkinsä satoihin lehtiinsä nimenomaan puhelinmyynnin kautta. Ne jotka ostavat irtonumeroita antavat rahansa kustantajalle sitä kautta sitten.

Pääasia että me puhelinmyyjät saadaan rahat pois asiakkailta.

Jokainen asiakas kokee olevansa niin spesiaali ja ainutlaatuinen... Samoja lätinöitä teiltä tulee. Nämä nasevat lauseenne on aina tuhansia kertoja kuultuja. Menee muutama sekunti niin unohdan kiemurtelevan ei-tilanneen asiakkaan bravuuritekosyyt. Joskus tekisi mieli piipahtaa etuovella kun on erityisen ärsyttävä asiakas vastassa. Te puhelinmyynnin kohteet olette meille puhelinmyyjille vaan numeroita. Te olette pelkkää rahaa meille, ette yhtään enempää.

Erikseen on sitten tökeröt ja epäammattimaiset puhelinmyyjät joiden läpinäkyvä myynti tulkitaan tyrkyttämiseksi ja ylipuhumiseksi. Olen pahoillaan näiden ärsyttävien puhelinmyyjien puolesta.

T: Se kiva kaveri jolta halutaan ostaa

• jimi22

Tuossa vuosi takaperin jaoin firman kesken sähköpostitse lehdestä löytämäni artikkelin, jossa myyjiä solvattiin tavallista vähä-älyisemmiksi ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ihan vain huumorin vuoksi. No mutta enpä muutenkaan jaksa vajaaksi jääneestä perus-ihmismassasta välittää.

Aikanani myyntihommia tein itsekin ja joskus laskeskelin arviolta kolme tuhatta kännykkäliittymää myyneeni neljän eri operaattorin leivissä. Ja ties mitä muuta, mutta tuo liittymänmyyntihän ei ole sinänsä myyntiä, koska siinä tarjotaan vain asiakkaalle edullisempaa vaihtoehtoa. Tosin etenkin tänä päivänä vaaditaan rautaista myyntitaitoa, jotta saa sen ameeban tasolle jääneen asiakkaan tajuamaan etunsa.

• ex-lehtimyyjä

Myin lehtiä usean vuoden ajan puhelimitse,enkä tiedä hauskempaa työtä.Siinä,jos missä oppii,miten erilaisia me ihmiset olemme.Kasvattaa asennetta ja varsinkin kärsivällisyyttä.Yksi hauskimpia muistoja on kun kauppasin jotain ja mies luurin toisessa päässä alkoi kaupata mulle kattopeltiä.Aikamme turisteltuamme hänen bisneksistään sain hänet tilaamaan "Meidän Talon";se kun sivusi hänen mielenkiinnon kohteitaan.Puhelinmyyjinä toimii paljon opiskelijoita,eikä ole harvinaista,että tilauksia tehdään myös på svenska.Ei myyjänä ihan tyhmä pärjäisikään.Taitolaji tämäkin.

• En vastaa,,,enää!

Siis se alkaa aina se lirkutus ja laulu näin: "Että meillä täällä on semmoiset ja semmoiset säät, millaista teillä? Ajattelin nyt sulle rimpauttaa ja hyvää nimipäivää nyt kanssa, nyt olisi kuule ihan mahdottoman hyvä tarjous..4 min...tilaajalahjana ihan aito helminauha...3 min... Ei vai...No, entäs...." Ensimmäisen kerran pääsen tässä kohta väliin, että en ole nyt tilaamassa mitään. " Kuule, minä ymmärrän, että nyt on varmaan huono aika sovitaan nyt niin, että soitankin huomenna uudestaan." Puhelu loppuu...Nyt me ei olla kahteen vuoteen kyllä juteltu eikä myöskään sun kahden kamun kanssa, sillä muistan teidän numerot ulkoa ja en ole vastannut. Sinnikäs ystävä oot...se on kerran viikossa tämä soittosi...Vähänkö mua kaduttaa se 5 kk:den tilaus silloin 3 vuotta sitten mikä tuli sun kautta tehtyä. Lopun iän riasako tuli!?

• Ex_MidasTouchlainen

Provikkapalkka. Kun ollaan liikenteessä puhelinmyyjän kanssa, joka on provikkapalkalla, eli saa rahaa siitä mitä myy, niin ovat sitkeimpiä. Itse olen ky. hommaa tehnyt ja pisimpään jaksoin jopa viikon Saunalahteä myydä, lehtiä kaksi päivää. Palkka on p*ska ja kohtelu luurin toisessa päässä asiatonta 50% kerroista, vaikka vain nimen ehdin esitellä.

Midas Touchilla ainakin huomasin, että oma suhtautuminen työhön ja monen muunkin muuttui, kun palkka oli ihan tunnilta tulevaa. Lisää bonusta sai myydyistä tuotteista, mutta ei ollut pakko väenvängällä tyrkyttää tuotetta. Jos vastaus kuului ei, pystyi vielä leikkisästi kysymään, lyömmekö tämän vastauksen lukkoon ja toivottamaan hyvää päivänjatkoa, jos silti vastaus oli ei. Silloin, kun ei ole enää pakko saada rahaa myymällä, kaikki on kunnossa.

Eli uskoisin että sinulle on soittanut joku näitä provikkapalkkaisia "supermyyjiä", jotka toisinsanoen kiusaavat asiakasta niin kauan kunnes tämä myöntyy ja ostaa tuotteen. Yleensä nämä, jotka ovat tuntipalkalla, eivät niin paljon välitä ostatko tuotteen vai et - he saavat jo palkkaa siitä, että juttelevat kanssasi puhelimessa.

• Minä sanon aina

Ja kyllä heti lopettavat myyntipuheet.

• aika huonoja
        Minä sanon aina kirjoitti:

myyjiä on teille soittaneet koska minä sanon aina että työttömänähän sitä on aikaa tai tarvetta tällaiselle tuotteelle :D hyvin mä myyn ja liksaa tulee ovista ja ikkunoista! ei tarvii opintotukia nostaa!

• jooj
        Minä sanon aina kirjoitti:

Sanotte vaan että "olen armeijassa ei ole varaa". Heti loppuu tarjousten esitteleminen. :)

• raha kiertämään

sillä suomi uuteen nousuun! =)

• edustaja???

Ei vittu,onko siellä taas joku eliitin edustaja.Painu kuuhun,mut hei sinnehän sä vissiin olitkin menossa.Sorry jos matkasuunnitelmat paljastu.

• eliitin edustajat haluavat
        edustaja??? kirjoitti:

Ei vittu,onko siellä taas joku eliitin edustaja.Painu kuuhun,mut hei sinnehän sä vissiin olitkin menossa.Sorry jos matkasuunnitelmat paljastu.

ruokkia lamaa koska siinä he keräävät itselleen valtavat voitot!

Kun ihmisille on toitotettu tällaisella keskustelupalstalla (näitä ei ollut viime laman aikana huom!) että pitäkää raha liikkeessä, älkää alkako säästämään, niin eikös jo kohta pääministerimme herätä sellaisen peikon että nyt olemme virallisesti menossa kohti syövereitä joka taas pistää tietämättömien kukkaron nyörit kiinni nopeasti. Sen lisäksi vähän uusia peikkoja tekstiin mukaan niin saadaan nopeammin aloitettua lama koska silloin ne jotka ovat valmiina vielä kierrättämään rahaa, kierrättävät ne niille jotka lyövät kukkaron nyörit kiinni.

Maailmanpankki ja itsenäiset keskuspankit lainaavat valtiolle rahaa korkojen kanssa, jolloin valtio joutuu ensin maksamaan lainan pois ja sen jälkeen korot.

Mietihän mikä tuossa kuviossa on vikana. Ensinnä pankit antavat valtiolle rahaa ja sen jälkeen valtio on velkaa vielä korkojen kanssa yksityiselle pankille joka ei ole todellakaan valtioiden alaisuudessa!

Kun tulee lama, eli kun tuo yksityinen pankkiliike lopettaa rahan laittamisen liikkeelle, niin tällöin he saavat kerättyä huomattavan suuret voitot valtioilta, eli ihmisiltä jotka maksavat velkaa korkojen kanssa.

Tuo siirtää todellisen vallan yksityiselle sektorille, ei valtiovallalle. Yksityissektori tarvitsee lamaa, koska se poistaa heikot kilpailijat pois kaikista tehokkaimmin ja tuo sen lisäksi valtavat voitot, tietenkin hieman viiveellä, mutta kuitenkin.

Valtiojohtajat haluavat ruokkia lamaa koska heille on poliitikkouran jälkeen pedattu korkeapalkkainen paikka yksityissektorilla jolla ei ole kilpailijoita. Vai oletko koskaan kuullut poliitikosta joka on jättänyt poliittisen uran taakseen ja elää nyt työttömänä?

• voit myös

antaa netin välityksellä...näin olen itse tehnyt tuollaisessa tilanteessa!

• Sanji1

Olin joskus kesätöissä (eri firmalla) puhelinmyyjänä, ja vituttaa aina kun kuulee tarinoita paskoista puhelinmyyjistä. Pane nyt sitä asiakaspalautetta menemään, ihan uskomatonta käytöstä.

• Tilaisin ...

Mulla taas kävi kävi niin ettei lehtimyyjä suostunut myymään :).

Tosin uunotin vähän mutta olisin tilannut jos olis sillä hinnalla tullut.

Eli olen kärvistelly työkomennuksella keskieuroopassa ja koti-ikävälin vaivaa silloin tällöin. Hesari myyjä sitten sattui soittamaan, ja oli huipputarjous 4 viikonloppua parilla kympillä. No sanoin että antaa tulla vaan. Se homma tyssäs nopeasti kun kerroin osoitteeni... Ja puhelukin katkes nopeesti :)

• ,,,,

Etsi lehden nettisivut ja kirjoita palautetta sähköpostitse asiakaspalveluun ja pyydä välittämään se viesti tyypin esimiehelle. Myyjän nimi mukaan jos muistat.

• samanlaista

Mulle soitti eräs myyjämimmi varmaan 4 kertaa puolen tunnin sisällä ja sanoin joka kerta ,et EI!...vikalla kerralla sanoin,että vielä kun soitat,mä otan yhteyttä sun esimieheen...eipä se sit enää.

• Jetska

Mutta kun pyysin ottamaan yhteyttä edunvalvojaan, niin puhelut loppuivat kuin seinään :) Toimii!

• tuosta

jo laittaisin palautetta eteenpäin. Aivan törkeää käytöstä puhelinmyyjältä!

• salaiseksi

Minä muutin kyseisestä syystä numeroni salaiseksi tässä hiljattain, kun jatkuvasti tyrkytetään puhelimen välityksellä vaikka mitä lehtiä yms. Jos jotain lehtiä tilaan niin tilaan silloin kun itse haluan ilman mitään tyrkytystä. Se vain ärsyttää ja kun kaiken lisäksi puhelinmyyjältä saa kuulla olevansa tyhmä kun ei hyödynnä tarjouksia, niin luuri lentää kyllä korvaan jok ikiselle myyjälle!!
      Nyt olen saanut olla heiltä rauhassa, kun eivät enää löydä numeroani.:)Ähäkutti!!!
      Mielestäni itsellenikin tulee ihan tarpeeksi lehtiä (3kpl), sisältävät vain asiaa ja eihän sitä montaa lehtee kerkee edes lukemaan, saati ei oo varaa tilatakaan...

• Edvard

"pienessä sievässä" ollessani
        pilailin ja olin olevilani puhelin-
        myyjä.
        Tarjosin sellaista lehteä jota ei ole
        olemassakaan ja kun ei tilausta tullut niin
        sanoin:Haista sitten paska..

• meren;lapsi

Hyvä,että joku uskaltaa kerrankin ottaa tuon asian esille!!! Itsekin 0len saanut lehtimyyjiltä kommentteja, että miksi et osta ja kerran yks myyjä soitti takaisin tuohtuneena kun aikani kuunneltuani sanoin hiljaa hei ja "löin luurin korvaan"... Jos he puhuisivat kuin ihminen ihmiselle, niin ehkä silloin asia olisi toinen mutta "robottimainen" ääni ja ulkoa opitut mainospuheet ei innosta!!!

• kalle100

Seuraavalla kerralla kun myyjä soittaa,vastaa puhelimeen ja laita sitten puhelin pöydälle itsekseen höpisemään. Kauanko kestää kun myyjä huomaa puhuvansa itsekseen ?

• itsellä

En kuuntele, vaan puhun päälle, että kiitos tarjouksesta ja luuri kiinni.
      Yksinkertaista, helppoa, kohteliasta. Aikaa säästyy molemmilta.

• myyjätären tytär

Tee vastaehdotus ja ilmoita tilaavasi ,mitä tuotetta tahansa jos lehtikaupustelija on asialla-
      Kauppaa vaikka vanhoja vaatteitasi tahi muuta kamaavastineeksi, eiköhän tyrkytys hyydy siihen.

• Proviikkapalkkalainen

Hei.

Pari vinkkiä jos et halua että puhelinmyyjät soittavat. Älä koskaan anna numeroasia lehtitilauksen yhteydessä. Laita suoramarkkinointi kielto.

Kyseinen myyjä joka sinulle soitti oli varmasti pelkällä provisio palkalla töissä. Toi on ihan normaalia että jankkaa pari kertaa miks et tilaa jne.. Puhelinmyyjän on pakko myydä tuotetta vaikka asiakas sanoisikin kerran ei en tilaa.. n, 90% asiakkaista sanoo jossain vaiheessa puhelua että kiitos ei en tilaa.. mutta jos tarjous on riittävän hyvä ja myyjällä hiukan taitoa väittäisin että joka 5asiakas kumminkin puhelun lopussa ottaa tuotteen..

Veikkaan että toi ketä sulle on lehteä myyny on joku elämäänsä kyllästynyt nörtti joka ei kuitenkaan tajua, että joka asiakkaan päätä ei voi kääntää.. tollaset paskat pilaavat lehtimyyjien maineen.

Jos joku mulle kauppais noin törkeesti jotain ottaisin kyllä yhteyttä kyseisen lehdenmyyjän firmaan.. pyytäisin hyvitystä myyjän törkeästä käyttäytymisestä.

• nimimerkki

Joskus ne on vielä niin vi**umaisia että laittavat sen lehden tulemaan joka tapauksessa.

Mulle soitti saman lehden myyjä, luki jostain paperista monologiaan kymmenisen minuuttia.

• *tuuttuuttuut*

Mulle soitti joku myyjä täs jokin aika sitten ja ilmoitin aika alussa, että ei kiitos tällä kertaa. Toisesta päästä kuului, että niinpä tietenkin... ja itse sain luurin korvaan, vaikka kohteliaasti sanoin.
      Nykyään ei ole asiakaspalvelusta näköjään mitään hajua tuolla puhelinmyynnin puolella.

• odhgorhg

sähkön myyjä kännykkään. Kun olin lopettanut puhelun, soi lankapuhelin ja kukas siellä - sama tyyppi ja oli vielä soittanut miehenikin kännykkään... Olisivatkohan sitten myyneet meille kolminkertaisesti kertaa sähköäkin???

• Puhelinmyyjä/tyrkyttäjä

Ihan turhaan te mitään suoramarkkinointikieltoja teette, ajanhaaskausta. Soitan teille siitä huolimatta. Soitan teidän alaikäisille lapsille, tavoittelen jo kuolleita henkilöitä.

Herätän teidät aamulla, keskeytän palaverin päivällä, soitan päivällispöytään, soitan kesken petipuuhien ja soitan sinulle aamuyöstä kun olet kaukoidässä lomailemassa.

Ei minua kiinnosta mitä te sinne luuriin inisette. Minua kiinnostaa ainoastaan se että saanko teidät ostamaan vai enkö. Puhun teille ainoastaan siksi että haluan rahanne. Mitä enemmän teiltä saan rahaa itselleni sitä enemmän saan nautintoa. Vasta kun saan luurin korvaan soitan seuraavalle asiakkaalle.

Esitän asiani 2000 ihmiselle joka kuukausi. Ei siinä yhden ihmisen tunteet ja mielipiteet kiinnosta. Ihan sama ostatko vai etkö. Ihan sama kuunteletko vai etkö. Jos et osta minulta, ostat sitten seuraavalta myyjältä joka soittaa. Seuraava asiakas ostaa minulta.

Kaikkein hauskinta, sinä puhelinmyyntivastainen ihminen, on se että sinulle myydään kaikkea KOKO AJAN. Televisiossa, radiossa, lehdissä, suorapostissa, kaverisuosituksilla... Koko ostokäyttäytymisesi on sinulle myyty.

Arvon asiakkaat, te olette meille myyjille teuraslampaita joiden ajatuksia me myyjät ohjailemme.

Näin se on ollut ja näin se tulee aina olemaan.

• evvk.................

kuinka pääsee eroon?helppoa.kun 3 kerran tarjottiin lehteä kysyin myyjän-yrityksen nimeä.mainitsin tahallisesta kotirauhan häirinnästä ja teen tutkintapyynnön.siihen loppui kaikki ns tarjoukset yms.ollut jo 8v hiljasta.myykää rauhassa,mutta raja kulkee tuossa.

• glglglglg

"Ei minua kiinnosta mitä te sinne luuriin inisette. Minua kiinnostaa ainoastaan se että saanko teidät ostamaan vai enkö. Puhun teille ainoastaan siksi että haluan rahanne. Mitä enemmän teiltä saan rahaa itselleni sitä enemmän saan nautintoa. Vasta kun saan luurin korvaan soitan seuraavalle asiakkaalle."

Älä nyt vaan vahingossa luule että meitä asiakkaita kiinnostaa sun juttus senkään vertaa. Useimmat kuuntelee sitä paperista luettua sontaa vaan siks kun ovat liian kohteliaita tai kilttejä kieltäytymään heti.

• löytyy täältä

Minä koin jo jonkin aikaa sitten myös todella törkeäkäytöksisen lehtimyyjän puhelun. En enää muista mitä lehtiä kyseinen myyjä oli kauppaamassa, mutta puhelu lähti, kuten niin usein muutenkin siitä, että olen ollut niin hyvä asiakas, että tämä lehtifirma haluaa nyt palkita minut. No kyseistä lehteä olin muistaakseni tilannut kerran muutaman kuukauden ajan kolme-neljä vuotta sitten ja sillä perusteella olin tämä hyvä asiakas.
      Myyjältä alkoi tulla heti todella pitkä litania lehtiä, joista voisin valita "palkintoni" ja minun olisi pitänyt valita näistä lehti, joka minua kiinnosti. Näitä samanlaisia puheluita oli tullut monesti ennenkin joten tiesin, että ilmaisia lehtiä ei ollut tiedossa varmasti nytkään. Jossain vaiheessa myyjän selostusta sain väliin kysyttyä, että täytyykö minun maksaa jotain tästä palkitsemisestani vai saanko jotain ilmaiseksi. Sieltä tuli sitten kiemurrellen vastausta, että mitään ei lain mukaan saa antaa ilmaiseksi, mutta ihan vain pieni maksu täytyisi maksaa. Siinä vaiheessa sanoin kiitos ei, en sitten tilaa mitään. Myyjä jatkoi vain jankkausta mikä lehti kiinnostaisi, että hän voisi kertoa kyseisen lehden tarjouksen minulle. Mikään lehdistä ei kiinnostanut ja sanoin ettei minulla ole aikaa lukea lehtiä. Tästäkös myyjä suuttui ja huusi puhelimeen, että "se on kyllä vale.Aivan varmasti on kaikilla aikaa lukea." Olin aivan pöyristynyt myyjän käytöksestä ja itsellänikin alkoi todella kiehua, koska ei ole myyjän tehtävä arvioida onko syyni todellinen vai ei. Syy ei edes kuulu mitenkään myyjälle. Sanoin vain, että ihan oikeasti ei ole aikaa ja eikä ole kyllä rahaakaan. Myyjä vaan edelleen jankkasi ja jankkasi että enkö voi edes kuunnella mitä hänellä on sanottavaa. Lopulta hän yleisti koko homman koskemaan kaikkia ihmisiä, jotka eivät jaksa häntä kuunnella. Lopulta olin niin tuohtunut ja vihainen, että sanoin myyjälle vaihda alaa ja löin luurin korvaan (,mikä ei ole ollenkaan tapaistani).
      Myyjä todella pilasi päiväni, sillä hän herätti minut aamulla nukkumasta, ja vaikka olin puhelun alussa sanonut, ettei minulle ole kauan aikaa puhelu kesti jankkauksen ja myyjän raivostumisen takia ainakin viisi minuuttia - täysin turhaan. Harmittaa hirveästi jälkikäteen, ettei myyjän nimi tai firma jäänyt mieleen, joten valitus jäi tekemättä. Jos sattuisi uudestaan tuollainen niin varmasti tekisin valituksen.

• Jugi

Hmh. Ihme nipotusta. Miksei aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä puhelimessa? Pikkulapset arvailee mitä asiaa jollain on. Kuuntele rauhassa ja tee sitten tilaus. Yksinkertaista. Hermohan siinä kaikilla menee, jos aletaan luuria paiskomaan korvaan.

• MINULLA ON SUORAMARKKINOINT...

Tuo on kohteliaan lyhyen ytimekäs tapa ja varmasti toimiva keino saada puhelu loppumaan lyhyeen.
      Ja jos ei lopu, niin heti seuraavaksi (piti paikkaansa tai ei) ilmoitat, että ko. puhelu tallennetaan, ja että kyseessä on kotirauhan häirintä.
      Tässä vaiheessa viimeistään luuri korvaan!
      Nykyään puhelinpakkolitanianlukevan "myyjät" ovat suht asiallisia ja ymmärtävät useimmiten nopean, selkeän kiellon, eivät toki aina.
      Itselläni on ollut suoramarkkinointikielto jo vuosia (myös uusittuna, ne kun vanhenee!), jota suosittelen lämpimästi.
      On turha kenenkään lässyttää, kuinka jotkut jopa odottavat sitä, kuinka heille soitettaisiin, ja tarjottaisiin esim. mukavaa ajanviihdettä lehdestä, jota ei ikinä muuten tulisi lukemaan TAI että kyseessä on helppo ja hyvä työ, jossa tienaa helposti pari tonnia kuussa, TAI että opiskelijalle tms. se on nerokas lisätulonlähde. Tavallaan jokainen pitää vääristettynä paikkaansa, mutta KUKAAN!!! ei saisi saada laillisesti häiritä ketään ventovierasta tämän itse jotain pyytämättä.
      Mm. näiden asioiden vuoksi useimmissa kiinteistöissä on kerjääminen ja kaupustelu- kyltti rappukäytävien aulassa.
      Ei kukaan todellisuudessa toivo, että heille pakkomyydään joku tuote, jota hän ei omasta aloitteesta halua.
      Kyllä mainoslehdistä, radio- ja tv- mainoksista jokainen saa tarvitsemansa annoksen ko. tyrkyttämistä.

• TOIMI SUOMESSA!!!

Syystä, että soittajat eivät joudu vastuuseen mistään, vaikka soittelevat kiellon omaavalle, koska se ei markkinointikiellosta huolimatta ole rangaistava teko. Minullakin on kielto ollut kauan, ja uusinutkin sen, ja puhelin soi kuten ennenkin.

2 toimivaa toimen pidettä, jolla markkinointi loppuu taatusti:

1. Tee rikosilmoitus häirinnästä.
        2. Ota salainen numero.

• irsul
        TOIMI SUOMESSA!!! kirjoitti:

Syystä, että soittajat eivät joudu vastuuseen mistään, vaikka soittelevat kiellon omaavalle, koska se ei markkinointikiellosta huolimatta ole rangaistava teko. Minullakin on kielto ollut kauan, ja uusinutkin sen, ja puhelin soi kuten ennenkin.

2. Ota salainen numero.

kantsii kans miettii mihin kaikkeen sitä tulee nimensä ja yhteystietonsa tungettuu. esim. AKE myy yhteystietoja eteenpäin jos et ole itse muistanut ruksia ettei tietoja saa myydä muille osapuolille. samoin on nää kilpailut kaupoissa ja kaikki sellaset. mihinkään ei pitäis laittaa omia tietoja. luulis kaikkie tietävän miten homma toimii nykyisin eikä sille enää vissiin voi mitään. omalla toiminnalla voi välttää paljon näitä. sit toi suoramarkkinointikielto ei toimi ku niiden yritysten kesken jotka toimii siihen suoramarkkinointiliittoon. muut saa tehdä mitä vaan. Akekin saa miljoonia kun myy noita tietoja. et vinkkinä vaan :D entiseltä puhelinmyyjältä :D

• vastauksesi minulle
        irsul kirjoitti:

kantsii kans miettii mihin kaikkeen sitä tulee nimensä ja yhteystietonsa tungettuu. esim. AKE myy yhteystietoja eteenpäin jos et ole itse muistanut ruksia ettei tietoja saa myydä muille osapuolille. samoin on nää kilpailut kaupoissa ja kaikki sellaset. mihinkään ei pitäis laittaa omia tietoja. luulis kaikkie tietävän miten homma toimii nykyisin eikä sille enää vissiin voi mitään. omalla toiminnalla voi välttää paljon näitä. sit toi suoramarkkinointikielto ei toimi ku niiden yritysten kesken jotka toimii siihen suoramarkkinointiliittoon. muut saa tehdä mitä vaan. Akekin saa miljoonia kun myy noita tietoja. et vinkkinä vaan :D entiseltä puhelinmyyjältä :D

edelliseen viestiin, niin minä todellakin huolehdin tietosuojastani. Nimeäni, saatikka numeroani en levitä minnekkään, ja aika ajoin tarkastan, ettei minusta löydy netistä mitään tietoa. Sen verta tarkka olen yksityisyydestä netissä, ja huolissani jopa henkilötietojen kaappauksista vääriin käsiin.

Tuo Aken touhu oli rikos, en kyllä yhtään ihmettele, että Ake tuohon ryhtyi, sen verta rikollista touhua muutenkin harrastaa katsastuksissa, jossa autoihin lyömällä lyödään ehjään pelliin reikiä, ja metrisellä terävä kärkisellä rengasraudalla vielä.

• markkinointikielto toiminut
        TOIMI SUOMESSA!!! kirjoitti:

2. Ota salainen numero.

Minulla on myös kielto ollut kauan ja se on toiminut hyvin. Tosin kolme vuotta sitten pari kolme puhelua tuli, mitä suuresti ihmettelin, koska olin saanut olla rauhassa vuosikausia. Syykin selvisi: markkinointikielto pitää nykyisin uusia kolmen vuoden välein, mitä en silloin tiennyt. Aikoinaan kun tein kiellon, niin silloin ei ollut käytössä tämä systeemi.

Uusittuani kiellon olen saanut olla taas rauhassa (yhtään puhelua ei ole tullut), joten olen tyytyväinen kyseiseen palveluun.

• ISIÄM

Oletpas tehnyt yksinkertaisesta asiasta helvetin vaiken..Itse sanon myyjälle että olen sokea, homma loppuu aika lyhyeen. Ei noita sun nauhoitustarinoita ketään usko´, jos puhelu nauhoitetaan, se pitää lain mukaan ilomoittaa etukäteen ei puhelunaikana. Way to go

• outoa.

minulle ei lehtimyyjät soita ja siksipä ihmettelenkin kun monet muut saavat soittoja.Ei myyjille tarvitse puhua mitään,katkaisee vain heti puhelun.

• pässejä

Kaikki lehtimyyjät on perseestä, niille kannattaa samantien vaan alkaa vittuileen.

Mieti, ne saa jonku euron lehdestä ja ne ei tienaa mitään, minä ainakin haukun heidän palkan heti ku he minulle soittavat ja annan kuulua miten surkea elämä heillä on ku tekevät tuollaista työtä.

HAHAAHHAAHHAAHAHAHA-.

• loppuu soitot

Suoramarkkinointi kiellolla loppuu suurin osa puheluista ja jos sattuu myynti puhelu tulemaan ilmoittaa kiellosta. Itse olin joskus eräässä firmassa ihmisille soittelemassa ( meille painotettiin että jos soitamme henkilölle jolla suoramarkkinointi kielto puhelu on KOHTELIAASTI lopetettava ja henkilön tietojen viereen laitettava merkintä) ja kun irtisanoin itseni otin tämän kyseisen kiellon.
      Muistaa vaan aina kun johonkin yhteystietonsa kirjoittaa, rastita EI suoramarkkinointia kohta.

• ISIÄM

Itse ainakin soittelin ihmisille puhelinluettelosta, ei siinä mitään kieltoja koskaan lukenut. Eli eipä se teitä juuri miltään säästä.

• olekkaan
        ISIÄM kirjoitti:

Itse ainakin soittelin ihmisille puhelinluettelosta, ei siinä mitään kieltoja koskaan lukenut. Eli eipä se teitä juuri miltään säästä.

Itse olen ollut parissakin suoramarkkinointi firmassa töissä ja myös usea ystäväni ( opiskelujen aikana). En ole ikinä kuullut että puhelinluettelosta katsottaisiin minne soitetaan. Yleensä listat tietokoneella tai paperilla numeroista joihin soittaa. Numerot on saatu firmalta jonka tuotetta myydään (heidän entisiä asiakkaita, nykyisiä asiakkaita, yhteistyö kumppanien asiakkaita jne.).
        Pari kertaa olen kysynyt mitä kautta myyjä on numeroni saanut, yleisin vastaus on että olen tilannut jostain netti kaupasta jotain ja kyseinen kauppa toimii yhteistyössä tämän lehden kanssa. Suoramarkkinointi kiellon mainittua he poistavat tietoni (tai en tiedä poistavatko, ei ole kuitenkaan samalta firmalta kahta soittoa koskaan tullut).

• Länsirannikotar

Kerran olen JOUTUNUT lyömään luurin korvaan lehtimyyjälle. Kyseessä oli joku papupata, joka todellakaan ei kuuntele asiakasta, vaan jatkaa puhettaan. Tämä ei silti ole omituisin tai törkein juttu, mitä kohdalleni on sattunut...

Viime elokuussa minulle soitti lehtimyyjä, tarkoituksenaan myydä eräs naistenlehti. Ilmoitin heti alkuun, että minua eivät kiinnosta sen tyyppiset lehdet alkuunkaan (mikä on ihan totta, vaikka olenkin kohderyhmää ikäni puolesta). Myyjä ei heti uskonut, vaan jatkoi... ja jouduin muutamaan otteeseen toistamaan, ettei kiinnosta ja vielä, ettei minulla ole sellaisille lehdille aikaa. Puhelu päättyi jotakuinkin sujuvasti.
      Muutaman viikon kuluttua minulle tuli lasku kyseisestä lehdestä, yhtäkään lehteä ei ollut tullut. Oletin sen olleen joku moka enkä reagoinut asiaan. Jonkun ajan kuluttua tuosta tuli muistutuslasku! Soitin asiakaspalveluun asiasta ja sainkin hämmästyä kunnolla: KESÄkuulla minulle oli merkattu tilaus! Kaikki tiedot täsmäsivät, paitsi se, että kesäkuussa minulle ei ollut soittanut lehtimyyjä ainakaan niin, että olisin vastannut ja elokuussa en tilannut yhtään mitään. Kesäkuu kuulosti todellakin oudolta, sillä minun lisäkseni ainut, joka voi vastata puhelimeeni, on mieheni. Sitäkin tapahtuu niin harvoin, ettei kyse ole tästä. Onneksi asiakaspalvelija oli asiallinen ja ystävällinen ja sanoi, että hän laittaa tästä tiukkaa palautetta myyntiosastolle.

• tarpeekseen saanut

Vähän samanlaisia kokemuksia. Aikanaan ilmoitin Suomen suoramarkkinointi liittoon etten halua puhelinmyyntiä. Aikanaan se toimi hyvin, sitten tilasin jonkun lehden pätkän ja sen loputtua puhelimet alko soimaan. Minulle kerrottiin että asiakkaana kielto ei koske minua vaan olen sen kustantajan silmissä vapaata riistaa, ja nimi annetaan kaikille myynti virmoille. Sitten jonkin ajan kuluttua aloin yrittäjäksi ja sitten se vasta alkoi, enää mitkään suoramarkkinointi kiellot ei koskekkaan ja puhelinmyynti on aivan käsittämätöntä. Tilausvahvistuksia tulee vaikkei ole ees tilannut, miten sellaistakin voi tehdä, eikö se ole lain vastaista.

Erilaiset hyväntekeväisyydet on yksi ase puhelnmyynnissä ja toinen on se että joku on suositellut soittamaan juuri minulle. Ei onnistu sanon minä.

• soittaa

poliisille jatkuvasta puhelin häiriköinnistä markkinoijien osalta, kas kun puhelin häiriköinnistä tuli rikos viime vuoden lopussa.
      Lisäksi, minulla on markkinointi kielto, mikä ei todellisuudessa toimi mitenkään, soittoja tulee samaan tahtiin, eihän siinä mitään pelättävää ole, jos markkinointikiellon omaavalle soittelee, eihän siitä kyseinen markkinoija saa mitään sanktiota, tai rangaistusta. En minä huvikseni markkinointi kieltoa ottanut, nykyään sanon markkinoijille suoraan, et teen rikosilmoituksaen asiasta, ja teenkin, jos soittelu jatkuu.
      Markkinoijat eivät vaivaudu tarkistamaan, kenellä kielto on, ja sitten eri markkinointi yritykset käyttävät omia markkinakielto listojaan, eivätkä noudata Suomessa virallisesti käytettävää markkinointikielto listaa.

Paras keino välttyä markkinoinnilta, on ottaa salainen puhelinnumero!

• prrrrkeleet....

On noita tullut minunkin kohdalle yhtä "mukavia" tapauksia. Yksikin kierrellen haukkui minut tyhmäksi, kun en käyttänyt hyväkseni upeaa tilaisuutta tilata lehti, jota tuskin edes olisin koskaan lukenut.

Nyt minulle on parin viikon ajan soiteltu yhdestä ja samasta numerosta (aina aamupäivisin klo 11 aikaan ja illalla noin klo 16 aikaan.) En tuolloin ole pystynyt vastaamaan, mutta eiköhän siellä joku mukava lehtikauppias soittele. Minulle tuskin kukaan muukaan niin sinnikkäästi soittelisi pari kertaa päivässä, lähes joka päivä. Antaapa kauppiaan soitella ihan rauhassa, en aio vastata. Ei kiinnosta taas kuunnella, miten tyhmä ihminen olen, jos en tilaa heiltä lehteä. :D

• JANmien******

pikku vinkki: älä vastaa omalla nimelläsi numeroo
      n, jota et tunne tai näy puhelimesi näytössä. Lyö
      luuri heti kättelyssä korvaan, tai sano että hake
      masi henkilö ei ole nyt tavattavissa.........niin
      mä olen ruvennut tekemään, lyön luurin korvaan ku
      n joku ääliö soittaa.....en ees kuuntele mitä sa-
      nottavaa niillä sahanjauhokasoilla on........eipä
      oo sen jälkeen soitelleet !
      Kokeilkaapas, saattaa toimiakin !

• Uhrin ystävä

Itselleni eivät puhelimyyjät juuri soittele, mutta eräälle ylikiltille tuttavalleni kyllä ja tiedän, ettei hän ole ainoa.

Hän kyllä sanoo aina, ettei tilaa, mutta yleensä jankuttaminen tehoaa. Vaan eipä mitä, hänelle on puhelinmyyjät myös itkeneet.

• työtäni vain teen

Puolustus puhe puhelinmyyjien puolesta. Olen itsekkin työskennellyt puhelinmyyjänä ja enkä taatusti koskaan enää halua tehdä sitä työtä.

Työssä meille annettiin ohjeet että pitää jatkaa niin pitkään jankkausta asiakkaan kanssa, että hän laittaa luurin kiinni. Ja, jos puhelu katkaistaan on otettava uusi puhelu ja sanoa anteeksi pätkii.. Työpaikallani esimies kierteli huoneessa kuunnellen puheluita ja tuli sanomista, jos näitä neuvoja ei noudatettu ja todella helposti potkut.

Itse en ymmärrä miten tuolla keinoin muka voisi tulla kauppoja, mutta hänen mukaansa monen vuoden kokemuksella niin homma toimii. Joten turhaan otatte yhteyttä yrityksen esimiehiin, hehän myyjille myyntipuheen ja ohjeen antavat. Luultavasti vielä seisovat takana kuuntelemassa puhelua. Riippuu tietysti yrityksestä.

Työtä tehdessä toivoisi myös asiakkailta hieman käytöstapoja, huoraksi haukkuminen ja syytteen nostaminen minua vastaan harhaan johtavan myyntipuheen takia, joka ei todellakaan ole laatimani on aika turhaa. Työtähän sekin on, vaikka aikamoista huijari hommaa mielestäni.

Jos ihmettelette miksi en ottanut jo aiemmin lopareita noin paskasta työpaikasta. Syynä oli se että muutin espanjaan tekemään tuota työtä. Ajattelin, että tekeehän sitä mitä tahansa työtä vähän aikaa tullakseen toimeen, jos saa asua espanjassa edes jonkin aikaa.

Kauhein työ minkä tiedän on mielestäni lehtimyyjillä ja en enää koskaan tahdo sitä työtä tehdä.

• sulle..

paskaduunejakin kannattaa kokeilla niin oppii ymmärtämään muita.

• Pentsiini

Kyllä ne ns. asiakkaat on aika kamalia valehte-
        lemaan,ettei muka ole varaa panna 2 euroa kk:ssa
        johonkin tarjouslehteen. Kyllä siinä pattiin
        ottaa myyjääkin välillä aika tavalla.Pari päivää
        tuli näitä kurjien valittamista kuunneltua,ennen
        kun jätin muille.Ei ole leipä siitä kiinni aina-
        kaan,onneksi.Terv. Ex-lehtimyyjä.

• oikea laitalinkki
        Pentsiini kirjoitti:

Kyllä ne ns. asiakkaat on aika kamalia valehte-
        lemaan,ettei muka ole varaa panna 2 euroa kk:ssa
        johonkin tarjouslehteen. Kyllä siinä pattiin
        ottaa myyjääkin välillä aika tavalla.Pari päivää
        tuli näitä kurjien valittamista kuunneltua,ennen
        kun jätin muille.Ei ole leipä siitä kiinni aina-
        kaan,onneksi.Terv. Ex-lehtimyyjä.

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta tilata yhtään mitään, ei edes 2€/kk, vain puhelinmyyjän iloksi. Lehtimyyjälle ei myöskään tarvitse selitellä mitään syitä tähän. Ymmärrän että lopetit homman, et selvästikään olisi pärjännyt hommassa

• xyz123

Mitä ihmeen asiakkaita? Tehän häiriköitte koti/työrauhaa. Ette te voi pakottamalla saada asiakas-suhteeseen.

Mielestäni puhelinhäiriköinti on vakavampaa kuin nimittely. Toisaalta ei soittajaa olisi siltikään syytä haukkua.

Sitäpaitsi, "teen vain työtäni" ei ole riittävä puolustus. Vaikka laki sen salliikin, niin ei se silti ole hyväksyttävää. Rahaa siitä että on ilkeä ei ole kovin mairittelevaa.

• pödki

Jos ei usko heti niin luuri kiinni tai puhelinpöydälle niin kyllä se lopettaa kun kukaan ei juttele takas 10 minuutiin

• Hiihaa

Eilen klo 14.00 maissa puhelimeni soi ja ruudussa näkyi "tuntematon numero", vastasin ja mieshenkilö esitteli itsensä jostakin firmasta (miehen nimeä ja firmaa en muista), mutta mies mainitsi että soittaa Turusta. Mies yritti olla mukamas hauska ja aloitti puuheenvuoronsa tökeröllä vitsillä ja puhutteli minua etunimellä. Hämäännyin tästä vitsistä, ja siitä että minua puhuttelee täysin vieras ihminen nimellä. Vastasin että "minulla ei ole nyt aikaa jutella mistään lehtiasista, koska olen tunnilla koulussa". Mies sanoi hyvin epäkorrektiin sävyyn" kerroppas Maisa mistä lehtiasiosta me ollaan tässä oikein keskusteltu?" Menin todella hämilleni ja sanoin että minulla ei ole nyt aikaa rupatella, mies sanoi että "no minä soitan tunnin päästä uudestaan". Miehen puhe oli todella töksähtelevää. No parituntia meni aikaa ja noin klo 17.00 puhelimeni soi taas, ja ruudussa oli taas tuntematon numero. Olin päikkäreillä, joten tyydyin vain laittamaan luurin soittajan korvaan, koska ajattelin että kyseessä on sama lehtimyyjä. No pitkin iltaa minulle alkoi tämän jälkeen tulemaan puheluita tuntemattomasta numerosta, ja aina kun vastasi, niin luuri lyötiin minulle korvaan. Puheluita tuli noin kolme kappaletta, joista viimeisin tuli 00.31 yöllä!
      Voisiko kyseessä olla harvinaisen ilkeä ja ääliömainen puhelinmyyjä, joka kostaa sitä minulle että löin hänelle luurin korvaan klo 17 aikaan? Mitä mieltä olette?

• Esme

Hirveetä tollanen.
        Kyllä mä uskon että se voi olla tämä kyseinen lehtimyyjä.. mut toi menee jo häirinnän puolelle..

• joo jooo

Puhelin myyjillä on lista ihmisten nimiä ja niitä soitetaan läpi niin kauan kuin joku vastaa. Ei ole yhtään sen ilkeämpi puhelinmyjä, se vain on käytäntö. Vaikka ärsyttävää se onkin.

• HRA

tosiaan, että joku puhelinmyyjä vaivautuu soittamaan sinulle työaikansa jälkeen? Et sinäkään varmaan tee töitä, kun työpäiväsi loppuu. Soittoaika loppuu 20:30.

• ..............
        HRA kirjoitti:

tosiaan, että joku puhelinmyyjä vaivautuu soittamaan sinulle työaikansa jälkeen? Et sinäkään varmaan tee töitä, kun työpäiväsi loppuu. Soittoaika loppuu 20:30.

Ihan koiran hommaahan se koko puhelinmyynti on, joten ei sitä tiedä minkälainen vatipää sieltä on vetänyt herneen nenään.
        Oma mieleenpainuvin puhelinmyyjä soitti myös keskellä päivää koulussa. Kauppasi Pelit-lehteä ja uskotteli minulle puhelun ensimmäiset 15min, että olin mukamas voittanut jossakin kilpailussa. Aika ovelaa kieltämättä. Vasta kun aloitti tarjousten luettelut, niin tajusin kyseen olevankin puhelinmyyjä. Onneksi sain sanottu myyntipuheiden väliin, että samainen lehti tulee jo tähän talouteen veljeni nimellä... Tajusi sentään lopettaa siihen.

• siku
        .............. kirjoitti:

Ihan koiran hommaahan se koko puhelinmyynti on, joten ei sitä tiedä minkälainen vatipää sieltä on vetänyt herneen nenään.
        Oma mieleenpainuvin puhelinmyyjä soitti myös keskellä päivää koulussa. Kauppasi Pelit-lehteä ja uskotteli minulle puhelun ensimmäiset 15min, että olin mukamas voittanut jossakin kilpailussa. Aika ovelaa kieltämättä. Vasta kun aloitti tarjousten luettelut, niin tajusin kyseen olevankin puhelinmyyjä. Onneksi sain sanottu myyntipuheiden väliin, että samainen lehti tulee jo tähän talouteen veljeni nimellä... Tajusi sentään lopettaa siihen.

"Ihan koiran hommaahan se koko puhelinmyynti on"

Tämän takiahan kaikki käytöstavat unohdetaan molemminpuolin puhelimessa. Nuoret puhelinmyyjät on välillä ihan sikoja, huijareita ja tyrkyttäjiä, kun taas asiakkaat kohtelevat jokaista puhelinmyyjää pahemmin kuin koiraa. Ei mitään käytöstapoja. Puhelinkulttuuri on muutenkin nykyään sellaista että langalla voi sanoa ja tehdä mitä vaan, samoin kuin netissä. Kasvotusten oltais ihan hiljaa ja nyökyteltäisiin vain :D Nössöjä tää kansa on täynnä :D

• nyk. puhelintyttö

Hei nyt kuules ilmoitat äijän nimen sinne kunto-plussalle tai jotain. teet kunnon valituksen, vaikka kirjallisesti. teet sen vaikka tuonne kuluttaja-asiamiehelle tai jotain. mä teen tällä hetkellä puhelinmyynti (en lehtiä mut kuitenkin) ja asiakaspalvelu hommia ja mua suorastaan vituttaa nää paskat myyjät! löytyy kyl sellasta huijarisakkia et huh huh. mut pakko sanoo et niin on nää firmatkin. puhelinmyyntiala on suomessa ihan perseestä ja työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia. harvoin löytää hyvän firman jossa voi tehdä työnsä asiallisesti ja kohteliaasti. en mä ainakaan jankkaa puhelimessa ollenkaan ja saan myyntiä tosi hyvin. pää asiassa asiakkaat on tyytyväisiä kun asiasta on keskusteltu, koska usein puhelimessa saa järkevistäkin jutuista alennuksia. itte esim. tilaan lehdet aina puhelinmyyjiltä kun saa pätkät halvalla, mut oon tosi varovainen niiden kaa sillai et kijoitan nimen ja firman aina ylös.
      Olin vuoden sellaisessa firmassa jossa tehtiin kuus tuntii töitä joista maksettiin vain viis. jos olit sairaana niin lappu oli toimitettava mut ei maksettu palkkaa, jos tulit raskaaksi se oli potkut samantien. palkka kusi ja pomot kohteli ku roskaa ja nimenomaan painosti myymään agressiivisesti. lähin kävelemään. kyl työntekijöidenkin pitäis älytä olla tukematta tuollaista sontaa ja muiden kusettamista puhelimessa.
      Mut sit on toinen juttu minkä olen huomannut tässä työssä. Se miten noloja ihmisiä on olemassa. tiedän et se johtuu puhelinmyyjien huonosta maineesta, mut miten ihmeessä ihmiset voi käyttäytyä niin älyttömästi puhelimessä! en ymmärrä. sen tiedän et kotona on opetettu et kaikkia pitää kunnioittaa ja jos toinen ei sua kunnioita niin ei sun tarvii nolata ittees että sä saat sille toiselle lyötyä luun kurkkuun. pahimmat on naiset. kyl välil säälittää ne aika paljon! :D

• gthmj

Nyt sua pännii...mutta mä löysin tosta koomisia piirteitä. Joskus sua naurattaa toi juttu. Mä oon kanssa niin kyllästynyt noihin lehtimyyjiin. Olen perunut nyt kaikki neljä lehteäni, ja joka viikko mulle yrittää soittaa muutaman kerran päivässä aina joku tilaaja. Mä en jaksa olla enää kuunteleva osapuoli, kun en kerra ole tilaamassa heiltä yhtä ainoaa lehteä. mä ilmoitan heti alkuun ei kiitos, en tilaa lehtiä. Jos myyjä jatkaa puhetta siitä huolimatta...mä laitan hiljaa luurin kiinni. Teen jokaiselle saman. Eipähän enää soittele niin useasti

• M39

Niin, itse olen käynyt noita numeroita pistämään puhelimen muistiin sitä mukaa kun niitä aina uusiakin tulee, siis joihin olen vastannut ja näin ollen siis tiedän että ko. numerosta on siis aikaisemminkin soitelleet nämä kaiken maailman "lehtityrkkyrit", joiksi olen jokaisen ko.ryhmään kuuluvan numeron puhelimessani nimennyt. Ja ihan on useamman kerran sattunutkin niin että ovat samoista numeroista soitelleetkin niin helppohan se on silloin jättää vastaamattakin. Joskus aikoinaan vastailinkin aina noihin "outoihin" numeroihin, niin mikäpä siellä olisi yleensä ollut kuin lehtikauppias, ja vieläpä ihan useamman lehden voimalla, nimittäin siltä varalta jos ensimmäinen ei miellyttänyt. Tietysti työtäänhän nämä myyjät vain tekevät mutta ärsyttää tosiaankin se mikseivät voi uskoa kerralla jos sanoo ettei halua tilata tällä kertaa vaan myyjä alkaa jankkaamaan, niin se jos mikä on tosiaankin ärsyttävää jonka seurauksena on joskus kieltämättä tullut "paiskattua luurikin korvaan" myyjälle. Toinen konsti on itsellä ollut että ensin vähänaikaa kuuntelee sitä (,joskus jopa tuntunut että suoraan paperilta luettua) juttua mitä sieltä tulee ja vastailee harvakseltaan, ja sitten katkaisee puhelun kesken lauseen ja pistää sitten luurin pois päältä kokonaan ja antaa olla pois päältä puolisen tuntia mahdollisen uudelleensoiton varalta, jolloin vastapuolelle jää se kuva että akku loppui.

• Pertti Perusheppu

Minulla loppuivat ainakin sähkö- yms. myyjiltä soitot tykkänään aika yksinkertaisella tavalla. Yhteen väliin soittelivat lähes joka päivä Vattenfallilta tms. firmalta, en nyt tarkkaan muista. Alkuun sanoin vain kohteliaasti kiitos ei ja suljin puhelimen, mutta eiväthän ne sitä uskoneet. Sitten kerran kun taas eräs sirpakan kuuloinen neiti-ihminen soitti, kysyin aivan kohteliaasti:

"Anteeksi, mutta voisitteko selittää miksi minun tarvitsisi solmia sähkösopimus, kun sähkö kuuluu minulla jo valmiiksi halpaan vuokraan?" (Puhuin vieläpä totta, asun opiskelijakämpässä)

Neiti meni hiukan hämilleen mutta yritti sitten tyrkyttää vesisopimusta. No, selitin vain että valitettavasti sekin kuuluu vuokraan ja etten edes kykenisi maksamaan erillistä vesilaskua, että ei kiitos tällä kertaa. Puhelimesta kuului aika alistuneen oloinen ääni:

"No tämä taisi sitten olla aika turha puhelu."

Minä kohteliaasti myönsin että taisi olla ja toivotin hyvät päivänjatkot. Sähkösopimusten tyrkyttäminen loppui kuin seinään, eikä minun tarvinnut olla edes tyly. Muukin puhelinmyynti on vähennyt kummasti kun olen aina vain sanonut ettei näillä opintotuilla mitään lehtiä tai luontaistuotteita maksella, palataan asiaan sitten kun ruuan jälkeen jää jotain käteenkin. Ovat tainneet laittaa merkinnän "köyhä paska" tietojeni viereen.

• puh.myyjä

Todellakin hyvä tapa sanoa asiallisesti ja ystävällisesti, ettei aio tilata mitään.

Kunpa, edes yksi asiakas päivässä olisi noin kohtelias ja toivottaisi vielä hyvää päivän jatkoa niin puhelinmyyjälle se on ihana piristys. Onneksi sellaisia ihmisiä löytyy, vaikkakin aika harvassa ovat.

• Memmu86

Viime syksynä tilasin apu-lehden tarjoushintaan, synkimmäksi talvi ajaksi. Tyytyväinen olen lehteen ollut, ei siinä mitään. Mutta...
      tässä helmikuun alkupuolella, kahden viikon sisään soittu tyyppi apu-lehden kustantajalta ja tiedusteli haluanko jatkaa tilausta. Kahdella ensimmäisellä kerralla maltti piti hyvin ja muistin olla kohtelias (olenhan itsekkin samalla alalla, ja kaupaan puhelimitse vakuutuksia) kolmannella kerralla karjuin puhelimeen niin perkeleesti, kun minusta vain ääntä lähtee, et "mikä perkele se on, kun ei kerta sanomisella kalloon mene, että EN JATKA TILAUSTA" tulipa siinä kaikkea muutakin julkaisu kelvotonta mainittua. Mut eipä ole kuulunut mitään sen jälkeen apu-lehtien edustajista.

• Nimetön

jotain lehtimyyjille takaisin.. "tilaan lehtes jos ostat multa sen ja sen.." tai siis ensimmäisenä aina etten tilaa mitään ja jos se myyntipuhe jatkuu niin rupeen kauppaan tavaraa takaisin.. tosin vielä en ole kauppoja mistään saanut kyseisellä tavalla aikaan.. mutta eipä ole lehtimyyjäkään minulle..

Enpä muista mikähän oli kaupattava tavara tai palvelu kun kerran soittelivat työpuhelimeen.. alko kyseleen tietoja ja yks kysymys oli että oletko töissä? haloo, yritysliittymä, siihen todennäköisesti vastaa joku työssäkäyvä ihminen..

aikanaan alkoi jostain syystä tulla kappa ahl:n mainoksia postissa, ihan suoraan minulle osoitettuja.. niitä jonkin aikaa tuli ja rupesin soittelee yritykseen ett poistakaapas minut postituslistaltanne.. useampia soittoja ja koskaan ei luurin päähän saatu sitä ihmistä jolle asia ois kuulunut.. tästä vittuuntuneena laitoin sähköpostia yrityksen toimitusjohtajalle suoraan. alkoi tapahtumaan, tuossakin oli aika jännä juttu ett kysyin ett mistä he on saanut minun tiedot rekisteriinsä.. tj selvitti ja sai kuulla jostain, muistelen että oli yrityksen ulkopuolinen taho, että olen osallistunut kilpailuun paikassa jossa en ole koskaan käynyt!!!! pyyteli minun osoitetietoja että voivat poistaa minut rekisteristä, ihmettelin että tietävät minun kilpailuun osallistumispaikan muttei tiedä minun tietojani.. noo mutta loppui mainosten tulo, kiitos tämän tj:n toiminnan.

aikanaan tilasin saksasta levyjä, kun olivat silloin vielä niin halpoja siellä että homma kannatti.. no kun sinne olikos nierleen, teki tilauksen niin automaattisesti joutui postituslistalle.. sivuilla kyllä oli painike johon tietonsa syöttämällä piti saada tietonsa pois heidän postituslistaltaan.. mutta kas kummaa kun ei moinen toiminut.. asiakaspalveluun laitoin postia että poistakaa tiedot kun ei muuten näy poistuvan.. jankuttivat että käytä sitä painiketta siinä sivulla.. poltinpa taas käämit ja katselin sivun läpi ja löysin toimitusjohtajan nimen.. eipäs oltu kerrottu s-postiosoitetta mutta ei liene vaikea arvata että on muotoa [email protected].. tj hoiti homman ja mainosten tule loppui...

Jos ei niitä pikkuisia asiakaspalvelua hoitavia kiinnosta hoitaa työtää niin suoraan yhteys yrityksen toimitusjohtajaan... ainakin vielä itsellä toiminut.. Kun tuntuu että näissä palvelutehtävissä on joskus näitä ihmisiä jotka luulee olevansa jotain ja pienet asiat ei kiinnosta.. niin kun se toimitusjohtaja ehkä haluaa kuitenkin pitää sitä firman hyvää mainetta yllä, ja hänelle tuo asia voi olla pieni juttu hoitaa.. ja kun yleensä tj, oli yritys mikä tahansa, sanoo haluavansa jotain, niin alaiset toimii...

• liittymä

Minulla oli myös noita huolia. Ostin Ärrältä liittymän. Nyt saan olla rauhassa. Tähän liittymään soittaa vaan ne ihmiset, kenelle olen antanut numeroni.

• asiakkaita

On asiallisiakin puhelin myynti firmoja, jotka maksavat palkat ja eivät painosta asiakkaita, kuten esimerkiksi Mega.

Jostkut ovat periaatteesta puhelinmyyntiä vastaan, vaikka puhelin myynnissä usein onkin parempia tarjouksia.

Puhelinmyyjä ei voi tietää asiakkaan tilannetta
      etukäteen miten ärtynyt hän on jo valmiiksi tai ei ole. Eli on myös monelaisia asiakkaita.

Lisäksi hän toimii oman työaikansa puitteissa ja esimerkiksi toisille jo puoli yhdeksän aikaan illalla on liian myöhäinen soittoaika, vaikka puhelin myyjän työaika kestää yhdeksään.

Tässä tapauksessa ei ole puhelinmyyjän syy, jos hän soitta liian myöhään illalla.

• tuntemattomiin numeroihin j...

Tämä Suoramarkkinointi Mega on viimeisen viikon aikana soittanut kolmella eri numerolla puhelimeeni...taktiikkaako?. Viimeksi soittivat tänään. Kieltämättä ärsyttävää tällainen menettely. Ymmärrän kyllä, että leipäänsähän he vain tienaavat.
        Olen yksinkertaisesti jättänyt vastaamaatta jokaiseen puheluun. On kai minullakin oikeus olla vastaamatta tuntemattomiin numeroihin, jos en halua (tilata).

• PUHELINMYYNTI KIELTO

O600-13404 8.30-18.00 kESTÄÄ 1-2KK ETTÄ KUNNOLLA VOIMASSA ,MUTTA LOPPUU KAUPITTELU.jOS SOITTAAVAT VOIT SANOA ETTÄ PUHELIMYYNTI KIELTO ON ILMOITETTU. SOPIMUS ON VOIMASSA 3 VUOTTA KERRALLAAN.TOIMII AINAKIN MINULLA,ENNEN SOITTIVAT MONTA KERTAA VIIKOSSA.

• Ärsyttävän rikas lehtimyyjä

Hahahahaahha te haisevat tollot siellä puhelimessa.
        Jos te ette tilaa niin laitan tilauksen tulemaan joka tapauksessa. Hahahahaha siinähähän sitten selvitätte asiakaspalveluun hahahahaha. Vastaatte puhelimeen haloo ja moi ja niin edelleen hahahahaha.
        Teitä riittää ja somalitkin on alkanut tilaamaan että iniskää rauhassa hahahahahaha laittakaa niitä numeroitanne suoramarkkinointikieltorekistereihin.
        Olettehan tietoisia siitä että suoramarkkinointikieltorekisterin vanhentuneet tiedot myydään eteenpäin hahahahahahahaa hähähähähähä te haisette pahalle ja olette urpoja hähähäh

• otan numerosi ylös kun soitat
        Ärsyttävän rikas lehtimyyjä kirjoitti:

Hahahahaahha te haisevat tollot siellä puhelimessa.
        Jos te ette tilaa niin laitan tilauksen tulemaan joka tapauksessa. Hahahahaha siinähähän sitten selvitätte asiakaspalveluun hahahahaha. Vastaatte puhelimeen haloo ja moi ja niin edelleen hahahahaha.
        Teitä riittää ja somalitkin on alkanut tilaamaan että iniskää rauhassa hahahahahaha laittakaa niitä numeroitanne suoramarkkinointikieltorekistereihin.
        Olettehan tietoisia siitä että suoramarkkinointikieltorekisterin vanhentuneet tiedot myydään eteenpäin hahahahahahahaa hähähähähähä te haisette pahalle ja olette urpoja hähähäh

ja ilmoitan poliisille jos alkaa tulla lehtiä. pistävät sinut sitten tiilenpäitä lukemaan. RUAHHHAHHAAA

• iskias

ja luuri pöydälle, tee työtäs, kyllä se siitä häipyy ja soittajan rahaa palaa. En viitsi edes kuunnella.

• välillä pakosta

Niin, siis viime kesänä soitti mullekin samaisesta firmasta myyden samaa lehteä mies henkilö, joka oli mielestäni turhan sitkeä... Vastasin puheluun joka oli ´tuntematon numero´. No en ehtinyt edes nimeäni sanomaan, kun alkoi suoraan paperista luetun kuuloinen myyntipuhe litania, joka kesti yli 20min. En saanut minkäänlaista sanaa väliin, joten iskin puhelimen pöydälle ja jatkoin tekemisiäni kunnes luurista kuului:Haloo...? vastasin: niin ja taas alkoi se sama litania vaikka yritin kuinka sanoa, että en tilaa. Lopulta sain kieltäydyttyä ja iskin luurin kiinni. Tottahan on että myös he tekevät työtään, mutta voisi ehkä hieman miettiä kuinka kauan on järkevä puhua yhteensoittoon jotta asiakas jaksaa vielä kuunnella...

Tosin löytyy myös myyjiä joiden kanssa voisi keskustella vaikka koko päivän ja välillä teen myös niin että saatan ihan vain huvinvuoksi alkaa haastaan myyjää ja kyseleen tyhmiä kysymyksiä ja lopulta kieltäydyn kohteliaasti, ja saan vielä kohteliiat päivänjatkot takaisinkin ;) myyminen on vastavuoroista touhua, joten kannattaa joskus kokeilla vain puhelinmyyjien kanssa juttelua :)

• Olen ulkomailla ja joutuisin viela maksamaan laskun kele

• suoramarkkinointikielto

Ainakin minulla on tepsinyt:

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu 0600 13404

Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

ASML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.

ASML:n jäsenyritykset, lista

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=13

• totta123

Puhelinmyyntifirmoihin on
      ujutettu psykologisia tekstejä,
      joita seuratessa jankkaaminen
      ja "väitökset" jatkuvat.

Insinööritieteet ovat vahvemmat.
      Jos ei käy, sillä siisti.
      Insinöörimäinen myyjä kiittää
      kohteliaasti ja toivottaa
      hyvät illat.

• M39

Voihan sinne, kun ensin on selvinnyt mistä puhelu tulee/mitä koskee, niin sanoa simppelisti vain että "Kiitos ei ja hei", ja "lyödä" luurin kiinni, joskus tullut noinkin tehtyä..;))

• vaikka että...
    • Tai ainakin samasta lehdestä. Minä myös sanoin kohteliaasti etten aio ostaa enkä tilata mitään. Mutta myyjä alkoi töykeänä vaan vaatia että saisiko silti kertoa tarjouksen ja kun edelleen kieltäydyin kuuntelemasta alkoi hän moittimaan mua siitä ettei mua muka kiinnosta kunto ja kauneus ja terveys. Sillon mullakin paloi hihat. Ihan kuin joku lehtimyyjä määrittelis sen mikä ketäkin kiinnostaa. Ei onneksi mulle soittanut enää perään.

• haistatteli...

Pyysin todistusta KELAA varten Peijaksesta. Kun eivät sitä käynin aikana antaneet, niin lähetin kirjeen. Reetta Varis -niminen naishoitaja soittikin minulle ja ALKOI HAISTATTELEMAAN ALAPÄÄTÄ. Kun kysyin kenen kanssa keskustelin hän alkoi inttää ettei hänen tarvitse kertoa NIMEÄÄN. No NIMI selvisi omalta terveysasemalta saamastani soittoraportista. IKÄVÄÄ VAIN, että Peijaksen johtajalääkäri JARMO KANTONEN valehteli "kunnian ja omantunnon kautta", ettei tietäisi kuka heiltä on soittanut. Jokaisesta soitosta jää SOITTAVAN HENIKILÖN TIEDOT Vantaan kaupungin/Peijaksen järjestelmään.

• sitten?

Pistä lakimies asialle niin saa sekä johtaja että hoitaja kunnon sanktiot ja sinä saat oikeutta.

Turhaan täällä itket että soittotiedot jää näkyviin jos et uskalla pistää asiaa eteenpäin.

• spices79

Kyllä saa odottaa käytöstapoja. Jos joku käyttäytyy noin tökerösti, niin siitä voi ilmoittaa tyypin esimiehelle. Johan tossa menee firman mainekin.

Puhelimitse myyminen on rankkaa, koska palkan suuruus riippuu yleensä siitä saatko myydyksi mitään. Vai et.

On myös vaikeaa kaupata ihmisille tuotetta, jota et voi esitellä. Pitää pärjätä pelkällä puheella. Minäkin kokeilin noita hommia opiskeluaikanani. Mutta ei ollut minun juttuni. epämiellyttävää puuhaa, kun et voi nähdä toista ja mietit kokoajan mahdatko häiritä häntä?

Jos sama tyyppi kuitenkin soittaa vielä kerran, niin ilmoita asiasta hänen pomolleen. Tommoiset pilaavat muiden myyjien maineen ja oman firmansa myös.

• vähän

Onpa ollut uskomattoman törkeä soittaja! Itse ilmoittaisin hänen työnantajalleen. Tällaiset tyypit ovat juuri niitä, jotka pilaavat kaikkien (asiallisten ja mukavien) puhelinmyyjien maineen, ja kohta kaikki ihmiset suhtautuvat automaattisesti negatiivisesti kaikkiin puhelinmyyjiin.

Itse olen joskus kuullut, että jossakin lehtitalossa oli koulutettu puhelinmyyjiä niin, että "vasta seitsemäs 'ei' on oikeasti 'ei'". Siis huh huh! Ei kai tuolla taktiikalla mitään myydä, jos ei yhtään kunnioiteta ihmisiä (mahdollisia asiakkaita) ja sitä mitä he sanovat! Jos haluaa myydä jotain, niin eikö silloin kohtelias ja kunnioittava asenne ja käytös olisi paras valttikortti? Kaikki eivät kuitenkaan tilaa, ja se on fakta joka täytyy vain hyväksyä.

Kokonaan toinen asia on se, että kuulemma näissä puhelinmyyntifirmoissa työntekijöitä riistetään ihan kympillä. Palkkaa saa vain jos on myyntiä, eikä ole välttämättä minkäänlaista pohjapalkkaa. Se tietysti aiheuttaa varmasti käsittämättömiä paineita myydä, ja jotkut sitten sortuvat yrittämään sitä väkisin. Mutta silloin ei tule kyllä kauppoja.

Tsemppiä vain kovasti ASIALLISILLE puhelinmyyjille!

• Räkäpäämyyjä

Miksi ihmeessä te jotenkin haluatte kiemurrella pois myyntitilanteesta? Olette varmasti samalla munattomuudella kusessa lomalla ollessanne. Pelottaa teitä niin että housut kellastuu kun tullaan tyrkyttämään tavaraa, esitteitä ja ruokalistoja. Hahahahahahaha.
        Edelleen puhelinmyyjät unohtaa samalla sekunnilla teidän lätinät kun puhelu loppuu. Hähähähähähä te haisette asiakkaat pahalta ja olette urpoja. Hähähähähä ensi puhelulla pakotan teidät tilaamaan hähähähä.

• ei ole
        Räkäpäämyyjä kirjoitti:

Miksi ihmeessä te jotenkin haluatte kiemurrella pois myyntitilanteesta? Olette varmasti samalla munattomuudella kusessa lomalla ollessanne. Pelottaa teitä niin että housut kellastuu kun tullaan tyrkyttämään tavaraa, esitteitä ja ruokalistoja. Hahahahahahaha.
        Edelleen puhelinmyyjät unohtaa samalla sekunnilla teidän lätinät kun puhelu loppuu. Hähähähähähä te haisette asiakkaat pahalta ja olette urpoja. Hähähähähä ensi puhelulla pakotan teidät tilaamaan hähähähä.

vara edes lomailla muualla kuin valtion kustantamassa pakkohoito laitoksessa,häh,häh,häh.

• exmyyjä
        ei ole kirjoitti:

vara edes lomailla muualla kuin valtion kustantamassa pakkohoito laitoksessa,häh,häh,häh.

olette aivan oikeassa, puhelinmyyjiä todella koulutetaan uskomaan vasta kuudes "ei" tai luuri korvaan. (mikä ei muuten yllättäen ole mukavaa kun sitä sattuu 100 kertaa työpäivän aikana..)
        esimies seisoo selän takana ja kuuntelee puhelua, jos myyjä hänen mielestään "luovuttaa" liian helpolla tulee kommenttia: älä usko eitä, jatka jatka vaan, kyl se lopulta tilaa, jne.
        työ oli huonosti palkattua ja ahdistavaa esimiehen niskaan hengittämisen ja asiakkaiden epäasiallisen käytöksen vuoksi. onneksi tajusin lähteä ajoissa.. mutta onhan se työtä jota on pakko tehdä jos ei ole vaihtoehtoa.
        olen kyllä samaa mieltä että aloituksessa mainittu myyjä on täysi mäntti ja pilaa hyvien myyjien maineen.
        mutta ihmiset: käyttäytykää niin kuin toivoisitte teitä kohtaan käyttäydyttävän, myös puhelimessa.. =)
        kun minulle soitetaan ja kaupataan lehteä jota en halua tilata, sanon kohteliaasti että säästetään molempien aikaa ja soita seuraavaan numeroon, ehkä sieltä tärppää.
        ja kyllä; me myyjät nauramme kahvitauoilla vatsamme kipeiksi kun jaetaan "päivän parhaat selitykset/kieltäytymiset/puhelun lopetukset". pakkohan niille on nauraa, ei sitä työtä jaksaisi muuten päivääkään. =)

• fhsdfjkhsdj
        exmyyjä kirjoitti:

olette aivan oikeassa, puhelinmyyjiä todella koulutetaan uskomaan vasta kuudes "ei" tai luuri korvaan. (mikä ei muuten yllättäen ole mukavaa kun sitä sattuu 100 kertaa työpäivän aikana..)
        esimies seisoo selän takana ja kuuntelee puhelua, jos myyjä hänen mielestään "luovuttaa" liian helpolla tulee kommenttia: älä usko eitä, jatka jatka vaan, kyl se lopulta tilaa, jne.
        työ oli huonosti palkattua ja ahdistavaa esimiehen niskaan hengittämisen ja asiakkaiden epäasiallisen käytöksen vuoksi. onneksi tajusin lähteä ajoissa.. mutta onhan se työtä jota on pakko tehdä jos ei ole vaihtoehtoa.
        olen kyllä samaa mieltä että aloituksessa mainittu myyjä on täysi mäntti ja pilaa hyvien myyjien maineen.
        mutta ihmiset: käyttäytykää niin kuin toivoisitte teitä kohtaan käyttäydyttävän, myös puhelimessa.. =)
        kun minulle soitetaan ja kaupataan lehteä jota en halua tilata, sanon kohteliaasti että säästetään molempien aikaa ja soita seuraavaan numeroon, ehkä sieltä tärppää.
        ja kyllä; me myyjät nauramme kahvitauoilla vatsamme kipeiksi kun jaetaan "päivän parhaat selitykset/kieltäytymiset/puhelun lopetukset". pakkohan niille on nauraa, ei sitä työtä jaksaisi muuten päivääkään. =)

heh onpas paljon lukijoita ja kommentoijia tällä sun alkuperäisellä purnauksella... ootko jo toipunut tästä ilkeästä lehtimyyjästä ja päässyt jo eteenpäin elämässä? vieläkö kenkä puristaa?

• Jallu

Yritys,josta uutisissa on ongelmia,vähän ajan päästä työkännykkään soi,koskas tavataan tarjousten esittely iloisissa asioissa,kun uutiset ovat murtavat mielenrauhan väkivalta ja kuolemantapaukset ja niiden jatkojuttuja nytkö aika iloisiin tapaamisiin?Mitä ongelmia,kun uutisetkin mainitsee.Jos media kertoo vakavista tapauksista olisi syytä harkita,mitä sanoo toiselle!Siis asiallista ja kaiutin päällä,että kaikki kuulee,koska työhälyt kuuluu monille.

• yri-yri

Markkinoidessa pitäisi ottaa huomioon kenelle asia on tarkoitettu.Ei myöskään sairaalasta tai työpaikalta voi kuka tahansa lähteä keskustelemaan aggressiivisesti käyttäytyvien soittajien perään,kun heräämöstä tulee huonossa hapessa jo perään työhälypuhelin pärähtää tuu tänne.Tulipa mieleen,kuinka korvaamaton onkaan,tuleeko kukaan toimeen sillä välin,kun toivun työtuntoiseksi ja kuulla taas kaikenlaista asiakas,ehkä haluaisi itse kuulla,mitä ollaan pulassa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe