LIIKUNTA KESKUSTELU KIIHTYY!

TOSI ON

Onko poliittinen paine koko maa kunnassa jo niin suuri ettei tästä aiheesta uskalleta keskustella:

Maakunta | 25. helmikuuta | 16:58
Liikuntatoimi on toisissa kunnissa huonolle hoidolle

Läänin nuoriso- ja liikuntatoimen tarkastajan Matti Ruuskan mukaan erot kuntien kesken ovat kasvaneet.

Rääkkylä
Sirpa Suomalainen

Maakunnan kunnista Kiteellä, Outokummussa, Kontiolahdella, Joensuussa, Lieksassa ja Ilomantsissa on päätoiminen liikuntasihteeri tai liikuntatoimenjohtaja.

Läänin nuoriso- ja liikuntatoimen tarkastajan Matti Ruuskan mielestä kunnat ovat ilahduttavasti pitäneet kiinni henkilöstöresursseistaan.

Ruuska näkee monia painavia syitä pitää ainakin yksi liikuntaosaaja kunnan palkkalistoilla:

– Terveyttä edistävän liikunnan kehittäminen kaikissa ikäryhmissä, kansalaistoiminnan tukeminen, ohjatun liikunnan järjestäminen siltä osin kuin seurat eivät sitä hoida ja poikkihallinnollinen palveluiden yhteensovittaminen.

– Myös jo infran vuoksi tulisi kunnassa olla ammattilaisia, jotka pystyvät arvioimaan liikuntapaikkojen tarvetta, rakentamista ja kunnostamista.

Yksi ongelma on liikuntapaikkojen rapistuminen. Pohjois-Karjalassa on noin tuhat liikuntapaikkaa, joista osa on huonokuntoisia. Ruuskan mukaan peruskorjaustarve on kasvanut suureksi.

Vuoden liikunta- ja urheilukunnassa Rääkkylässä on laitettu rahaa vapaa-aikatoimeen, jotta saataisiin säästöjä sosiaali- ja terveysmenoissa.

2

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h...

Täällä palstalla liikkuu eräs henkilö joka on tehnyt aloitteita vaikka millä mitalla. kannattaa ottaa häneen yhteyttä ko asioissa.

Ens talvena meillä onkin jo mukavasti euroja kasassa kun saamme uuden uimahallin ja autoradan oulupukilta sekä lieksan kaupungin huoltoasemalla ratsian soittamaan polkkaa perse paljaana vaskiviikon avajaisissa säkkipillillä urkujen säestämänä. Huomenna mun on käytävä hakemassa tietokoneeseen lisää mustetta, että voin kirjoitella lisää tänne nettiin. Olis harmin paikka, mikäli muste loppuis kesken kirjoituksen ja tärkeä asia näinollen jäis tuomatta esiin.
      Kurkistin ikkunasta ulos, ja mitä näinkään... Ka, siellä oli nuapurin vähämielinen aikamiespoika jututtamassa postinkantajaa, eikä siinä vielä kaikki, nimittäin tuo naapurin pojan isä vei multa joskun akan. kai lie ollut hyvä kun ei ooo takas tuonut, mutta eipä hätää minä vein siltä siskon..eh, he ,heee

• Uimahalli Lieksassa on jos ei sitä jäädytetä sitten parempaan käyttöön?
        Oulussako niitä pukkeja on Ylämyllyllä voisi ihan oikeasti ajella autoradalla ja tutustua museoon.
        Ei tarvitse olla vaskiviikko kun paljaan perseen näkee,sellainen hulivili löyty satamasta rock aikaan pyllisteli ja nuoli sormeaan ja osoitti pers reikään.Jos olisin ollut vanhan kansan mies niin olisin hakenut hyvän vitaksen mutta poliisipäällikkö totesi vastauksessaan minulle se sopii jos ei sukukalleudet näkynyt.En viitsinyt niin katsoa ,olen näet niitä kalleuksia nähnyt ja joutunut ajamaan niistä joiltakin karvat pois kun elukat rupes kasvamaan suuremmaksi kuin elin.Hoitotyötä kun olen tehnyt niin kaikkea kokenut myös,palkan edestä tehnyt.
        Mitä tulee sitten akkaan niin senkin voi vaihtaa traktoriin näin tapahtu Synnyinseudullani toisella oli akan tarve ja toisella tarve uuteen traktoriin ja vaihtokauppa syntyi ja kaikki oli tyytyväisiä.MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      38
      12320
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      90
      4197
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      3962
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3638
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3321
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3283
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      35
      2136
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2112
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1935
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1623
    Aihe