Olen kiinnittänyt huomiota ihmisen vapauksiin, vapauteen uskoa mihin uskoo ja sananvapauteen. Yhteistä kaikilla uskonnoilla on uskonnon kertomus hahmoista, luoja tietää kuinka kauan sitten nämä päähenkilöt eläneet ja mihin ja millä tavalla kuolleet. Pääasia että ovat kuolleet. Kuolema näyttelee hyvin suurta roolia uskonnossa.
Maailmassa on tuhansia eri uskontoja. Laskelmoijat laskisivat tässä välissä että todennäköisyys uskoa juuri oikein olisi häviävän pieni prosentti, joitain kymmenyksiä prosentista ehkä. Laskelmoijat ovat oma lukunsa ja annetaan heille se matemaattinen ongelma asiaan.
Itse aihetta lähenisin lähinnä uskonnollistieteelliseltä näkökannalta. Ihminenhän koostuu eri aineista ja niiden yhdistelmistä. Viha, kateus, rakkaus ja intohimo ovat tunteita, jotka koostuvat eri aineista, näitä aineita erittävät lähinnä aivot ja saavat ihmisen tuntemaan jotain tunnepuolella. Myös lääketiede tunnustaa asian olevan näin.
Ihmisen kuollessa luonnollisesti aivoissa erittyy hyvänolontunnetta antavaa ainetta, tämän vuoksi selitettävissä on kuolleiden tyyni ja tyytyväinen ilme. Oman käsityksen mukaan kemia ei lopu siihen. Kemian ketjureaktio saa aikaiseksi tunteen ruumiista irtautumiseen ja siirtymiseen tuonpuoleiseen. Tuo tuonpuoleinen oman käsitykseni mukaan on juuri sellainen paikka, jonka ovat ajatelleet eläessään, omassa aivoissaan ja siellä on juuri sellaista mihin uskovat.
Eli oman käsityksen mukaan kaikki uskovaiset ovat oikeassa, jopa ateistit. Voit siis uskoa naapurin pirkon odottamassa sinua taivaan portilla ja hän on siellä odottamassa sinua, vaikka naapurin pirkko uskoisi itse joutuvansa intiaan elämään lehmänä. Kaikki siis jonka siellä kokee hyvinkin todellisena on todellisuudessa vain kemiaa, jonka sopan itse olet aivoissasi keittänyt. Todellisuus on se että olet yksin, mutta et ysinäinen ja toiveesi toteutuvat, mätänevä ruumis kipataan maahan. Se on aloittanut käymisprosessin.
Ihmisen mädäntyessä syntyy metaania ja muita yhdisteitä, joita voidaan hyvinkin käyttää ns. uusiutuvana energianlähteenä. Ihmisestä pystyy hyvin saamaan diesel öljyä ja vaikka timanttia. Silti ihmisiä kuopataan maahan ja etsitään kuumeisesti uutta energiamuotoa, mutta ihmisen uusiokäyttö kyseisessä asiassa on epäinhimillistä ja hyvin säädytöntä, mutta se onkin eri asia jo...
Uskonnonvapaus sanoin
evankelisateisti
2
673
Vastaukset
- kristitty.
Katolinen kirkko alkoi ensimmäisenä kerätä veroja ahneille piispoille ja papistolleen. Verokiskonta tehtiin kommunistien tapaan mukamas 'hyväntekeväisyyden' nimessä. Eli katolinen kirkko on siis kommunismin esiaste.
- nahdessaan paratiizin?
http://www.muhammadtube.com/video/2219/Deedat-tastes-the-hell-before-death
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408