hellareiden sivistystaso olematon?

umpi-hetero

tuolla alempana kysyin, että kiertääkö aurinko maata. siihen nimimerkki eikkari vastasi näin:

4)kyllä,raamattukin sen todistaa.

heh heehh heheh heheh heeh. jo 1500-luvulta kepler, galilei ja kopernikus todistivat että maa kiertää aurinkoa eikä päinvastoin. ei vaikka raamatussa toisin sanotaakin. siellähän jumala käskee keksen kovan tappelun aurinkoa: "seiso alallasi".

joka tapauksessa kaikille tämä tieto ei ole viidensadan vuoden aikanaakaan mennyt perille. eikä ole mikään yllätys että tämä "asiasta tiedoton" edustaa juuri fundamentalistista uskoa raamattuun. onko tämä tälläinen kovinkin yleistä teidän hellareiden keskuudessa?

kommentteja?

18

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

Tässä muuten fundisuskoni peruste: Jeesuksen viimeiset sanat ristillä olivat "Se on täytetty!"

• umpi-hetero

"jumalani jumalani, miksi minut hylkäsit"? tai "isä sinun käsiisi minä annan henkeni"? miksi sinulle eivät nämä kelpaa...

• todé
        umpi-hetero kirjoitti:

"jumalani jumalani, miksi minut hylkäsit"? tai "isä sinun käsiisi minä annan henkeni"? miksi sinulle eivät nämä kelpaa...

mikä minulle kelpaa, vaan siitä, kuka Jeesus todella oli/on.
        Hänen viimeiset sanansa olivat "Se on täytetty!", koska Jeesus on totinen Jumala.

Tokihan Hän lausui nuo sinun mainitsemasikin lausahdukset, joihin sinä uskomuksesi Jeesuksen viimeisinä huutoina turvaat. Ne vain eivät tue Raamatun kokonaiskaanonia, jonka mukaan Jumala tuli Jeesuksessa Kristuksessa alas maailmaan syntisiä armahtamaan.
        Miksi sinulle ei sovi se, että Hän lausui hapanviinin juotuaan "Se on täytetty!"?

• umpi-hetero
        todé kirjoitti:

mikä minulle kelpaa, vaan siitä, kuka Jeesus todella oli/on.
        Hänen viimeiset sanansa olivat "Se on täytetty!", koska Jeesus on totinen Jumala.

Tokihan Hän lausui nuo sinun mainitsemasikin lausahdukset, joihin sinä uskomuksesi Jeesuksen viimeisinä huutoina turvaat. Ne vain eivät tue Raamatun kokonaiskaanonia, jonka mukaan Jumala tuli Jeesuksessa Kristuksessa alas maailmaan syntisiä armahtamaan.
        Miksi sinulle ei sovi se, että Hän lausui hapanviinin juotuaan "Se on täytetty!"?

saa aina valita sen mukaan mikä itselle sopii parhaaksi? näinkö se pelittää..

• umpi-hetero kirjoitti:

kalloon mene mikään asiallinen tieto?
        * kaikki kirjoittajat eivät olleet samalla ajalla, tai samassa paikassa, juuri silloin, kun Jeesus lasuntoja ristiltäään antoi, miksei sun kalloon mene järki puhe! Yksi kuuli yhden ja toinen ja kolmas taas muuta, samoin Johannes oli lähimpänä tietystä syytä, niin hän kuuli, mitä sanookin kuulleensa. Oot sä pönttö!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* kaikki kirjoittajat eivät olleet samalla ajalla, tai samassa paikassa, juuri silloin, kun Jeesus lasuntoja ristiltäään antoi, miksei sun kalloon mene järki puhe! Yksi kuuli yhden ja toinen ja kolmas taas muuta, samoin Johannes oli lähimpänä tietystä syytä, niin hän kuuli, mitä sanookin kuulleensa. Oot sä pönttö!

pönttö,mikä pönttö,,niin tyhjät tynnyrit kolajaa..kun alamäkee vierii..

• todé
        umpi-hetero kirjoitti:

valita mieleistään jaetta omaa uskomustaan tukemaan, jos haluaa pysyä kristityn kirjoissa. Sinullehan se on vapaata riistaa Raamatun irrallisten jakeiden mukaan selostaminen - ja kovin innokkaasti käytät hyväksesi tuota vapautta.

Jos vaivaudut lukemaan kaikki neljä evankeliumia Golgata -kohdasta, huomaat kyllä, että juuri Johannes ristin äääressä olleena mainitsee "Se on täytetty! -sanat. Ja jos ymmärrystä riittää edes hitusenkin, huomaat muidenkin evankeliumin kirjoittajan olevan yhtä mieltä siitä, että lunastustyö oli todellakin tullut täytetyksi. Ovat ilmaisseet asian, vaikkeivat tuota yhtä sinulle niin vaikeasti ymmärrettävää lausetta olekaan kirjanneet ylös.

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Kehtaatkin: SINUN päähäsi se asiatieto ei mene, siis ei niin millään. Olen vusoia koettanut kertoa asiatietoa seksuaalisuudesta suoraan si nulle, vaan ei, ei Mohikaani ota vastaan vaan satuilee vain aika ajoin uudelleen ja uudelleen Ristin Voitosta lukemiaan eheytyssatuja. Älä siis kehtaa muille nokittaa MITÄÄN tiedosta ja sen omaksumisesta.

Onkos se uskovalle sopivaa tuo tuommoinen PÖNTÖKSI puhuttelu? Niinkö Raamattu neuvoo tekemään - vai sydänystäväsi Frihetkö on opettanut?

• kiertää aurinkoa..Raamattu ei käske tossa asiassa uskomaan tollaista..Raamatun Sanan tärkein tehtävä on Ilmoitaa Jumalan Rakkaus ihmistä kohtaan,,kun ihminen luottiin,oli yhteydessä Jumalaan.mutta ihminen lankesi ja luovutti maanomistus oikeuden saanatalle,ja tuli synti mukaan..kuolema,epäoikeus,väkivalta,ylpeys,viha,oman egon korostus,,ymym..Jumalan viha sytiä kohtaan vaati tuomion,viha tuli Jeesukseen joka riipui ristillä,,ja jeesus nousi ylös ja kukisti kuoleman ja saatanan vallan..nyt on otetava uskossa vastaan Jeesuksen pelastus-vastaan,se on Armoa..jos ei ota vastaan,,on vihan alla..

• umpi-hetero

miksi sinä tässä yhteydessä sitten kiellät jumalan sanan? miten tässä yhteydessä näkyy sinun uskomasi "Jumalan Rakkaus ihmistä kohtaan"? sinähän väität itse asiassa jumalaa valehtelijaksi.

• umpi-hetero kirjoitti:

miksi sinä tässä yhteydessä sitten kiellät jumalan sanan? miten tässä yhteydessä näkyy sinun uskomasi "Jumalan Rakkaus ihmistä kohtaan"? sinähän väität itse asiassa jumalaa valehtelijaksi.

sie olet aika vänkäri.....

• Usko on tiedon loppu

enää tänäpäivänä uskoa tuollaisiin satuihin!

Eikö sinua yhtään hävetä?

• on?
        umpi-hetero kirjoitti:

eiks allakan mukaan aurinko nuose ja laske?
        OOKKO SINÄ NIITÄ PUUPÄÄ HOMOJA?

• pyöreä pallo

ja me olemme ja elämme sen sisäpuolella.
      Todistus: Jokainen voi tarkistaa asian kengänpohjistaan. Kengänpohjat kuluvat kannasta ja kärjestä eniten. Tämä kuluminen selittyy sillä, että kävelemme pyöreän pallon koveralla sisäpinnalla.

• todé

ennenkuin umpihertsku huomaa sivistymättömyytesi ja joutuu vaivautumaan taasen uuteen aloistukseen. Mehän emme nääsnääs asu man sisäpuolella, vaan sen pinnalla. Helluntaiopinkin mukaan maan sisäpuolella on tuonela.

• Helluntalaistenkin
        todé kirjoitti:

ennenkuin umpihertsku huomaa sivistymättömyytesi ja joutuu vaivautumaan taasen uuteen aloistukseen. Mehän emme nääsnääs asu man sisäpuolella, vaan sen pinnalla. Helluntaiopinkin mukaan maan sisäpuolella on tuonela.

kengät kuluu kannasta ja kärjestä enemmän kuin keskeltä, joten tuonelassa tässä eletään. Jos pallon pyöreällä pinnalla käveltäisiin kai kengät keskeltä pohjaa enemmän kuluisivat.

• on tämän näköinen...
    • jetta

Mitä oikein odotat yksinhuoltajilta, juopoilta, narkkareilta, rikollisilta ja mustalaisilta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3765
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3320
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      69
      3196
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2780
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2352
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      67
      1923
    7. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      42
      1881
    8. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      29
      1869
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1708
    Aihe