Outoja liikennemerkkejä

Turkuun mentäessä

Ajoin eräänä päivänä Helsingistä Turkuun tuota 10 vuotta myöhässä ollutta moottoritietä pitkin. Komeita tunneleita on rakennettu kumpareiden läpi. Jokaiseen tunneliin mennessä oli liikennemerkki, jossa tunnelin kuva, ja sen alla oli lisäkilpi tunnelin pituudesta. Ihan fiksua kertoa, kuinka pitkä tunneli on. Tunnelista ulos tullessa on tunnelin kuva, jossa ruksi päällä; tunneli loppui! Uskoisin että tunnelin loppumisen oivaltaa ilman erillistä liikennemerkkiäkin. Jopa Turkulaiset saattavat havaita tulleensa ulos tunnelista ilman erillistä liikenennemerkkiä.

7

1615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valot päällä.

      Maailmalla hyvinkin yleinen merkki joka tarkoittaa että tunneleita ei tule heti lisää ja valot voi sammuttaa (tunnelissa yleensä ajovalopakko). Suomessa kun on tuo yleinen ajovalopakko, niin turha merkki.

    • ajajaja

      Tunnelissa ajamisen säännöt on lisätty Tieliikennelakiin 2006. Jos et vielä tiedä asiasta, mene pian luovuttamaan ajokorttisi väliaikaisesti ainakin poliisille.

      Tunnelissa ajamisen säännöt ovat voimassa tunnelimerkkien välissä, kuten muuallakin Euroopassa. Ja sielläkin säännöt pitää tietää itse.

      • treelta

        No tietenkin se merkki on sille turkkulaisselle...


    • määrärahoille

      Ei sitä tunnelin päättymistä kukaan voi tajuta ilman liikennemerkkiä. Lisäksi sen päällä pitäs olla sellanen keltanen pyörivä hätävilkku joka muistuttaaa tienkäyttäjiä että tässä se tunneli nyt päättyy. Sen lisäksi tunnelin jälkeen pitää olla liikennemerkit että tämä tie jatkuu nyt sitten suoraan ja liikennemerkit sille että saa ajaa suoraan eteenpäin tietä.

    • tunnelit

      Ovat peräkkäin rypäleissä ja jokaisen pätkän jälkeen on tunnelin loppumisen merkki, vaikka seuraavan tunnelin alku on jo näkyvissä. Täytyy olla Turkulaisia varten oleva juttu.

    • eivät koske

      kehäkolmosen jälkeen mitkään liikennemerkit tosi on.

    • ikinä, se on

      syntynyt siellä. Tammerfors.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2072
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      213
      1793
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      187
      1504
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1491
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      51
      1203
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1171
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      141
      1135
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1042
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      97
      995
    Aihe