Alkukielikankeus panee paulan!

Hauskin dialogi mitä olen palstalla havainnut ...Alkukielikankeus panee paulan.

### Alkukieli
Kirjoittanut: jarlau
5.3.2009 klo 07.58
Hebr 9:12 Kristus on astunut PYHÄKKÖÖN ei kaikkeinpyhimpään.###

### Minulle
Kirjoittanut: sopii 5.3.2009 klo 10.55
On se hienoa, että ainoastaan viisaat alkukielentaitajat,
jotka lukevat ne tekstit alkuperäisistä kivitauluista, ovat Kaikkitietäviä :)
Varmaan ymmärrät, että tyhmät auttamattomasti jäävät ulkopuolelle ....###

tyhjänpäiväistä on kinastella Jeesuksen olinpaikasta kaikkeinpyhimmässä.
Sillä Heprealaiskirje kertoo Jeesuksen ruumiin olevan meille tie kaikkeinpyhimpään.
Ja Jeesuksen istuvan nyt "pysyvästi" valtaistuimella Isän oikealla puolella.
Joten koko taivas on kaikkeinpyhin. Enkä voisi kuvitellakaan mitään pyhempää
paikkaa kuin on taivas ja valtaistuin siellä.
Vanhanajan Israelissa oli pyhäkössä pala sitä taivasta - kaikkeinpyhin.
Kutsuttakoon taivasta sitten kirkoksi, temppeliksi, pyhäköksi tai kaikkeinpyhimmäksi -
kaikki taivas on koko pituudeltaan, leveydeltään, syvyydeltään ja korkeudeltaan
täöydellisen pyhää eli kaikkein pyhintä.

SEN VUOKSI RAAMATULLISESTI VÄLTTELEN JARLAUN HÖPÖTYSTÄ

Jarlaulle voi vastata vain 1 tavalla !
Kirjoittanut: AnttiVKantola 5.3.2009 klo 13.33
Poista oma viesti
   Room. 1:22
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat
tyhmiksi tulleet.

Sillä ei Raamatun totuus ole yksittäisten sanojen
selityksissä vaan Raamatun sanomassa. Asiayhteydet
määräävät, miten sana vaikkapa suomeksi tulee
kääntää.

Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja
sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja
laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja TURHIA.

1. Tim 1:3-5
3
Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään
Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä
levittämästä vieraita oppeja [Ap. t. 20:1]
4
ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia
sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin
tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan
suunnitelmaa, joka AVAUTUU VAIN USKOVILLE.
[1. Tim. 4:7, 6:20; 2. Tim. 2:16; Tit. 1:14, 3:9]
5
Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee
puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja
vilpittömästä uskosta. [Mark. 12:31 ]

Allaoleviin sanankohtiin perustautuen en vaivaudu
enää vastailemaan Jarlaulle:

2.Tim 2:16 Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä
puheita, sillä niiden puhujat menevät
jumalattomuudessa yhä pitemmälle [1. Tim. 1:4 ]

2. Tim. 2:14
Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä,
etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole
miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi,
jotka kuulevat.

Takaisin Raamattuun!
Antti

2

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovat ovat pyhiä

      HEBREALAISKIRJE 10.

      1 Laissa siis on vain varjo tulevasta,

      paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista
      ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit
      toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty
      tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka
      astuvat Jumalan eteen. [Hepr. 7:19, 8:5, 9:9]

      2 Muutoinhan uhraaminen olisi lopetettu. Jos ne,
      jotka ottavat osaa jumalanpalvelukseen, olisivat
      jo kerran tulleet puhdistetuiksi, heillä ei
      olisi enää mitään syntejä tunnollaan.

      3 Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä
      joka vuosi. [3. Moos. 16:21]
      4 Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri
      poistaisi synnit.

      5 Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: --
      Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä
      loit minulle ruumiin.
      [10:5-7: Ps. 40:7-9 : 10:5,6: Ps. 50:13; Aam. 5:22; Miika 6:6,7]

      6 Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua
      miellyttäneet.
      7 Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin
      minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen
      tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala.

      8 Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja,
      polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut,
      ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä
      uhreista on laissa määräykset. [Matt. 9:13, 12:7]

      9 Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen
      tullut täyttämään sinun tahtosi."
      Hän siis
      kumoaa nuo määräykset
      asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]

      10 Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty
      ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus
      uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]

      11 Jokainen pappi seisoo joka päivä toimittamassa
      jumalanpalvelusta ja uhraa kerran toisensa
      jälkeen samat uhrit, jotka eivät milloinkaan voi
      poistaa syntejä. [2. Moos. 29:38]

      12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan
      syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen
      Jumalan oikealle puolelle.
      [Hepr. 1:3, 8:1]
      13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa
      pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle,
      [Hepr. 1:13]

      14 sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla
      tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka
      pyhitetään. [Hepr. 9:26]
      15 Tästä todistaa meille myös Pyhä Henki.
      Ensin näin:

      16 -- Tämän liiton minä teen heidän kanssaan
      tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan lakini
      heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän
      sisimpäänsä.
      [10:16,17: Jer. 31:33,34; Room. 11:27; Hepr. 8:10,12]

      17 Ja sitten: -- Heidän syntejään ja vääriä
      tekojaan minä en enää koskaan muista.
      18 Missä synnit on annettu anteeksi,
      siellä ei enää tarvita syntiuhria.

    • sitä tosiasiaa, että

      taivaassa on paikka, jonka nimi on pyhäkkö, ja jossa Jumala asuu ja pitää valtaistuinsaliaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe