Hän sanoi Jeesusta valehtelijaksi

Eroe

Jumalan luo ei ole muuta tietä kuin Jeesus. Joka koittaa mennä sinne muualta on varas ja ryöväri. Sitäpaitsi ei sellainen edes pääse puuta pidemmälle.
Joka kieltää Pojan, Sillä ei ole Isää.

Poika tuntureilta on moneen kertaan sanonut Jeesusta valehtelijaksi. Hän käsittääkseni ihailee Vanhan Testamentin profeettoja, ei siinä pahaa, päinvastoin. Esikuvallista joukkoa. Silloisia todellisia Jumalan palvelijoita.

Nyt on kuitenkin uusi ja parempi liitto tullut Jeesuksen kautta. Vanha liitto ei voinut ketään täydelliseksi tehdä, mutta uudessa olemme Jeesuksessa täydelliset, puhtaat.
Siis parannus on tehtävä ja siitä alkaa loppuelämän kestävä pyhityselämä ja kilvoittelu.

Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iänkaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä;
jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
1Joh.5:12-13

31

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika.tuntureilta

on TEHNYT JEESUKSESTA HARHAUTUNEEN VALEHTELIJAN.

Jeesus lupasi, että Jumala hankkii oikeuden pian, mutta yli 800 vuoteen kotoisen kristillisyyden jumala ei ole hakkinut oikeutta yhdellekään ihmiselle. Päin vastoin. Kotoine kristillisyys on ollut vääryydenpesää kaikissa muodoissaan.

Jeesus lupasi: "Mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, sen minä teen". Totuus kuitenkin on, että ne, jotka hädässään todella apua tarvitsevat, sitä apua ei tule - ei taivaasta eikä maan päältä.

• Täytyy sanoa että maailmassa on vääryyksiä, ne eivät ole Jeesuksen syytä! Se mitä Jeesus on luvannut sen hän pitää, ja se on fakta. Totuus on kuitenkin se, että vastaus ei aina ole mieleinen avun pyytäjälle. Paljon on apua saatavilla ihan naapurissa. En sano että nälänhätä häviää menemällä naapurin nälkäiselle tai jotain, mutta uskon Raamatun sanomaan. Jos itse et usko niin so be it. Jumala sinua siunatkoon.

• Eroe

Olisit pysynyt Jeesuksessa. Olisithan sinä voinut hänen omanaankin pitää heikko-osaisten puolta.
        Minä ymmärrän että ihminen voi kovissa koettelemuksissa pettyä, mutta luovuttaa ei kannata.

Voimia sinulle!

• bulibubu kirjoitti:

Täytyy sanoa että maailmassa on vääryyksiä, ne eivät ole Jeesuksen syytä! Se mitä Jeesus on luvannut sen hän pitää, ja se on fakta. Totuus on kuitenkin se, että vastaus ei aina ole mieleinen avun pyytäjälle. Paljon on apua saatavilla ihan naapurissa. En sano että nälänhätä häviää menemällä naapurin nälkäiselle tai jotain, mutta uskon Raamatun sanomaan. Jos itse et usko niin so be it. Jumala sinua siunatkoon.

Kun joku saarnaaja Jeesuksen nimessä lupaa jotakin, joka lupaus ei siteen osoittaudukaan paikkansa pitäväksi, voiko silloin katsoa Jeesuksen itsensä pettäneen lupauksensa vai onko saarnaaja mennyt lupailemaan liikoja?

Toisekseen! Miten on oikein ymmärrettävä Uuteen Testamenttiin kirjatut Jeesuksen lupaukset? Oletetaanko tosissaan historiallisen, yhden, oikeasti Palestiinassa ajanlaskumme alun tienoilla eläneen Nasaretilaisen Jeesuksen antaneen nuo lupaukset vai ovatko ne UT:n kirjoitusten kokoajien ja laatijoiden suullisesista kertomuksista muistiinmerkitsemiä ja tarkoitettu kristittyjen uskon vahvistamiseksi ja kasvattamiseksi, olematta kuitenkaan historiallisen henkilön tosiasiassa lausumia? - Siis: mikä on UT:n "saarnatun Jeesuksen" ja historiallisen Jeesuksen suhde? Voiko niitä pitää yhtenevinä?

--- Totuus todella voi kirvellä! ---

• leahim

Kovasti katkeralta sinun tekstisi.
        Näin uskotoomankin silhuetista.

En minäkään uskaltaisi
        Jeesusta valehtelijaksi kuitenkaan kutsua!

• poika.tuntureilta
        Eroe kirjoitti:

Olisit pysynyt Jeesuksessa. Olisithan sinä voinut hänen omanaankin pitää heikko-osaisten puolta.
        Minä ymmärrän että ihminen voi kovissa koettelemuksissa pettyä, mutta luovuttaa ei kannata.

Voimia sinulle!

Jeesustelijoita vilisee kuin Vilkkilän kissoja ja kuitenkin Suomi kulkee totaalista tuhon tietä eikä nykyisestä kristillisyydestä ole ratkaisujen tarjoajaksi.

Niin, ja vaikeasti vammautuneille teillä ei ole mitään annettavana.

• poika.tuntureilta
        leahim kirjoitti:

Kovasti katkeralta sinun tekstisi.
        Näin uskotoomankin silhuetista.

En minäkään uskaltaisi
        Jeesusta valehtelijaksi kuitenkaan kutsua!

ei kysytäkään sitä, miltä jokin asia tuntuu. Nyt katsotaan siihen, MITEN ASIAT OVAT.

Vain totuus voi vapauttaa ihmisen ja vain totuuden tunnustaminen tarjoaa ratkaisumahdollisuudet vallitsevien kielteisten olosuhteiden muuttamiseen. Jotkut nirvanat tai huormioon ajautumiset eivät ratkaise mitään. Ne ovat vain pakoa todellisuudesta.

• Eroe
        poika.tuntureilta kirjoitti:

Jeesustelijoita vilisee kuin Vilkkilän kissoja ja kuitenkin Suomi kulkee totaalista tuhon tietä eikä nykyisestä kristillisyydestä ole ratkaisujen tarjoajaksi.

Niin, ja vaikeasti vammautuneille teillä ei ole mitään annettavana.

Hän kasvoi kuin juuri kuivasta maasta, Raamattu kirjoittaa ja sen tuntevan tiedät kenestä ja missä.
        Raamattuopistolla Katinalassa Hämeenlinnassa muistan vieläkin sinun jälkeesi sen käyneenä sen kurssikirjan. Niitä pidettiin kirjastossa. Tapahan oli, että toiset oppilaat laittoivat jokaisesta arvion, ja kuvauksen persoonasta, valokuvan alle.
        Sinusta oli vapaasti muistellen näin:

Lapin profeetta, väkevä mies Raamatuissa.

Tuommosta Leksaa minä kaipaan.
        Itsestäni tehtiin joitakin vuosia myöhemmin samassa paikassa arvio kurssikirjaan.
        Minä uskon,
        että et unohda noita opiston aikoja koskaan, olivat ne niin valtavia.

• poika.tuntureilta
        Eroe kirjoitti:

Hän kasvoi kuin juuri kuivasta maasta, Raamattu kirjoittaa ja sen tuntevan tiedät kenestä ja missä.
        Raamattuopistolla Katinalassa Hämeenlinnassa muistan vieläkin sinun jälkeesi sen käyneenä sen kurssikirjan. Niitä pidettiin kirjastossa. Tapahan oli, että toiset oppilaat laittoivat jokaisesta arvion, ja kuvauksen persoonasta, valokuvan alle.

Itsestäni tehtiin joitakin vuosia myöhemmin samassa paikassa arvio kurssikirjaan.
        Minä uskon,

Valitettavasti sille raamatuissa väkevälle Lapin profeetalle ei ollut sijaa Sodankylän helluntaiseurakunnassa eikä koko nykyisessä kristillisyydessä.

Tässä lahkoutuneessa kristillisyydessä on sijaa vain tahdottomille vahanukeille, jotka mielistelevät auktoriteetteja jopa vastoin totuutta sekä laput silmillä ja korvilla huutavat hallelujaa toisten korvasyyhyyn riippumatta siitä, miltä itsestä tuntuu.

Politiikassa on sijaa vain valehtelijoille ja nykyisissä uskonnoissa sijaa vain teeskentelijöille, sanoo Mister Lapin profeetta - väkevä raamatuissa.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Minä uskon,

että juuri noissa raamattuopistoissa manipuloidaan ihminen uskomaan johonkin valmiiksi pureskeltuun "uskonmalliin", joka on se ainoa oikea "totuus".

Sieltä tulevat "seurakuntiin" se kirjanoppineet, joissa ei ole sitä luonnollista kiintymystä evankeliumiin, jota Jeesus ja apostolit kansalle opettivat.

Ei lainkaan ihme, että yhä useammin uskonlahkoja verrataan politiikkaan ja puolueisiin...

• poika.tuntureilta
        hirvas kirjoitti:

että juuri noissa raamattuopistoissa manipuloidaan ihminen uskomaan johonkin valmiiksi pureskeltuun "uskonmalliin", joka on se ainoa oikea "totuus".

Sieltä tulevat "seurakuntiin" se kirjanoppineet, joissa ei ole sitä luonnollista kiintymystä evankeliumiin, jota Jeesus ja apostolit kansalle opettivat.

Ei lainkaan ihme, että yhä useammin uskonlahkoja verrataan politiikkaan ja puolueisiin...

Kyllä ainakin v. 1978 raamattuopistolla opetettiin useimmissa asioissa täyttä asiaa.

Ongelmana helluntaiherätyksessä oli siihen aikaan villit paikallisseurakunnat, jotka päsmäsivät omin päin ilman keskusjohtoa ja ylempää kontrollia. Eli "minusta tuntuu" oli heidän pyhän hengen johdatuksensa ja pienissäkin paikallisseurakunnissa oli niin monta "minusta tuntuu" näkemystä kuin oli jäsentäkin ja kaikkien "korvasyyhyyn" olisi pitänyt puhua ja heitä mielistellä. Ellet, niin olet saatanasta.

• hirvas

Kyllä ainakin v. 1978 raamattuopistolla opetettiin useimmissa asioissa täyttä asiaa.

Ongelmana helluntaiherätyksessä oli siihen aikaan villit paikallisseurakunnat, jotka päsmäsivät omin päin ilman keskusjohtoa ja ylempää kontrollia. Eli "minusta tuntuu" oli heidän pyhän hengen johdatuksensa ja pienissäkin paikallisseurakunnissa oli niin monta "minusta tuntuu" näkemystä kuin oli jäsentäkin ja kaikkien "korvasyyhyyn" olisi pitänyt puhua ja heitä mielistellä. Ellet, niin olet saatanasta.

sanoen "pyhän hengen" sanoma opetettiinkin Raamattuopistolla yhteisen linjan saavuttamiseksi? Mutta eipä toiminut sekään, koska liike on hajonnut moneen eri osaan. Hyvä niin, amerikkalainen lahkohan se on.

• poika.tuntureilta
        hirvas kirjoitti:

sanoen "pyhän hengen" sanoma opetettiinkin Raamattuopistolla yhteisen linjan saavuttamiseksi? Mutta eipä toiminut sekään, koska liike on hajonnut moneen eri osaan. Hyvä niin, amerikkalainen lahkohan se on.

- amerikkalainen lahko, kuten moni muukin amerikoista tuotu lahko.

Mainittakoon kuitenkin, että se, mitä siellä vanhurskauttamisopista opetettiin, oli täyttä asiaa ja yhteneväinen mm. lerstadiolaisen herätysliikkeen kuin myös herännäisliikeen opetuksen kanssa ja näitä herätysliikkeitä ei tuotu amerikoista - ne tuli suoraan taivaasta vastaukseksi silloisiin yhteiskunnallisiin ongelmiin.

Mainittakoon vielä, että tämän päivän helluntaiherätyksessä ei ole enää mitään arvoa sillä, mitä 30 vuotta sitten raamattukoulussa opetettiin. Eli ylivainiolaisuuden tuhot ovat helluntaiherätyksessä nähtävinä ja kenenkään ei tarvitse tehdä parannusta mistään asiasta.

• hirvas

- amerikkalainen lahko, kuten moni muukin amerikoista tuotu lahko.

Mainittakoon kuitenkin, että se, mitä siellä vanhurskauttamisopista opetettiin, oli täyttä asiaa ja yhteneväinen mm. lerstadiolaisen herätysliikkeen kuin myös herännäisliikeen opetuksen kanssa ja näitä herätysliikkeitä ei tuotu amerikoista - ne tuli suoraan taivaasta vastaukseksi silloisiin yhteiskunnallisiin ongelmiin.

Mainittakoon vielä, että tämän päivän helluntaiherätyksessä ei ole enää mitään arvoa sillä, mitä 30 vuotta sitten raamattukoulussa opetettiin. Eli ylivainiolaisuuden tuhot ovat helluntaiherätyksessä nähtävinä ja kenenkään ei tarvitse tehdä parannusta mistään asiasta.

vanhurskauttamisoppia pitää ihmisille opettaa?

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Vai ihminenkö helluntailaisuudessa vanhurskauttaa toisen ihmisen..?

• poika.tuntureilta
        hirvas kirjoitti:

vanhurskauttamisoppia pitää ihmisille opettaa?

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Vai ihminenkö helluntailaisuudessa vanhurskauttaa toisen ihmisen..?

vanhurskauttaa toista ihmistä. Ihmisen vanhurskauttaa VAIN omien syntiensä tunnustaminen JA HYLKÄÄMINEN sekä selvittämättömien rikostensa tunnustaminen ja sovittaminen.

Eli jos on tehnyt rikoksia tai raukkamaisia tekoja toisia ihmisiä kohtaan, nämä pitää tunnustaa joko asianomaiselle tai poliisille sekä korvattava vahingot ja sovitettava rikoksensa vaikka vankilassa. Muuta tietä ei vanhurskauttamiseen, eli syyttömäksi julistamiseen, ole.

Tätä opetti niin Toivo Marttala, Eino Martikainen ym. mutta joka nykyisestä helluntaiherätyksestä on totaalisesti unohtunut.

• hirvas

vanhurskauttaa toista ihmistä. Ihmisen vanhurskauttaa VAIN omien syntiensä tunnustaminen JA HYLKÄÄMINEN sekä selvittämättömien rikostensa tunnustaminen ja sovittaminen.

Eli jos on tehnyt rikoksia tai raukkamaisia tekoja toisia ihmisiä kohtaan, nämä pitää tunnustaa joko asianomaiselle tai poliisille sekä korvattava vahingot ja sovitettava rikoksensa vaikka vankilassa. Muuta tietä ei vanhurskauttamiseen, eli syyttömäksi julistamiseen, ole.

Tätä opetti niin Toivo Marttala, Eino Martikainen ym. mutta joka nykyisestä helluntaiherätyksestä on totaalisesti unohtunut.

ja armo on nykyään vaarallisesti ALE-hinnoissa joka paikassa..

• merim,.raimo

ei kysytäkään sitä, miltä jokin asia tuntuu. Nyt katsotaan siihen, MITEN ASIAT OVAT.

Vain totuus voi vapauttaa ihmisen ja vain totuuden tunnustaminen tarjoaa ratkaisumahdollisuudet vallitsevien kielteisten olosuhteiden muuttamiseen. Jotkut nirvanat tai huormioon ajautumiset eivät ratkaise mitään. Ne ovat vain pakoa todellisuudesta.

Jeesus itse on se TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. ;)

• poika.tuntureilta
        merim,.raimo kirjoitti:

Jeesus itse on se TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. ;)

se partaturri vaiko SANA?

• Eroe

Valitettavasti sille raamatuissa väkevälle Lapin profeetalle ei ollut sijaa Sodankylän helluntaiseurakunnassa eikä koko nykyisessä kristillisyydessä.

Tässä lahkoutuneessa kristillisyydessä on sijaa vain tahdottomille vahanukeille, jotka mielistelevät auktoriteetteja jopa vastoin totuutta sekä laput silmillä ja korvilla huutavat hallelujaa toisten korvasyyhyyn riippumatta siitä, miltä itsestä tuntuu.

Politiikassa on sijaa vain valehtelijoille ja nykyisissä uskonnoissa sijaa vain teeskentelijöille, sanoo Mister Lapin profeetta - väkevä raamatuissa.

Olen erimieltä, että tarvitsisi olla marionetti seurakunnassa. Itsekin olen tupsahteleva, ja ei kaikki miellytä. En minäkään tykkää vailla aivoja olivista sätkynukeista. Kunhan on usko Jeesukseen ja matkalla taivaaseen, saa olla monessakin asiassa toisin-ajattelija.

Herätysliike kaipaa ravistelua.

• K750cc

että Jeesus valehtelisi. Valehtelijat ovat ne, ketkä ovat kirjoittaneet Johanneksen fiktio evankeliumin ja fiktio ilmestyskirjan. Synoptisissa evankeliumeissa (Matt, Mark ja Luk.) ei Jeesus ole korottanut itseänsä kuten Johanneksen fiktio evankeliumi tekee. (esim. Joh. 14 Minä olen tie totuus ja...) Ei ole mitään uutta liittoa, on vain Uusi testamentti, alkukirkon hämmennysteos, vai onko joku kuullut Jumalan perustaneen uuden liiton.

• Eroe

Mutta kun Leksa tässä viestiketjussakin sen sanoo.

• fikstio:)

• K750cc
        Mohikaani_27 kirjoitti:

fikstio:)

keskittyä asiaan, sillä muuten tulee noita fikstiollisia argumentointi virheitä.

• Poika tunturin menoa niinkuin Rakas veljemme Eroe ja mietin olisko mitään joka puris häneen ?? Niin paljon kyytiä kun hän on saanut Jumalalta että tekis parannuxeen ?? Mutta ei näköjään? Liitto saatanan kanssa ja ruveta hypnoosi-guru kristillisen uskon nimissä ei pelasta ketään !!

• K750cc

• poika.tuntureilta

• Eroe

• Jumalan armo ja Jeesuksen rauha Sinun ja perheesi kanssa. Samoin kaikkien kanssa, jotka tunnustavat Tuomaksen tavoin Jeesuksesta: "Minun Herrani ja minun Jumalani".

Sydämeni siunaa Sinua. Olemme kumpikin omalla tavallamme joskus räiskyviä kirjoituksissamme.

Muistan lukeneeni jossain, että pyysit minulta anteeksi jotain -en muista mitä- mutta jos on ollut jotain anteeksi annettavaa niin olen antanut sydämestäni anteeksi ja sen myötä unohtanut asian, missä "räiskyimme". Omasta puolestani haluan myös pyytää Sinulta anteeksi, mitä olenkaan sopimattomasti Sinusta/mielipiteistäsi kirjoittanut.

Jumala on säätänyt siunauksensa sinne, missä veljekset sovussa elävät. Jumalan rakkaus kanssasi Jeesuksessa Kristuksessa, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, aamen.

• Eroe

Ole veljeni täysin vapaa. Ei minulla ole kannemieltä ja kun jutellaan joskus asiat ja myöskin persoonat räiskyvät. Tuli hyvä fiilis, jos niin voi sanoa vapaasti kun kirjoitit.

Jumalan siunausta sinulle ja läheisillesi!

Ps: Meitä yhdistää usko Jeesukseen ja saksanpaimenkoira ainakin. Sefferi on se koirien kuningas.

• leahim
        Eroe kirjoitti:

Ole veljeni täysin vapaa. Ei minulla ole kannemieltä ja kun jutellaan joskus asiat ja myöskin persoonat räiskyvät. Tuli hyvä fiilis, jos niin voi sanoa vapaasti kun kirjoitit.

Jumalan siunausta sinulle ja läheisillesi!

Ps: Meitä yhdistää usko Jeesukseen ja saksanpaimenkoira ainakin. Sefferi on se koirien kuningas.

Doperman.

• Eroe

Palaamasta Jeesuksen luo? Ihmisiin me petytään, mutta vanhurskas on elävä uskosta, jos hän vetäytyy pois ei minun sieluni mielisty häneen, Raamattu sanoo.

Ja Jumala oli Kristuksessa, sovitti maailman itsensä kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2169
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2156
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1642
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      130
      1576
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1340
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      87
      1125
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      961
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      834
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      361
      832
    Aihe