mikä joitain naisia vaivaa

wind from north

Olen törmännyt naisiin,jotka rakastaa imeä ja saada suuseksiä ja sit naisiin jotka inhoo sitä,siis ottaa suihin.Eikö nämä neidit ymmärrä,ettei miehet halua pettää,jos seksi toimii ja kummankin himot tyydytetään.Mutta jos tyttöystävä kieltäytyy suuseksistä,makaa vaan sohval muutenki ja ehkä sanoo kiitos joskus,teen safkat,siivoan jne..ehkä olen liian kiltti ja tossun alla,mut en kestä olla ilman suuseksiä,kai pitää sit pettää tai jättää?ideoita?Eihän sitä aina pidä itseään seksis ajatella vaan kumppania myös,täällä on fiksuja naisia,niiden miehet ei taatusti petä,kun saa kotona nautintoa..

31

8240

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

Ihan ku mun exä joka tyyliin itki ja kiukkusi kun en ottanut usein suihin. naurettavaa, siis eikö pääasia ole se että tehdään sitä mitä molemmat haluaa eikä vaan tehdä jotain siks et kun TOINEN sitä vaatii, mua ällöttää tollanen asenne!

• mie

odottelinkin eka vastauksen olevan tollanen"yäk ei se oo kivaa" tytöltä,niin ehkä se ei susta oo kivaa,so what,ei sun siinä itseäsi pidä ajatella,vaan sitä miltä sun kumppanista tuntuu,ei se pillun nuoleminen nii herkkua ole,mutta naurettavaa on luulla,ettei toinen hae muualta sitä mitä ei sinulta saa..enkä tarkota vittuilla.pääasia ei se et mitä molemmat haluaa,vaan et molemmat saa mitä haluu,eikö?Ja jos se ei toimi,sit voi lähteä eri suuntiin.Mulla on ollu muutama tyttöystävä,osa kauniita jotka ei ota suikkiin ja osa vähemmän kauniita imureita.. ja sanoisin et mieluummin valitsen tytön joka nauttii suuseksistä usein kuin sellasen joka mussuttaa ettei halua tai ajattelee vaan itseään koko ajan,eli vähemmän höpinää ja enemmään imutusta,ni pysyy suhde kunnossa,eikä taas mitään feministivyörytystä,kiitos,koitan asiallisesti krijotella kuiteskin.Niiin ja siis sua ällöttää mun hmm asenne, mua ällöttää naiset jotka luulee liikoja itsestään...

• sindy
        mie kirjoitti:

odottelinkin eka vastauksen olevan tollanen"yäk ei se oo kivaa" tytöltä,niin ehkä se ei susta oo kivaa,so what,ei sun siinä itseäsi pidä ajatella,vaan sitä miltä sun kumppanista tuntuu,ei se pillun nuoleminen nii herkkua ole,mutta naurettavaa on luulla,ettei toinen hae muualta sitä mitä ei sinulta saa..enkä tarkota vittuilla.pääasia ei se et mitä molemmat haluaa,vaan et molemmat saa mitä haluu,eikö?Ja jos se ei toimi,sit voi lähteä eri suuntiin.Mulla on ollu muutama tyttöystävä,osa kauniita jotka ei ota suikkiin ja osa vähemmän kauniita imureita.. ja sanoisin et mieluummin valitsen tytön joka nauttii suuseksistä usein kuin sellasen joka mussuttaa ettei halua tai ajattelee vaan itseään koko ajan,eli vähemmän höpinää ja enemmään imutusta,ni pysyy suhde kunnossa,eikä taas mitään feministivyörytystä,kiitos,koitan asiallisesti krijotella kuiteskin.Niiin ja siis sua ällöttää mun hmm asenne, mua ällöttää naiset jotka luulee liikoja itsestään...

niinpä,mä ainakin tykkään imeä ja eipä oo kukaan valittanut,muutenkin tytöt tuntuu olevan kolmes leiris 1.me jotka rakastetaan kalua 2.joskus voidaan olla mukavia 3.meitä petetään koko ajan=),emme ota suihin.
        Sitä saa mitä tilaa..
        Täältä on löytyny hyviä vinkkejä sexiin ja ois kiva joskus kerätä iso porukka kuumia uroita ja meitä kalunpalvojia yhteen ja antaa palaa,ei estoja?Muita kiinnostuneita..

• JOKU

NYT OLET SANNA AIVAN OIKEASSA....

• ukkomies47v

nykyajan pilallehemmotellut kakarat tämmösiä. Kaikki pitäisi saada mitä haluaa. Suuseksi on kuitenkin sellainen asia, että joillekkin se voi olla hyvinkin vastenmielistä, ei sitä silloin voi vaatia tekemään edes vain toisen miellyttämiseksi.
      Kasva aikuiseksi ja huomaa, että parisuhde on muutakin kuin pelkkää seksiä. Elämässä joutuu tinkimään ja tekemään kompromisseja monissa asioissa, myös seksissä.

• sanna

eli asiaa. ei kenenkään pidä tehdä jotain vain siksi että kumppani haluaa, vaikka itse ei tykkäisi hommasta yhtään, mutta tekee vaan siinä pelossa että muuten kaveri jättää...

• julia
        sanna kirjoitti:

eli asiaa. ei kenenkään pidä tehdä jotain vain siksi että kumppani haluaa, vaikka itse ei tykkäisi hommasta yhtään, mutta tekee vaan siinä pelossa että muuten kaveri jättää...

...jos pariskunnasta molemmat tekee just niin kuin itse haluaa, ajattelematta toisen toiveita? Siitä ei mitään hyvää suhdetta saisi aikaan. Mitä suuseksiin tulee, niin itse nautin siitä suuresti sekä saavana että antavana osapuolena. Ettekö naiset oikeasti halua tuottaa miehellenne nautintoa??!! Itse varmaan kuitenkin toivotte nautittavaa seksielämää. Mä annan miehelle suuseksiä erittäin mielelläni, mutta teen sen myös siksi että itse nautin tilanteesta kun näen miehen nauttivan...ja saahan sitten itsekin jotain mukavaa toivoa ;) Tietenkään ketään ei voi pakottaa, jos ei kerta kaikkiaan halua...mä vaan en voi ymmärtää miksi ei haluaisi...

• ukkomies47v
        julia kirjoitti:

...jos pariskunnasta molemmat tekee just niin kuin itse haluaa, ajattelematta toisen toiveita? Siitä ei mitään hyvää suhdetta saisi aikaan. Mitä suuseksiin tulee, niin itse nautin siitä suuresti sekä saavana että antavana osapuolena. Ettekö naiset oikeasti halua tuottaa miehellenne nautintoa??!! Itse varmaan kuitenkin toivotte nautittavaa seksielämää. Mä annan miehelle suuseksiä erittäin mielelläni, mutta teen sen myös siksi että itse nautin tilanteesta kun näen miehen nauttivan...ja saahan sitten itsekin jotain mukavaa toivoa ;) Tietenkään ketään ei voi pakottaa, jos ei kerta kaikkiaan halua...mä vaan en voi ymmärtää miksi ei haluaisi...

sitä nyt heti mennä toiseen äärimmäisyyteen. Ei sitä nyt ihan kaikessa mahdollisessa tarvitse toimia vain toisen mieliksi. Esim. suuseksi saati persseksi ei sovi kaikille ja se on ymmärrettävää ja hyväksyttävä.

• julia
        ukkomies47v kirjoitti:

sitä nyt heti mennä toiseen äärimmäisyyteen. Ei sitä nyt ihan kaikessa mahdollisessa tarvitse toimia vain toisen mieliksi. Esim. suuseksi saati persseksi ei sovi kaikille ja se on ymmärrettävää ja hyväksyttävä.

En sanonutkaan että kaikkea pitäsi toisen mieliksi tehdä. Mutta seksissä on paljon asioita, joista voi oppia pitämään...ja eikös nimen omaan suuseksistä ollut kyse alkuperäisessä viestissä. En minäkään aina ole suuseksin antamisesta nauttinut, mutta joskus kauan sitten kumppanin toiveesta sitä kokeilin...kokeilin uudestaan...ja uudestaan. Opin pitämään siitä, ja kuten sanoin nykyisen pidän siitä erittäin paljon. Ja sitä erityisesti ihmettelen kun joillakin naisilla on sellainen asenne että ei halua antaa kumappanilleen nautintoa, "kun mä en siitä tykkää, niin en anna". Mulla myös miehen nautinto on tärkeää. Ja haluan että oma nautintoni on myös miehelle tärkeää...siitä syntyy antoisa suhde.

• aapeli

kai tarkotat tolla rttri sulla oikeen enää tahdo seistä

• ukkomies47v
        aapeli kirjoitti:

kai tarkotat tolla rttri sulla oikeen enää tahdo seistä

tarkoita, monet "keskenkasvuiset" vissiin kuvittelee, että tässä iässä ei enään paljon seksiä ole. Kyllä oma seksielämä on ihan kunnossa ja tuota suuseksiäkin saan.

• idiootti
        sanna kirjoitti:

Et taida pitkistä parisuhteista tajuta mitään. Pidä kiinni asenteistas äläkä vaan yritä muuttua.
        Minäkään en mielellään nuole pillua, joka ei ole edes häppäreiden tienoilta karvaton.

• sanna
        julia kirjoitti:

Mä en ole sanonutkaan ettenkö ota suihin mieheltäni, enkä ole sanonut inhoavani suuseksiä, minua vain inhottaa SE, että siitä tehdään niin suuri numero että sitä olisi joidenkin miesten kohdalla saatava JATKUVASTI ja jossei saa niin seksielämä ei ole mukamas tyydyttävää ja on suunnata uusille laitumille.
        Nykyistä miestäni haluankin miellyttää ja annan suuseksiäkin silloin kun haluan hänelle hyvät vibat, mutta en varmasti antaisi jos hän rupeaisi sitä jatkuvasti ruinaamaan!
        Tottakai pitää jonkinverran joustaa ja "miellyttää" toista, mutta nyt tuntuu kyse olevan suihinotosta että sitä olisi saatava jatkuvasti ja mun mielestä se on tyhmää että se olis kaiken a ja o. sori vaan mun mielipide.

• sanna
        idiootti kirjoitti:

Et taida pitkistä parisuhteista tajuta mitään. Pidä kiinni asenteistas äläkä vaan yritä muuttua.
        Minäkään en mielellään nuole pillua, joka ei ole edes häppäreiden tienoilta karvaton.

Idioottihan minä. tällä idiootilla suhde sattuu toimimaan siitä idioottimaisuudestani huolimatta erittäin hyvin, ehkä meitä on vaan sattunut sitten 2 idioottia yhteen!ja erittäin hyvä niin.

• seksissä

ei pidä tehdä kompromissejä koska se on yksi parisuhteen kulmakivistä.
        Itse en vain voi olla sellaosessa suhteessa jossa en saa sellaista seksiä kuin haluan. Mies jota rakastan haluaa tietenkin tehdä asioita joita toivon koska minäkin teen niin. En vois elää ilman suuseksiä, ja haluan sitä myös toiselle antaa.

• Niks
        julia kirjoitti:

Aivan oikein! Hieman epäitsekkyyttä pitää löytyä. Minun mielestäni suuseksi kuuluu normaaliin seksiin ja ikävä sanoa mutta pidemmän päälle en voisi olla seksisuhteessa naisen kanssa joka ei suihin suostuisi ottamaan tai yhtä lailla ei haluaisi minun nuolevan häntä. Onneksi vaimoni suorastaan rakastaa ottaa suihin. Toisinaan emme päädy välttämättä edes yhdyntään vaan hän omasta aloitteestaan vain ottaa minulta suihin ja se voi tapahtua lähes missä vaan ja milloin vaan. Itse sanoo, että haluaa tuottaa minulle nautintoa ja samalla nauttii siitä itsekin. Voinko siis parempaa naista itselleni toivoa - en!

• great
        sanna kirjoitti:

ei tietenkään pakko ole tehä mitään,jos on täysin itsensä lumoissa oleva ja ei välitä tippaakaan mitä toinen haluaa..jos pidät suuseksistä ja kumppanisi ei sinulle kyseistä iloa anna,ongelmia tulee jossain muodossa,joko riitoja aiheesta,selibaattia tai mies/nainen hakee sen nautinnon muualta.Tai voi olla kyseessä"mies"/"nainen" joka on täysin tossun alla,tahdoton ja unohtanut omat toiveensa ja halunsa,toteuttaa kyllä sinun toiveesi saamatta mitään takaisin..kannattais miettiä asiaa hieman,ehkä sun kumppanisi kaipaisi lisähuomiota?

• jos tyytyy vähään

jos unohtaa haaveensa ja toiveensa,jos katoaa lampaana muun lauman sekaan..camoon,tottakai sulla on oikeus saada sellaista seksiä kuin haluat,kun et ketään fyysisesti vahingoita tai käytä hyväksi.Mä en voisi tyytyä kompromisseihin seksissä,enkä elämässä myöskään..en usko että suuseksi todella vastenmielistä voi olla kenellekään,ehkä silloin on kyseessä seksuaalisen identiteetin ongelmia,jokainen mies himoitsee piirakkaa/pillua,Nainen kalua,homo tietysti himoitsee samaa kuin nainen,peoples struudelia=) ja bi saa kaikkea sopivasti.Parisuhde on muutakin seksiä,mutta seksi on siitä suuri osa,ainakin joillain meistä,elämässä pitää pyrkiä eteenpäin,ottaa ja antaa.Eli jos ei kalu maistu naiselle,ehkä pimppi maistuisi?Jokaisen kannattaa syventyä miettimään tätä faktaa. En koskaan kasva aikuiseksi,taannu ja elä tylsää elämää,kasvan mieluummin isommaksi ja elän joka päivän uutena alkuna,uusia mahdollisuuksia(more pie)..Moraalinen kysymys:ukkomies 47v,jos joku 18v hyvännäköinen typykkä haluaisi ottaa sulta suihin,tuskin kieltäytyisit?Vaikka olet varattu,kompromissien mies,ehkä antaisit vähän lipoa kielellä,kompromissinä..=)..anyway ihmiset,harrastakaa paljon seksiä,nukkua voi haudas,pitäkää hauskaa ja älkää viettäkö elämäänne siivoojana,tavoitteita ja ylpeyttä saa vähän olla.Pilalle hemmoteltu,tuskin,ei tiukka kuri tai ruumiillinen rangaistus ole ratkaisu,lapselle pitää antaa eväitä elämään,virikkeitä,ajatuksia..vapaasti kasvatettu olen,ketään en ole hakannut,ryöstänyt jne,enkä elä soskun kassan voimin,vaan opintolainal.

• wind
        sanna kirjoitti:

no jos sua ei nappaa tuo kalun imutus,nappaako sua sitten pillun lipominen?Äläkä suutu tai vastaa noloa vittuilu viestiä.Meinaan eikö miehen tunnista pimpin himosta,homon kalun himosta ja naisen kalun haluamisesta,lesboa taas ei suihinotto nappaisi..catch my drift?
        Siis miehen määrittelee piirakanhimo,vastuu teoistaan ja se miten hyvä isä on lapsilleen,jos sellaisia on.Ja suuseksi ei ole ällöä,mutta jos ónkin alitajunnassa kiinnostunut naisista enemmän,sitten se ehkä tuntuu velvollisuudelta..eli kyllä normaali hetero nainen haluaa ottaa suihin,antaa miehelleen nautintoa,ei saa olla itsekäs ja ylpeä.

• Taru

ei kaikkia voi vaatia pitämään samoista asioista. Niin kauan kuin harrastetaan RAKASTELUA, voidaan juttu katsoa "normaaliksi", mutta jos toinen haluaa jotain spesiaalia, persepanoa, suihinottoa, alistamista, kolmatta pyörää jne, ne on sovittavia juttuja! Ja jos ei toiselle sovi ni se on voi voi, kestä tai ota ero! Mitään perustetta pettämiselle ei ole heti jos ei saa juuri sitä mitä itse tahtoo.

• julia

Kyllä minulle ainakin suuseksi on ihan normaalia. Sehän on osa ihanaa esileikkiä ja rakastelua! Ja mun mielestä kuuluu täysin eri maailmaan kuin alistaminen ja etenkin kolmas pyörä. Eihän niitä voi millään vetää samaan "kastiin".

• oona
        julia kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin suuseksi on ihan normaalia. Sehän on osa ihanaa esileikkiä ja rakastelua! Ja mun mielestä kuuluu täysin eri maailmaan kuin alistaminen ja etenkin kolmas pyörä. Eihän niitä voi millään vetää samaan "kastiin".

Ihan yhtälailla jollekin toiselle on normaalia nuo alistamisjutut, ku sulle suihinotto!
        Tässä juuri tullaan siihen että kaikki muu paitsi itse rakastelu on aina erikseen sovittavaa spesiaalia.

• wind
        julia kirjoitti:

Sulla oli fiksuja ajatuksia, pidät miehesi lämpimänä ja hän sinut.Seksi on iso osa suhdetta ja jos mies tai nainen jää ilman sitä mitä kovasti kaipaa,ongelmia tulee,miehet vaan puhuu niistä helpommin,jotkut naiset ovat tyytymättömiä seksiin,mutta eivät puhu mitään,ehkä kännissä menevät toisen miehen luo,vaikka voisi kotona saada parempaa seksiä avaamalla suunsa..hali sulle julia ja hyvää uutta vuotta

• tsoo tsoo
        oona kirjoitti:

Ihan yhtälailla jollekin toiselle on normaalia nuo alistamisjutut, ku sulle suihinotto!
        Tässä juuri tullaan siihen että kaikki muu paitsi itse rakastelu on aina erikseen sovittavaa spesiaalia.

ei suuseksi ole spesiaalia,vaan ihanaa..jos mies ei siitä nauti,ei ole hyvää suuseksiä saanut.Ja kyllä se kuuluu osana seksiä ja on täysin normaalia,minusta taas ei ole normaalia kieltäytyä joka asiasta mikä toista kiihottaisi,jos se ei loukkaa tai vahingoita toista.määritä rakastelu:suuseksi on rakastelua myös..

• Anni

miksi jätkät vaatii aina ottaan suuhun, mutta eivät itse nuole pillua?

• jani

itse en halua että multa otetaan suihin,nimittäin pidän enemmän kun nainen runkkaa kädellä.Pillua on pakkp saada nuolla joka kerta,tai muuten jää kyllä yhdyntäkin väliin.

• KoS
        jani kirjoitti:

itse en halua että multa otetaan suihin,nimittäin pidän enemmän kun nainen runkkaa kädellä.Pillua on pakkp saada nuolla joka kerta,tai muuten jää kyllä yhdyntäkin väliin.

Itse en ole varsinaisesti kertaakaan lauennut suuseksissä, tosin ihan mukavaahan se on hetken aikaa, vaihtelua siis. Ehkä naiset ovat olleet taidottomia ja minä huono opettaja tai päässäni yksinkertaisesti on vikaa, mene ja tiedä. Luulen kuitenkin että kysymyksessä ei ole kokonaan taitoasia, nimittäin olisihan se tällä "harjoittelun" määrällä sattunut kohilleen. Siispä suihinotto ei ole kovinkaan tärkeää minulle. Toisaalta mielessä on toki käynyt testata syyn selvittämiseksi tässä seikassa varmasti vihkiytynyt ja taidokas petikaveri.

Mutta naisen hoiteleminen onkin sitte paljon mielekkäämpää puuhaa. On vain kertakaikkiaan tyydyttävää nähdä kumppaninsa voihkivan ja kiemurtelevan nautinnon syövereissä. Ei uskoisi mitä reaktioita voi saada aikaseksi höyhenen kevyellä kosketuksella herkistyneessä tilassa olevalle naiselle, hieman kuin soittaisi kohdilleen viritettyä pianoa.

• tiina
        KoS kirjoitti:

Itse en ole varsinaisesti kertaakaan lauennut suuseksissä, tosin ihan mukavaahan se on hetken aikaa, vaihtelua siis. Ehkä naiset ovat olleet taidottomia ja minä huono opettaja tai päässäni yksinkertaisesti on vikaa, mene ja tiedä. Luulen kuitenkin että kysymyksessä ei ole kokonaan taitoasia, nimittäin olisihan se tällä "harjoittelun" määrällä sattunut kohilleen. Siispä suihinotto ei ole kovinkaan tärkeää minulle. Toisaalta mielessä on toki käynyt testata syyn selvittämiseksi tässä seikassa varmasti vihkiytynyt ja taidokas petikaveri.

Mutta naisen hoiteleminen onkin sitte paljon mielekkäämpää puuhaa. On vain kertakaikkiaan tyydyttävää nähdä kumppaninsa voihkivan ja kiemurtelevan nautinnon syövereissä. Ei uskoisi mitä reaktioita voi saada aikaseksi höyhenen kevyellä kosketuksella herkistyneessä tilassa olevalle naiselle, hieman kuin soittaisi kohdilleen viritettyä pianoa.

Meitä ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin on erilaisia. Minun kumppanini ei niin välitä suuseksistä, harvoin sitä itse ehdottaa, ja joskus oli puhettakin asiasta. On kyllä saanut sitä minulta ja ihan lauennutkin suuhun, että tuskin tekniikassakaan vikaa. Itse tykkään mielettömästi kun pilluani nuollaan, ja mieheni tekee sen kun pyydän, tai vaikken aina pyytäisikään.

Tollanen asenne muakin ärsyttää että anna suuseksiä tai sua petetään...ei sen niin kuulu mennä. Toki suuseksin antamisesta oppii nauttimaan ja se kiihottaakin, mutta eihän sitä heti opi. Puhdas pitää olla ja kannattaa ehdotella jotain vaikka hunajaa nuoltavaksi, jos kullin maku ei miellytä. Ei kovin kypsää jos parisuhde suuseksiin kaatuu..

• sanna
        tiina kirjoitti:

Meitä ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin on erilaisia. Minun kumppanini ei niin välitä suuseksistä, harvoin sitä itse ehdottaa, ja joskus oli puhettakin asiasta. On kyllä saanut sitä minulta ja ihan lauennutkin suuhun, että tuskin tekniikassakaan vikaa. Itse tykkään mielettömästi kun pilluani nuollaan, ja mieheni tekee sen kun pyydän, tai vaikken aina pyytäisikään.

Tollanen asenne muakin ärsyttää että anna suuseksiä tai sua petetään...ei sen niin kuulu mennä. Toki suuseksin antamisesta oppii nauttimaan ja se kiihottaakin, mutta eihän sitä heti opi. Puhdas pitää olla ja kannattaa ehdotella jotain vaikka hunajaa nuoltavaksi, jos kullin maku ei miellytä. Ei kovin kypsää jos parisuhde suuseksiin kaatuu..

Toi oli minunkin pointti tässä asiassa mutten osannut sitä oikein selittää!:)

• Harmittaa

Itse annan suuseksiä mutta en sitä ole nykyisessä suhteessa saanut. Harmin paikka, kovasti siitä pidän mutta kun joskus olen asiasta yrittänyt puhua niin tulee vain sellaisia ympäripyöreitä lupauksia. Selvennyksenä vielä, itse olen mies ja kumppani nainen. :D

• wind is back
        Harmittaa kirjoitti:

Itse annan suuseksiä mutta en sitä ole nykyisessä suhteessa saanut. Harmin paikka, kovasti siitä pidän mutta kun joskus olen asiasta yrittänyt puhua niin tulee vain sellaisia ympäripyöreitä lupauksia. Selvennyksenä vielä, itse olen mies ja kumppani nainen. :D

aika paljon palautetta sai kirjoitukseni, kiitos siitä ja ihan asiallisia vielä.Niin ja alistaminen,kolmas pyörä ja muut jutut ei liity suuseksiin,eikä niitä voi verrata,julia ymmärsi mitä kirjoitin..ja harmittaa nimimerkin tilanne ei varmaan parane,joten sulla on kaksi vaihtoehtoa,etsit onnea muualta tai sitten..no ei pettäminen ratkaisu ole,mutta jos olet rakastunut ja haluat jatkaa suhdetta,mutta kaipaat suuseksiä,hae sitä joltain toiselta,älä jää paitsi vain sen takia että oma kumppanisi ei ajattele sinun tarpeitasi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5237
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      75
      3020
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      304
      1580
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1204
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      78
      1146
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1124
    7. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1095
    8. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      130
      1082
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171