Olen ostamassa venettä jossa kaksi 120hv fordin konetta jotka hurisseet 10400 tuntia. Koneet käy nätisi eivätkä savuttele yms. Ei ole tietoa siitä onko joskus tehty perus rempaa...
Mitä arvelette mitä koneet yleensä kestävät ja mitähän mahtaisi maksaa tuollaisten koneiden täys kunnostus?
ford lehman 10 400 tuntia
12
4480
Vastaukset
- tunnit...
Jollekin volvolle tai scanialle tuo ei vielä ole paljon, mutta ford on asia erikseen, ja juuri sen takia se ei ole ammattilaisten suosiossa!!!
- ollut.
Hyvällä huollolla niin kestää vielä toisen mokoman lisää.
- Rippe3
Tossa vaiheessa,jos koneilla ei oo ajettu 100% tehoilla,edessä on ainakin suutinhuolto.Muuten jos huollot on tehty asiantuntemuksella ja ajallaan,ajat niillä taas ton 10000h ilman murheita.
- jep t
moi kylllä paljon riippuu millaissessa veneeesssä ne on jos on kovalla kuormalla niin ei kyllä ole pitkäikäisiä noilla tunneilla ei varmaan ole ollut oli yhdet volvot 130 hv 6000kg painavassa veneessä eikestänyt kuin 600 tuntia kun äijä ajo aina kahvat kaakkossa
Olisikohan hieman eri asia jos 6,5 litran moottorista otetaan 120 hv, kuin 2,5 litrainen ja 130 hv..
Nyrkkisääntönä voidaan pitää n. 15.000 käyttötuntia kun puhutaan marinoiduista Fordin teollisuusmoottorista. Lehmann on yksi suurimmista marinointitehtaista, ja laadullisesti erittäin hyvä. Ainut ehkä vielä aavistuksen parempi on Sabré, mutta heidän tuotteiden käyttötunteja laskee hieman korkeampi viritysaste..
- tarjousta
Mä kysyin juuri peruskunnostuksen hintaa. Tuollaiselle 6 sylinteriselle voi olla vähän enemmään, mutta 4 sylinterinen foordi on siinä 4000 alveineen.
Ja näitähän ei tehdä enää. Nuo uudet hyytyy heti jos löpö ei oo justiinsa.- 90x5h= 450h/kesä!
Miten vanhat vehkeet ne ovatkaan? Jos kesän kolmessa kuukaudessa joka päivä ajetaan 5 tuntia (onko niin mielipuoliakin?) niin 90x5h= 450h/kesä!
Niin 11000/450=n.24 vuotta! Itse en ole saanut juuri koskaan yli 200 tuntia kesässä, vaikka reissaamme uppoumarunkoisella Vironlahti Airisto välillä.
Ensimmäisessä veneessäni oli Valmetin toosa, joka oli avauksessa kolmen vuoden välein. Seuraavassa rämisi Volvo, joka kesti, mutta sitten ennustettu huolto oikutteluun olisikin ollut puolet veneen hinnasta! Nyt mennään Mitsu/Solella ja ikää on silläkin kuusi vuotta. Pelkät suodin/öljyvaihdot tehty. Tunteja lienee noin 1300.
- Tietämätön_
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
Koneet ovat vuodelta -79 ja vene on 42 jalkainen uppoamarunkoinen, max nopeus 11s ja matka 9s tämän omistajan käytössä ,ollut 3v heillä.- Jaatsi
Grand Banks 42:ssa on joskus ollut moottorivaihtoehtona 2 x 120 hv Lehmaneita.
- Suomenojalla
Onko veneesi Espoossa Suomenojalla talvisäilössä siinä reunimmaisena, punainen pohja, sininen raita ennen valkoista runkoa. Hyvä peli ja Lehmannit ovat ainoat oikeat koneet tuollaiseen. Kannattaa pitää hyvänä ja vaikka peruskorjata sitten kun niissä on paljon tunteja, ei vielä... Mieluummin kymppitonni tunteja Lehmannilla kuin Volvolla.
- Foordi
Itse ajoin neljäsylinterisellä fordilla, tosin Gustavsonin marinoimalla 6500 tuntia. Ostaessa oli 2000 tuntia ja myin veneen, kun mittarissa oli 8500 tuntia. Ostaja ajelee samalla koneella edelleen, nyt lienee lähemmäs 10000 tuntia. Ostaessa kone avattiin, ei tehty muuta kuin tiivisteiden vaihtoa. Ruiskupumppu oli pajalla kerran, suuttimet muutamia kertoja. Laturi ja startti uusittiin jossain vaiheessa. Muuten ei muuta kuin öljynvaihdot ja kovaa ajoa. Näissä koneissa on muuten jo 70- luvun ohjekirjassa annettu öljynvaihtoväliksi 200 tuntia, joten käymään ne on suunniteltu.
- sellaset
Mulla oli Lehmannit Broom European veneessä. Tein niille täysremontin mutten muista yhtään mitä makso. Varaosat olivat kuitenkin halpoja. Vaihdoin koneet heti seuraavana vuonna uusiin
Fordeihin (Otosa) joka on sama kone mutta tubolla ja 180 hv.
Nyt on kierretty Euroopat,Välimeret ja Skotlannit niillä ja hyvin pelaa. LancingMarineEnglannista myy niitä. Mä maksoin uudesta koneesta 10.000 € /kpl. Koneet menee vanhalle pedille ja on helppo vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282611- 1272283
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1141983- 1281946
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121683Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471228Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu271112Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891061Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361009