Villat Jumalalle?

Onko

raamatullista laittaa uudessa liitossa Jumalalle "villoja" (Tuom.6:36-40) jonkin asian tai ongelman ratkaisemiseksi? Voiko uskovainen siis pyytää Jumalalta jotakin tiettyä merkkiä, tietääkseen minkä päätöksen tekee jonkin asian suhteen? Toivoisin vastausta ainakin Mohikaani_27 ltä ja Weijolta.

7

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirran polit

      kuulostaa joltakin taikauskolta.

    • ja Jumalan mielen mukaista laittaa villat jonkin ongelman ratkaisemiseksi ja sen tietämiseksi, onko kyseinen ratkaisu Jumalalta..

      "Villojen" ei välttämättä tarvitse olla tosissaan nyytti villaa, joka asetetaan kodissa johonkin tiettyyn paikkaan, vaan se voi olla myöskin Jumalalle tiettäväksi tehty yllättävä asia, jonka kautta hän ilmaisee tahtonsa.. Jos asetetaan villoiksi jokin asia, niin merkiksi yleensä on asetettu jonkun lähimmäisemme yllättävä soitto yms., tai yllättävä käynti luonamme.. Siis sellaisen lähimmäisen, joka vierailee hyvin harvoin tai ehkä ei koskaan luonamme, vaikka tuntee itsemme..

      • Mutta tarvitaanko

        villojen/merkkien laitamisessa jotakin erityistä Jumalalta saatua uskoa? Entäpä jos sielunvihollinen pääseekin väliin ja tämän seurauksena tulee väärä johdatus johonkin asiaan, johon toivotaan oikeaa Jumalalle mieleistä ratkaisua, kaikkien Hänen omiensa yhteiseksi parhaaksi. Oletko sinä laittanut tällaisia villoja Jumalalle ja oletko saanut vastauksia?


      • Mutta tarvitaanko kirjoitti:

        villojen/merkkien laitamisessa jotakin erityistä Jumalalta saatua uskoa? Entäpä jos sielunvihollinen pääseekin väliin ja tämän seurauksena tulee väärä johdatus johonkin asiaan, johon toivotaan oikeaa Jumalalle mieleistä ratkaisua, kaikkien Hänen omiensa yhteiseksi parhaaksi. Oletko sinä laittanut tällaisia villoja Jumalalle ja oletko saanut vastauksia?

        mitään sen erityisempää uskoa kuin se, jonka Jeesus Pyhän Hengen kautta vaikuttaa häneen uskovissaan..
        Kun uskot, että Jeesus Kristus on sinun Herrasi ja synneistä Vapahtajasi, ja tunnustat sen, sitä kysyttäessä, myös julkisesti, niin Isä Jumala kunnioittaa sinua siitä..

        Olen muistaakseni laittanut ainakin yhden kerran ns. villat. Ensin meinasin laittaa kuivan villasukan villoiksi ja pyytää Isää Jumalaa kostuttaamaan ne aamuun mennessä, mutta sitten, kun luin erään vanhemman uskovan ohjeen asiassa, niin laitoin erään lähimmäiseni, joka ei tiennyt asiasta, villoiksi..
        Jonkun päivän kuluttua, kun lähimmäiseni ei ollut ottanut kontaktia tiettyyn päivämäärään mennessä, kerroin Jumalalle tyytyväni siihen kielteiseen vastaukseen, jonka uskoin saaneeni Jumalalta juuri tuon lähimmäiseni hiljaisuuden seurauksena..

        Asian voi kyllä varmistaa esim. toisella villojen laittamiskerralla. Kertoo vaan Jumalalle, että haluaa olla varma asiassa, että vastaus on häneltä, eikä esim. vihtahousulta.

        Ja saattaa olla, että Jumala vastaa siihen kolmella tavalla, niinkuin hän minulle vastasi erään toisen asian yhteydessä, vaikka en kyllä kysynyt häneltä mitään villojen kanssa.

        Vastaus meinaan tuli erään uskovan lähimmäiseni lausuman kahden sanan kautta, sitten unessa, ja Raamatun yhden jakeen kautta..


      • merim.raimo
        Mutta tarvitaanko kirjoitti:

        villojen/merkkien laitamisessa jotakin erityistä Jumalalta saatua uskoa? Entäpä jos sielunvihollinen pääseekin väliin ja tämän seurauksena tulee väärä johdatus johonkin asiaan, johon toivotaan oikeaa Jumalalle mieleistä ratkaisua, kaikkien Hänen omiensa yhteiseksi parhaaksi. Oletko sinä laittanut tällaisia villoja Jumalalle ja oletko saanut vastauksia?

        Jumala toimii aina omiensa parhaaksi, jotenka "villoja" ei sen takia tartte laittaa, mutta ennemminkin jonkun henkilökohtasen asian kohdalla on hyvä kokeilla niitä "villoja" siunausta sulle.


      • Henkilökohtaisen
        merim.raimo kirjoitti:

        Jumala toimii aina omiensa parhaaksi, jotenka "villoja" ei sen takia tartte laittaa, mutta ennemminkin jonkun henkilökohtasen asian kohdalla on hyvä kokeilla niitä "villoja" siunausta sulle.

        asian takia minä näitä villoja olen aikonut Jumalalle laittaakkin. Haluan kulkea Jumalan johdatuksessa ja tehdä oikeita päätöksiä ja ratkaisuja elämässäni, niin että kaikki asiat koituvat eri ihmisten yhteiseksi parhaaksi. Siunausta myös sinulle.


      • merim.raimo
        Henkilökohtaisen kirjoitti:

        asian takia minä näitä villoja olen aikonut Jumalalle laittaakkin. Haluan kulkea Jumalan johdatuksessa ja tehdä oikeita päätöksiä ja ratkaisuja elämässäni, niin että kaikki asiat koituvat eri ihmisten yhteiseksi parhaaksi. Siunausta myös sinulle.

        heti uskoontultuani aloin rukoilemaan näin, "Herra, anna minulle viisautta ja ymmärrystä vaellukseeni, etten sinulle niinpaljon murhetta tuottaisi vaelluksellani".... meni monta kuukautta, ja satuin lukemaan mitenkä Jumala yöllä unessa ilmestyi Salomonille, ja sanoi "Ano, mitä tahdot minun sinulle antavan".... ja Salomoni anoi suurinpiirtein samaa, mitä minäkin... siitä oli mennyt 15 vuotta kun kävelin uskovien kokoukseen vieraalla maalla, ajatellen taivaallisia, niin minun päähäni tuli tälläinen ajatus "ei se ollut minusta itsestäni, pyytää viisautta ja ymmärrystä vaellukseeni, vaan Minä Herra, sen silloin laitoin sinun sydämeesi" tässä sinullekkin kuuluva jae, omista se itsellesi uskossa. Ps.32:8. Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee". :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe