Tämän sivuston kirjoittajat

Menkää ja tehkää

Ottakaapa tavoitteeksi tulevana keväänä ja kesänä. Käykää kysymassä onko vanhaikodille tarvetta talkootyöhön. Esim.yksinkertaisesti ulkoilutatte vanhuksia. Ja tähän ei tarvitse tehdä kuntalaisaloitetta ja pirunmoista kehumisprosessia jonkun kepulaisen taholta. Ei muuta kun menette ja teette.

10

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaan

ja aloittakkaamme vapaaehtoisesti tekemään hoivatyötä, samalla säästetään yhteisön varoja, suomeksi sanoen, tehkäämme ilmaista työtä.

• Kuule ehdottaja oletko koskaan nänhyt tai kuullut että tekisin mitään talkootyötä kenenkään hyväksi.

Siinä asiassa olen kyllä omatoiminen enkä sinun kehoituksesta.

Olen kuule sentään sillä saralla ihan kehumisen arvoinen nytkin lähden lainaamaan vahvistinlaitteita roudaamaan niitä kipeällä kädellä ja paisuneella polvella.
      Lisäksi luulen tuntevani ja tietäväni sen työn eli arjen työn mitä se on sairaaloissa ja laitoksissa jopa saattohoitoa tehden ihan omaiselle.Juuri muutama päivä sitten Äitini kuoli jotta anna tulla vaan oikein perkeleesti niitä solvauksia

Nuo heitot kohtaani kyllä ymmärrän kiusaaja.
      Terveisin Markku Korpinen

• näinä aikoina

on enää mahdollista. On näet tullut kaikenlaista lippua ja lappua ja turvallisuus-suunnitelmaa,jotka on täytettävä itsestäänselvyyksillä. Esim, jos lastenhoitotyössä menet muutaman lapsen kanssa kävellen parin sadan metrin päähän kirjastoon,eli poistut esim. kerhopaikan omalta tontilta, joudut täyttämään turvallisuus suunnitelman. Johon kirjoitat vastuuhenkilön nimen, matkan pituuden, mistä ja minne menette,kuinka matka tehdään, arvioidut riskit jne. sitten käyt allekirjoituksen esimieheltäsi. Ja vasta sitten voi kävellä muutaman lapsen kanssa jalkakäytävää pitkin 200-300m kirjastoon. Eivätköhän nämä samat byrokratian kukkaset vaadita myös vanhusten hoidon puolelle, eikä kuka tahansa saa lähteä tuöntelemään hoidossa olevia.

• Kuinkahan se on sinä otit esille asian minkä olen kokenut ja tiedustellut.

Olin avustamassa uimahallissa cp henkilöä kun tiedustelin asiaa vastuukysymyksen osalta sellaista vakuutusta ei kaupungilla ollut silloin ja palveluani ei enää tarvittu vaan siihen palkattiin avustaja.jotta sillee
        Olen aikanaan kyllä tehnyt omaan työni kannalta vastuuvakuutuksen vaikka se on työnantajan velvollisuus mutta kuitenkin vastuukysymysten osalta sellainen kannattaa pitää itsellä se turvaa aika paljon.
        Minun kohdalla esim auton korjauksen aikanaan kun autoliikkeessä oli autossa virta avain paikalla ja kehitysvammainen käynnisti sen ja se meni sähkökaappiin joka oli tien vieressä .Henkilö ei ollut valvonnassani silloin hän ei käynyt työpaikalla eli vastuu siirty muualle.
        On aivan selvää ettei esim perhehoitaja voi kuljettaa lapsia autossaan ilman kirjallista lupaa vanhemmilta.
        Näistä asioista ei tiedetä liikaa.
        Markku Korpinen

• Jep ja joo

Näimpä taidan tehäkin. Ei ole pöllömpi ajatus. Tuossa nuo muutamat tekstit, oli kuin tupailtojen tarinoita, ennen kunnallisvaaleja. Ei voinekaan odottaa muunlaista asioiden esiintuomista. Kuinkahan tilanne muuttuisi, jos joku lupaisi satasen talkootunnista.

• ihan niin

Lasten kohdalla täytyy todellakin olla luvat, mutta ei käsittääkseni aikuisten, mutta täytyy kuitenkin tietää jotakin vanuksista, ennen kuin menee heitä ulkoiluttamaan.

• kannattaa miettiä
        ihan niin kirjoitti:

Lasten kohdalla täytyy todellakin olla luvat, mutta ei käsittääkseni aikuisten, mutta täytyy kuitenkin tietää jotakin vanuksista, ennen kuin menee heitä ulkoiluttamaan.

asiaa myös aikuisten kohdalta. Esim. vanhainkodin tai palvelukeskuksen henkilökunta luovuttaa hoidettavan ulkopuolisen matkaan. Sattuukin niin, että joudutte vaikka auton tönäisemäksi. Kenellä vastuu? Syyllisyyden tunne hoitohenkilökunnalla. Oman omaisen kuljettelu tietenkin eri asia.

• Onko sitä
        kannattaa miettiä kirjoitti:

asiaa myös aikuisten kohdalta. Esim. vanhainkodin tai palvelukeskuksen henkilökunta luovuttaa hoidettavan ulkopuolisen matkaan. Sattuukin niin, että joudutte vaikka auton tönäisemäksi. Kenellä vastuu? Syyllisyyden tunne hoitohenkilökunnalla. Oman omaisen kuljettelu tietenkin eri asia.

Kysymällä ja parilla puhelinsoitolla asia on selvä.
        Lähtötilannehan oli. Ottakaa tavoitteeksi. Ottavant sitten muuten avun vastaan mielellään ja kauempana olevat myös. Mutta. se vaatii TAHTOA JA ASENNETTA:

• Ei autamishaluinen
        Onko sitä kirjoitti:

Kysymällä ja parilla puhelinsoitolla asia on selvä.
        Lähtötilannehan oli. Ottakaa tavoitteeksi. Ottavant sitten muuten avun vastaan mielellään ja kauempana olevat myös. Mutta. se vaatii TAHTOA JA ASENNETTA:

Eihän ne puhelimet toimi jos apua tarvii tavoite on vain että oma lompsa kasvaa.
        Mitä noista kai ne on ennenkin kontanneet rämpineet suossa pakkasella ja piikkilangoissa.
        Olisivat lähteneet ruottiin ja tulleet sitten volvolla vaikka kären parkkiin,
        Ei kannata esittää laupiasta samarialaista ja ketään päästää edes invaparkkiin siinä on paras katsoa miten mummo kuuppaa kun hakee ruokaa mullekin joka käyn jääkaapilla jos en kerkiä ottamaan sitä kalaa jo kassista.mutta mummo osaa tehdä ruuan hyvin se kannattaa haukata ja jos e vanha leukapussi aukee niin voi sitten lähtee bailaa

• Hae poies
        Ei autamishaluinen kirjoitti:

Eihän ne puhelimet toimi jos apua tarvii tavoite on vain että oma lompsa kasvaa.
        Mitä noista kai ne on ennenkin kontanneet rämpineet suossa pakkasella ja piikkilangoissa.
        Olisivat lähteneet ruottiin ja tulleet sitten volvolla vaikka kären parkkiin,
        Ei kannata esittää laupiasta samarialaista ja ketään päästää edes invaparkkiin siinä on paras katsoa miten mummo kuuppaa kun hakee ruokaa mullekin joka käyn jääkaapilla jos en kerkiä ottamaan sitä kalaa jo kassista.mutta mummo osaa tehdä ruuan hyvin se kannattaa haukata ja jos e vanha leukapussi aukee niin voi sitten lähtee bailaa

On kumipäitä tarjouksessa, Euron kipale. haepa omasi. Hyvässä tuurissa Kela korvaa matkat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12620
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4341
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      113
      4067
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3668
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3361
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3314
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2245
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2173
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      27
      1988
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1688
    Aihe