Hauskin dialogi mitä olen palstalla havainnut ...Alkukielikankeus panee paulan.
### Alkukieli
Kirjoittanut: jarlau
5.3.2009 klo 07.58
Hebr 9:12 Kristus on astunut PYHÄKKÖÖN ei kaikkeinpyhimpään.###
### Minulle
Kirjoittanut: sopii 5.3.2009 klo 10.55
On se hienoa, että ainoastaan viisaat alkukielentaitajat,
jotka lukevat ne tekstit alkuperäisistä kivitauluista, ovat Kaikkitietäviä :)
Varmaan ymmärrät, että tyhmät auttamattomasti jäävät ulkopuolelle ....###
tyhjänpäiväistä on kinastella Jeesuksen olinpaikasta kaikkeinpyhimmässä.
Sillä Heprealaiskirje kertoo Jeesuksen ruumiin olevan meille tie kaikkeinpyhimpään.
Ja Jeesuksen istuvan nyt "pysyvästi" valtaistuimella Isän oikealla puolella.
Joten koko taivas on kaikkeinpyhin. Enkä voisi kuvitellakaan mitään pyhempää
paikkaa kuin on taivas ja valtaistuin siellä.
Vanhanajan Israelissa oli pyhäkössä pala sitä taivasta - kaikkeinpyhin.
Kutsuttakoon taivasta sitten kirkoksi, temppeliksi, pyhäköksi tai kaikkeinpyhimmäksi -
kaikki taivas on koko pituudeltaan, leveydeltään, syvyydeltään ja korkeudeltaan
täöydellisen pyhää eli kaikkein pyhintä.
SEN VUOKSI RAAMATULLISESTI VÄLTTELEN JARLAUN HÖPÖTYSTÄ
Jarlaulle voi vastata vain 1 tavalla !
Kirjoittanut: AnttiVKantola 5.3.2009 klo 13.33
Poista oma viesti
Room. 1:22
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat
tyhmiksi tulleet.
Sillä ei Raamatun totuus ole yksittäisten sanojen
selityksissä vaan Raamatun sanomassa. Asiayhteydet
määräävät, miten sana vaikkapa suomeksi tulee
kääntää.
Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja
sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja
laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja TURHIA.
1. Tim 1:3-5
3
Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään
Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä
levittämästä vieraita oppeja [Ap. t. 20:1]
4
ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia
sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin
tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan
suunnitelmaa, joka AVAUTUU VAIN USKOVILLE.
[1. Tim. 4:7, 6:20; 2. Tim. 2:16; Tit. 1:14, 3:9]
5
Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee
puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja
vilpittömästä uskosta. [Mark. 12:31 ]
Allaoleviin sanankohtiin perustautuen en vaivaudu
enää vastailemaan Jarlaulle:
2.Tim 2:16 Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä
puheita, sillä niiden puhujat menevät
jumalattomuudessa yhä pitemmälle [1. Tim. 1:4 ]
2. Tim. 2:14
Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä,
etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole
miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi,
jotka kuulevat.
Takaisin Raamattuun!
Antti
Alkukielikankeus panee paulan!
2
63
Vastaukset
- Uskovat ovat pyhiä
HEBREALAISKIRJE 10.
1 Laissa siis on vain varjo tulevasta,
paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista
ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit
toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty
tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka
astuvat Jumalan eteen. [Hepr. 7:19, 8:5, 9:9]
2 Muutoinhan uhraaminen olisi lopetettu. Jos ne,
jotka ottavat osaa jumalanpalvelukseen, olisivat
jo kerran tulleet puhdistetuiksi, heillä ei
olisi enää mitään syntejä tunnollaan.
3 Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä
joka vuosi. [3. Moos. 16:21]
4 Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri
poistaisi synnit.
5 Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: --
Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä
loit minulle ruumiin.
[10:5-7: Ps. 40:7-9 : 10:5,6: Ps. 50:13; Aam. 5:22; Miika 6:6,7]
6 Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua
miellyttäneet.
7 Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin
minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen
tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala.
8 Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja,
polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut,
ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä
uhreista on laissa määräykset. [Matt. 9:13, 12:7]
9 Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen
tullut täyttämään sinun tahtosi."
Hän siis
kumoaa nuo määräykset
asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]
10 Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty
ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus
uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]
11 Jokainen pappi seisoo joka päivä toimittamassa
jumalanpalvelusta ja uhraa kerran toisensa
jälkeen samat uhrit, jotka eivät milloinkaan voi
poistaa syntejä. [2. Moos. 29:38]
12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan
syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen
Jumalan oikealle puolelle.
[Hepr. 1:3, 8:1]
13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa
pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle,
[Hepr. 1:13]
14 sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla
tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka
pyhitetään. [Hepr. 9:26]
15 Tästä todistaa meille myös Pyhä Henki.
Ensin näin:
16 -- Tämän liiton minä teen heidän kanssaan
tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan lakini
heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän
sisimpäänsä.
[10:16,17: Jer. 31:33,34; Room. 11:27; Hepr. 8:10,12]
17 Ja sitten: -- Heidän syntejään ja vääriä
tekojaan minä en enää koskaan muista.
18 Missä synnit on annettu anteeksi,
siellä ei enää tarvita syntiuhria. - sitä tosiasiaa, että
taivaassa on paikka, jonka nimi on pyhäkkö, ja jossa Jumala asuu ja pitää valtaistuinsaliaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453
