Varmaa Yamaha laatua Japanista, vuosia takana vasta 30 ja loppua ei näy.
Valintani "koin syömän" Yamahan tai Amerikan uusie Eetekkien/Kiinalaisten Mercuryiden välillä on helppo. Se on vaan sillee, että Yamahaan voi luottaa vielä kolmenvuosikymmenen käytönkin jälkeen. Etekkejä päivität kerran kuukaudessa ja Mercuryn puhki syöpyneitä rikiputkeja paikkaat jo kolmen vuoden käytön jälkeen. Ole tarkka, ota Pirkka.
Yamaha 55
27
4829
Vastaukset
- menneen talven lumia
Yamaha on jo pitkään ollut kaikkea muuta kuin Japanilainen. Itseasiassa 55 hv 2 sylinterinen oli niitä viimeisiä. Joten jos sulla on sellanen niin älä hävitä sitä.
- Waldiski
Kyllähän ne vieläkin vaan valmistetaan Japanissa, myös Ranskassa on valmistusta.
Toista se on esim. Suzukia kun tehdään Thaimaassa ja Mercury kun tehdään Kiinassa.
Että näin tällä kertaa. - parempi kuin
Onko asia niin että japsi "osaa" tehdä hyviä perämoottoreita,mutta autoja se ei osaa.Joteski tuli vaan mieleen ku näitä palstoja selailee
- kakspytty
On Yamaha 55 ae jostain 70 luvulta.kipinä hukassa.Mikä pettää kipinäpuolella
yleensä? Kone on kärjetön malli. - apukone
Starttimoottoria kaipailen,kone jammu 55 Ae 70 luvulta,muuten pelaa hienosti.
Jos jollain on tietoa,niin vinkki no 050 5262705 - Yamaha ei pamaha
apukone kirjoitti:
Starttimoottoria kaipailen,kone jammu 55 Ae 70 luvulta,muuten pelaa hienosti.
Jos jollain on tietoa,niin vinkki no 050 5262705Löytyikö starttimoottori? Jos löytyi niin voisitko vinkata?
Waldiski kirjoitti:
Kyllähän ne vieläkin vaan valmistetaan Japanissa, myös Ranskassa on valmistusta.
Toista se on esim. Suzukia kun tehdään Thaimaassa ja Mercury kun tehdään Kiinassa.
Että näin tällä kertaa.Minun suzukissa lukee kyllä japan vm14.
- Mutta aika on mennyt
Etkö oo huomannu, että, aika ei pysy paikallaan? Siispä sullakin on pelkkä haave menneistä ajoista käsissäsi.
Nyky E-tegit pistää sinun moottorisi tullen mennen ja palatessakin paskarinkiin.
Paahan viivalle!- Vanhassa vara...
Mainosmiesten uskomuksia täällä toistellaan. Kivempi se on ajella sillä veneellään kuin nostella sitä ylös kesken kauden ja viedä "softanpäivitykseen" tai pelätä jonkun oudon nykimisen jälkeen tuolla merellä että "koska se sammuu" ja nähdä kauhukuvia päässään. Kun on maksanut itsensä kipeäksi ja "osari" rassaa vielä vuosia, on pakko mennä vaikka ei enää oikeasti mieli teekään.
Mistähän se johtuu että 7,5hv evari vuodelta 80? (en enää muista) toimii isältä pojalle? Vaikka on käynyt 80-luvun lopulla vetessäkin koko vekotin ? Tai sitten 60hv 3-mukinen -87 yamaha? Toimii vaan, toimii vaan. Ei tartte kuin peräöljyt kaudessa ja tulpat noin joka toinen vuosi, makeavesihuuhtelu. Ikinä ei ole kumpikaan koneista jättänyt vesille, eikä mitään remonttia tehty pienemmän koneen alapään stefojen vaihtoa lukuunottamatta ja evarissä pitää muistaa "käynnistystsydeemiä" silloin tällöin voidella. Vesille ne laitetaan toukokuussa kun alkaa kalastus, viime syksynä norminosto n. loka-marraskuun vaihteessa.
Sen kun näkisi näillä nykyvermeillä. En käsitä sitä miksi näistä nelareista ja uuden sukupolven tekeistä maksetaan vielä jotain 10 vuotiaina. Ite en maksaisi kuin ehjän alapään hinnan. Jos kansi halkeaa tai jotain, ei kannata enää korjata ovat sen verran kalliita.
Tällainen ehkä vähän kriittinen, mutta kuitenkin omiin kokemuksiin perustuva näkemys - Vanhassa vara...
Vanhassa vara... kirjoitti:
Mainosmiesten uskomuksia täällä toistellaan. Kivempi se on ajella sillä veneellään kuin nostella sitä ylös kesken kauden ja viedä "softanpäivitykseen" tai pelätä jonkun oudon nykimisen jälkeen tuolla merellä että "koska se sammuu" ja nähdä kauhukuvia päässään. Kun on maksanut itsensä kipeäksi ja "osari" rassaa vielä vuosia, on pakko mennä vaikka ei enää oikeasti mieli teekään.
Mistähän se johtuu että 7,5hv evari vuodelta 80? (en enää muista) toimii isältä pojalle? Vaikka on käynyt 80-luvun lopulla vetessäkin koko vekotin ? Tai sitten 60hv 3-mukinen -87 yamaha? Toimii vaan, toimii vaan. Ei tartte kuin peräöljyt kaudessa ja tulpat noin joka toinen vuosi, makeavesihuuhtelu. Ikinä ei ole kumpikaan koneista jättänyt vesille, eikä mitään remonttia tehty pienemmän koneen alapään stefojen vaihtoa lukuunottamatta ja evarissä pitää muistaa "käynnistystsydeemiä" silloin tällöin voidella. Vesille ne laitetaan toukokuussa kun alkaa kalastus, viime syksynä norminosto n. loka-marraskuun vaihteessa.
Sen kun näkisi näillä nykyvermeillä. En käsitä sitä miksi näistä nelareista ja uuden sukupolven tekeistä maksetaan vielä jotain 10 vuotiaina. Ite en maksaisi kuin ehjän alapään hinnan. Jos kansi halkeaa tai jotain, ei kannata enää korjata ovat sen verran kalliita.
Tällainen ehkä vähän kriittinen, mutta kuitenkin omiin kokemuksiin perustuva näkemysJa tietysti huollossa pitää vaihtaa sinkkejä silloin tällöin. Jamahaan n joka toinen vuosi, evariin en muista. Yamahan trimmipumpun kuori on hiottu ja maalattu joskus -90 luvulla.
Vanhassa vara... kirjoitti:
Mainosmiesten uskomuksia täällä toistellaan. Kivempi se on ajella sillä veneellään kuin nostella sitä ylös kesken kauden ja viedä "softanpäivitykseen" tai pelätä jonkun oudon nykimisen jälkeen tuolla merellä että "koska se sammuu" ja nähdä kauhukuvia päässään. Kun on maksanut itsensä kipeäksi ja "osari" rassaa vielä vuosia, on pakko mennä vaikka ei enää oikeasti mieli teekään.
Mistähän se johtuu että 7,5hv evari vuodelta 80? (en enää muista) toimii isältä pojalle? Vaikka on käynyt 80-luvun lopulla vetessäkin koko vekotin ? Tai sitten 60hv 3-mukinen -87 yamaha? Toimii vaan, toimii vaan. Ei tartte kuin peräöljyt kaudessa ja tulpat noin joka toinen vuosi, makeavesihuuhtelu. Ikinä ei ole kumpikaan koneista jättänyt vesille, eikä mitään remonttia tehty pienemmän koneen alapään stefojen vaihtoa lukuunottamatta ja evarissä pitää muistaa "käynnistystsydeemiä" silloin tällöin voidella. Vesille ne laitetaan toukokuussa kun alkaa kalastus, viime syksynä norminosto n. loka-marraskuun vaihteessa.
Sen kun näkisi näillä nykyvermeillä. En käsitä sitä miksi näistä nelareista ja uuden sukupolven tekeistä maksetaan vielä jotain 10 vuotiaina. Ite en maksaisi kuin ehjän alapään hinnan. Jos kansi halkeaa tai jotain, ei kannata enää korjata ovat sen verran kalliita.
Tällainen ehkä vähän kriittinen, mutta kuitenkin omiin kokemuksiin perustuva näkemysKannatta kuitenkin tarkastaa nämä 6-kymppisen voiteluventtiilit.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8271352#comment-39244399- Kehitysmaa Amerikast
Eipä Amerikanmaalla kovin kehitystä tapahdu. 60 Etekki kaksisylinterinen ravistaja. Terhikin kehitti jo 70 luvulla kolme sylinterisen 40 hp:n moottorin. Peräkin on Etekissä 60 luvun muoteilla ja sorveilla tuunattu. Yammulla vaan nautitaan kesästä.
- Menopelit
Palasin aikaan menneeseen ja hankin muutaman Volvo Pentan/Archimedeksen
70-80 luvuilta.Kyllästyin uudempiin muun merkkisiin kun niissä on paljon
ylimääräistä roinaa.Volvoissani on juuri ne mitä tarvitaan,ja kaikki hyvin esillä.
Kunnon peruskakstahti.Nyt on varaosaa hyllyssä jos satuisi tarvitsemaan,on
ropellia, alaosaa, vesipumppuosaa,sytkäpuolta,ym.Ei maksaneet montaa
satasta.Nyt on telineessä 600 VP ja 55 Archimedes valmiina lähtöön,veneen
perässä 600 VP odottaa innolla päästä tuuppaan. - Anonyymi
Vanhassa vara... kirjoitti:
Mainosmiesten uskomuksia täällä toistellaan. Kivempi se on ajella sillä veneellään kuin nostella sitä ylös kesken kauden ja viedä "softanpäivitykseen" tai pelätä jonkun oudon nykimisen jälkeen tuolla merellä että "koska se sammuu" ja nähdä kauhukuvia päässään. Kun on maksanut itsensä kipeäksi ja "osari" rassaa vielä vuosia, on pakko mennä vaikka ei enää oikeasti mieli teekään.
Mistähän se johtuu että 7,5hv evari vuodelta 80? (en enää muista) toimii isältä pojalle? Vaikka on käynyt 80-luvun lopulla vetessäkin koko vekotin ? Tai sitten 60hv 3-mukinen -87 yamaha? Toimii vaan, toimii vaan. Ei tartte kuin peräöljyt kaudessa ja tulpat noin joka toinen vuosi, makeavesihuuhtelu. Ikinä ei ole kumpikaan koneista jättänyt vesille, eikä mitään remonttia tehty pienemmän koneen alapään stefojen vaihtoa lukuunottamatta ja evarissä pitää muistaa "käynnistystsydeemiä" silloin tällöin voidella. Vesille ne laitetaan toukokuussa kun alkaa kalastus, viime syksynä norminosto n. loka-marraskuun vaihteessa.
Sen kun näkisi näillä nykyvermeillä. En käsitä sitä miksi näistä nelareista ja uuden sukupolven tekeistä maksetaan vielä jotain 10 vuotiaina. Ite en maksaisi kuin ehjän alapään hinnan. Jos kansi halkeaa tai jotain, ei kannata enää korjata ovat sen verran kalliita.
Tällainen ehkä vähän kriittinen, mutta kuitenkin omiin kokemuksiin perustuva näkemysKyllä se perämoottori mikä tahansa kunnollisen huollon, kun perämoottori jää talviteloille. Kuiva ja lämmin varasto paras. Naapurilla kävi huonosti, kun mootori ui vedessä jäihin tuloon. Nostivat varastoon ja ei mitään huoltoja säilytykseen. 50hv. Yamaha ja yhden kesän ollut vain käytössä. Seuraavana suvena laittoivat kiinni veneseen ja yrittivät käynnistää, mutta jumissa kokonaan. Veivät huollettavaksi ja huolto olisi maksanut melkein uuden hinnan. Moottori oli jäänyt huoltamolle maksuna.
- perämoottori
miehet jotenki erillaisia ku automiehet,ku japanilaiset autot poljetaan pohjamutiin,mut perätuupparit nostetaan ykköspaikalle.
- ; )
Ne samat miehet ovat kumminkin asialla; mese se on ainoa oikea auto...muilla ei tee mitään , varsinkaan japanin hökötyksillä.
Sitten laiturilla; kyllä japski kun tekee minkä tahansa vekottimen niin sen parempaa ei löydy. Ajatelkaapa jos joku kuivanmaan sakemanni tekisi takatuupparin niin tokkopa lähtisi edes käyntiin.
Kumminkin kummassakin masiinassa on edestakas liikkuvat männät ja joukko pyöriviä ja vetkuttelevia rautavipuja. - monenmoista on
; ) kirjoitti:
Ne samat miehet ovat kumminkin asialla; mese se on ainoa oikea auto...muilla ei tee mitään , varsinkaan japanin hökötyksillä.
Sitten laiturilla; kyllä japski kun tekee minkä tahansa vekottimen niin sen parempaa ei löydy. Ajatelkaapa jos joku kuivanmaan sakemanni tekisi takatuupparin niin tokkopa lähtisi edes käyntiin.
Kumminkin kummassakin masiinassa on edestakas liikkuvat männät ja joukko pyöriviä ja vetkuttelevia rautavipuja.Katselin liikkeessä 5 Mergury moottoria 40-80 hv 4 niistä oli tehty kiinassa.
Suzukin pienimmät 4 5 6 hv tehdään jossain halpismaassa isommat Japanissa.
Yamahaa kai tehdään missä halvimmalla saa teetettyä osa hyviä osa huonoja .
Vanhat 2 tahtiset pelaa .
Varma valinta jos tarvii vain satunnaisesti moottoria on vanha 2 tahtinen . - Herhiläisen surinaa
monenmoista on kirjoitti:
Katselin liikkeessä 5 Mergury moottoria 40-80 hv 4 niistä oli tehty kiinassa.
Suzukin pienimmät 4 5 6 hv tehdään jossain halpismaassa isommat Japanissa.
Yamahaa kai tehdään missä halvimmalla saa teetettyä osa hyviä osa huonoja .
Vanhat 2 tahtiset pelaa .
Varma valinta jos tarvii vain satunnaisesti moottoria on vanha 2 tahtinen .Joo. Minulla on autona japanilainen Toyota Corolla vm -90 ja veneen perämoottorina 20-heppanen japanilainen Yamaha vm-76. Molemmat hurjassa iskussa. En kuitenkaan ole mikään fanaattinen Japani-fani. Mieluiten ajaisin jollain aidolla Amerikan raudalla: Made by GM tai Ford. Ei siis mitään Euro-Dodgeja tai -Chryslereitä Volkkarin moottorilla. Ei vaan tahdo rahat riittää moiseen. Perämoottoriksi kelpaa yhtä hyvin Mercury kuin Yamahakin, varsinkin kun ovat tänäpäivänä hyvin pitkälle yks ja sama moottori. Viimeksi kun kävin katsomassa uusia Mercuyita liikkeessä, niin ainakin 20-50-heppaset oli tehty Japanissa. Ei vaan tee mieli luopua näistä nykyisistä Japanilais-värkeistä kun pelaavat niin hyvin vaikka iänikuisen vanhoja. Bottom line is, amerikkalaiset ja japanilaiset tekee parhaimmat ja kestävimmät laitteet.
- Paras on paras aina
Kunhan ajat toisen puolen lisää, palataan asiaan. Mulla on 59 Evinrude, ja eiku toimii. Toisella nykäisyllä käyntiin, eikä oo mitään häiriöitä. Eikä oo ees syöpyny mistään.
Mitenhän käy sinun moottorille 51 vuotiaana.- Herhiläisen surinaa
Aitoja Jenkki-perämoottoreita ei valitettavasti enää taida uutena saada. Mercurya valmisti aikoinaan Quicksilver, mutta nykyajan Mercuryissä on Yamahan tekniikka. OMC.täkään ei enää ole, vaan Johnson ja Evinrude ovat Suzukeja. Tuotteet olivat ladukkaampia silloin kun Dodge ja Mercury olivat alusta loppuun made in USA, Honda Toyota ja Yamaha made in Japan, Volvo ja Saab made in sveden ja UPO ja Nokia made in Finland. Nykyään kamat tehdään missä se halvinta on ja alihankintafirmoja (useat heikkolaatuisia) on kaikkialla suuret määrät.
- päitsikkä
Mistä sais tähän mun 55 "punaraitajamahaan" isompaa potkuria? voimaa on vieläki niin paljon että yksin ajellessa kaipaisin lisää nousua
- hum2
Harkitse propulse ropelia, on vaihtoehtoja
- Jammumän
Yamaha on se mihin voi luottaa, toinen on Honda.
- Aulis Örktpakka
LUXSOR mustavalko TV vuodelta 67 pelaa tautisen hyvin. Typerykset on vaihtaneet telkkansa jo kymmenen kerta.
Entäs Nokian kumpparit vuodelta 55 ei mittään vikkaa, vesikin valuu reijistä pois norona. - Matti Källi
Ja SUPO polkupyörä vujelta 63, liene käytössä.
- Anonyymi
Kyllä se Evinrudekin on hyvä.
- Anonyymi
Muistelisin että jossain venealan lehden testissä Yamaha 55 vei tolkuttomasti bensaa, esim. se litraa per mpk taisi olla aika hurja. Mutta tämä siis vain muistelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066