Periikö saatana maan sittenkin - ei kai?

TARJOOKO JEESUS RAUHANAIKAA VAIKO TYHJÄÄ ?

Saataan tietää, että sillä on vain vähän aikaa.
Siksi se anne-elinaksi pukeutuneena koettaa
viedä palstan lukijoilta uskon, toivon - ja rakkauden.
Saatana koettaa varastaa, tappaa ja tuhota.

Se maalaa eteemme aution maiseman, jossa
nähdään vain tuo itserakas saatana ja ihmiset
on mukamas hävittty. Se heittää silmillemme
irtojakeita ihan muista yhteyksistä.


## Olosuhteet tuhannen vuoden aikana.
Kirjoittanut: anne-elina 8.3.2009 klo 08.13 ##
(anne-elina kirjoittaa valheoppia)

## Tuhatvuosikausi vietetäänkö se maanpäällä?
Kirjoittanut: anne-elina 8.3.2009 klo 07.29 ##
(saatana syöttää valheoppia)

## Tapahtumat tuhannen vuoden loputtua.
Kirjoittanut: anne-elina 8.3.2009 klo 12.10 ##
(eksytystä vailla järkeä)

Mutta näin on:
Jeesus voitokkaasti noutaa seurakuntansa ylös ja
sitten saatana rusikoi jäljelle jääneitä: jumalattomia
ja niitä tyhmiä neitseitä, jotka eivät olleet valmiina.
Nämä tyhmät tekevät viisaasti, jos eivät suostu
kieltämään Jeesusta, saadakseen sen henk.koht.
sirun, jolla vain saa ruokaa ostaa.

Sitten Jeesus tulee, niinkuin luvannut on, "tyhannen
tuhansine pyhineen" pelastamaan Israelin ja
alkamaan lupaamansa rauhanajan. Rauhanajassa ei
kukaan voi synnistään syyttää kkiusaajaa, joka on
sidottu pois, SYVYYTEEN. Harva syntiä tekee siellä.
Lopussa tietysti, kun saatana vähäksi aikaa päästetään
vielä irti, se villitsee monnia - ja tietysti Jerusalemia
vastaan.

Sak 14:3-6
3
Herra ITSEtee sotaan viholliskansoja vastaan,
niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4
Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin,
ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän,
ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää;
sillä nuorin kuolee satavuotiaana,
ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

Ilm 20:3
syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

Kaikki profeetat puhuvat tuosta rauhanajasta. Lue ainakin Jesajan, Hesekielin ja Sakarjan
muutama viimeinen luku, viitekohtineen. Tukitaan suu saatanalta!

Ilm 20:1-6
Tuhatvuotinen valtakunta

1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]
2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10]

Ilm 20:7-10
Saatanan lopullinen tappio

7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

Ilm 20:11-15
Viimeinen tuomio

11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

DANIEL
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
[2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

Room. 1:18
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen,
jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]

Niinkuin Mooseksen lain aikaan väärämieliset, niin myös nykyajassa totuutta peittelevät
ja tyhjää tarjoavat - tyhjä ja autio rauhanaika - ovat menettäneet järkensä ja tuomitaan.

2. Tim. 3:8
Niin kuin Jannes ja Jambres* vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat
totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
[2. Moos. 7:11:ssä mainitut Mooseksen vastustajat olivat juutalaisen perinteen mukaan
nimeltään Jannes ja Jambres.] [2. Moos. 7:11,12]

Ettei totuus unohtuisi

Vai onko voitto sittenkin saatanan, joka varastaa, tappaa ja tuhoaa?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042247948

anne-elinalta taisi jädää lukematta tämäkin "avoin haaste adventisteille".
Ei ainakaan osallistunut haasteeseen vastaamiseen. Eikö osannut?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042222691

anne-elina on tietävinään OMISSA viesteissään - mutta ei uskalla vastata haasteisiin,
vaan loistaa vaikenemisellaan!!!:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042207827

Että totuus paljastuisi!
Antti

21

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimittäin että ..

      Antti puhuu kuin osaa - ja se ei ole kovin paljon:

      "Saatana tietää, että sillä on vain vähän aikaa.
      Siksi se anne-elinaksi pukeutuneena koettaa
      viedä palstan lukijoilta uskon, toivon - ja rakkauden. Saatana koettaa varastaa, tappaa ja tuhota".

      Voi mies parka älä ota enää, muuten sinulle saattaa käydä samalla tavalla kuin kävi uskova_1:selle, liikaa huumeita ja nyt pelkää helvettiä ja kirjoittelee netissä kummitusjuttuja.

    • jokaisen on osattava

      Antin sepustukset ulkoa, muuten joutuu sinne Antin piinajärveen. Toivotaan kuitenkin että loputkin Antin puheet on just niin typeriä kun alkukin. En minä oikein niitä jaksa lukea tällaisen alun jälkeen.

      Näin Antti poika kirjoittelee muista keskustelijoista:

      Saataan tietää, että sillä on vain vähän aikaa.
      Siksi se anne-elinaksi pukeutuneena koettaa
      viedä palstan lukijoilta uskon, toivon - ja rakkauden.
      Saatana koettaa varastaa, tappaa ja tuhota.
      ________________________________________________

      Siinä kirjoittajan omat vaikeudet suorastaan huutavat "APUA" apua.
      anneli-elina kristittynä ihmisenä varmaan antaa Antille anteeksi, mutta jotta sen voisi ottaa vastaan tarvitaan katumusta ja sitä ei Antti varmaan tunne.

      • loukkaannu, minä olen nähnyt Antin kirjoitukset, toivoisin kuitenkin että Antinkin silmät Jumala voisi aukaista että hän näkisi paremmin Raamatun totuudet, mutta kun meille jokaiselle Jumala antanut on valinta vapauden,uskoa totuus Jumalan sanasta tai kääntää selkänsä totuudelle ja uskoa valhe.


      • Voe, voe tekosokeutta!
        anne-elina kirjoitti:

        loukkaannu, minä olen nähnyt Antin kirjoitukset, toivoisin kuitenkin että Antinkin silmät Jumala voisi aukaista että hän näkisi paremmin Raamatun totuudet, mutta kun meille jokaiselle Jumala antanut on valinta vapauden,uskoa totuus Jumalan sanasta tai kääntää selkänsä totuudelle ja uskoa valhe.

        *** Enhän minä Antille
        anne-elina
        8.3.2009 klo 15.20
        loukkaannu, minä olen nähnyt Antin kirjoitukset, ***

        Matt. 13:15
        Sillä paatunut on
        tämän kansan sydän,
        ja korvillaan he työläästi kuulevat,
        ja silmänsä he ovat ummistaneet,
        etteivät he näkisi silmillään,
        eivät kuulisi korvillaan,
        eivät ymmärtäisi sydämellään
        eivätkä kääntyisi ja
        etten minä heitä parantaisi.

        Hepr. 4:2
        Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin;
        mutta heidän kuulemansa sana
        ei heitä hyödyttänyt,
        koska se ei uskossa sulautunut niihin,
        jotka sen kuulivat.

        Mutta me tahdomme kuulla Herran sanaa, joka ainoa
        jae kelpaa meille, sillä me uskovat tunnemme
        henk.koht. Jumalan. Voimme aina kysyä Häneltä,
        onko tämä Sinun sanaasi.


      • IDENEB

        /// Anttiko väittää että
        Kirjoittanut: jokaisen on osattava
        8.3.2009 klo 14.05
        Antin sepustukset ulkoa, muuten joutuu sinne Antin piinajärveen. \\\

        Väärämielsitä on syyttää Anttia helvetti- ja piina-
        sanojen käytöstä. Sillä jo jonkin aikaa on Antti ja
        minä myös ja muutamat muut uskovat moitittu alex-kasia
        siitä, että tunkee alati helvetin piinaansa palstalle,
        vaikka muutamat ovat niin herkkähipiäisiä, että
        hermostuvat noista sanoista ja keskustelu ajautuu
        helvetillisille raiteille.
        "Pelastus" on sellainen sana, jota ilman ei
        evankeliumia voida saarnata.

        ____________________________

        "" Saako ihminen uskoa ikuiseen piinaan?
        Kirjoittanut: alex-kasi
        27.2.2009 klo 12.11
        Kovaa polemiikkia siitä että saako sitä uskoa ikuiseen piinaan - NO SAA ""

        Tokkiisa alex-kasi saa uskoa ikuiseen piinaan ..profeetatkin sen todistaa ..
        Dan 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
        toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Kiitos kysymästä!
        Ideneb
        - - - - - -

        ULOSHEITETYT IKUISESTI
        Kirjoittanut: IDENEB
        27.2.2009
        Kyllä voi joutua ulos Jumalan yhteydestä ikuisesti.
        Tosin vain siitä sysytä, ettei täällä ajassa ole
        antanut Jumalan tutkivan tuomion syynätä ja
        puhdistaa.

        Matt. 8:12
        mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen;
        siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Juu - tuossa Jeesus muistuttaa siitä, että moni
        luulee olevansa Jumalan lapsi, mutta tuleekin
        ulosheitetyksi ikuisuudessa. Kun ei ollutkaan
        rakkauden lain alla.

        1. Joh. 2:28
        Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä
        hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä
        häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen
        tulemuksessaan.

        Ilm. 22:15
        Ulkopuolella ovat koirat ja VELHOT ja
        huorintekijät ja murhaajat ja
        epäjumalanpalvelijat ja
        kaikki, jotka VALHETTA rakastavat ja tekevät.

        VAIKKA HELVETTI PYYHITTÄISIIN POIS RAAMATUSTA JA
        JUMAALN TODELLISUUDESTA -- SILTI ON FAKTAA, ETTÄ
        JOTKUT TULEVAT POISHEITETYKSI IKUISIKSI AJOIKSI
        JUMALAN YHTEYDESTÄ.


    • ## saatana ei rusikoi ketään
      Kirjoittanut: yx_advari
      8.3.2009 klo 14.03 ##

      Paavali koki aivan toisin:

      2. Kor. 12:7
      Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden
      ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin,
      saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten
      ylpeilisi.

      MIKSI EI SAISI TULA RAUHANAIKAA ?

      No - jos adventisti myöntää, että tulee se Jeesuksen lupaama rauhanaika, (1000 v.), niin he
      joutuvat nyöntämään sen eksytyksensä, että
      "toinen otetaan, toinen tapetaan" eli ettei jää
      ketään jäljelle näkemään seurakunnan ylösottoa.
      Jeesús kuitenkin vakuuttaa, että "toinen otetaan,
      toinen jätetään" - näkemään yhdessä jumalattoman
      maailman kanssa ylösotto.

      Niin - adventistien oppi saatanan voitosta ei
      mene läpi jäsenistössä, jos ei maa jää "autioksi
      ja tyhjäksi". Joten heillä on pakkomielle opettaa,
      että sillä hetkellä, kun uskovat temamtaan ylös,
      kuolevat kaikki jäljelle jääneet.
      Me kristityt olemme kärsivällisesti muistuttaneet
      useista sanankohdista, jotka todistaa, että jää
      "jäljelle jäävät ihmiset".

      Antikristusken aikaan jäävät. Mutta kun adventismi
      opettaa, että nyt jo on pedon aika, pedon merkin
      aika, niin eivät he voi myöntää, että semmoinen
      aika vielä tulee.

      Kaikenkaikkiaan ellenismi on täydellisesti eksytystä. Mitään yksityiskohtaakaan he eivät
      voi Raamatun kohdilla ja Raamatun käsitteillä
      puolustaa. Jeesus koettelee eksytysten kautta.


      Ef. 4:14
      ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat
      ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja
      ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa
      juonissa;

      2. Tess. 2:11
      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

      2. Tess. 2:12
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole
      uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Mutta vastuu on kuulijalla ja lukijalla.
      Eksytysten täytyy tulla.

      Matt. 18:7
      Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten
      täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä,
      jonka kautta viettelys tulee!

      Totuuden puolesta
      Antti

      • laittaa sanoja toisten suuhun.

        Aikoinanin siteerasin Suomen Raamattuopiston kahden opettajan kirjasta lainausta, jossa he tuomitsivat harhaopiksi Antin näköalan ja nyt Antti siteeraa manttelisa suuruudeksi "me kristityt" jne.
        Älä Antti pane kaikkien suuhun omia sanojasi ja uskomuksiasi.
        Ulkomuistista vuosien takaa se, että Lisleyn elokuvat ja kirjoitukset ovat ohittaneet raamatun sanan ja harhauttaneet kristity salaiseen tempaamiseen ja tuhatvuotiseen maanpäälliseen valtakuntaan.

        Antti, raamattu puhuu kahdelta ylösnousemuksesta, vanhurkaiden ja vääräin.
        Ei ole muuta.
        Mutta ehkä se sinulla on muutakin, että ihmisellä on pelastusvarmuus ylöstempaamisen jälkeenkin, eli olisiko se ollut marttyyrius maksun kautta.
        Olenko ajan saatossa lukenut tekstisi oikein?

        Vai onko niin, että kun Jeesus saapuu, tapahtuu ylösnousemus jolloin avautuu haudat ja täällä olevat yhdessä temmataan ja siihen piste.
        Se on autuaiden ylösnousemus ja sen jälkeen ei ole autuaiden ylösnousemusta.
        Se seuraava on tuomion, eli vääräin ylösnousemus.

        Jos raamattullisuuteen katsotaan, niin lukee Jeesuksen opetukset, vai kerrataanko ne tänne?
        Myös se, millä kehoitetaan lohduttavaksi toinen toisiamme, vai löytyykö Antti muuta kirjallisuutta, jolla saadaan salaiset tempaamiset ja 7 vuoden vaivanaika pönkättyä palikkatestillä väkisin raameihin, että neliöpalikat lyödään pyöreistä reijistä läpi jne.
        Sitten huudetaan halleluujaata niiden proveetallisten kirjojen äärellä.
        Antti käyt toisaalta yhtä vastaan, mutta kompuroit toisessa, mutta tätähän se elämä on, että pysyy kirjoitukset tuoreena.


      • Timo Flinkiä ja Ellenin per...
        laittaa sanoja toisten suuhun. kirjoitti:

        Aikoinanin siteerasin Suomen Raamattuopiston kahden opettajan kirjasta lainausta, jossa he tuomitsivat harhaopiksi Antin näköalan ja nyt Antti siteeraa manttelisa suuruudeksi "me kristityt" jne.
        Älä Antti pane kaikkien suuhun omia sanojasi ja uskomuksiasi.
        Ulkomuistista vuosien takaa se, että Lisleyn elokuvat ja kirjoitukset ovat ohittaneet raamatun sanan ja harhauttaneet kristity salaiseen tempaamiseen ja tuhatvuotiseen maanpäälliseen valtakuntaan.

        Antti, raamattu puhuu kahdelta ylösnousemuksesta, vanhurkaiden ja vääräin.
        Ei ole muuta.
        Mutta ehkä se sinulla on muutakin, että ihmisellä on pelastusvarmuus ylöstempaamisen jälkeenkin, eli olisiko se ollut marttyyrius maksun kautta.
        Olenko ajan saatossa lukenut tekstisi oikein?

        Vai onko niin, että kun Jeesus saapuu, tapahtuu ylösnousemus jolloin avautuu haudat ja täällä olevat yhdessä temmataan ja siihen piste.
        Se on autuaiden ylösnousemus ja sen jälkeen ei ole autuaiden ylösnousemusta.
        Se seuraava on tuomion, eli vääräin ylösnousemus.

        Jos raamattullisuuteen katsotaan, niin lukee Jeesuksen opetukset, vai kerrataanko ne tänne?
        Myös se, millä kehoitetaan lohduttavaksi toinen toisiamme, vai löytyykö Antti muuta kirjallisuutta, jolla saadaan salaiset tempaamiset ja 7 vuoden vaivanaika pönkättyä palikkatestillä väkisin raameihin, että neliöpalikat lyödään pyöreistä reijistä läpi jne.
        Sitten huudetaan halleluujaata niiden proveetallisten kirjojen äärellä.
        Antti käyt toisaalta yhtä vastaan, mutta kompuroit toisessa, mutta tätähän se elämä on, että pysyy kirjoitukset tuoreena.

        Antti sentään vastaa nimellään opetuksestaan ja se
        on todellakin uskovaisten yleisesti tunnustamaa
        kristinoppia!

        Kristityt ovat yhtä ...

        2. Kor. 1:14
        -niinkuin meitä osaksi myös olette oppineet
        ymmärtämään-että me olemme teidän kerskauksenne,
        samoin kuin tekin meidän, Herramme Jeesuksen
        päivänä.


        Fil. 4:9
        mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta
        kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin
        rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

        1. Tess. 4:1
        Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja
        kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te,
        niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän
        tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset,
        niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän
        varttuisitte.

        1. Tess. 4:9
        Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille
        kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta
        oppineet rakastamaan toisianne;

        2. Tess. 2:15
        Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää
        kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet
        joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

        Tuo ei ksoke ellensaaptismia, vierasta evankeliumia. heillä on 16 milj. käsitystä asioista.


      • omatunto.
        Timo Flinkiä ja Ellenin per... kirjoitti:

        Antti sentään vastaa nimellään opetuksestaan ja se
        on todellakin uskovaisten yleisesti tunnustamaa
        kristinoppia!

        Kristityt ovat yhtä ...

        2. Kor. 1:14
        -niinkuin meitä osaksi myös olette oppineet
        ymmärtämään-että me olemme teidän kerskauksenne,
        samoin kuin tekin meidän, Herramme Jeesuksen
        päivänä.


        Fil. 4:9
        mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta
        kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin
        rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

        1. Tess. 4:1
        Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja
        kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te,
        niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän
        tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset,
        niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän
        varttuisitte.

        1. Tess. 4:9
        Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille
        kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta
        oppineet rakastamaan toisianne;

        2. Tess. 2:15
        Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää
        kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet
        joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

        Tuo ei ksoke ellensaaptismia, vierasta evankeliumia. heillä on 16 milj. käsitystä asioista.

        En minä nimetön ole, vaan Antin suojelusenkeli ja omatunto.
        Antti ei vain kuuntele minua vaan minun pitää kirjoittaa hänelle täällä, jos sitten kävisi kohti.
        Kristittyjen yhteys, näin keskustellessani toisten kristittyjen suojelusenkeleiden kanssa on yhteys valitettavasti kovin heikko, se lihan maku maistuu heidän suussa.


    • esimerkki me kristityt

      Se, että tulkittaisiin niin, että on vain "raamatullisempi Antin malli ja epäraamatullinen adventti 1000 vuotinen malli", niin tulkintoihin senverran lukijoille, että tulkintoja on.

      Esim Aika Loppuu / Pekka Eskelinen.
      Hän tuo esille kirjassaan, että on kaksi merkittävää päätulkintaa asiassa.
      Toinen tulkinta s.216 Toisen mukaan tuhtavuotinen valtakunta tarkoittaa kirkon aikaa eli käytännössä ensimmäisen helluntain ja Kristuksen paluun välistä aikaa.
      Toisen mukaan tuhtatvuotinen valtakunta on Kristuksen paluuta ja antikristuksen kukistumista seuraava aikakausi, jolloin Kristus itse ylösnousseine pyhineen hallitsee maailmaa -

      Eli kirjoitus siksi maininnalla, kun Antti niin herkästi ottaa todistajakseen "kaikki kristityt", mutta jättää mainitsematta, että hän puhuu yhtä olettamusta asiassa.
      Näin ollen pitää Anttia palauttaa ruotuun, ettei nyt ihan kaikki ole hänen takanaan, on paljon Antille toisinajattelijoita, muitakin kuin adventistit tässä tuhatvuotisessa asisassa.

      Tämä kirjan kirjoittaja Eskelinen, on arvostettu tutkija ja sanan julistaja, pappi.

      Vielä toteaisin sen, että Martti Luther totesi nousevansa ylösnousemuksessa meidän muitten kanssa Jeesuksen paluussa, eli vanhurskasten ylösnousemuksessa.
      Tämäkin sotii hieman Antin "me kristityt", näköalaa vastaan.

      Vaihda Antti levyä senverran, että sanot, että "osa kristityistä" ajattelee näin.
      Se tulkintaa, se tulkintaa, se meillä kaikki on tulkintaa. Totuus on sitten ajan lopussa.

      • Raamatulle_uskollinen

        Antin aloitusviestistä poimitut sanankohdat -- mikäs niistä muak on harhaoppia?
        Keskustelkaamme niistä, mutta harahopiksi niitä älkööt kukaan tuomitko!

        Sak 14:3-6
        3
        Herra ITSEtee sotaan viholliskansoja vastaan,
        niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        4
        Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen,
        toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
        ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin,
        ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
        ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

        Jes. 65:20
        Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän,
        ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää;
        sillä nuorin kuolee satavuotiaana,
        ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

        Ilm 20:3
        syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
        Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan,
        ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
        Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

        Ilm 20:1-6
        Tuhatvuotinen valtakunta

        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain
        ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen,
        jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana,
        ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
        Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan,
        ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
        Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
        Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
        niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa,
        eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
        He heräsivät eloon ja hallitsivat
        yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.
        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus
        . [1. Tess. 4:16]
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta!
        Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa,
        vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja
        hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta
        . [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10]

        Ilm 20:7-10
        Saatanan lopullinen tappio

        7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
        8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan.
        Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
        [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
        9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin
        ja rakastetun kaupungin.
        Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
        [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
        10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään
        samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen
        kuin peto ja väärä profeetta,
        ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Ilm 20:11-15
        Viimeinen tuomio

        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu.
        Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas,
        eikä niistä jäänyt jälkeäkään. [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä.
        Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan
        . [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
        [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Room. 1:18
        Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen,
        jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]

        2. Tim. 3:8
        Niin kuin Jannes ja Jambres* vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat
        totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton.
        [2. Moos. 7:11:ssä mainitut Mooseksen vastustajat olivat juutalaisen perinteen mukaan
        nimeltään Jannes ja Jambres.] [2. Moos. 7:11,12]

        .......... ................

        Väkisinkin tekee huomioita ...

        Joh.Ilm. 20:9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin
        ja rakastetun kaupungin.
        Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.

        Jos oltaisiin silloin jo uudessa maassa ja uusissa taivaissa, kuten adventismi opettaa,
        ei "taivaasta" tulisi tuli tänne alas, tänne muka silloin jo hävitettyyn Maahan.

        Joh.Ilm. 20:13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa,
        ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Tarkkaavainen lukija älyää, että tuossa vaiheessahan on jo ollut hurskaitten ylösnousemus,
        joten jmalattomien tuomiosta on nyt kysymys -- kaikkien joiden nimi ei ollut elämän kirjassa.
        "Tekojensa mukaan" ... sitä voisi kuvata lievemmällä ja kuumemmalla tulisella pätsillä.

        Lukenut ja uskonut


    • Tuossa alla kirjoitukseni ihmisluonteen katumuksesta ja Jumalan lunteen mukaisesta katumuksesta.
      Kun anne-elina hyökkää tuhannen vuoden rauhanaikaa
      vastaan saatanallisella tyhjyydellään, on syytä
      lisätä, että rauhanajassa Jumala antaa ihmiskunnalle oikeudenmukaisen mahdollisuuden
      elää ihmisiksi - kiusaaja on sidottu pois.
      Silti Jumala pääsee osoittamaan ihmiskunnalle,
      että ihmisluonto on viheliäinen Jumalan läsnäolossakin - ihmisliha on näet viheliäinen.

      Tuhatvuotisessa valtakunanssahan jopa kyykäärme
      ja lapsi elävät sovussa, mutta aikuinen ihminen
      saattaa sortua vilpistelyyn ...

      Jes. 11:8
      Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla,
      ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon
      luolaan.

      Jes. 65:20
      Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain
      muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi
      päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee
      satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana
      synnintekijä joutuu kiroukseen.

      Adv.tohtorit tietysti väittävät, että tuossa on
      kyse uudesta maasta ja uusista taivaista, mutta
      tuskinpa siellä olisi käärmeitä tai syntiä.

      Luulenpa että tuhatvuotinen on muutoin kuin
      Edenin aikaa paitsi että viettelijä on poissa.
      Jumalan katumus on sellaista, että Hän HYVITTÄÄ.
      _______________________

      Vain Jumalan katumus on täydellistä
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 8.3.2009 klo 00.33

      Ihmisen katumus on mitä milloinkin - jopa katkerat
      katumuksen kyyneleet ovat sangen viheliäisiä:

      Matt. 27:3
      Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet
      oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin
      ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja
      vanhimmille.
      4
      ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren".
      (Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee?
      Katso itse eteesi.")
      5
      Ja hän viskasi hopearahat temppeliin,
      lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.

      Jumala katui ihmisen luomista, sillä ihmisestä
      ei ollut ihmiseksi.
      Jumala katui myös sitä, että oli tehnyt Saulin
      kuninkaaksi, sillä Saulista ei ollut kuninkaaksi.

      Jumalan katumus on sellaista, että Hän tekee
      kaikkensa korjatakseen auheuttamansa vahingon.
      Uuden Adamin (Jeesus) Hän SYNNYTTI korjaamaan kaikki.
      Daavidin ja sittemmin Daavidin pojan Hän
      SYNNYTTI olemaan ikuisesti täydellinen kuningas.
      Ja lupasi "kaksinkertaisen hyvityksen" Israelille,
      kun oli tätä rääkännyt lakikansana.

      Kun Jumala uudestisynnyttää ihmisen, hän ei kadu
      sitä tippaakaan milloinkaan. Sillä Kristuksessa
      on annettu kaikki eväät olla ihmisiksi.

      Room. 11:29
      Sillä ei Jumala armolahjojansa
      ja kutsumistansa kadu.

      KUN Jumala katui ihmisen vuoksi, Hän tuli
      Jeesuksessa ihmisen sijaiseksi, ottaen kaikki
      syyt päälleen ja antaen voiman olla ihmisiksi.
      Eikö Hän sitten auttaisi meitä joka mutkassa!

      Että tämmöinen käsitys minulla on Jumalan
      luonteesta, sen merkittävimmästä piirteestä:
      katumus ja täydellinen ennalleenasettaminen.

      Antti armahdettu

      • Livelinkissä israelilaiset rukoilevat itkumuurilla. Muurin toiselle puolelle
        puolelle, vanhaan Jerusalemiin ei juutaláisella
        ole luap mennä, vaikka alue on Israelin
        hallinnassa. Näin suvaitsevainen Israelin
        hallitus on muslimeille. Vaikka näillä on
        lisäksi oma moskeijansa temppelivuorella,
        jossa pitäisi seistä juutalaisten pyhäkkö.

        Moni on epäuskoinen: ei Jerusalem enää nouse
        kunniaan. Että ei tule mitään ennalleen
        asettamista ja rauhanaikaa. Vihollinen tallaa
        loppuun asti Jerusalemia ja lopulta saatana
        vallitsee Maata jopa tuhannen vuotta?

        http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com

        Jeesus kuitenkin lupaa juutalaisille, että Jerusalemin aika
        vielä tulee; kun pakanain aikakausi päättyy.

        Luuk 21:20-22
        20
        Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen
        ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        22
        Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.

        "Koston päivät" ovat niin Israelille kuin sitä
        vastaan taistelevillekin (antisemitismi).
        Mutta Israeli jäännös tulee siinä rytäkässä
        uskoon.

        Jooel 3:14-
        14
        Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja
        ratkaisulaaksossa!
        Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
        15
        Aurinko ja kuu käyvät mustiksi,
        ja tähdet kadottavat valonsa.
        16
        Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua
        Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät;
        mutta Herra on kansansa suoja, Israelin lasten
        turva.
        17
        Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra,
        teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä
        vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja
        vieraat eivät enää kulje sen läpi.

        Päätelkää itse, mutta totuutta noudattaen


    • alex-kasi

      muistuttamaan yhä enemmän uskova_1:den epäkristiilistä lähimmäisten mollaamista. Asiatonta ihmisten panettelua vaikka itse puhut puuta heinää harva se päivä.

      Ei tuollaisten asioiden tulkinta tai tulkkaamatta jättäminen ole mikään palastuskysymys - joten turhaa alkaa ketää saatanoimaan siitä ettei ole sínun kanssasi samaa mieltä.

      Älä Antti luule että teet mitään hyvää noiden kirjoitustesi kanssa. Toivon että joskus sinunkin silmäsi aukeavat edes siinä määrin että alat käyttäytymään paremmin.

      Mieti hetki: Jos jokainen kirjoittelisi tuolla tavalla vain siksi ettei joku ole samaa mieltä jostain Raamatunpaikasta.. anna-elina voisi kirjoittaa sinusta AIVAN SAMANLAILLA - sillä ero teidän välillänne on yhtä suuri katsoo sitä sitten sinun tai anne-elinan suunnalta.

      Mutta hän ei sitä tee - mokä todistaa että hän ottaa Raamatun kehoitukset vakavasti.

      Hedelmistään puu tunnetaan..

      alex

      • Tutkiva huomio välillä itse...

        *** Käytöksesi alkaa
        Kirjoittanut: alex-kasi 8.3.2009 klo 19.34

        muistuttamaan yhä enemmän uskova_1:den epäkristiilistä lähimmäisten mollaamista. Asiatonta ihmisten panettelua vaikka itse puhut puuta heinää harva se päivä ***

        Antti ei moittinut ihmistä eikä saatanaa vaan oppia,
        joka väittää saatanan lopulta saavan Maan haltuunsa
        ja pitävän sitä autiona ja tyhjänä.
        Tosiekseen Antti tässä ketjussa ihmettelee sitä,
        miksi alex-kasi ja jokunen muu alati vetää
        helvetin piinaa esiin, vaikka ilman noita
        inhottavia raamatunkohtia evankeliumia voidaan
        julistaa.

        Ei ole kysymys käytöksestä vaan asiakeskeisestä
        linjasta.

        Huomannut


      • alex-kasi
        Tutkiva huomio välillä itse... kirjoitti:

        *** Käytöksesi alkaa
        Kirjoittanut: alex-kasi 8.3.2009 klo 19.34

        muistuttamaan yhä enemmän uskova_1:den epäkristiilistä lähimmäisten mollaamista. Asiatonta ihmisten panettelua vaikka itse puhut puuta heinää harva se päivä ***

        Antti ei moittinut ihmistä eikä saatanaa vaan oppia,
        joka väittää saatanan lopulta saavan Maan haltuunsa
        ja pitävän sitä autiona ja tyhjänä.
        Tosiekseen Antti tässä ketjussa ihmettelee sitä,
        miksi alex-kasi ja jokunen muu alati vetää
        helvetin piinaa esiin, vaikka ilman noita
        inhottavia raamatunkohtia evankeliumia voidaan
        julistaa.

        Ei ole kysymys käytöksestä vaan asiakeskeisestä
        linjasta.

        Huomannut

        mutta että väittää muiden keskustelijoiden olevan saatanan asialla on on alle kaiken mitä minä pidän kristityille sopivana .. varsinkin kun Antti itse puhuu niin usein asian veíerestä..

        Mutta jos sinmulle on KÄSITTÄMÄTÖNTÄ - niin sitten on - minulle on käsittämätöntä että taputat käsiäsi sellaiselle käyttäytymiselle.

        Toisin sanoen se joka ei ole samaa mieltä kuin Antti - on saatanan asiamies -tai nainen..

        Voi voi - ka sitten ollaan uskovaisia ... niin uskovaista niin uskovaista (sanois Vesa-Matti Loiri)...

        Ainoa syy miksi tuollaiset kirjoitukset eivät aikaihmisiä loukkaa on se että ne ovat niin yliammuttuja ja lapsellisisa..

        alex


    • benedi= siunattu

      Jeesus surmaa jumalattomat tulemuksensa ilmestyksellä ja suunsa henkäyksellä" Raamattu!

      Siinähän saatana sitten rusikoi kuolleita jumalattomia kun Jeesus on ensin itse ne rusikoinut hengiltä!

      Antin suosikki luku on Jes 63: 1-6, siitä se jaksaa
      aina paasata!

      No, mehän ajattelemme:" Paasaa edelleenkin!

      • IDENEB

        Ja Herra
        Kirjoittanut: benedi= siunattu
        8.3.2009 klo 21.47
        Jeesus surmaa jumalattomat tulemuksensa
        ilmestyksellä ja suunsa henkäyksellä" Raamattu!

        "Raamattu"? Et sitä Raamatusta löydä -- tulemukseen erityisesti liitettynä -- ja olisit
        toki laittanut jakeen ... Mutta adventistien
        epäteologiahan tuota on torveillut vuodesta 1844

        Juu - Jeesus kyllä lupaa "surmata suunsa henkäyksellä" sen petoihmisen, johon saatana
        on inkarnoitunut. Tapahtuu, kuten tiedät,
        Jeesuksen astuessa Öljymäelle "tuhannen tuhansine
        pyhineen". Jo Eenok, Adamista seitsemäs, tiesi
        tuon Jeesuksen palaamisen Maan päälle PYHÄN
        YLÖSTEMMATUN SEURAKUNTANSA KANSSA.

        2. Tess. 2:8
        niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra
        Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja
        tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

        Juud. 1:14
        Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on
        ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee
        tuhannen tuhansine pyhinensä.

        Tässäpä ei sanota, että kaikk iihmiset pyyhitään
        pois, kun Herra heitä tulee hallitsemaan pyhineen.
        Ja mitäs ihmeen hallitsemista poispyyhityissä
        olisikaan, heh.

        Sak. 14.

        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]

        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

        Matt. 24:16
        silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava
        vuorille.
        [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:2]

        Ooo, hallelujah! Kauhsitus .. korkeille vuorille
        täytyy kavuta raskaana olevienkin. Mutta sitten
        kalliot halkee ja laakso avautuu, jota käytetään.

        Mutta entäs, jos on sapatti -- Jerusalemin portit
        pysyvät suljettuina lain alla olevien rabbien
        toimesta. No mutta .. Herra on kaiken orjamaisen
        ottanut huomioon -- ei tietenkään ole sapatti!!

        Matt. 24.

        15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --
        [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]

        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien PAETTAVA vuorille.

        [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
        17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,
        18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
        19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]

        20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina.
        [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]

        21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

        Kun antikrsitus pystyttää pääkonttorinsa
        Jerusalemin temppeliin, silloin on oikea hetki
        paeta Jerusalemista. Sillä teurastus alkaa,
        suurempi kuin Hitlerin toimesta.
        Mutta Jeesus tulee ja viheltä pelin poikki.
        Juu - tarksita toki Raamatusta, profeetoista aj
        Ilmestyskirjasta.


      • Veli Herrassa
        IDENEB kirjoitti:

        Ja Herra
        Kirjoittanut: benedi= siunattu
        8.3.2009 klo 21.47
        Jeesus surmaa jumalattomat tulemuksensa
        ilmestyksellä ja suunsa henkäyksellä" Raamattu!

        "Raamattu"? Et sitä Raamatusta löydä -- tulemukseen erityisesti liitettynä -- ja olisit
        toki laittanut jakeen ... Mutta adventistien
        epäteologiahan tuota on torveillut vuodesta 1844

        Juu - Jeesus kyllä lupaa "surmata suunsa henkäyksellä" sen petoihmisen, johon saatana
        on inkarnoitunut. Tapahtuu, kuten tiedät,
        Jeesuksen astuessa Öljymäelle "tuhannen tuhansine
        pyhineen". Jo Eenok, Adamista seitsemäs, tiesi
        tuon Jeesuksen palaamisen Maan päälle PYHÄN
        YLÖSTEMMATUN SEURAKUNTANSA KANSSA.

        2. Tess. 2:8
        niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra
        Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja
        tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

        Juud. 1:14
        Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on
        ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee
        tuhannen tuhansine pyhinensä.

        Tässäpä ei sanota, että kaikk iihmiset pyyhitään
        pois, kun Herra heitä tulee hallitsemaan pyhineen.
        Ja mitäs ihmeen hallitsemista poispyyhityissä
        olisikaan, heh.

        Sak. 14.

        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]

        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

        Matt. 24:16
        silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava
        vuorille.
        [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:2]

        Ooo, hallelujah! Kauhsitus .. korkeille vuorille
        täytyy kavuta raskaana olevienkin. Mutta sitten
        kalliot halkee ja laakso avautuu, jota käytetään.

        Mutta entäs, jos on sapatti -- Jerusalemin portit
        pysyvät suljettuina lain alla olevien rabbien
        toimesta. No mutta .. Herra on kaiken orjamaisen
        ottanut huomioon -- ei tietenkään ole sapatti!!

        Matt. 24.

        15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --
        [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]

        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien PAETTAVA vuorille.

        [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
        17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,
        18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
        19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]

        20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina.
        [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]

        21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

        Kun antikrsitus pystyttää pääkonttorinsa
        Jerusalemin temppeliin, silloin on oikea hetki
        paeta Jerusalemista. Sillä teurastus alkaa,
        suurempi kuin Hitlerin toimesta.
        Mutta Jeesus tulee ja viheltä pelin poikki.
        Juu - tarksita toki Raamatusta, profeetoista aj
        Ilmestyskirjasta.

        Matt. 24.
        15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä
        turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on
        puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --
        [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]
        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava
        vuorille.
        [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]

        Jer. 4:6
        Kohottakaa näkyviin viiri, joka opastaa Siionin
        vuorelle. Paetkaa sinne, älkää viivytelkö!
        Herra tuo pohjoisesta onnettomuuden,
        tuhon ja hävityksen. [Jer. 1:14, 6:1]

        Dan. 8:12
        Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi
        annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle.
        Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se
        teki, siinä se menestyi.

        Dan. 11:31
        Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja
        häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat
        jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne
        hävityksen kauhistuksen.

        "Paetkaa vuorille" ... ja alle viikosta on kyse,
        ksoka Jeesus sanoo, että rukoilkaa ettei silloin
        olisi sapatti voimassa.

        Herrassa (Minulla on käsitykseni, mutta kai
        teillä usiella on)


    • maan peri?

      Saatana melskaa muuten vain täällä niin perkeleesti houkutellen ihmisiä palvelemaan Jumalaa ja ylistämään ja rukoilemaan Jeesusta sunnuntaisin, jolloin kuulemma Jumalalle osoitettu rukous, kiitos ja ylistys meneekin tuolle Saatanalle koska se on tehty vääränä viikonpäivänä.

      • IDENEB

        2. Tim. 4:2
        saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja
        sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita,
        kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

        Hes. 3:18
        Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on
        kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita
        etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen
        jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen
        henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä,
        mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.


        Ilm. 3:15
        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä
        palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

        Ilm. 3:16
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava
        etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani
        ulos.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe