Pinnankorkeusanturin irroitus

SS700

Pitäisi tiivistää bensiinitankin pinnankorkeusanturi, mutta kun en aiemmin ole moista avannut, niin kaipaisin ohjeita. Anturi on päältä 5:llä ruuvilla kiinnitetty ja tankin sisällä on ilmeisesti vastaava laippa. Jos nyt irroitan kaikki ruuvit, niin kolahtaako vastalaippa tankin pohjalle? Miten pitäisi varmistaa, että tiivisteenvaihto onnistuu eikä tarvis onkia tankin pohjia jälkeenpäin?
Mittari on VDO:n joten eiköhän anturikin liene saman valmistajan. Ulkop. laipan halkaisija n. 68 mm ja ruuvikehä 52 mm.

5

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka näin...

Sehän ei ole VDO:sta kiinni, miten vastapuoli on tehty. Esim. mulla on takkkiin anturin kohdalle hitsattu paksumpi laippa, johon on thty kierteet ruuveja varten.

Mutta ota yksi ruuvi irti ja tutki taskulampulla mitä näkyy ?

• Vanha veneilijä

VDO:n anturin tankin sisäpuolella oleva laippa on anturin laipan alapuolelta kiinnitetty senkkikanta ruuvilla tai POP niitillä, tai yksi laipan kiinnitys ruuveista on noin 30 mm muita pidempi (muut ovat noin 12 mm). Irroittamalla ensin lyhyet ruuvit saat tankin anturin nousemaan niin ylös, että saat pidettyä tankin puolella olevaa laippaa kiinni ja kiinnitettyä siihen vaikka rautalangan, joka estää kiinnitysrenkaan putoamisen tankkiin.

Tämä muistikuva on >15 vuoden takaa...

• Sama muistikuva kahden vuoden takaa kun ättäröitiin kaverin tankin puhdistustouhuissa. Tämä pitempi ruuvi tai sen kohta kannattaa merkitä jotenkin vastaisuuden varalle, varsinkin jos tämä on ainoa läpi mistä pääsee putsaamaan mömmöjä tankin pohjalta.

• SS700
        sepe.teus kirjoitti:

Sama muistikuva kahden vuoden takaa kun ättäröitiin kaverin tankin puhdistustouhuissa. Tämä pitempi ruuvi tai sen kohta kannattaa merkitä jotenkin vastaisuuden varalle, varsinkin jos tämä on ainoa läpi mistä pääsee putsaamaan mömmöjä tankin pohjalta.

Näinhän se näyttäisi olevan, eli yksi ruuvi on pidempi kuin muut ja sen olikin joku fiksu aikanaan merkinnyt laittamalla kaapelikengän pitkän ruuvin alle. Ihmettelinkin jo, mitä varten se siinä on!
        Huomenna anturi ylös ja kyselen sitten lisää jos muuta ihmeteltävää tulee. Kiitos vastauksista.

• SS700 kirjoitti:

Näinhän se näyttäisi olevan, eli yksi ruuvi on pidempi kuin muut ja sen olikin joku fiksu aikanaan merkinnyt laittamalla kaapelikengän pitkän ruuvin alle. Ihmettelinkin jo, mitä varten se siinä on!
        Huomenna anturi ylös ja kyselen sitten lisää jos muuta ihmeteltävää tulee. Kiitos vastauksista.

Saattaa samalla toimia tankin maadoittajana, joten mikäli johto puuttuu niin kannattaa korjata..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3792
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3175
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2807
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2457
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2450
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2304
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2296
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe