JOHDANTO
Ilman muuta näin on! Oikeammin sanoen Ilmestyskirjaan on kätketty USEITA ja suuria siunauksia, jopa niin valtavia, ettemme niitä kykene täysin tajuamaan vasta kuin taivaskotona!
TAUSTAA
Oikeastaan meille pitäisi olla tuttu jo Tanakhissa (VT) mainittu "Kuuliaisuuden siunaus ja tottelemattomuuden kirous!"
Luemme siitä jakeet 5. Mooseksen kirja:
11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
J-la asetti Mooseksen kautta Israelille juuri tuon valintamahdollisuuden ja saman Hän on asettanut meidänkin eteemme, sillä erolla, että elämän ja kuoleman kynnyskysymyksenä on nyt tänä Pyhän Hengen armotalouskautena se, miten suhtaudumme ilosanomaan J-lan Pojasta, Yeshuasta.
ILMESTYSKIRJAN TARKOITUS
Ilmestyskirja oli julkaisuhetkellä Isä J-lalta tullut profetia siitä, mitä juuri silloin oli ja mitä sen jälkeen oli tapahtuva taivaissa ja sen seurauksena maan päällä. Jo Ilmestyskirjan alussa mainitaan tästä näin:
1. Yeshua HaMashiach’n ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2. joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Yeshua HaMashiach’n todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
Tutkitaanpa lähemmin jakeen 1 sanoja "näyttääkseen palvelijoillensa....".
Siis J-la näyttää kyseiset Ilmestyskirjan salaisuudet VAIN palvelijoilleen, eikä kenellekään muulle! Tässä käy jumalattomien lukijoiden kohdalla samoin kuin jo Tanakh’issa on mainittu:
Jesaja:
29:11 Niin on kaikki ilmoitus teille niin kuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu".
Toisaalta meille J-lan palvelijoille on annettu mahdollisuus tutkistella Pyhän Hengen opastuksella kaikki, jopa J-lan syvyydetkin, kuten Paavali opettaa edellyttäen, että vaellamme Valkeudessa!
1. Korinttolaiskirje:
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Siksi uudestisyntyneillä on kyky ymmärtää Ilmestyskirjan sanomaa juuri tästä lähtökohdasta lähtien, etenkin kun siinä on maininta:
Ilmestyskirja:
22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
Siis Ilmestyskirjan sanoma EI ole lukittua, mikä merkitsee sitä, että J-lan palvelijat eli aidot uskovat kykenevät ymmärtämään sen sanomaa Pyhän Hengen opastuksella. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että uskova on uudestisyntynyt, mennyt uskovien upotuskasteelle ja sen perusteella saanut itse kokea todeksi lupauksen Pyhän Hengen lahjan saamisesta sydämeensä.
Jakeen Ilm.22:10 lopussa on maininta, "sillä aika on lähellä". Tämä merkitsee sitä, että Ilmestyskirjassa mainitut tapahtumat ovat osittain tapahtuneet pitkin koko sitä aikajanaa eli koko sinä aikavälinä apostoli Johanneksesta aina meidän päiviimme saakka ja ulottuvat edelleen meidän aikamme ohi aina siihen saakka, jolloin J-la on luonut uudet taivaat ja uuden maan.
MIKÄ ILMESTYSKIRJASSA ON MIELENKIINTOISINTA MEILLE?
Mielestäni meille mielenkiintoisinta siinä on ymmärtää yksilöinä, että mikä siinä on juuri meitä varten juuri tänään! Kaikki J-lan Sana on nimittäin siinä mielessä yliluonnollista, että siinä on elämä ja tuo Sanassa oleva elämä on siinä JUURI NYT ja juuri meitä varten. Koska Sanassa on elämä, niin sitä tulee ammentaa ILOLLA, kuten Jesaja opastaa:
Jesaja:
12:3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
LOPPUTOTEAMUS
Mitä siunauksia sitten Ilmestyskirjaan oikein on kätkettyinä? Siinä on kosolti ajankohtaisia hengellisiä aarteita, kuten rohkaisua, sydämeen asti ulottuvaa lohdutusta, uskon vahvistusta, vakavia varoituksia ja kehotuksia oikeamieliseen elämiseen sekä selkeä ilmoitus ihmiskunnan historian pääkohdista, jotka Isä J-la on päättänyt toteuttaa oman aikataulunsa mukaisesti. Noitakin suurempia Ilmestyskirjassa mainittuja siunauksia annetaan kaikille uskossaan loppuun saakka kilvoitelleille pian alkavassa 1000-vuotisessa rauhanajan kuningaskunnassa ja kaikkein suurimmat siunaukset saamme sitten ikuisuudessa taivaskotona.
Kuten edellä jo viittasin, voimme ammentaa noita siunauksia vain jos olemme uudestisyntyneitä uskon kautta Yeshua HaMashiach’n eli J-lan ainosyntyisen Pojan nimeen. Sitä edellyttää se, että meitä kehotetaan Ilmestyskirjan luvussa 1 jakeessa 3 näin:
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!"
Autuas merkitsee samaa kuin "ylionnellinen". Voidaksemme "kuulla" eli ymmärtää oikein Ilmestyskirjan sanat, tulee meillä olla "hengelliset korvat" eli meidän on oltava uudestisyntyneitä. Voidaksemme ottaa vaarin Ilmestyskirjan sanomasta, tulee meidän silloinkin olla uudestisyntyneitä eli olla niitä, jotka ovat ottaneet vastaan J-lan Pyhän Hengen voiman, sillä omalla voimallamme emme kykene toteuttamaan J-lan tahtoa lainkaan.
Mitä ajatuksia tämä sinussa herätti?
PS. Koska tällä foorumilla on valitettavasti ollut usein häiriköintiä, niin mainitsen jo edeltä, että tulen vastaamaan vain rakentaviin ja asiallisiin palautteisiin, jotka liittyvät suoraan avaukseni aiheeseen.
Vaikka avaukseni on melko pitkä, niin pyrkikää palautteissanne lyhyihin ja 'naseviin' kannanottoihin :)
Siunausta Yeshuassa!
Onko Ilmestyskirjaan kätketty siunaus?
76
1373
Vastaukset
- muuan uskova
Jumala siunatkoon sinua ja Jeesus tasoittakoon tiesi. Turhaan vierastat sanoja, joita suomen kielessä käytetään. Ei se uskoa muuksi muuta.
...seuraavan messiaanisen juutalaisen todistuksen hyvin tarkkaan kiinnittäen huomiota siihen, millä nimellä Vapahtajamme ilmoitti itsensä Reuben Bergerin veljelle Tanskassa!
Hän nimittäin ilmaisi itsensä tälle nimenomaan nimellä Yeshua HaMashiach, eikä englantilaisella nimellä Jesus Christ, mikä pohjautuu kreikkalaisiin nimiin, eikä hebrealaisiin alkuperäisnimiin siitä huolimatta, että Reuben ja tämän veli puhuivat äidinkielenään englantia!
Osoite: http://vod.tv7.fi/vod/ ja
siitä ylävalikosta kohta "Ohjelma arkisto" ja siitävasemmalta reunalta "Israel puhuu" ja
siitä vuosi 2008 ja
siitä kohta 013 Messiaanisten juutalaisten historia. Sen loppupuolella kuuntele Reubenin haastattelu!- tullen ja mennen,
Yakov kirjoitti:
...seuraavan messiaanisen juutalaisen todistuksen hyvin tarkkaan kiinnittäen huomiota siihen, millä nimellä Vapahtajamme ilmoitti itsensä Reuben Bergerin veljelle Tanskassa!
Hän nimittäin ilmaisi itsensä tälle nimenomaan nimellä Yeshua HaMashiach, eikä englantilaisella nimellä Jesus Christ, mikä pohjautuu kreikkalaisiin nimiin, eikä hebrealaisiin alkuperäisnimiin siitä huolimatta, että Reuben ja tämän veli puhuivat äidinkielenään englantia!
Osoite: http://vod.tv7.fi/vod/ ja
siitä ylävalikosta kohta "Ohjelma arkisto" ja siitävasemmalta reunalta "Israel puhuu" ja
siitä vuosi 2008 ja
siitä kohta 013 Messiaanisten juutalaisten historia. Sen loppupuolella kuuntele Reubenin haastattelu!monenlaisia näkyjen näkijöitä ja harhojen kuulijoita. Ei kannata ottaa kovin vakavasti. Kyllä Vapahtaja osaa kaikille ja kaikilla kielillä puhua, koska puhe tulee suoraan sydämeen, ei vierasperäisten sanojen helinänä sairaassa mielessä.
tullen ja mennen, kirjoitti:
monenlaisia näkyjen näkijöitä ja harhojen kuulijoita. Ei kannata ottaa kovin vakavasti. Kyllä Vapahtaja osaa kaikille ja kaikilla kielillä puhua, koska puhe tulee suoraan sydämeen, ei vierasperäisten sanojen helinänä sairaassa mielessä.
...Johannekseen, joka näki nimenomaan näyssä koko Ilmestyskirjan ilmoituksen?
- sanomaa
veljeni,on suurta iloa kohdata veljiä, jotka tuntevat tuon kirjan sisällisesti, onhan se loppumaton aarreaitta.Siunattua jatkoa sinulle.
...kerroppa mulle, että mikä tai mitkä kohdat Ilmestyskirjassa ovat sinua erityisesti siunanneet?
- tosissasi?
Yakov kirjoitti:
...kerroppa mulle, että mikä tai mitkä kohdat Ilmestyskirjassa ovat sinua erityisesti siunanneet?
Tänne, kaiken kansan nähtäväksikö ja revittäviksi?
jes.39 tosissasi? kirjoitti:
Tänne, kaiken kansan nähtäväksikö ja revittäviksi?
jes.39...pelkoon, sillä hengellisiä aarteitahan ymmärtävät vain hengelliset, eikä hengellisiä aarteita voida varastaa, kuten noita Jes.39:ssa mainittuja maallisia aarteita :o)
Kakista nyt ulos vaan ja kerro mikä/mitkä Ilmestyskirjan kohdat sua erityisesti siunaavat ja perustele ne samalla!
Siunausta Yeshuassa!
- kannanottoa
tässä sitä tulee: hanki-parempaa-tekemistä. yhden romaanin, jota ovat kirjoittaneet monet eri ihmiset monina eri aikakausina, tulkitseminen jatkuvasti, ja henkilöstä riippuen vielä eri tavalla, tekee teistä hihuista naurettavia pellejä. tehkää asioita, joista oikeasti on hyötyä teille itsellenne ja muulle planeetallemme.
Etsi sinä itsellesi IANKAIKKINEN elämä nyt kun sulla on tätä ylen kallisarvoista etsikkoaikaa vielä jäljellä, sillä sehän voi loppua äkisti jo tänään!
Mistä sitten löydät iankaikkisen elämän?
Uudesta Testamentista saat tyhjentävän vastauksen:
1.Johanneksen kirje:
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, että teillä on iankaikkinen elämä.
J-lan Pojan nimi on Yeshua HaMashiach!
....ja kyseessä on siis TIEDON asia.... :o)
- kiukai
Ilmestyskirjan lukijalle ja sen sanoista vaarinottavalle luvataan moninkertaiset siunaukset.
Tänne maanpäälle ei ilmestyskirjan eikä muukaan Raamatun opetuksen mukaan tule mitään tuhatvuotista rauhan aikaa. Vaan tämä maa poltetaan synnin jäliltä poroksi tuhanneksi vuodeksi 2.Piet3:10. Saatana jää vangittuna tänne (syvyyteen) katselemaan tekojensa seurauksia tuhanneksi vuodeksi.
Jumalan omat ovat tuon ajan taivaassa Jeesuksen luona. Mahtavaa aikaa pelastuneille. Moneen täällä epäselväksi jääneeseen kysymykseen saadaan silloin vastaus.
Kun ne tuhat vuotta ovat kuluneet laskeutuu Uusi-Jerusalem taivaasta jumalattomat herätetään silloin tuomion ylösnousemukseen Tämä on toinen ylösnousemus Joh.5:29 ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan. Heidän palkkansa on toinen kuolema saatanan ja hänen enkeliensä kanssa tulisessa järvessä.
Jotkut kuvittelevat tekevänsä lähetystyötä tuhatvuotiskauden aikana mutta he ovat saatanan pettämiä tässä asiassa. Kun Jeesus saapuu noutamaan omiaan on hänellä palkka mukana jokaiselle. Lähetystyö on silloin iäksi mennyttä eikä ole mitään mahdollisuutta enää kenenkään tehdä parannusta.
Kannattaa lukea rukoillen Raamattua ja olla rehellinen sen opetukselle.- ei jatkuvasta
Raamatun lukemisesta mene tarpeeksi sekaisin, kannattaa ottaa Koraani myös lukemistoonsa.
...niin huomaat erehtyneesi:
Luemme Ilmestyskirjan luvun jakeet 20:6-10
6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja HaMashiach'n pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, AINA JA IANKAIKKISESTI.
-Jakeiden sanoma on lyhykäisesti seuraava:
a) Jae 6: Messiaan valitut saavat hallita Hänen kanssaan ne 1000 vuotta (jona aikana saatana on sidottuna syvyydessä jakeiden 1-3 mukaan)
b) Jae 7: Saatana vapautetaan vankeudestaan 1000 vuoden rangaistuksensa jälkeen.
c) Jae 8: Tuona jatkuvan rauhanajan 1000-vuotisjaksona ovat MAAN PÄÄLLÄ ASUVIEN kansojen asukasluvut lisääntyneet huimasti, koska sotia ei ole ollut tuhanteen vuoteen ja siksi saatana kykenee "kokoamaan heidät sotaan". Huomaa jakeen lopussa maininta, että noiden pakanakansojen sotilaiden lukumäärä on "kuin meren hiekka".
d) Jae 9: Pakanakansojen armeijoiden vihonviimeinen yritys tuhota Israel kansana kilpistyy J-lan yliluonnolliseen puuttumiseen tapahtumien kulkuun. J-la tuohoaa nuo armeijat kuin Sodoman ja Gomorran muinoin antaen sataa heidän päälleen tulta taivaasta!
e) Jae 10: Saatana saa sen seurauksena lopullisen tuomionsa, kun hänet heitetään tuli- ja tulikivijärveen kitumaan siellä ikuisesti.
Huomaat edellä olevasta, ettei J-la koskaan anna saatanan hävittää kaikkia maan kansoja. Sitä paitsi Israelille on annettu jo Tanakh'issa J-lan peruuttamaton lupaus säilyä elossa maan päällä:
Jeremia:
30:11 Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajottanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.
46:28 Sinä, minun palvelijani Yakov, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä."
Myös Yeshua kertoo ihmisistä jäävän jäännöksen eloon myös edessä olevista ankarista sodista - mitä ilmeisimmin atomisodasta - huolimatta:
Matteuksen evankeliumi:
24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, EI MIKÄÄN LIHA PELASTUISI; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
Siunausta Yeshuassa!...Raamatunkäännöstä, onkohan kyseessä jokin "Uuden maailman käännös"?
Et tunne Jesajan Kirjoituksia, sillä myös niissä profetoidaan siitä, että Messias-kuninkaan Kuningaskunnassa - joka on selkeästi sama kuin 1000-vuotinen rauhanaika maan päällä - "koko maa on täynnä Herran kunnian tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren".
Luemme jakeet Jesajasta, luku 11:
9. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
11. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
12. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
Myönnä pois, ettei tuollaista aikaa ole vielä koittanut ja myönnä pois sekin, ettei noissa jakeissa profetoitu aika voi olla myöskään sitä aikaa, jolloin Herra on jo luonut "uudet taivaat ja uuden maan" Jes.65:17 mukaan!
Käsite "syvyys" ei ole maankuoren päällä, vaan maankuoren alla. Sen todistaa Ilmestyskirjan luvun 9 jakeissa
2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
Pidä siis sinäkin kiirettä pelastuaksesi uskon kautta Yeshuan veriuhriin Golgatalla, että pääset mukaan ylöstempaukseen, eikä sun tartte jäädä tänne katkeroituneena ja pettyneenä murehtimaan sitä, että olit ajautunut opillisesti harhaan!ei jatkuvasta kirjoitti:
Raamatun lukemisesta mene tarpeeksi sekaisin, kannattaa ottaa Koraani myös lukemistoonsa.
...satukirjat lukeneena voin vakuuttaa niiden sisältävän paljon enemmän totuutta, kuin Koraanin (Quran), jonka myös olen lukenut kannesta kanteen.
Raamattu on ainutlaatuinen kaikkiin muihin teoksiin verraten!...taivaassa, mutta sitä ennen Karitsan morsian eli valvova ja ylöstempausvalmiina ylkäänsä odottava Yeshuaan uskovien pyhien seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin.
Muut ihmiset jäävät tänne sellaiseen aikaan, josta Yeshua sanoi näin:
Matteuksen evankeliumi:
24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
Huomaamme, että tuon kauan odotetun 1000-vuotisen rauhanajan kuningaskunnan alkaessa jää tänne maan päälle "valitut", jotka säilyvät elossa kaiken sen kauheuden keskelläkin, joka aiheutuu saatanan maan päällä kaikkien kansojen keskuudessa aikaan saamasta ennen näkemättömästä vihasta kaikkia niitä ihmisiä kohtaan, jotka eivät suostu ottamaan Pedon merkkiä otsaansa tai käteensä, eivätkä suostu häntä kumartamaan. Luemme tästä seuraavaa:
Ilmestyskirja:
14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
Olisihan J-lan aivan turhaa edes varoittaa ketään, jos Hän tietäisi edeltä sen, ettei kukaan ihminen enää ota varoituksesta vaarin... Hän nimittäin tietää jo edeltä käsin ja peräti hamasta maailman perustamisesta tarkoin, että ketkä ihmiset kunakin aikakautena tulevat uskomaan Yeshuaan ja pelastumaan!
Mitä tulee siihen, että keitä nuo Yeshuan mainitsemat "valitut" ovat(?), niin se ei liity tähän keskusteluun. Suosittelen ja kehoitan jokaista tämän lukijaa olemaan uhraamatta aikaansa tuon kysymyksen pohdiskeluun ja ahkeroimaan sen sijaan sitä, että hän saa visusti olla mukana Yeshuan pyhien ylöstempauksessa ja siten säästyä perkeleen synnyttämältä suurelta vihan ajalta maan päällä!
- Trubaduuri
Ensin pieni johdatus siunaamiseen!
Siunaus, sanana tarkoittaa myötämielisyyttä, myönteistä suhtautumista johonkin Luojan, taivaallisen Isän kannalta katsoen, ja se on kyllä kiroamis sanan vastakohta. Voidaan sanoa jotta kun meidän ihmisten Luoja, taivaallinen Isä siunaa jonkun tai joitakin tai jotakin, niin se tarkoittaa että Hän suhtautuu tähän johonkin tai johonkin ihmiseen myönteisesti ja tämän ihmisen tekoihin myötämielisesti tai hankkeeseen myöntyväisesti, eli Hän hyväksyy tämän ihmisen ja ne teot joita tämä ko. ihminen aikoo saattaa ajalliseksi tai sen hankkeen joka on vireillä, sellaisenaan.
Elikä, Taivaallinen Isä hyväksyy sen kaiken jota Johanneksen ilmestyskirjassa kerrotaan, siis siunaa sen kaiken, jota tulee tapahtumaan ilman yhdenkään ihmisen hyväksyntää. Eikä se silloin ole kätkettyä tai salattua jotenkin, ei edes voi olla sitä, koska sehän on kuulutettu jo koko ihmiskunnalle aikojen saatossa monien ihmisten toimesta....tarkemmin, niin J-lan ilmoittama "kuuliaisuuden siunaus" koskee nimenomaan Hänen tahdolleen kuuliaisia ihmisiä sekä ajassa että ikuisuudessa.
Itse asiassa kuuliaisuutemme ajassa J-lan Pojan Yeshua HaMashiach'n iankaikkista evankeliumia kohtaan tuo meille ajallisten siunausten lisäksi IKUISEN siunauksen taivaassa!
Samoin tottelemattomuuteemme ajassa J-lan Pojan Yeshua HaMashiach'n iankaikkista evankeliumia kohtaan tuo meille ajallisten kirousten lisäksi IKUISEN kirouksen Helvetissä!
Siunausta kuuliaisuuteen Yeshuassa!- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...tarkemmin, niin J-lan ilmoittama "kuuliaisuuden siunaus" koskee nimenomaan Hänen tahdolleen kuuliaisia ihmisiä sekä ajassa että ikuisuudessa.
Itse asiassa kuuliaisuutemme ajassa J-lan Pojan Yeshua HaMashiach'n iankaikkista evankeliumia kohtaan tuo meille ajallisten siunausten lisäksi IKUISEN siunauksen taivaassa!
Samoin tottelemattomuuteemme ajassa J-lan Pojan Yeshua HaMashiach'n iankaikkista evankeliumia kohtaan tuo meille ajallisten kirousten lisäksi IKUISEN kirouksen Helvetissä!
Siunausta kuuliaisuuteen Yeshuassa!Muttei tuo kaikki sanomasi muuta siunauksen merkitystä ja sen suorittajan tarkoitusta. Esim. kun Luoja, taivaallinen Isä siunaa ihmistä, Hän tietenkin pitää huolen jotta hanke johonka Hänen myötämielisyyttä tarvitaan, viedään loppuun saakka, riippumatta siitä jota mieltä ihmiset siitä ovat, tai se myönteisyys jota Hän osoittaa jotakin kohtaan, olkoon muiden ihmisten vaikutuksista vapaa. Ja kun Hän siunaa lapsensa, vaikkapa vain poikansa, Kristuksen käsien kautta, niin se voi tarkoittaa, ettei yksikään kirottu pääse näiden Hänen siunattujensa "hedelmistä" nauttimaan täällä maan päällä, eikä tietenkään paratiisissakaan. Taivaisiin ei yksikään ihminen ole enää pääsemässäkään, sillä siellä on paikat jo täytetty aikoja sitten.
Ikuinen kadotus kyllä tulee kohtaamaan sitten heitä kaikkia, jotka eivät kykene hyvillä teoillaan kääntämään oikeuden vaakaa puolelleen. Joten tuohon asiaan eivät pääse ulkopuoliset vaukuttamaan ollenkaan. Tuomioksi siis lopulta tulee vain ihmisen omat pahat ja hyvät teot.
Ilosanomasta muutamin mielivaraisin sanoin. Taivasten valtakunta on lähellä, se on jo täällä ja kuka on se joka kestää sen tulevan "vihan" joka tulee kohtaamaan kaikkia heitä jotka ottavat valtakunnan vastaan ilolla. ???
Kuuliaisuutta nyt nimenomaan vaaditaan ja totista rohkeutta olla raatelevien susien seassa, pelkät sanat puolustuskeinona! Trubaduuri kirjoitti:
Muttei tuo kaikki sanomasi muuta siunauksen merkitystä ja sen suorittajan tarkoitusta. Esim. kun Luoja, taivaallinen Isä siunaa ihmistä, Hän tietenkin pitää huolen jotta hanke johonka Hänen myötämielisyyttä tarvitaan, viedään loppuun saakka, riippumatta siitä jota mieltä ihmiset siitä ovat, tai se myönteisyys jota Hän osoittaa jotakin kohtaan, olkoon muiden ihmisten vaikutuksista vapaa. Ja kun Hän siunaa lapsensa, vaikkapa vain poikansa, Kristuksen käsien kautta, niin se voi tarkoittaa, ettei yksikään kirottu pääse näiden Hänen siunattujensa "hedelmistä" nauttimaan täällä maan päällä, eikä tietenkään paratiisissakaan. Taivaisiin ei yksikään ihminen ole enää pääsemässäkään, sillä siellä on paikat jo täytetty aikoja sitten.
Ikuinen kadotus kyllä tulee kohtaamaan sitten heitä kaikkia, jotka eivät kykene hyvillä teoillaan kääntämään oikeuden vaakaa puolelleen. Joten tuohon asiaan eivät pääse ulkopuoliset vaukuttamaan ollenkaan. Tuomioksi siis lopulta tulee vain ihmisen omat pahat ja hyvät teot.
Ilosanomasta muutamin mielivaraisin sanoin. Taivasten valtakunta on lähellä, se on jo täällä ja kuka on se joka kestää sen tulevan "vihan" joka tulee kohtaamaan kaikkia heitä jotka ottavat valtakunnan vastaan ilolla. ???
Kuuliaisuutta nyt nimenomaan vaaditaan ja totista rohkeutta olla raatelevien susien seassa, pelkät sanat puolustuskeinona!...toisenlaista näkemystä Raamatun lehdiltä.
Kirjoitit:
"Taivaisiin ei yksikään ihminen ole enää pääsemässäkään, sillä siellä on paikat jo täytetty aikoja sitten."
Ei suinkaan noin!
Se J-la, jonka minä Raamatun ilmoittamana tunnen, on sen verran suuri, että Hänen luomaansa taivaaseen mahtuvat KAIKKI ne ihmiset, jotka ottavat vastaan Hänen tarjoamansa pelastuksen Pojassaan Yeshuassa ja sen lisäksi valtavat määrät enkeleitä, enkeliruhtinaita jne!
Luemme tästä seuraavaa:
Ilmestyskirjan luku 7:
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
-Siis valitut J-lan pyhät saavat aina olla taivaassa, J-lan valtaistuimen edessä, Hänen temppelissään. J-lan valtaistuin sijaitsee taivaassa, sillä Jesaja kirjoitti muinoin:
Jesaja:
66:1 Näin sanoo Herra: >>>Taivas on minun valtaistuimeni- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...toisenlaista näkemystä Raamatun lehdiltä.
Kirjoitit:
"Taivaisiin ei yksikään ihminen ole enää pääsemässäkään, sillä siellä on paikat jo täytetty aikoja sitten."
Ei suinkaan noin!
Se J-la, jonka minä Raamatun ilmoittamana tunnen, on sen verran suuri, että Hänen luomaansa taivaaseen mahtuvat KAIKKI ne ihmiset, jotka ottavat vastaan Hänen tarjoamansa pelastuksen Pojassaan Yeshuassa ja sen lisäksi valtavat määrät enkeleitä, enkeliruhtinaita jne!
Luemme tästä seuraavaa:
Ilmestyskirjan luku 7:
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
-Siis valitut J-lan pyhät saavat aina olla taivaassa, J-lan valtaistuimen edessä, Hänen temppelissään. J-lan valtaistuin sijaitsee taivaassa, sillä Jesaja kirjoitti muinoin:
Jesaja:
66:1 Näin sanoo Herra: >>>Taivas on minun valtaistuimeniNuinhan yleensäkin politiikotkin selittävät. Ja kyllä tietenkin arkadianmäelle mahtuu, mutta vain kaksisataa plus avustajat ja muu henkilökunta päälle.
Sanon vaan, "taivas" ei ole sellainen paikka, jonnekka mennään oman ilmoituksen avustuksella!
Ja jos kerran siellä on paikat jo täytetty, niin mitähän sinä sille asialle mahdat... et mitään.
Laskeudu siis vaan takaisin maan pinnalle ja ole sellainen ihminen kuten kuuluu olla. Poies kaikki haihattelu ja itsensä korottaminen. Katsos, kuolevainen on vaan kuolevainen, ja jos oikein hyvin käy, niin pääsee paratiisiin, virvoittavien vetten tykö, viheriäiselle niitylle lepäämään. Trubaduuri kirjoitti:
Nuinhan yleensäkin politiikotkin selittävät. Ja kyllä tietenkin arkadianmäelle mahtuu, mutta vain kaksisataa plus avustajat ja muu henkilökunta päälle.
Sanon vaan, "taivas" ei ole sellainen paikka, jonnekka mennään oman ilmoituksen avustuksella!
Ja jos kerran siellä on paikat jo täytetty, niin mitähän sinä sille asialle mahdat... et mitään.
Laskeudu siis vaan takaisin maan pinnalle ja ole sellainen ihminen kuten kuuluu olla. Poies kaikki haihattelu ja itsensä korottaminen. Katsos, kuolevainen on vaan kuolevainen, ja jos oikein hyvin käy, niin pääsee paratiisiin, virvoittavien vetten tykö, viheriäiselle niitylle lepäämään....ei mainita, että paikat taivaassa Herran valituille olisivat jo loppuneet ja että "keräilyeriin" joutuneet myöhempänä aikana eläneet uskikset saisivat sen sijaan asustella vain maan päällä.
Unohdat sen, että maapallo tulee tuhoutumaan ja palamaan poroksi auringon laajetessa ja punaisena jättiläisenä ollessaan imaistessa sen sisäänsä. Tällöin viimeistään maan päällä (sinun käsityksesi mukaan) asustelevat pitäisi viedä "evakkoon" jonnekin...
Sä olet ilmeisesti tulkinnut Raamattuasi kovin omaperäisesti tai sulla lienee jokin virheellinen käännös(?)
Tulee aika, jolloin kaikki pelastuksen vastaanottaveet koko ihmissuvusta ovat eräässä historian vaiheessa jo tulleet sisälle pelastukseen. Tämä tapahtuu vasta reilun 1000 vuoden päästä. Siis vielä jatkossakin pelastuville on luvassa sama ihana lepopaikka kuin meille ja heitä on oleva paljon enemmän kuin tähän mennessä pelastuksen vastaanottaneita. Myös heille on luvassa pääsy Korkeimman Temppelin eteen taivaaseen, sillä sieltä ei tila lopu!
LOPPUTOTEAMUS
Meidän on erittäin tärkeää uskoa KAIKKEEN Yeshuan opetukseen! Hän tulee julistamaan nimittäin KAIKILLE pelastuksen saaville suurena Tuomiopäivänä SAMAT sanat ja vie meidät SAMAAN PAIKKAAN sanoen:
Matteuksen evankeliumi:
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
...Ja että kyseessä on TODELLA kaikkia pelastettavia koskeva siunaus, se selviää asiayhteydestä: Matt. 25:
31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan >>>kaikki kansat- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...ei mainita, että paikat taivaassa Herran valituille olisivat jo loppuneet ja että "keräilyeriin" joutuneet myöhempänä aikana eläneet uskikset saisivat sen sijaan asustella vain maan päällä.
Unohdat sen, että maapallo tulee tuhoutumaan ja palamaan poroksi auringon laajetessa ja punaisena jättiläisenä ollessaan imaistessa sen sisäänsä. Tällöin viimeistään maan päällä (sinun käsityksesi mukaan) asustelevat pitäisi viedä "evakkoon" jonnekin...
Sä olet ilmeisesti tulkinnut Raamattuasi kovin omaperäisesti tai sulla lienee jokin virheellinen käännös(?)
Tulee aika, jolloin kaikki pelastuksen vastaanottaveet koko ihmissuvusta ovat eräässä historian vaiheessa jo tulleet sisälle pelastukseen. Tämä tapahtuu vasta reilun 1000 vuoden päästä. Siis vielä jatkossakin pelastuville on luvassa sama ihana lepopaikka kuin meille ja heitä on oleva paljon enemmän kuin tähän mennessä pelastuksen vastaanottaneita. Myös heille on luvassa pääsy Korkeimman Temppelin eteen taivaaseen, sillä sieltä ei tila lopu!
LOPPUTOTEAMUS
Meidän on erittäin tärkeää uskoa KAIKKEEN Yeshuan opetukseen! Hän tulee julistamaan nimittäin KAIKILLE pelastuksen saaville suurena Tuomiopäivänä SAMAT sanat ja vie meidät SAMAAN PAIKKAAN sanoen:
Matteuksen evankeliumi:
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
...Ja että kyseessä on TODELLA kaikkia pelastettavia koskeva siunaus, se selviää asiayhteydestä: Matt. 25:
31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32. Ja hänen eteensä kootaan >>>kaikki kansatNiinpä niin. Nythän kaivoit raamatusta esille juuri ne luvut jossa kerrotaan aivan eri tavalla kuin jota sinä itse kerroit.
Matt. 25:
32. Ja hänen eteensä kootaan >>>kaikki kansat Trubaduuri kirjoitti:
Niinpä niin. Nythän kaivoit raamatusta esille juuri ne luvut jossa kerrotaan aivan eri tavalla kuin jota sinä itse kerroit.
Matt. 25:
32. Ja hänen eteensä kootaan >>>kaikki kansat...1933/1938 suomalaiseen käännökseen pois lukien muutama käännösvirhe.
Kyllä se siitä sitten alkaa hiljalleen valjeta kuin "kesäaamu Kangasalla suviyön jälkeen"... :o)
PS. Vartiotorniseuran opetukset vain 144 000 taivaaseen mahtuvasta koko ihmiskunnasta valitusta pyhästä voit nyt heittää lopullisesti mappi Ö:hön.
Siunausta totuuden valkenemiseen Yeshuassa!- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...1933/1938 suomalaiseen käännökseen pois lukien muutama käännösvirhe.
Kyllä se siitä sitten alkaa hiljalleen valjeta kuin "kesäaamu Kangasalla suviyön jälkeen"... :o)
PS. Vartiotorniseuran opetukset vain 144 000 taivaaseen mahtuvasta koko ihmiskunnasta valitusta pyhästä voit nyt heittää lopullisesti mappi Ö:hön.
Siunausta totuuden valkenemiseen Yeshuassa!Riittää kun uskot sen jota sinulle sanotaan. Et ole niiden valittujen joukossa. Olet täällä maan päällä! Ja jos oikein hyvin käy. Saat jopa kokea jotakin joka aivan oikeasti liittyy ihmisen Poikaan, Kristukseen ja Luojaan, Taivaalliseen Isään, sekä heihin kaikkiin, joita pyhinä pidetään taivasten valtakunnassa!
Ps. Älä vaan ota oppia vartiotorniseuran kirjoituksista! Äläkä ota oppia jehovan todistajista, sillä he ovat yhtä eksyksissä ja orpona kuin sinä. Isättömiä siis. Trubaduuri kirjoitti:
Riittää kun uskot sen jota sinulle sanotaan. Et ole niiden valittujen joukossa. Olet täällä maan päällä! Ja jos oikein hyvin käy. Saat jopa kokea jotakin joka aivan oikeasti liittyy ihmisen Poikaan, Kristukseen ja Luojaan, Taivaalliseen Isään, sekä heihin kaikkiin, joita pyhinä pidetään taivasten valtakunnassa!
Ps. Älä vaan ota oppia vartiotorniseuran kirjoituksista! Äläkä ota oppia jehovan todistajista, sillä he ovat yhtä eksyksissä ja orpona kuin sinä. Isättömiä siis....nimittäin Raamattuun kuin kevään tuloon tänäkin vuonna.
HalleluYah!
Kiitetään yhdessä Herraa siitä, että Hänen Sanansa (käännösvirheet pois lukien) on niin ja aamen siihen mitään lisäämättä ja siitä mitään pois jättämättä!
Mä en ole suinkaan Isätön, kuten kirjoitit, sillä apostoli Johannes kirjoitti selkeästi minunkin uskontunnustukseni näin:
1.Johanneksen kirje:
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. >>>Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
...nimittäin Raamattuun kuin kevään tuloon tänäkin vuonna.
HalleluYah!
Kiitetään yhdessä Herraa siitä, että Hänen Sanansa (käännösvirheet pois lukien) on niin ja aamen siihen mitään lisäämättä ja siitä mitään pois jättämättä!
Mä en ole suinkaan Isätön, kuten kirjoitit, sillä apostoli Johannes kirjoitti selkeästi minunkin uskontunnustukseni näin:
1.Johanneksen kirje:
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. >>>Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös IsäNoh, nyt kun kerrot uskovasi: Niin miten se näkyy ulospäin, vaikuttaa elämässäsi, siis se että sanot nuinkin monin sanoin tottelevasi Luojaa, taivaallista Isää toteuttaen myös Hänen tahtoaan täällä maan päällä, niin juuri täsmällisesti kuten Hän edellyttää?
Ja Hän edellyttää sitä meiltä kaikilta, ikään ja sukupuoleen katsomatta antamalla vain erikoisvapauden naisille ja lapsille ns. raamatun kirjoitusten tutkimisen kohdalla.
Maan päällä on sankoin joukoin väkeä jotka toistelevat toistelemiseen asti jumala jumala ja jeesus jeesus. Mutteivat tule siitä huolimatta perimään ikuista elämää paratiisissa. Siis, siellä, jonnekka Kristus lupasi paikan yhdelle ryövärille, vain sen tähden jotta tämä tunnisti
ihmisen Pojan, ollen siinä kärsimyksen hetkellä
tukemassa ihmisen Pojan tuskaista mieltä, tukien siis lähimmäistään! Uskollisuus toisin sanoen palkitaan, luetaan hyväksi teoksi. Trubaduuri kirjoitti:
Noh, nyt kun kerrot uskovasi: Niin miten se näkyy ulospäin, vaikuttaa elämässäsi, siis se että sanot nuinkin monin sanoin tottelevasi Luojaa, taivaallista Isää toteuttaen myös Hänen tahtoaan täällä maan päällä, niin juuri täsmällisesti kuten Hän edellyttää?
Ja Hän edellyttää sitä meiltä kaikilta, ikään ja sukupuoleen katsomatta antamalla vain erikoisvapauden naisille ja lapsille ns. raamatun kirjoitusten tutkimisen kohdalla.
Maan päällä on sankoin joukoin väkeä jotka toistelevat toistelemiseen asti jumala jumala ja jeesus jeesus. Mutteivat tule siitä huolimatta perimään ikuista elämää paratiisissa. Siis, siellä, jonnekka Kristus lupasi paikan yhdelle ryövärille, vain sen tähden jotta tämä tunnisti
ihmisen Pojan, ollen siinä kärsimyksen hetkellä
tukemassa ihmisen Pojan tuskaista mieltä, tukien siis lähimmäistään! Uskollisuus toisin sanoen palkitaan, luetaan hyväksi teoksi....siihen ryöväriin, joka tunnusti ansainneensa ristinkuoleman ja sanoi Yeshuasta, ettei tämä ole mitään pahaa tehnyt.
Lisäksi hän sanoi Yeshualle: "Muista minua, kun tulet kuningaskuntaasi!"
Ryöväri tunnusti syntinsä ja niiden vuoksi saamansa kuolemantuomionsa oikeaksi. Hän katui myös syntejään ja vetosi Yeshuaan Vapahtajanaan.
Tällöin ryöväri täytti pelastumiseen vaadittavat minimiehdot.
Se ei kuitenkaan merkitse sitä, että kuka tahansa meistä saa elää miten lystää, kunhan vain tunnustaa syntinsä ja vetoaa Yeshuaan Vapahtajanaan!
Olen varma siitä, että jos tuo ryöväri olisi samantien otettu pois ristiltä, hoidettu kuntoon ja päästetty vapaalle jalalle, niin hänestä olisi tullut uuttera evankeliumin julistaja kuolemaansa asti!
On siis hyvä muistaa se, että saamme pelastuksen nöyrtymällä Yeshuan ristinsanoman edessä, katumalla syntejämme ja tekemällä niistä parannuksen, vetoamalla Yeshuaan Vapahtajanamme ja Hänen veriuhriinsa Golgatan ristillä puolestamme. Sen lisäksi meidän tulee muistaa Yeshuan sanat:
Matteuksen evankeliumi luku 7:
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Mainitsit myös uskollisuudesta ja se on myös pelastuksen ehto sen Ilmestyskirjan mukaan, joka on Isä J-lalta annettu ilmoitus:
Ilmestyskirja:
2:10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. >>>OLE USKOLLINEN KUOLEMAAN ASTI, NIIN MINÄ ANNAN SINULLE ELÄMÄN KRUUNUN
tässä kirjoituksessani sai sinut polttamaan päreesi, vaikka
olit ne kastelammikossasi läpimäriksi uittanut:
Älkää lähtekö!
Kirjoittanut: TeuvoSuni 27.2.2009 klo 17.43
Poista oma viesti
Kun tämä Jeesukselta saatu koulutus, Henki ja lähtökäsky puuttuu,
silloin puuttuu kaikki, vaikka väärämieliset kuinka taitavasti osaisivat
sanoja selitellä ja mieleisiään raamatunjakeita ihmisten ällistykseksi
tänne keskusteluun tuoda:
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä
on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä,
mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, siihen ei ole enää montaakaan päivää.
Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika,
jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa
voimalla on asettanut. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
ja maan ääriin saakka."
Minut hän kutsui opetuslapsekseen 11.8.1985
30.1.1988 heti aamun tunteina aloitti Jumala kurituksensa kuolemantuomion
julistuksella:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Kun hän vielä antoi Saatanan julistaa tuomionsa, oli pakko huutaa kolmas, ja
puolueeton osapuoli apuun: "Herra Jeesus, armahda!"
Hän tuli, puhdisti sydämen ja armahduksen merkiksi antoi sydämeeni oman
Henkensä aamuyön ensihetkillä 31.1.1988.
Ja 8.11.1988 kello 03.30 sain tämän todistajan tehtävän:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
Esittäkää oma historianne - kaikki te ihmisopeilla tekopyhitetyt.
Ja näin sinun päreesi paloivat:
Pyysin 1.3.-09 Eniroa poistamaan
Kirjoittanut: Yakov 1.3.2009 klo 13.19
Teuvo Sunin avauksen nimeltä "Älkää lähtekö", sillä tuon avauksen lopussa mies jälleen väittää itseänsä J-lan kutsumaksi profeetaksi.
Mitään Raamatullisen profeetan tuntomerkkiä - kuten toteenkäynyttä ennustusta, jonka kuka tahansa voisi tarkistaa - ei mies ole kyennyt esittämään.
Lisäksi hän väittää eräissä muissa avauksissaan olevansa apostoli Paavalin tasoinen profeetta. Paavalin kätten kautta satoja ihmisiä sai fyysisen terveyden. Miten monta sairasta Teuvon kätten kautta on parantunut fyysisistä sairauksista? Ainuttakaan dokumenttia ei mies ole kyenneyt esittämään ;o)
Jos olet kanssani samaa mieltä, niin pyydä sinäkin Eniroa poistamaan TS:n avaus!
PS. En vastaa mitään Teuvon, enkä hänen hengenheimolaistensakaan mahdollisiin palautteisiin...
Siunausta Raamatun terveen opetuksen merkeissä, Yeshuassa!- Roskat pois!
Roskathan kuuluu heittää sinne minne ne kuuluu, siis roskiin.
- Diana-ad-rem
uudelleen ja koko luku sieltä Jesajasta, ei reviskellä irti lauseita ja liitetä niitä omiin tulkintoihin.
Lainaamasi laise ei liity mitenkään sinun Ilmestyskirjaasi, sinuun itseesi kylläkin, koska olet pahinpia Arielia vastaan taistelijoita.- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit lopussa:
"minä sinua Israel.
Diana-ad-rem kirjoitti:
minä sinua Israel.
...mutta ei kuitenkaan hengellisessä mielessä juuri tuossa jakeessa esitettyihin kysymyksiin ;o)
Nimittäin jos kyseessä olisi viittaus Israeliin kansana, niin ei olisi mitään syytä edes esittää tuollaisia kysymyksiä! Kysymystä ei kelpuutettaisi edes lastentarhan lapsille, koska vastaus olisi liian helppo ;o)
Tämä on muuten malliesimerkki siitä, miten Korkein taitavasti kätkee suuria viisauksia niiltä, jotka ovat omasta mielestään viisaita...
Luemme uudelleen kyseisen jakeen Snl. 30:4
a) Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas?
b) Kuka on koonnut kouriinsa tuulen?
c) Kuka on sitonut vedet vaipan sisään?
d) Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki?
e) Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?
Oikea ratkaisu löytyy alkaen purkaa arvoitusta sen lopusta alkaen seuraavasti:
Koska kohdissa a)...c) viitataan YHTEEN persoonaan, niin kohdassa e) on oltava kyseessä YKSI nimi, joka Tanakh'in Vanhan Liiton aikakaudella oli salattu viisailta, kuitenkin myöhemmässä ajankohdassa paljastettavaksi.
Luemme oikean vastauksen Yeshuan sanoista:
Johanneksen evankeliumi:
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Ja että kyseessä on todellakin YKSI J-la ja Hänen YKSI pelastava nimensä, löydämme siihen selkeän vastauksen Vapahtajamme Yeshuan opetuksista meille omilleen ja toki myös sä saat uskoa siihen, vaikket vielä olekaan Hänen oma rakas karitsansa! Luemme jakeet:
Johanneksen evankeliumi:
17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät >>>NIMESSÄSI, sinä olet minulle antanutvarjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...mutta ei kuitenkaan hengellisessä mielessä juuri tuossa jakeessa esitettyihin kysymyksiin ;o)
Nimittäin jos kyseessä olisi viittaus Israeliin kansana, niin ei olisi mitään syytä edes esittää tuollaisia kysymyksiä! Kysymystä ei kelpuutettaisi edes lastentarhan lapsille, koska vastaus olisi liian helppo ;o)
Tämä on muuten malliesimerkki siitä, miten Korkein taitavasti kätkee suuria viisauksia niiltä, jotka ovat omasta mielestään viisaita...
Luemme uudelleen kyseisen jakeen Snl. 30:4
a) Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas?
b) Kuka on koonnut kouriinsa tuulen?
c) Kuka on sitonut vedet vaipan sisään?
d) Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki?
e) Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?
Oikea ratkaisu löytyy alkaen purkaa arvoitusta sen lopusta alkaen seuraavasti:
Koska kohdissa a)...c) viitataan YHTEEN persoonaan, niin kohdassa e) on oltava kyseessä YKSI nimi, joka Tanakh'in Vanhan Liiton aikakaudella oli salattu viisailta, kuitenkin myöhemmässä ajankohdassa paljastettavaksi.
Luemme oikean vastauksen Yeshuan sanoista:
Johanneksen evankeliumi:
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Ja että kyseessä on todellakin YKSI J-la ja Hänen YKSI pelastava nimensä, löydämme siihen selkeän vastauksen Vapahtajamme Yeshuan opetuksista meille omilleen ja toki myös sä saat uskoa siihen, vaikket vielä olekaan Hänen oma rakas karitsansa! Luemme jakeet:
Johanneksen evankeliumi:
17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät >>>NIMESSÄSI, sinä olet minulle antanutvarjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut - Diana-ad-rem
Diana-ad-rem kirjoitti:
Löysin sen kohdan, josta edellä puhuin.
2 Moos. 23: 20----- Diana-ad-rem kirjoitti:
Kirjoitit:
"Oletko perehtynyt Taivaan joukkoihin, siellä on Liiton enkeliä, ylienkeliä, kasvojen enkeliä, enkeliruhtinaita, on mainittu nimiäkin Gabriel, Miikael, Rafael(?)"
On tullut jonkin verran tutkittua taivaan joukkojakin. Neljäs enkeliruhtinas on nimeltään Uriel. Myös kaikilla pakanakansoilla on omat enkeliruhtinaansa sekä kirkkauden että pimeyden henkivalloissa. Turvallisinta on kuitenkin se, että jokaisella meistä on oma suojelusenkeli, joka on SUORASSA näkö- ja kommunikointiyhteydessä Isä J-laan!
Mainitsemasi Liiton enkeli oli todellakin erityistehtävän saanut enkeli, eikä J-la.
Saamme vihjeen J-lan Pojasta jo Tanakh'in jakeista:
5.Mooseksen kirja:
33:2 hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
33:3 Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.
Tuo jakeen 33:3 ennustus toteutui kirjaimellisesti Yeshuassa, sillä tuhannet ja taas tuhannet juutalaiset kuuntelivat Hänen vuorisaarnaansa ja ottivat siitä oppia, eikä aika ole sen suhteen muuttunut ainakaan huonommaksi, vaikka tämän päiväisten uutisten mukaan kristittyjen määrä on ensi kertaa alkanut laskea Euroopassa, vaikkakin se globaalisti nousee koko maailmassa.
Oikeastaan Euroopan kohdalla on noin ennustettukin, sillä EU on ns. Ilmestyskirjan Peto! Varo tuota Petoa, sillä se on halukas tuhoamaan sinun sielusi ikuisiksi ajoiksi!
Toisaalla jo äsken perustelin sulle, että Yeshuan oli oltava lihaan tullut J-la, joten en toista sitä enää tässä.
Siunausta ja menestystä totuuden tarkempaan tutkimiseen Yeshuassa!Diana-ad-rem kirjoitti:
Löysin sen kohdan, josta edellä puhuin.
2 Moos. 23: 20-----Mainitsit ne kaksi enkeliruhtinasta, joihin viitataan ns. kanonisissa Raamatun kirjoissa: Mikael ja Gabriel. Lisäksi mainitsit Rafael'in (Raphael ), joka esiintyy apogryfisissä kirjoissa.
Mikael merkitsee "joka on niin kuin J-la".
Gabriel merkitsee "J-la on voimani".
Raphael merkitsee "Jumala on parantanut". (Esiintyy vain apogryfikirjassa nimeltä Tobias)
Noiden kolmen lisäksi on olemassa juutalaisen perimätiedon mukaan myös:
-Metatron (Kabbalan mukaan hän on se enkeli, joka johdatti heprealaiset Israelin lapset erämaiden läpi Exoduksen jälkeen). Hänen uskotaan olevan J-lan "kasvojen enkeli", johon viitataan Tanakh'issa.
-Nathanael ("J-lan lahja") on hebrealaisen kansantarun mukaan tulen elementin enkeli. Hänen sanotaan myös olevan yksi kolmesta enkelistä (Ingethalin ja Zeruchin lisäksi), jolla on alaisuudessaan piilotetut asiat, mysteerit tai salaisuudet.
>>> Luit oikein: mysteerit ja salaisuudet ;o)- kieltämättä pointtia
Diana-ad-rem kirjoitti:
tuntuu että tiedät todella mistä puhut! Toi edellinen yakob vaikuttaisi olevan niin täynä itseään,ettei tarvitse muuta viisauta kuin omansa.Kun pätemisentarve on hänen luokkaa ei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.
- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Mainitsit ne kaksi enkeliruhtinasta, joihin viitataan ns. kanonisissa Raamatun kirjoissa: Mikael ja Gabriel. Lisäksi mainitsit Rafael'in (Raphael ), joka esiintyy apogryfisissä kirjoissa.
Mikael merkitsee "joka on niin kuin J-la".
Gabriel merkitsee "J-la on voimani".
Raphael merkitsee "Jumala on parantanut". (Esiintyy vain apogryfikirjassa nimeltä Tobias)
Noiden kolmen lisäksi on olemassa juutalaisen perimätiedon mukaan myös:
-Metatron (Kabbalan mukaan hän on se enkeli, joka johdatti heprealaiset Israelin lapset erämaiden läpi Exoduksen jälkeen). Hänen uskotaan olevan J-lan "kasvojen enkeli", johon viitataan Tanakh'issa.
-Nathanael ("J-lan lahja") on hebrealaisen kansantarun mukaan tulen elementin enkeli. Hänen sanotaan myös olevan yksi kolmesta enkelistä (Ingethalin ja Zeruchin lisäksi), jolla on alaisuudessaan piilotetut asiat, mysteerit tai salaisuudet.
>>> Luit oikein: mysteerit ja salaisuudet ;o)Kointähti.
- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
"Oletko perehtynyt Taivaan joukkoihin, siellä on Liiton enkeliä, ylienkeliä, kasvojen enkeliä, enkeliruhtinaita, on mainittu nimiäkin Gabriel, Miikael, Rafael(?)"
On tullut jonkin verran tutkittua taivaan joukkojakin. Neljäs enkeliruhtinas on nimeltään Uriel. Myös kaikilla pakanakansoilla on omat enkeliruhtinaansa sekä kirkkauden että pimeyden henkivalloissa. Turvallisinta on kuitenkin se, että jokaisella meistä on oma suojelusenkeli, joka on SUORASSA näkö- ja kommunikointiyhteydessä Isä J-laan!
Mainitsemasi Liiton enkeli oli todellakin erityistehtävän saanut enkeli, eikä J-la.
Saamme vihjeen J-lan Pojasta jo Tanakh'in jakeista:
5.Mooseksen kirja:
33:2 hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
33:3 Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.
Tuo jakeen 33:3 ennustus toteutui kirjaimellisesti Yeshuassa, sillä tuhannet ja taas tuhannet juutalaiset kuuntelivat Hänen vuorisaarnaansa ja ottivat siitä oppia, eikä aika ole sen suhteen muuttunut ainakaan huonommaksi, vaikka tämän päiväisten uutisten mukaan kristittyjen määrä on ensi kertaa alkanut laskea Euroopassa, vaikkakin se globaalisti nousee koko maailmassa.
Oikeastaan Euroopan kohdalla on noin ennustettukin, sillä EU on ns. Ilmestyskirjan Peto! Varo tuota Petoa, sillä se on halukas tuhoamaan sinun sielusi ikuisiksi ajoiksi!
Toisaalla jo äsken perustelin sulle, että Yeshuan oli oltava lihaan tullut J-la, joten en toista sitä enää tässä.
Siunausta ja menestystä totuuden tarkempaan tutkimiseen Yeshuassa!Vuorisaarna on lainauksia useammasta VT:n kirjasta, se ei ole Jeesuksen keksintöä, vaikka hän siitä kunnian saakin.
Vuorisaarna on kokoelma, sieltä löytyy lainauksia Moos. Dan. Sanal. Job. Siir. Kun. Baar. Jes. Ps. Saarn. nämä näin äkkiseltään mainitakseni.
Se on siis ainoastaan ryöstösaaliin jakamista, ja kaikenlisäksi minä luulen ja uskonkin, että se on koottu Jeesuksen jälkeen. Diana-ad-rem kirjoitti:
Vuorisaarna on lainauksia useammasta VT:n kirjasta, se ei ole Jeesuksen keksintöä, vaikka hän siitä kunnian saakin.
Vuorisaarna on kokoelma, sieltä löytyy lainauksia Moos. Dan. Sanal. Job. Siir. Kun. Baar. Jes. Ps. Saarn. nämä näin äkkiseltään mainitakseni.
Se on siis ainoastaan ryöstösaaliin jakamista, ja kaikenlisäksi minä luulen ja uskonkin, että se on koottu Jeesuksen jälkeen.Kirjoitit:
"...kaiken lisäksi minä luulen ja uskonkin..."
Jos sä nyt siirtyisit tuosta luulemisesta ja valheellisiin opetuksiin uskomisesta ihan yksinkertaiseen ilosanoman uskomiseen Yeshuassa, niin sulle avautuisivat taivaan helmiportit!
Vai on Yeshua sun mielestäsi profeettojen opetusten ryöstäjä?
Kovin vähän sä tunnet Häntä, johon Isä J-la on kätkenyt KAIKKI viisauden ja tiedon aarteet ja joka on niitä jaellut hamassa muinaisuudessa myös noille mainitsemillesi profeetoille oman tahtonsa päättämän mukaan.
Siunausta viisauden aarreaitassa, Yeshuassa!Diana-ad-rem kirjoitti:
Vuorisaarna on lainauksia useammasta VT:n kirjasta, se ei ole Jeesuksen keksintöä, vaikka hän siitä kunnian saakin.
Se on siis ainoastaan ryöstösaaliin jakamista, ja kaikenlisäksi minä luulen ja uskonkin, että se on koottu Jeesuksen jälkeen....missä kohden Tanakh'ia on kirjoitettu esim. seuraava Yeshuan opetus?
(Olen laittanut sen kohdan jakeesta merkkien >>> >älkää tehkö pahalle vastarintaaDiana-ad-rem kirjoitti:
...jakeen asiayhteydestä ja siksi päädyit eli eksyit enkeleihin.
Luemme koko jakeen uudelleen:
Sananlaskut:
30:4
-Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas?
-Kuka on koonnut kouriinsa tuulen?
-Kuka on sitonut vedet vaipan sisään?
-Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki?
-Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?
Jos luemme jakeen tarkkaan, niin huomaamme, että siinä viitataan kaikissa 5:ssä kysymyksessä SAMAAN persoonaan. Enkelit EIVÄT ole olleet maan ja taivasten Luojia. Ainoastaan J-la on ne luonut. Tämän löydämme jo Raamatun ensimmäisestä jakeesta:
1.Mooseksen kirja:
1:1 Alussa loi Jumala taivaat ja maan.
PS. Suomalaiset Raamatunkäännökset ovat virheellisiä siinä mielessä, että ne tuossa jakeessa mainitsevat sanan "taivas" yksikössä.
Mainittakoon myös se, että hebrealainen sana Elohim merkitsee "kokonaisuuden ykseyttä" eli se sisältää Isä J-lan, Hänen seitsenkertaisen Henkensä (lue: Pyhän Henkensä) ja Hänen Poikansa Yeshuan.
Alleviivaan sitä, että kaikki enkelit ja muut heihin verrattavat kirkkauden ja pimeyden olennot ovat itse J-lan LUOMIA, eivätkä ne itse voi luoda mitään ilman Kaikkivaltiaan J-lan apua ja toimimista heissä tai heidän kauttaan.
Siunausta Yeshuassa!kieltämättä pointtia kirjoitti:
tuntuu että tiedät todella mistä puhut! Toi edellinen yakob vaikuttaisi olevan niin täynä itseään,ettei tarvitse muuta viisauta kuin omansa.Kun pätemisentarve on hänen luokkaa ei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.
...liian hätiköityjä johtopäätöksiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000042380634Diana-ad-rem kirjoitti:
Kointähti.
...profeetta ennusti Juudasta:
4.Mooseksen kirja:
24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. >>>TÄHTI NOUSEE JAAKOBISTADiana-ad-rem kirjoitti:
Kointähti.
...olettavan Yeshuan olevan sama kuin Metatron eli "J-lan kasvojen enkeli", jonka oletetaan olevan kaikkein lähinnä Isä J-laa ja edustavan Hänen kasvojensa kirkkautta kaikkien muiden luotujen olentojen edessä. Metatron on todella mahtava olento, mutta kuitenkin vain luotu olento, eikä voi olla näin ollen J-la.
Uusi Testamentti opettaa Tanakh'in moniin ennustuksiin ja muihin sen kirjoituksiin vedoten Yeshuan olevan ikuinen jumalolento, joka ainoastaan ihmisenä ollessaan hetkellisesti kuoli ihmissuvun syntien vuoksi, mutta nousi kuolleista siksi, ettei kuolema voinut pitää Häntä vallassaan, koska Hänestä ei löytynyt ainuttakaan syntiä!
Siispä kumarra Vapahtajaasi Yeshuaa!- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...profeetta ennusti Juudasta:
4.Mooseksen kirja:
24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. >>>TÄHTI NOUSEE JAAKOBISTA>>>Tähti nousee Jaakobista,
Diana-ad-rem kirjoitti:
>>>Tähti nousee Jaakobista,
Tanakh'in muinaiset tutkijat ymmärsivät tuon jakeen (4.Moos.24:17) viittaavan nimenomaan Hallitsijaan, josta esim. Miika kirjoitti sanoen:
Miika:
5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Kyseessä on aito Messiaskuningas eli Yeshua. Kun kerrotaan Hänen alkuperänsä olevan muinaisuudesta ja peräti iankaikkisista ajoista, niin kyseessä on oltava todellinen J-la, sillä ainoastaan Hän on ollut olemassa iankaikkisuudesta asti!
Siunausta Yeshuan jumaluuden ymmärtämiseen!- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...olettavan Yeshuan olevan sama kuin Metatron eli "J-lan kasvojen enkeli", jonka oletetaan olevan kaikkein lähinnä Isä J-laa ja edustavan Hänen kasvojensa kirkkautta kaikkien muiden luotujen olentojen edessä. Metatron on todella mahtava olento, mutta kuitenkin vain luotu olento, eikä voi olla näin ollen J-la.
Uusi Testamentti opettaa Tanakh'in moniin ennustuksiin ja muihin sen kirjoituksiin vedoten Yeshuan olevan ikuinen jumalolento, joka ainoastaan ihmisenä ollessaan hetkellisesti kuoli ihmissuvun syntien vuoksi, mutta nousi kuolleista siksi, ettei kuolema voinut pitää Häntä vallassaan, koska Hänestä ei löytynyt ainuttakaan syntiä!
Siispä kumarra Vapahtajaasi Yeshuaa!Se, joka aikoinaan asiaa esitti, siis sitä, että Metatron on yhtä kuin Jeesus, oli kyllä kristitty, hänellä alkoi olla Jeesus hukassa, niinkuin teillä kaikilla.
No, ehkä Jeesusmessiaaniset juutalaiset voivat hekin tunkea Jeesusta jonkin enkelin rooliin, mutta se on keinotekoista pelastus-sanan käyttöä.
Jeesus on luotu-olento, vaimosta syntynyt.
Enkelit ovat Jumalan läsnäolon heijastuksia, muinaisina aikoina ja sen ajan ihmisille heidät on kuvattu ihmishahmoisina, koska näin on helpompi ymmärtää. - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...missä kohden Tanakh'ia on kirjoitettu esim. seuraava Yeshuan opetus?
(Olen laittanut sen kohdan jakeesta merkkien >>> >älkää tehkö pahalle vastarintaanoin hölmöjä opeta(kaan). Ei pahalle tarvitse kääntää toista poskea, siinä voi mennä henki.
Mutta kostaminen on kaikilta kielletty, kosto on Jumalan.
Se asia, mikä ei ole rikoksena rangaistava, se
jätetään Jumalan haltuun.
PS.9:13 - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...jakeen asiayhteydestä ja siksi päädyit eli eksyit enkeleihin.
Luemme koko jakeen uudelleen:
Sananlaskut:
30:4
-Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas?
-Kuka on koonnut kouriinsa tuulen?
-Kuka on sitonut vedet vaipan sisään?
-Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki?
-Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?
Jos luemme jakeen tarkkaan, niin huomaamme, että siinä viitataan kaikissa 5:ssä kysymyksessä SAMAAN persoonaan. Enkelit EIVÄT ole olleet maan ja taivasten Luojia. Ainoastaan J-la on ne luonut. Tämän löydämme jo Raamatun ensimmäisestä jakeesta:
1.Mooseksen kirja:
1:1 Alussa loi Jumala taivaat ja maan.
PS. Suomalaiset Raamatunkäännökset ovat virheellisiä siinä mielessä, että ne tuossa jakeessa mainitsevat sanan "taivas" yksikössä.
Mainittakoon myös se, että hebrealainen sana Elohim merkitsee "kokonaisuuden ykseyttä" eli se sisältää Isä J-lan, Hänen seitsenkertaisen Henkensä (lue: Pyhän Henkensä) ja Hänen Poikansa Yeshuan.
Alleviivaan sitä, että kaikki enkelit ja muut heihin verrattavat kirkkauden ja pimeyden olennot ovat itse J-lan LUOMIA, eivätkä ne itse voi luoda mitään ilman Kaikkivaltiaan J-lan apua ja toimimista heissä tai heidän kauttaan.
Siunausta Yeshuassa!Jumallisen läsnäolon heijastuksia/ tunteita, tai
vain tarinoita. Jeesus on vaimosta syntynyt ihminen, tai mikä lie ollutkaan.
Minulle täysin merkityksetön asia, joten lopetan tällä kertaa tähän.
Raamatussa on paljon isompia asioita kuin sananlaskut.Jeesus ei ole missään vaiheessa tullut taivaasta alas, joten sananlaskusi on tyhjää jankkausta. Eliakin meni tuulispäänä taivaaseen, joten se tarinoista.
No, enkelit tulivat ja menivät ylös ja alas muinaisina aikoina, ja tarinoissa hekin kai olivat jumalan poikia, Sebaotin sotajoukkoa.
Mutta noista on lapsellista alkaa kiistaa käymään, koska ne ovat tarinoita ja aikaansa sidottuja. Diana-ad-rem kirjoitti:
Se, joka aikoinaan asiaa esitti, siis sitä, että Metatron on yhtä kuin Jeesus, oli kyllä kristitty, hänellä alkoi olla Jeesus hukassa, niinkuin teillä kaikilla.
No, ehkä Jeesusmessiaaniset juutalaiset voivat hekin tunkea Jeesusta jonkin enkelin rooliin, mutta se on keinotekoista pelastus-sanan käyttöä.
Jeesus on luotu-olento, vaimosta syntynyt.
Enkelit ovat Jumalan läsnäolon heijastuksia, muinaisina aikoina ja sen ajan ihmisille heidät on kuvattu ihmishahmoisina, koska näin on helpompi ymmärtää....palautettasi:
"Jeesus on luotu-olento, vaimosta syntynyt."
Yeshua HaMashiach on ikuinen J-la. Luemme Hänestä seuraavaa:
Ilmestyskirja luku 1:
7. Katso, Hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Sakarja kirjoitti samasta tapauksesta luvussa 12:
1. Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:.....
10. .....He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Ilmestyskirjassa edelleen Yeshuasta luku 1:
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Ihan samasta Henkilöstä on Jesaja kirjoittanut näin luvussa 41:
4. Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra (hebreaksi: Y-H-W-H), joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.
- - -
Minun mielestäni keskustelumme ei nyt etene, joten olisi syytä lopettaa se toteamukseen, jonka Yeshua sanoi niille juutalaisille, jotka eivät uskoneet Häneen:
Johanneksen evankeliumi:
10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
Koko asiayhteys on seuraava:
Johanneksen evankeliumi luku 10:
24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet HaMashiach, niin sano se meille suoraan."
25. Yeshua vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
31. Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
Siunausta Yeshuan tuntemiseen Vapahtajanasi!Diana-ad-rem kirjoitti:
noin hölmöjä opeta(kaan). Ei pahalle tarvitse kääntää toista poskea, siinä voi mennä henki.
Mutta kostaminen on kaikilta kielletty, kosto on Jumalan.
Se asia, mikä ei ole rikoksena rangaistava, se
jätetään Jumalan haltuun.
PS.9:13...myös tuo käsky hieman toisin sanoin sanottuna ja vain Messiaaseen kohdistettuna, koska silloin ei ollut vielä Uuden Liiton aikakausi alkanut.
Nimittäin eräästä Messias-ennustuksesta löytyy selvä viittaus myös tuohon Yeshuan opetukseen "älkää tehkö pahalle vastarintaa". Nimittäin tästä:
Jesaja:
50:6 Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.
-Siis Messias antoi VAPAAEHTOISESTI ja mitään vastarintaa tekemättä itsensä alttiiksi jumalattomien pakanoiden ja juutalaisten väkivallalle!
Mitä tulee J-lan langettamaan kostoon jumalattomia ihmisiä kohtaan, tulee sille kyllä oma aikansa sitten viimeisellä tuomiolla.
Vapahtajamme Yeshua on NIIN armollinen, että Hän antoi muinoin ja yhä antaa kaikille ihmisille - siis myös jumalattomille - aikaa katua syntejään ja tehdä niistä parannus etsikkoaikanaan, voidakseen saada syntinsä anteeksi Häneen uskomalla. Hän antoi muinoin myös ristiinnaulitsijoilleen mahdollisuuden saada syntinsä anteeksi ja monet heistä ottivatkin anteeksiantamuksen vastaan! Luemme Apt.2:36-43
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja HaMashiach'ksi tehnyt, tämän Yeshuan, jonka >>>te ristiinnaulitsitteDiana-ad-rem kirjoitti:
Jumallisen läsnäolon heijastuksia/ tunteita, tai
vain tarinoita. Jeesus on vaimosta syntynyt ihminen, tai mikä lie ollutkaan.
Minulle täysin merkityksetön asia, joten lopetan tällä kertaa tähän.
Raamatussa on paljon isompia asioita kuin sananlaskut.Jeesus ei ole missään vaiheessa tullut taivaasta alas, joten sananlaskusi on tyhjää jankkausta. Eliakin meni tuulispäänä taivaaseen, joten se tarinoista.
No, enkelit tulivat ja menivät ylös ja alas muinaisina aikoina, ja tarinoissa hekin kai olivat jumalan poikia, Sebaotin sotajoukkoa.
Mutta noista on lapsellista alkaa kiistaa käymään, koska ne ovat tarinoita ja aikaansa sidottuja....joten heidän taivaasta alas tulonsa ja sinne palaamisensa kuuluu heidän tehtäviinsä, koska ovat palvelevia henkiä asetettuja meitä varten, jotka saamme autuuden periä. Tästä on kirjoitettu Hebrealaiskirjeessä osuvasti.
Hebrealaiskirje, luku 1:
13. Kenelle enkeleistä Hän (Isä J-la) koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
Kuka Yeshua sitten on?
Myös siihen Hebrealaiskirjeessä vastataan selkeästi.
Hebrealaiskirje, luku 1:
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille >>>Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut>mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...palautettasi:
"Jeesus on luotu-olento, vaimosta syntynyt."
Yeshua HaMashiach on ikuinen J-la. Luemme Hänestä seuraavaa:
Ilmestyskirja luku 1:
7. Katso, Hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Sakarja kirjoitti samasta tapauksesta luvussa 12:
1. Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:.....
10. .....He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Ilmestyskirjassa edelleen Yeshuasta luku 1:
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Ihan samasta Henkilöstä on Jesaja kirjoittanut näin luvussa 41:
4. Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra (hebreaksi: Y-H-W-H), joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.
- - -
Minun mielestäni keskustelumme ei nyt etene, joten olisi syytä lopettaa se toteamukseen, jonka Yeshua sanoi niille juutalaisille, jotka eivät uskoneet Häneen:
Johanneksen evankeliumi:
10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
Koko asiayhteys on seuraava:
Johanneksen evankeliumi luku 10:
24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet HaMashiach, niin sano se meille suoraan."
25. Yeshua vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
31. Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
Siunausta Yeshuan tuntemiseen Vapahtajanasi!juutalaiset jeesuksen lampaita, eivätkä tule olemaan. En myöskään minä.
Eivätkä katso Jeesukseen, koska eivät ole lävistäneet, tekemättömiä ei tarvitse katua.
Luepas uudelleen evankeliumeista kohdasta, missä rintiinnnaulitseminen suoritetaan; siellä kyllä kerrotaan kuinka roomalaiset suorittivat tämän toimenpiteen, ja roomalainen sotilas lävisti Jeesuksen rinnan.
Vääriä syytöksiä sensijaan sinä joudut vielä raskaasti katumaan, mutta se taas ei ole minun ongelmani. - Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...joten heidän taivaasta alas tulonsa ja sinne palaamisensa kuuluu heidän tehtäviinsä, koska ovat palvelevia henkiä asetettuja meitä varten, jotka saamme autuuden periä. Tästä on kirjoitettu Hebrealaiskirjeessä osuvasti.
Hebrealaiskirje, luku 1:
13. Kenelle enkeleistä Hän (Isä J-la) koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
Kuka Yeshua sitten on?
Myös siihen Hebrealaiskirjeessä vastataan selkeästi.
Hebrealaiskirje, luku 1:
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille >>>Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut>mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikkajosta sanottiin; >>>> Minun nimeni on hänessä.
Diana-ad-rem kirjoitti:
josta sanottiin; >>>> Minun nimeni on hänessä.
...kirjoittaessasi seuraavaa:
>>>Ja voit uskoa, että mieluummin menen vaikka helvettiin, kuin odotan sitä aikaa, kun sinun kaltaisesi pääsevät hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa.Diana-ad-rem kirjoitti:
juutalaiset jeesuksen lampaita, eivätkä tule olemaan. En myöskään minä.
Eivätkä katso Jeesukseen, koska eivät ole lävistäneet, tekemättömiä ei tarvitse katua.
Luepas uudelleen evankeliumeista kohdasta, missä rintiinnnaulitseminen suoritetaan; siellä kyllä kerrotaan kuinka roomalaiset suorittivat tämän toimenpiteen, ja roomalainen sotilas lävisti Jeesuksen rinnan.
Vääriä syytöksiä sensijaan sinä joudut vielä raskaasti katumaan, mutta se taas ei ole minun ongelmani....keneen tai kehen (?) juutalaiset tulevat seuraavan jakeen mukaan luomaan katseensa:
Sakarja:
12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Kerro lisäksi syy siihen, että he alkavat massiivisen murehtimis- eli suruajan koskien sitä, että ovat kyseisen jakeen mukaan lävistäneet oman J-lansa?
- valheet pois.
Johanneksen evankeliumi ja Johanneksen ilmestys ovat teologiskirjallisesti Raamatun Uuden testamentin kirkkaimpia helmiä, mutta valitettavasti silkkaa satua. Näistä tarinoista, kuten myös monista Paavalin nimissä kirjoitetuista kirjeistä suorastaan roihuaa lukijan silmille esikristillisen ajan gnostilainen uskontofilosofia, johon on vain lisätty Jeesuksen nimi. Epäilevä lukija voi aivan helposti tarkistaa asian dosenttien Ismo Dunderbergin ja Antti Marjasen vuonna 1999 julkaisemasta kirjasta Nag Hammadin kätketty viisaus, luvusta Johanneksen salainen kirja (NHK II, I). Mainitussa teoksessa esitetty Johanneksen salainen kirja on kristillisgnostilainen versio aiemmasta, esikristillisen ajan gnostilaisesta Johanneksen salaisesta kirjasta, jossa tietenkään ei mainita Jeesusta. Teos oli kirjoitettu jo paljon ennen Jeesuksen syntymää.
Raamatun Uuden testamentin synoptisissa – Markus, Matteus ja Luukas – evankeliumeissa ei Jeesuksen suuhun ole kertaakaan pantu sellaista väitettä, että hän olisi sanonut olevansa Jumalan Poika. Johanneksen evankeliumi sen sijaan pursuaa tällaisia väitteitä. Siksipä raamatun kanonisesta Johanneksen fiktioevankeliumista ja Johanneksen fiktioilmestyksestä ovatkin muodostetut kauneimmat pyhäkoulusadut ja tulikivenkatkuisimmat, monia mummoja itkettäneet lahkosaarnaajien puheet. Nämä ovat olleet otollista materiaalia kristillisten epätotuuksien kylvämisessä ja julistamisessa.
Uskallan väittää, ettei yksikään kirkossa käyvä maallikkojäsen todellakaan tiedä, ettei Jeesus ole milloinkaan sanonut: ”Minä olen maailman valkeus, joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.”, Joh 8:12; ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”, Joh 11:25-26; ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ”, Joh 14:6. Raamattu-tutkijoiden mukaan nämä kaikki ovat Johanneksen evankeliumin kirjoittajan Jeesuksen suuhun panemia valheellisen sanoja, kuten pääasiassa koko Johanneksen fiktiivinen evankeliumikin.Kirjoitit:
"...Raamatun Uuden testamentin synoptisissa – Markus, Matteus ja Luukas – evankeliumeissa ei Jeesuksen suuhun ole kertaakaan pantu sellaista väitettä, että hän olisi sanonut olevansa Jumalan Poika."
Mitä tulee Yeshuaan J-lan Poikana, niin löydämme seuraavat selvät viittaukset noista kolmestakin evankeliumista siihen, kuka Hän on:
a) Matteuksen evankeliumi:
3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
b) Matteuksen evankeliumi:
17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."
c) Matteuksen evankeliumi:
21:37 Mutta viimein Hän (viinitarhan Herra eli Isä J-la) lähetti heidän luokseen >>>Poikansa>Jumalan Pojan- Doing22
"Kukaan ei ole niin sokea kuin se joka ei halua nähdä!" (Johathan Swift)
Sitä nämä rajatiedon opettajat totisesti ovat. He jos ketkä repivät ja räpistelevät Raamatun sanaa mieleisekseen, tutkivat sitä ylimielisen huolimattomasti ja lainailevat epätarkasti lukematta kunnolla lainaamaansa kohtaa edes loppuun halutessaan niin innokkaasti saattaa sen kyseenalaiseksi ja naurettavaksi.
He muun muassa väittävät Jumalaa tulivuoren hengeksi, ja kristinuskon syntyneen mithralaisuudesta vaikka mithralaisuus alkoi muistuttaa kristinuskoa vasta loppuaikoinaan.
He puhuvat "laajasta yksimielisyydestä" ja "arvostetuista tutkijoista" tuodessaan esiin omia opetuksiaan. Eri mieltä olevat Raamatun tutkijat ovat " harvoja patavanhoillisia fundamentalisteja" joiden mielipiteitä ei kannata edes lukea. Eihän heitä ole kuin mukamas muutama.
Johanneksen evankeliumi joka todistaa Jeesuksen jumaluutta, on aivan erikoisesti näiden hampaissa ehkä juuri siitä syystä?
Aivan röyhkeästi ja mitenkään perustelematta he väittävät Raamatun sanaa valheeksi.
Heillä itsellään on kummallinen uskonto: he opettavat "myrobien" ihmiskuntaa kohtaan harjoittamasta mielenhallintatoiminnasta ja orjuuttamisesta, joka on saanut aikaan kaikki maailman "raadolliset uskonnot".
En ole jaksanut ottaa selvää mitä nämä "myrobit" tarkoittavat. Ehkä jotain maailmankaikkeuden alkeisvoimia?
Raamatun "todellinen" tutkija on heidän mielestään: yllätys yllätys: ihmispersoona Heikki Räisänen. Doing22 kirjoitti:
Sitä nämä rajatiedon opettajat totisesti ovat. He jos ketkä repivät ja räpistelevät Raamatun sanaa mieleisekseen, tutkivat sitä ylimielisen huolimattomasti ja lainailevat epätarkasti lukematta kunnolla lainaamaansa kohtaa edes loppuun halutessaan niin innokkaasti saattaa sen kyseenalaiseksi ja naurettavaksi.
He muun muassa väittävät Jumalaa tulivuoren hengeksi, ja kristinuskon syntyneen mithralaisuudesta vaikka mithralaisuus alkoi muistuttaa kristinuskoa vasta loppuaikoinaan.
He puhuvat "laajasta yksimielisyydestä" ja "arvostetuista tutkijoista" tuodessaan esiin omia opetuksiaan. Eri mieltä olevat Raamatun tutkijat ovat " harvoja patavanhoillisia fundamentalisteja" joiden mielipiteitä ei kannata edes lukea. Eihän heitä ole kuin mukamas muutama.
Johanneksen evankeliumi joka todistaa Jeesuksen jumaluutta, on aivan erikoisesti näiden hampaissa ehkä juuri siitä syystä?
Aivan röyhkeästi ja mitenkään perustelematta he väittävät Raamatun sanaa valheeksi.
Heillä itsellään on kummallinen uskonto: he opettavat "myrobien" ihmiskuntaa kohtaan harjoittamasta mielenhallintatoiminnasta ja orjuuttamisesta, joka on saanut aikaan kaikki maailman "raadolliset uskonnot".
En ole jaksanut ottaa selvää mitä nämä "myrobit" tarkoittavat. Ehkä jotain maailmankaikkeuden alkeisvoimia?
Raamatun "todellinen" tutkija on heidän mielestään: yllätys yllätys: ihmispersoona Heikki Räisänen....uskonsa apostoli Johanneksen kuvaamasta Luojasta erään Hänen luotunsa eli Heikki Räisäsen kuvitelmiin ja luuloihin uskomiseen ;o/
Ovat siis suunnilleen yhtä kaukana J-lasta kuin humanistit ja muutkin ateistit.
Oi näitä aikoja.......- kirjoittaneet.
Doing22 kirjoitti:
Raamatun "todellinen" tutkija on heidän mielestään: yllätys yllätys: ihmispersoona Heikki Räisänen.Jeesuskaan ei ole riviäkään Raamattuun kirjoittanut,
Kaikki Jeesuksen sanomiset Raamatussa on useamman käden tietoa.
Kirjoitit muuten hyvin, mutta kommentin väitteitä et kumonnut, et ilmeisesti pystykkään.
""Heillä itsellään on kummallinen uskonto: he opettavat "myrobien" ihmiskuntaa kohtaan harjoittamasta mielenhallintatoiminnasta ja orjuuttamisesta, joka on saanut aikaan kaikki maailman "raadolliset uskonnot".
En ole jaksanut ottaa selvää mitä nämä "myrobit""
Ota vaan selvää, sillä esim. googlelta Myrobi-hakusanalla ei löydy muita kuin Pentti Haasiosalon kirjoituksia. - mukaan,
kirjoittaneet. kirjoitti:
Jeesuskaan ei ole riviäkään Raamattuun kirjoittanut,
Kirjoitit muuten hyvin, mutta kommentin väitteitä et kumonnut, et ilmeisesti pystykkään.
""Heillä itsellään on kummallinen uskonto: he opettavat "myrobien" ihmiskuntaa kohtaan harjoittamasta mielenhallintatoiminnasta ja orjuuttamisesta, joka on saanut aikaan kaikki maailman "raadolliset uskonnot".
Ota vaan selvää, sillä esim. googlelta Myrobi-hakusanalla ei löydy muita kuin Pentti Haasiosalon kirjoituksia.halusi ainoastaan viedä pois huomion oleellisista
asioista. Yksinkertainen tosiasia kun on, että Raamatusta ei löydy mitään jumalien itsensä tallentamaa asiaa, ottamatta sen enempää kantaa kirjoittajista ja sen ajan mielipidemuokkaajista.
Itse uskon Jumalaan, en välttämättä kirkolliskokousten luomaan jumalaan, vaan ihan aitoon taivaitten ja maan Luojaan.
Itse kohtaan Jumalani jokainen päivä, luonnon rauhassa, kaupungin vilinässä, siellä missä ihmisiä on kerääntynyt yhteen ja myös siellä, missä saan nauttia yksinäisyydestä.
Jumala on suonut minulle hyvän elämän. - todellinen totuushan on
mukaan, kirjoitti:
halusi ainoastaan viedä pois huomion oleellisista
asioista. Yksinkertainen tosiasia kun on, että Raamatusta ei löydy mitään jumalien itsensä tallentamaa asiaa, ottamatta sen enempää kantaa kirjoittajista ja sen ajan mielipidemuokkaajista.
Itse uskon Jumalaan, en välttämättä kirkolliskokousten luomaan jumalaan, vaan ihan aitoon taivaitten ja maan Luojaan.
Itse kohtaan Jumalani jokainen päivä, luonnon rauhassa, kaupungin vilinässä, siellä missä ihmisiä on kerääntynyt yhteen ja myös siellä, missä saan nauttia yksinäisyydestä.
Jumala on suonut minulle hyvän elämän.se, että Jumala on kaikkialla ja mukana kaikessa. Ja jos ei Hän itse suoranaisesti, niin Pyhä Henki ja enkelit kuitenkin.
kirjoittaneet. kirjoitti:
Jeesuskaan ei ole riviäkään Raamattuun kirjoittanut,
Ota vaan selvää, sillä esim. googlelta Myrobi-hakusanalla ei löydy muita kuin Pentti Haasiosalon kirjoituksia....vaikka ovat vain kuolevaisia ihmisiä, on toisilla useitakin sihteereitä apulaisinaan kirjoittamassa heille kokousmuistioita jne.
Miksi sitten J-lan olisi pitänyt itse kirjoittaa ilmoittamansa Sanat meille muistiin, koska Hänellä on käytössään siihen vihkiytyneitä palvelijoitaan profeettojaan ja apostoleitaan?
J-la tosin kirjoitti omalla sormellaan ne "kymmenen opetuksen sanaa" itse veistämiinsä kivisiin Laintauluihin Mooseksen ollessa Sinai-vuoren huipulla (2.Moos.31:18 32:16), mutta Israelin kansan langettua sillä aikaa palvomaan kultaista vasikkaa, rikkoi Mooses vihastuksissaan nuo Laintaulut (2.Moos.32:19). Mooses sai veistää uudet kiviset Laintaulut ja Herra kirjoitti niihin UUDELLEEN ne kymmenen opetuksen sanaa, jotka tunnemme 10 käskynä, paiti että alkuperäisissä käskyissä oli erikseen käsky "Älä tee itsellesi mitään jumalankuvaa" ja katekismuksen 9 ja 10 käsky olivat yksi ja sama käsky.
Siunausta Yeshuassa!- teihin kyllästynyt
mukaan, kirjoitti:
Jumala on suonut minulle hyvän elämän.Ateisteille on omat palstansa.
mukaan, kirjoitti:
Jumala on suonut minulle hyvän elämän.Kiitos kannanotostasi!
Myrobit eivät liity mitenkään avaukseeni. J-lan voimme todellakin kohdata joka päivä luonnossa, jos vain pysähdymme ihailemaan Hänen kättensä töitä. Tosin keskikaupungilla asuvien pitää nähdä sen verran vaivaa, että menevät riittävän kauas betoniviidakoista ja liikenteen melusta vaikkapa puistoihin, meren tai järven tai joen rannalle tai mieluiten maaseudulle. Paras paikka olisi ihmisten vielä koskematon ja turmelematon aarniometsä tai meren ranta, mutta sellaisia paikkoja ei paljoa enää ole...
Mä koen J-lan läsnäoloa ihan kotonani katsoessani ikkunoistani puita, pensaita ja sinitaivasta tai tummia sadepilviä ja kuunnellessani sateen ropinaa ikkunaa ja ikkunalauta vasten. Samoin koen Hänen armonsa ja rakkautensa läsnäoloa ajatellessani Hänen armo- ja pelastustekojaan omassa elämässäni ja niitä on enemmän kuin luetella taidan!
Olet siinäkin oikeassa, että monet kirkkoruhtinaat ovat "hämmentäneet" J-lan kirkasta ja alkuperäistä ilmoitusta hyvästä tahdostaan meitä luotujaan kohtaan. Meidän tuleekin sen vuoksi olla kyllin kriittisiä, ettemme eksy kuolleitten perinteiden ja ihmistekoisten riittien ja peräti pakanauskontojen vaalijoiksi... Uskonnollisuus on aidon ja elävän uskon vastakohta!
Parhaiten mä koen J-lan läsnäoloa lukiessani nöyrin ja avoimin mielin Hänen ikuista ja pyhää Sanaansa Raamatusta suunnaten ajatukseni sen hengelliseen sisältöön. On tärkeää kiinnittää huomiota siihen, millaista Raamatunkäännöstä lukee, sillä paljon on käännöksiä, joita ei saisi edes Raamatuksi nimittää!
Luotettavassa Raamatunkäännöksessä on nimittäin samassa jakeessaan useita eri kerroksia. Päällimmäinen eli ulospäin näkyvin kerros on sopivaa 'luonnolliselle' ihmiselle, joka ei ole vielä syntynyt uudesti ylhäältä. Toinen kerros on sopivaa uskonsa alkuvaiheessa olevalle uudestisyntyneelle ihmiselle. Kolmas kerros vähän enemmän hengellisesti kasvaneelle jne. Pohjaa emme saavuta koskaan, koska J-lan Sana Raamatussa on iankaikkisen J-lan ilmestys meille Sanan muodossa! HalleluYah!
Siunausta Yeshuassa!todellinen totuushan on kirjoitti:
se, että Jumala on kaikkialla ja mukana kaikessa. Ja jos ei Hän itse suoranaisesti, niin Pyhä Henki ja enkelit kuitenkin.
Olen samaa mieltä siitä, että J-la on kaikkialla mukana kaikessa, mutta vain ja nimenomaan tarkkailijana! Hän toimii aktiivisesti vain niissä asioissa, jotka ovat oikeita, hyviä ja Hänen tahtonsa mukaisia.
Halutessaan J-la voi välittömästi puuttuu tapahtumien kulkuun juuri siksi, että Hän on koko ajan täysin tietoinen kaikesta, mitä tapahtuu Hänen maailmankaikkeudessaan. Toki Pyhällä Hengellä ja enkeleillä on omat tehtävänsä J-lan antamien tehtävien suorittamisessa, mutta J-la valvoo myös heidän toimintaansa.
Luemme tästä seuraavat jakeet:
Psalmi 33:
13. Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset;
14. asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita,
15. hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.teihin kyllästynyt kirjoitti:
Ateisteille on omat palstansa.
...sillä hän kirjoitti uskovansa J-laan.
Lisäksi hän ihan oikein kritisoi kirkolliskokousten manipuloineen alkuperäisiä Pyhiä Kirjoituksia.
- kannattaa tutkia
Raamatun tutkiminen ei ole turhaa. Varsinkaan Pyhän Hengen johdossa.
...lähtökohtana Ilmestyskirjan tutkimiseen on syytä pitää mielessä:
ILMESTYSKIRJAN TARKOITUS
Ilmestyskirja oli julkaisuhetkellä Isä J-lalta tullut profetia siitä, mitä juuri silloin oli ja mitä sen jälkeen oli tapahtuva taivaissa ja sen seurauksena maan päällä.
Elämme siis parhaillaan Ilmestyskirjan toteutumisen aikakautta ja on siksi äärimmäisen tärkeää pyrkiä olla tietoinen siitä, että missä kohden sen ilmoittamia tapahtumia me juuri nyt aikajanalla elämme, voidaksemme alati olla valmiudessa pian tapahtuvaa Yeshuaan uskovien ylöstempausta varten!
Tuo oli syytä' todeta, sillä kaikki lukijat eivät jaksa lukea edes noin kohtuullisen pituista avausta :)
Asia selviää avauksen kohdasta:
>>>Kuten edellä jo viittasin, voimme ammentaa noita (Ilmestyskirjan) siunauksia vain jos olemme uudestisyntyneitä uskon kautta Yeshua HaMashiach’n eli J-lan ainosyntyisen Pojan nimeen. Sitä edellyttää se, että meitä kehotetaan Ilmestyskirjan luvussa 1 jakeessa 3 näin:
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!"
Autuas merkitsee samaa kuin "ylionnellinen".- ÄnkyräVenkula
On valtava sanoma ja siinnä käydään läpi oikeastaan koko Raamattu.
ÄnkyräVenkula kirjoitti:
On valtava sanoma ja siinnä käydään läpi oikeastaan koko Raamattu.
...kyllin arvostaa Ilmestyskirjan sanomaa.
Siinä tosin viitataan ikään kuin ohimennen joissakin kohden menneisiin aikoihin (kuten jakeissa Ilm.17:10), mutta muutoin siinä keskitytään kertomaan mikä kyseisen Ilmestyksen antamisen hetkellä oli tilanne 'hengellisellä rintamalla' ja mitä ihmisillä on odotettavissa tapahtuvaksi siitä eteenpäin aina siihen saakka kunnes J-la luo uudet taivaat ja uuden maan ja me kaikki Hänen valittunsa saamme elää Hänen luonaan ikuisesti.
Mielestäni esim. kaikki Ilmestyskirjan luvun 12 tapahtumat olivat ajanlaskumme alkuvuosisatana vielä täysin tapahtumatta ja tulevat tapahtumaan vasta lähiaikoina...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5494751Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183821Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842362Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4872246Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1221630Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891588- 1571413
- 731381
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel861364- 841174