Nuoriso ei usko kirkon

5

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi kalaa

Kyselyn ikäluokka on heitä jotka 0-10 vuoden sisällä hankkii lapsia. Ainakaan uskonnollisempaan suuntaan ei olla menossa noin keskimäärin ja voi olla että kirkon automaattinen rekrytointi alkaa tökkiä.

Vielä kun nuorten vanhempien keskuudessa kirkon jäsenet menettävät ehdottoman enemmistön (2/3) niin kirkkoon kuulumattomuutta ei enään ihmetellä ja enemmistöstä eroavaisuutta pelkäävä suuri enemmistö uskaltaa jättää kirkon. Juuri muuta syytä pakkokasteisiin ei näytä olevan. Vanhemmathan eivät halua että lapsi eroaa muista kiusallisella tavalla.

Optimistina ennustan että kun tämä 2/3 rajapyykki alitetaan kirkon jäsenissä niin vauhti kiihtyy. Voi kuitenkin olla että menee vähän aikaa. En pidättele henkeä.

Ajatelkaa kun 30 vuoden päästä lapsesi kysyy sinulta: "Uskoitko todella tuohon paskaan? Eikö 2000-luvulla tiedetty jo paremmin?"
      Siihen iskä/äippä: "Noh, kaikki muutkin oli... oli sitä ajan henkeä... ei uskaltanut erottua massasta..."

• reppanoita

Minä olen jo yli 60-vuotias mummeli ja erosin kirkosta noin 30 vuotta sitten. Olen aina ylpeänä kertonut, että en usko taruja todeksi. Olen saanut kokea halveksuntaa monien ihmisten taholta ja jotkut sukulaiseni eivät edes halua olla missään yhteydessä minuun. Olen ollut oman tieni kulkija ja tänäpäivänä monet pilkkaajani ovat itse joutuneet tarkastelemaan käsityksiään kirkon toimista ja mielikuvitusolentojen todenperäisyydestä .... jotkut jopa jo haluavat kuulla perustelujani.

• Abila

jotakin "hyvää" tästäkin kirkonihmiset!

Rahan takiahan noista nuorista suurin osa rippikouluunkin menee.

Juuri kuulin yhdestä tytöstä, joka ei välittänyt sitä käydä. Hänen äitinsä oli luvannut tytölle 500 euroa siitä hyvästä, että sinne menis.
      Rahalla yritetään pestä uskovaaseksi.

Vähis alkaa olla konstit, kun ei enää ole tämä yhteiskuntamme sellainen kuin ennen, että vanhemmat pystyi kaikki pakottamaan tuonne.
      Onneksi alkaa osa nuorista olla itsenäisempiä ja rohkeampia kuin ennen. Osaavat itse ajatella ja pitävät päänsa.

• Elw.

Jeesuskin ole nykyään avaruusolio, vai minne se oikein nousi silminnäkijöiden katsellessa tapahtumaa?
      Mutta taitaa olla jo menehtynyt lähiavaruuden ankariin olosuhteisiin, olipa hän sitten Maata kiertävällä radalla, Marsissa tai vielä kauempana. Jeesuksellahan ei ollut avaruusmatkailijalle tarpeellisia varusteita.

Mitä sanovat palstaa mahdollisesti seurailevat kirkon edustajat ja muut valistuneet kristityt? Onko Jeesus heittänyt henkensä kohottuaan liian korkealle kun hän ei ole palannut vieläkään sieltä takaisin vaikka niin lupasi pikimmiten tehdä?

Vastatessaan kysymykseeni arvon kristityt voinevat kertoa samalla, miten Jeesuksen taivaaseen nousun väittäminen tositapahtumaksi liittyy hyviin arvoihin kuten rehellisyyteen.

• eutanasiaa.

"Hieman yllättäen", jutussa sanottiin. Ei se mulle mikään yllätys ole. Kuka haluis jäädä kitumaan? Loukkaantuneet eläimetkin päästetään kärsimyksistään. Miksi ei ihmisiä kohtaan oltaisi yhtä armollisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      163
      1398
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      995
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      602
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe