Aika hurjaa, että huuhaauskontojen anneteen vahingoittaa lapsia tällä tavalla...
http://www.aamulehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=56418&tstart=0
tapauskonnon uhreja
7
624
Vastaukset
- ei saa
kertoa mitään uskonnosta, vasta täysi-ikäisenä saa valita tien. Lapset on liian helppo manipuloida. Tämän asian olen vasta vanhempana huomannut, en kuitenkaan ole katkera vanhemmilleni. Nyt helpompi elää ja olla oma itsensä, eikä kenenkään johdateltavissa/säännöillä pelata...!
- vaan uskonto
Luulen, etta kyseisen tapauksen ongelma nimenomaan on se, ettei lapsi ole saanut henkilokohtaista suhdetta rakastavaan Jumalaan.
Lapselle ei ole puhuttu totuudellisesti Jumalasta. Taman seurauksena lapsi on oppinut vain, kuinka tuntea syyllisyytta ja huonoa omatuntoa, muttei ole kuullut Jeesuksen sovintokuolemasta ja Jumalan polttavasta rakkaudesta.
Itse en olisi selvinyt lapsuudestani ja nuoruudestani, jossei Jumala olisi auttanut minua niin monissa tilanteissa. - ........-
vaan uskonto kirjoitti:
Luulen, etta kyseisen tapauksen ongelma nimenomaan on se, ettei lapsi ole saanut henkilokohtaista suhdetta rakastavaan Jumalaan.
Lapselle ei ole puhuttu totuudellisesti Jumalasta. Taman seurauksena lapsi on oppinut vain, kuinka tuntea syyllisyytta ja huonoa omatuntoa, muttei ole kuullut Jeesuksen sovintokuolemasta ja Jumalan polttavasta rakkaudesta.
Itse en olisi selvinyt lapsuudestani ja nuoruudestani, jossei Jumala olisi auttanut minua niin monissa tilanteissa.valehdella lapsille, eikö riitä, että aikansa joulupukista jo valehtelee pienille lapsille.
- jos ei tiedä
mistään mitään? Tynnyrissäkö lapset pitäisi sinusta kasvattaa?
- Largo LaGrande
jos ei tiedä kirjoitti:
mistään mitään? Tynnyrissäkö lapset pitäisi sinusta kasvattaa?
niin silloin voi käyttää niitä omia aivoja ja tulla itse johonkin lopputulokseen. Pääasia on se, ettei anna minkäänlaisen instituution ruveta upottamaan "totuuksia" omaan kalloonsa.
- tarkennusta
"Aika hurjaa, että huuhaauskontojen anneteen vahingoittaa lapsia tällä tavalla... "
Tuosta voisi saada sen käsityksen että on muitakin kuin huuhaa -uskontoja. Niinhän ei tietenkään ole.- huomannu
oikein, kun lukee ns. rivien välistä. Pitäis olla ilmeisesti, että uskonnot huuhaata niin menis oikein???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696871
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes582346- 562118
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611241Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947