Elämiseen, arkeesi ?
Itselläni pienet asiat ovat tulleet tärkeiksi, kun jäin eläkkeelle.
Ovatko piirit muuttaneet ajatteluani, vai onko se tämä ikä?
Nautin kovasti kuunnella musiikkia ja vaikka kutoa samalla.
Myös koiravanhus on tullut aina vain läheisemmäksi, sen viisaat silmät, hännänheilutus ja ymmärtäväinen iloinen olemus, saa aina hyvälle tuulelle.Harrastelen paljon muutenkin esim. avantouinti on ihana, rentouttava kokemus kerran viikossa.
Asun yksin, pian 60 mittarissa.
Vähän huono aloittaa uutta keskustelunaihetta, kun täytyy lähteä koneelta, mutta vaihdetaan mielipiteitä, palailen huomenna...
Naistenpäivän illanjatkoja kaikille!
terv. Karoliina
Mistä asioista
31
906
Vastaukset
- RosaLiiin
Talvisesta luonnosta.
Lapseni ja hänen kaverinsa naurusta.
Hiljaisuudesta.
Muutamasta ihanasta viestistä.
Lämmittävistä puhelinsoitoista.
Auringon pienestä pilkahduksesta.
Salpausselän kisoista.
Käsityöstä.
Tyhjästä tiskipöydästä.
Alkavan viikon suunnittelusta.
Voimia!!- teskipöytä
on todella puhtia-antava. Ihana tunne tulla aamulla sellaioseen keittiöön, jossa ei komeile edell.pv:tiskit.
Niin näitä asioita on paljon, ja hyvä niitä on välillä tiedostaa.
karoliina
- Heikunkeikku
...kaveri. Eläimet yleensä.
Monista asioista voi ammentaa voimaa elämisen arkeen.
Työni on minulle mieluista. On tosi mukava jutella kuulumisista oppilaiden kanssa. Joka viikko jää "asiat" kesken ja niistä sitten seuraavalla tunnilla jutellaan ja kysellään, miten se ja se asia meni. Tämä soiton ulkopuolinen jutustelu käydään aina tunnin alussa, että miten viikko on mennyt. Jos unohtaisin kysyä, joko se historiankoe on palautettu ja mitä siitä sait, niin johan loukkaannuttaisiin. Siksi teen muistiinpanoja itselleni tunnin loputtua, että Varmasti muistan kysyä jotakin keskeneräistä juttua.
Kaikkia ei voi muistaa, kun päivässä tulee monta oppilasta ja jokaisella on jotakin, usein monta asiaa, kerrottavana.
Sitten piirtäminen on kans semmosta, että se piristää arkea.
Lapsenlapset kans, kun alkaa niitten kans leikkimään. Se on ihanaa. Ihanaa, kun nauravat onnellisina.
Tottakai musiikin kuuntelu. Ja jos ratkaisee koko ristikon, vaikean, niin hypin riemusta.
Keskustelut ystäväni kanssa. Ilman mun ystävää, en varmaankaan olisi hengissä. Onni, kun minulla on semmonen ystävä.
Avantoon en rohkene hypätä. Pelkkä ajatus saa kylmät väreet kulkemaan koko kehossa ristiin rastiin. Mutta saunassa ja ulkona leyhyttelemässä olen kova poika eiku kova tyttö.
Kylpyammeessa lilluminen.
Eli paljon on kivoja asioita.- hyvä opettaja
Näin vastuullista ja välittävää opeaen ole vielä luullutkaan olevan. On todella niin, että pienet asiat kun muistaa, mielialat nousevat ja varmasti päivänne sujuu kaikilla paremmin!
Onnea ja jaksemista Sinulle työhösi.
Nyt nuo koiransilmät odottavat päivän pisimmän lenkin alkua.
On tuossa takapihan narussa hetken,aamupissalla
ja fiksuna koirana isommat tehdään kauaksi metsään.
Aurinkoista kevättä kaikille!
t,karoliina
- hiljaa vaan..
yksinolemisesta,hiljaisuudesta,joskus myös metelistä eli kävellessä kuuntelen korvakuulokkeilla radiota,mietiskelen,luen,kirjoittelen,"pysähdyn"
itseni kanssa,olen vaan.
Ja voimia tulee aina tarpeen mukaan,nytkin takana on erittäin paljon voimia vienyt ajanjakso.
Ja sanoisinko,aika antaa voimia takaisin jos on ollut rankkaa.
Näin minulla,n. kuuskymppisellä....- Eläen tätä päivää
Saan voimia jokaisesta päivästä eläen kutakin päivää. Joskus se päivä on iloinen, surullinen, haikea, masentunut, onnellinen jopa onnetonkin, mutta ihana kuitenkin elää päiväänsä suht'koht' terveenä.
Tietenkin saan voimaa eri asioista: luonnosta: auringosta, kävelylenkistä, sienimetsästä, hiihtolenkistä jne. Kirjat, tv, musiikki ym lisäävät voimia ja elämänmyönteisyyttä kuten jotkut sukulaiset, ystävät, lapset, lapsenlapset.
Voi saan melkein kaikesta voimaa niin iloisista kuin surullisista tapahtumisista. Ja se on elämästä itse. - olen kokenut
Sellaiset vastoinkäymiset jotka aikanaan on voittanuy, päässyt yli, tai läpikäynyt antavat mahdottomasti uutta energiaa ja ymmärrystä, itseään kuin toisiakin kohtaan.
Hiljaisuus on kultaa, sanotaan laulussa. Se on myös aika harvinaista, löytää hiljaista paikkaa.
Olen lähdössä lappiin, siellä tunturissa tuntee tosella hiljaisuuden. On myös ihanaa katsella kauaksi, äärettömään sineen.
k-liina - hiljaa vaan..
olen kokenut kirjoitti:
Sellaiset vastoinkäymiset jotka aikanaan on voittanuy, päässyt yli, tai läpikäynyt antavat mahdottomasti uutta energiaa ja ymmärrystä, itseään kuin toisiakin kohtaan.
Hiljaisuus on kultaa, sanotaan laulussa. Se on myös aika harvinaista, löytää hiljaista paikkaa.
Olen lähdössä lappiin, siellä tunturissa tuntee tosella hiljaisuuden. On myös ihanaa katsella kauaksi, äärettömään sineen.
k-liinaTulispa joskus lähdettyä sinne todelliseen Lappiin..
vaikka pohjoisessa olen syntynyt,kerran vain käynyt siellä ihan ylhäällä...
Silloin oli kesä ja jumalattomasti hyttysiä....
Tunne että istuisi rauhassa jossain tunturin laella ja katse lipuisi vaan jonnekkin äärettömyyteen jossa ei ole rajaa,sineä vaan; ja joskus toivon jopa siipiä että saisi lentää,liidellä hiljaa tuulenvirtojen mukana,sinne -tänne...ja palata todellisuuteen rauhallisin mielin ; - kuin tuumasta
hiljaa vaan.. kirjoitti:
Tulispa joskus lähdettyä sinne todelliseen Lappiin..
vaikka pohjoisessa olen syntynyt,kerran vain käynyt siellä ihan ylhäällä...
Silloin oli kesä ja jumalattomasti hyttysiä....
Tunne että istuisi rauhassa jossain tunturin laella ja katse lipuisi vaan jonnekkin äärettömyyteen jossa ei ole rajaa,sineä vaan; ja joskus toivon jopa siipiä että saisi lentää,liidellä hiljaa tuulenvirtojen mukana,sinne -tänne...ja palata todellisuuteen rauhallisin mielin ;toimeen.
Junamatka sujuu hyvin yöjunalla, makuupaikalla ja aanupäiv. ollaan jo rovaniemellä!
Siitä ylös bussilla muutama tunti jo lappi häämöttää.
Huom eläkeläis alennukset ovat hyvät, muuten en kyllä raaskisi!
nm, lähdössä
Energiaa saan iloisista lapsista ja nuorista.
- Voita aurinkoisia
lapsensilmiä ja punaisia poskia, kun ovat tulleet juuri ulkoa, ja ovat tohkeissaan!
- Enkeli-trio
Ei ol maailmas suuremppaa
rakkauden valaa,
ku pikkune killisilmä söpösti halaa.
Meijän piänin ei viäl ossa,
mut voi sitä aurinkoist hymyy,
sitä ain ympärilles söpösti jakaa.
Ilo huipentuu ku lapsenlaps sanoo:
mamma,mää rakastan sua kuuhu asti.
Eikä mittää haittaa,
vaiks sekunni pääst "mustii vanttui anoo".
Isommilt tulee "tilauksii yht mittaa",
niinku vauval kasvaes mittaa,
puikot meil siks ilosesti taas kilkkaa.- on myös mahdollisuus
Lapsenlapseen. En ole mitään hätiköinyt, mutta salaa olen hankkinut hyllyyni jo vanhanajan hölmoläisten satuja ja lasten kalevalan.
Voihan niitä itsekkin lukea! mutta...
Karoliina - Enkeli-trio
on myös mahdollisuus kirjoitti:
Lapsenlapseen. En ole mitään hätiköinyt, mutta salaa olen hankkinut hyllyyni jo vanhanajan hölmoläisten satuja ja lasten kalevalan.
Voihan niitä itsekkin lukea! mutta...
Karoliinasalaa ?
Eiks hän ol viäl syntyny,vai onks hän iha pikkune
viäl.Pikkuvauvoil voi lukkee jo,mahtoiks ola siin
2kk,ku ollaa alotettu kirjoje kattelemine.
Pikku vinkki: simmosest postikortin kokosest tasku-alpumist saa vauvoil kivoi katselukirjoi.Mää limasi
vaiks keltassee vaa isot,mustat silmät ja naurusuu.
Voi,ku paljo vauva juttelee ja hymyilee sil kuval.
Ainekset sihe kirjaa ostin Tiimarist.Albumi kartonkeja. - Katsos kun
Enkeli-trio kirjoitti:
salaa ?
Eiks hän ol viäl syntyny,vai onks hän iha pikkune
viäl.Pikkuvauvoil voi lukkee jo,mahtoiks ola siin
2kk,ku ollaa alotettu kirjoje kattelemine.
Pikku vinkki: simmosest postikortin kokosest tasku-alpumist saa vauvoil kivoi katselukirjoi.Mää limasi
vaiks keltassee vaa isot,mustat silmät ja naurusuu.
Voi,ku paljo vauva juttelee ja hymyilee sil kuval.
Ainekset sihe kirjaa ostin Tiimarist.Albumi kartonkeja.Minulla ei vielä ole lastenlasta.
Aikuinen tytär kylläkin-ja toivossa on hyvä elää... ...
Olin itse vanha ensisynn. 34v joten hä on vielä nuori.
Että näin. K-liin - Enkeli-trio
Katsos kun kirjoitti:
Minulla ei vielä ole lastenlasta.
Aikuinen tytär kylläkin-ja toivossa on hyvä elää... ...
Olin itse vanha ensisynn. 34v joten hä on vielä nuori.
Että näin. K-liinmää ymmärrä.
Sää mikkää vanha ollu,jos nykymaailmaa ajatellaa :)
Mää sain iltatähden 36 vuatiaana.Hänel ei viäl kans olekka lapsii.
Mää kyl kutsun itteäni mammaks jo heijä lemmikeilki. - olin vanha
Enkeli-trio kirjoitti:
mää ymmärrä.
Sää mikkää vanha ollu,jos nykymaailmaa ajatellaa :)
Mää sain iltatähden 36 vuatiaana.Hänel ei viäl kans olekka lapsii.
Mää kyl kutsun itteäni mammaks jo heijä lemmikeilki.ensisynnyttäjä.
Kun n-kortissa luki cipo (oliko k:lla vai C:llä)
kun kysyin mitä tuo merkintä tarkoittaa, niin vastaus oli, vanha ensisynnyttäjä)
-Niinhän elämä kulkee
- xq240
en tiedä. Se tulee vaan jostakin.
- hyvä olkoon
niin! Jaatko muillekkin?
- xq240
hyvä olkoon kirjoitti:
niin! Jaatko muillekkin?
:))))
- et kai mitään ilmaiseksi
xq240 kirjoitti:
:))))
Joten ;))))))
- xq240
et kai mitään ilmaiseksi kirjoitti:
Joten ;))))))
olkaat hyvät:))
- sanoo_suttura*
hyvästä terveydestä, viihtyisästä kodista, rauhallisesta unesta ja ravitsevasta ruuasta.
Ja jostakin muusta. :) - Meriläinen
Musiikista ja lukemisesta, meillähän on melkein sama maku kirjoissa joten tiedät kyllä.
Siitä että asiat on kunnossa, olen taistellut elämässäni paljon ja nyt tuntuu joskus huolestuttavalta kun ei ole huolia.
Voin elää niinkuin haluan, koska minulla ei ole suuria vaatimuksia elämäni suhteen.
Matkustelu on kivaa.
Ystävät on tärkeitä niitä ei montaa ole, mutten montaa kykenisi hoitamaankaan.
Yksinäisyys ja hiljaisuus, rauha.
Taas taitaa tulla erittäin pitkä lista.
Ja sitten on vielä tämä palsta ja te jotka täällä olette.
Myöskin kultaseni HTZA, ja hänen ajatuksia herättävät kommenttinsa :)- se lukeminen
on todella suuri henkireikä. M-läiselle terveisiä!
Tutkin juuri valokuvaa merenrantakivikkosta, josta akvarelli on tulossa.
Meri ja kivet rauhoittavat ja antavat lisää energiaa arkeen. k-liina
- on ihana
tuoda olsia sisälle ja odotella silmujen puhkeamista.
Nytkin kahvipöydälläni on mustikanvarvut lehdessään ja nupulla!
karoliina- susa51
On voimia antavaa suruineen ja iloineen.
Erityisesti kevät ja aurinko antaa voimia ja kesän lämpö, jopa ukonilmasta voi nauttia.
Tykkään kyllä talvisesta luonnosta ja hiljaisuudesta, sekä rauhasta.
Vielä ei ole aika nauttia täysin yksinäisyydestä.
Kirjallisuus ja musiikki antaa voimia, niinkuin monilla teillä.
Tykkään työstäni ja myös hyvä työporukka antaa voimia.
Myös siitä jostain muusta, saa voimia.:)) susa51 kirjoitti:
On voimia antavaa suruineen ja iloineen.
Erityisesti kevät ja aurinko antaa voimia ja kesän lämpö, jopa ukonilmasta voi nauttia.
Tykkään kyllä talvisesta luonnosta ja hiljaisuudesta, sekä rauhasta.
Vielä ei ole aika nauttia täysin yksinäisyydestä.
Kirjallisuus ja musiikki antaa voimia, niinkuin monilla teillä.
Tykkään työstäni ja myös hyvä työporukka antaa voimia.
Myös siitä jostain muusta, saa voimia.:))Sama juttu mulla, työ antaa positiivista energiaa iloista mieltä ja voimia.
on hyvä.
- shopp*
kaupoissa,tänäänkin olin Hakaniemen hallissa ja se on varsinainen askel menneeseen maailmaan...
Siellä ihastelin kaikkia pikkuputiikkeja ihanine herkkuineen,tavaroineen.Myyjät on niin ystävällisiä,siellä ihmiset puhelee ja keskustelee keskenään ja voi kun mansikkajäätelökin oli niin hyvää!!
Annoin ajan lipua sitä herkuteleessani.
Kirpputorien kiertäminen on myös rentouttavaa,ajattelen aina,kukahan tämänkin on ostanut ja mistä??
Mikä on se tavaran tarina? Mitä se on nähnyt?
Näinkin saa "virtaa".... - Mees tänavalt
Kyllä täytyy myöntää että sohvalla päiväsaikaan torkutut hetket ovat muodostuneet elämäni antoisimmiksi hetkiksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54588
- 78571
- 39528