Jesus, interrupted

Zelig

8

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi pitäisi kuunnella uskonsa menettänyttä teologia? Ei sellainen ymmärrä enää Raamattua! Vain Pyhä Henki avaa oikein Raamatun sisällön ja merkityksen. Jos käyttää pelkkää järkeä kirjojen kirjan tutkimisessa, niin pieleen mennään. Voi sitä teologia, joka nousee uhmaamaan Raamatun arvovaltaa! Silloin hän nousee itse Jumalaa vastaan! Jos Raamattu näyttää "ristiriitaiselta", vika on silloin meissä, ei Raamatussa.

• Juu ei

Entäpä, jos Pyhä Henki onkin avannut asiat siten, että on viisaampaa irtisanoutua kristinuskosta? Tutkimattomat ovat Herran tiet, sanotaan. Ja aiotko sinä "ranttu" määrätä miten Herra toimii? Näköjään aiot. En suosittele menemään Kaikkivaltiaan yläpuolelle, kuten Lucifer teki. Tiedäthän miten Lusselle kävi?? Sinulle käy pian samalla tavalla... ;)

• Juu ei kirjoitti:

Entäpä, jos Pyhä Henki onkin avannut asiat siten, että on viisaampaa irtisanoutua kristinuskosta? Tutkimattomat ovat Herran tiet, sanotaan. Ja aiotko sinä "ranttu" määrätä miten Herra toimii? Näköjään aiot. En suosittele menemään Kaikkivaltiaan yläpuolelle, kuten Lucifer teki. Tiedäthän miten Lusselle kävi?? Sinulle käy pian samalla tavalla... ;)

Jos sinä itse sanoudut irti kristinuskosta, olet väärällä puolella ja matkalla helvettiin! Jeesus on Herrani! Millä perusteella väität minun asettuvan Jumalan yläpuolelle? Kirjoituksesi on sekava. Ymmärrätkö mitä puhut? Haluan palvella kolmiyhteistä Jumalaa, en luciferia.

• Juu ei
        Ranttu kirjoitti:

Jos sinä itse sanoudut irti kristinuskosta, olet väärällä puolella ja matkalla helvettiin! Jeesus on Herrani! Millä perusteella väität minun asettuvan Jumalan yläpuolelle? Kirjoituksesi on sekava. Ymmärrätkö mitä puhut? Haluan palvella kolmiyhteistä Jumalaa, en luciferia.

Pelottelusi eivät minuun tehoa!! Olen kuullut nuo litaniat jo niin monesti, etten jaksa enää välittää niistä. Pelotteleeko Jumala? Otatko sinä Jumalan paikan ja alat määräämään minne kukin menee? Oletko sinä Jumala??? Minusta sinä olet erehtyväinen ja vajavainen ihminen, kuten kaikki muutkin. Ei sinulla ole tuomio- eikä määräysvaltaa toisiin ihmisiin nähden. Jokainen saa valita siten kuin parhaaksi katsoo. Tiedäthän, että Suomessa on uskonnon vapauslaki: saa uskoa tai olla uskomatta. Sinä sen sijaan et antaisi sitä vapautta kenellekään, vaan sanelisit mitä kenenkin pitäisi uskoa, niinkö??

Älähän ota Jumalan asemaa ja valtaa!! Olet kuin Lucifer, sillä hän halusi asettua Jumalaa korkeammalle... ylpeydestä.

Väität, että uskonsa menettänyt teologi ei ymmärrä enää raamattua. Kerropa minulle: mihin teologin koulutus häviää, vaikkei hän enää uskokaan? Ei mihinkään! Hän on koulutuksensa saanut ja ilmeisestikin viisastunut, koska ei enää pidä Raamattua luotettavana. Minusta hän on tullut elävään uskoon, koska ei usko vanhaan filosofiseen teokseen, siis raamattuun.

Kirjoitat, että jos käyttää pelkkää järkeä kirjojen kirjan tutkimisessa, niin pieleen mennään. Ja sinäkö yksin tiedät mikä on oikea tapa?? Mistä tiedät, ettei Pyhä Henki avannut totuutta ko. teologille?? Olitko paikalla ja havaitsitko oliko vai eikö Pyhä Henki ollut paikalla? Veikkaan, ettet ollut paikalla ja heität vain kommentin ihan turhaan.

Kirjoitat: Voi sitä teologia, joka nousee uhmaamaan Raamatun arvovaltaa! Silloin hän nousee itse Jumalaa vastaan! Tuliko sinulle mieleen missään vaiheessa, että Raamattu on vajavaisten ihmisten kirjoittama, ei Jumalan kirjoittama. Väitetään, että Raamattu on Jumalan henkeyttämä teos, mutta.. rohkenen epäillä tätä, sillä teologian opinnoissa kerrotaan sen olevan eri filosofisista suuntauksista kehitelty teos. Jos jätän raamatun lukematta, en todellakaan loukkaa Jumalaa. Sen sijaan loukkaannun, jos isket minua raamatulla päähän ja pakotat minua lukemaan sitä. Meillähän on Suomessa vapaus... ;)

Kyllä raamatussa on ristiriitoja. Etkö löydä niitä? Niitä löytyy siitä syystä, koska sen ovat kirjoittaneet vajavaiset ihmiset. Jos Jumala olisi sen kirjoittanut, se olisi täydellinen, ilman virheitä.

• Ehrman ei ole kykenevä agnostikkona tulkitsemaan Raamattua täysin syventävästi. Raamattu neuvoo itse lukuohjekseen ja ymmärtämisohjekseen Pyhän Hengen osallisuuden luku- ja ymmärtämisprosessissa.
      Ehrmanilta puuttu tämä Raamatun ymmärtämisen "ratkaiseva avain", joten hänen tulkintansa on väkisinkin puutteellista ja vajavaista verrattuna Pyhän Hengen omistavan tulkintaan.
      Ihmettelenkin että jotkut haluvat ehdoin tahdoin tukeutua hyvin puuttelliseen tietoon.

• UT käteen ja lue Markuksen evankeliumi ja vaikka
        Luukaksen evankeliumi rinnakkain ja kysy itseltäsi:

Ketkä ovat kirjat kirjoittaneet?
        Jos Jeesuksen syntymä oli tärkeä
        tapahtuma, niin miksi Markus ei mainitse siitä
        mitään?
        Miksi Jeesuksen kuolema kuvataan em evankeliumeissa
        täysin eri tavalla?

Ehrman on saanut kristillistä opetusta. Hän vain
        huomasi sen mitä sinulta on jäänyt oppimatta.
        Eli mitä tahansa ihmisen kirjoittamaa tekstiä
        tulee tarkastella kriittisesti.

• Zelig kirjoitti:

UT käteen ja lue Markuksen evankeliumi ja vaikka
        Luukaksen evankeliumi rinnakkain ja kysy itseltäsi:

Ketkä ovat kirjat kirjoittaneet?
        Jos Jeesuksen syntymä oli tärkeä
        tapahtuma, niin miksi Markus ei mainitse siitä
        mitään?
        Miksi Jeesuksen kuolema kuvataan em evankeliumeissa
        täysin eri tavalla?

Ehrman on saanut kristillistä opetusta. Hän vain
        huomasi sen mitä sinulta on jäänyt oppimatta.
        Eli mitä tahansa ihmisen kirjoittamaa tekstiä
        tulee tarkastella kriittisesti.

Olen koittanut sinulle sanua että evankeljumien tarkoitus ei ole niiden samankaltaisuus, vaan niissä on erillaisia painotuksia ja ne on suunattu eri ihmisryhmille. Markus puhuttelee eri ryhmää kuin Luukas, noin karkeasti ottaen.

Jeesuksen syntymästä voimme lukea eri evankeljumeista kuin Markuksen. Jeesuksen kuolemaa evankeliumin kirjoittajat kuvavaat omasta näkökulmasta.

• juhani1965 kirjoitti:

Olen koittanut sinulle sanua että evankeljumien tarkoitus ei ole niiden samankaltaisuus, vaan niissä on erillaisia painotuksia ja ne on suunattu eri ihmisryhmille. Markus puhuttelee eri ryhmää kuin Luukas, noin karkeasti ottaen.

Jeesuksen syntymästä voimme lukea eri evankeljumeista kuin Markuksen. Jeesuksen kuolemaa evankeliumin kirjoittajat kuvavaat omasta näkökulmasta.

"Jeesuksen kuolemaa evankeliumin kirjoittajat kuvavaat omasta näkökulmasta."

Noiden kuvausten yhteenlaskettu historiallinen
        arvo on tasan nolla.

On nimittäin sen verran ristiriitaista tavaraa.
        Sehän ei tosin teikäläisiä huoleta, sillä
        mitä pimeemmät jutut niin sitä varmemmin ne on totta! Eiks je!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2694
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      256
      2264
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      17
      1383
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1052
    5. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1003
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      93
      983
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      892
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      54
      787
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      741
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      276
      727
    Aihe