Hei,
ongelmani on se että miehelläni on liikaa lapsia. Oikeastaaan se ei ole ongelma, vaan se että entinen vaimo vaatii että ottaisimme ne kaikki kerralla hoitoon. Oikeastaan sekään ei olisi niin ongelma ilman seuraavia vaikeuttavia tekijöitä.
-mieheni on päivät töissä, joten minä hoidan lapsia päivät, miehellä ei mahdollisuuksia vapaisiin.
-Lapset asuvat satojen satojen kilometrien päässä, joten jos kaikki tulisivat kerralla, ne täytyisi hakea kahdella autolla (maksaa mukavasti)
-mikäli haluamme liikkua johonkin muualle kotoamme, tulee sekin suorittaa kahdella autolla, sillä vaikka mieheni lähtisi yksin lapsikatraan kanssa johonkin, eivät he mahtuisi yhteen autoon. (kerrankin uusikosta todellista hyötyä lasten hoidossa :))
-osa lapsista erittäin vilkkaita. Nyt ei ole tarkoitus haukkua tai mitään, vaan itse mietin että lapsilla saattaisi olla ylivilkkaus tms. Käytös viittaa vahvasti siihen, ei muuten, mutta ovat melkoisia hoidettavia.
-minulla on melko vastasyntynyt vauva itselläni tässä hoidettavana, joka vie energioitani aika paljon.
-rahat loppuu, ei ole varaa hakea niitä lapsia. Ei nimittäin ole ihan yksi sata euroa mikä matkaan menee, varsinkin kahdella autolla.
Edellinen vaimo sanoo ettei saa lomaa koskaan. No ymmärrän yskän, mutta olemme koettaneet selittää, että olisiko mahdollista, jos otamme osan kerralla, että hän hoitaa hänelle jääneen puolen jonnekkin hoitoon pariksi päivää. Ei nyt vaan onnistu kun ei vaan onnistu. Voi olla että tunnen väärästi, mutta luulen että hän ei halua onnistuvan.
Varmaan voi tulla kommentteja että onhan se mieskin tehnyt ne lapset ja miehen lapsia ovat myös ja sitä rataa. No tilanne ei ole niin yksinkertainen, vinkkinä että nainen kun voi harjottaa seksiä ja sanoa että ehkäisy on kunnossa, vaikkei olekkaan.. Myöskään mies ei ole lähtenyt kävelemään, vaan vaimo löysi uuden ja pyysi jos mieheni lähtisi. Lapsista olisi osan halunnut itselleen, entinen ei tahdo missään nimessä antaa. Entiselle paikkakunnalleen mies ei suotu muuttamaan mistään hinnasta.
Miten ratkaista, mitkä ovat miehen velvollisuudet? Mitkä ovat minun velvollisuudet, pitäisikö minun vain kiltisti hoitaa kaikki hänen lapsensa ja omani päälle?
Liikaa lapsia
85
2872
Vastaukset
- kysyn että,
montako niitä lapsia sitten on?
Esim. pakuista on tehty suurperhe-versioita jopa 8:lle hengelle.
Ja ymmärrän äitiä, kyllä hänellä on oikeus vapaaseen ilman yhtään lasta. Suurperheen pyörittäminen on vaikeaa, ja tuskin sukulaisetkaan haluaa aina auttaa. Ja tuskin lapsetkaan haluaa olla eri aikaan isällään.
Sinulla ei oikeastaan ole miehesi lapsia kohtaan mitään, eikä minkäänlaisia velvollisuuksia. Ei tartte kuskata, passata tai olla edes paikalla kun tulevat-- ap.
Lapsia 5. Eli jos lasten isä kuskaa, niin ei sinne silti saa kun 4 mahtumaan. Ei turvallisesti. Juu se paku tai jokin suuri autohan olisi ihan kiva, mutta se maksaa rahaa ostaa sellainen. Ei kannata jos tarvetta tila-autolle vain muutaman kerran vuodessa. Vuokraamisen kanssa sama juttu kun sitten lähteä kahdella autolla, sekin maksaa...
Mä ymmärrän äitiä myös. Jos mä ite joutuisin elämään 5 lapsen kanssa, tulisin hulluksi. Mutta tilanne on se että me ei voida auttaa. Me ei voida ottaa 5:ttä lasta kerralla. Mutta ihmettelen sitä, että tiedän että lapset on välillä hoidossa kavereilla, mummolassa etc. Jos nainen saa 5 lasta kerralla hoitoon, niin esim. kahden saaminen hoitoon tuskin on vaikeaa. Mutta jos asioista halutaan tehdä vaikeaa, niin niistähän saadaan vaikeaa.
Lapsille on mielestäni parempi jos ovat isällään eri aikaan. Isällä on yhdelle lapselle enemmän ja laadukkaampaa aikaa. Kaikkien ollessa kylässä yhtä aikaa, yksi yrittää jutella isälle ja juttu keskeytyy koko ajan kun pitää toisia vahtia. Toisaalta lapset ovat eri ikäisiä, heitä kiinnostaa eri asiat. Kun jakaa lapsia vähän ikäryhmittäin, voi käydä vanhempien kanssa tekemässä heitä kiinnostavia asioita ja nuorempien kanssa toista.
Pakko sanoa myös hiukan ohi aiheen, että olisi aikoinaan varmaan kannattanut syödä niitä pillereitä tai edes jos on syömättä, niin kysyä lasten isältä, onko hänellä resursseja ja voimia kasvattaa viittä lasta. Äiti vain ilmoitti että uutta tulee, ja aborttiaikakin oli ohi, vaikka ei mies siihen pakottanut olisikaan. Valitettavasti näissä asioissa naisella on vähän liikaa valtaa.
Mulla ei juu tosiaan ole mitään velvollisuuksia kai, mulla taitaa toisaalta olla valta (en ole siitä iloinen, koska mä silloin olen se joka ei tee mahdolliseksi asioita) mies on töissä, jos mä en hoida lapsia, ei sieltä tule yhtään lasta kylään!!! - ikäisiä???
ap. kirjoitti:
Lapsia 5. Eli jos lasten isä kuskaa, niin ei sinne silti saa kun 4 mahtumaan. Ei turvallisesti. Juu se paku tai jokin suuri autohan olisi ihan kiva, mutta se maksaa rahaa ostaa sellainen. Ei kannata jos tarvetta tila-autolle vain muutaman kerran vuodessa. Vuokraamisen kanssa sama juttu kun sitten lähteä kahdella autolla, sekin maksaa...
Mä ymmärrän äitiä myös. Jos mä ite joutuisin elämään 5 lapsen kanssa, tulisin hulluksi. Mutta tilanne on se että me ei voida auttaa. Me ei voida ottaa 5:ttä lasta kerralla. Mutta ihmettelen sitä, että tiedän että lapset on välillä hoidossa kavereilla, mummolassa etc. Jos nainen saa 5 lasta kerralla hoitoon, niin esim. kahden saaminen hoitoon tuskin on vaikeaa. Mutta jos asioista halutaan tehdä vaikeaa, niin niistähän saadaan vaikeaa.
Lapsille on mielestäni parempi jos ovat isällään eri aikaan. Isällä on yhdelle lapselle enemmän ja laadukkaampaa aikaa. Kaikkien ollessa kylässä yhtä aikaa, yksi yrittää jutella isälle ja juttu keskeytyy koko ajan kun pitää toisia vahtia. Toisaalta lapset ovat eri ikäisiä, heitä kiinnostaa eri asiat. Kun jakaa lapsia vähän ikäryhmittäin, voi käydä vanhempien kanssa tekemässä heitä kiinnostavia asioita ja nuorempien kanssa toista.
Pakko sanoa myös hiukan ohi aiheen, että olisi aikoinaan varmaan kannattanut syödä niitä pillereitä tai edes jos on syömättä, niin kysyä lasten isältä, onko hänellä resursseja ja voimia kasvattaa viittä lasta. Äiti vain ilmoitti että uutta tulee, ja aborttiaikakin oli ohi, vaikka ei mies siihen pakottanut olisikaan. Valitettavasti näissä asioissa naisella on vähän liikaa valtaa.
Mulla ei juu tosiaan ole mitään velvollisuuksia kai, mulla taitaa toisaalta olla valta (en ole siitä iloinen, koska mä silloin olen se joka ei tee mahdolliseksi asioita) mies on töissä, jos mä en hoida lapsia, ei sieltä tule yhtään lasta kylään!!!lapset ovat? Ei 7-8 hlön paku käytettynä paljoa maksa, jos ei halua "hienouksia" ja tän vuoden mallia. Meillä vanha paku 8 paikkaa ja vaunut mahtuu kokonaan peräkonttiin. Äidillä/isällä on saatava olla omaa aikaa, niin jaksaa lasten kanssa. Lapsille on kyllä parempi olla yhtäaikaa isänsä luona. Entäs yleiset kulkuneuvot, juna-bussi?
- ap.
ikäisiä??? kirjoitti:
lapset ovat? Ei 7-8 hlön paku käytettynä paljoa maksa, jos ei halua "hienouksia" ja tän vuoden mallia. Meillä vanha paku 8 paikkaa ja vaunut mahtuu kokonaan peräkonttiin. Äidillä/isällä on saatava olla omaa aikaa, niin jaksaa lasten kanssa. Lapsille on kyllä parempi olla yhtäaikaa isänsä luona. Entäs yleiset kulkuneuvot, juna-bussi?
5-11 v. ovat.
Ei ole järkeä ostaa jotain pakua vain muutaman reissun vuoksi vuodessa. En sano pahalla, mutta et taida olla tilanteessa jossa kaikki ylimääräiset menot on tingitty... Me ollaan. Auton pitäminenkin maksaa, katsastukset, vakuutukset, verot..! Eikä se kulkeminen niin suuri ongelma ole, kun kaksi autoa on saatavilla. Halvempaa sekin on kuin uuden isomman ostaminen. Kuitenkin ongelma on myös hoitaminen, en pärjää viiden omani kanssa kaikkia päiviä. Enkä jaksa.
Julkisiin vanhimmat voisi mennä, mutta matka kestää yli 12 tuntia ja joutuu vaihtamaan ja sitä rataa...
EN tosin ymmärrä miksi lasten pitäisi olla kaikkien yhtä aikaa isänsä luona? Perustelin jo asian aiemmin, en tee siksi sitä uudestaan. Ehkä jotain perusteluita tahtoisin väitteelle.
Onko äidin ainoa keino saada omaa aikaa muka kuskata lapset toiseen päähän suomea... On meinaan aiemminkin saanut lapset hoitoon kaikki kerralla mummolle jne. en siis ymmärrä miksi ongelma tehdään siitä että kun kaikki ei tule meille kerralla. Kuten aiemmin sanoin, kaksi lasta on varmaan helpompi saada hoitoon kuin 5 kerralla... - voi olla
ap. kirjoitti:
5-11 v. ovat.
Ei ole järkeä ostaa jotain pakua vain muutaman reissun vuoksi vuodessa. En sano pahalla, mutta et taida olla tilanteessa jossa kaikki ylimääräiset menot on tingitty... Me ollaan. Auton pitäminenkin maksaa, katsastukset, vakuutukset, verot..! Eikä se kulkeminen niin suuri ongelma ole, kun kaksi autoa on saatavilla. Halvempaa sekin on kuin uuden isomman ostaminen. Kuitenkin ongelma on myös hoitaminen, en pärjää viiden omani kanssa kaikkia päiviä. Enkä jaksa.
Julkisiin vanhimmat voisi mennä, mutta matka kestää yli 12 tuntia ja joutuu vaihtamaan ja sitä rataa...
EN tosin ymmärrä miksi lasten pitäisi olla kaikkien yhtä aikaa isänsä luona? Perustelin jo asian aiemmin, en tee siksi sitä uudestaan. Ehkä jotain perusteluita tahtoisin väitteelle.
Onko äidin ainoa keino saada omaa aikaa muka kuskata lapset toiseen päähän suomea... On meinaan aiemminkin saanut lapset hoitoon kaikki kerralla mummolle jne. en siis ymmärrä miksi ongelma tehdään siitä että kun kaikki ei tule meille kerralla. Kuten aiemmin sanoin, kaksi lasta on varmaan helpompi saada hoitoon kuin 5 kerralla...viikkoa pois koulusta.
Onko tää provo? - ap.
voi olla kirjoitti:
viikkoa pois koulusta.
Onko tää provo?Miksi ei voisi? Itse olen ollut matkan vuoksi kyllä viikon pois samassa iässä. Tässä tilanteessa ymmärrettävää mielestäni. Toisekseen poika menestyy koulussa todella hyvin, joten läksyt vaan mukaan ettei tipu kärryiltä. Voimme kyllä täällä neuvpa ne viikon asiat
Kuka muuten on sanonut että pitäisi viikko olla koulusta pois. On muuten nuo yleiset lomat, kute syys-,hiihto-,joulu- ja kesäloma. - 307sw siinä
ap. kirjoitti:
Mulla ei juu tosiaan ole mitään velvollisuuksia kai, mulla taitaa toisaalta olla valta (en ole siitä iloinen, koska mä silloin olen se joka ei tee mahdolliseksi asioita) mies on töissä, jos mä en hoida lapsia, ei sieltä tule yhtään lasta kylään!!!vastaus meidän perheen kokoon;D 2irrotettavaa penkkiä saa tavaratilaa ja 7mahtuu istumaan. tuolit hommattava erikseen.
- tikusta asian..
ap. kirjoitti:
Mulla ei juu tosiaan ole mitään velvollisuuksia kai, mulla taitaa toisaalta olla valta (en ole siitä iloinen, koska mä silloin olen se joka ei tee mahdolliseksi asioita) mies on töissä, jos mä en hoida lapsia, ei sieltä tule yhtään lasta kylään!!!itsellä on 5lasta,ja todellakin lapset ovat aina kulkeneet mukana minne olen mennytkin..niin ydinperheessä kuin myöhemmin yksinhuoltajksi jäätyäni.Lasten lukumäärä ei ole minulle/tai miehelleni mikään ongelma.
Kun perustin mieheni kanssa uusperheen l. omat 5lasta hänen 1lapsi toinen etälapsena asuva kanssamme myös aikaa viettää..ostimme tilavan jenkkifarkun,joka todellakin on 8 hengen auto..ja jonne lapset mahtuu kuin myös me molemmat aikuiset.
Meno on mukavaa,ja tilaa riittää kaikille.
Ei 5.n lapsen kanssa eläminen tee kenestäkään naisesta hullua,kuten nimitit..lapset voivat olla uhmakkaita,ja murkkuina enemmän verenpainetta nostattavia..mutta en koskaan ajattelisi omista lapsistani laillasi.
Jos/KUN olet kerran ärsyyntynyt miehesi lapsiin..miksi menit hänen kanssaan yhteen?Tuskinpa miehesi olemassa olevat lapset tulivat sinulle täytenä yllätyksenä?
Ihmettelen miksi te ette voi ottaa 5.ttä lasta kotiinne kerralla?Miksi isä ei halua hoitaa omaa osuuttaan lastensa hoidosta,kun kerran on lapset tenhnytkin.Aivan huuhaata väittää että muka kukaan nainen naimisissa ollessaan tekisi lapsia mieheltä salaa..ei ainakaan 2000 luvulla!
Mikä ihme se on että tuollaisia valittajia on aina olemassa?Mikset ottanut lapsetonta miestä kun et kerran kestä miehen entisen liiton lapsia???????
Tottakai lapset kaipaavat etävanhempaansa,etenkin jos näkevät harvoin..toki ovat silloin enemmän huomiohakuisia,mutta se on aivan normaalia! - ap.
tikusta asian.. kirjoitti:
itsellä on 5lasta,ja todellakin lapset ovat aina kulkeneet mukana minne olen mennytkin..niin ydinperheessä kuin myöhemmin yksinhuoltajksi jäätyäni.Lasten lukumäärä ei ole minulle/tai miehelleni mikään ongelma.
Kun perustin mieheni kanssa uusperheen l. omat 5lasta hänen 1lapsi toinen etälapsena asuva kanssamme myös aikaa viettää..ostimme tilavan jenkkifarkun,joka todellakin on 8 hengen auto..ja jonne lapset mahtuu kuin myös me molemmat aikuiset.
Meno on mukavaa,ja tilaa riittää kaikille.
Ei 5.n lapsen kanssa eläminen tee kenestäkään naisesta hullua,kuten nimitit..lapset voivat olla uhmakkaita,ja murkkuina enemmän verenpainetta nostattavia..mutta en koskaan ajattelisi omista lapsistani laillasi.
Jos/KUN olet kerran ärsyyntynyt miehesi lapsiin..miksi menit hänen kanssaan yhteen?Tuskinpa miehesi olemassa olevat lapset tulivat sinulle täytenä yllätyksenä?
Ihmettelen miksi te ette voi ottaa 5.ttä lasta kotiinne kerralla?Miksi isä ei halua hoitaa omaa osuuttaan lastensa hoidosta,kun kerran on lapset tenhnytkin.Aivan huuhaata väittää että muka kukaan nainen naimisissa ollessaan tekisi lapsia mieheltä salaa..ei ainakaan 2000 luvulla!
Mikä ihme se on että tuollaisia valittajia on aina olemassa?Mikset ottanut lapsetonta miestä kun et kerran kestä miehen entisen liiton lapsia???????
Tottakai lapset kaipaavat etävanhempaansa,etenkin jos näkevät harvoin..toki ovat silloin enemmän huomiohakuisia,mutta se on aivan normaalia!Noihin kysymyksiin olen vastannut täällä jo aika monesti.
MINÄ en tekisi viittä lasta. Ehkä sinä et asiaa nin näe, mutta itse haluan antaa yhdelle enemmän kuin viidelle vähemmän. Sinä et ehkä tuli 5:n kanssa hulluksi, minä tulen. Muista myös että omat lapsesi ovat omiasi. Ne eivät ole minun lapsiani, vaan mieheni.
Teillä on ympärivuotisesti tarve isolle autolle. Meillä ei ole. Meillä on tarvetta sille hyvin harvoin. Siksi en sellaista osta. Mitään jenkkifarkkua en varsinkaan, varsin ekologinen vaihtoehto...
Minä en ole ÄRSYYNTYNYT mieheni lapsiin. Kerralla en niitä halua hoitaa, sillä homma menee ihan hullunmyllyksi! Minä KESTÄN heitä, vaan en yhdellä kertaa kaikkia.
En ota enää kantaa tähän, onko lapset (osa lapsista) saaneet alkunsa salaa vai eivät. Itse tiedän asioista sen verran kun tiedän, mutta huvittaa vain että mitenkähän exä on sen itse myöntänyt minulle? No tee siitä päätelmäsi.
Jos kuule sille linjalle lähdetään, minulla ei ole mitään välttämätöntä tarvetta tulla miehen lasten kanssa toimeen/nähdä heitä/leikkiä äitiä. Jos luet kirjoituksia enemmän, ehkä ymmärtäisit myös että ilman minun apua mies tulee tuskin näkemään lapsiaan kovinkaan usein ja sille asialle minä en voi mitään.
Ihmettelen vain mistä löytyy aina niitä, joiden mielestä asia on niin yksiselitteinen että mitäs otit miehen jolla on lapsia? Jos ihmisen kanssa tykkää olla ja näen asian niin että lapset eivät suhdetta kuitenkaan niin paljon häiritse, että jättäisin muuten erittäin hyvän miehen, en näe syytä jättää.
- lapsilla on
oikeus isäänsä ja isällä kaikkiin lapsiinsa.
Kyllä kai miehelläsi on joskus vapaapäiviä ja lomia? Miksi hän ei ota lapsia luokseen silloin?
Kalliit on laulujen lunnaat. Pidä nyt ainakin huoli siitä, ettei lapsia tule enää lisää, kun nykyistenkin kanssa on noin hankalaa.- ap.
Juu, lapsilla on oikeus isäänsä. Enpä ole kieltänyt niitä kuule kylään ottamasta. Ongelma onkin, että ei voida ottaa kaikkia KERRALLA. Miehelläni ei ole vapaapäiviä eikä lomia, ei edes kesällä, eikä tässä maailman tilanteessa paljoa niitä uskalla ottakkaan.. Yrittäjä.
Onhan hänellä viikonloppulomat, mutta matka on niin pitkä, että ei ole järkeä ajaa pienen käynnin vuoksi. Joutuisimme lähtemään to-pe aamuyöstä. Haemme lapset ja olemme takaisin n. klo 1 pe-la yönä. Joutuisimme lähtemään takaisin la-su yönä jotta ehtisi töihin maanantaiksi. Tosi järkeä... Siksi lapset ainakin viikoksi kerrallaan tulee jos tulee.
Miksi minun pitäisi pitää huoli ettei niitä lisää tule? Eikö minulla ole oikeutta omiin lapsiin? Ja ne kyllä teen nykyiseni kanssa vaikka hänellä lapsia ennestään onkin. On sopiva mies ja tämän suurempaa ongelmaa ei lapsista/exästä ole ollut ja mies mitä paras minulle! Minä kuule itse lapsistani huolehdin! Ja yhteinen lapsemme ei vaikuta sisarusten vierailuihin sen enempää, kuin että minä en niitä sisaruksia jaksa hoitaa.
No oikeastaa kun tätä ajatusta pyörittelee, niin ilman minua isä ei lapsia näkisi sitäkään vähää mitä nyt!
Kirjoituksestasi hohkaa se, että olet niitä tyyppejä täältä, kenelle on vain selvää että lapsilla on isä ja pärjätkää miten tahdotte, mutta pakko on pärjätä ja hyppiä entisen vaimon tahdon mukaan! Yleensä en heidän kirjoituksii ole noteerannut... Olet varmaankin myös sitä mieltä että jos nainen jättää ehkäisyn mieheltä salaa pois, niin hän on menetellyt oikein ja sen ei pidä vaikuttaa mihinkään? - sinulla on miehesi
ap. kirjoitti:
Juu, lapsilla on oikeus isäänsä. Enpä ole kieltänyt niitä kuule kylään ottamasta. Ongelma onkin, että ei voida ottaa kaikkia KERRALLA. Miehelläni ei ole vapaapäiviä eikä lomia, ei edes kesällä, eikä tässä maailman tilanteessa paljoa niitä uskalla ottakkaan.. Yrittäjä.
Onhan hänellä viikonloppulomat, mutta matka on niin pitkä, että ei ole järkeä ajaa pienen käynnin vuoksi. Joutuisimme lähtemään to-pe aamuyöstä. Haemme lapset ja olemme takaisin n. klo 1 pe-la yönä. Joutuisimme lähtemään takaisin la-su yönä jotta ehtisi töihin maanantaiksi. Tosi järkeä... Siksi lapset ainakin viikoksi kerrallaan tulee jos tulee.
Miksi minun pitäisi pitää huoli ettei niitä lisää tule? Eikö minulla ole oikeutta omiin lapsiin? Ja ne kyllä teen nykyiseni kanssa vaikka hänellä lapsia ennestään onkin. On sopiva mies ja tämän suurempaa ongelmaa ei lapsista/exästä ole ollut ja mies mitä paras minulle! Minä kuule itse lapsistani huolehdin! Ja yhteinen lapsemme ei vaikuta sisarusten vierailuihin sen enempää, kuin että minä en niitä sisaruksia jaksa hoitaa.
No oikeastaa kun tätä ajatusta pyörittelee, niin ilman minua isä ei lapsia näkisi sitäkään vähää mitä nyt!
Kirjoituksestasi hohkaa se, että olet niitä tyyppejä täältä, kenelle on vain selvää että lapsilla on isä ja pärjätkää miten tahdotte, mutta pakko on pärjätä ja hyppiä entisen vaimon tahdon mukaan! Yleensä en heidän kirjoituksii ole noteerannut... Olet varmaankin myös sitä mieltä että jos nainen jättää ehkäisyn mieheltä salaa pois, niin hän on menetellyt oikein ja sen ei pidä vaikuttaa mihinkään?entisen perheen lapsenkyläasioita hoitaa. Itse en ottaisi stressiä asiasta. En minä näe huonona asiana sitä, että ottaisitte kylään osan lapsista ja lasten äiti sitten siellä kaukana laittaisi loput lapsista sukulaisille, jotta saa sitä kaivattua lomaa.
Ja miehesi velvollisuuksiin kuuluu lasten isänä osallistua olemalla heidän kanssaan kun tulevat teille kylään. Oli yrittäjä tai ei, jos ihan oikeasti haluaa nähdä lapsensa, niin kyllä se vapaakin järjestyy. - älä usko tuon
ap. kirjoitti:
Kirjoituksestasi hohkaa se, että olet niitä tyyppejä täältä, kenelle on vain selvää että lapsilla on isä ja pärjätkää miten tahdotte, mutta pakko on pärjätä ja hyppiä entisen vaimon tahdon mukaan! Yleensä en heidän kirjoituksii ole noteerannut... Olet varmaankin myös sitä mieltä että jos nainen jättää ehkäisyn mieheltä salaa pois, niin hän on menetellyt oikein ja sen ei pidä vaikuttaa mihinkään?vänkääjän kirjoituksia.Luulen että hänelläkin on useita lapsia ja siksi yrittää vängätä kuinka sinun pitäisi ottaa ne kaikki 5 lasta hyysättäväksesi.Sinulla on nyt itselläsi miehesi kanssa oma vauva ja hän on varmaankin sinulle ja miehellesi se ykkönen.Hoitakoon se 5 lapsen äiti ne entiset jos ei suostu tulemaan paikkakunnalle jossa sinä miehesi kanssa nyt asut.On kai siellä hotellli tai motelli missä 5 lapsen äiti voi olla sen aikaa jos isä vie lapset jonnekkin syömään ja vaikka uimahalliin tms.
- ap.
sinulla on miehesi kirjoitti:
entisen perheen lapsenkyläasioita hoitaa. Itse en ottaisi stressiä asiasta. En minä näe huonona asiana sitä, että ottaisitte kylään osan lapsista ja lasten äiti sitten siellä kaukana laittaisi loput lapsista sukulaisille, jotta saa sitä kaivattua lomaa.
Ja miehesi velvollisuuksiin kuuluu lasten isänä osallistua olemalla heidän kanssaan kun tulevat teille kylään. Oli yrittäjä tai ei, jos ihan oikeasti haluaa nähdä lapsensa, niin kyllä se vapaakin järjestyy.Haluan siksi hoitaa lapsenkyläasioita, että tokihan mies lapsia haluaa nähdä. Mielummin sitten niin että hän on töissä ja hoidan päivät, kuin ettei ollenkaan.
En halua alkaa pikkumaiseksi, eli haluan tehdä voitavani, jotta isä voi lapsiaan nähdä. Kuitenkaan voimavarani ei riitä kaikkeen. Usko tai älä, niin ei ole niin helppoa se vapaan ottaminen. Jos vapaatakin joskus liikenee, niin ne saattavat tulla päivän varoajalla, että on esim. pidennetty viikonloppu. - ap.
älä usko tuon kirjoitti:
vänkääjän kirjoituksia.Luulen että hänelläkin on useita lapsia ja siksi yrittää vängätä kuinka sinun pitäisi ottaa ne kaikki 5 lasta hyysättäväksesi.Sinulla on nyt itselläsi miehesi kanssa oma vauva ja hän on varmaankin sinulle ja miehellesi se ykkönen.Hoitakoon se 5 lapsen äiti ne entiset jos ei suostu tulemaan paikkakunnalle jossa sinä miehesi kanssa nyt asut.On kai siellä hotellli tai motelli missä 5 lapsen äiti voi olla sen aikaa jos isä vie lapset jonnekkin syömään ja vaikka uimahalliin tms.
Juu en vänkääjän kirjoituksia kyllä uskokkaan. Ei ole yleensä hänelle tapana vastata.
En tiedä onko tämä uusin vauva ykkönen. Tasa-arvoinen kaikkien lasten kanssa toivottavasti. Minulle tottakai oma on etusijalla.
Emmä ite velvottaisi häntä tälle paikkakunnalle tulemaan. En vain itse halua hänen koko katrastaan hoidettavaksi. Mulle riittäisi että yrittäis joustaa vähän. Muuten, hänen nyksä ei suostu lapsia hoitamaan hetkeäkään, vaikka ASUU HÄNEN LUONA, EKSÄN ASUNNOSSA! Ei kuulemma tuntia kauempaa...
Mitäs se mun persettä kaivelee, mutta onhan se inhottava katsoa kun itselle tärkeä ihminen on onneton. - samalla
ap. kirjoitti:
Kirjoituksestasi hohkaa se, että olet niitä tyyppejä täältä, kenelle on vain selvää että lapsilla on isä ja pärjätkää miten tahdotte, mutta pakko on pärjätä ja hyppiä entisen vaimon tahdon mukaan! Yleensä en heidän kirjoituksii ole noteerannut... Olet varmaankin myös sitä mieltä että jos nainen jättää ehkäisyn mieheltä salaa pois, niin hän on menetellyt oikein ja sen ei pidä vaikuttaa mihinkään?tuomita naista joka on tehnyt miehellesi paljon lapsia kun teet sitä samaa itsekin. Sinulle eivät miehen lastentekotavat tai jättämättä tekemiset kuulu, etkä voi ketään yksipuolisesti tuomita.
Tässä kirjoittaja varmaankin tarkoitti että kun isä ei saa/pysty tavata näitä 5 lastaan, ei ehkä kannata tuolle miehelle tehdä enää lisää lapsia kun asiat ovat jo noiden 5 pikkuisen kannalta näin hankalat. Ei uudella voi korvata vanhaa. Jos teille tulisi ero, miten isä tapailisi kaikkia lapsiaan? - tulee..
ap. kirjoitti:
Haluan siksi hoitaa lapsenkyläasioita, että tokihan mies lapsia haluaa nähdä. Mielummin sitten niin että hän on töissä ja hoidan päivät, kuin ettei ollenkaan.
En halua alkaa pikkumaiseksi, eli haluan tehdä voitavani, jotta isä voi lapsiaan nähdä. Kuitenkaan voimavarani ei riitä kaikkeen. Usko tai älä, niin ei ole niin helppoa se vapaan ottaminen. Jos vapaatakin joskus liikenee, niin ne saattavat tulla päivän varoajalla, että on esim. pidennetty viikonloppu.eihän lapset ole teillä olleet vielä kuin kerran. Malttia matkaan, kyllä se siitä.
- ap.
tulee.. kirjoitti:
eihän lapset ole teillä olleet vielä kuin kerran. Malttia matkaan, kyllä se siitä.
Kerta riitti... Ja silloin ei edes oma lapsi ollut kuvioissa. En halua olla vaikea. On vain se että uskon että lapsetkin nauttivat olostaan enemmän kun minä en ole stressaantunut ja jaksan olla iloinen ja tehdä asioita jokaisen kanssa. Vaikkei minun lapsia olekkaan, niin en halua olla väsynyt ja kireä. He ovat minulle vieraita ja haluan tehdä heisän olonsa mukavaksi.
- ap.
samalla kirjoitti:
tuomita naista joka on tehnyt miehellesi paljon lapsia kun teet sitä samaa itsekin. Sinulle eivät miehen lastentekotavat tai jättämättä tekemiset kuulu, etkä voi ketään yksipuolisesti tuomita.
Tässä kirjoittaja varmaankin tarkoitti että kun isä ei saa/pysty tavata näitä 5 lastaan, ei ehkä kannata tuolle miehelle tehdä enää lisää lapsia kun asiat ovat jo noiden 5 pikkuisen kannalta näin hankalat. Ei uudella voi korvata vanhaa. Jos teille tulisi ero, miten isä tapailisi kaikkia lapsiaan?Miehen kanssa olen tehnyt lapsia yhteisellä sopimuksella ja asiasta keskusteltiin pitkään, en ole vain jättänyt pillereitä syömättä ja ilmoittanut neljännellä kuulla olevani raskaana. Enkä ole tehnyt PALJON lapsia. Olen tehnyt yhden. Voi olla että joskus haluan toisenkin.
Jos meille tulee ero, pidän siitä huolen, että mikäli isä haluaa, hän saa tavata lastaan/lapsiaan. En todellakaan ala taistelemaan monta hän ottaa kerrallaan. Tuttavapiireissä tarpeeksi perheitä jossa isä ei suostu tapaamaan yhtään lasta koskaan.
Tilanteita on monia ja ne on otettava huomioon. Minä teen lapsia sen verran, että tilanteen sattuessa kykenen ne hoitamaan itse ja yksin. Mitäpä jos toinen kuolee?
Ehkäpä mieheni halusi kunnon perhe-elämän itselleen tehdessään minun kanssani lapsia. Jos luit kaikki viestini, siellä mainitaan kyllä kuinka häntä pyydettiin kodistaan lähtemään. Pitäisikö jäädä viereen katsomaan tätä eksän "uutta" perhe-elämää, vai ehkä etsiä itselleenkin uusi onni ja tehdä itselleen uusi perhe? - on etävanhemman hoidettava
älä usko tuon kirjoitti:
vänkääjän kirjoituksia.Luulen että hänelläkin on useita lapsia ja siksi yrittää vängätä kuinka sinun pitäisi ottaa ne kaikki 5 lasta hyysättäväksesi.Sinulla on nyt itselläsi miehesi kanssa oma vauva ja hän on varmaankin sinulle ja miehellesi se ykkönen.Hoitakoon se 5 lapsen äiti ne entiset jos ei suostu tulemaan paikkakunnalle jossa sinä miehesi kanssa nyt asut.On kai siellä hotellli tai motelli missä 5 lapsen äiti voi olla sen aikaa jos isä vie lapset jonnekkin syömään ja vaikka uimahalliin tms.
ne lapsensa hakemiset ym.
Mikä ihme se on että etävanhemman pitäisi saada kaikki ja aina helpolla..ja valmiiksi eteen tuotuna?
Mikä ihme siis on ongelmana..eiköän sen isän pitäisi ottaa asiakseen huolehtia omista lapsistaan..miksi siis tuo ap. nainen ees asiasta valittaa?
- minkä ikäisiä?
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, ettei miehelläsi olisi koskaan vapaata...
Yrittäjähän voi itse määritellä, kuinka paljon töitä ottaa. ei tee kellekään hyvää, että sinä hoidat yksin kodin ja lapset.
Miksi lapset eivät kulje esim linja-autolla tai junalla tai lentokoneella? (eksänhän pitää maksaa puolet matkakuluista)
Eikö lapset siis ole olleet teillä kertaakaan?- ap.
Se, voiko ottaa lomaa riippuu täysin siitä kuinka menestynyt yritys on ja alasta jolla yritys toimii. Mieheni yritys menestyy niin paljon, että saamme elettyä. Ala taas sellainen että tässä maailmantalouden tilanteessa on otettava kaikki mitä työtä saa, sillä jossain vaiheessa ne saattavat loppua. Hinnat laskevat ---> enemmän työtä jotta tienaisi sen että elää. Asiakkaille ei riitä lomaviikko selitykseksi. Asiakas menee seuraavan luo jos näin on tilanne. Ilmeisesti sinulla on vakaa ja kestävä työpaikka. Näin ei ole kaikilla.
Julkiseen liikenteeseen lapset liian nuoria, liian pitkä matka. Ja eksähän ei muuten maksa. Elareita pitää maksaa vähemmän, mutta siinähän se tasaantuu ku ne kaikki pitäisi pitää hengissäkin sen ajan kun ovat täällä.
Lapset ovat olleet KERRALLA meillä kerran. Sen jälkeen sanoin että en aio hoitaa niitä kaikkia kerralla päiviä. Tosin lähden vanhemmilleni kylään vaikka mies vapaata saisikin, mikäli lapset tulisi kaikki kerralla. - ja sitä ja tätä
ap. kirjoitti:
Se, voiko ottaa lomaa riippuu täysin siitä kuinka menestynyt yritys on ja alasta jolla yritys toimii. Mieheni yritys menestyy niin paljon, että saamme elettyä. Ala taas sellainen että tässä maailmantalouden tilanteessa on otettava kaikki mitä työtä saa, sillä jossain vaiheessa ne saattavat loppua. Hinnat laskevat ---> enemmän työtä jotta tienaisi sen että elää. Asiakkaille ei riitä lomaviikko selitykseksi. Asiakas menee seuraavan luo jos näin on tilanne. Ilmeisesti sinulla on vakaa ja kestävä työpaikka. Näin ei ole kaikilla.
Julkiseen liikenteeseen lapset liian nuoria, liian pitkä matka. Ja eksähän ei muuten maksa. Elareita pitää maksaa vähemmän, mutta siinähän se tasaantuu ku ne kaikki pitäisi pitää hengissäkin sen ajan kun ovat täällä.
Lapset ovat olleet KERRALLA meillä kerran. Sen jälkeen sanoin että en aio hoitaa niitä kaikkia kerralla päiviä. Tosin lähden vanhemmilleni kylään vaikka mies vapaata saisikin, mikäli lapset tulisi kaikki kerralla.nyt kuulostaa kyllä siltä että olet päättänyt että lapset eivät tule ja sillä siisti. Unohda koko juttu ja anna miehen hoitaa. Älä manipuloi häntä vastaan asiassa.
Rivien välistä kuultaa moite lasten äitiä kohtaan kun on vaatimassa vapaata ja lapset kuitenkin olleet isällään vain KERRAN. Kyllä nyt on sympatiapisteet äidin puolella.
Et voi sysätä lastentekosyytä yksipuolisesti vain äidille. Niitähän on jo 5, eikö isukilla kellot soineet ehkäpä 3:nnen tai 4:nnen kohdalla jo...? - ap.
ja sitä ja tätä kirjoitti:
nyt kuulostaa kyllä siltä että olet päättänyt että lapset eivät tule ja sillä siisti. Unohda koko juttu ja anna miehen hoitaa. Älä manipuloi häntä vastaan asiassa.
Rivien välistä kuultaa moite lasten äitiä kohtaan kun on vaatimassa vapaata ja lapset kuitenkin olleet isällään vain KERRAN. Kyllä nyt on sympatiapisteet äidin puolella.
Et voi sysätä lastentekosyytä yksipuolisesti vain äidille. Niitähän on jo 5, eikö isukilla kellot soineet ehkäpä 3:nnen tai 4:nnen kohdalla jo...?Minä en ole päättänyt mitään, vaikka minulla ehkä olisi valta päättää, jos ilmottaisin, että en aio lapsia hoitaa päivisin. Jos sinun ajatuskaavallasi mennään, niin mies ei tapaa lapsiaan pitkiin aikoihin, ei nimittäin ole ketään niitä hoitamaan kun hän on töissä. Mutta hoidan silti, en vain määrääni enempää.
Ei se kuulla rivien välistä se moite. Se on selvä moite. Moite ei ole sitä kohtaan että äiti haluaa lomaa, vaan se että äiti ei ymmärrä että meillä ei ole mahdollisuutta ottaa kaikkia kerralla.
Olisiko miehen pitänyt alkaa pidättäytymään, kun vaimo tulee aina vahingossa raskaaksi? Sitä menoa ei avioelämä pitkälle mene. En minäkään niin pöljä ole että miehen puheisiin uskoisin, on ex ihan itte tunnustanut että asia on näin. Toisekseen 2 ekaa oli yhteisymmärryksessä tehty ja kolmaski jotenkuten tervetullut. Kolmeahan tässä kerrallaan ollaan ottamassakin! - mutta en tajua
ap. kirjoitti:
Lapset ovat olleet KERRALLA meillä kerran. Sen jälkeen sanoin että en aio hoitaa niitä kaikkia kerralla päiviä. Tosin lähden vanhemmilleni kylään vaikka mies vapaata saisikin, mikäli lapset tulisi kaikki kerralla.miks pentujen pitäis teille tulla jos ukkosikin on töissä tai missä lie.
- menestyksestä
ap. kirjoitti:
Lapset ovat olleet KERRALLA meillä kerran. Sen jälkeen sanoin että en aio hoitaa niitä kaikkia kerralla päiviä. Tosin lähden vanhemmilleni kylään vaikka mies vapaata saisikin, mikäli lapset tulisi kaikki kerralla.kuulostaa vaan tekosyyltä. Jos osaa hommansa delegoida hyvin, on täysin mahdollista pitää lomaa/tehd normaalimittaisia työpäiviä.
Aiotko sinä odottaa ja odottaa ja odotaa miestäsi vuosikaudet? Sitten huomaatkin, että hän on löytänyt uuden (ehkä pitänyt toista suhdetta jo kauan) sinä olet vanha jne.
Eiköhän tuossa tilanteessa olisi järkevintä vaatia muutosta jo itsesikin tähden? - ap.
mutta en tajua kirjoitti:
miks pentujen pitäis teille tulla jos ukkosikin on töissä tai missä lie.
Ei oo anteeks pyydeltävää. Onhan mieheni illat kotosalla ja yleensä kun lapset tulevat käymään, tekee lyhennettyä työpäivää. Kyllä he ehtivät laatuaikaa viettämään illallakin, vaikka harmillistahan se on että ei koko päivää pysty kotona olemaan. Lisäksi hän lähtee töihin paljon aikaisemmin kuin normaalisti, jotta iltapäivällä pääsee aikaisemmin. Pyrkii tottakai ottamaan niitä yksittäisiä vapaapäiviään juuri silloin.
On se mielestäni näin parempi, kuin se ettei näe lapsiaan ollenkaan.
On se mielestäni - ap.
menestyksestä kirjoitti:
kuulostaa vaan tekosyyltä. Jos osaa hommansa delegoida hyvin, on täysin mahdollista pitää lomaa/tehd normaalimittaisia työpäiviä.
Aiotko sinä odottaa ja odottaa ja odotaa miestäsi vuosikaudet? Sitten huomaatkin, että hän on löytänyt uuden (ehkä pitänyt toista suhdetta jo kauan) sinä olet vanha jne.
Eiköhän tuossa tilanteessa olisi järkevintä vaatia muutosta jo itsesikin tähden?Olenkin yrittänyt työstää tätä hommien delegointia ja puhunut siitä mieheni kanssa. Valitettavasti tämä vain ei juuri tällä hetkellä ole millään muotoa mahdollista.
Olen jo tuossa jossain viestissä sanonut, että toivon että tämä vallitseva tilanne on väliaikainen, mutta ennen ensi syksyä ei tule olemaan vapaata. Pyrimme muuttamaan tilannetta, selväähän on että loppuikää ei näin voi jatkua.
Minun sinänsä ei tarvitse miestä odottaa, joka iltahan tuo kotiin on tullut. Tavallistahan se on myös ihan "työläisperheessä" (ei ollut halventavasti tarkoitettu, ihan kunnioitan sitä työnmuotoa täysin, "duunari" itsekkin) Poikkeuksena on kesälomat joita miehellä ei kesällä tule olemaan.
Miks epäilisin että mieheni on löytänyt uuden? Tai että on pitänyt suhdetta kauan? Tai että vaihtaa kun tulen vanhaksi?
Et kai oleta, että mieheni vaihtoi exänsä minuun? Ei nimittäin vaihtanut. Ihan exä kyllä vaihtoi mieheni toiseen ja mieheni oli kohtuullisen ajan sinkkuna ennen kuin tapasimme!
- on asenteessa
Elikkäs, mikäli kysymys olisi lasten oikeudesta isäänsä ei mitään ongelmaa olisi. Mutta kun usein nämä yh:t haluavat lomaa lapsestaan/lapsistaan. Silloin ongelmia tulee koska mikä tahansa järjestely ei kelpaa vaan lapsi/lapset on saatava pois silmistä pitemmäksi aikaa. Itse olen ollut samanmoisessa tilanteessa ja hoitanut miehen muksuja jotta äiti on saanut lomaa pitää.
- ap.
Niinpä. Ja en ymmärrä miksi ei eksä antanut miehelle osaa lapsista erotilanteessa, jos se sitten on niin raskasta...
Minulla vain ei ole voimavaroja - kahden lapsen
äitinä voin sanoa että tarvitsen kyllä välillä "lomaa" lapsistani. Olen yksinhuoltaja, ja huolehdin lapsistani 24 h yöheräilyineen lapseni (ja ilolla) mutta jaksan paremmin kun välillä isä ottaa lapset ja saan levätä ja nukkua, lenkkeillä ja hengähtää. Ei ole vain isän minulle antamaa "ryyppylomaa" kuten täällä halutaan kokoajan tuo äitien vapaa leimata, vaan lasten toisen vanhemman vastuu lapsista. Voin taata teille kaikille että tuo lyhyt vapaa silloin tällöin, on vain ja ainoastaan lasten etu! Se ei ole heiltä pois vaan päinvastoin, sillä isä viettää silloin lasten kanssa aikaansa. Isän palauttaessa lapset, on levännyt ja virkeä äiti vastassa.
Sitä asiaa, että lasten isä työntää velvollisuutensa eli lastensa hoidon jonkun toisen syliin ja se toinen sen vielä vastaanottaa, ei ole minusta sellainen asia josta lasten äitiä voisi syyttää! - ikinä suostuisi
ap. kirjoitti:
Niinpä. Ja en ymmärrä miksi ei eksä antanut miehelle osaa lapsista erotilanteessa, jos se sitten on niin raskasta...
Minulla vain ei ole voimavarojaerottamaan omia lapsiani toisistaan! Varsinkaan jos välimatka on monta sataa kilometriä. Kyllä se on vanhempien asia hoitaa lapset, eikä lähdetä erottamaan sisaruksia toisistaan isin ja äidin vapaan ja vastuun takia. Tämä jo mainitaan oikeusministeriön sivuilla lasten oikeuksissa.
Kyllä sinäkin joskus ymmärrät mikset haluaisi erottaa omia lapsiasi toisistaan. Ehkä sinulla ei ole vielä kokemusta ymmärtää. - ap.
ikinä suostuisi kirjoitti:
erottamaan omia lapsiani toisistaan! Varsinkaan jos välimatka on monta sataa kilometriä. Kyllä se on vanhempien asia hoitaa lapset, eikä lähdetä erottamaan sisaruksia toisistaan isin ja äidin vapaan ja vastuun takia. Tämä jo mainitaan oikeusministeriön sivuilla lasten oikeuksissa.
Kyllä sinäkin joskus ymmärrät mikset haluaisi erottaa omia lapsiasi toisistaan. Ehkä sinulla ei ole vielä kokemusta ymmärtää.Kyllä sitä perheissä lapset jaettu, jos ero on tullut, jos katsotaan että näin on paras. Kumman näet paremmaksi, lapset muuttavat eri koteihin vai sen ettei äiti jaksa yksin hoitaa niitä, kun ovat samassa kodissa? Siinä kyllä puhut asiaa että hyvähän se ei ole.
Äiti on sitten hyvä ja hoitaa ne lapset, jos kerran sisaruksia ei eroteta. Meillä ei siihen mahdollisuutta ole.
Ja tapaamismatkan ajaksi jos lapset erotetaan, he siitä tuskin traumoja saavat. Pysyvästä erottamisesta sellaisia voi seuratakkin. - siltikään
ap. kirjoitti:
Kyllä sitä perheissä lapset jaettu, jos ero on tullut, jos katsotaan että näin on paras. Kumman näet paremmaksi, lapset muuttavat eri koteihin vai sen ettei äiti jaksa yksin hoitaa niitä, kun ovat samassa kodissa? Siinä kyllä puhut asiaa että hyvähän se ei ole.
Äiti on sitten hyvä ja hoitaa ne lapset, jos kerran sisaruksia ei eroteta. Meillä ei siihen mahdollisuutta ole.
Ja tapaamismatkan ajaksi jos lapset erotetaan, he siitä tuskin traumoja saavat. Pysyvästä erottamisesta sellaisia voi seuratakkin.näe miksi olisi lapsille parasta erottaa sisarukset toisistaan.
Kirjoitustesi mukaan äidillä on kuitenkin tukiverkkoa lähellään, joten näen kyllä parhaaksi silti (siis tätä äitiä paremmin tuntematta) että saavat olla yhdessä.
Isän pitää ratkaista keino, jolla saa tavata lapsiaan. Apua saa eri tahoilta / viranomaisilta.
Tapaamismatkojen ajaksihan lapset voisi tosiaan kyllä jakaa, vaikka ikäryhmittäin. Tapaamisiahan ei miehelle ilmeisesti tule kovin montaa vuodessa kun ei lapsillakaan ole lomia. - ap.
siltikään kirjoitti:
näe miksi olisi lapsille parasta erottaa sisarukset toisistaan.
Kirjoitustesi mukaan äidillä on kuitenkin tukiverkkoa lähellään, joten näen kyllä parhaaksi silti (siis tätä äitiä paremmin tuntematta) että saavat olla yhdessä.
Isän pitää ratkaista keino, jolla saa tavata lapsiaan. Apua saa eri tahoilta / viranomaisilta.
Tapaamismatkojen ajaksihan lapset voisi tosiaan kyllä jakaa, vaikka ikäryhmittäin. Tapaamisiahan ei miehelle ilmeisesti tule kovin montaa vuodessa kun ei lapsillakaan ole lomia.Olen samaa mieltä siinä asiassa, että ei sisaria pidä erottaa, mutta jos äiti kerran ei lapsia kestä ja hoitopaikkaa ei muualta löydy kuin isältä? Ehkä joo esimerkkini vedin vähän liian pitkälle, mutta ajatus kuitenkin sama. Toisaalta tähän pohdin, onko mahdollista, että lasten äiti haluaa, että hän haluaa että lasten isä kokee, mitä on elää yksin 5 lapsen kanssa... Ihan vain tuollainen välipohdinta :)
Isähän saa tavata lapsia. Siinä on vain ainoa ongelma että lasten äiti heittäytyy hankalaksi, että hänen täytyy ottaa kaikki lapset kerralla tai sitten ei yhtään. - wilma60
kahden lapsen kirjoitti:
äitinä voin sanoa että tarvitsen kyllä välillä "lomaa" lapsistani. Olen yksinhuoltaja, ja huolehdin lapsistani 24 h yöheräilyineen lapseni (ja ilolla) mutta jaksan paremmin kun välillä isä ottaa lapset ja saan levätä ja nukkua, lenkkeillä ja hengähtää. Ei ole vain isän minulle antamaa "ryyppylomaa" kuten täällä halutaan kokoajan tuo äitien vapaa leimata, vaan lasten toisen vanhemman vastuu lapsista. Voin taata teille kaikille että tuo lyhyt vapaa silloin tällöin, on vain ja ainoastaan lasten etu! Se ei ole heiltä pois vaan päinvastoin, sillä isä viettää silloin lasten kanssa aikaansa. Isän palauttaessa lapset, on levännyt ja virkeä äiti vastassa.
Sitä asiaa, että lasten isä työntää velvollisuutensa eli lastensa hoidon jonkun toisen syliin ja se toinen sen vielä vastaanottaa, ei ole minusta sellainen asia josta lasten äitiä voisi syyttää!Kolmen (kaksi erityislasta) äitinä on sanottava että kyllä ne harvat vapaahetket ovat tervetulleita. Lapset ovat isällään n. kuukauden välein yhden yön ja voin kyllä sanoa, että tuo vapaa on enemmän kuin tervetullut. En todellakaan haluaisi jakaa lapsia niin, että yksi tai kaksi olisi kotona ja loput isän luona. Kaikki kerralla tai ei yksikään. Vapaata lapsista saan kyllä palkkaamalla lapsenvahdin mutta ei sitäkään ole varaa jatkuvasti tehdä.
Ymmärrän kyllä että yrittäjät eivät voi pitää paljon lomia mutta kyllä oman jaksamisenkin takia olisi joskus vapaata pidettävä. Ja jos lapset ovat isällään vain muutaman kerran vuodessa niin kannattaisi varmaan miettiä miten sitä vapaata saisi järjestettyä. - ap.
wilma60 kirjoitti:
Kolmen (kaksi erityislasta) äitinä on sanottava että kyllä ne harvat vapaahetket ovat tervetulleita. Lapset ovat isällään n. kuukauden välein yhden yön ja voin kyllä sanoa, että tuo vapaa on enemmän kuin tervetullut. En todellakaan haluaisi jakaa lapsia niin, että yksi tai kaksi olisi kotona ja loput isän luona. Kaikki kerralla tai ei yksikään. Vapaata lapsista saan kyllä palkkaamalla lapsenvahdin mutta ei sitäkään ole varaa jatkuvasti tehdä.
Ymmärrän kyllä että yrittäjät eivät voi pitää paljon lomia mutta kyllä oman jaksamisenkin takia olisi joskus vapaata pidettävä. Ja jos lapset ovat isällään vain muutaman kerran vuodessa niin kannattaisi varmaan miettiä miten sitä vapaata saisi järjestettyä.Tajuan kyllä että tottakai vapaata tarvitsee. Uskon että teillä (vastaan nyt kummallekkin) on kuitenkin tämä isän luokse meno pikkasen helpompaa. Eli tilanteensa kullakin. Kuten yritin tässä jo selventää, niin lapset pääsevät kyllä yöhoitoon ystävienkin luo, kaikki kerralla, niin mikä on niin mahdotonta saada juuri silloin 2-3 hoitoon? Luulisi että edes jotain helpottaisi tai ainakin itse uskon että jos kaveri soittaa että otatko 2-3 lastani hoitoon 5:n sijasta, niin saattaisin suostua...
Minun puolestani lapset voivat olla kokonaan tulematta, jos heidän äitilleen ei se kelpaa, mutta tosin myös uskon, että elämää helpottaa jos 2 rauhallisinta jäävät kotiin ja 3 vilkkainta tulevat meille, vaikkei sitä lastenhoitajaa saakkaan.. Sitten on hänen ongelmansa.
Vapaan saanti on mietitty. Tilannettahan ei tiedä ensi kesän jälkeen, silloin voi ollakkin että lapset voivat tulla, mutta ennen kesän loppua on mahdoton ajatus. Voi olla että päivän viiveellä lomia tulee, mutta ei niitä lapsia päivän varoitusajalla haeta. Uskon että Wilma nyt ei taida ymmärtää tilannetta missä elämme. No toisaalta ymmärrän sen, en olisi itsekkään vielä pari vuotta sitten uskonut että elämä voi pyöriä niin paljon työn ympärillä. Mutta eläminen on maksettava, eikö edes olla leveästi eletty, vaatteet kirpputorilta ja sitä rataa... - wilma60
ap. kirjoitti:
Tajuan kyllä että tottakai vapaata tarvitsee. Uskon että teillä (vastaan nyt kummallekkin) on kuitenkin tämä isän luokse meno pikkasen helpompaa. Eli tilanteensa kullakin. Kuten yritin tässä jo selventää, niin lapset pääsevät kyllä yöhoitoon ystävienkin luo, kaikki kerralla, niin mikä on niin mahdotonta saada juuri silloin 2-3 hoitoon? Luulisi että edes jotain helpottaisi tai ainakin itse uskon että jos kaveri soittaa että otatko 2-3 lastani hoitoon 5:n sijasta, niin saattaisin suostua...
Minun puolestani lapset voivat olla kokonaan tulematta, jos heidän äitilleen ei se kelpaa, mutta tosin myös uskon, että elämää helpottaa jos 2 rauhallisinta jäävät kotiin ja 3 vilkkainta tulevat meille, vaikkei sitä lastenhoitajaa saakkaan.. Sitten on hänen ongelmansa.
Vapaan saanti on mietitty. Tilannettahan ei tiedä ensi kesän jälkeen, silloin voi ollakkin että lapset voivat tulla, mutta ennen kesän loppua on mahdoton ajatus. Voi olla että päivän viiveellä lomia tulee, mutta ei niitä lapsia päivän varoitusajalla haeta. Uskon että Wilma nyt ei taida ymmärtää tilannetta missä elämme. No toisaalta ymmärrän sen, en olisi itsekkään vielä pari vuotta sitten uskonut että elämä voi pyöriä niin paljon työn ympärillä. Mutta eläminen on maksettava, eikö edes olla leveästi eletty, vaatteet kirpputorilta ja sitä rataa...Minun ex on yksityisyrittäjä ja tiedän tuon, että elannon eteen on töitä tehtävä. Ehkä emme olisikaan eronneet jos kumpikin olisimme tehneet sellaista ns. normaalia 7-16 töitä. Mutta kun perheessä on kaksi yrittäjää, joilla ei juuri koskaan vapaata niin siinä jää sitten se parisuhde hoitamatta kun muun "paletin" yrittää pitää kasassa.
Nyt nautin elämästä sillä se pyörii vain minun työn ympärillä. Tuttua on entisessä elämässä tuo että ex tuli töistä ja sanoi, että nyt voin pitää parin päivän loman joten menoksi. Kotona lomia ei koskaan vietetty vaan äkkiä kamat ja lapset autoon ja eikun menoksi jonnekin päin Suomea.
- tässä ratkaisuksi
sen että isä tapaa lapsia lasten kotipaikalla. Onko isällä siellä sukua tms. että voisi majailla heidän luonaan? Pystyykö isä yöpymään lastensa kotona?
Mikä on syy ettei isä muuta lasten kotipaikalle? Se, että asuisi samalla paikkakunnalla lastensa kanssa, helpottaisi valtavasti. Työ tai muu tärkeä? Toivottavasti ei vain ja ainoastaan ylpeys.- ap.
Tosi hyvä idea. Olen kai niin pöljä ettei itselle mieleen tullut!
Tosin sukua ei ole, mutta kavereita kyllä... Exän luona ei voi yöpyä, koska siellä on exän nyxä. Ongelmahan on tietty, että sitten ei saa eksä yöksi vapaita, ei oikeen voi sitä lapsikatrasta raahata kavereiden luo.
Kotipaikkakunnalla syynä työn puute, noh, nykyisin minä, vaikkei hän minun perassani tänne muuttanutkaan. Hän tuntuu onnelliselta täällä, uusi, oma ystäväpiiri, koti johon on tervetullut (edellisestä siis exä heitti pihalle, kun löysi uuden), uusi perhe, työ... Kuulostaa karulta, mutta ei ole lapsetkaan niin rakkaita, että muuttaisi takaisin paikkaan jossa on onneton ja jos ainoa ilo on lapset. Koostuuhan se ihmiselo muustakin.
- miehesi,.,.,.
ja hänen exänsä lasten suhteen on tasan nolla. Minun mielestäni olisi hyvä lähteä liikkeel siitä tilanteesta, miten mies ja hänen exänsä hoitaisivat lapsensa jos sinua ei olisi? Anna heidän hoitaa se asia niin, äläkä auta ollenkaan. Jos miehesi ei ole kotona, älä ota lapsia hoitoosi, jos lapset eivät mahdu yhteen autoon, älä kuskaa omallasi.
Ihan oikeasti näin se on reiluinta sinua itseäsi ja pientä vauvaanne kohtaan. Tulet vielä väsymään tilanteeseen ja katkeroitumaan. Miehesi exän vapaapäivät ja lepo eivät ole sinun ongelmas!- ap.
Totta toisaalta, velvollisuuksia ei ole. Ja tuossa olen kyllä samaa mieltä, että minähän ne lapset hoidan, ilman minua taitaisi tilanne olla vielä huonompi.
Miehen ex on ihan kiva tyyppi, joten voin autoani lainata lasten kuskaamiseen ja itsekkin kuskata. Lapset ihan kivoja, joten niitäkin voi hoitaa kyllä. En usko että katkeroidun, sillä minulla ei ole asiassa ongelmaa sen suurempaa!
- Onko tällä äidillä
osa lapsia kerrallaan vai onko se vaan isän ja naikkosen etuoikeus??? Jopas vitsin murjasit. Mee hoitoon! Jos äiti yksin pystyy pitämään kaikki lapset kerrallaan, niin onko mies niin löllöpää ettei kykene samaan??? Hei haloooooooooooooooooo
- pysyä tästä keskustelusta pois
Lissu voi suksia mäkeen tästä keskustelusta. Huvittaa että sinä täällä parka uskallat naikkoseksi huudella, mutta jos kasvotusten nähtäisiin niin olisi Lissullakin pissi pöksyssä!
Toinen asia on että jos ei tule osissa, niin on tulematta kokonaan. Kun ei ole lapsilla hoitajaa, niin huono tulla kylään. Siinäpä äiti selittelee lapsille mikä isäsuhteessa meni pieleen "en päästänyt teitä isän luo, ku ei ne suostunut ottaa kaikkia kerralla nii en päästänyt ollenkaan"
Ja lasten isä muuten käy töissä. Lasten äiti ei ole tehnyt päivääkään eläissään töitä... Siinä syy, miksi lasten äiti kykenee 5 lasta hoitamaan. Katos ku elareilla on hyvä elellä!
- vaan nauttikaa
omasta lapsestanne ja rauhallisesta perhe-elämästä kolmisin. Hoitakoon exä omat lapsensa. Mies voi pitää yhteyttä lapsiinsa puhelimitse ja kirjeitse.
- ap.
Juu, siltä alkaa tuntua ku näitä juttuja lukee. Pitäis sitä ja pitäis tätä ja vielä tila-autokin pitäis ostaa jotta saahaan lapset kylään... Exälle sopii ehdot tai jäävät tulematta, näin on näppylät!
Säälittää vain lapset, nehän tästä vääntämisestä kärsii!
Menköön isä sinne kotikonnuille lapsia tervehtimään pariksi päivää vuodessa, harmittaa vain että eivät tule sisarpuoleensa tutustumaan... - vaikkei tuntisikaan
ap. kirjoitti:
Juu, siltä alkaa tuntua ku näitä juttuja lukee. Pitäis sitä ja pitäis tätä ja vielä tila-autokin pitäis ostaa jotta saahaan lapset kylään... Exälle sopii ehdot tai jäävät tulematta, näin on näppylät!
Säälittää vain lapset, nehän tästä vääntämisestä kärsii!
Menköön isä sinne kotikonnuille lapsia tervehtimään pariksi päivää vuodessa, harmittaa vain että eivät tule sisarpuoleensa tutustumaan...Yritä pärjätä, äläkä rasita itseäsi liikaa!
- mieskin
nauttia moisesta järjestelystä? Jos nauttisi, niin olisi perverssi. Minä en ainakaan haluaisi lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei halua tavata lapsiaan.
- JOS ISÄ ALKAA VALKATA LAPSIA
Sinun on hyväksyttävä,jos keskustelu ei lasten äidin kanssa onnistu. Jos siis lasten äiti haluaa,että kaikki,ja isä,niin sinulla on kasvun paikka.
Sinuna en miettisi asiaa noin,vaan ottasin ihan toisenlaisen ajattelutavan,kun ne tulee,mitä kivaa keksittäisiin.
Sinä et voi vaikuttaa tapaamisiin.- voi elämän kevät
Isä ei ole valkkaamassa lapsia vaan ottamassa vierailulle kahdessa eri erässä.
Sinähän varmaan haluat uskoa että en voi vaikuttaa, mutta sitten vanhemmat on hyvät ja hoitaa itse lapsensa. - Onko äidillä lapset kahdessa
voi elämän kevät kirjoitti:
Isä ei ole valkkaamassa lapsia vaan ottamassa vierailulle kahdessa eri erässä.
Sinähän varmaan haluat uskoa että en voi vaikuttaa, mutta sitten vanhemmat on hyvät ja hoitaa itse lapsensa.erässä, vai koko katras yht aikaa??? Mikä etuoikeus sillä isällä on ottaa kahdessa erässä jos äidill lapset on kaikki yhdellä kertaa??? Onko mies niin huono isä, ettei kykene samaan mihin äiti???
- ap.
Onko äidillä lapset kahdessa kirjoitti:
erässä, vai koko katras yht aikaa??? Mikä etuoikeus sillä isällä on ottaa kahdessa erässä jos äidill lapset on kaikki yhdellä kertaa??? Onko mies niin huono isä, ettei kykene samaan mihin äiti???
Ihan paska isä. Tosi surkee.
Voisit muuten mennä johonki vaikka työkkärin kurssille jossa opetetaan tuota konekirjoitusta.
- fiuuh
Ymmärrän kyllä aika hyvin tätä lähiäitiä, hänellä on 5 lasta hoidettavana 24/7 ja jos hän viikoksi tai enemmäksikin (esim,kesällä) saa heidät oman isänsä hoiviin, niin se saattaa olla hänelle lottovoitto, henkisien voimavarojen kannalta, ei tarvitse koko ajan miettiä että milloin kukakin lapsi tulee kotiin ja kenelle pitää olla hoitoa järjestämässä miksikin päiväksi, voi vaikka lähteä huoletta hetkeksi itse reissuun ilman pelkoa että lapset eivät olisi yhtäläiset oikeudet omaavan huoltajan seurassa.
Automatkoista sen verran että jos lapset tulevat osissa niin yhtä monta kertaa heitä edelleen pitää hakea(vai ajattelitko että osa lapsista tulee kerran vuodessa ja toinen kerran, sen sijaan että saisivat tavata rakasta isäänsä kaksi kertaa)
Jos yleisillä tulo on liian vaikeaa muuten niin eikös kaksi vanhinta voisi tulla edes puolimatkaan yleisillä niin ettei vaihtoja tarvitsisi suorittaa.
Mitä tulee siihen että kuka hoitaa lapset sen viikon kaksi, niin kehuit että miehellä on hyvä läheispiiri siellä myös, eikö apua voisi pyytää myös isäkin ettei äiti joutuisi aina hoitoa järjestämään. Ja tietenkin järjestäisi itselleen mahd.paljon vapaata kyseiseksi ajaksi.
Kuitenkn vaikka äiti olisi kaksi viimeisintään miehen huijannut tekemään, niin he ovat kuitenkin isänsä lapsia, jotka pyyteetömästi häntä rakastavat, ja haluavat varmasti isäänsä tavata ja eiköhän se isäkin heitä yhtälailla rakasta kuin muitakin.
Ei tietenkään ole sinun asiasi hoitaa tätä asiaa, mutta varmasti siksi että miestäsi rakastat haluat auttaa ja mietit ratkaisuja, yritä nähdä asiat myös asettumalla muiden kannalta, ja jos kerran miehesi ex on mukava,niin ettekö voisi yhdessä miettiä mikä on voisiko hän mitenkään tulla vastaan näissä asioissa, kun tekin otatte huomioon hänen asemansa, yksin huoltajan arki on kahdenkin kanssa rankkaa, niin voin vaan kuvitella miltä tuntuu olla viiden yh... vaikka itse olisikin typerät valinnat tehnyt.- ap.
Vastaan sinulle kuten olen tehnyt kaikille muillekkin.
Ymmärrän lähiäitiä minäkin jollain tapaa ja auttaisin mielelläni, mutta en voi. Kuten jo aiemmin sanoin, lapsille ei ole kiva olla jos itse olen viikon pinna kireällä. Varmasti tekisi hyvää hänelle, mutta meillä ei ole vaihtoehtoja.
Osissa heidät täytyy hakea, mutta toisaalta, kun yhdet vie pois, toiset tulee kyytiin. Eihän se paljon tee, mutta yhden edes-takasin ajon vähemmän. Ja tässä se kyyti ei ole nyt se ainoa ongelma. Ihan kokonaisuutena.
Olen miettinyt myös että koska isällä on läheispiiri, voisi isä kysyä lasten kotikaupungista hoitopaikkaa kavereilta, jotta ei tarvitse äidin kaikkea hoitaa. Jokseenkin vain on sanottava että niin siellä kuin täällä kaverit melkosia poikamiehiä kaikki. Mutta jotainhan on mietittävä.
Exän ratkaisuista, mies ei pahemmin ole arvostellut exää siitä. Kuitenkin kun aina haukutaan isät pystyyn kun eivät lapsia tapaa eivätkä elareita maksa ja mitä kaikkea. Milloin kysytään mitä mies haluaa? Eihän se tosiaan sillä tavalla tähän asiaan kuulu toisaalta, mutta vaikka inhottavalta kuulostaa, niin näin ulkopuolisena ihmetyttää, että ensin sitä tehdään lasta toisensa perään vaikka mies selkeästi sanoo että nyt riittää. Sitten valitetaan kun miehellä ei riitä resurssit hoitamaan niitä vaikka mies yritti sanoa ennen niiden tekoa että ei kiitos! - ollut paikalla
ap. kirjoitti:
Ymmärrän lähiäitiä minäkin jollain tapaa ja auttaisin mielelläni, mutta en voi. Kuten jo aiemmin sanoin, lapsille ei ole kiva olla jos itse olen viikon pinna kireällä. Varmasti tekisi hyvää hänelle, mutta meillä ei ole vaihtoehtoja.
Osissa heidät täytyy hakea, mutta toisaalta, kun yhdet vie pois, toiset tulee kyytiin. Eihän se paljon tee, mutta yhden edes-takasin ajon vähemmän. Ja tässä se kyyti ei ole nyt se ainoa ongelma. Ihan kokonaisuutena.
Olen miettinyt myös että koska isällä on läheispiiri, voisi isä kysyä lasten kotikaupungista hoitopaikkaa kavereilta, jotta ei tarvitse äidin kaikkea hoitaa. Jokseenkin vain on sanottava että niin siellä kuin täällä kaverit melkosia poikamiehiä kaikki. Mutta jotainhan on mietittävä.
Exän ratkaisuista, mies ei pahemmin ole arvostellut exää siitä. Kuitenkin kun aina haukutaan isät pystyyn kun eivät lapsia tapaa eivätkä elareita maksa ja mitä kaikkea. Milloin kysytään mitä mies haluaa? Eihän se tosiaan sillä tavalla tähän asiaan kuulu toisaalta, mutta vaikka inhottavalta kuulostaa, niin näin ulkopuolisena ihmetyttää, että ensin sitä tehdään lasta toisensa perään vaikka mies selkeästi sanoo että nyt riittää. Sitten valitetaan kun miehellä ei riitä resurssit hoitamaan niitä vaikka mies yritti sanoa ennen niiden tekoa että ei kiitos!kun miehesi niitä lapsia teki. Kyllä varmasti hän oli innolla juonessa mukana, puhuu pötyä, jos muuta väittää.
Jos hän ei olisi halunnut lapsia, olisi pitänyt vetoketjun kiinni. Ei niitä lapsia ilman miehen avustusta tule. - kuinka yrität vakuutella it...
ap. kirjoitti:
Exän ratkaisuista, mies ei pahemmin ole arvostellut exää siitä. Kuitenkin kun aina haukutaan isät pystyyn kun eivät lapsia tapaa eivätkä elareita maksa ja mitä kaikkea. Milloin kysytään mitä mies haluaa? Eihän se tosiaan sillä tavalla tähän asiaan kuulu toisaalta, mutta vaikka inhottavalta kuulostaa, niin näin ulkopuolisena ihmetyttää, että ensin sitä tehdään lasta toisensa perään vaikka mies selkeästi sanoo että nyt riittää. Sitten valitetaan kun miehellä ei riitä resurssit hoitamaan niitä vaikka mies yritti sanoa ennen niiden tekoa että ei kiitos!ettei mies lapsia halunnut??? Tottakai halusi, ei hän muuten liutaa olisi tehnyt. Äläkä vaan sano, ettei mies tiennyt miten niitä tehdään??? Tai mitä tehdään silloin kun niitä ei haluta? Ei vastuu ole naisen, mies on vastuussa.
Onko sun helpompi kestää miehen lapset, kun vakuutat itse itsellesi, ettei mies lapsia halunnut?? Katkeruutesi ei ole sulle hyväksi. Miksi olet suhteessa joka ei sovi sulle? Kiusallasiko vaan, vai elätkö siivellä? - ap.
ollut paikalla kirjoitti:
kun miehesi niitä lapsia teki. Kyllä varmasti hän oli innolla juonessa mukana, puhuu pötyä, jos muuta väittää.
Jos hän ei olisi halunnut lapsia, olisi pitänyt vetoketjun kiinni. Ei niitä lapsia ilman miehen avustusta tule.Voit olla oikeassa. Tosin exä on sen itse myöntänyt. Pitämällä housut jalassa, saattaa avioelämä hiukan kärsiä pitemmän päälle, vaikkei se kestänyt siltikään.
Oli miten oli, niin siinä on pohtimisen aihetta ihan yleisesti. Ei ole ennenkuulumatonta että näin jotkut niset tekevät. Koski se minua tai ei. - ap.
kuinka yrität vakuutella it... kirjoitti:
ettei mies lapsia halunnut??? Tottakai halusi, ei hän muuten liutaa olisi tehnyt. Äläkä vaan sano, ettei mies tiennyt miten niitä tehdään??? Tai mitä tehdään silloin kun niitä ei haluta? Ei vastuu ole naisen, mies on vastuussa.
Onko sun helpompi kestää miehen lapset, kun vakuutat itse itsellesi, ettei mies lapsia halunnut?? Katkeruutesi ei ole sulle hyväksi. Miksi olet suhteessa joka ei sovi sulle? Kiusallasiko vaan, vai elätkö siivellä?juu voit olla oikeassa. Mieheni voi valehdella. En vain usko että entisensä alkaisi itsestään valehdella.
Ja kyllä mies tiesi miten lapsia tehdään, vaimo vain ei tiennyt miten e-pillereitä käytetään.
Voi taivas näitä provoilijoita. - lukenut sun
ap. kirjoitti:
juu voit olla oikeassa. Mieheni voi valehdella. En vain usko että entisensä alkaisi itsestään valehdella.
Ja kyllä mies tiesi miten lapsia tehdään, vaimo vain ei tiennyt miten e-pillereitä käytetään.
Voi taivas näitä provoilijoita.vastauksia ketujssa, tulee mieleeni että sinulla on persnegatiivinen asenne miehesi lapsiin. Et halua heitä heille, mielestäsi miehesi saisi vaikka "unohtaa" lapsensa tai tavata vain pari kertaa vuodessa.
Tai jakaa lapsia sinun mielesi mukaan.
Eli jos jokin asia ei menen sinun mielesi mukaan, se ei sitten saa mennä muutenkaan.
Toivon että miehesi tajuaa millaisen kylmäkiskoisen riivinraudan kanssa on.
Kyllä hän lapsiaan rakastaa ja kaipaa, ei vain uskalla sinulle sitä tuoda julki.
Jonain päivänä lapset tajuavat mistä viileät välit isään johtuu ja silloin sormi osoittaa sinuun ja sinun lapseesi.
Sopu suo sijaa, ja jos aidosti haluat, niin kyllä lasten teille tuleminen ja teillä olo olisi mahdollista.
Ja jokainen yrittäjä pystyy pitämään vapaata välillä, toki menettää vähän rahaa, mutta elämässä on kyse arvoista. Kukin päättää mikä on itselleen tärkeintä, raha vai lapset? - ap.
lukenut sun kirjoitti:
vastauksia ketujssa, tulee mieleeni että sinulla on persnegatiivinen asenne miehesi lapsiin. Et halua heitä heille, mielestäsi miehesi saisi vaikka "unohtaa" lapsensa tai tavata vain pari kertaa vuodessa.
Tai jakaa lapsia sinun mielesi mukaan.
Eli jos jokin asia ei menen sinun mielesi mukaan, se ei sitten saa mennä muutenkaan.
Toivon että miehesi tajuaa millaisen kylmäkiskoisen riivinraudan kanssa on.
Kyllä hän lapsiaan rakastaa ja kaipaa, ei vain uskalla sinulle sitä tuoda julki.
Jonain päivänä lapset tajuavat mistä viileät välit isään johtuu ja silloin sormi osoittaa sinuun ja sinun lapseesi.
Sopu suo sijaa, ja jos aidosti haluat, niin kyllä lasten teille tuleminen ja teillä olo olisi mahdollista.
Ja jokainen yrittäjä pystyy pitämään vapaata välillä, toki menettää vähän rahaa, mutta elämässä on kyse arvoista. Kukin päättää mikä on itselleen tärkeintä, raha vai lapset?Olet taas näitä ihme provoilijoita täällä.
Kuten sinä itsekkin tajuat, niin kyse ei ole lapsista tai mistään vaan puhtaista hoitojärjestelyistä, joissa ei mennä yhteen exän mielipiteen kanssa.
Lapset on varsin mukavia, hyväkäytöksisiä, pääosin kilttejä ja ystävällisiä. Niitä vain ei jaksa viittä kerrallaan hoitaa mitenkään. En voi sanoa että rakastaisin kuin omiani, mutta pidän heistä kyllä.
Ja tässä ei ole kyse minun mielipiteestäni, vaan myös mieheni.
Voi olla että ole kylmäkiskoinen riivinrauta, mutta jos mies lapsiaan kaipaa, niin tervemenoa lähemmäs lapsia. Surullistahan se olisi erota tms. mutta enpä ole estellyt ja mies tietää sen.
Aidosti, EN HALUA että lapset tulevat kaikki kerralla kylään, syitä on monia ja siitähän tämä ongelma tulikin. Muuten tervetuloa aina kun haluavat tulla osa kerrallaan.
Kumpi on tärkeämpää, raha vai lapset? No kyllähän se raha näyttelee suurta pääosaa, jos halutaan pitää katto pään päällä. Jotta lapsien olisi mahdollista tulla kylään, siihen tarvitsee rahaa. Heidän elatusmaksuihin tarvitsee rahaa. Ei kuule töitä tehdä sen enempää kuin tarvis on, kädestä suuhun-meiningillä mennään nytkin.
Loppujen lopuksi, miksi minun pitäisi tahtoa lapsia kylään, kun kuitenkin suurin ongelma on nämä hoitojärjestelyt. Onneksi tiedän että exä on sen verta mukava, että kauniilla keskustelulla hän kyllä ymmärtää asian ja saamme jotain järjestettyä. Jos hän puhuisi kuin te riitapukarit ja haastajat, niin en panisi ajatustakaan sille kuinka lapset saadaan kylään! - sanonut lasten
ap. kirjoitti:
Exän ratkaisuista, mies ei pahemmin ole arvostellut exää siitä. Kuitenkin kun aina haukutaan isät pystyyn kun eivät lapsia tapaa eivätkä elareita maksa ja mitä kaikkea. Milloin kysytään mitä mies haluaa? Eihän se tosiaan sillä tavalla tähän asiaan kuulu toisaalta, mutta vaikka inhottavalta kuulostaa, niin näin ulkopuolisena ihmetyttää, että ensin sitä tehdään lasta toisensa perään vaikka mies selkeästi sanoo että nyt riittää. Sitten valitetaan kun miehellä ei riitä resurssit hoitamaan niitä vaikka mies yritti sanoa ennen niiden tekoa että ei kiitos!teolle että nyt riittää, niin kyllä hänelläkin olisi ollut keinoja estää yhdenkään lapsen tulo sen jälkeen.
Olisi pitänyt pilinsä housuissa, käyttänyt kortsua, tahi laittanut putket poikki.
Tosi tyhmä on jos kahdesti pystyy sama nainen huijaamaan pillereillä?
Ehkäisy on yhtä lailla miehen vastuulla kuin naisen.
Ja kun lapsia on, niistä kuuluu pitää myös huolta. - provoilija enkä riidanhaast...
ap. kirjoitti:
Olet taas näitä ihme provoilijoita täällä.
Kuten sinä itsekkin tajuat, niin kyse ei ole lapsista tai mistään vaan puhtaista hoitojärjestelyistä, joissa ei mennä yhteen exän mielipiteen kanssa.
Lapset on varsin mukavia, hyväkäytöksisiä, pääosin kilttejä ja ystävällisiä. Niitä vain ei jaksa viittä kerrallaan hoitaa mitenkään. En voi sanoa että rakastaisin kuin omiani, mutta pidän heistä kyllä.
Ja tässä ei ole kyse minun mielipiteestäni, vaan myös mieheni.
Voi olla että ole kylmäkiskoinen riivinrauta, mutta jos mies lapsiaan kaipaa, niin tervemenoa lähemmäs lapsia. Surullistahan se olisi erota tms. mutta enpä ole estellyt ja mies tietää sen.
Aidosti, EN HALUA että lapset tulevat kaikki kerralla kylään, syitä on monia ja siitähän tämä ongelma tulikin. Muuten tervetuloa aina kun haluavat tulla osa kerrallaan.
Kumpi on tärkeämpää, raha vai lapset? No kyllähän se raha näyttelee suurta pääosaa, jos halutaan pitää katto pään päällä. Jotta lapsien olisi mahdollista tulla kylään, siihen tarvitsee rahaa. Heidän elatusmaksuihin tarvitsee rahaa. Ei kuule töitä tehdä sen enempää kuin tarvis on, kädestä suuhun-meiningillä mennään nytkin.
Loppujen lopuksi, miksi minun pitäisi tahtoa lapsia kylään, kun kuitenkin suurin ongelma on nämä hoitojärjestelyt. Onneksi tiedän että exä on sen verta mukava, että kauniilla keskustelulla hän kyllä ymmärtää asian ja saamme jotain järjestettyä. Jos hän puhuisi kuin te riitapukarit ja haastajat, niin en panisi ajatustakaan sille kuinka lapset saadaan kylään!vaan en ymmärrä uusioperheen äitiä, joka haluaa tansittaa toisia oman pillinsä mukaan. Kyllä kai isä ja kaikki lapset haluavat olla yhtä aikaa, perheenä kasassa.
- ap.
sanonut lasten kirjoitti:
teolle että nyt riittää, niin kyllä hänelläkin olisi ollut keinoja estää yhdenkään lapsen tulo sen jälkeen.
Olisi pitänyt pilinsä housuissa, käyttänyt kortsua, tahi laittanut putket poikki.
Tosi tyhmä on jos kahdesti pystyy sama nainen huijaamaan pillereillä?
Ehkäisy on yhtä lailla miehen vastuulla kuin naisen.
Ja kun lapsia on, niistä kuuluu pitää myös huolta.No joillakin ihmisillä on mustavalkoinen tuo maailma ja silloinhan elämä on yksinkertaista. Tilanteita on monia ja vaikken exän teosta pidä, exällään on varmasti myös ollut teolleen syy, mutta en ala sitä spekuloimaan tässä kun ei sinänsä aiheeseen kuulu.
Tyhmähän mies voi olla, sitä olen itsekkin ihmetellyt. Hyvä mies kuitenkin minulle. - ap.
provoilija enkä riidanhaast... kirjoitti:
vaan en ymmärrä uusioperheen äitiä, joka haluaa tansittaa toisia oman pillinsä mukaan. Kyllä kai isä ja kaikki lapset haluavat olla yhtä aikaa, perheenä kasassa.
Jos haluaisin tanssittaa jotakuta oman pillini mukaan, kieltäytyisin kuskaamasta lapsia tai olemasta missään tekemisissä heidän kanssaan, taikka kieltäytyisin hoitamasta heitä. Silloin varmasti olisi tapaaminen vielä vaikeampaa. Voisit siis perustella sanomaasi hiukan paremmin, millä tavalla yritän pompotella?
Tällä palstalla vain on tyyppejä, jotka jakavat exät ja nyxät omiin kasteihinsa. Sinun mielestäsi ilmeisesti exät ovat niitä jotka tekevät suuren elämäntyön lasten kasvattajina, heidät on julmasti jätetty, perheen isät kusipäitä jotka ovat hylänneet perheensä ja nyxät niitä perheenrikkojia, jotka haluavat tehdä kaikkien elämästä vaikeaa. Sinunkin olisi aika oppia että yksilöitä me ollaan kaikki ja jokainen ero on oma tarinansa. Sikoja löytyy niin eksistä, nyksistä kuin miehistäkin. Joissakin tapauksissa kukaan ei ole sika.
Kaikkea voi haluta ja varmasti paras olisi useimille ydinperhe. Ongelma vain on siinä että aina ei mene ihmissuhteet kuten pitäisi ja silloin erotaan. Silloin vanhemmat asuu eri kodissa ja ei ole asiat niin yksinkertaisia kuin ydinperheessä. Niissäkin jokainen tapaus on erilainen.
Sitäpaitsi uskon että lapset kyllä ovat ihan tyytyväisiä jos pääsisivät pienemmissä "osissa" kylään, silloin heille jäisi yksilöinä enemmän aikaa. Sitähän he eivät normaalisti niin paljoa saa. - teoistaan
ap. kirjoitti:
Exän ratkaisuista, mies ei pahemmin ole arvostellut exää siitä. Kuitenkin kun aina haukutaan isät pystyyn kun eivät lapsia tapaa eivätkä elareita maksa ja mitä kaikkea. Milloin kysytään mitä mies haluaa? Eihän se tosiaan sillä tavalla tähän asiaan kuulu toisaalta, mutta vaikka inhottavalta kuulostaa, niin näin ulkopuolisena ihmetyttää, että ensin sitä tehdään lasta toisensa perään vaikka mies selkeästi sanoo että nyt riittää. Sitten valitetaan kun miehellä ei riitä resurssit hoitamaan niitä vaikka mies yritti sanoa ennen niiden tekoa että ei kiitos!Et sä voi syyttä miehes exää siitä että lapsia on niin monta.
Onhan se miehelläkin valta käyttää ehkäisyä. Kondomit on keksitty. Tai kieltäytyä seksistä tai sit piuhat poikki niin ei tule lapsia.
Ihan turhaan sä syytät siitä miehes exää kun miehelläskin olisi ollut keinot puuttua siihen ettei enempää lapsia tule.
Ja mun mielestä kyl lapset samalla kertaa isälleen etteivät tunne olevansa eriarvoisia ja tarvitsee se lasten äitikin omaa aikaa. miten se voi pyörittää arkea lasten kanssa ja te ette.
Olis kannattanut sinunkin miettiä että mihin ryhdyt kun valitsit miehen jolla edellisestä liitosta viisi lasta. - ap.
teoistaan kirjoitti:
Et sä voi syyttä miehes exää siitä että lapsia on niin monta.
Onhan se miehelläkin valta käyttää ehkäisyä. Kondomit on keksitty. Tai kieltäytyä seksistä tai sit piuhat poikki niin ei tule lapsia.
Ihan turhaan sä syytät siitä miehes exää kun miehelläskin olisi ollut keinot puuttua siihen ettei enempää lapsia tule.
Ja mun mielestä kyl lapset samalla kertaa isälleen etteivät tunne olevansa eriarvoisia ja tarvitsee se lasten äitikin omaa aikaa. miten se voi pyörittää arkea lasten kanssa ja te ette.
Olis kannattanut sinunkin miettiä että mihin ryhdyt kun valitsit miehen jolla edellisestä liitosta viisi lasta.Kuvitteleppa tilanne: syöt e-pillereitä. Yksi ilta miehesi (kai sinulla edes joskus on sellainen ollut) tulee sänkyyn, alatte tuohuamaan ja mies alkaa normaalista poiketen vetämään kortsua päälle ja sanoo ettei luota että sä syöt pillereitä oikeasti. Tuntisitko että toinen luottaa sinuun? Itse pahastuisin kyllä.
On täysin eri asia jos pillerit pettää, mutta jos ne tietoisesti jätetään syömättä tietäen riskistä tulla raskaaksi, pitäisi toiselle kertoa siitä. Kieltäytymisellä ei pitkälle avioelämä pötki ja piuhojen laittaminen poikki on hyvin lopullinen ratkaisu, itse en laittaisi vaikken haluaisikaan lisää lapsia.
Sun mielestä lapset samaan aikaan isälle, mun mielestä eri aikaan. Jos mies hoitaa kersansa itse, niin tuokoon vaikka 20 kersaa. Minä hoidan max. 3 kerrallaan.
Äiti voi pyörittää arkea lastensa kanssa, koska on työtön (kaikki lapset koulussa tai tarhassa) eikä ole töihin menossakaan. Varmaan pikkasen helpompaa kuin meillä. No minä voisin pyörittää, mutta minulla on oma lapsi ja kun minä hoidan heitä, en uskalla antaa samoja vapauksia kuin äiti ja isä ihan siitä syystä ettei kenellekkään satu mitään, ovat kuitenkin päivät vastuullani (esim.en anna hyppiä keinusta kovassa vauhdissa, vaikka kotona saavat tehdä niin). Enemmän "vahtimista" kuin heidän omalla äitillään. Koska ovat vieraassa talossa, eivät osaa ottaa itse tavaroita kaapista, joten kokoajan täytyy olla antamassa jotain. Siinä pari esimerkkiä. Ymmärretäävää, mutta vie paljon aikaa! - olet valintasi tehnyt
ap. kirjoitti:
Kuvitteleppa tilanne: syöt e-pillereitä. Yksi ilta miehesi (kai sinulla edes joskus on sellainen ollut) tulee sänkyyn, alatte tuohuamaan ja mies alkaa normaalista poiketen vetämään kortsua päälle ja sanoo ettei luota että sä syöt pillereitä oikeasti. Tuntisitko että toinen luottaa sinuun? Itse pahastuisin kyllä.
On täysin eri asia jos pillerit pettää, mutta jos ne tietoisesti jätetään syömättä tietäen riskistä tulla raskaaksi, pitäisi toiselle kertoa siitä. Kieltäytymisellä ei pitkälle avioelämä pötki ja piuhojen laittaminen poikki on hyvin lopullinen ratkaisu, itse en laittaisi vaikken haluaisikaan lisää lapsia.
Sun mielestä lapset samaan aikaan isälle, mun mielestä eri aikaan. Jos mies hoitaa kersansa itse, niin tuokoon vaikka 20 kersaa. Minä hoidan max. 3 kerrallaan.
Äiti voi pyörittää arkea lastensa kanssa, koska on työtön (kaikki lapset koulussa tai tarhassa) eikä ole töihin menossakaan. Varmaan pikkasen helpompaa kuin meillä. No minä voisin pyörittää, mutta minulla on oma lapsi ja kun minä hoidan heitä, en uskalla antaa samoja vapauksia kuin äiti ja isä ihan siitä syystä ettei kenellekkään satu mitään, ovat kuitenkin päivät vastuullani (esim.en anna hyppiä keinusta kovassa vauhdissa, vaikka kotona saavat tehdä niin). Enemmän "vahtimista" kuin heidän omalla äitillään. Koska ovat vieraassa talossa, eivät osaa ottaa itse tavaroita kaapista, joten kokoajan täytyy olla antamassa jotain. Siinä pari esimerkkiä. Ymmärretäävää, mutta vie paljon aikaa!se on vähä myöhästä nyt alkaa ruikuttaa.
olisit miettinyt aikaisemmin millaisen miehen itsellesi otat.
Pitäkööt miehes vapaata että ehtii itse hoitaa lapsensa niin ei tarvitse sinun vaivautua ja sitä paitsi isommat lapset on apuna kattomassa niiden pienempien perään.
Ja palatakseni siihen että on miehellä vastuu ja eiköhän se luottamus ole jo mennyt jos kerran nainen jättänyt pillerit syömättä ja tullut raskaaksi.
ja kyllä miehelläkin vastuunsa on jopa niissä ehkäisy asioissa.
jota sä et ilmeisesti ymmärrä.
- yrittäjää
Yrittäjä tekee töitä silloin kuin niitä on, hyvä jos vkonloput vapaana. Ja mielestäni yksi tai kaksi viikkoa kun lapset ovat iäs voisi tehdä lyhennettyä työpäivää, tai kun on hiljaisempaa. Ja kun miehen jolla lapsia on, niin eiköhän sitä jaksa sen rumban....? T.Äiti 2 omaa, 3 bonuslasta ja 1 yhteinen...
- Yrittäjä yrittäjä
Kyllähän joo yrittäjällä menee usein viikonloputkin töissä. Ja vapaat tulee aika yllättävästi ja pienellä varotusajalla. Joskus käy mielessä sanoa asiakkaalle, kun tulee ilta yhdeksältä puhelu, että jotain on työssä pielessä, niin kysyä että soitetaanko sulle sun toimistostas iltasin että jokin on mennyt pieleen jos asia voi oottaa seuraavaan aamuun!
Lyhennetty työpäivä on kyllä aina helpompi järjestää mut totaalisia pitkiä lomia vähän vaikeampi. Lähtee asiakkaat pian toisen matkaan kun pitkään pitää puhelimen kiinni.
- etten
lukenut kaikkia kirjoituksia, aihe kun on puhuttanut runsaasti, mutta tässä mielipiteeni aiheesta.
Ensinnäkin olet tiennyt miehen ottaessasi hänen lapsikatraastaan, joten on kohtuutonta jo sen vuoksi aiheesta rutista.
Käsitin, että mies on muuttanut eri paikkakunnalle lasten kanssa, joten silloin on selvä että hän vastaa lasten kuskaamisesta ilman mukinoita.
Olet myös itse päättänyt tehdä lisää lapsia, tietäen näistä isommista joten vauvan hoitoonkaan ei voi vedota. Ne hoidetaan eka, jotka jo on olemassa, siis isän taholta.
Kirtjoitit että vaikeatako nyt äidin on saada pari lasta muualle hoitoon. Vaikka minulla on vain yksi, en saa lasta muualle kuin isälleen kun kaikki sukullaiset asuvat kaukana...kaikki ei ole niin mustavalkoista. Ja moni ajattelee ettei halua vaivata muita, lasten isä on aina eri asia.
Toisaalta kysehän ei ole myöskään vain siitä että äiti tarvitsee vapaata (vaikka varmasti tarvitseekin) vaan lasten tasapuolisesta oikeudesta tavata isäänsä. Sinulla ei ole mitään oikeutta sitä estää.- ap.
Varmaan kannattaisi lukea ne kaikki kirjoitukset niin saat osaan asioista vastauksen. Mutta vastaan lyhykäisyydessään:
Olen ottanut miehen jolla on suuri lapsikatras, koska en ole nähnyt sitä yhdessäolollemme esteenä. Este se ei ole nytkään, aiheen vuoksi ei kukaan ole eroamassa.
Tuo että mies on muuttanut pois paikkakunnalta, noh, toisaalta olet oikeassa. En missään vaiheessa ole vaatinutkaan että exän pitäisi matkoista maksaa. Mutta jos meillä on tilanne ettei rahaa ole, niin tyhjästä on vähän huono noita matkoja maksaa. Semmosta se on.
Olen tehnyt lapsia tietäen näistä isommista. Mielestäni voin kyllä vedota siihen että en jaksa hoitaa kaikkia lapsia koska minulla on oma lapsi hoidettavana. Minun tehtäväni ei olisi lapsia hoitaa lainkaan, jos niin päättäisin, oli oma lapsi tai ei. Toinen asia on, että eiköhän suurella osalla naisista ole jokin tarve niihin omiin lapsiin. Harvalle riittävät vieraan lapset. Kuten sanoin, minulla ei ole miestäni kohtaan velvotteita lasta ajatellen. Se mitä hän tekee yhteisen lapsemme eteen, on ihan vapaaehtoista.
Äiti on saanut tähän asti 5 lasta hoitoon. Mikä kahdessa on niin vaikeaa? Äitillä on kyllä tukiverkosto ympärillään. Tuossa myös eräässä kirjoituksessa pohdimme, että lasten isä voisi yrittää hankkia hoitopaikkaa lasten asuinpaikkakunnalta itse.
Lapsilla on tasapuolinen oikeus tavata isäänsä. He vain ovat tulossa peräkkäisinä vuoroviikkoina. Minä en ole estämässä, lasten isä samoilla linjoilla.
- kysyneet
lastenvalvojalta vinkkejä ja neuvoja? Heillä kuitenkin vuosikymmenten kokemus ja varmasti vastaavia tapauksia ollut aikanaan.
- ap.
Hyvä idea. Tosin toivon että saamme asiassa sovun ilman sitäkin!
- vastauksia
Täällä porukka tuntuu lukevan nuo ap:n tekstit ihan väärin. Eikä oikeita yrittäjiä ole vastaajissa, kun eivät tajua, ettei yrittäjällä ole mahdollisuutta lomaan.
Ex ajattelee nyt omaa napaansa, kun ei suostu antamaan osaa lapsista kerrallaan. Lapsilla oma isä muuttuu kohta vieraaksi, kun eivät pääse häntä tapaamaan. Jos lähtevät aina puolet kerrallaan isälle, saattavat itsekin pitää sitä hyvänä vaihtoehtona, ovathan he lopun vuotta yhdessä. Mukava saada lomaa myös omista sisaruksistaan joskus. - en lukenut
kaikkia vastauksia.Ensiksikin,et voi lähteä siitä,että miehelläsi on liikaa lapsia.Niitä on se määrä mitä on ,se on tosiasia,nyt puuttumatta ollenkaan siihen,miten se lapsimäärä on saanut alkunsa.
Itsellä on myös viisi,ihan vakaasti ja harkiten tehtyjä,joten ajattelen asioita siitä vinkkelistä.
En pitäisi kuitenkaan mitenkään mahdottomana ajatusta siitä,että lapset tulisivat osissa.tapaamisia olisi kaksi kertaa useammin ,joten kaikki saisivat kuitenkin saman määrän isällään.Me kävimme lasten kanssa välillä jossakin reissussa niin,että osa pääsi vuorostaan seuraavalla kerralla.Joskus oli mukana vain yksi lapsi kerrallaan ja sehän on ison perheen lapsille vaan luksusta,kerrankin saa erityihuomiota,isän ja äidin seura on vain hänelle yksin.- ap-
Juu, tuo liikaa lapsia oli ehkä väärin kirjoitettu. Ja sehän ei asiaa muuta, millä tapaa ne alkunsa ovat saaneet. Sehän ei lasten syy ole, miten ne alkunsa ovat saaneet. Se nyt oli pikku näpäytys, että ei se exänkään toiminta esimerkillistä ole ollut. Sinulla on kuitenkin erona, että lapsesi ilmeisesti on yhteisesti suunniteltu...
Ja juuri siitä olen mieltä, että lapset eivät saa kahdessa erässä tullessaan samaa aikaa isällään kuin kaikki kerralla tullessa, vaan enemmän aikaa. Yksilöinä he saavat enemmän aikaa ja huomiota, kuin koko porukkana.
- melkein 2000 e
vuodessa menee tyttären isän luo kuskaamisiin. Ja sinä et ole valmis maksamaan muutamaa satasta vuodessa. Salli mun nauraa
- ap.
No itseasiassa jos lapset tulevat meille 4 krt/v kahdella autolla ajettuna summa nousee huomattavasti korkeammaksi kuin 2000 e.
Minun puolesta voit vaikka polttaa rahasi, itsehän maksat, en ole käskenyt. Jokatapauksessa minä en ajankulukseni ala makselemaan (eikä mieheni) jos jossain säästääkkin pystyy.
Kolmas asia on, miksi hemmetissä maksaisin lasten kuskaamisesta, kun ne ei edes ole omiani?
- nyt vaan
mutta kummastuttaa nuo väitteesi siitä että ukollasi on VIISI lasta ilman hänen omaa haluaan ex-vaimon kanssa.
Mä ymmärrän sen et jos eukko on jättänyt ehkäisyn ja tullut raskaaksi vähän kuin mieheltä salaa, mutta että VIISI kertaa.
Tyhmähän tuo ukko on jos ei ole kerrasta oppinut.
Mä luulen että miehelle se on ollut vaan se ja sama tuleeko lapsia vai ei, ja nyt sitten keroo sulle ettei hänen mielipidettään edes kysytty.
Hänen spermastaan nuo lapset on kuitenkin syntynyt.
Ja näin ollen musta on turha vedota et kun nainen vaan halus lapsia.
Ne lapset on maailmaan saatettu ja isällä on sama vastuu kuin äidillä lapsistaan.- ap.
Kertaalleen olen selventänyt, 2 ekaa oli tervetulleita, kolmas nyt jotenkuten, mutta kolmannen jälkeen mies sanoi että RIITTÄÄ, ei riitä resurssit elättää. No tottahan luotti, että vaimo alkaa syödä pillereitä, muttei syönytkään. Eipä olettänut että sen tekee vielä kerran sen jälkeenkin...
- mieleen..
että miks ihmeessä pitää kahdella autolla ajaa kun yhteenkin autoon mahtuu.
jos et sinä ja lapses ole mukana.
isä käy hakee lapset yksin niin säästätte.
normi henkilöautossahan saa väliaikaisesti olla neljä takapenkillä.- ap.
Jos matka on niin pitkä että yhteen suuntaan menee n. puoli vuorokautta, ajattelit sitten istuttaa 4 lasta takapenkillä sen aikaa?
Onko sinun mielestäsi 12 tunnin matka väliaikainen? Ja en ole varma lain muuttumisesta, pitääkö nykyään alle 12 vuotiailla olla ne turvaistuimetkin jos tarkkoja ollaan... Todella turvallista että yhdella ei sitten ole turvaväitö lainkaan.
Ja en ole omaa lastani niille matkoille ottamassa mukaan. - ......
ap. kirjoitti:
Jos matka on niin pitkä että yhteen suuntaan menee n. puoli vuorokautta, ajattelit sitten istuttaa 4 lasta takapenkillä sen aikaa?
Onko sinun mielestäsi 12 tunnin matka väliaikainen? Ja en ole varma lain muuttumisesta, pitääkö nykyään alle 12 vuotiailla olla ne turvaistuimetkin jos tarkkoja ollaan... Todella turvallista että yhdella ei sitten ole turvaväitö lainkaan.
Ja en ole omaa lastani niille matkoille ottamassa mukaan.pitääkö nykyään alle 12 vuotiailla olla ne turvaistuimetkin???????????
Meinaatko että 11 vuotias vielä turvaistuimeen!
hah hah. - mutta...
...... kirjoitti:
pitääkö nykyään alle 12 vuotiailla olla ne turvaistuimetkin???????????
Meinaatko että 11 vuotias vielä turvaistuimeen!
hah hah.Eli en ole ihan varmassa käsityksessä millaiset istuimet, mutta 11 vuotiaiden istuimet on käsitykseni mukaan vain sellaiset korokkeet. Ihan tiedoksesi. Tarkastan asian ja linkitän sinulle lisätietoa.
Aivan miten vain, oli istuimia tai ei, 12 tunnin matka ei ole väliaikainen tilanne pitää enemmän ihmisiä kuin 5. - linkki löytyi
mutta... kirjoitti:
Eli en ole ihan varmassa käsityksessä millaiset istuimet, mutta 11 vuotiaiden istuimet on käsitykseni mukaan vain sellaiset korokkeet. Ihan tiedoksesi. Tarkastan asian ja linkitän sinulle lisätietoa.
Aivan miten vain, oli istuimia tai ei, 12 tunnin matka ei ole väliaikainen tilanne pitää enemmän ihmisiä kuin 5.Linkki löytyi, mutta pdf:nä, joten suoraan en sitä tähän saa laittaa. Eli googleta opas lasten oikeuksiin ja ensimmäinen hakutulos. Siellä asia sanotaan melko selkeästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865