RAIVOSTUTTAA!

Kummalla meistä on mielenterveysongelmia (minulla, vai puukottajalla?), kun en millään voi hyväksyä 14-vuotiaan tytön puukotusta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903079205464_uu.shtml

"Emilian murhaaja, mielenterveysongelmista kärsinyt 18-vuotias nuorukainen jätettiin syyntakeettomana tuomitsematta ja määrättiin pakkohoitoon Vanhan Vaasan sairaalaan. Hoidon päättymispäivä on salainen."

Paljonko noita hulluja saa käyskennellä vapaana?

22

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afrikasta

      Rikastajia jotka keihästävät jos eivät puukota.

    • ole pahempi

      rikos jos sen tekee täysin syyntakeisena, esimerkiksi liikenteessä kaahajat ja ajon aikana muuta touhuavat voivat ajaa nuorten päälle tietoisena siitä vaarasta.

    • tuomitseminen

      on monesti pahempi kuin elinkautinen, sillä silloin voi joutua olemaan hoidossa lopun ikäänsä.

    • salaampuja

      Ei vaan ihan oikeilla jäljillä olet,kyllä mielestäni omassa lapsiidessani 70 luvulla oli turvallisempaa ei tuollaisia juttuja silloin tapahtunut nyt niitä tuntuu olevan kerran kuussa.
      Liekö syypäänä liika tv ja pelit mitkä saa päät sekaisin.
      On yhteiskunnan varojen tuhlausta tuollaisten murhaajien hoitaminen,olisin itse valmis hyväksymään kuolemantuomion,tässäkin tapauksessa se olisi ainoa oikea vaihtoehto.

      • ettet ammu

        luotia jolla tuomitset itsesi ;)


      • Sinäkin olet

        oikeilla jäljillä. Mitään muuta selitystä ei voi olla. Väkivalta TV:ssä ja peleissä, lisää väkivaltaa. Teidän nuoruudessanne ei tuollaista todella ollut, ei ollut tuollaista paskaohjelmien tarjontaakaan. Lapsille oli laadukkaita ohjelmia, joissa ei väkivaltaa tuputettu. Syy sylttytehtaalla=USA


      • ...ei tainnut olla niin paljon hulluja, kun ei asuttu kerrostaloissa? Kaupunkiasunnotkin olivat sellaisia ihmisläheisiä pihapiirejä.


      • Sinäkin olet kirjoitti:

        oikeilla jäljillä. Mitään muuta selitystä ei voi olla. Väkivalta TV:ssä ja peleissä, lisää väkivaltaa. Teidän nuoruudessanne ei tuollaista todella ollut, ei ollut tuollaista paskaohjelmien tarjontaakaan. Lapsille oli laadukkaita ohjelmia, joissa ei väkivaltaa tuputettu. Syy sylttytehtaalla=USA

        Mitäs niitä aikoinaan olikaan? Piirrettyjä, joissa aina joku jahtasi jotain, hmm...Tipi ja Sylvesteri...Kelju K. Kojootti, vai oliko se joku maantiekiitäjä?

        Puukkojunkkareita oli ennen tv-aikaa.


      • Junk Kari
        Kairakettu kirjoitti:

        Mitäs niitä aikoinaan olikaan? Piirrettyjä, joissa aina joku jahtasi jotain, hmm...Tipi ja Sylvesteri...Kelju K. Kojootti, vai oliko se joku maantiekiitäjä?

        Puukkojunkkareita oli ennen tv-aikaa.

        oli ja junkkarithan puukottivat aina n. 14 vuotiaita tyttöjä...


      • hmmw
        Sinäkin olet kirjoitti:

        oikeilla jäljillä. Mitään muuta selitystä ei voi olla. Väkivalta TV:ssä ja peleissä, lisää väkivaltaa. Teidän nuoruudessanne ei tuollaista todella ollut, ei ollut tuollaista paskaohjelmien tarjontaakaan. Lapsille oli laadukkaita ohjelmia, joissa ei väkivaltaa tuputettu. Syy sylttytehtaalla=USA

        mitään merkitystä seuraavalla asioihin ei varmasti ole:

        koventunut kulttuuri, arvot, kiusaaminen, ihmisten lisääntynyt ahneus/kulutus, tulevaisuuden näyttäessä erittäin pahalta, kulttuurin edustaessa järjettömyyttä.

        Kaadamme ihmiskunnan ja varsinkin nuorten elämää likaviemäriin välittämättä paskankaan vertaa.

        tuskin tuollaiset asiat ketään hetkauttaa varsinkaan kun nuorena ne ymmärtää.


    • kysymykseesi

      vastaan: paljon.
      Ja tiedän koska olen 'alan miehiä'.
      Avohoito on sitä, että lääkettä poskeen vaan.
      Laitospaikat on ajettu alas ja katu on nyt suuri avo-osasto.
      Mikään kun ei saisi maksaa jotta pyramidihuijaukset voisivat paremmin onnistua.

    • Lahtari Ari

      Veromarkkamme menevät näiden vitun elättien ylläpitoon, joten oman maan mottipäät ei saa hoitoa ajoissa ...

      Luin muuten saman jutun.., ja ihmettelen samaa mitä sä itsekkin...

      • Jussuf

        ... meidän maahanmuuttajien syytä taas tuokin.

        Onko tässä maassa tehty yhtään rikosta johon ei syyllisiä pystyttäisi osoittamaan maahanmuuttajien joukosta? Edes yhtä?


      • Jussuf
        Jussuf kirjoitti:

        ... meidän maahanmuuttajien syytä taas tuokin.

        Onko tässä maassa tehty yhtään rikosta johon ei syyllisiä pystyttäisi osoittamaan maahanmuuttajien joukosta? Edes yhtä?

        väittää että maahanmuutolla ja maahanmuuttajilla olisi mitään tekemistä MINKÄÄN IKINÄ sattuneen rikoksen kanssa, Olette rassistteja kaikki, siiiiiiitä johtuu myös pikkiriikkiset rikkomukset, joihin aniharvoin mamu syyllistyy. Kaikki suomalaiset ovat perusluonteeltaan rikollisia...


    • sakkotuomiota

      vai vankeustuomiota??

      rahasta tuo tuskin välittää,ja vankilassa tulee vain kahta hullummaksi.

      eikö ole hullua vaatia hullulle "normaalien" ihmisten tuomioita.

      Kun enemmänkin alat näitä asioita pohtimaan ja puntimaan, huomaat ettei monikaan tämän planeetan ihmisistä ole täysijärkinen.

      • Lainaus sieltä lehden uutisesta: "Nuorukainen kertoi poliisikuulustelussa puukottaneensa "päästäkseen hoitoon". Hän oli saanut tappamisajatuksia jo kuukautta aiemmin, etsinyt satunnaista uhriaan kahtena eri päivänä ja arvellut tappamisen vähentävän ahdistustaan."

        Kyllä sitä hoitoon pääsyä pitäisi jotenkin aikaistaa/helpottaa, ettei kenenkään ulkopuolisen tarvitsisi sen takia kuolla.


    • Asiantuntija.

      Pakkohoito ei ole vapaudessa, vaan vankeudessa elämistä.
      Voin vakuuttaa, että ehdoton vankeustuomio on lievempi kuin pakkohoito.

      • Kyllä olis ollut tämäkin tapaus valmista sinne saunan taakse jo aikoja sitten: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=358

        "Alle 30-vuotiaana tuomittu kolmannen kerran henkirikoksesta vankeustuomioon.
        25.8.1985 kuristi äitinsä, koska hermostui tämän nalkutukseen.
        26.7.1986 kuristi 12-vuotiaan tytön, jonka oli houkutellut toisen samanikäisen tytön kanssa "hakemaan tyhjiä pulloja" mummonsa entisestä asunnosta Oulussa.
        31.5.1993 kuristi 42-vuotiaan naisen Kempeleellä, koska tämä ei suostunut sadistisiin seksileikkeihin.
        Jätkä sai tästä kolmannesta jutusta pakkolaitosta, mutta mielestäni hän on syyllistynyt johonkin jälkeenkinpäin."


      • Tosi on
        Kairakettu kirjoitti:

        Kyllä olis ollut tämäkin tapaus valmista sinne saunan taakse jo aikoja sitten: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=358

        "Alle 30-vuotiaana tuomittu kolmannen kerran henkirikoksesta vankeustuomioon.
        25.8.1985 kuristi äitinsä, koska hermostui tämän nalkutukseen.
        26.7.1986 kuristi 12-vuotiaan tytön, jonka oli houkutellut toisen samanikäisen tytön kanssa "hakemaan tyhjiä pulloja" mummonsa entisestä asunnosta Oulussa.
        31.5.1993 kuristi 42-vuotiaan naisen Kempeleellä, koska tämä ei suostunut sadistisiin seksileikkeihin.
        Jätkä sai tästä kolmannesta jutusta pakkolaitosta, mutta mielestäni hän on syyllistynyt johonkin jälkeenkinpäin."

        Jäisi edes jotain rahaa sellaisten hoitoon joilla on mahdollisuus parantua.


    • Kyllä.

      No tähän mennessä jokaisen kirjoituksesi pohjalta lukijat ovat kyllä joutuneet päättelemään, että sinulla on mielenterveysongelma. Eikä vähäinen.

      • Minusta näyttää, että niitä mielenterveydellisiä ongelmia on niillä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja taidatpa olla yksi heistä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe