Raamattua ei siis pidä uskoa?

hirvas

Tein aloituksen, jossa lainasin Jumalan sanaa, joka todisti Jeesuksen olevan luodun.

Sananl. 8:22
Herra LOI minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

Toinen kohta ilmoittaa Jumalan synnyttäneen Hänen.

Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut SYNNYTIN

Mitä sain vastaukseksi? Mohikaani vastasi helluntailaisella lähimmäisenrakkaudella näin.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000042315531

Weijo Lindroos ilmoitti, ettei Snl.8:22 pidä paikkaansa, ja teki uuden alotuksen näin. Eli sitä ei pidäkään uskoa, mitä Raamatun sana ilmoittaa!!??

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000042318301

Nimimerkki "Purje" menee jo aivan muihin asioihin, ja häntä kiinnostaa vain yksi jae. Hän yrittää tehdä Jeesuksesta Jumalaa, kuten aikanaan paavi ja piispat vuonna 325 Nikaiassa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000042316870

Lopputuloksena näin pienestä otannasta voin sanoa, ettei Raamatun sanaa pidä kenenkään uskoa, vaan pitää uskoa näitä sananselittäjiä, joilla kaikilla on oma versionsa.
Jumalan sanalla ei siis ole mitään merkitystä, vaikka lukisit sen Raamatustasi. Sitä ei pidä uskoa, vaan uskokaa Mohikaaniin, Weijo Lindroosiin, Purjeeseen ja satoihin muihin, joilla jokaisella on korkein totuus hallussaan.

14

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Mutta ei saa rakentaa omia oppeja, ja yrittää niitä tukea Jumalan sanalla. Se on Raamatun väärinkäyttöä, suorastaan Raamatun raiskausta!

      • hirvas

        kumpi näistä on totuus?

        Sananl. 8:22
        Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

        Vai synnyttikö Jumala Jeesuksen?

        Hepr. 5:5
        Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

        Siinä on kaksi todistusta Raamatusta, johon sinä juuri ilmoitit uskovasi. Kumpi noista on Jumalan totuus?
        Mitä vastaat?


    • Pakanainen
    • Kadunmies vaan

      Sananl. 8:22 kai pitäisi kääntää ”omisti minut” niinkuin englanninkielisissä teksteissä usein on tehtykin.

      Heprealaiskirjeessä kai pitäisi lähinnä katsoa 1:8-9 ja 1:10; 2:3.

      Otsitkoa pitää tosin sen verran kommentoida, että ei vanhoja taruja ja tarinoita kannata kovin vakavissaan ottaa.

      • hirvas

        koska Raamattua voidaan "lukea" millä tavalla tahansa. Ja niitä lukijoita riittää, siis vanhain tarinain tutkijoita.


      • Kadunmies vaan
        hirvas kirjoitti:

        koska Raamattua voidaan "lukea" millä tavalla tahansa. Ja niitä lukijoita riittää, siis vanhain tarinain tutkijoita.

        Juu, tulkintoja löytyy moneen lähtöön. Eihän meillä muuten olisi satoja, ellei tuhansia, erilaisia Raamattuun tukeutuvia lahkoja/kultteja jos kyseinen kirja olisi yksiselitteinen.

        Oma mielipiteeni on se, että jos siihen kirjaan nyt pakko on uskoa, niin kannattaa ihan henkilökohtaisesti lukea ja tulkita sen sanomaa. Miksi pitäisi tulkintavastuu antaa papeille, saarnamiehille tai profeettoina esiintyville?


      • ISSAKI
        Kadunmies vaan kirjoitti:

        Juu, tulkintoja löytyy moneen lähtöön. Eihän meillä muuten olisi satoja, ellei tuhansia, erilaisia Raamattuun tukeutuvia lahkoja/kultteja jos kyseinen kirja olisi yksiselitteinen.

        Oma mielipiteeni on se, että jos siihen kirjaan nyt pakko on uskoa, niin kannattaa ihan henkilökohtaisesti lukea ja tulkita sen sanomaa. Miksi pitäisi tulkintavastuu antaa papeille, saarnamiehille tai profeettoina esiintyville?

        lukee itse ja ymmärtää mitä sinne on kirjoitettu ja ,mikä on sitten näiden oppien tuomaa tulkintaa.


      • hirvas
        Kadunmies vaan kirjoitti:

        Juu, tulkintoja löytyy moneen lähtöön. Eihän meillä muuten olisi satoja, ellei tuhansia, erilaisia Raamattuun tukeutuvia lahkoja/kultteja jos kyseinen kirja olisi yksiselitteinen.

        Oma mielipiteeni on se, että jos siihen kirjaan nyt pakko on uskoa, niin kannattaa ihan henkilökohtaisesti lukea ja tulkita sen sanomaa. Miksi pitäisi tulkintavastuu antaa papeille, saarnamiehille tai profeettoina esiintyville?

        mieltä, ja lukemankin perusteella kaikki perustuu vain uskoon, että asia on noin..? Jos on?


    • koraretta

      AINA ENSIKSI HELLARI-OPPI,SITTEN VASTA TULEE JEESUS JA JOUSTAVA RAAMATTU.MUISTA AINA TÄMÄ KUN OLET HELLUNTAILASTEN KANSSA TEKEMISISSÄ.SAMA KOSKEE MYÖS LESTADIOLAISUUTTA.

      • hirvas

        sen, eikä lestadiolaisuudessa "raamattua tarvita lainkaan.."


    • jfrtq

      helluntai oppiin uskovien käsissä.

    • niin sinä pelastut.

      • ISSAKI

        hänhän puhui aina suhteestaan Isään ja sanoi tekevänsä ihmeitä Isän voimalla.


      • hirvas
        ISSAKI kirjoitti:

        hänhän puhui aina suhteestaan Isään ja sanoi tekevänsä ihmeitä Isän voimalla.

        muistettava se, ettei Jeesus tehnyt mitään itsestään, vaan jokainen SANA ja teko tuli Isältä. Hän oli todellinen välimies ihmisten ja Jumalan välissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe