tuolla alempana on järkkyuutinen siitä, kuinka puupäähihhulit olivat tulleet lähes koulun pihalle pelottelemaan uskontohörhöillään pieniä lapsia. typerryttävää oli myös se, että edes näistä hörhöistä oli perustelut tekoa uskonvapaudella.
ei voi muuta sanoa, että kuinka joku voikaan lukea omissa harhoissaan lakia noin väärin. perustuslaki takaa uskonnonvapauden jokaiselle yksilölle. mutta samalla se antaa vapauden myös sille toiselle ihmiselle. tämän tuo kyseinen pönttö oli täysin unohtanut.
sanotaan nyt vielä, että suomen perustuslaki antaa kunnian, omatunnon ja hengen vapauden kaikille suomalaisille. suomen perustuslaki ei siis annan kenellekkään oikeutta peloitella toista ihmistä kaikenlaisilla hörhöopeilla, joilla ei ole vähäisintäkään faktapohjaa.
joka tapauksessa tuonkin juttu todistaa taa hyvin sen puolesta, että uskovainen fundamentalisti ei missään nimessä sovellu opettajaksi. lisäksi olen sitä mieltä, että kaikille noille jotka hörhöilivät tuolla koulun läheisyydessä tulisi antaa ikuinen lähestymiskielto lapsia kohtaan.
kommentteja?
lasten pelottelu sallittua?
24
1125
Vastaukset
- poikalapsi
Olen samaa mieltä. Esimerkki ylilyönnistä on kuvaava. Tampereella käytävä päivänavauskeskustelu on poikinut osin vastaavia: ei nähdä sitä, että uskonnonvapaus on nimen omaan kaikille kuuluva vapaus, ei mikään "kristityssä maassa pitää saada pakottaa muutkin kristittyä propagandaa kuuntelemaan".
Uskomattoman pönttöjä muutamat Tampereen seurakuntien päivänavaajat puhuvat. Muuankin eläkkeelle pian - onneksi - jäävä kirkkoherra se muistaa pelotella lapsosia helvetillä joka kerta ääneen päästessään. Katsoo varmaan OIKEUDEKSEEN noin niin kuin viran puolesta... Onneksi sentään helluntailaisia ei puhujanpönttöön kouluissa päästetä. Siitä tilanne ei ainakaan parantuisi.- ei velvoita teitä
Olet oikeassa uskonnonvapauden suhteen. Uskonnonvapaus tarkoittaa myös vapautta olla uskomatta ja vastaaanottamatta uskonnollista opetusta. Pakko minkä tahansa asian viestittämisen keinona on huono.
Raamattu (Luuk 14) tosin kertoo vertauskuvallisesti Jumalan pitoihin kutsutuista, jotka hylkäsivät kutsun. Silloin Herra lähetti palvelijansa kutsumaan ihmisiä teiltä ja aitovieriltä sanoen "Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi". Uudemmassa käännöksessä pakottamisen sijasta käytetään sanaa vaatia.
Myös maailman kriisipesäkkeissä pyritään sotivia osapuolia pakottamaan rauhaan. Tulokset pakottamisesta ovat joitakin saavutuksia lukuunottamatta ainakin osittain epäonnistuneet.
Minusta ketään ei pitäisi väkipakolla ja helvetillä uhkaillen 'suostutella' Jumalan yhteyteen. Kuulustelumenetelmänä samantapaisesta toiminnasta käytetään nimitystä 'kidutus'.
Kehoitus suostumaan sovintoon Jumalan kanssa ja sopimaan myös riitapuolen kanssa ei ole pakottamista.
2. Kor. 4:
17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!
18. Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
19. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
11. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, me koetamme saavuttaa ihmisten luottamuksen. Jumala kyllä näkee, millaisia me olemme, ja toivon teidänkin sisimmässänne näkevän sen.
"Enää ei ole ketään eikä mitään estämässä meitä lähestymästä Jumalaa, tulemasta kotiin Isän luo. Kaikki esteet on poistettu. Enää ei tarvitse suorittaa mitään. Ei Kristuksen eikä ihmisen tarvitse toistaa sitä, mitä Kristus on tehnyt. Jeesuksen täyttämä ylimmäisen papin työ on siksi kaikkien tapahtumien keskus, historian ehdoton keskipiste"
(Agne Nordlander).
Raamatun mukaan ei pitäisi myöskään estää ketään tulemasta Jeesuksen luokse. Se on myös oma kantani.
"Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta."
>>Onneksi sentään helluntailaisia ei puhujanpönttöön kouluissa päästetä.
- Ihmisen viisaus
Nämä miellyttävät "Jeesusterroristit" löytyvät osoitteesta www.armonvirta.fi/yhteys Sieltä löytyy kysymys/rukouspyyntö palautesivu.
Kyselin jo itse "onko kivaa pelotella lapsia?" Nyt vain odottelen vastausta. Kyselkää tekin.- lapsia!
Katso, miten onnellisia ovat Armonvirran lapset, jotka ovat löytäneet sen hyvän paimenen. Käy heidän kokouksissaan, ja ehkä joku lapsista vielä todistaakin sinulle, jolloin voit tulla uskoon.
http://www.armonvirta.fi/kokoukset.htm - umpi-hetero
lapsia! kirjoitti:
Katso, miten onnellisia ovat Armonvirran lapset, jotka ovat löytäneet sen hyvän paimenen. Käy heidän kokouksissaan, ja ehkä joku lapsista vielä todistaakin sinulle, jolloin voit tulla uskoon.
http://www.armonvirta.fi/kokoukset.htm - jestas2222
lapsia! kirjoitti:
http://www.armonvirta.fi/kokoukset.htmNää ne vasta sekopää uskon-tuputtajia on.. Pitäisivät edes lapset erossa tästä.Sairasta sakkia.
- AskoT.
hörhöopeilla? Jos tarkoitat sitä, kun kerromme Jeesuksesta Kristuksesta, niin silloin sinunkin pitäisi ymmärtää, kuinka hyvin Raamattu pitää paikkansa. Raamatussa sanotaan, että puhe Jeesuksesta on hullutus niille, jotka eivät usko. Se pitää täysin paikkansa. Eli Raamatun sanoma on täyttä totta, tänäkin päivänä. Sinäkin tulet sen joskus huomaamaan, mutta toivottavasti huomaat sen ennemmin kuin se on myöhäistä sinulle. Sillä jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen Kristuksen edessä, silloin viimeistään huomaat että me uskovaiset olemme puhuneet totta.
- eikkari7
pelotella jollakin mitä mielestäsi ei ole?
- umpi-hetero
jotka itkivät. mitä he siis pelästyivät?
- lapset
umpi-hetero kirjoitti:
itkemään, itkivätkö myös vanhempiaan jotka lapset ymmärsivät olevan matkalla kadotukseen..
- umpi-hetero
lapset kirjoitti:
itkemään, itkivätkö myös vanhempiaan jotka lapset ymmärsivät olevan matkalla kadotukseen..
noin hörhö? vai onko kyseessä vain vitsi? jos olet tosissasi, niin olet ehdottomasti sitä mieltä että sinulle pitää asettaa lähestymiskielto kaikkia lapsia kohtaan.
- eikkari7
umpi-hetero kirjoitti:
vastata,tarvitsisin tietoa ko;asiasta.laitatko mulle saittii?
- umpi-hetero
eikkari7 kirjoitti:
vastata,tarvitsisin tietoa ko;asiasta.laitatko mulle saittii?
on todella tuota luokkaa, niin ei voi muuta kuin ihmetellä että osaatko sinä tosiaan kirjoittaa? vai kirjoittaako joku sinun puolestasi?
- lapset laulaa
umpi-hetero kirjoitti:
noin hörhö? vai onko kyseessä vain vitsi? jos olet tosissasi, niin olet ehdottomasti sitä mieltä että sinulle pitää asettaa lähestymiskielto kaikkia lapsia kohtaan.
- eikkari7
umpi-hetero kirjoitti:
on todella tuota luokkaa, niin ei voi muuta kuin ihmetellä että osaatko sinä tosiaan kirjoittaa? vai kirjoittaako joku sinun puolestasi?
sun vittuilut,mut sullaha se verenpaine nousee.Shalom
miksi Kristinusko on lööperiä?Nyt on vuosi 2009 jkr..mistä ajanlasku on laskettu?lööperin perustella?Entäs Israel?Raamattu kertoo Israelista,joka tulee takaisin omaan maahan,ja se kanssa on säilyttänyt identeensä kokon ajan(2000 vuotta)Huom,nyt puhutaan asiosta jotka ovat todelisia!!Entäs vanhantestamentin kymmenkäskyä,nekin ovat hyviä,vaikka jättäisi pari ensimäistä pois..(Jumala koskevat käskyt)ai niin.miksi Raamattu on levinyt moneen maahaan..ja monella kielellä...ja niin edelleen...mulle ja tuhansille suomalaiselle Jeesus on todelinen...Aamen.
- umpi-hetero
hyvin uskon että jumala ja jeesus ovat TODELLISIA juuri sinulle...
umpi-hetero kirjoitti:
hyvin uskon että jumala ja jeesus ovat TODELLISIA juuri sinulle...
sie kun esität täällä kysymyksiä,niin minä esitän NYT,TOSSA edelisessä oli joitakin tosiasiotta,mitä sanon siihen??onko ne lööperiä vai ei??
- umpi-hetero
aksu521 kirjoitti:
sie kun esität täällä kysymyksiä,niin minä esitän NYT,TOSSA edelisessä oli joitakin tosiasiotta,mitä sanon siihen??onko ne lööperiä vai ei??
ei ole minun syyni että sinä et ymmärtänyt. taas toisaalta sinun tuo vastauksesi/kysymyksesi todistaa hyvin sen puolesta että olin oikeassa.
- sivustaseuraaja
umpi-hetero kirjoitti:
ei ole minun syyni että sinä et ymmärtänyt. taas toisaalta sinun tuo vastauksesi/kysymyksesi todistaa hyvin sen puolesta että olin oikeassa.
Osoitit vain vastenmielistä ylimielisyyttäsi.
aksu521 kirjoitti:
* Tämä on umpparille, mutta en vastaa sen tökeröön aloitukseen, siksi vastaan sinunkauttasi "umpi-tyhmälle!"
* Umpparille!
* 1) oletko koskaan tavannut puhuvaa aasia?
-Miksi olisi pitänyt? Aasi puhui silloin kun se oli välttämätöntä, ja pelasti Bileamin mielettömyydeltä.
2) oletko koskaan matkustanut valaan vatsassa?
-Miksi olisi pitänyt? Se oli ainutkertainen tapaus, ja ennustus Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Sekä pelasti Joonaan hengen.
3) kannatatko kivitystuomioita?
-Miksi pitäisi? Emme ole juutalaisia, joille laki annettiin, laki määräsi tuon tuomion, mutta ei koskaan pakanoille, joita sinä ja me kaikki muut ollaan.
4) kiertääkö aurinko maata?
-Siltä se ainakin näyttää? Tai sitten aurinko maata, mitä väliä? Kunhan lämpöä riittää ja elämä jatkuu.
5) mitkä olivat (J)eesuksen viimeiset sanat ristillä?
-Mitä sinä niistä haluat tietää?
* "Eeli Eeli, lema sabaktani!" matteus kuuli nämä sanat viimeisnä Jeesuksen sanovan, ennen kuolemaansa.
* Markus kuuli sman kuin Matteuskin, mutta kirjoittanut sen muistiin, eri kielellä kuin Matteus. "Elohi,Elohi, lema sabaktani"! Olisko Arameaa?
* Luukas kuuli, kun Jeesus huusi kovalla äänellä, "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni!"
* Luukas kuuli vain tämän, koska Jeesus huusi kovalla äänellä, Luukas oli varmaan eripaikassa kuin Matteus ja Markus, ehkä tuulen yäläpuolella Jeesusken ritiin nähden, siksi he kuulivat eriaisoita, mitä Jeesus sanoi juuri ennen kuolemaansa. Ei tässä ole vähäisintäkään ristiriitaa!
* Johannes oli Jeesukselle rakkain opetuslapsi, ja siitä johtuen hän oli taatusti lähinnä Jeesusken ristiä tuona hetkenä, siksi hän kuulli sanat, joita ei muut opetuslapset todennäöisesti kuuleet ollenkaan.
* Jeesus pyytää juotavaa. "Minun on jano." Kun Hän sitten saa hapanviinin ="etikkaa" Hän sanoi, "Se on täytetty!" Ehkäpä näitä sanomisia ei kukaan kirjoittajista kuulleet ollenaan? Siksi vain Johannes kirjoitti nämä sanat muistiin.
* Ja sitten on muistetteva se, että kaikki kirjoitettiin kirjoitusten mukaan, näm sanomiset oli kätketty Raamattuun ja siellä profetian hengessä ilmoitettu Hänen palvelijoilleen profeetoille jo etukäteeen, koska Jumala ei tee mitään, ilmoittamatta siitä ensin profeettain kautta.
* Tuo alkulauseesi kyllä romuttaa kaikki sinun tiedon tarpeet ylipäänsä, että en siitä syystä vastaa sinun aloitukseesi suoraan, vaan kommentoin ketjussa kirjoitajan kautta. Oli kylä sanomasi törkeimmästä päästä mitä palstalla on Jeesuskesta ja Raamatusta sanottu, olet SIKA oikein lätti karju! Jonka eteen ei Pitäisi helmiä heittää, siksi en vastaa suoraan aloitukseesi. Häpeä, jos enää oaat!- umpi-hetero
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tämä on umpparille, mutta en vastaa sen tökeröön aloitukseen, siksi vastaan sinunkauttasi "umpi-tyhmälle!"
* Umpparille!
* 1) oletko koskaan tavannut puhuvaa aasia?
-Miksi olisi pitänyt? Aasi puhui silloin kun se oli välttämätöntä, ja pelasti Bileamin mielettömyydeltä.
2) oletko koskaan matkustanut valaan vatsassa?
-Miksi olisi pitänyt? Se oli ainutkertainen tapaus, ja ennustus Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Sekä pelasti Joonaan hengen.
3) kannatatko kivitystuomioita?
-Miksi pitäisi? Emme ole juutalaisia, joille laki annettiin, laki määräsi tuon tuomion, mutta ei koskaan pakanoille, joita sinä ja me kaikki muut ollaan.
4) kiertääkö aurinko maata?
-Siltä se ainakin näyttää? Tai sitten aurinko maata, mitä väliä? Kunhan lämpöä riittää ja elämä jatkuu.
5) mitkä olivat (J)eesuksen viimeiset sanat ristillä?
-Mitä sinä niistä haluat tietää?
* "Eeli Eeli, lema sabaktani!" matteus kuuli nämä sanat viimeisnä Jeesuksen sanovan, ennen kuolemaansa.
* Markus kuuli sman kuin Matteuskin, mutta kirjoittanut sen muistiin, eri kielellä kuin Matteus. "Elohi,Elohi, lema sabaktani"! Olisko Arameaa?
* Luukas kuuli, kun Jeesus huusi kovalla äänellä, "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni!"
* Luukas kuuli vain tämän, koska Jeesus huusi kovalla äänellä, Luukas oli varmaan eripaikassa kuin Matteus ja Markus, ehkä tuulen yäläpuolella Jeesusken ritiin nähden, siksi he kuulivat eriaisoita, mitä Jeesus sanoi juuri ennen kuolemaansa. Ei tässä ole vähäisintäkään ristiriitaa!
* Johannes oli Jeesukselle rakkain opetuslapsi, ja siitä johtuen hän oli taatusti lähinnä Jeesusken ristiä tuona hetkenä, siksi hän kuulli sanat, joita ei muut opetuslapset todennäöisesti kuuleet ollenkaan.
* Jeesus pyytää juotavaa. "Minun on jano." Kun Hän sitten saa hapanviinin ="etikkaa" Hän sanoi, "Se on täytetty!" Ehkäpä näitä sanomisia ei kukaan kirjoittajista kuulleet ollenaan? Siksi vain Johannes kirjoitti nämä sanat muistiin.
* Ja sitten on muistetteva se, että kaikki kirjoitettiin kirjoitusten mukaan, näm sanomiset oli kätketty Raamattuun ja siellä profetian hengessä ilmoitettu Hänen palvelijoilleen profeetoille jo etukäteeen, koska Jumala ei tee mitään, ilmoittamatta siitä ensin profeettain kautta.
* Tuo alkulauseesi kyllä romuttaa kaikki sinun tiedon tarpeet ylipäänsä, että en siitä syystä vastaa sinun aloitukseesi suoraan, vaan kommentoin ketjussa kirjoitajan kautta. Oli kylä sanomasi törkeimmästä päästä mitä palstalla on Jeesuskesta ja Raamatusta sanottu, olet SIKA oikein lätti karju! Jonka eteen ei Pitäisi helmiä heittää, siksi en vastaa suoraan aloitukseesi. Häpeä, jos enää oaat!kukas se sieltä tulikaan esille? itse "ajatusten pohjanlahti", "suuren tiedon tunturi", "älykköjen kruunamaton kuningas", itse mohikaani! oi jaa suurta älykkyyttäsi meille kaikille! jokaiselle maan matoselle.
ps. mitäpä muuten kuuluu sille "tutkimuksellesi" että suurin osa nykyajan tiedemiehistä on salaseuran kautta paholaisen palveluksessa? koska me saamme tietää nimiä???
- jane74
Jännä, että kukaan ei vastaa itse kysymykseen vaan koko keskustelu on raamatun lauseiden toitottelua.
Mutta se ei minusta silti mitenkään outoa, helluntailaiset eivät arvosta lapsia. Lapsi ja vaimo ovat miehen omaisuutta kuten vaikka auto. Raamattuhan on vanhanajan ohjekirja miehille.- hölömöukko
Helluntalasista en tiedä, mutta lestat ainakin on materialisteja.
Tutustuppa koraaniin, niin näet mitä paskoja on muslimit.
Kuujumalan palvojia vaan silti riittää.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853557
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803236Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658