sahalan talli/elämysten ja ystävyyden kartano

issikkafani

Olen menossa sahalan issikkatallille ensi kesänä. Haluaisin saada tietoja ja kokemuksia tallista.
Tässä pari kysymystä:
Olen ratsastanut 3-4 vuotta mikä issikka sopisi minulle? Pidän reippaista hevosista, jotka ovat kilttejä hoitaessa.
Saako leirillä uittaa hevosia?
Olen kuullut, että siellä voi olla yövaellus, kertoisiko joku siitä?

kiitos jo etukäteen=)

11

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itmustbeyourpää

      No reippaita ja kilttejä hoitaa ovat ainakin Geisli, Nesi, Halla, Muska
      Ite eniten noista pidän Nesistä tai Muskasta molemmat tölttää hyvin ja on ihan super kivoja.
      Yövaellus on siis retki rantakodalle missä yövytään ja paistetaan lettuja ja pidetään muutenkin hauskaa. Ja kyllä saa uittaa jos pyydetään oikein kiltisti :D
      Ihan super kiva paikka, seuraava leiri on mulla jo kuudes siellä :)

      • issikkaFANI

        koska oot menossa sinne leirille?? mä ite oon menossa ekalla viikolla heinäkuus.


      • Muskafani

        Muistan kun kävin siel viime vuonna,nii ratsastin Muskalla.Ihana issikka !


    • eka viikko heinä

      Moi! mille leirille olet menossa? ja kuinka vanha oot?
      Kato oon menos kans sinne leirille ens kesänä ja olin siellä viimevuonnaki :) siellä saa uittaa heppoi ja sulle sopis parhaiten varmaan sol koska se on helppo ja reipas :)9 se oli mulla viimevuonna hoitsuna todella ihana on :)

    • ratsastaja99

      Onko ketään tulossa leirille viikolla 23? Minä ja kaverini olemme menossa:)

    • ratsastaja99

      Siis anteeksi, viikolla 24:)

    • Vastatkaa!!!!! :))

      Tuleeks kukaan Sahalan leirille 2014? Me olllaan menossa kaverin kaa vk 26 23.-27.6.2014. Voisko joku kertoa siitä paikasta lisää ja saako siellä esim hypätä j näin. Sitten esim plussat ja miinukset. :)

      • Sahalassa leireillyt

        No issikathab ei oikein esteitä hyppele että kentällä jos hypitti niin ne on iha pieniä ristikoita maastossa sitten vähän korkeampiaki saattaa olla. Taitaa ne esteet vaan korvata ne ihmisen mittakaavassa järkyttävän jyrkät kirjeet kalliot joita ylös ne Issikat laukkaa sä selässä roikkuen. Leirillä plussaa oli se että ratsastusta oli jopa 5h päivässä ja maastot monipuolisii ja jyrkkiä hienoja maisemia. Löytyy paljon maastoesteitä mutta eivät ne yli 50cm korkeita ole mitä issikoilla hypitään. Paljon töltätään ja laukataan. Lähes kaikki ratsastus keskittyy maastoon meillä oli vain yksi kenttätunti koko leirin aikana. Yömaasto oli todella vauhdikas. Sauna on hyvä ja uittopaikka ihan mukava ja hevoset tykkäävät kahlata ja uida että eivät jää rannalle ruikuttamaan. :D ratsastus ei ole tasoryhmkssä sillä maastossa on käytännössä ihan sama kuinka hyvin hevosta hallitset sillä Issikat kulkevat kiinni toisen hännässä ilman mitään hajurakoa ja jos edellä oleva kääntyy nii koko jona kääntyy jos ensimmäinen ottaa laukan muut tekee samalla tavalla. Sinä voit siis vain istua ja vaikka pelata kännykällä koko maaston ajan XD ruoka on tosi hyvää ja ihan oikeat kokit sen tekee. Hyvät tilavat majoitustilat. Hevosten pihatto tosi tilava. Todella mukava paikka ja todella rauhallinen paikka keskellä ei mitään. Se on todellinen elämys kun lähtee koko issikkalaumaa porukalla ajamaan tarhaan jättikokoiselta laitumelta ja issikoitahan siellä on päälle 40 joten voit kuvitella kuinka mahtava tunne on saada koko lauma liikkeelle yhtä aikaa ja ohjata ne täyttä vauhtia isoon tarhaan. Kun laitumella hevoslauman lähtee laukkaamaan yhtä aikaa se kuuluu jopa sisälle majoitustilaan. Miinuksia ehkä se että yhtenä vuonna ohjaaja oli aika rasittava ajatteli vain itseään eikä kysynyt mitä me leiriläiset haluttiin tehdä ja sitte se piruili kokoajan ja ku osa halus mennä ilma satulaa mistä se ei tykännyt niin se piti leikkitunnin jos kellään ei saanu olla satulaa ja kaikki ei ollu ees ikinä menny ilmansatulaa. Sit oltiin maamerilaiva leikkii laukassa ja ne hepat lähti kilpailee iha täyttä vauhtia ja kaikki tippu kokoajan ja se ohjaaja vähät välitti koska ite kuulemma haluttiin. Sit ku vimpan päivänä lämmitettiin sauna eikä mä ja mun kaveri ei haluttu mennä nii se sano et jos ei mennä saunaa ei saada tulla leirikisoihi.... Mut muute mukava paikka. Siis ohjaajat tuol vissii vaihtuu kokoaja ku toisena vuonna oli aivan täydellinen leiri ja ohjaajat ja toisena huonot. Ohjaajista huolimatta voin sanoo etnkannattaa mennä jää paljosta paitti jos ei mee


      • Sahalassa leireillyt
        Sahalassa leireillyt kirjoitti:

        No issikathab ei oikein esteitä hyppele että kentällä jos hypitti niin ne on iha pieniä ristikoita maastossa sitten vähän korkeampiaki saattaa olla. Taitaa ne esteet vaan korvata ne ihmisen mittakaavassa järkyttävän jyrkät kirjeet kalliot joita ylös ne Issikat laukkaa sä selässä roikkuen. Leirillä plussaa oli se että ratsastusta oli jopa 5h päivässä ja maastot monipuolisii ja jyrkkiä hienoja maisemia. Löytyy paljon maastoesteitä mutta eivät ne yli 50cm korkeita ole mitä issikoilla hypitään. Paljon töltätään ja laukataan. Lähes kaikki ratsastus keskittyy maastoon meillä oli vain yksi kenttätunti koko leirin aikana. Yömaasto oli todella vauhdikas. Sauna on hyvä ja uittopaikka ihan mukava ja hevoset tykkäävät kahlata ja uida että eivät jää rannalle ruikuttamaan. :D ratsastus ei ole tasoryhmkssä sillä maastossa on käytännössä ihan sama kuinka hyvin hevosta hallitset sillä Issikat kulkevat kiinni toisen hännässä ilman mitään hajurakoa ja jos edellä oleva kääntyy nii koko jona kääntyy jos ensimmäinen ottaa laukan muut tekee samalla tavalla. Sinä voit siis vain istua ja vaikka pelata kännykällä koko maaston ajan XD ruoka on tosi hyvää ja ihan oikeat kokit sen tekee. Hyvät tilavat majoitustilat. Hevosten pihatto tosi tilava. Todella mukava paikka ja todella rauhallinen paikka keskellä ei mitään. Se on todellinen elämys kun lähtee koko issikkalaumaa porukalla ajamaan tarhaan jättikokoiselta laitumelta ja issikoitahan siellä on päälle 40 joten voit kuvitella kuinka mahtava tunne on saada koko lauma liikkeelle yhtä aikaa ja ohjata ne täyttä vauhtia isoon tarhaan. Kun laitumella hevoslauman lähtee laukkaamaan yhtä aikaa se kuuluu jopa sisälle majoitustilaan. Miinuksia ehkä se että yhtenä vuonna ohjaaja oli aika rasittava ajatteli vain itseään eikä kysynyt mitä me leiriläiset haluttiin tehdä ja sitte se piruili kokoajan ja ku osa halus mennä ilma satulaa mistä se ei tykännyt niin se piti leikkitunnin jos kellään ei saanu olla satulaa ja kaikki ei ollu ees ikinä menny ilmansatulaa. Sit oltiin maamerilaiva leikkii laukassa ja ne hepat lähti kilpailee iha täyttä vauhtia ja kaikki tippu kokoajan ja se ohjaaja vähät välitti koska ite kuulemma haluttiin. Sit ku vimpan päivänä lämmitettiin sauna eikä mä ja mun kaveri ei haluttu mennä nii se sano et jos ei mennä saunaa ei saada tulla leirikisoihi.... Mut muute mukava paikka. Siis ohjaajat tuol vissii vaihtuu kokoaja ku toisena vuonna oli aivan täydellinen leiri ja ohjaajat ja toisena huonot. Ohjaajista huolimatta voin sanoo etnkannattaa mennä jää paljosta paitti jos ei mee

        Nii ja sori kirjotusvirheet ku mun kännykässä on senmone juttu et se muuttaa joitaki sanoja itsekseen enkä aina huomaa sitä.


      • Sahalassa leireillyt
        Sahalassa leireillyt kirjoitti:

        Nii ja sori kirjotusvirheet ku mun kännykässä on senmone juttu et se muuttaa joitaki sanoja itsekseen enkä aina huomaa sitä.

        Itekki oon ajatellut sinne tänä vuonna jollekin nuortenleirille mennä. Minkä ikäinen oot? Jos mä tulisin samalle leirille niin olis kiva tutustuu etukäteen:)


    • Tietojaa :3

      Mä oon menossa tänä vuonna kaverin kaa viikolla 26 sinne leirille. Haluisin tutustuu muihin ketkä tulee samalle leirille :) Haluisin leirihoitsuksi Kolan tai jonku muun reippaan. ♥ Kertokaa omista kokemuksista lisää! Ja kattokaa myös mun alottama keskustelu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11957927
      Tuolla sitten kyselen enemmän. Mennäänkö joka tunti omalla hoitsulla ja minkä ikäsiä nuorten leirillä yleensä on? Ite oon lähemmäs 13v. c:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe