Haiseeko nelivarvaskilpikonna ihan hirveän pahalle, vai haiseeko ollenkaan?
Miten terraarion voi sisustaa yhdelle konnalle sopivaksi ja kivan näköiseksi=)? Mitä sinne voi laittaa? Voiko pohjamateriaalina käyttää sanomalehteä (me kun ollaan allergisia purulle)
Paljonko kilpparikasvattajalta ostettu nelivarvas maksaa suunnilleen?
Vastatkaa mahdollisimman pian, kiitos! =)
kilpparikysymyksiä
5
586
Vastaukset
- konna2
Ei haise juuri miltään. On siinä kyllä pieni ominaishajunsa ,jos läheltä haistelee.
Kiviä ja myrkyttömiä kasveja nyt ainakin voi käyttää ,mielikuvitusta kehiin. Konnahan itse ei varsinaisesti esteettisiä seikkoja osaa arvostaa...
Hiekka voisi olla konnalle mieluisampi ,kuin pelkkä sanomalehti.
Hinnat lienee jossain 250€:n korvilla... - ainakin
pohjamateriaalina turve-hiekkasekoitusta.Herppi.net sivuilta saat oikeaa tietoa konnan hoidosta yms.Siellä myös kuvia terran sisustuksista..Kannattaa tutustua konnan hoitoon herpin sivuilla, ettei sitten tule hoidettua kilpistä väärin.Siellä on neuvoja paljon myös ruokkimisesta..
- turtle WAX
Tässä pari linkkiä
http://www.konnamaa.com/
http://www.herppi.net/keskustelu?func=showcat&catid=2
Ei kilpikonna haise, ihmisen nenään, sen uloste ehkä ja hoitamaton terraario korkeintaan.
Meillä kreikankilpari terraario (mitat 120x40x40) on sisustettu muutamalla lämmittelykivellä, jossa saa samalla hinkata kynsiä ja ruokalautasella sekä vesikipolla sekä lämpölampulla ja UVB looisteputkivalaisimella jotta saa siitä kilpeensä ravinteita, ruokana salaatit, hedelmät, kukat kedolta, vitamiinilisä, sekä seepiankieli kalkkiplussana.
Kilpikonna ei tarvitse kiipeily paikkoja vaan reippaasti maa-ainesta jotta se pääsee tarvittaessa kaivautumaan piiloon. Meidän Rodin terrassa on turvetta ja hiekan sekoitusta 10cm paksuudelta. Itsekin oon allerginen puupurulle mutta sitä ei konnalle saakaan laittaa pohjakerrokseksi vaan maa-ainesta nimen omaan ;)
Meidän kilppari tuli nuorelta tytöltä joka ei sitä enää VIITSINYT hoitaa, alkoi pojat ja muut harrastukset tulla pääsijalle. Maksettiin terrasta ja konnasta 100€gee. - yrjuyrj
ei haise pahalle ja terraarion pohjalle sanomalehtipaperia,sitten "ruohomatto" ja sitten jotain soraa.
- annadaa
Minulla on 1v nelivarvaskilpikonna.Se ei haise jos siivoat riittävästi,näin ainakin minulla. Minun kilpparilla on ainakin terraarion taakse laitettu juliste hiekkaa ja pimennys johon se voi mennä tarpeen tullen.Terraario kannattaa laittaa valoisaan paikkaan.Sanomalehteä voi laittaa (se on sitä paitsi helpompi siivota:) ) Minun kilppari maksoi 320e. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864