Hinta????

????

Paljon tanskandogin pennut suurinpiirtein maksaa? Kohtuu hinta? Hinta haarukka?
Mikä vain käy.

136

20453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gru gru

      Se on täysin kasvattajan päätettävissä, millaisia hintoja koiransa pennuista vaatii. Kasvattaja saa myydä koiranpentujaan millä tahansa hinnoilla. Tanskandogin kysyntä on niin suurta, että sitä on helppo saada myydyksi suht. kalliilla hinnoilla.

      • N23&M30

        Itsellämme on etsinnässä koira, rotu on vielä hakusessa - tanskandoggejakin olemme tutkiskelleet.
        Hintahan on kyllä hieman ehkä liioiteltu joissain määrin. En näe järkeä, että ruvetaan kasvattamaan koiraa, iso rotua ja hintakin on sitten hirveä.
        Esim. 1400€ per pentu - toki emän ruokkimiseen menee tiineysaikana rahaa, näyttelyihin myöskin. Mutta kaikilla ei ole 7-8vkon iässä rokotuksia, ruokaan, sirutuksiin, mahd. el. lääk. tutkimuksiin ei mene järelläkään pentua kohti 1400€.
        JA olen hieman kuullut että joillakin on vaki eläinlääkärit, saavat alennuksen kun tuovat ison katkraan kerralla ;)
        Että onhan siinä pieni rahastuskin mielessä - etenkin näillä SISÄSIITTTOISILLA! Tarkoita esim. tytär-setä, tytär-isä, poika-täti ym. yhdistelmiä:(


      • Hmmmmmmhhh

        Pakko kommentoda vaikka onkin vanha viesti, koiria ei saa rekisteröityä jos sukusiityoisuus prosentti on liian suuri muistaakseni 5 sukupolven jälkeen "sukulaisen" kanssa saa tehdä pennut. Rekisteröity tanskandoggin pentu on yleensä noin 1200-1600.


      • Isotkoiratonihania
        N23&M30 kirjoitti:

        Itsellämme on etsinnässä koira, rotu on vielä hakusessa - tanskandoggejakin olemme tutkiskelleet.
        Hintahan on kyllä hieman ehkä liioiteltu joissain määrin. En näe järkeä, että ruvetaan kasvattamaan koiraa, iso rotua ja hintakin on sitten hirveä.
        Esim. 1400€ per pentu - toki emän ruokkimiseen menee tiineysaikana rahaa, näyttelyihin myöskin. Mutta kaikilla ei ole 7-8vkon iässä rokotuksia, ruokaan, sirutuksiin, mahd. el. lääk. tutkimuksiin ei mene järelläkään pentua kohti 1400€.
        JA olen hieman kuullut että joillakin on vaki eläinlääkärit, saavat alennuksen kun tuovat ison katkraan kerralla ;)
        Että onhan siinä pieni rahastuskin mielessä - etenkin näillä SISÄSIITTTOISILLA! Tarkoita esim. tytär-setä, tytär-isä, poika-täti ym. yhdistelmiä:(

        Sanon nyt näin vähän jälkikäteen että meidän koira kääpiösnautseri maksoi pari tonnia ja aivan mitätön koira niin sanoisin että tuo 1400 ei ole mitään


      • Anonyymi
        Hmmmmmmhhh kirjoitti:

        Pakko kommentoda vaikka onkin vanha viesti, koiria ei saa rekisteröityä jos sukusiityoisuus prosentti on liian suuri muistaakseni 5 sukupolven jälkeen "sukulaisen" kanssa saa tehdä pennut. Rekisteröity tanskandoggin pentu on yleensä noin 1200-1600.

        Tulee mieleen tuo hinta, että ompa kallis. Jos ihminen ottaa ison koiran niin alkaakohän jo näyttelyissä miettimään mitä pennuilla saa jos koira pärjää. ENTÄ NE joita ihmiset rakstaa muuten vaan rodun puolesta . olisko ne halvehmpia olen tyttären tyttärelle hankkimassa koiraa ja TYKKÄÄ ISOISTA KOIRISTA niin onko hintahaitari halvempi, kun kaikki koirathan ei menesty näyttelyissä , mihin ne joutuvat.ITSE OLEN KÄYNYT NÄYTTELYISSÄ KOIRAN KANSSA MUTTA MEILLE EI OLE TÄRKEÄÄ ETTÄ SE OLIS YKKÖNEN VAAN KOKO RULIANSSI . KOIRA ON LAUMAELÄIN NIINKUIN IHMINENKIN. JOS JOKU TIETÄS VAIKKA PUOLET HINNASTA NIIN OLISIN KIITOLLINEN JA MYÖS KOIRAANSA RAKASTAVA LAPSENLAPSENIKIN.


      • Anonyymi
        Isotkoiratonihania kirjoitti:

        Sanon nyt näin vähän jälkikäteen että meidän koira kääpiösnautseri maksoi pari tonnia ja aivan mitätön koira niin sanoisin että tuo 1400 ei ole mitään

        Sulla varmaan on rahaa maksaa se maksu. Mutta ei kaikki raha rikkaat ole koiran parhaimia emäntiä ja isäntiä. onhan näitä että eläinlääkäri suomessa näännyttää hevosensa vaikka varmasti rahaa olisi. Eläimeen kiintymys tulee sisältä siihen synnytään. En koskaan antaisi myysi tai muuten suosittelisi koiraa sellaiselle ihmiselle mikä ei tiedä minkälainen koira on koko persoonassaan SE EI OLE TAVARA JONKA VOI VIEDÄ KIERRÄTYKSEEN KUN EI ENÄÄ KIINNOSTA.


    • eri kasvattajien

      kotisivuja, saat hinnoista jonkinlaisen kuvan. Hintahan riippuu myös paljon koiran väristä

      • doggi75

        No, ehkä harlekiinit ovat nykyään hiukka arvokkaampia kuin muut värit, mut ei nyt kuitenkaan kovin suuret nuo erot hinnoissa ole. Taitaa vanhempien "meriitit" enemmän vaikuttaa hintaan kuin väri.


      • ...
        doggi75 kirjoitti:

        No, ehkä harlekiinit ovat nykyään hiukka arvokkaampia kuin muut värit, mut ei nyt kuitenkaan kovin suuret nuo erot hinnoissa ole. Taitaa vanhempien "meriitit" enemmän vaikuttaa hintaan kuin väri.

        ja taaskaan kukaan ei ole vastannut kysymykseen!

        kai ne digin hinnat siinä tonnin kieppeillä pyörii...


      • Muutama
        ... kirjoitti:

        ja taaskaan kukaan ei ole vastannut kysymykseen!

        kai ne digin hinnat siinä tonnin kieppeillä pyörii...

        Satku lisää ni saat jo hyvän pennun!


      • unbelievable
        doggi75 kirjoitti:

        No, ehkä harlekiinit ovat nykyään hiukka arvokkaampia kuin muut värit, mut ei nyt kuitenkaan kovin suuret nuo erot hinnoissa ole. Taitaa vanhempien "meriitit" enemmän vaikuttaa hintaan kuin väri.

        olen oikeasti ihmetellyt? Mikä tekee harlekiinista niin ihmeellisen että niistä pyydetään ihan idioottimaisia hintoja?


      • ... kirjoitti:

        ja taaskaan kukaan ei ole vastannut kysymykseen!

        kai ne digin hinnat siinä tonnin kieppeillä pyörii...

        Meidän keltaisesta herrasta maksettiin 1000€.
        En itsekään kyllä ymmärrä miksi harrikka on niin ihmeellinen että on kallein värivaihtoehto. Olen jopa kuullut juttua, että merleharlekiinistakin (=VÄRIVIRHE) joku yksityinen pyytänyt jopa 1300. Keltainen ja tikru ovat halvimmasta päästä, vai ovatkohan enää sittenkään...


      • Anonyymi

        JUSTIIN PUHUIN KIERRÄTYKSESTÄ, EI VARILLÄ OLE VÄLIÄ.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        ja taaskaan kukaan ei ole vastannut kysymykseen!

        kai ne digin hinnat siinä tonnin kieppeillä pyörii...

        KIITOS ETTÄ YMMÄRRÄT .


      • Anonyymi
        Muutama kirjoitti:

        Satku lisää ni saat jo hyvän pennun!

        ONKO SULLA KOIRA MYYNNISSÄ MUTTA MITÄ TUO SATKU TARKOITTAA, EIKÖ IMISET ENÄÄN YMMÄRRÄ KIRJOITETTUA EIKÄ SUULLISTA KYSYMYSTÄ.


      • Anonyymi
        sammacco87 kirjoitti:

        Meidän keltaisesta herrasta maksettiin 1000€.
        En itsekään kyllä ymmärrä miksi harrikka on niin ihmeellinen että on kallein värivaihtoehto. Olen jopa kuullut juttua, että merleharlekiinistakin (=VÄRIVIRHE) joku yksityinen pyytänyt jopa 1300. Keltainen ja tikru ovat halvimmasta päästä, vai ovatkohan enää sittenkään...

        MIHIN NÄMÄ VÄRIVIRHEET JOUTUU , oisko niissä joitain koiria jolle halluttas rakstava koti vai hävitetäänkö ne vain koirientaivaaseen.


      • mukaan

        Hinta haitari on 600-2500e. Omani on ollut n.680-800e. Harlekiinit on kalliimpia ja kasvattajasta kiinni paljon pyytää. Itse en koirasta ole valmis em. enempää maksamaan!!
        Hyvästä koirasta kannattaa maksaa, mutta kuinka paljon?? Tää on ikuisuus kysymys. Meillä koirat tod. hyvässä kodissa (vaikka itse sanonkin;D ). Värivirheelline tai ei niin tonnia enempää en maksasisi. Eikä ole tähän päivään mennessä tarvinnutkaan...
        Kyllä se koiran hinta kohdalleen tulee kaikkien tuhojen ja eläinlääkärikulujen jälkeen;D (ei provo vaan tanskiksen omistajat tietää mistä puhun;D).


      • Anonyymi
        mukaan kirjoitti:

        Hinta haitari on 600-2500e. Omani on ollut n.680-800e. Harlekiinit on kalliimpia ja kasvattajasta kiinni paljon pyytää. Itse en koirasta ole valmis em. enempää maksamaan!!
        Hyvästä koirasta kannattaa maksaa, mutta kuinka paljon?? Tää on ikuisuus kysymys. Meillä koirat tod. hyvässä kodissa (vaikka itse sanonkin;D ). Värivirheelline tai ei niin tonnia enempää en maksasisi. Eikä ole tähän päivään mennessä tarvinnutkaan...
        Kyllä se koiran hinta kohdalleen tulee kaikkien tuhojen ja eläinlääkärikulujen jälkeen;D (ei provo vaan tanskiksen omistajat tietää mistä puhun;D).

        Pitääkö seuraavan omistajan siis maksaa koiran KENKÄ tuhotkin ei se nyt niin ole. VOIKO SUOMESSA OLLA NUIN JA NÄIN TYHMIÄ IHMISIÄ ETTÄ OSTETTAVAN KOIRAN MENNEET TUHOTKIN PITÄIS MAKSAA .JOKAINE KUN OTTAA KOIRAN NIIN TIETÄÄ ETTÄ SE EI MIKÄÄN HERRANENKELI OLE PENTUNA JA JOS SE TIMANTTI TOSSUT SYÖ NIIN EI SITÄ MAKSU SIIRRETÄ SEURAAVALLA. PUHUN NIISTÄ KOIRISTA JOITA EI OSTETA JONKIN VUOKSI VÄRI VIRHEEN TAI JONKIN MUUN VIRHEEN EN TARKOITA SAIRAITA KOIRIA. VOISKO NIITÄ MYYDÄ VAIKKA HALVEMMALLA ROTUA RAKASTAVIIN PERHEISIIN, TÄSSÄ KYSYMYKSESSÄ .JA JOS EI NIIN MIHIN NE MENEE PITÄÄHÄN NE HÄVITTÄÄ KALLIIT KOIRAT JOHONKIN.


    • Maddja

      Onkohan ks. koira edes rekattu? Ja mimmoset vanhemmat? Kenties pentutehtailua?

      En ole ikuna kuulutkaan että kukaan REHELLINEN MYYJÄ myy noin halvalla, ellei sitten tosiaan ole rekkaamaton; tosin silloin hinta pitäisi olla paljon halvempi koska voisi verrata seropiin.

      Sanotaanko että sohvachamppionin hinta kait lähtee n. 800€ ---->

      • Minun koirillani

        Paperit on molemmilla ja eri kasvattajilta. Tiedä häntä miksi "niin alhainen hinta", kun jos sukupuuta kattoo niin ei meidän koirat muihin verrattuna ainakaan kalpeaksi jää!!!

        Edelleenkin pidän nykykoiran hintaa liian korkeana. Tyhmä ei ole edelleenkään se joka pyytää vaan se joka maksaa!

        Ehkä olen ollut oikeaan aikaan hankkimassa oikeasta paikasta..tiedä häntä!

        Minä laitoin aikanaan ilmoituksen "ostetaan ym" apulaan ja näin sain juuri sen mitä halusin. Tyytyväinen olen ollut ja luulen että niin on koirieni kasvattajatkin minuun omistajana!


      • miksei tanskis
        Minun koirillani kirjoitti:

        Paperit on molemmilla ja eri kasvattajilta. Tiedä häntä miksi "niin alhainen hinta", kun jos sukupuuta kattoo niin ei meidän koirat muihin verrattuna ainakaan kalpeaksi jää!!!

        Edelleenkin pidän nykykoiran hintaa liian korkeana. Tyhmä ei ole edelleenkään se joka pyytää vaan se joka maksaa!

        Ehkä olen ollut oikeaan aikaan hankkimassa oikeasta paikasta..tiedä häntä!

        Minä laitoin aikanaan ilmoituksen "ostetaan ym" apulaan ja näin sain juuri sen mitä halusin. Tyytyväinen olen ollut ja luulen että niin on koirieni kasvattajatkin minuun omistajana!

        Minä ostin landseerin 2990 eurolla. Jos ladella voi olla hintaa näin paljon, niin miksei tanskiksellakin...


      • maksoit?
        miksei tanskis kirjoitti:

        Minä ostin landseerin 2990 eurolla. Jos ladella voi olla hintaa näin paljon, niin miksei tanskiksellakin...

        Niin kuin kysymys kuuluu?? Miksi pitäisi noin kovaa hitaa maksaa..parantaako se koiran laatua? Onko turkki kiiltävämpi? Runko kunossa..? Ei mitään sairauksia tiedossa? Ei hajota paikkojaan kasvaessaan? Eli tolla hinnalla pitäs olla jo "täydellinen koira"..enkä silti maksais.

        Koira on kuitenkin vaan koira! Ja tietysti jokainen arvioi hinta-suhteen itse. Mitä koirallaan on tulossa tekemään? Minä en ole kiinnostunut näyttelyistä (kävisin joka kuukausi jossain). Mutta kyllä olen muutamissa käynyt ja harrastan koirieni kanssa muutenkin paljon...muttei kilpailumielessä (ainakaan ihan vielä). Mikä ero siis on tälläisellä 3000e dogilla 600e doggiin?

        Omistani vanhempi "halppis" doggini lähentelee jo veteraani ikää eikä ikinä ole ollut mitään sairauksia/ongelmaa...tai anteeksi nuorena oli valeraskauksia, mutta nekin poistuivat poistetun kohdun myötä! Joka vuonna on saatu puhtaat paperit eläinlääkäristä tarkastuksien yhteydessä!

        Voisiko siis joku valaista ja perustella miksi minun mahdollisesta seuraavasta dogista tulisi maksaa yli 1000e? Perusteluita..ei riitä että "no kun hinta kehitys on nyt ollut sellainen". Itsehän me ostajat määritämme toiminnoillamme tuon hintahaitarin! Eikö?

        Minusta myös 600e on paljon rahaa tänäpäivänä ja jos sen maksan koirasta, niin oletan koiran olevan terve ja hyvä kuntoinen ( taustat kunnossa ym.) Eli jos hinta on ns.halpa ei ostajalle silti saa kunnon kennelistä myydä mitätahansa. Kyllä myyjällä on vastuunsa siinä missä ostajallakin.


      • Maddja
        maksoit? kirjoitti:

        Niin kuin kysymys kuuluu?? Miksi pitäisi noin kovaa hitaa maksaa..parantaako se koiran laatua? Onko turkki kiiltävämpi? Runko kunossa..? Ei mitään sairauksia tiedossa? Ei hajota paikkojaan kasvaessaan? Eli tolla hinnalla pitäs olla jo "täydellinen koira"..enkä silti maksais.

        Koira on kuitenkin vaan koira! Ja tietysti jokainen arvioi hinta-suhteen itse. Mitä koirallaan on tulossa tekemään? Minä en ole kiinnostunut näyttelyistä (kävisin joka kuukausi jossain). Mutta kyllä olen muutamissa käynyt ja harrastan koirieni kanssa muutenkin paljon...muttei kilpailumielessä (ainakaan ihan vielä). Mikä ero siis on tälläisellä 3000e dogilla 600e doggiin?

        Omistani vanhempi "halppis" doggini lähentelee jo veteraani ikää eikä ikinä ole ollut mitään sairauksia/ongelmaa...tai anteeksi nuorena oli valeraskauksia, mutta nekin poistuivat poistetun kohdun myötä! Joka vuonna on saatu puhtaat paperit eläinlääkäristä tarkastuksien yhteydessä!

        Voisiko siis joku valaista ja perustella miksi minun mahdollisesta seuraavasta dogista tulisi maksaa yli 1000e? Perusteluita..ei riitä että "no kun hinta kehitys on nyt ollut sellainen". Itsehän me ostajat määritämme toiminnoillamme tuon hintahaitarin! Eikö?

        Minusta myös 600e on paljon rahaa tänäpäivänä ja jos sen maksan koirasta, niin oletan koiran olevan terve ja hyvä kuntoinen ( taustat kunnossa ym.) Eli jos hinta on ns.halpa ei ostajalle silti saa kunnon kennelistä myydä mitätahansa. Kyllä myyjällä on vastuunsa siinä missä ostajallakin.

        JA niissä kielletään aggressiiviset koiraT!


      • Maddja
        maksoit? kirjoitti:

        Niin kuin kysymys kuuluu?? Miksi pitäisi noin kovaa hitaa maksaa..parantaako se koiran laatua? Onko turkki kiiltävämpi? Runko kunossa..? Ei mitään sairauksia tiedossa? Ei hajota paikkojaan kasvaessaan? Eli tolla hinnalla pitäs olla jo "täydellinen koira"..enkä silti maksais.

        Koira on kuitenkin vaan koira! Ja tietysti jokainen arvioi hinta-suhteen itse. Mitä koirallaan on tulossa tekemään? Minä en ole kiinnostunut näyttelyistä (kävisin joka kuukausi jossain). Mutta kyllä olen muutamissa käynyt ja harrastan koirieni kanssa muutenkin paljon...muttei kilpailumielessä (ainakaan ihan vielä). Mikä ero siis on tälläisellä 3000e dogilla 600e doggiin?

        Omistani vanhempi "halppis" doggini lähentelee jo veteraani ikää eikä ikinä ole ollut mitään sairauksia/ongelmaa...tai anteeksi nuorena oli valeraskauksia, mutta nekin poistuivat poistetun kohdun myötä! Joka vuonna on saatu puhtaat paperit eläinlääkäristä tarkastuksien yhteydessä!

        Voisiko siis joku valaista ja perustella miksi minun mahdollisesta seuraavasta dogista tulisi maksaa yli 1000e? Perusteluita..ei riitä että "no kun hinta kehitys on nyt ollut sellainen". Itsehän me ostajat määritämme toiminnoillamme tuon hintahaitarin! Eikö?

        Minusta myös 600e on paljon rahaa tänäpäivänä ja jos sen maksan koirasta, niin oletan koiran olevan terve ja hyvä kuntoinen ( taustat kunnossa ym.) Eli jos hinta on ns.halpa ei ostajalle silti saa kunnon kennelistä myydä mitätahansa. Kyllä myyjällä on vastuunsa siinä missä ostajallakin.

        Onko ihan kennel koiria?
        Ja otkihan jokainen puolustaa OMAA SUOSIKKIA mutta hieman oudoksuttaa tuo hinta; ettei vain ole tehtailua?


      • minun koiristani
        Maddja kirjoitti:

        Onko ihan kennel koiria?
        Ja otkihan jokainen puolustaa OMAA SUOSIKKIA mutta hieman oudoksuttaa tuo hinta; ettei vain ole tehtailua?

        on kysymys, niin johan edelliseen viestiin laitoin, että paperit löytyy. Hyvä sukupuu, hyvät vanhemmat, ym ym.... toinen koira oli uuden kennelin toiset koirat joten pentu tehtailusta ei voi olla kysymys???!!! ja olen oman tutkimustyöni tehnyt ennen koiran ostoa, enkä todellakaan kannata minkäänlaista keplottelua/pentutehtailua.

        Edelleenkin kyllä niitä kasvattajia on jotka ei pyydä kohtuuttomia hintoja..täytyy vain löytää ne!

        Kukaan ei vielä ole kommetoinut kysymyksiäni? Miksi pitäisi maksaa kohtuuttomia hintoja? Kertooko joku sääntö mikä on pakko pulittaa vähintää vai saako kasvattaja itse päättää??? Jos edellinen niin mistä kiikastaa? Kyllähän kasvattajat pyytävät esim. harlekiineita jos ihmiset ovat valmiit maksamaan! Eikä siinä mitään vikaa ole.
        Markkina keskihinta muutenkin taitaa olla 1000-1200e (mutta löytyy koiria 600-2500)


      • miksei tanskis
        maksoit? kirjoitti:

        Niin kuin kysymys kuuluu?? Miksi pitäisi noin kovaa hitaa maksaa..parantaako se koiran laatua? Onko turkki kiiltävämpi? Runko kunossa..? Ei mitään sairauksia tiedossa? Ei hajota paikkojaan kasvaessaan? Eli tolla hinnalla pitäs olla jo "täydellinen koira"..enkä silti maksais.

        Koira on kuitenkin vaan koira! Ja tietysti jokainen arvioi hinta-suhteen itse. Mitä koirallaan on tulossa tekemään? Minä en ole kiinnostunut näyttelyistä (kävisin joka kuukausi jossain). Mutta kyllä olen muutamissa käynyt ja harrastan koirieni kanssa muutenkin paljon...muttei kilpailumielessä (ainakaan ihan vielä). Mikä ero siis on tälläisellä 3000e dogilla 600e doggiin?

        Omistani vanhempi "halppis" doggini lähentelee jo veteraani ikää eikä ikinä ole ollut mitään sairauksia/ongelmaa...tai anteeksi nuorena oli valeraskauksia, mutta nekin poistuivat poistetun kohdun myötä! Joka vuonna on saatu puhtaat paperit eläinlääkäristä tarkastuksien yhteydessä!

        Voisiko siis joku valaista ja perustella miksi minun mahdollisesta seuraavasta dogista tulisi maksaa yli 1000e? Perusteluita..ei riitä että "no kun hinta kehitys on nyt ollut sellainen". Itsehän me ostajat määritämme toiminnoillamme tuon hintahaitarin! Eikö?

        Minusta myös 600e on paljon rahaa tänäpäivänä ja jos sen maksan koirasta, niin oletan koiran olevan terve ja hyvä kuntoinen ( taustat kunnossa ym.) Eli jos hinta on ns.halpa ei ostajalle silti saa kunnon kennelistä myydä mitätahansa. Kyllä myyjällä on vastuunsa siinä missä ostajallakin.

        Koiran molemmat vanhemmat olivat täysin terveitä, näyttelyissä hyvin menestyneitä ja pelastustoimintakokeista hyvin suoriutuneita. Pitkään olin etsinyt landseerin kunnon suvusta ja jälleen sellainen tuli vastaan. Maksoi koira mitä maksoi, päätin sellaisen ostaa.


      • Niin niin
        miksei tanskis kirjoitti:

        Koiran molemmat vanhemmat olivat täysin terveitä, näyttelyissä hyvin menestyneitä ja pelastustoimintakokeista hyvin suoriutuneita. Pitkään olin etsinyt landseerin kunnon suvusta ja jälleen sellainen tuli vastaan. Maksoi koira mitä maksoi, päätin sellaisen ostaa.

        En olekaan kritisoinut sun ostostas. Jokainen ostaa jos ja kun on varaa/halua.

        Mutta minä ainakin haluan käyttää tuosta jäädyn erotuksen 3000e-1000e= 2000e johonkin ihan muuhun. Niin rikas en vielä ole ja vaikka olisinkin niin minusta ryöstöhinta silti koirasta. Tolla rahalla saa jo kelpo auton tai hevosenkin. Ja kun ei se koira sitä tajua et olen 3000e arvoinen tai olen "VAAN" 600e arvoinen.

        Kukaan ei ole perustellut tähän asti vielä miksi koirasta pitäisi maksaa "ylimääräistä", kun vaihtoehtojakin on!!! "Soitan kasvattajalle 1 jonka koira maksaa 1500e ja kasvattajalta 2 1000e. Molempien koirien vanhemmat jokseenkin menestyneitä ja taustat muutenkin kunnossa. NIIN MIKSI MI PITÄISI OSTAA TO KALLIIMPI???? Luotanko siihen, kun hinta on korkeampi niin pentu on jotenkin parempi??"

        En minä autokaupoillekkkaan ole mennyt ostamaan ensimmäistä vastaantullutta autoa ja vielä tinkimättä. Kyllä autokaupoiltakin saa 40 000 auton hinnasta uskomattoman monta tonnia pois kun osaa tinkä ja titää mistä/paljon on halu maksaa!!! *menee jo asian vierestä*


      • Hukka-Musti
        Niin niin kirjoitti:

        En olekaan kritisoinut sun ostostas. Jokainen ostaa jos ja kun on varaa/halua.

        Mutta minä ainakin haluan käyttää tuosta jäädyn erotuksen 3000e-1000e= 2000e johonkin ihan muuhun. Niin rikas en vielä ole ja vaikka olisinkin niin minusta ryöstöhinta silti koirasta. Tolla rahalla saa jo kelpo auton tai hevosenkin. Ja kun ei se koira sitä tajua et olen 3000e arvoinen tai olen "VAAN" 600e arvoinen.

        Kukaan ei ole perustellut tähän asti vielä miksi koirasta pitäisi maksaa "ylimääräistä", kun vaihtoehtojakin on!!! "Soitan kasvattajalle 1 jonka koira maksaa 1500e ja kasvattajalta 2 1000e. Molempien koirien vanhemmat jokseenkin menestyneitä ja taustat muutenkin kunnossa. NIIN MIKSI MI PITÄISI OSTAA TO KALLIIMPI???? Luotanko siihen, kun hinta on korkeampi niin pentu on jotenkin parempi??"

        En minä autokaupoillekkkaan ole mennyt ostamaan ensimmäistä vastaantullutta autoa ja vielä tinkimättä. Kyllä autokaupoiltakin saa 40 000 auton hinnasta uskomattoman monta tonnia pois kun osaa tinkä ja titää mistä/paljon on halu maksaa!!! *menee jo asian vierestä*

        Tietysti kasvattajat koittavat saada koiria myydyksi mahdollisimman korkeilla hintaluokilla. Bisnestähän se pentujen teettely ja myynti vaan on. Hyvä tapa tienata rahaa. Ota muuten huomioon sekin, miten paljon kasvattajalla itellään menee rahaa ja aikaa pentueen teettämiseen kaikkine yksityiskohtineen, vanhempien lempimisestä viimeisten pentujen kaupaks saamiseen.


      • Anonyymi
        Niin niin kirjoitti:

        En olekaan kritisoinut sun ostostas. Jokainen ostaa jos ja kun on varaa/halua.

        Mutta minä ainakin haluan käyttää tuosta jäädyn erotuksen 3000e-1000e= 2000e johonkin ihan muuhun. Niin rikas en vielä ole ja vaikka olisinkin niin minusta ryöstöhinta silti koirasta. Tolla rahalla saa jo kelpo auton tai hevosenkin. Ja kun ei se koira sitä tajua et olen 3000e arvoinen tai olen "VAAN" 600e arvoinen.

        Kukaan ei ole perustellut tähän asti vielä miksi koirasta pitäisi maksaa "ylimääräistä", kun vaihtoehtojakin on!!! "Soitan kasvattajalle 1 jonka koira maksaa 1500e ja kasvattajalta 2 1000e. Molempien koirien vanhemmat jokseenkin menestyneitä ja taustat muutenkin kunnossa. NIIN MIKSI MI PITÄISI OSTAA TO KALLIIMPI???? Luotanko siihen, kun hinta on korkeampi niin pentu on jotenkin parempi??"

        En minä autokaupoillekkkaan ole mennyt ostamaan ensimmäistä vastaantullutta autoa ja vielä tinkimättä. Kyllä autokaupoiltakin saa 40 000 auton hinnasta uskomattoman monta tonnia pois kun osaa tinkä ja titää mistä/paljon on halu maksaa!!! *menee jo asian vierestä*

        No, kukaan ei pakota sinua ostamaan mielestäsi kallista koiraa. Kasvattajalla on määrätä koiransa hinnan ja ostaja tekee sitten valinnan, jos kasvattaja suostuu myymään sinulle, maksaako vai ei. Ketään ei pakoteta ostamaan pentua.


      • Anonyymi
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Tietysti kasvattajat koittavat saada koiria myydyksi mahdollisimman korkeilla hintaluokilla. Bisnestähän se pentujen teettely ja myynti vaan on. Hyvä tapa tienata rahaa. Ota muuten huomioon sekin, miten paljon kasvattajalla itellään menee rahaa ja aikaa pentueen teettämiseen kaikkine yksityiskohtineen, vanhempien lempimisestä viimeisten pentujen kaupaks saamiseen.

        Tuo mielipiteesi perustuu vanhaan ajatteluun ja väärään tietoon. Itse ainakin, kuten useimmat muutkin kasvattajat, satsaavat paljon pentuihinsa. Emä on korkeasti palkittu ja uros kenties ulkomaantuonti. Näyttelyt maksavat paljon, varsinkin matkoineen ulkolaiseen näyttelyyn. Näyttelymaksutkin ovat korkeita, pennun ja imettävän emon ruokintsä ei ole ilnmaista. Minusta sinun kannattaa kohdentaa mielenkiintonsi sellaiseen kenneliin, jonka omistaja ei satsaa niin paljon koiraansa. Sieltä saat pennun halvemmalla.


      • Anonyymi
        minun koiristani kirjoitti:

        on kysymys, niin johan edelliseen viestiin laitoin, että paperit löytyy. Hyvä sukupuu, hyvät vanhemmat, ym ym.... toinen koira oli uuden kennelin toiset koirat joten pentu tehtailusta ei voi olla kysymys???!!! ja olen oman tutkimustyöni tehnyt ennen koiran ostoa, enkä todellakaan kannata minkäänlaista keplottelua/pentutehtailua.

        Edelleenkin kyllä niitä kasvattajia on jotka ei pyydä kohtuuttomia hintoja..täytyy vain löytää ne!

        Kukaan ei vielä ole kommetoinut kysymyksiäni? Miksi pitäisi maksaa kohtuuttomia hintoja? Kertooko joku sääntö mikä on pakko pulittaa vähintää vai saako kasvattaja itse päättää??? Jos edellinen niin mistä kiikastaa? Kyllähän kasvattajat pyytävät esim. harlekiineita jos ihmiset ovat valmiit maksamaan! Eikä siinä mitään vikaa ole.
        Markkina keskihinta muutenkin taitaa olla 1000-1200e (mutta löytyy koiria 600-2500)

        Oon samaa mieltä että myyjähän voi pyyttää mitä haluaa ja tyhmä maksaa, no ei mun kohdalla, Voisko kennel säätiö rajoittaa pentujen muyynnin hintaa, niin silloinhan siitä ei kauppatavaraa tule. Silloin pentu menis siihen perheeseen kun haluaa ja jos aletaan pennuttaa useammankerran koiralla niin silloinhan kennel voi puuttua asiaan VOI V. TÄMÄN PITÄIS OLLA JO KENNELLIITON JÄRJESTELMÄSSÄ. KENNELLIT TEHÄN ANNATTA MAHDOLLISUUDEN TÄHÄN. EI TÄSSÄ kusipääihmisistä olekkaan tehny väärin vaan kennelit. JA ME JOTKA KUULUMME KENNELIIN MAKSAMME MAKSUT NYT TÄYTYY TEHRÄ ASIALLE JOTAIN VAI...............


      • Anonyymi
        Niin niin kirjoitti:

        En olekaan kritisoinut sun ostostas. Jokainen ostaa jos ja kun on varaa/halua.

        Mutta minä ainakin haluan käyttää tuosta jäädyn erotuksen 3000e-1000e= 2000e johonkin ihan muuhun. Niin rikas en vielä ole ja vaikka olisinkin niin minusta ryöstöhinta silti koirasta. Tolla rahalla saa jo kelpo auton tai hevosenkin. Ja kun ei se koira sitä tajua et olen 3000e arvoinen tai olen "VAAN" 600e arvoinen.

        Kukaan ei ole perustellut tähän asti vielä miksi koirasta pitäisi maksaa "ylimääräistä", kun vaihtoehtojakin on!!! "Soitan kasvattajalle 1 jonka koira maksaa 1500e ja kasvattajalta 2 1000e. Molempien koirien vanhemmat jokseenkin menestyneitä ja taustat muutenkin kunnossa. NIIN MIKSI MI PITÄISI OSTAA TO KALLIIMPI???? Luotanko siihen, kun hinta on korkeampi niin pentu on jotenkin parempi??"

        En minä autokaupoillekkkaan ole mennyt ostamaan ensimmäistä vastaantullutta autoa ja vielä tinkimättä. Kyllä autokaupoiltakin saa 40 000 auton hinnasta uskomattoman monta tonnia pois kun osaa tinkä ja titää mistä/paljon on halu maksaa!!! *menee jo asian vierestä*

        NO KOIRA EI RUOSTU JA SE ON ELÄVÄ OLENTO. KUKA VERTAA KOIRAA AUTOON TAI TAVARAAN. TÄSSÄ SEN NÄKEE ILMEISESTI JA VOIN VAIKKA LYÖDÄ MILJOONASTA VETOA ETTÄ SE ON ,MIES KOIRA VAI AUTO . NO NYT KESKUSTELLAAN KOIRISTA JA SINÄ TUNNE KÖYHÄ VIE KAARAS VARIKOLLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mielipiteesi perustuu vanhaan ajatteluun ja väärään tietoon. Itse ainakin, kuten useimmat muutkin kasvattajat, satsaavat paljon pentuihinsa. Emä on korkeasti palkittu ja uros kenties ulkomaantuonti. Näyttelyt maksavat paljon, varsinkin matkoineen ulkolaiseen näyttelyyn. Näyttelymaksutkin ovat korkeita, pennun ja imettävän emon ruokintsä ei ole ilnmaista. Minusta sinun kannattaa kohdentaa mielenkiintonsi sellaiseen kenneliin, jonka omistaja ei satsaa niin paljon koiraansa. Sieltä saat pennun halvemmalla.

        KIITOS ETTÄ JOKU VASTA REHELLISESTI. HYVÄÄ JATKOA TEILLE KIIISTELYN MERKEISSÄ. TOIVON ETTÄ TYTTÄREN TYTTÄRENI SAA MIELLEISENSA KOIRAN VAIKKA JOULULAHJAKSI JA YMMÄRRÄN ETTÄ JOKU KOIRA TUHOTAAN VÄRIVIRHEEN TAKIA. KIVAA TEILLE JOTKA TÄTÄ HARRASTATTE. RAHA MAAAILMAA PYÖRITTÄÄ EI ELÄMÄ TEIDÄN MIELESTÄ. TOIVON ETTÄ NUKUTTE YÖT HYVIN PIENTEN KOIRIEN RUUMIIDEN PUOLESTA . HYVÄSTI.


    • Silkkiturpa

      Bisnestä...mutta kyllä nuo hinnat on taivaissa ja karanneet käsistä silti. Ei se harlekiinin kasvattaminen sen kalliimpaa ole kuin esim. mustankaan? Sanoisin että muut asiat ne siinä painavat...

      En ole kasvattaja joten en tiedä paljon pennun kavattaminen kohdusta 8vk:si maksaa, mutta ei ainakaan 3000e!!! Sen voi luvata..eikä varmaan yli tonnia (veikkaus)..viisaammat sanokoon faktoja.

      • Hukka-Musti

        Koiranpennun ostaja ei ole siitä pennusta, sen sisarista ja emästä aiemmin huolta pitänyt, vaan nimenomaan niiden kasvattaja. Siinä menee kasvattajalta rahaa ja viitseliäisyyttä. Osa pennun hinnasta on koiran omaa arvoa, osa palkkiota kasvattajan työstä. Koiranpentuja ei kasva puissa niin kuin omenia, josta ne voitaisiin niin vain poimia ja tarjota. Kokemus kertoisi asian faktat ja toisi omat mielipiteet siitä selville.

        Kasvattajien moittiminen koirien myyntihintojen suhteen on törkeän tuntuista, jos itse ei ole viitsinyt edes harkita koiran minkään kasvattajaksi ryhtymistä.


      • huh huh
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Koiranpennun ostaja ei ole siitä pennusta, sen sisarista ja emästä aiemmin huolta pitänyt, vaan nimenomaan niiden kasvattaja. Siinä menee kasvattajalta rahaa ja viitseliäisyyttä. Osa pennun hinnasta on koiran omaa arvoa, osa palkkiota kasvattajan työstä. Koiranpentuja ei kasva puissa niin kuin omenia, josta ne voitaisiin niin vain poimia ja tarjota. Kokemus kertoisi asian faktat ja toisi omat mielipiteet siitä selville.

        Kasvattajien moittiminen koirien myyntihintojen suhteen on törkeän tuntuista, jos itse ei ole viitsinyt edes harkita koiran minkään kasvattajaksi ryhtymistä.

        Mun mielestä useimpien rotujen hinnat on menny ihan ihme rahastukseksi. Kallis koira ei tarkoita välttämättä tervettä eikä se takaa pennulle hyvää kotia.
        Joskus tuntuu vaan siltä että kasvattajat pyytävät koirista paljon koska voivat, sen takia juuri kun niitä ei kasva puissa.


      • Silkkiturpa
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Koiranpennun ostaja ei ole siitä pennusta, sen sisarista ja emästä aiemmin huolta pitänyt, vaan nimenomaan niiden kasvattaja. Siinä menee kasvattajalta rahaa ja viitseliäisyyttä. Osa pennun hinnasta on koiran omaa arvoa, osa palkkiota kasvattajan työstä. Koiranpentuja ei kasva puissa niin kuin omenia, josta ne voitaisiin niin vain poimia ja tarjota. Kokemus kertoisi asian faktat ja toisi omat mielipiteet siitä selville.

        Kasvattajien moittiminen koirien myyntihintojen suhteen on törkeän tuntuista, jos itse ei ole viitsinyt edes harkita koiran minkään kasvattajaksi ryhtymistä.

        Olen tässäkin erimieltä. Mielestäni esim. juuri tanskandoggeja teetetään tällähetkellä paljon. Eli ns. kasvaa puussa ja minä olen poiminut MINULLE parhaat. Edelleen minulle paras on ollut, missä MIELESTÄNI hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. Kyllä tuntuu pentueita syntyvän lähes joka kuukausi.
        Eikö kun tarjontaa on paljon niin hinnatki painuvat alaspäin?

        En ole kasvattaja en, enkä sellaiseksi ole ryhtymässä, mutta kai ostajana silti saan kritisoida koiran hintaa. Sillä minun palkkapussistahan se on pois. Enkä(sori vaan ) sillähetkellä ajattele kaikkea vaivaa minkä kasvattaja on elämässään joutunut koirien eteen tekemään. Ei minuakaan työssäni sillä tavalla palkita! Enkä usko että ketään muutakaan.

        Mieheni on yrittäjä eikä hänellekään tule soittoja perään "Kiitos paljon laitteesat ja työstäsi. Kyllä hirvittää että viittit tohonhintaan tehä tollastatyötä. Paappa hintoja ylöspäin niin johan ihmisetkin kiinnostuu ja innostuu"-->Vähän nurinkurista.

        Eikä he keneltä olen koirani ostanut ole voivotellut kuinka rankkaa heillä on ollut koiriaan kasvattaessa. Jos kasvattamisesta ei saa mitään vaan se oottaa liikaa. niin miksi sitä tekisi? Eli kyllä hekin siitä omansa pois ottaa. Ei kukaan yrittäjä pitkää miinuksella tee ja käsittääkseni koirien kasvattaminen on myös elämäntapa?

        Kun kritisoit milipiteitäni osataa "halvalla" niin vastaappa muutaamiin aiemmin esitettyhin kysymyksiin...*vink Vink* voi vaikka mielenikin muuttua, mutta tällä hetkellä KUKAAN EI OLE PUHUNUT SEN PUOLESTA MIKSI MINUN PITÄISI OSTAA KALLIIMPI KOIRA JOS HALVEMLLAKIN SAA!!


      • Hukka-Musti
        huh huh kirjoitti:

        Mun mielestä useimpien rotujen hinnat on menny ihan ihme rahastukseksi. Kallis koira ei tarkoita välttämättä tervettä eikä se takaa pennulle hyvää kotia.
        Joskus tuntuu vaan siltä että kasvattajat pyytävät koirista paljon koska voivat, sen takia juuri kun niitä ei kasva puissa.

        Ainakin tanskis on helppo saada myydyks suht. kalliilla hinnalla, koska sen kysyntä on niin kova.


      • Anonyymi
        huh huh kirjoitti:

        Mun mielestä useimpien rotujen hinnat on menny ihan ihme rahastukseksi. Kallis koira ei tarkoita välttämättä tervettä eikä se takaa pennulle hyvää kotia.
        Joskus tuntuu vaan siltä että kasvattajat pyytävät koirista paljon koska voivat, sen takia juuri kun niitä ei kasva puissa.

        Onneksi Suomessa valinnan vapaus. Älä ihmeessä osta pentua, jos se on mielestäsi liian kallis ja voihan olla, että kasvattaja ei edes myy sinulle pentuaan,koska jos pennunhankinta on rahasta kiinni, niin minä en ainakaan myisi pentua sinulle. Pienin menoerä koirassa on sen hinta.


      • Anonyymi
        Silkkiturpa kirjoitti:

        Olen tässäkin erimieltä. Mielestäni esim. juuri tanskandoggeja teetetään tällähetkellä paljon. Eli ns. kasvaa puussa ja minä olen poiminut MINULLE parhaat. Edelleen minulle paras on ollut, missä MIELESTÄNI hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. Kyllä tuntuu pentueita syntyvän lähes joka kuukausi.
        Eikö kun tarjontaa on paljon niin hinnatki painuvat alaspäin?

        En ole kasvattaja en, enkä sellaiseksi ole ryhtymässä, mutta kai ostajana silti saan kritisoida koiran hintaa. Sillä minun palkkapussistahan se on pois. Enkä(sori vaan ) sillähetkellä ajattele kaikkea vaivaa minkä kasvattaja on elämässään joutunut koirien eteen tekemään. Ei minuakaan työssäni sillä tavalla palkita! Enkä usko että ketään muutakaan.

        Mieheni on yrittäjä eikä hänellekään tule soittoja perään "Kiitos paljon laitteesat ja työstäsi. Kyllä hirvittää että viittit tohonhintaan tehä tollastatyötä. Paappa hintoja ylöspäin niin johan ihmisetkin kiinnostuu ja innostuu"-->Vähän nurinkurista.

        Eikä he keneltä olen koirani ostanut ole voivotellut kuinka rankkaa heillä on ollut koiriaan kasvattaessa. Jos kasvattamisesta ei saa mitään vaan se oottaa liikaa. niin miksi sitä tekisi? Eli kyllä hekin siitä omansa pois ottaa. Ei kukaan yrittäjä pitkää miinuksella tee ja käsittääkseni koirien kasvattaminen on myös elämäntapa?

        Kun kritisoit milipiteitäni osataa "halvalla" niin vastaappa muutaamiin aiemmin esitettyhin kysymyksiin...*vink Vink* voi vaikka mielenikin muuttua, mutta tällä hetkellä KUKAAN EI OLE PUHUNUT SEN PUOLESTA MIKSI MINUN PITÄISI OSTAA KALLIIMPI KOIRA JOS HALVEMLLAKIN SAA!!

        Koirien kasvattaminen on todella elämän tapa. Jokainen kunnollinen kasvattaja tietää, että sillä ei tienata.
        Otat töistä palkatonta lomaa pentujen hoitamiseen, olet saanut emäkoran korkeasti palkituksi, astutat sen vieraassa maassa asuvalla uroksella, maksat kalliinkin astutusmaksun, ja haluat pennulle kodin, jossa ei säästetä mistään, rokotuksista, ruasta, kuten kasvsattajakaan ei ole tehnyt ja saat laatupennun, josta kasvattajakaan ei pysty sanomaan muuta kuin, että lupaava.


    • hinta

      Tärkein ei ole hinta ja rakkaus koiraan ratkaisee, halu sitoutua siihen ja pitää siitä huolta. SILTI on TYHMÄÄ maksaa liikaa, mistään.

      Tanskandoggista EI kannata IKINÄ maksaa tonnia enempää. Tonni huippuhuippuhuippu-yksilöstä maksimi. Virheettömästä, hyväksytyn värisestä ei niin huipusta 700-800 on käypä hinta. Värivirheellisestä ehdottomasti maksimissaan 500 euroa.

      t. Kennelihminen, joka ei koirillaan ahnehdi (joku kasvattaja yritti torilla myydä tonnilla värivirheellistä doggia. Huh Huh!!!!)

      • #¤#¤#¤#¤

        Keskihinnat ovat kutakuinkin 1000-1200 euroa. Usein hintaan vaikuttaa vanhempien näyttely/koemenestys,terveystutkimusten määrä tuloksineen ja sukupuussa samat asiat.
        Löytyy kasvattajia jotka pyytävät esim. sinisestä dogista 1500-1600 euroa vaikkei vanhemmat ole Suomen valioita eikä heidän terveystuloksetkaan ole sitä priimaa. Oikeanvärisestä harlekiinista pyydetään 1800-2000 euroa. Jos kasvattajalla on sana hallussa, niin helpostihan sellainen myy uuden uutukaisille ostajille koiran :/
        Itse maksoin muinoin sohvasamppioonista 2000mk,näyttelykoirasta 5500mk ja kolmannesta näyttelyyn ja kotiin sopivasta sijoitusmaksun 400 euroa.
        Henk.koht.maksan dogista kuin dogista korkeintaan 1300 euroa, oli väri mikä tahansa. Oikea tarkoitushan on myydä LEMMIKKEJÄ ;) Kukaan ei voi tietää onko se oikeanvärinen ja kasvattajan mielestä lupaava pentu loppupeleissä terve,rakenteellisesti näyttelyyn ja jalostukseen sopiva ja luonteeltaan OK.


      • Maddja
        #¤#¤#¤#¤ kirjoitti:

        Keskihinnat ovat kutakuinkin 1000-1200 euroa. Usein hintaan vaikuttaa vanhempien näyttely/koemenestys,terveystutkimusten määrä tuloksineen ja sukupuussa samat asiat.
        Löytyy kasvattajia jotka pyytävät esim. sinisestä dogista 1500-1600 euroa vaikkei vanhemmat ole Suomen valioita eikä heidän terveystuloksetkaan ole sitä priimaa. Oikeanvärisestä harlekiinista pyydetään 1800-2000 euroa. Jos kasvattajalla on sana hallussa, niin helpostihan sellainen myy uuden uutukaisille ostajille koiran :/
        Itse maksoin muinoin sohvasamppioonista 2000mk,näyttelykoirasta 5500mk ja kolmannesta näyttelyyn ja kotiin sopivasta sijoitusmaksun 400 euroa.
        Henk.koht.maksan dogista kuin dogista korkeintaan 1300 euroa, oli väri mikä tahansa. Oikea tarkoitushan on myydä LEMMIKKEJÄ ;) Kukaan ei voi tietää onko se oikeanvärinen ja kasvattajan mielestä lupaava pentu loppupeleissä terve,rakenteellisesti näyttelyyn ja jalostukseen sopiva ja luonteeltaan OK.

        Vaikka sanotaan että dogista ei makseta yli 1000€ niin silti tuntuu dogit menevän käsistä!
        Harvoin tuntuu jäävän (ilmoitusten perusteella) kasvattajille doggeja pyöriin nurkkiin vielä 2kk luovari-iän jälk. esim.

        Ja harvalla pennulla on siinä 7vkon ikäisenä vielä rokotuksia, niin tuskimpa yhen pennun pito maksaa 500€ enempää.. Jos sitäkään, ja se että esim. kasvattaja sanoo syöttävänsä Hill's:ä nin ei välttämättä pidä paikkaansa!! Koska käyhän se kalliiksi kun miettii ;)
        Ja yleensä varmaankin eläinlääkäristä saavat ALENNUKSEN koska ovat kanta-asiakkaita nuo kasvattajat!? Ainkin uskon vahvasti!
        Mutta rahastustahan se on kun pennusta pyydetään 1500€ ja se pitää yleensä maksaa max. 3 erässä :O

        Ja eikä enää voijja PUHUA TERVEISTÄ DOGEISTA! Jos on esim. C/C lonkkaset niin en itse enää puhuisi ns. terveestä, enkä lähtisi astutteleen, puhumattakaan D/D lonkkasia! Ja sukusiitos prosentit on HIRVEÄN korkeella nykyään ja ihmetellään miksi dogeista tullut arkoja jne jne..

        Joskus sitten kun otan ihan kennel dogin, tuskin rescueta enää otan niin kyllä varmaan itsellänikin max. 1200€ on doggi, ja vanhemmat saavat kyllä sitten olla jo muotovalioita ja lonkat max. B/B:t.

        Ja mitä noihin värivirhe doggeihin tulee, niin niijjenkin hinta on ihan älytöntä! Eräskin kasvattaja myi kaverilleni (kaveri tosin ei ostanut) värivirhe doggia 1000€!!!


      • Tanskis

        Toi värijuttu on totta, koska värivirheellinen pitäis olla siinä 500 e, kallein! mutta onko teijän mielestä totta, että ei rekisteröityjä koiria pitäisi myydä halvemmalla??


    • mimmu

      Muutama vuosi takaperin maksoin manttelista 800€ harlekiini olis ollu 1100€. Olen erittäin tyytyväinen päätökseen vaikka koiramme onkin sohvaperuna.

      • Maddja

        Täällä myöskin on sohvapottu, rescue doggi Virosta tullut. Hintaa tosin tuli koko hela hoidolle hakuineen päivineen n. 800€


      • niin on välillä
        Maddja kirjoitti:

        Täällä myöskin on sohvapottu, rescue doggi Virosta tullut. Hintaa tosin tuli koko hela hoidolle hakuineen päivineen n. 800€

        että doginpentuja jää kasvattajien käsiin. Tarjontaa on liian paljon. Nk. uudet kasvattajat eivät paljoa ajattele mitä pistävät yhteen. puoli suomea nauraa muutamille yrittäjille joilla ei ole mitään linjaa kasvatuksessaan. Kunhan vaan laitetaan tämä ja tämä yhteen. Hintaakin osataan pyytää kohtuuttomasti. Kasvattajanhan pitäisi lähtökohtaisesti miettiä MITÄ ANNETTAVAA MINUN NARTULLANI/UROKSELLANI on tälle rodulle? Kauhean näköisiä rakkeja näkee kehissä ja eikun siittämään näitä arkoja,köyhäluustoisia,paskanvärisiä ja huonorakenteisia koiria. Ja hintapyyntö 1800€!!! Pikkusen jotain rajaa! Onneksi löytyy joka väriryhmästä ne muutama vanha ja pitkänlinjan kasvattaja jotka tekevät tätä sydämellä eikä lompakolla!!!


      • jebuliiiz
        niin on välillä kirjoitti:

        että doginpentuja jää kasvattajien käsiin. Tarjontaa on liian paljon. Nk. uudet kasvattajat eivät paljoa ajattele mitä pistävät yhteen. puoli suomea nauraa muutamille yrittäjille joilla ei ole mitään linjaa kasvatuksessaan. Kunhan vaan laitetaan tämä ja tämä yhteen. Hintaakin osataan pyytää kohtuuttomasti. Kasvattajanhan pitäisi lähtökohtaisesti miettiä MITÄ ANNETTAVAA MINUN NARTULLANI/UROKSELLANI on tälle rodulle? Kauhean näköisiä rakkeja näkee kehissä ja eikun siittämään näitä arkoja,köyhäluustoisia,paskanvärisiä ja huonorakenteisia koiria. Ja hintapyyntö 1800€!!! Pikkusen jotain rajaa! Onneksi löytyy joka väriryhmästä ne muutama vanha ja pitkänlinjan kasvattaja jotka tekevät tätä sydämellä eikä lompakolla!!!

        Siis harlethan on siksi kalliimpia kun siitä värityksestä ollaan kovin tarkkoja näyttelyssä.'
        ja nykyään kun ei saa enään yhdistää harlekiinia harlekiinin kanssa niin mahdollisuus saada harle pentuja on tietty pienempi.

        1500-2500e on harlen hinta, mutta halvemmalla saat huonon värisen ja kalliimmalla hyvän värisen ja kenties sellaisen jolla on paljon suvussa harlea joten se tod. näk periyttää sitä eteenpäin vahvemmin.
        http://theinvisibleagent.files.wordpress.com/2009/01/dogharlequin.jpg hyvä väri
        huono väri http://www.dog-breed-facts.com/images/GreatDane-.jpg


      • jutt
        jebuliiiz kirjoitti:

        Siis harlethan on siksi kalliimpia kun siitä värityksestä ollaan kovin tarkkoja näyttelyssä.'
        ja nykyään kun ei saa enään yhdistää harlekiinia harlekiinin kanssa niin mahdollisuus saada harle pentuja on tietty pienempi.

        1500-2500e on harlen hinta, mutta halvemmalla saat huonon värisen ja kalliimmalla hyvän värisen ja kenties sellaisen jolla on paljon suvussa harlea joten se tod. näk periyttää sitä eteenpäin vahvemmin.
        http://theinvisibleagent.files.wordpress.com/2009/01/dogharlequin.jpg hyvä väri
        huono väri http://www.dog-breed-facts.com/images/GreatDane-.jpg

        Ei harlikat ole välttämättä kalliimpia kuin muut.
        Itseasiassa meillä harle-poika oli halvempi kuin musta narttu.
        Riippuu ihan kasvattajasta, yleensä hinnat pyörii siinä 800-1400e paikkeilla.


      • Anonyymi
        niin on välillä kirjoitti:

        että doginpentuja jää kasvattajien käsiin. Tarjontaa on liian paljon. Nk. uudet kasvattajat eivät paljoa ajattele mitä pistävät yhteen. puoli suomea nauraa muutamille yrittäjille joilla ei ole mitään linjaa kasvatuksessaan. Kunhan vaan laitetaan tämä ja tämä yhteen. Hintaakin osataan pyytää kohtuuttomasti. Kasvattajanhan pitäisi lähtökohtaisesti miettiä MITÄ ANNETTAVAA MINUN NARTULLANI/UROKSELLANI on tälle rodulle? Kauhean näköisiä rakkeja näkee kehissä ja eikun siittämään näitä arkoja,köyhäluustoisia,paskanvärisiä ja huonorakenteisia koiria. Ja hintapyyntö 1800€!!! Pikkusen jotain rajaa! Onneksi löytyy joka väriryhmästä ne muutama vanha ja pitkänlinjan kasvattaja jotka tekevät tätä sydämellä eikä lompakolla!!!

        Todellakin, ei pidä yleistää, että kaikki kasvattajat olisivat samanlaisia. Suurin osa kasvattajista ainakin mäyräkoirissa, tekevät sitä sydämestään. Ja onneksi on myyjän markkinat, On vara valita kenelle myy.


    • haitari%

      hintahaitari noissa on, tutuilla väriviallinen maksoi 800e, toisilla huippupentu ulkomailta maksoi 2800e

      • Leonpertti

        Mielestäni on huvittavaa, että poraatte ison koiran hankinnan kohdalla sen hinnasta. Ison koiran kun hankkii, niin sen ostohinta on juuri se pienin kustannus mitä sen elämän varrella eteen tulee. Pelkkään koiran syöttämiseen menee niin paljon rahaa, että eihän siinä ole kuin tonni nähdä! Itse jos jonkun koiran haluan, niin en pahemmin hintaa mieti. Katsoin vain, että pentueen vanhemmat ovat terveitä ja omaavat tarvittavat rotuyhdistyksen asettamat vaatimukset. Kasvattaja on vastuuntuntoinen ja tulen hänen kanssaan hyvin toimeen. Tietysti en ala mitään ryöstöhintoja maksamaan, koska eihän sitä voi taata, että pentu on loppuelämänsä terve. Mutta paperitonta en ikinä ostaisi! Mitä helvekon järkeä on maksaa paperittomasta koirasta satoja euroja, koska kukaan ei voi ikinä minulle 100% varmuudella sanoa, että se on puhdasrotuinen!! Jokaisella rotuyhdityksellä on suositteluhinnat ja ne voi varmasti tarkastaa pentuvälittäjältä, jos hinta mietityttää.

        Moni ei myöskään ajattele mistä kaikesta pennun hinta muodustuu. Ajatellaan vain ruokia, rokotuksia, ell-käyntejä. Kuka maksaa kasvattajalle varsinkin niistä ensimmäisestä kolmesta viikosta pentulaatikon äärellä 24/7?? Varsinkin isoissa roduissa jätekustannukset ovat mahtavat, kun sitä peetä sieltä tulee valtavat määrät ja pesukone käy 24/7. Omasta tahdostahan sitä tehdään, mutta moni unohtaa nämä asiat matkan varrella. Muistan sen yhden kerran kun hoisin puolen päivää 10-päistä leonbergipentulaumaa, joista yksi oli tuleva haukkuni. Kyllä silloin kasvattajan haaveet karisivat siellä naakkalaumassa. Enemmänkin lähtisin kritisoimaan sellaisten rotujen hintoja, joiden kokoluokka on keskikastissa... Russelista - säkä 45 kastiin... Näissä roduissa yleensä emät pystyvät hoitamaan itse pentunsa ja myöskin imettävät kauemman.

        Nimim. kolmen paperillisen leonberginkoiran onnellinen omistaja/harrastaja (en ole kasvattaja).


      • sillaikai
        Leonpertti kirjoitti:

        Mielestäni on huvittavaa, että poraatte ison koiran hankinnan kohdalla sen hinnasta. Ison koiran kun hankkii, niin sen ostohinta on juuri se pienin kustannus mitä sen elämän varrella eteen tulee. Pelkkään koiran syöttämiseen menee niin paljon rahaa, että eihän siinä ole kuin tonni nähdä! Itse jos jonkun koiran haluan, niin en pahemmin hintaa mieti. Katsoin vain, että pentueen vanhemmat ovat terveitä ja omaavat tarvittavat rotuyhdistyksen asettamat vaatimukset. Kasvattaja on vastuuntuntoinen ja tulen hänen kanssaan hyvin toimeen. Tietysti en ala mitään ryöstöhintoja maksamaan, koska eihän sitä voi taata, että pentu on loppuelämänsä terve. Mutta paperitonta en ikinä ostaisi! Mitä helvekon järkeä on maksaa paperittomasta koirasta satoja euroja, koska kukaan ei voi ikinä minulle 100% varmuudella sanoa, että se on puhdasrotuinen!! Jokaisella rotuyhdityksellä on suositteluhinnat ja ne voi varmasti tarkastaa pentuvälittäjältä, jos hinta mietityttää.

        Moni ei myöskään ajattele mistä kaikesta pennun hinta muodustuu. Ajatellaan vain ruokia, rokotuksia, ell-käyntejä. Kuka maksaa kasvattajalle varsinkin niistä ensimmäisestä kolmesta viikosta pentulaatikon äärellä 24/7?? Varsinkin isoissa roduissa jätekustannukset ovat mahtavat, kun sitä peetä sieltä tulee valtavat määrät ja pesukone käy 24/7. Omasta tahdostahan sitä tehdään, mutta moni unohtaa nämä asiat matkan varrella. Muistan sen yhden kerran kun hoisin puolen päivää 10-päistä leonbergipentulaumaa, joista yksi oli tuleva haukkuni. Kyllä silloin kasvattajan haaveet karisivat siellä naakkalaumassa. Enemmänkin lähtisin kritisoimaan sellaisten rotujen hintoja, joiden kokoluokka on keskikastissa... Russelista - säkä 45 kastiin... Näissä roduissa yleensä emät pystyvät hoitamaan itse pentunsa ja myöskin imettävät kauemman.

        Nimim. kolmen paperillisen leonberginkoiran onnellinen omistaja/harrastaja (en ole kasvattaja).

        Ei ole pakko ostaa koiraa jos hinta hirvittää :D itse suosin kasvattajia, jotka eivät edes myy pentujaan :D vaan pitävät ne itsellään ja kerjäämällä kerjäten saat ostaa pennun hyvällä hinnalla. Laatu ei aina ole kaupan ;) russeleissakaan


      • ni
        sillaikai kirjoitti:

        Ei ole pakko ostaa koiraa jos hinta hirvittää :D itse suosin kasvattajia, jotka eivät edes myy pentujaan :D vaan pitävät ne itsellään ja kerjäämällä kerjäten saat ostaa pennun hyvällä hinnalla. Laatu ei aina ole kaupan ;) russeleissakaan

        Eikös nuo pikku koirat ole kalliimpia mitä dogit?!
        Dogin elätys ei ole halpaa hommaa, jos jo nyt hinnasta rutiset millä elätät dogin??


      • doggi omistaja
        ni kirjoitti:

        Eikös nuo pikku koirat ole kalliimpia mitä dogit?!
        Dogin elätys ei ole halpaa hommaa, jos jo nyt hinnasta rutiset millä elätät dogin??

        heippa hei!
        Doggejen hinnat liikkuvat siinä 1000-1400 euron väliin. Tällä hinnalla saat rekisteröidyn, eläinlääkärin tarkastaman pennun, rekistöröimättämät ovat siinä 600-800 euron tienoilla. Omasta mustasta nartusta maksoin 1200 euroa.


      • tyhmä maksaa liikaa
        ni kirjoitti:

        Eikös nuo pikku koirat ole kalliimpia mitä dogit?!
        Dogin elätys ei ole halpaa hommaa, jos jo nyt hinnasta rutiset millä elätät dogin??

        No itse en halua ryöstö hintoja 1500-2000 maksaa koirasta. Meidän kaksi tanskandoggia on kyllä kuluttanut ihan tarpeeksi rahaa, mutta varaa on siihen ollut. Mutta silti mitä tahansa ostat niin ei voi olla periaate et maksat automaattisesti sen mitä pyydetään, kilpailuttamatta ja harkitsematta hyviä ja huonoja puolia. Kyllä minullekin on ollut tärkeää pentujen hyvinvointi, hyvät vanhemmat etc..mutta silti en maksaisi kuin 600-1000 tanskandogista. Näin olen saanut kaksi ja hyvin ollaan pärjätty. Enemmän hämmästelen ihmisiä, jotka ei hintaa katsele. Yleensä rikas ihminen on pihi ja monesti mies...naisilla kun on tapa ostaa tinkimättä ja maksaa mitä hintalapussa lukee:) Itse olen nainen..vaikka naisia vähän kritisoinkin:) Harkitsemattomilta ihmisiltä ne rahat kiskotaan, jotka maksaa sen mitä pyydetään, koska just nyt on saatava tanskandoggi. Omista koirista toinen maksoi 650e ja toinen 850e..ja kyllä hyvistä vanhemmista ja rekisteröityä..kelpaa tarkankin katsastelut sukupuihin :) Eli senkun kilpailuttaa!


      • sartsuukkaa
        tyhmä maksaa liikaa kirjoitti:

        No itse en halua ryöstö hintoja 1500-2000 maksaa koirasta. Meidän kaksi tanskandoggia on kyllä kuluttanut ihan tarpeeksi rahaa, mutta varaa on siihen ollut. Mutta silti mitä tahansa ostat niin ei voi olla periaate et maksat automaattisesti sen mitä pyydetään, kilpailuttamatta ja harkitsematta hyviä ja huonoja puolia. Kyllä minullekin on ollut tärkeää pentujen hyvinvointi, hyvät vanhemmat etc..mutta silti en maksaisi kuin 600-1000 tanskandogista. Näin olen saanut kaksi ja hyvin ollaan pärjätty. Enemmän hämmästelen ihmisiä, jotka ei hintaa katsele. Yleensä rikas ihminen on pihi ja monesti mies...naisilla kun on tapa ostaa tinkimättä ja maksaa mitä hintalapussa lukee:) Itse olen nainen..vaikka naisia vähän kritisoinkin:) Harkitsemattomilta ihmisiltä ne rahat kiskotaan, jotka maksaa sen mitä pyydetään, koska just nyt on saatava tanskandoggi. Omista koirista toinen maksoi 650e ja toinen 850e..ja kyllä hyvistä vanhemmista ja rekisteröityä..kelpaa tarkankin katsastelut sukupuihin :) Eli senkun kilpailuttaa!

        itse maksoin rekisteröidystä hyväsukuiseksikin sanotusta tanskandogista 800e oli hyvin pidetty pentu ja eläinlääkärin tarkistama.. en ikinä KOIRASTA varsinkaan kotimaisesta maksaisi yli 1000e...
        ei ole kellään kasvattajalla suomessa niin hyviä ja terveitä linjoja ..josta ei taustalta löytyisi nivelrikkoa ,spondyloosia,epilepsiaa,lonkkavikaa,kyynervikaa tai sydänvikaa... eikä niitä kyllä ole muuallakaan..


      • doggelo
        Leonpertti kirjoitti:

        Mielestäni on huvittavaa, että poraatte ison koiran hankinnan kohdalla sen hinnasta. Ison koiran kun hankkii, niin sen ostohinta on juuri se pienin kustannus mitä sen elämän varrella eteen tulee. Pelkkään koiran syöttämiseen menee niin paljon rahaa, että eihän siinä ole kuin tonni nähdä! Itse jos jonkun koiran haluan, niin en pahemmin hintaa mieti. Katsoin vain, että pentueen vanhemmat ovat terveitä ja omaavat tarvittavat rotuyhdistyksen asettamat vaatimukset. Kasvattaja on vastuuntuntoinen ja tulen hänen kanssaan hyvin toimeen. Tietysti en ala mitään ryöstöhintoja maksamaan, koska eihän sitä voi taata, että pentu on loppuelämänsä terve. Mutta paperitonta en ikinä ostaisi! Mitä helvekon järkeä on maksaa paperittomasta koirasta satoja euroja, koska kukaan ei voi ikinä minulle 100% varmuudella sanoa, että se on puhdasrotuinen!! Jokaisella rotuyhdityksellä on suositteluhinnat ja ne voi varmasti tarkastaa pentuvälittäjältä, jos hinta mietityttää.

        Moni ei myöskään ajattele mistä kaikesta pennun hinta muodustuu. Ajatellaan vain ruokia, rokotuksia, ell-käyntejä. Kuka maksaa kasvattajalle varsinkin niistä ensimmäisestä kolmesta viikosta pentulaatikon äärellä 24/7?? Varsinkin isoissa roduissa jätekustannukset ovat mahtavat, kun sitä peetä sieltä tulee valtavat määrät ja pesukone käy 24/7. Omasta tahdostahan sitä tehdään, mutta moni unohtaa nämä asiat matkan varrella. Muistan sen yhden kerran kun hoisin puolen päivää 10-päistä leonbergipentulaumaa, joista yksi oli tuleva haukkuni. Kyllä silloin kasvattajan haaveet karisivat siellä naakkalaumassa. Enemmänkin lähtisin kritisoimaan sellaisten rotujen hintoja, joiden kokoluokka on keskikastissa... Russelista - säkä 45 kastiin... Näissä roduissa yleensä emät pystyvät hoitamaan itse pentunsa ja myöskin imettävät kauemman.

        Nimim. kolmen paperillisen leonberginkoiran onnellinen omistaja/harrastaja (en ole kasvattaja).

        Kanssasi samaa mieltä,itselläni 3 doggia:) Sen kummemmin väittelemään hinnoista,mutta tuntuu että koira kuin koira tällä hetkellä maksaa sen tonnin. Ja silloin kun ensimmäistä ystävää itselleni aloin hankkimaan, niin tottakai niitä hintoja myös katseli, mutta rakkaus koiraan kasvoi hintojen ylitse. ja voi luvata että ,vaikka lemmikistä joutuikin maksamaan,niin ne kustannukset eivät tosiaankaan siihen lopuneet:) kämppää remonttiin, ruuat,eläinlääkärit jne:)) otin ns. äitiyslomaa kun pentujen aika tuli. Mutta ihania kavereita dogit.


      • Anonyymi
        sillaikai kirjoitti:

        Ei ole pakko ostaa koiraa jos hinta hirvittää :D itse suosin kasvattajia, jotka eivät edes myy pentujaan :D vaan pitävät ne itsellään ja kerjäämällä kerjäten saat ostaa pennun hyvällä hinnalla. Laatu ei aina ole kaupan ;) russeleissakaan

        Tuossa olet aivan oikeassa, puhun pitkän ajan kokemuksesta. Ikävä puoli on se, että yksikään kasvattaja ei voi mennä takuuseen luovutusikäisestä pennusta. Siihen vaikuttavat usein myös omistajat. Mutta lupaavasta kuitenkin kasvaa hyvä yksilö. Täytyy omata koirasilmää, joka onkin sitten oma juttunsa. Joillakin sitä on , toisilla taas ei. Itselläni on ja olen aina jättänyt omistukseeni pentueen parhaimman pennun..Mutta hyvin monet olen jättänyt ilman pentuja. '

        Minelan kennel


    • uutytu88

      1000-1200€

    • vighy

      Hei
      Onko tanskandoggi isompi kuin irlanninsusikoira ja jos ei ole maksaako se enemmän :O

    • kultaakin kalliimpi

      Oma musta urospentuni maksoi 1300€. Kasvattaja maksoi koiran kyynär- ja lonkkakuvauksen. Eli se vähennettiin tästä myyntihinnasta. Koira sirutettu ja eläinlääkärin tarkastama. Pentu on myös kasvattajan puolesta vakuutettu kaksi vuotiaaksi saakka. Koira ostettu kotikoiraksi, vaikka näyttelyssä käydään muutaman kerran vuodessa. Näyttely- ja jalostuskoiran hinta on sitten korkeampi. Vaikka kotikoiraksi ostin, ilmeisesti kasvattajan mielestä lupaava dogin alku, joten kasvattajalle jäi myös halutessaan mahdollisuus käyttää koiraa astutukseen. Tällöin saisin pennuista korvauksen. Hinta on minusta kohtuullinen.

      Että tällaisista asioista pennun hinta voi muodostua.

      Ja joka sentin arvoinen koira on! Koira on terve ja kasvattaja panostaa paljon. Ja tietenkin kasvattajan kanssa kemiat natsaa erinomaisesti. Niin koira kuin kasvattaja ovat minusta kullan arvoisia.

    • jimpp_m

      Tiettekö ?

      (a - mitä teen jos tanskandoggi murisee omistajalle jostai mistä se ei pidä?

      (b - voikose olla vapaana omakoti talon pihassa ?

      (c - onko viisasta pitää kissaa samassa talossa sen kanssa?

      (d - Puolustaako se omistajaansa?

      (e - jaksaakositä pidellä jos se alkaa haukkua muun koiran perään?

      Vastatkaa kiitos mielummin sähköpostiini [email protected] Kiitos jos vastaat =)

    • MIETI SITÄ

      REKISTERÖIMÄTTÖMÄT OVAT IHAN YHTÄ HYVIÄ,VAIN HINTA ERONA...!

      • Dorga

        Ei se nyt vaan ihan näin tahdo useinkaan olla...!


    • köyhä kasvattaja

      Kun puhutaan että olisi sisäsiittoisia, niin kasvattaja hakee ulkomailta nartun ja uroksen. maksaa piiiiiitkän pennin,matkoineen ym muut rahtikulut koirasta, about 2000e per koira. Sen jälkeen koirat sijoitetaan, jos kasvattajalla on muitakin koiria kotona.
      kasvattaja maksaa terveyskulut, jalostukseen liittyvät.. selkä/lonkat/kyynäreet/kilpparit ja sydänultra.. siihenhä sitten pamahti lähemmäksi tonni, koska molemmat vanhemmat tutkitaan jotka on haettu ulkomailta ja mahdolliset näyttelyt matkoineen. Astutusaika lähenee, laitetaan hoitoon omat koirat ja haetaan molemmat tuonnit kotiin jotka on ostettu jalostusta varten. Hyvä ystävä on se joka ottaa omat tanskalaiset hoitoon.. minulla ei ole vielä niin hyviä ystäviä jotka minun laumani ottaa 3-5 pväksi, joten koirahoitolaan omat ja tuonnit kotiin astumaan.
      maksan koiran ruuat tiineaikana, madotan ja käytän ultrassa. narttu tulee luokseni synnyttämään, vaikka tanskalaiset synnyttävät itse hyvin, aina voi tulla komplikaatioita.. ei muuta kuin lekuriin ja se viimeinen harmaaharle ulos leikkauksella.. about 500-800e.
      ehdottomasti käytän nyt palkattoman loman siihen että pennut selviävät hengissä, ettei emo makaa niitä ym ym.
      Kannan selkävääränä ruokaa pennuille ja emolle, vietän kaiken aikani niiden kanssa. Vien jätesäettäin pissattuja ja kakattuja sanomalehtiä, tyhjennän koko tienoon lehtiroskikset, jotta saan kuiviketta pennuille.
      Vien pennut tarkastukseen ja sirutan, jonka jälkeen rekkaan pennut, per pentu yli 30 e rekkarointi 60e per pentu sirutus ja virallinen pentutarkki. jos laumassa olisi 3 värivirheellistä, pari mustaa ja pari harlekiiniä, tottakai näistä parhaat sijoitetaan, eli 3 värivirheellistä ja sanotaan että musta ja harle myydään. Pentujen ollessa 8 vk, luovutan pentuje emän sijoitusperheelle takaisin, annan koiran paperit ja luovun omistajuudesta, pyydän tilinumeron johon palautan koirasta otetun vakuuden. Pitäisikö ne mielestänne myydä pilkkahintaan??
      Mikä on TEIDÄN mielestänne arvioitu hyvä hinta näille myytäville?
      Sijoittetavat pennut lähtevät tottakai riskillä.. koska molemmat koirat ulkosiitosta, ei voi millään tietää tuleeko jostain jokin sukurasite pentuihin, silloinhan sijoitettuja ei käytetä jatkojalostukseen.
      Pennuista saaduilla rahoilla sitten paikataan kuluja joita tuli pentujen syntymän jälkeen, olinhan palkattomalla. Mahdollisesti tarvitaan jälleen uusi narttu ulkomailta, että ulkosiitos jatkuu, ensimmäisellä kerralla kaikki meni nappiin, toisella kerralla saattaakin olla että koirassa todetaan jokin perinnöllinen sairaus, tai muuten vaan sairastuu, eikä koiraa voi käyttää, joten se pari tonnii sitten hävisi taivaan tuuliin, näinkin on jo käyny
      Tanskandoginosto hinta on pieni verrattuna siihen miten paljon menee rahaa koiran elättämiseen, jo pelkät matolääkkeet repäsee aika paljon, eläinlääkärimaksusita .. lääkkeistä puhumattakaan. Jos mietitte että 1400 on iso hinta tanskalaisesta, niin älkää harkitko edes koko rotua
      Terveisin kasvattaja

      • Aktiiviharrastaja

        Itse olen vain omistaja, mutta juuri tätä rahanmenoa(ulkomaantuonteihin, yhden pennun pentueisiin, värivirheellisiin, lääkärikuluihin) olisin halunnut valottaa, asiaa kummeksuville...
        Ja tosiaan hintahaitari liikkuu alle 1000€ ylöspäin, rekisteröidyillä.
        Itse olen ollut tekemisissä 2500€ hintapyynnön kanssa(erittäin lupaava harlekiinipentu, huippuvanhemmista).
        Rekkaamattomathan ovat taas asia erikseen ja herkästi ruokkii pentutehtailua...
        Ymmärrän myös hyvin niitä, jotka haluavat itselleen kotikoiraksi huokeamman terveen koiran...
        Ei se silti ole minulta pois, jos haluan odotusarvoltaan kalliimman lupaavan yksilön, tiettyihin tarkoituksiini...
        Nimim. tyytyväinen 1400-1600€ vastineisiinsa...


      • Anonyymi

        Nimimerkki kasvattaja
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä, joka asiasta
        t. Minelan


    • DoggiKuumeiliJA

      Itse olen kuvitellut doggin hinnaksi sitä 1500-1800 euroa...mutta kyllä helpotti,kun sain kuulla että pentu maksaa sen 1300-1400 euroa!

      Kiitos tiedosta :) Ei kun säästämään.

    • pentuekuluja tarkast

      Etusivu / Kennelliitto / Kennelliiton hinnasto


      Kennelliiton hinnasto




      JÄSENMAKSUT 2012





      Henkilöjäsen:





      Koiramme-lehden perusversio
      MetsästysKoiramme-versio
      Koiramme-peruslehden lisäksi MetsästysKoiramme-lisäsivut

      32,00 €
      32,00 €
      42,00 €







      Nuorisojäsen (alle 18 v.):





      Koiramme-lehden perusversio
      MetsästysKoiramme-versio
      Koiramme-peruslehden lisäksi MetsästysKoiramme-lisäsivut

      22,00 €
      22,00 €
      32,00 €







      Perhejäsen (ei lehteä)

      19,00 €





      Kasvattaja uusi hinnasto mistä selviää ajankohtaiset hinnat



      REKISTERÖINTIMAKSUT 2012




      Maksuluokka 1
      Rekisteröintimaksu kennelnimen omistavien, kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden Kennelliiton ja rekisteröitävän rodun rotuyhdistyksen jäsenien, Kennelliiton hyväksymässä rekisterissä olevien koirien jälkeläisille.

      40,00 € / koira



      Maksuluokka 2
      Rekisteröintimaksu tuontikoirille ja koirille, joiden kasvattajat eivät täytä 1. luokan ehtoja.

      70,00 € / koira

      Rekisteröintimaksut sisältävät toimitusmaksun. Omakoira-jäsenpalvelun kautta (omakoira.kennelliitto.fi) hyväksymisvaiheeseen saakka tehdyistä pentueista myönnetään 5 € alennus / koira molemmissa maksuluokissa.


      Jos osa pentueen tiedoista toimitetaan liitetiedostoina, on käsittelyn kannalta kyse normaalista paperirekisteröitävästä pentueesta.

      Tyypillisiä liitetiedostoja ovat:
      - tunnistusmerkinnät
      - jalostusoikeuden luovutus
      - ulkomaalaisten urosten lisätiedot eli esim. sukutaulu, terveyslausunnot, kivestodistus, tittelit
      - dna-lausunnot


      Rekisteröintimaksu – rotuunotto

      70,00 €



      Katso myös Koirarekisteriohjeen kohta 12, Maksut (pdf)


      Kennelliiton laskuissa maksut on numeroitu seuraavasti:


      1 = Pentuerekisteröinti - Maksuluokka 1 / Omakoira

      35,00 €



      2 = Pentuerekisteröinti - Maksuluokka 1

      40,00 €



      3 = Pentuerekisteröinti - Maksuluokka 2 / Omakoira

      65,00 €

      4 = Pentuerekisteröinti - Maksuluokka 2

      70,00 €


      7 = Rekisteröintimaksu - tuontikoira

      70,00 €


      8 = Rekisteröintimaksu - rotuunotto

      70,00 €


      FIX-KOIRA

      FIX-todistus, Kennelliiton jäsenille

      22,00 €

      FIX-todistus, muille kuin Kennelliiton jäsenille

      28,00 €


      TUTKIMUKSET

      Lonkkanivellausunto

      25,00 €

      Kyynärnivellausunto

      25,00 €

      Spondyloosilausunto

      35,00 €


      Lonkka- ja kyynärnivellausunto

      35,00 €

      Eläinlääkärintodistus (näyttelyitä varten: hammas-,
      häntä- yms. vioista/vaurioista)

      20,00 €

      Kopio (skannaus) röntgenkuvasta

      50,00 €

      Valitukset röntgenlausunnoista:

      Lonkka- tai kyynärnivel

      2 x 25,00 €

      Lonkka- ja kyynärnivel

      2 x 35,00 €

      Spondyloosi

      2 x 35,00 €

      Silmäpaneelin käsittelymaksu

      42,00 €

      Polvipaneelin käsittelymaksu
      42,00 €

      MUUT MAKSUT

      Kennelnimi

      200,00 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Kennelnimen omistajamuutosmaksu

      200,00 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Kennelnimitodistuksen jäljennös

      25,00 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Omistajamuutos

      6,70 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Omistajatodistusjäljennös

      6,70 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Rekisteritodistuksen jäljennös
      31,50 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Valionarvokunniakirja

      25,00 € ( toimitusmaksu 3,20 €)

      Vakuutusarvon arviointi
      Jäsenet saavat vakuutusarvolausunnon maksutta Omakoira-palvelussa (omakoira.kennelliitto.fi) kunkin koiransa kohdalta.

      40,00 €

      Working Class Certificate

      8,40 €

      Export Pedigree

      34,70 €

      • älä maksa liikaa

        uudet hinnat suome kenneliito sivuilla
        tanskandoggipentuja on myynnissä enemmän kuin kysyntää, ja me ostajat vahvoilla saadaan päätää mistä ostetaan ja saadaan halvalla kun ei kaikille löydy ostajia kalliiseen hintaan (8
        nyt on ostajan markkinat!


    • pepeto1

      pentutehtailta saa hyviäkin koiria,mutta järkevillä hinnoilla...

      • Tdrotuhinta

        Harvoin saa halvalla hyvää ja priimaa.
        Monet pentutehtaat -rodussa kuin rodussa myy halvalla rahan takia ja ettei pennut jää jalkoihin. Hinnat tippuu kummasti kun pentu onkin 10 vko. Äkkiä pois jaloista :(

        Hyvä kasvattaja pitää pennun/pennut niin kauan itse, kunnes ja jos koti löytyy. Se riski kasvattajan täytyy aina ottaa. Kannattaa selvittää etukäteen onko yhdistelmällä kysyntää ja miettiä miksi yhdistelmä tehdään, onko sillä annettavaa rodulle ja jos on, niin mitä? ja mitä sillä haetaan. Niin ja muistaa että kaikkia koiria ei ole jalostukseen luotu.
        Pentutehtaat ja kasvattaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
        Hyvä kasvattaja tietää koiriensa suvut, terveydet, luonteet ja on avoin niistä, eikä salaa eikä peittele eikä vääristele asioita. Hyvällä kasvattajalla on suunnitelmat tulevaisuuteen katsottuna aina myös niitä vara suunnitelmia.
        Pentutehtailija viis veisaa moisista.


      • Anonyymi
        Tdrotuhinta kirjoitti:

        Harvoin saa halvalla hyvää ja priimaa.
        Monet pentutehtaat -rodussa kuin rodussa myy halvalla rahan takia ja ettei pennut jää jalkoihin. Hinnat tippuu kummasti kun pentu onkin 10 vko. Äkkiä pois jaloista :(

        Hyvä kasvattaja pitää pennun/pennut niin kauan itse, kunnes ja jos koti löytyy. Se riski kasvattajan täytyy aina ottaa. Kannattaa selvittää etukäteen onko yhdistelmällä kysyntää ja miettiä miksi yhdistelmä tehdään, onko sillä annettavaa rodulle ja jos on, niin mitä? ja mitä sillä haetaan. Niin ja muistaa että kaikkia koiria ei ole jalostukseen luotu.
        Pentutehtaat ja kasvattaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
        Hyvä kasvattaja tietää koiriensa suvut, terveydet, luonteet ja on avoin niistä, eikä salaa eikä peittele eikä vääristele asioita. Hyvällä kasvattajalla on suunnitelmat tulevaisuuteen katsottuna aina myös niitä vara suunnitelmia.
        Pentutehtailija viis veisaa moisista.

        Silloin, kun vielä kasvatin kk-mäyräkoiria, oli myyjän markkinat, tai ainakin tein ne omalta osaltani itse. Pentuni olivat ylivarattuja jo ennen syntymäänsä.Oli ihan kiva olo, kun tiesi, että pentuja ei tarvitse kaupata ja sain itse vapautuneesti päättää kenelle pentujani myyn.
        Kennelliiton jalostustieteellisestäjärjestelmästä saa tarkemmat tiedot, esim. haulla Minelan Balsami.


    • teeeeeeeeeeee

      Dogin hinta lienee kuten muutaman muunkin ylikorkeena, koska ihminen ihannoi koiraa mut ei valmistaudu tulevaisuuteen. Koiraan. Et se on koira. Dogi. Moni kuuluttaa kasvattajalle et on niiiiiin monesta koirasta kokemusta ym. ja taito riittää. Mun puolesta sais hinta olla korkeemmallakin, värivirheelliset(harmaaharlet ym mukaanlukien)

      Sillä tavoin ne ei päätyis ihmisille joilla ei ole aavistustakaan isosta kiltistä koirasta.

      Hakataan koulutuksen sijaan ja sit kun koira iskee hampaansa kiinni niin sit se on peto ja vaikka mitä. Oon tällasia koiria (rescue dogeja) arvioinu ja perkele tekis mieli mättää niitä ex omistajia lättyyn samalla mitalla. Hintaa vaan korkeemmaks. Ei mee pas.ka.housuille egon jatkeeks.

      • xlk881

        mulle annettiin ilman tollanen vuoren ikänen papereilla oleva täyspäinen narttu ollu mulla nyt puol vuotta ett silleen


      • Anonyymi

        Todella surullista luettavaa. Ja joku vielä valittaa suomalaisen dogin hinnasta.


    • Sipe ---)

      100-250€ on se normaali hinta tanskandogin pennusta. Jos joku pyytää enemmän niin vaihda kasvattajaa. Kenenkään ei tarvitse, eikä pidä maksaa ylihintaa.

    • oho5

      no nyt tiedän mitä rotua en ikinä osta... jos jo koirarodun ostajat taistelevat keskenään niin en halua edes tietää kuinka ilkeitä ihmisiä ovat doggi kasvattajat...kiitos teitte päätökseni helpoksi,etsin vain jonkun suloisen seropin.

    • Tiedän

      Osti oman tanskandoggini 1200 eurolla

      ja perus tanskandoggien hinta haarukka on tämmöinen
      riippuu hyvin paljon minkävärinen on esim musta on halvin ja harlekiini kallein

      900-1700

    • Hyvähintakoiralle

      Eka makso 1000 toinen 1500 ja tuonti 1500 mut itelle 1800 on raja. Olen valmis maksamaan laadukkaasta koirasta.

    • Tdrotuhinta

      1500e on rotujärjestön suositushinta kaikille väreille. Hyvä sukuiset (terveet suvut, jälkeläisnäyttöä, näyttelymeriittiä) harlekiinit 1800-2300e

      • Tdrotuhinta

        Korjaan että tuo harlekiinien hinta ei ole rotujärjestön suositus, mutta sitä luokkaa Suomessa ja maailmalla hyvät harlekiinit maksaa, jossain maissa vielä enemmän.
        Hyvästä täytyy olla valmis maksamaan, jos suku ja muut osiot kohtaavat. Tiettyjä yhdistelmiä joutuu odottamaan pitkäänkin, jos varauksia tekee.

        Hälytyskellojen pitäisi soida jos myydään halvemmalla mikä suositus on. Kasvattajalla ei saa koskaan olla kiire myydä pentuetta. Esim. jos ilmoituksessa lukee kiire omaan kotiin, niin hälytyskellot pitäisi soida ja lujaa. Kasvattaja ottaa aina vastuun että pentu/pennut jää kotiin.


      • Anonyymi
        Tdrotuhinta kirjoitti:

        Korjaan että tuo harlekiinien hinta ei ole rotujärjestön suositus, mutta sitä luokkaa Suomessa ja maailmalla hyvät harlekiinit maksaa, jossain maissa vielä enemmän.
        Hyvästä täytyy olla valmis maksamaan, jos suku ja muut osiot kohtaavat. Tiettyjä yhdistelmiä joutuu odottamaan pitkäänkin, jos varauksia tekee.

        Hälytyskellojen pitäisi soida jos myydään halvemmalla mikä suositus on. Kasvattajalla ei saa koskaan olla kiire myydä pentuetta. Esim. jos ilmoituksessa lukee kiire omaan kotiin, niin hälytyskellot pitäisi soida ja lujaa. Kasvattaja ottaa aina vastuun että pentu/pennut jää kotiin.

        Niinhän se on, mutta kk-mäyräkoirien kanssa tilanne on toinen, rodulle haitaksi, niistä on aina kysyntää.


    • Dollaritsilmis

      Mikä on tanskandoggin hinta vuonna 2016 (2017) ?

    • Huhuhhhh

      1800 väristä riippuen.

    • Hamut

      1800

    • Jfk2

      1600-1800 on oma pyynti.

    • rahastusta

      Liian paljon. Törkeäksi rahastamiseksi on rotukoirabisnes mennyt.

    • Hintaesimerkki

      1200-2500e Suomessa nyt 12/2016.

    • Tuontirules

      Nii ja ulkomailta saa 500-3000e. Kannattaa pitää simmut auki somessa jos haluu hyvän dogin.

      • Pilseonpigviinilläkin

        Haaahha just! Tuokaa tuokaa upeita irvikuvia :D


      • uuttavertatarvekkin
        Pilseonpigviinilläkin kirjoitti:

        Haaahha just! Tuokaa tuokaa upeita irvikuvia :D

        Ei doggeja suomessa ole riittämiin, hyvä,että jotkut tuo.Saadaan uutta verta, eikä pelkkiä sukusiittosia suomi dokkeja ;)


    • Päätönluustotonkirppu

      Niin tään pilkkiupingviinihän ainut joka osaa tuoda täydellisen dogin suomeen. Ne dogin irvikuvathan on nimenomaan meillä täällä suomessa, koirat joissa 4-5 sukupolvea on suomalaisten kasvattajien jälki. Suomalaist vaan EIVÄT OSAA kasvattaa tanskandoggeja se on totuus. Siis jos ihan tavalliaetkin ihmiset jo sanovat suomidogista että muistuttaa ajokoiraa niin kyllä kannattais kasvattajien huolestua.

      • ominsilminaparas

        Näyttelyissä käydessä, se taso näkyy.
        Eikä hyvällä tavalla välttämättä.
        Kannattaa mennä katsomaan, ja ihmettelemään kehien reunoille ;)


    • Niinonn

      Kyllä on huolestuttava sinisten tilanne. Anatomisesti surkeaa. Nuoria paljon liian vahvoja narttujakin muissa väreissä kehissä.

    • pippuritpyörii

      Kyllä hinta kertoo kasvattajastakin. (huom. ei aina eli tarkkana silti saa olla) Hintaa nostaa yleensä se että sukua on tutkittu kattavasti ja että koirat ovat rodunomaisia eli ulkonäkö, luonne, liike -> näyttelyttäminen, ehkä myös luonne testattuja, muita harraste tuloksia ehkäpä) ja se että oikeasti on panostettu terveystutkimuksiin, muutakin kuin perus lonkka/kyynär sekä sydänkuuntelu. Niin ja oikeasti huomioidaan että se selkäkin kannattaa uusiksi kuvata jos tarpeeksi on kulunut aikaa eikä vain mainostaa terveenä 3 vuotta vanhaa kuvaustulosta tai jos silmät on pentuna tutkittu, niin se ei tarkoita, että ne on aikuisena terveet (alle vuotiaalla silmätarkastus voimassa yhden vuoden, tai sydän ultra tehty 2 vuotta sitten-> ei, se ei silloin ole terve nyt, kuuntelukin on voimassa vain vuoden). Kasvattajan on oikeasti nähtävä vaivaa pentueen tekoon eikä vain lyödä kaksi koiraa yhteen, joilla ei ole mitään tulosta mistään, perus tarkastukset ehkä nippa nappa tehty. Hyvä kasvattaja näyttelyttää edes vähän, tutkii, julkaisee kuvia jne.
      Kasvattajan kannattaa miettiä millaisia ilmoituksia tekee. Hyviäkin on.
      Eli kyllä herää epäilys jos pentuetta kaupataan huokeeseen hintaan ja mainostetaan vaan titteleitä suvussa.
      Hyvällä kasvattajalla "palaa rahaa pentueeseen" ennen kuin edes haaveilee pentueesta.
      Huomioikaa pentua ostaessa myös että hyvä löytää ja pyytää vanhemmista kuvia sekä suvusta, nykyään tietotekniikka on niin käytettävissä että liikevideoitakin vanhemmista ja jopa jälkipolvista saa pyydettäessä. Niin ja kyllä pentua suunniteltaessa/ ostaessa kannattaa jo käydä ihan tutustumassa tuleviin vanhempiin ja jos uros ei ole samassa taloudessa niin yhteyttä uroksen omistajaan niin varmasti pääsee katsomaan sitäkin.

      Olkaa tarkkoina mistä ostaa. Nykyään taso vaihtelee hurjasti. Tausta työtä kannattaa tehdä kun pentua harkitsee.
      Hintakaan aina ei ole tae hyvästä mutta antaa osviittaa. Eli tämmöisiä mietteitä hinnan takaa.

    • Ryöväroisto

      Ja höpöhöpö. Sellasta doggia ei Suomessa olekaan mistä kannattaisi maksaa 1500-2000e. Vaikka vanhemmat olisi mitä cippikoppeja tai vaikka suku olisi suoraan ulko avaruudesta. Täällä on todella ammattitaidottomia "kasvattajia"ihan suurienkin myynti hintojen takana.

      • Pullonkaulamatador

        Juu ja keltaisissa ja tiikereissä samat suvut takana. Todellakaan tuollaisia summia kannata maksaa. Kannattaa oikeasti perehtyä sukuun. Mikä järki että samansukuisia koiria keltaiset, tiikerit? Samoja nimiä järkejään pentueissa joka kasvattamalla niin isän sekä emälinjan puolelta ja ihmiset vielä maksaa tuollaisia summia pennuista. Surulliset sukusiitokset nykyään arkipäivää.
        Tuolla rahalla tuo jo ulkomailta uutta verta.
        Liiallinen ulkomuodon tavoittelu on tuonut pullonkaulan tälle väriryhmälle. Ja samoja nimiä alkaa pyörimään mustaharlekiineissä. Alkaa jäämään luu vetäjän käteen.
        Ei tarvitse olla ruudinkeksijä kun pentuilmoituksia katsoo ja avaa jalosrustietojärjestelmän. Sukupolvia taaksepäin ja nimet kertaantuu hurjaa vauhtia.
        Rotu on oikeasti Suomessa todella huonolla tolalla. Sairaudet lisääntynyt, luonteet kyseenalaisia. Tästäkö maksamme?


      • Anonyymi
        Pullonkaulamatador kirjoitti:

        Juu ja keltaisissa ja tiikereissä samat suvut takana. Todellakaan tuollaisia summia kannata maksaa. Kannattaa oikeasti perehtyä sukuun. Mikä järki että samansukuisia koiria keltaiset, tiikerit? Samoja nimiä järkejään pentueissa joka kasvattamalla niin isän sekä emälinjan puolelta ja ihmiset vielä maksaa tuollaisia summia pennuista. Surulliset sukusiitokset nykyään arkipäivää.
        Tuolla rahalla tuo jo ulkomailta uutta verta.
        Liiallinen ulkomuodon tavoittelu on tuonut pullonkaulan tälle väriryhmälle. Ja samoja nimiä alkaa pyörimään mustaharlekiineissä. Alkaa jäämään luu vetäjän käteen.
        Ei tarvitse olla ruudinkeksijä kun pentuilmoituksia katsoo ja avaa jalosrustietojärjestelmän. Sukupolvia taaksepäin ja nimet kertaantuu hurjaa vauhtia.
        Rotu on oikeasti Suomessa todella huonolla tolalla. Sairaudet lisääntynyt, luonteet kyseenalaisia. Tästäkö maksamme?

        Onpa ikävä juttu. Olen ikäni rakastunut Tanskandoggiin, mutta tämä riitaisa porukka ei sovi minulle. Mistä saan rehellistä tietoa niiden kasvattajista. Etsinnässä olisi harlekiini tai keltainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa ikävä juttu. Olen ikäni rakastunut Tanskandoggiin, mutta tämä riitaisa porukka ei sovi minulle. Mistä saan rehellistä tietoa niiden kasvattajista. Etsinnässä olisi harlekiini tai keltainen.

        Minelan? Miten tanskandogin hoitaminen luonnistuu sinulta?


    • Serkkuherkkuja

      Juuri näin pullonkaula, peukku sulle

    • Härregoods

      No huhhuh! Juuri kävin tänään katsomassa pentuelistalta Kennelliittosta. Jättiläisen kennelin hinnat 1900e!! Eihän nyt kukaan maksa niistä kukkopilleistä sellasia summia rahaa!???

      • Tyhmäeiolesejoka

        No kyllä on markkinat!!
        Hinta ei takaa laatua!


    • ahahhahhhaaa

      Suomessa moni kasvattaja ottaa sen 1800-2500e tänä päivänä, mu-ha sekä ke-ti ihmiset

      • Anonyymi

        Jättiläisen kennel on yksi kenneleistä, josta tiedän vähän.


    • Uhuhuuhuuhhuh

      Ihan Oikeesti. Mihin tollanen hinta perustuu? Doggi elää 5-8 vuotiaaksi on kyllä kova hinta suomalaisista ruikku kukoista. Se että joku hanki hyttynen on jokasessa kissanristiäisissä juostu lopulta valioksi tai että Baltian maissa muutaman osallistujan näyttelyssä käy sertit keräämässä kun ei muita osallistujia ei ole,niin ei todellakaan tee koirasta niiiin huippua että jälkeläinen maksaa 2 tonnii. Äly hoi!

      • Sertihai

        Ei niitä sertejäkään Baltianmaissa automaattisesti saa, on useakin jääny ilman vaikka ainut ollu.
        Pennun halpa hinta kielii kyllä siitä että nopeasti eroon ja kelle vaan. Td suositushinta 1500€.


      • Anonyymi

        Todella ikävää kuulla.


    • Älykäteensertistäviis

      Öööö,siis onko sertifikaatti sitä mieltä että tämä rotu on Suomessa vai aatelisille tarkoitettu? Siis tarkoitatko sitten sitä,että kaikissa roduissa missä Myydään 1300e tai alle,jopa tonnilla niin kasvattajat ovat vastuuttomia kun myyvät siihen hintaan? Hei ihan oikeesti,kyllä doggikin on ihan vaan KOIRA ;)

      • Katsoomakoirastaarvio

        Lueppa yllä. Tanskandogin suositushinta ihan kennelliitolla 1500€. Esim jos omakoirassa avaat vakuutusarvion koirasta niin tanskandogilla se on 1500€.
        Hullua myydä halvemmalla tai kalliimalla kun rekisteröidyn koiran perusarvo on tuo.


    • Ohhohhohh

      Hyvä huomio!

    • verosetä

      hintaan heijastuu myös se, maksaako myyjä alvia vai ei. Jos arvonlisäveroton hinta olisi esimerkiksi tuo rotuyhdistyksen suosittama 1500 euroa lisättynä 24 % alv:lla on 1860 euroa.........

    • Hallituksenpäähänpistoja

      Kennelliitto ei suosita mitään vaan hinnat sanelee rotujärjestö eli std ry. Kannattaa kysyä hallitukselta mistä hinta tulee...

    • Ilmianto

      Höpö höpö nää mitään alveja maksa. Omaan tassuun vetää mitä kalliimman hinnan ottaa,nähty on.

    • laatumaksaa

      Näemmä 2000-2500 perus hinta

    • mikämaskaa

      mistä lähtien merlet on maksanut _alennettuna_ 1200

      • 1500

        Taisin samaa ketjua katsella. Hinnat vaihtelee 700-2500 tanskandogilla mikä on mielestäni hullua! Harmaaharlegiinit 700-1200 ale hinta. Aika iso heitto..


    • Milodk

      Paljonkohan mahtaa ej-rekisteröidyn hinta olla ?

    • Eiilmasiks

      1000 on EJ doggi

    • Aamunkoilensijo

      Tanskandogin suositushinta edelleen 1500e, älkää hyvät ihmiset maksako enempää. Näkyy kasvattajat pyytävän 1800e ja yli mitään sanomattomista suvuista.

    • Anonyymi

      Yleensä 1400-2000 euroa.

    • Anonyymi

      vai ei kasvattajat tienaa! tottakai tienaa ylimääräistä oikein paljon koska persusaukinenkin reissaa samontein ulkomailla.

      • Anonyymi

        Minkä verran semmotinen matka maksaa osapuilleen. Jos vuffelle poikaisia hankkisi. Mistä poika koiraa kehtoo kysellä isä koiraksi.
        Toivoo matkakuumesta kärsivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä verran semmotinen matka maksaa osapuilleen. Jos vuffelle poikaisia hankkisi. Mistä poika koiraa kehtoo kysellä isä koiraksi.
        Toivoo matkakuumesta kärsivä

        Varmaan vähemmän mitä kahden koiran pakolliset terveystarkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan vähemmän mitä kahden koiran pakolliset terveystarkit.

        Miun koiran poikasista tullee perhheenjäseniä ei mittään näyttelykoiria. Äitee on terve ollunna aina vasta lääkäri kehu rokotuksilla ja isä koiraa siksi kehtoo kysellä poikasille.
        Hoitopaikka on matkan takkii jo kesäl varattuna ja Juoksuaika oli suvel, pian uuelleen.


    • Anonyymi

      Älkää kaunistelko niitä elukoitanne. Naaras on narttu ja uroskoira on vastapooli. Ei mitään "tyttökoiraa" ja poikarakkia".
      Ja kysymys, mistä teillä riittää rahaa näihin otuksiin? Esim. 2000 euroa on jo kova summa, ja ei tämä hinta taida edes olla mitenkään kova näissä hommissa.

      • Anonyymi

        Voi, elä ota eläintä.Se voi sairastua, ja se vasta maksaa.Ne ottaa, jolla on rahaa ja taitoa, sekä auto jolla vie ellille.


    • Anonyymi

      Miten tanskandoggin omistajat keräätte koiranne jätökset? Tanskandoggi paskantaa kerralla niin paljon, että sitä ei mihinkään tavalliseen koirankakkapussiin kerätä. Onko teillä lenkeillä aina mukana joku Lidlin muovikassi ja lapio?

      • Anonyymi

        Syötä koirallesi laadukkaampaa ruokaa, niin ei sinun tarvitse kuljettaa lapiota mukanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syötä koirallesi laadukkaampaa ruokaa, niin ei sinun tarvitse kuljettaa lapiota mukanasi.

        Juuri noin.Huono ruoka pilaa koiran, ja tulee läpi , koiran jäädessä ilman vitamiinejä ja ravinteita.


    • Anonyymi

      Keski hinta alkaa olemaan se 1700e, heittoja kumpaakin suuntaan.

    • Anonyymi

      Keskivertoa huonommillakin terveystuloksilla/ ei huippu suvuilla myydään pentuja jo 1700€.
      Mitä maksaakaan sellaiset joihin kasvattaja selvästi panostaa tietotaitoa, aikaa ja vaivan näköä?

    • Anonyymi

      Ja Raahen/Haukiputaan pentutehtaalta rekkaamattomista, EIi terveystutkituista vanhemmista, pyydetään jo 1300€.
      Pelkästään pevisan mukaiset terveystarkastukset vanhemmille maksaa melkeen tonnin, siihen kennelliiton rekkaukset päälle.
      Pentua harkitsevien kannattaa miettiä mitä toimintaa tukee. Jossei terveystarkastuksia ole tehty, niin ei voi olettaa koirien olevan terveitä.

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan eteläpohjanmaalta tanskagokkikasvattajaa🤨?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe