palstan kielenkäytöstä

umpi-hetero

juu, on se ihan kamalaa kun sanoo sellaista puupäähihuliksi, joka väittää että

1) aasi osaa puhua
2) raamattu on täysin ristiriidaton teos
3) eheytin koirani heteroksi
4) homot voidaan eheyttää heteroiksi
5) ateistiset opettajat tulisi erottaa
6) sarah palin olisi pelastanut maailman
7) hevonen potkaisi uskovaista pilkanneen pikkutytön jumalan kostona kuoliaaksi
8) jumala kosti tänne kirjoittelut meikäläiselle junailemalla avioeron
9) jumala hajoitti allekirjoittaneen tietokoneen koska ei sietänyt kirjoitteluani
10) ala-asteelaiset pikkulapset ryhtyivät itkemään käännytystyön aikana, sillä he tulivat synnintuntoon
11) homo ei sovellu opettajaksi
12) tiedemiehillä on saatanan nimeen vannova salaliitto
13) kristinusko synnytti demokratian
14) kaikki islamin uskoiset ovat paholaisen palveluksessa ja siis terroristeja
15) jne. jne. jne.

niin että on tämä ihan väärin. niinpä olen nyt ajatellut parantaa tapani. tästä eteenpäin en enää kutsu ketään puupäähihhuliksi. siirryn käyttämään termiä "latvalahohörhö". se on varmasti paljon parempi termi.

21

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatunto puhuttelee

sinuakin parannuksen tekoon.

• Mainitsemasi kaikki on kai yksittäisiä mielipiteitä ja ihan sallittuja.

Puupäähihhuliksi toisen sanominen puolestaan on lainvastaista mikäli kohde ei pidä siitä, niin palstalla kuin "kadullakin".

Usein palstalla huomaa myös, että kaikki ei ymmärrä sanamuotojen eroja.

Esim. itsekin käytän joskus sanaa "valehtelet" ja se on täysin sallittua, koska siinä on kyse asiasta ja useimmiten vielä ainoastaan yhdestä asiasta.

Jos taas sanoo "valehtelija" niin se on laiton nimittelysana joka ei koske asiaa, vaan henkilöä (henkilön ominaisuutta) eli tarkoittaen vielä, että henkilö valehtelee aina jokaisessa asiassa.

Nimittelyssähän kyse on aina, itse nimittelijän ongelmasta eikä kohteen ongelmasta.

• umpi-hetero

niin pääsen laukomaan näitä samoja juttuja oikeuteen. katsotaan siellä kenen "perse" kestää. vähän kyllä luulen että tuomareilla olisi pokassa pitämistä, kun joku puupäähihhuli väittäisi että on eheyttänyt koiransa heteroksi. tai että jumala potkaisi sen tytön kuoliaaksi sen vuoksi, että tämä tyttö oli pilkannut minua.

mitä tulee siihen että kyseessä olisi "yksittäisiä mielipiteitä" niin sehän ei pidä paikkaansa. ei sinulla voi olla mielipidettä fakta asiasta.

siis onko sinusta 1 1=2? vai onko se 1 1=3? onko suomi sinusta itsenäistynyt 12.6.1773? onko maailman korkein vuori sinusta korvatunturi?
        onko afrikka sinusta kaupunki alaskassa?

sen sijaan sinulla voi olla mielipide asiasta onko punainen sinun lempivärisi vaiko ei? mutta sinulla ei voi olla mielipidettä asiasta että "punainen on väri". ei voi, koska se on fakta.

noin muuten kehottaisin sinua tutustumaan filofofian tietoteorian alkeisiin. silloin ehkä myös hegelin lause "se mikä todellista on järkevää, ja se mikä on järkevää on todellista" aukeaa ihan uudella tavalla.

• AskoT.
        umpi-hetero kirjoitti:

niin pääsen laukomaan näitä samoja juttuja oikeuteen. katsotaan siellä kenen "perse" kestää. vähän kyllä luulen että tuomareilla olisi pokassa pitämistä, kun joku puupäähihhuli väittäisi että on eheyttänyt koiransa heteroksi. tai että jumala potkaisi sen tytön kuoliaaksi sen vuoksi, että tämä tyttö oli pilkannut minua.

mitä tulee siihen että kyseessä olisi "yksittäisiä mielipiteitä" niin sehän ei pidä paikkaansa. ei sinulla voi olla mielipidettä fakta asiasta.

siis onko sinusta 1 1=2? vai onko se 1 1=3? onko suomi sinusta itsenäistynyt 12.6.1773? onko maailman korkein vuori sinusta korvatunturi?

sen sijaan sinulla voi olla mielipide asiasta onko punainen sinun lempivärisi vaiko ei? mutta sinulla ei voi olla mielipidettä asiasta että "punainen on väri". ei voi, koska se on fakta.

noin muuten kehottaisin sinua tutustumaan filofofian tietoteorian alkeisiin. silloin ehkä myös hegelin lause "se mikä todellista on järkevää, ja se mikä on järkevää on todellista" aukeaa ihan uudella tavalla.

lupasit tuolla ylempänä, että et enää haukku ketään pupäähihhuliksi ja nyt kumminkin nimittelet jälleen. On se kumma, kun miehen sanaan ei voi eres senvertaa luottaa? Vai oletko mies ensinkään? Taitaapi olla mekko päällä nytkin?

• umpi-hetero
        AskoT. kirjoitti:

lupasit tuolla ylempänä, että et enää haukku ketään pupäähihhuliksi ja nyt kumminkin nimittelet jälleen. On se kumma, kun miehen sanaan ei voi eres senvertaa luottaa? Vai oletko mies ensinkään? Taitaapi olla mekko päällä nytkin?

sinä et näemmä tunne ollenkaan tätä "ironia" -käsitettä. otappas kuule nykysuomen sivityssanakirja esiin ja katso sieltä mitä se tarkoittaa. samalla voit lainata myös fysiikan perusoppikirjan, joka kertoo pyöriikö se maapallo napojensa ympäri?

• AskoT.
        umpi-hetero kirjoitti:

sinä et näemmä tunne ollenkaan tätä "ironia" -käsitettä. otappas kuule nykysuomen sivityssanakirja esiin ja katso sieltä mitä se tarkoittaa. samalla voit lainata myös fysiikan perusoppikirjan, joka kertoo pyöriikö se maapallo napojensa ympäri?

"joka kertoo pyöriikö se maapallo napojensa ympäri?"

Eikö ne navat sit pyörikkään? Selitäs ny neropatti vähän tarkemmin tuo sanomasi!

• umpi-hetero kirjoitti:

lausahduksesi on ja vois siinä lautamiehet ajatella,että mikähän parafilinen perversio tuo laukoja on.

• Kadunmies vaan

Kyllähän noita järjettömiä taikauskoisia väitteitä lukiessaan tekee usein mieli avautua. Pitäisi kuitenkin malttaa mielensä ja pyrkiä olemaan alentumatta samalle tasolle väitteiden esittäjien kanssa. Usein nuo ovat osa uskovaisten maailmankuvaa ja he ihan oikeasti pitävät niitä osana reaalitodellisuutta. Ei se tee heistä muita huonompia ihmisinä.

• pyytää anteeksi kun nimitin pöntöksi..Ja edelleen Raamattu on oikea kirja..Siinä on elämä ja toivo tälle ajalle.

• AskoT.

malli esimerkki meille muille! Kiitos aksu521!

• Toisen väärätkään/typerät mielipiteet ei oikeuta nimittelemään ketään. Siinä nimittelijä laskeutuu alemmas kuin väärien/typerien mielipiteiden esittäjä.
      Nimittely kertoo nimittelijästä ja hänen asenteistaan.

• umpi-hetero

vaan kiltisti ottaa vastaan sitä sontaa, jota toiselta puolelta kaadetaan niskaan. kuten esimerkiksi uhkailut siitä, että "jos et usko niin kuin minä haluan niin sinä joudut uimaan tuliseen virtaan, jossa sinua kiusataan ikuisuudesta ikuisuuteen".

• Kadunmies vaan
        umpi-hetero kirjoitti:

vaan kiltisti ottaa vastaan sitä sontaa, jota toiselta puolelta kaadetaan niskaan. kuten esimerkiksi uhkailut siitä, että "jos et usko niin kuin minä haluan niin sinä joudut uimaan tuliseen virtaan, jossa sinua kiusataan ikuisuudesta ikuisuuteen".

Tässä vain on sellainen ongelma, että tuollaisen väitteen esittäjä itse uskoo sen olevan totta ja hänen päätänsä ei millään järkipuheella käännetä.

Helluntailaisuuden ja muidenkin lahkojen ongelma on lisäksi vielä voimakas mielenhallinta johon lahkon jäsenet altistuvat.

Kyllä minä pitäisi tuollaisen esimerkkisi väitteen esittäjä syyntakeettomana.

• umpi-hetero
        Kadunmies vaan kirjoitti:

Tässä vain on sellainen ongelma, että tuollaisen väitteen esittäjä itse uskoo sen olevan totta ja hänen päätänsä ei millään järkipuheella käännetä.

Helluntailaisuuden ja muidenkin lahkojen ongelma on lisäksi vielä voimakas mielenhallinta johon lahkon jäsenet altistuvat.

Kyllä minä pitäisi tuollaisen esimerkkisi väitteen esittäjä syyntakeettomana.

mutta jos tuon menee sanomaan noin "virallisena totuutena" niin silloihan sinä vasta herjaatkin. siksi on parempi vain pysyä tällä hirteishuumorin ja nobelpalkitun darion fon viitoittaman ironian tasolla.

• Kadunmies vaan
        umpi-hetero kirjoitti:

mutta jos tuon menee sanomaan noin "virallisena totuutena" niin silloihan sinä vasta herjaatkin. siksi on parempi vain pysyä tällä hirteishuumorin ja nobelpalkitun darion fon viitoittaman ironian tasolla.

Huumorin takia ainakin minä näillä palstoilla pyörin aina silloin kun ei ole mitään muuta tähdellisempää tekemistä. Täällä saa toisiaan nauraa ihan kippurassa kun näitä juttuja lueskelee.

Tämä helluntailaisten palsta on siinä suhteessa yksi parhaimmista vaikka aika hyvät naurut saa lähes kaikilta uskontoja käsitteleviltä palstoilta. :)

• eikkari7
        umpi-hetero kirjoitti:

jos et kuitekaa usko.eiks teil oo siel tylypahkas iha omat kuviot.Shalom

• umpi-hetero kirjoitti:

Ehkäpä kiltisti on väärä sana. Itse ajattelisin että sellaiset voisi ottaa vastaan asiallisesti tai tyystin sivuttaen. Monethan tahtovat vain provota, lähtemällä provoon mukaan on provooja saanut sen mitä on halunnutkin.

• Sen ymmärrän, jos uskomattomalla ihmisellä kielenkäyttö on taitamatonta tai toista halveksivaa tms..., koska hänhän on täysin lihallisen ihmisen mielenohjaama.Näinhän me kaikki uskovat ihmisetkin aikoinaan elimme.

Sitä ihmettelen, miten ihminen, joka sanoo itseään Jeesukseen uskovaksi, niin ei ilmennä tätä Jeesukseen uskoaan esim. täällä viestiensä sisällössä/kielenkäytössä.

Suorastaan huvittavaa on seurata, miten itseään "hengellä täyttyneenä" ( ymmärrä kielillä puhuva)pitävä ihminen ei ilmennä todellista Hengellä täyttymistä, vaan on lihalinen ihminen.

Tämä/kin palsta muuttuisi todella paljon, jos edes uskovaiset ihmiset tutkisivat itseään ja kielenläyttöään ja tekisivät tarvittaessa parannuksen toista halventavasta asenteesta/kielenkäytöstään.

• (kuten minä) joka ei ymmärrä julistamasi islamin ilosanoman päälle on vähintäänkin tyhmä, eikös niin?

• umpi-hetero

osoittaa sen kohdan jossa ole julistanut islamin ilosanomaa. missä kohtaa siis ylistän islamia? suora lainaus minun tekstistäni. ole hyvä. kiitos.

• eikkari7

niitä termejä jotka tulevat mieleesi kun katsot peiliin.Shalom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3577
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3240
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3072
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2730
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2232
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1812
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1769
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1735
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1699
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe