Lidl:n kissanruoat?

....

Mitä mieltä olette Lidlin kissanruuista?
Olen lukenut monelta palstalta erilaisia juttuja, toiset on tykännyt ja toisten kissat saanut ruokamyrkytyksen.

Itse harkitsin Lidlin kissanruokia, mikä niistä olisi kaikista parhain?

Varsinkin kun muuton vuoksi tuo Lidl tulee olemaan lähiruokakauppa, joten sen vuoksi kyselen.

71

5024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kova Kolli

      varsinkin siitä häränlihasta ja siipikarja vai mikäseoli. Kala juttu uppoaa vasta miettimisen jälkeen ja sittenkin huonosti. Niitä säilykepurkkeja 0.49€ jotka just nyt tarj. 0,45€/prk.

    • jamminen

      Mene Lidliin ja katso kissanruokapurkkien tuoteselosteesta, mitä ne sisältää. Jos lihaa on vähän ja muuta kakkaa paljon (esimerkiksi sokeria, viljaa, tuhkaa) niin kannattanee jättää ostamatta. Itse en ole ikinä edes Lidlin kissanruokia katsonut, eli en tiedä mitä ne sisältää.

    • ---------

      jos kissat tykkäävät, niin mikä ettei. Itse opiskelijana ostan välillä rahapulassa niitä halvimpia ruokia, Lidliä ja Coop Extraa. Uppoavat kisuihin hyvin :) Ruokinta tulee muuten niin kalliiksi, koska syötän pelkästään märkäruokaa ja raakoja lihoja ja kissoja on useampia. Raksuja en suostu kissoilleni syöttämään. Nuo Lidlin märkäruoat ovat ihan ok. Eivät tosin mitään Mjaun tasoa, mutta kelpaavat arkiruoaksi.

      Kokeilemalla selviää, sopiiko kissoillesi.

      • mjau ruoat on

        sinusta hyviä niin en voi edes kuvitella mikä sinusta olis surkeaa. Samaa surkeaa tasoa kuin lidlin ruoat ja kaikki markettimömmöt. Ei kannata hankkia kissaa jos ei ruoki asiallisella tavalla!


      • ------------------
        mjau ruoat on kirjoitti:

        sinusta hyviä niin en voi edes kuvitella mikä sinusta olis surkeaa. Samaa surkeaa tasoa kuin lidlin ruoat ja kaikki markettimömmöt. Ei kannata hankkia kissaa jos ei ruoki asiallisella tavalla!

        ovat markkinoiden korkatasoisimpia ruokia.

        Kysyit, mitkä ovat huonolaatuisia? No esim kaikki kuivaruuat, olivat ne sitten marketin tai eläinkaupan. Kissa on lihansyöjä, ei viljansyöjä. Kissa myös tarvitsee veden ruoasta -- kuivaruoka on niin äärimmäisen kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta kuin voi olla.

        Olen samaa mieltä, ei kannata hankkia kissaa, jos ei ruoki asiallisella tavalla.

        Täällä on kyllä omituista porukkaa ja ihme "asiantuntijoita".

        Esim. InCat-foorumilla löytyy paljon valveutuneempi akissanomistajia. Ei pahalla.


      • jamminen
        mjau ruoat on kirjoitti:

        sinusta hyviä niin en voi edes kuvitella mikä sinusta olis surkeaa. Samaa surkeaa tasoa kuin lidlin ruoat ja kaikki markettimömmöt. Ei kannata hankkia kissaa jos ei ruoki asiallisella tavalla!

        Ajattelin ihan samaa, että mikä ihmeen hyvä juttu on Mjaun tasossa?? Kyllä meilläkin Mjauta silloin tällöin syödään, mutta se on meillä sellaista hätävararuokaa...Kissahan voi tykätä vaikka tomaatista, ikävä vaan, että kissahan ei sitä tajua, että se on sille myrkyllistä!


      • jamminen
        ------------------ kirjoitti:

        ovat markkinoiden korkatasoisimpia ruokia.

        Kysyit, mitkä ovat huonolaatuisia? No esim kaikki kuivaruuat, olivat ne sitten marketin tai eläinkaupan. Kissa on lihansyöjä, ei viljansyöjä. Kissa myös tarvitsee veden ruoasta -- kuivaruoka on niin äärimmäisen kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta kuin voi olla.

        Olen samaa mieltä, ei kannata hankkia kissaa, jos ei ruoki asiallisella tavalla.

        Täällä on kyllä omituista porukkaa ja ihme "asiantuntijoita".

        Esim. InCat-foorumilla löytyy paljon valveutuneempi akissanomistajia. Ei pahalla.

        Mjaun ruoathan eivät missään tapauksessa ole mitään markkinoiden korkeatasoisinta ruokaa, markettien korkeatasoisinta kyllä eikä todellakaan mitään todella huonoa, mutta kyllä rahalla saa parasta, eli eläinkaupoista. Sieltäkään ei todellakaan kannata ihan mitä tahansa ostella, mutta kun hieman perehtyy ja osaa lukea tuoteselosteita, pääsee jo pitkälle.

        Ja tosiaan, kannattaa käydä varsinaisilla kissafoorumeilla kyselemässä, jossa tieto on aika paljon luotettavampaa, vaikka ei silloinkaan aina faktaa, kukaanhan, tai ainakin harva, meistä ei ole eläinlääkäri tai muu asiantuntija.


      • "asiantuntija"
        ------------------ kirjoitti:

        ovat markkinoiden korkatasoisimpia ruokia.

        Kysyit, mitkä ovat huonolaatuisia? No esim kaikki kuivaruuat, olivat ne sitten marketin tai eläinkaupan. Kissa on lihansyöjä, ei viljansyöjä. Kissa myös tarvitsee veden ruoasta -- kuivaruoka on niin äärimmäisen kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta kuin voi olla.

        Olen samaa mieltä, ei kannata hankkia kissaa, jos ei ruoki asiallisella tavalla.

        Täällä on kyllä omituista porukkaa ja ihme "asiantuntijoita".

        Esim. InCat-foorumilla löytyy paljon valveutuneempi akissanomistajia. Ei pahalla.

        ruokkii ainakin kissansa parhaalla tietämällään tavalla eli barf-ruokinnalla. Ei millään tusina purkkipöperöllä tai kuivakoppuroilla.

        "Esim. InCat-foorumilla löytyy paljon valveutuneempi akissanomistajia. Ei pahalla"

        Eli todennäköisesti sellainen joka on kanssasi samaa mieltä siitä, että mjau on loisto ruokaa.


      • eläinkaupoistakin
        jamminen kirjoitti:

        Mjaun ruoathan eivät missään tapauksessa ole mitään markkinoiden korkeatasoisinta ruokaa, markettien korkeatasoisinta kyllä eikä todellakaan mitään todella huonoa, mutta kyllä rahalla saa parasta, eli eläinkaupoista. Sieltäkään ei todellakaan kannata ihan mitä tahansa ostella, mutta kun hieman perehtyy ja osaa lukea tuoteselosteita, pääsee jo pitkälle.

        Ja tosiaan, kannattaa käydä varsinaisilla kissafoorumeilla kyselemässä, jossa tieto on aika paljon luotettavampaa, vaikka ei silloinkaan aina faktaa, kukaanhan, tai ainakin harva, meistä ei ole eläinlääkäri tai muu asiantuntija.

        saa samantasoista ruokaa mitä Mjau on, tosin moninkertaisella hinnalla.

        Siinä olet myös oikeassa, nimittäin ostopaikka ei kerro ruuan laadusta mitään. Ostit ruoat sitten marketista tai eläinkaupasta, täytyy olla tietoinen kissan ravinnontarpeista ja osata lukea tuoteselosteita.

        Mjau-tyylisiä ruokia ravintosisällöltään ja laadultaan eläinkaupassa on esim. Animondan Carny ja Christoferus -- tosin hintavampia.


      • jamminen
        eläinkaupoistakin kirjoitti:

        saa samantasoista ruokaa mitä Mjau on, tosin moninkertaisella hinnalla.

        Siinä olet myös oikeassa, nimittäin ostopaikka ei kerro ruuan laadusta mitään. Ostit ruoat sitten marketista tai eläinkaupasta, täytyy olla tietoinen kissan ravinnontarpeista ja osata lukea tuoteselosteita.

        Mjau-tyylisiä ruokia ravintosisällöltään ja laadultaan eläinkaupassa on esim. Animondan Carny ja Christoferus -- tosin hintavampia.

        En edelleenkään ymmärrä, mihin sinä perustat tuon väitteesi, että Mjau on niin älyttömän hyvää? Minä nyt oikein kaivoin laatikosta vähän vertailukohtaa, kun nyt niin kovin tuota Mjauta puolustat. Elikäs esimerkiksi Mjaun ahventetrassa on tuota luvattua kalaa väh. neljä prosenttia, kun taas esimerkiksi eläinkaupan Iamsissa on yhteensä 32% lihaa ja eläinperäisiä tuotteita. Toki tuossa Mjaun tetrassa on muitakin eläinperäisiä tuotteita, mutta ei ihan samaa määrää kuitenkaan. Ja tähän voi hyvin verrata esimerkiksi Miamorin kanakerta-annospussia, jossa kerrottu nuo määrät samalla tavalla kuin Mjaussa eli on eläinperäisiä tuotteita eniten ja sitten tuota mainittua kanaa vähintään 10%, kun Mjaussa vastaava luku oli 4%.

        Enkä todella tarkoita, ettäkö tuo Mjau olisi tosi huonoa kissalle, ei todellakaan, ihan kelpo tavaraa, mutta tuota sinun ylistystäsi vaan ihmettelen. Ja tosiaan ei kaikki eläinkaupankaan ruuat ole yhtään sen parempia kuin kaupankaan, mutta kannattaa perehtyä siihen, mitä kissa tarvitsee, niin osaa seurailla tuoteselosteita.


      • pitää

        antaa myös kuivamuonaa.Se puhdistaa hampaita. Se on tärkeämpää, kuin märkäruoka.
        Tiedän erään kissan, joka söi vain purkkiruokaa. Se sai ientulehduksen ja
        kuoli.


      • :D :D
        pitää kirjoitti:

        antaa myös kuivamuonaa.Se puhdistaa hampaita. Se on tärkeämpää, kuin märkäruoka.
        Tiedän erään kissan, joka söi vain purkkiruokaa. Se sai ientulehduksen ja
        kuoli.

        Kuinkas monen villikissan olet nähnyt kuolevan ientulehdukseen kuivamuonan puutteessa..??
        Raaka sitkeä liha puhdistaa hampaita(vrt.hampaan harjaus),toisin kuin kuivaruoka joka hajoaa heti hampaan kärjessä ja ienrajaanhan se hammaskivi ennemmin kerääntyy..Ethän sinäkään keksejä syömällä hammaskiveltä välty ;)
        Kuivaruoka on kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta,laadukas märkäruoka on parempi vaihtoehto.Omat kissat syövät vain märkäruokaa ja päivittäin raakaa lihaa,eikä kummaltakaan ole koskaan tarvinnut poistaa hammaskiveä(4- ja 7 vuotiaat).


      • ........
        eläinkaupoistakin kirjoitti:

        saa samantasoista ruokaa mitä Mjau on, tosin moninkertaisella hinnalla.

        Siinä olet myös oikeassa, nimittäin ostopaikka ei kerro ruuan laadusta mitään. Ostit ruoat sitten marketista tai eläinkaupasta, täytyy olla tietoinen kissan ravinnontarpeista ja osata lukea tuoteselosteita.

        Mjau-tyylisiä ruokia ravintosisällöltään ja laadultaan eläinkaupassa on esim. Animondan Carny ja Christoferus -- tosin hintavampia.

        Animonda Carny tuoksuu lihalle, mutta Mjau (ilm. sama kuin Bozita) ei tuoksu. Carny on myös paljon lihapitoisempaa kuin Mjau. Mielestäni Bozita on heikoimpia eläinkaupparuokia. Marketistakin saisi Shebaa, joka on laadukkaampi.

        Eläinkaupasta saa vaikka mitä laadukkaita märkäruokia esim. Feline Porta, Almo Nature, Hill's, Miamor tai Schmusy. Kaupasta voi aina myös ostaa lihaa lihatiskiltä.


      • Wattaa

        Olen myös opiskelija ja kissan omistaja. Talouteni heikkous ei saa alentaa kissan ruokaa. Olen vaikka itse syömättä kuhan kissa saa laadukasta ruokaa eläinkaupasta.


      • vouhottajia ihmettelevä
        :D :D kirjoitti:

        Kuinkas monen villikissan olet nähnyt kuolevan ientulehdukseen kuivamuonan puutteessa..??
        Raaka sitkeä liha puhdistaa hampaita(vrt.hampaan harjaus),toisin kuin kuivaruoka joka hajoaa heti hampaan kärjessä ja ienrajaanhan se hammaskivi ennemmin kerääntyy..Ethän sinäkään keksejä syömällä hammaskiveltä välty ;)
        Kuivaruoka on kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta,laadukas märkäruoka on parempi vaihtoehto.Omat kissat syövät vain märkäruokaa ja päivittäin raakaa lihaa,eikä kummaltakaan ole koskaan tarvinnut poistaa hammaskiveä(4- ja 7 vuotiaat).

        "Kuinkas monen villikissan olet nähnyt kuolevan ientulehdukseen kuivamuonan puutteessa..??"

        Kuinka monen kotikissan olet nähnyt pyydystävän hiiren lisäksi raaán kanan munan ja erotelleen sieltä keltuaisen tai hypänneen sen jälkeen sorkkaeläimen kimppuun. Lopulta ihminen kaiken tarjoaa...muu on pelkkää lässyttämistä kotikissojen suhteen!

        Itte mä ne possun sydänjauhelihatkin annan ja haen...ei tietääkseni kissat lähde täältä kotoansa mihinkään sinä aikana kun mä ne haen.

        Kissat ovat ihmisten armoilla kaupungissa...maaseutu on toinen juttu.


      • vouhottajia ihmettelevä
        Wattaa kirjoitti:

        Olen myös opiskelija ja kissan omistaja. Talouteni heikkous ei saa alentaa kissan ruokaa. Olen vaikka itse syömättä kuhan kissa saa laadukasta ruokaa eläinkaupasta.

        "Olen myös opiskelija ja kissan omistaja. Talouteni heikkous ei saa alentaa kissan ruokaa. Olen vaikka itse syömättä kuhan kissa saa laadukasta ruokaa eläinkaupasta."

        Voi nyt saatana! Kannattaisiko miettiä tällöin ottaako edes kissaa jollei talous kestä senkään vertaan, että omatkin safkat tulisi hakea jo Hurstilta.

        Meilläkin kyllä oltaisi hernekeittoruualla ja näkkäri -dieetillä, mikäli sille tulisi ostaa päivittäin makoisat pihvit (molemmat työssäkäyviä)! En voi ymmärtää tätä kissan ruokinta -"vouhotusta". Kaikki sen nyt kumminkin tietää että kissa on lihassyöjä!


      • itse..
        vouhottajia ihmettelevä kirjoitti:

        "Kuinkas monen villikissan olet nähnyt kuolevan ientulehdukseen kuivamuonan puutteessa..??"

        Kuinka monen kotikissan olet nähnyt pyydystävän hiiren lisäksi raaán kanan munan ja erotelleen sieltä keltuaisen tai hypänneen sen jälkeen sorkkaeläimen kimppuun. Lopulta ihminen kaiken tarjoaa...muu on pelkkää lässyttämistä kotikissojen suhteen!

        Itte mä ne possun sydänjauhelihatkin annan ja haen...ei tietääkseni kissat lähde täältä kotoansa mihinkään sinä aikana kun mä ne haen.

        Kissat ovat ihmisten armoilla kaupungissa...maaseutu on toinen juttu.

        ainoa vouhottaja täällä nyt.. miksi ihmeessä toit vanhan ketjun uudelleen vouhotuksen kohteeksi jos niin harmittaa..


      • vouhottajia ihmettelevä
        ------------------ kirjoitti:

        ovat markkinoiden korkatasoisimpia ruokia.

        Kysyit, mitkä ovat huonolaatuisia? No esim kaikki kuivaruuat, olivat ne sitten marketin tai eläinkaupan. Kissa on lihansyöjä, ei viljansyöjä. Kissa myös tarvitsee veden ruoasta -- kuivaruoka on niin äärimmäisen kaukana kissan luonnollisesta ravinnosta kuin voi olla.

        Olen samaa mieltä, ei kannata hankkia kissaa, jos ei ruoki asiallisella tavalla.

        Täällä on kyllä omituista porukkaa ja ihme "asiantuntijoita".

        Esim. InCat-foorumilla löytyy paljon valveutuneempi akissanomistajia. Ei pahalla.

        "Täällä on kyllä omituista porukkaa ja ihme "asiantuntijoita"."

        Niinpäs näyttää olevan aina välillä. Eläinkaupan ruuat ne varmasti kaunistavat kissaa!? :D


      • vouhottajia ihmettelevä
        itse.. kirjoitti:

        ainoa vouhottaja täällä nyt.. miksi ihmeessä toit vanhan ketjun uudelleen vouhotuksen kohteeksi jos niin harmittaa..

        Ketkä täällä yleensä vouhottaa 100%:n lihapitoisuudellaan!! Pitäiskö tässä kaikkien ryhtyä opettelemaan barffaajaksi, mitä? Tulisiko kaikki ryhtyä siihen, häh, mitä te toivotte kaikkien kissan omistajien olevan?

        Siksi koska päänne ei ole vuoteen muuta kuin lahonnut tuosta kissan ruokinnasta, jota täällä hoette: "kissa on lihassyöjä, kissa on lihassyöjä...". Sen tietää varmasti jokainen kissan omistaja, joka ei satu ruokkimaan kuten te...perkeleen, barffaajat!

        Kenellä kissan omistajalla on ihan oikeasti pitää kissojansa päivittäin 100% lihamurkinalla, joka kumminkin on parempi vaihtoehto kuin eläinkaupasta tai marketin ruuat yhteensä? Mielestäni tällöin kaikilta tulisi kissa pois! Jos aiot päivittäin kissoillesi lihaa tarjota, niin sun pitää olla vähintään lottomiljonääri ennen kuin kyet loputtomasti niitä lihajo antamaan...halvin taitaa olla Kennelrehu tänä päivänä.

        Kaikki kissat eivät todellakaan suostu syömään täyttä lihaa VAIKKA niille tarjoaisi. Tuliko tämä selväksi.

        Teillä kun on sitä uppoaikaa takertua niihin tuoteselosteisiinne, niin mikä helvetti hannaa teitä menemästä sen kauppiaan luokse ja laittamaan tiskiin jonkun yhden tai kahden kissan puolesta ja sanomaan että ajattelisi kissojen puolesta. Yhdet meinasivat ostaa viime perjantaina Porin S-marketissa kissalle kuivamuonaa sieltä väärästä päästä (meillä Royal Canin käytössä, jossa ei ole vehnää) ja huusin ettei kissoille pidä ostaa sellaista missä on viljaa...alkoivat tutkimaan pakettia uudelleen.

        Miksei niitä eläinkaupan ruokia ole tarjolla marketeissa, paitsi ehkä Stockmannilla (sen teidän tulisi tietää kun olette kaikki kerran eläinkaupassa töissä)!?!??! Ne tulisi saada marketteihin, prkl! Eihän tästä mitään tule. Porukka missään muualla käykään kuin marketeissa ja eläinkaupat jäävät vähemmälle vai sitäkö täällä meuhkataan, jotta eläinkaupat saisivat enemmän asiakkaita, että kaikki ostaisivat marketeista ruokansa!?!?

        Itse turkulaisena ostan stokkalta kissan ruuat, jotka jossakin määrin ovat eläinkauppaa halvempia. Kai se "Royal Canin" on samaa Stokkalla, jota myytäisi Turussa esim. Mustissa ja Mirrissä? Mitä eroa sitten niissä on!?


    • riippuu

      Sun omista kissoista tykkääkö ne vai ei. Meillä o tullu oikeenki krantuuksi ku ei kelpaa aina kaikki.Kissoillaki vaihtelu virkistää ruuan suhteen myäs.

      • .......

        Eiköhän tässä ollut kysymys Lidl:in ruuista, ei siitä, mikä on hyvää ja mikä huonoa..

        Olen varmaan sitten huono kissanomistaja, kaksi kissaa, kolmas tulossa ensi kuussa. Naksuja tarjolla, sekä syötän ihan markettiruokaa, kun ei ole varaa eläinkaupan ruokiin. Mjauta en ole edes ajatellut, kun en ole nähnyt sitä kuin niissä tetroissa, enkä näe sellaista purkkia kovin käytännöllisenä. Markettiruuista syötän Whiskasia, KiteKatia, Latzia ja joskus Purinaa. Vaihtelen siis paljon ruokia, välillä annan penturuokaa ja välillä ihan aikuisten kissojen ruokaa. Joskus ostan eläinkaupasta niitä tölkkiruokia, nimeä en muista. Lisäksi Pirkka-tonnikalaa (kyllä, kissoille tarkoitettua), jauhelihaa, hyla/laktoositonta raejuustoa, hyla/laktoositonta maitoa.. Kyllä näiden kissojen turkki kiiltää, leikkivät ja kehräävät.


      • Janhenia
        ....... kirjoitti:

        Eiköhän tässä ollut kysymys Lidl:in ruuista, ei siitä, mikä on hyvää ja mikä huonoa..

        Olen varmaan sitten huono kissanomistaja, kaksi kissaa, kolmas tulossa ensi kuussa. Naksuja tarjolla, sekä syötän ihan markettiruokaa, kun ei ole varaa eläinkaupan ruokiin. Mjauta en ole edes ajatellut, kun en ole nähnyt sitä kuin niissä tetroissa, enkä näe sellaista purkkia kovin käytännöllisenä. Markettiruuista syötän Whiskasia, KiteKatia, Latzia ja joskus Purinaa. Vaihtelen siis paljon ruokia, välillä annan penturuokaa ja välillä ihan aikuisten kissojen ruokaa. Joskus ostan eläinkaupasta niitä tölkkiruokia, nimeä en muista. Lisäksi Pirkka-tonnikalaa (kyllä, kissoille tarkoitettua), jauhelihaa, hyla/laktoositonta raejuustoa, hyla/laktoositonta maitoa.. Kyllä näiden kissojen turkki kiiltää, leikkivät ja kehräävät.

        jos nyt kuullostan törkeältä/tungettelevalta, mutta miksi ottaa lisää kissoja, jos edellisiäkään ei ole varaa ruokkia vähän kalliimmalla ruualla (vaikka todettu on, että hyvälaatuinen ruoka tulee halvemmaksi kuin huonolaatuinen, koska hyvälaatuista ruokaa tarvitsee antaa kissalle vähemmän kuin huonolaatuista).

        Entä jos joku kissoistasi sairastuu esim. virtsakiviin ja joutuu erikoisruokavaliolle? Se vasta kallista ruokaa on.

        Markettiruualla kissoillasi on suurempi riski sairastua juuri edellä mainittuun sairauteen, koska markettiruuissa on liikaa viljaa, liikaa fosforia, liikaa magnesiumia jne. Joten laadukkaan ruuan syöttäminen on sairauksien ennalta-ehkäisyä, joten todella tärkeää!

        Paras ruoka olisi tietenkin barffi, mutta se ei kaikille omistajille sopiva vaihtoehto, koska on kallein vaihtoehto ja myös aikaa ja tietoa vaativin.

        Alkuperäiseen aiheeseen palaten, itse en ole lidl:stä hyvää kissanruokaa nähnyt. Toki en ole nyt vuoteen vilkaissut niitä, mutta aiemmin nuo ruuat on ollut samalla tasolla whiskassin, euroshopperin sun muiden huonolaatuisten ruokien kanssa.


      • .......
        Janhenia kirjoitti:

        jos nyt kuullostan törkeältä/tungettelevalta, mutta miksi ottaa lisää kissoja, jos edellisiäkään ei ole varaa ruokkia vähän kalliimmalla ruualla (vaikka todettu on, että hyvälaatuinen ruoka tulee halvemmaksi kuin huonolaatuinen, koska hyvälaatuista ruokaa tarvitsee antaa kissalle vähemmän kuin huonolaatuista).

        Entä jos joku kissoistasi sairastuu esim. virtsakiviin ja joutuu erikoisruokavaliolle? Se vasta kallista ruokaa on.

        Markettiruualla kissoillasi on suurempi riski sairastua juuri edellä mainittuun sairauteen, koska markettiruuissa on liikaa viljaa, liikaa fosforia, liikaa magnesiumia jne. Joten laadukkaan ruuan syöttäminen on sairauksien ennalta-ehkäisyä, joten todella tärkeää!

        Paras ruoka olisi tietenkin barffi, mutta se ei kaikille omistajille sopiva vaihtoehto, koska on kallein vaihtoehto ja myös aikaa ja tietoa vaativin.

        Alkuperäiseen aiheeseen palaten, itse en ole lidl:stä hyvää kissanruokaa nähnyt. Toki en ole nyt vuoteen vilkaissut niitä, mutta aiemmin nuo ruuat on ollut samalla tasolla whiskassin, euroshopperin sun muiden huonolaatuisten ruokien kanssa.

        Aivan.. Sanoppa tuo sitten kaikille muillekkin omistajille, jotka ostavat markettiruokaa.
        _Edelleenkin_ puhe oli, ovatko Lidl:in kissanruoat minkä laatuisia, ei siitä, että olen huono omistaja, jolla ei ole varaa ruokkia kissoja jnejnejnejnejnejne.
        Itseasiassa panostan enemmän kissoihin, kuin itseeni, että heillä on mahdollisimman hyvä olla. Olen ennenkin ruokkinut kissoja markettiruualla, miksen tekisi sitä tulevaisuudessakin?
        Ja _jos_ näin käy, että joku kissoista sairastuu sellaiseen sairauteen, johon tarvitsee erikoisruokaa, tietenkin ostan sellaista, kyllä saan rahavarani järjestettyä siihen kuntoon.

        Hyvin nuo elävät, turkki kiiltää, syövät hyvin huonoja markettiruokia, leikkivät toistensa kanssa, kehräävät jne.

        En voi sille mitään, että olen köyhä opiskelija, jolla ei ole varaa ostaa todella laadukkaita tuotteita kissoille, vaikka kuinka rakkaita onkin.
        Ehkä joskus voitan lotossa, ja pystyn painostamaan kissoihini paremmin.


        VASTATKAA, nyt ihmeessä siihen, onko Lidl:in kissanruuat hyviä vai ei! Ei siihen, että minun ei kannattaisi ottaa lisää kissoja, kerran ei ole varaa maksaa kalliita ruokiakaan! Kai minä tiedän omat rahavarani, ette te.


      • jamminen
        ....... kirjoitti:

        Aivan.. Sanoppa tuo sitten kaikille muillekkin omistajille, jotka ostavat markettiruokaa.
        _Edelleenkin_ puhe oli, ovatko Lidl:in kissanruoat minkä laatuisia, ei siitä, että olen huono omistaja, jolla ei ole varaa ruokkia kissoja jnejnejnejnejnejne.
        Itseasiassa panostan enemmän kissoihin, kuin itseeni, että heillä on mahdollisimman hyvä olla. Olen ennenkin ruokkinut kissoja markettiruualla, miksen tekisi sitä tulevaisuudessakin?
        Ja _jos_ näin käy, että joku kissoista sairastuu sellaiseen sairauteen, johon tarvitsee erikoisruokaa, tietenkin ostan sellaista, kyllä saan rahavarani järjestettyä siihen kuntoon.

        Hyvin nuo elävät, turkki kiiltää, syövät hyvin huonoja markettiruokia, leikkivät toistensa kanssa, kehräävät jne.

        En voi sille mitään, että olen köyhä opiskelija, jolla ei ole varaa ostaa todella laadukkaita tuotteita kissoille, vaikka kuinka rakkaita onkin.
        Ehkä joskus voitan lotossa, ja pystyn painostamaan kissoihini paremmin.


        VASTATKAA, nyt ihmeessä siihen, onko Lidl:in kissanruuat hyviä vai ei! Ei siihen, että minun ei kannattaisi ottaa lisää kissoja, kerran ei ole varaa maksaa kalliita ruokiakaan! Kai minä tiedän omat rahavarani, ette te.

        Köyhä opiskelija ilmoittautuu täälläkin, erona vaan se, että minun kissani syövät eläinkaupan kissanruokaa ja minä itse sitten olen vähemmällä. Ja eiköhän se ole tullut tämän keskustelun aikana suhteellisen selväksi, ovatko ne Lidlin kissanruoat hyviä...Ellet sitä edelleenkään osaa tämän keskustelun tiimoilta katsoa, niin EIVÄT OLE HYVIÄ! Jos kuitenkin sinun on "pakko" niitä kissallesi syöttää, niin syötä niitä vuokia ja niin, että kuivaruoka vähintään on eläinkaupasta.


      • tähän keskusteluun
        jamminen kirjoitti:

        Köyhä opiskelija ilmoittautuu täälläkin, erona vaan se, että minun kissani syövät eläinkaupan kissanruokaa ja minä itse sitten olen vähemmällä. Ja eiköhän se ole tullut tämän keskustelun aikana suhteellisen selväksi, ovatko ne Lidlin kissanruoat hyviä...Ellet sitä edelleenkään osaa tämän keskustelun tiimoilta katsoa, niin EIVÄT OLE HYVIÄ! Jos kuitenkin sinun on "pakko" niitä kissallesi syöttää, niin syötä niitä vuokia ja niin, että kuivaruoka vähintään on eläinkaupasta.

        lidlin ruoat ovat lyhyesti sanottuna surkeita, sama kuin syöttäisit kissallesi kaurapuuroa. Itse olen työtön ja kissani syö silti laadukasta ruokaa. Jos kuluttaisit rahojas vähemmän, vähemmän tärkeisiin asioihin vois rahat riittää tärkeämpään asiaan:kissasi hyvinvointiin.


      • barffaaminen
        Janhenia kirjoitti:

        jos nyt kuullostan törkeältä/tungettelevalta, mutta miksi ottaa lisää kissoja, jos edellisiäkään ei ole varaa ruokkia vähän kalliimmalla ruualla (vaikka todettu on, että hyvälaatuinen ruoka tulee halvemmaksi kuin huonolaatuinen, koska hyvälaatuista ruokaa tarvitsee antaa kissalle vähemmän kuin huonolaatuista).

        Entä jos joku kissoistasi sairastuu esim. virtsakiviin ja joutuu erikoisruokavaliolle? Se vasta kallista ruokaa on.

        Markettiruualla kissoillasi on suurempi riski sairastua juuri edellä mainittuun sairauteen, koska markettiruuissa on liikaa viljaa, liikaa fosforia, liikaa magnesiumia jne. Joten laadukkaan ruuan syöttäminen on sairauksien ennalta-ehkäisyä, joten todella tärkeää!

        Paras ruoka olisi tietenkin barffi, mutta se ei kaikille omistajille sopiva vaihtoehto, koska on kallein vaihtoehto ja myös aikaa ja tietoa vaativin.

        Alkuperäiseen aiheeseen palaten, itse en ole lidl:stä hyvää kissanruokaa nähnyt. Toki en ole nyt vuoteen vilkaissut niitä, mutta aiemmin nuo ruuat on ollut samalla tasolla whiskassin, euroshopperin sun muiden huonolaatuisten ruokien kanssa.

        oikeastaan kauhean kallista ole. Aikaakaan ei minusta kamalasti vie. Kerralla isomman erän ruokaa pussittaa,punnitsee ja pakastaa. Sieltä sitten saa kätevästi ottaa sulamaan sopivia annoksia.

        Kaikki kissat eivät tosi innostu barf-ruokinnasta. Ystävälläni on kissa jonka maha ei kestä ollenkaan raakaa lihaa, tällaisessa tapauksessa ymmärrän valmisruokien käytön.

        Ruokintatapasi(halvat ruoat) voi johtaa erilaisiin sairauksiin ja kissasi kuolemaan!
        Sitten et voi muuta kun syyttää itseäsi huonosta valinnasta ja kisullesi aiheutuneista kärsimyksistä.


      • jamminen
        tähän keskusteluun kirjoitti:

        lidlin ruoat ovat lyhyesti sanottuna surkeita, sama kuin syöttäisit kissallesi kaurapuuroa. Itse olen työtön ja kissani syö silti laadukasta ruokaa. Jos kuluttaisit rahojas vähemmän, vähemmän tärkeisiin asioihin vois rahat riittää tärkeämpään asiaan:kissasi hyvinvointiin.

        Ja miksiköhän tämä on minun viestiini vastaus???Luitko edes viestiäni vai tuliko vanhingossa vastaukseksi minulle?


      • Ei kannattaisi
        ....... kirjoitti:

        Aivan.. Sanoppa tuo sitten kaikille muillekkin omistajille, jotka ostavat markettiruokaa.
        _Edelleenkin_ puhe oli, ovatko Lidl:in kissanruoat minkä laatuisia, ei siitä, että olen huono omistaja, jolla ei ole varaa ruokkia kissoja jnejnejnejnejnejne.
        Itseasiassa panostan enemmän kissoihin, kuin itseeni, että heillä on mahdollisimman hyvä olla. Olen ennenkin ruokkinut kissoja markettiruualla, miksen tekisi sitä tulevaisuudessakin?
        Ja _jos_ näin käy, että joku kissoista sairastuu sellaiseen sairauteen, johon tarvitsee erikoisruokaa, tietenkin ostan sellaista, kyllä saan rahavarani järjestettyä siihen kuntoon.

        Hyvin nuo elävät, turkki kiiltää, syövät hyvin huonoja markettiruokia, leikkivät toistensa kanssa, kehräävät jne.

        En voi sille mitään, että olen köyhä opiskelija, jolla ei ole varaa ostaa todella laadukkaita tuotteita kissoille, vaikka kuinka rakkaita onkin.
        Ehkä joskus voitan lotossa, ja pystyn painostamaan kissoihini paremmin.


        VASTATKAA, nyt ihmeessä siihen, onko Lidl:in kissanruuat hyviä vai ei! Ei siihen, että minun ei kannattaisi ottaa lisää kissoja, kerran ei ole varaa maksaa kalliita ruokiakaan! Kai minä tiedän omat rahavarani, ette te.

        ottaa mitään lemmikkejä, ellei sinulla ole varaa pitää niitä asianmukaisesti. Lidlin kissanruoka ei ole hyvälaatuista, menee ehkä kovassa hädässä paremman puuttessa, mutta ei muuten.


      • Janhenia
        barffaaminen kirjoitti:

        oikeastaan kauhean kallista ole. Aikaakaan ei minusta kamalasti vie. Kerralla isomman erän ruokaa pussittaa,punnitsee ja pakastaa. Sieltä sitten saa kätevästi ottaa sulamaan sopivia annoksia.

        Kaikki kissat eivät tosi innostu barf-ruokinnasta. Ystävälläni on kissa jonka maha ei kestä ollenkaan raakaa lihaa, tällaisessa tapauksessa ymmärrän valmisruokien käytön.

        Ruokintatapasi(halvat ruoat) voi johtaa erilaisiin sairauksiin ja kissasi kuolemaan!
        Sitten et voi muuta kun syyttää itseäsi huonosta valinnasta ja kisullesi aiheutuneista kärsimyksistä.

        kovin kallista, barf siis. Varsinkin jos lähistöltä saa edullisesti lihoja isommissa erissä, mutta kyl se kalliimmaksi tulee kuin markettiruokien syöttö :) Mut kyl se on sen arvoista.


      • vouhottajia ihmettelevä
        barffaaminen kirjoitti:

        oikeastaan kauhean kallista ole. Aikaakaan ei minusta kamalasti vie. Kerralla isomman erän ruokaa pussittaa,punnitsee ja pakastaa. Sieltä sitten saa kätevästi ottaa sulamaan sopivia annoksia.

        Kaikki kissat eivät tosi innostu barf-ruokinnasta. Ystävälläni on kissa jonka maha ei kestä ollenkaan raakaa lihaa, tällaisessa tapauksessa ymmärrän valmisruokien käytön.

        Ruokintatapasi(halvat ruoat) voi johtaa erilaisiin sairauksiin ja kissasi kuolemaan!
        Sitten et voi muuta kun syyttää itseäsi huonosta valinnasta ja kisullesi aiheutuneista kärsimyksistä.

        "Ruokintatapasi(halvat ruoat) voi johtaa erilaisiin sairauksiin ja kissasi kuolemaan!"

        Lukisitko aloitukseni tuolta Kissan ruokinta -(aloitus)sivustolta?

        En todellakaan ymmärrä teitä "kalliin ruuan käyttäjiä" ja motkotatte, miksi joku "köyhempi" ostaa marketin ruokaa. Kaikki ei ole lotto-miljonäärejäjä ja sellainenhan tässä tulisi monenkin olla, jotka omistavat kissan.

        Meistä kummatkin olemme töissä, mutta hernekeitto-purkilla ja näkkärillä tässä tosin alettaisi elämään, jos tarjottaisi vain 100% lihaa kissoille ja vitamiini-pillereitä apteekista päivittäin.

        Eikö teillä kissan ruokinta -"vouhottajilla" olisi mitään mieltä tuoda niitä oikeita kissan ruokia markettien hyllyihin, jos kerran olette tuota mieltä ettei ihmisten tulisi kissoille muita ostakaan. Siellä marketeissa ihmiset lopulta käyvät ostamassa niitä kissan ruokiakin mielummin kuten omiakin ruokiaan...ettei tarvitsisi vittuilla sitten jäljestä päin niille, jotka sitä markettimössöä ostavat....vai oletteko te niitä eläinkauppiaita? :D Totta kai sitten eläinkaupan mössöä joka ei kissoille kelpaa...ei ainakaan meidän kissoillemme, mutta possun sydänjauheliha kylläkin!


    • .,.,..,.,..

      on kolme kissaa, kaks poikaa ja yks tyttö

      tyttö tykkää kovasti, pojat ei oikein välitä

      ostan friskies kuivaruokaa ja laitan lidlin ruokaa sekaan, miehen sisko tykkää ostaa kissoille kaikkea ja ostaa lidlin ruokaa, silloin pojille maittaa jos on sekoitettu toiseen :D

      • kissa 19v

        Meidän 19vuotias kissa ei ole koskaan syönyt eläinkaupan ruokia vaan aina erilaisia marketin tölliruokia kaikkea muuta jauhelihaa jne... Koskaan ei ole ollut sairas, turkki kiiltää ja virtaa on ja ikää nyt 19v ja ei uskoisi että on niin vanha! Eli terveenä se pysyy markettien ruuillakin :)


      • ...
        kissa 19v kirjoitti:

        Meidän 19vuotias kissa ei ole koskaan syönyt eläinkaupan ruokia vaan aina erilaisia marketin tölliruokia kaikkea muuta jauhelihaa jne... Koskaan ei ole ollut sairas, turkki kiiltää ja virtaa on ja ikää nyt 19v ja ei uskoisi että on niin vanha! Eli terveenä se pysyy markettien ruuillakin :)

        ei tupakastakaan kaikki sairastu, joten eipä kannata tehdä johtopäätöksiä yhden kissan esimerkillä..

        Puhuit tölkkiruuista plus kaikesta muusta... ei se nyt kovin pahalta vaihtoehdolta kuulostakaan. Marketeissa tölkkiruokia on erilaisia ja pahin vaihtoehto kissalle onkin kuivaruokien syöttäminen. Markettien kuivaruuat ovat takuu varmasti pahasta, eläinkaupan laadukkaammat hieman parempia, mutta ei autuaaksi tekevä asia.

        Märkämuona ja lihat on ihan ok. Kannattaa toki katsoa mitä teollinen ruoka pitää sisällään, osti sen mistä tahansa.

        Itselläni on reilu kymmenvuotias katti joka aikaisemman elämänsä syönyt vain marketin kuivamuonaa, eikä päivääkään ole sairastanut. En kuitenkaan jatka samalla ruokinta linjalla. Miksi jatkaisin? Ei sieltä autoa tule, kun ei tullut eilenkään? Eli fakta tieto on se ettei markettimuona ole terveellistä ja voi se sitkeämmänkin kissan terveys lopulta pettää.


      • .....
        ... kirjoitti:

        ei tupakastakaan kaikki sairastu, joten eipä kannata tehdä johtopäätöksiä yhden kissan esimerkillä..

        Puhuit tölkkiruuista plus kaikesta muusta... ei se nyt kovin pahalta vaihtoehdolta kuulostakaan. Marketeissa tölkkiruokia on erilaisia ja pahin vaihtoehto kissalle onkin kuivaruokien syöttäminen. Markettien kuivaruuat ovat takuu varmasti pahasta, eläinkaupan laadukkaammat hieman parempia, mutta ei autuaaksi tekevä asia.

        Märkämuona ja lihat on ihan ok. Kannattaa toki katsoa mitä teollinen ruoka pitää sisällään, osti sen mistä tahansa.

        Itselläni on reilu kymmenvuotias katti joka aikaisemman elämänsä syönyt vain marketin kuivamuonaa, eikä päivääkään ole sairastanut. En kuitenkaan jatka samalla ruokinta linjalla. Miksi jatkaisin? Ei sieltä autoa tule, kun ei tullut eilenkään? Eli fakta tieto on se ettei markettimuona ole terveellistä ja voi se sitkeämmänkin kissan terveys lopulta pettää.

        Anteeksi kun kysyin, minkälaisia ruokia Lidl:in ruuat ovat.....

        Tiedän kyllä, mikä on kissalle parasta. Välillä eläinkaupan ruokaa, välillä markettiruokaa, välillä taas jauhelihaa, välillä hyla raejuustoa.. Mitä milloinkin.

        Kyllä he eläinlääkäriin pääsevät, jos ilmenee jotain heidän terveydessään.

        Edelleen kyse on Lidl:in ruuista.

        Ja edelleen ostan eläinkaupan ruokia ja marketin ruokia sekaisin.


      • ...
        ..... kirjoitti:

        Anteeksi kun kysyin, minkälaisia ruokia Lidl:in ruuat ovat.....

        Tiedän kyllä, mikä on kissalle parasta. Välillä eläinkaupan ruokaa, välillä markettiruokaa, välillä taas jauhelihaa, välillä hyla raejuustoa.. Mitä milloinkin.

        Kyllä he eläinlääkäriin pääsevät, jos ilmenee jotain heidän terveydessään.

        Edelleen kyse on Lidl:in ruuista.

        Ja edelleen ostan eläinkaupan ruokia ja marketin ruokia sekaisin.

        kyse ei edelleen ollut Lidl ruuista. Lue tarkemmin.


      • .......
        ... kirjoitti:

        kyse ei edelleen ollut Lidl ruuista. Lue tarkemmin.

        Alunperin kylläkin oli kyse Lidl:in ruuista.


      • olikin
        ....... kirjoitti:

        Alunperin kylläkin oli kyse Lidl:in ruuista.

        Tosin Lidl on marketti siinä missä muutkin.. Lue edelliset viestin niin, että vaihda marketin kohdalle Lidl.. Edellinen(kin) aloitti keskustelua yleisemmin asiasta, joten löysää nutturaa.


      • kisuli85
        olikin kirjoitti:

        Tosin Lidl on marketti siinä missä muutkin.. Lue edelliset viestin niin, että vaihda marketin kohdalle Lidl.. Edellinen(kin) aloitti keskustelua yleisemmin asiasta, joten löysää nutturaa.

        Minä vaan sitä ihmettelen että miksi ihmeessä kaupoissa sitten näitä ruokia myydään jos ovat niin vaarallista kissoille
        Omat kissani syövät perfect fit in home raksuja ja kauppojen liharuokia olen sitten vissiin huono kissanpitäjä kun en usein ruoki eläinkaupan ruuilla??


      • ihmisillekin
        kisuli85 kirjoitti:

        Minä vaan sitä ihmettelen että miksi ihmeessä kaupoissa sitten näitä ruokia myydään jos ovat niin vaarallista kissoille
        Omat kissani syövät perfect fit in home raksuja ja kauppojen liharuokia olen sitten vissiin huono kissanpitäjä kun en usein ruoki eläinkaupan ruuilla??

        esim. karkkeja ja sipsejä. Ei kaikki mitä kaupoista löytyy ole terveellistä.

        Varmasti markettiruokia myydään siksi, että monet kuvittelevat niiden olevan hyvää ruokaa kissalle. Eräs tuttuni luuli niiden olevan lähes täyslihaa, kun perehtyi asiaan paremmin vaihtoi hänkin eläinkaupan parempaan ruokaan. Vaikka tosiasiahan on etteivät kaikki eläinkaupan ruoatkaan ole hyviä(esim. royal canin pusseissa ei muistaakseni edes mainita laisinkaan ruoan lihapitoisuutta), ja osa ruoista saattaa olla samoja kuin marketeissa. Siksi ruokintaan kannattaakin perehtyä tarkasti ajan kanssa.

        Lyhyesti siis uskon että markettiruokien suosio johtuu ihmisten tietämättömuudestä sekä pihiydestä.


      • kisuli85
        ihmisillekin kirjoitti:

        esim. karkkeja ja sipsejä. Ei kaikki mitä kaupoista löytyy ole terveellistä.

        Varmasti markettiruokia myydään siksi, että monet kuvittelevat niiden olevan hyvää ruokaa kissalle. Eräs tuttuni luuli niiden olevan lähes täyslihaa, kun perehtyi asiaan paremmin vaihtoi hänkin eläinkaupan parempaan ruokaan. Vaikka tosiasiahan on etteivät kaikki eläinkaupan ruoatkaan ole hyviä(esim. royal canin pusseissa ei muistaakseni edes mainita laisinkaan ruoan lihapitoisuutta), ja osa ruoista saattaa olla samoja kuin marketeissa. Siksi ruokintaan kannattaakin perehtyä tarkasti ajan kanssa.

        Lyhyesti siis uskon että markettiruokien suosio johtuu ihmisten tietämättömuudestä sekä pihiydestä.

        Itse en ole pihi mutta syötän silti kaupan ruokia raksuina välillä menee eläinkaupankin ruokaa.
        Pitääkin ottaa ihan tuonne esim whiskassiin/muihin marketti ruokavalmistajiin yhteyttä ja kysellä asiaa tarkemmin...


      • jamminen
        kisuli85 kirjoitti:

        Itse en ole pihi mutta syötän silti kaupan ruokia raksuina välillä menee eläinkaupankin ruokaa.
        Pitääkin ottaa ihan tuonne esim whiskassiin/muihin marketti ruokavalmistajiin yhteyttä ja kysellä asiaa tarkemmin...

        Ota ihmeessä yhteyttä! Itse otin spostitse yhteyttä Mjauhun, kun heidän tetransa ovat muuten hyviä, mutta niissä on sokeria. Vastaukseksi sieltä sain, että palautteen takia sokeri jää tetroista pois, mutta he käyttävät vielä jäljelle jääneet purkit, joissa edelleen lukee, että ruuat sisältävät sokeria.

        Itse uskon myös siihen, että suurin osa ihmisistä syöttää markettien ruokaa tietämättömyyttään ja osa myös pihiyttään. Itsekin syötän kissoilleni joitain markettien märkäruoista silloin tällöin, mutta mitään raksuja en kyllä ikinä ostaisi marketista kissoilleni.


      • kysellä
        kisuli85 kirjoitti:

        Itse en ole pihi mutta syötän silti kaupan ruokia raksuina välillä menee eläinkaupankin ruokaa.
        Pitääkin ottaa ihan tuonne esim whiskassiin/muihin marketti ruokavalmistajiin yhteyttä ja kysellä asiaa tarkemmin...

        mutta valmistajilta tuskin saat puolueetonta vastausta.. heidän tuotteensa on varmasti parasta mahdollista kissoille..

        Tuossa pari linkkiä kissanruokinnasta, jotka kannattaa myös lukaista.

        http://personal.inet.fi/koti/maaru/
        http://www.ipsitilla.fi/
        He eivät varmasti saa maksua mielipiteestään hyvästä kissan ruokinnasta ja perusteltu on.


      • cattens
        kisuli85 kirjoitti:

        Itse en ole pihi mutta syötän silti kaupan ruokia raksuina välillä menee eläinkaupankin ruokaa.
        Pitääkin ottaa ihan tuonne esim whiskassiin/muihin marketti ruokavalmistajiin yhteyttä ja kysellä asiaa tarkemmin...

        Kuluttajalehdessä oli hyvä kissanruokavertailu. Markettien ruuat pärjäsivät mainiosti vertailussa. Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä. Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole.


      • että-
        cattens kirjoitti:

        Kuluttajalehdessä oli hyvä kissanruokavertailu. Markettien ruuat pärjäsivät mainiosti vertailussa. Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä. Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole.

        kuluttajalehden vertailussa oli tietoa ja kuinka paljon? Asiasta on keskusteltu kissapalstoilla ja aika huvittuneina.. Keskustelijoilta kun on löytynyt perustelut naureskelulle, toisin kuin tässä testailussa paremmuudelle..

        Älä usko sokeasti vaan ota itse asioista oikeasti selvää.

        "Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä." Yleensä paremman ruuan "ylistäjät" kyllä kertovat että automaattisesti eläinkaupoista ei saa parempaa ruokaa, vaan sielläkin myydään huonompia, pitää itse ymmärtää, mitä ostaa.

        "Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole." Tuo on aivan totta.


      • tietämättömyydestä
        cattens kirjoitti:

        Kuluttajalehdessä oli hyvä kissanruokavertailu. Markettien ruuat pärjäsivät mainiosti vertailussa. Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä. Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole.

        vai miksi sinä sitten uskot heti sinisilmäisesti tähän Kuluttaja-lehden vertailuun? Kuten sinulle on jo vastattukin, niin paremmin tietävät naureskelevat tuolle vertailulle, koska se oli kertakaikkisen vajaavainen ja huono vertailu.


      • vertailu+
        että- kirjoitti:

        kuluttajalehden vertailussa oli tietoa ja kuinka paljon? Asiasta on keskusteltu kissapalstoilla ja aika huvittuneina.. Keskustelijoilta kun on löytynyt perustelut naureskelulle, toisin kuin tässä testailussa paremmuudelle..

        Älä usko sokeasti vaan ota itse asioista oikeasti selvää.

        "Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä." Yleensä paremman ruuan "ylistäjät" kyllä kertovat että automaattisesti eläinkaupoista ei saa parempaa ruokaa, vaan sielläkin myydään huonompia, pitää itse ymmärtää, mitä ostaa.

        "Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole." Tuo on aivan totta.

        on tehty kansainvälisenä yhteistyönä. Kissapalstojen "tietäjät" taas ovat kuuluisia mustavalkoisesta suhtautumisesta asioihin. Perusteet rakennetaan vaikka tyhjästä tukemaan omia mielipiteitään. Jos todella haluaa huvittua, kannattaa lukea palstoja, joissa fanaattisimmat kissanharrastajat kokoontuvat.


      • tutkimuksen
        vertailu+ kirjoitti:

        on tehty kansainvälisenä yhteistyönä. Kissapalstojen "tietäjät" taas ovat kuuluisia mustavalkoisesta suhtautumisesta asioihin. Perusteet rakennetaan vaikka tyhjästä tukemaan omia mielipiteitään. Jos todella haluaa huvittua, kannattaa lukea palstoja, joissa fanaattisimmat kissanharrastajat kokoontuvat.

        tänne, jotta kaikki näkevät asian..

        Sehän onkin suuri vakuus, että tutkimus on tehty kansainvälisenä yhteistyönä..

        Kirjoititko itsestäsi? ;)


      • mihin se
        tutkimuksen kirjoitti:

        tänne, jotta kaikki näkevät asian..

        Sehän onkin suuri vakuus, että tutkimus on tehty kansainvälisenä yhteistyönä..

        Kirjoititko itsestäsi? ;)

        pitäisi tuoda ja miten? Kipitä kirjastoon lukemaan kyseinen lehti. Minulla se lehti on tässä vieressäni.

        On kansainvälisessä yhteistyössä tehty tutkimus melkoisesti vakuuttavampaa kuin joku kissapalstan nimimerkki kisumisuliini tai kissun äippä. ;))))


      • vakuuta
        mihin se kirjoitti:

        pitäisi tuoda ja miten? Kipitä kirjastoon lukemaan kyseinen lehti. Minulla se lehti on tässä vieressäni.

        On kansainvälisessä yhteistyössä tehty tutkimus melkoisesti vakuuttavampaa kuin joku kissapalstan nimimerkki kisumisuliini tai kissun äippä. ;))))

        tutkimuksen "hyvän" kissanruoan kriteerit. Jos esimerkiksi ruoka on ihmisten silmään kaunista, niin tekeekö se ruoasta hyvän kissalle??? Karkitkin ovat kauniin näköisiä... Ja siksi kaikkiin esimerkiksi kaupan raksuihin laitetaan jotain älyttömiä väriaineita, että ruoka on ihmisen silmään hyvännäköistä. Vai ovatko ne mielestäsi kissalle tosi välttämättömiä? Siis punaisten, oranssien ja vihreiden raksujen syöminen...

        Minusta tuntuu, että kaikki jotka syöttävät kissoilleen paskaa ruokaa, ajattelevat itse tosi mustavalkoisesti kissan ruokinnasta. Ovathan kissat ennenkin syöneet makaronilaatikkoa ja koiranruokaa ruoakseen. Mutta uskokaa nyt ihmeessä, että kissa on lihansyöjä! Se ei tarvitse kasviksia, porkkanoita, sieniä ym, jollaista moskaa useissa kaupan ruoissa ikävä kyllä on. Niin on tosiaan myös eläinkaupan ruoissa, mutta ottakaa nyt ihmeessä asioista selvää. Tuoteselosteita lukemalla pääsee yllättävän pitkälle.

        Tokikaan ei ole minun asiani, millaista kakkaa muut syöttävät kissoilleen, mutta tietysti sitä parempi, mitä enemmän kissanomistajat tietävät oikeaa tietoa, eivätkä usko kaikkea "kansainvälisessä yhteistyössä" tehtyjä tutkimuksia... Kansainvälistä tietoa minullakin on, olenhan kahden maan kansalainen! HALOO!!!


      • taasen
        vakuuta kirjoitti:

        tutkimuksen "hyvän" kissanruoan kriteerit. Jos esimerkiksi ruoka on ihmisten silmään kaunista, niin tekeekö se ruoasta hyvän kissalle??? Karkitkin ovat kauniin näköisiä... Ja siksi kaikkiin esimerkiksi kaupan raksuihin laitetaan jotain älyttömiä väriaineita, että ruoka on ihmisen silmään hyvännäköistä. Vai ovatko ne mielestäsi kissalle tosi välttämättömiä? Siis punaisten, oranssien ja vihreiden raksujen syöminen...

        Minusta tuntuu, että kaikki jotka syöttävät kissoilleen paskaa ruokaa, ajattelevat itse tosi mustavalkoisesti kissan ruokinnasta. Ovathan kissat ennenkin syöneet makaronilaatikkoa ja koiranruokaa ruoakseen. Mutta uskokaa nyt ihmeessä, että kissa on lihansyöjä! Se ei tarvitse kasviksia, porkkanoita, sieniä ym, jollaista moskaa useissa kaupan ruoissa ikävä kyllä on. Niin on tosiaan myös eläinkaupan ruoissa, mutta ottakaa nyt ihmeessä asioista selvää. Tuoteselosteita lukemalla pääsee yllättävän pitkälle.

        Tokikaan ei ole minun asiani, millaista kakkaa muut syöttävät kissoilleen, mutta tietysti sitä parempi, mitä enemmän kissanomistajat tietävät oikeaa tietoa, eivätkä usko kaikkea "kansainvälisessä yhteistyössä" tehtyjä tutkimuksia... Kansainvälistä tietoa minullakin on, olenhan kahden maan kansalainen! HALOO!!!

        pidän mustavalkoisena ajattelun vankeina niitä, jotka perusteetta nimittävät jonkun ruuan paskaksi.

        Kissa on toki lihansyöjä. Sen luonnollista ja parasta ruokaa ovat pikkueläimet. Miten sinä varmistat kissoillesi niiden saannin?


      • ......
        taasen kirjoitti:

        pidän mustavalkoisena ajattelun vankeina niitä, jotka perusteetta nimittävät jonkun ruuan paskaksi.

        Kissa on toki lihansyöjä. Sen luonnollista ja parasta ruokaa ovat pikkueläimet. Miten sinä varmistat kissoillesi niiden saannin?

        Ruoka on silloin paskaa kissalle, kun se on tehty ihmisille... Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on vähän lihaa. Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on kasviksia tms. Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on sokeria.

        Minä varmistan kissalleni tasapainoisen ja hyvän ruokavalion tarjoamalla sille rakaa lihaa, kalaa, kanaa, kermaviiliä, raejuustoa, lihapitoista kissanruokaa, jossa ei ole sokeria eikä muuta kissalle kuulumatonta.

        Miten sinä varmistat kissallesi hyvän ruokavalion? Arvaan, että tarjoamalla kissalle kasviksia, vihanneksia, sokeria, viljaa ja mahdollisimman vähän lihaa. Ei muuta kuin kauppaan shoppailemaan Kitekatia ja Friskiesiä!!!


      • sakasu
        taasen kirjoitti:

        pidän mustavalkoisena ajattelun vankeina niitä, jotka perusteetta nimittävät jonkun ruuan paskaksi.

        Kissa on toki lihansyöjä. Sen luonnollista ja parasta ruokaa ovat pikkueläimet. Miten sinä varmistat kissoillesi niiden saannin?

        Parasta unohtaa marketin ja eläinkaupan mössöt ja antaa kissan itse pyydystää ruokansa. Ruokavaliota voi sitten täydentää tarpeen mukaan.


      • noh..
        taasen kirjoitti:

        pidän mustavalkoisena ajattelun vankeina niitä, jotka perusteetta nimittävät jonkun ruuan paskaksi.

        Kissa on toki lihansyöjä. Sen luonnollista ja parasta ruokaa ovat pikkueläimet. Miten sinä varmistat kissoillesi niiden saannin?

        markettiruokien huonoutta on kyllä perusteltu yltä ja päältä.. että onkohan nyt jonkun ymmärryksessä vikaa..

        Sitävastoin markettiruokien paremmuudesta ei edes valmistajat pysty kertomaan suoraan ja koko totuutta niiden "hyvyydestä". Eikö ole mielenkiitoista? Vai vakuuttavaa? Nehän ovat usein kansainvälisiä firmoja..

        Minun kissani ei syö hiiriä tms. vaikka olen sellaisia tarjonnutkin. Raaka liha nyt kuitenkin on lähempänä luonnollista sapuskaa, kuin samoista lihoista ja paljon muusta epämääräisesta tehty kuiva papana tms..


      • kyseiseen
        mihin se kirjoitti:

        pitäisi tuoda ja miten? Kipitä kirjastoon lukemaan kyseinen lehti. Minulla se lehti on tässä vieressäni.

        On kansainvälisessä yhteistyössä tehty tutkimus melkoisesti vakuuttavampaa kuin joku kissapalstan nimimerkki kisumisuliini tai kissun äippä. ;))))

        tutkimukseen hyvin perehtynyt, pystyt varmaan kertomaan juonen kulun hyvin.

        Suuren yleisön olisi helpompi lähteä lehteä metsästämään, jos vaivaudet kertomaan edes numeron..


      • on...
        vakuuta kirjoitti:

        tutkimuksen "hyvän" kissanruoan kriteerit. Jos esimerkiksi ruoka on ihmisten silmään kaunista, niin tekeekö se ruoasta hyvän kissalle??? Karkitkin ovat kauniin näköisiä... Ja siksi kaikkiin esimerkiksi kaupan raksuihin laitetaan jotain älyttömiä väriaineita, että ruoka on ihmisen silmään hyvännäköistä. Vai ovatko ne mielestäsi kissalle tosi välttämättömiä? Siis punaisten, oranssien ja vihreiden raksujen syöminen...

        Minusta tuntuu, että kaikki jotka syöttävät kissoilleen paskaa ruokaa, ajattelevat itse tosi mustavalkoisesti kissan ruokinnasta. Ovathan kissat ennenkin syöneet makaronilaatikkoa ja koiranruokaa ruoakseen. Mutta uskokaa nyt ihmeessä, että kissa on lihansyöjä! Se ei tarvitse kasviksia, porkkanoita, sieniä ym, jollaista moskaa useissa kaupan ruoissa ikävä kyllä on. Niin on tosiaan myös eläinkaupan ruoissa, mutta ottakaa nyt ihmeessä asioista selvää. Tuoteselosteita lukemalla pääsee yllättävän pitkälle.

        Tokikaan ei ole minun asiani, millaista kakkaa muut syöttävät kissoilleen, mutta tietysti sitä parempi, mitä enemmän kissanomistajat tietävät oikeaa tietoa, eivätkä usko kaikkea "kansainvälisessä yhteistyössä" tehtyjä tutkimuksia... Kansainvälistä tietoa minullakin on, olenhan kahden maan kansalainen! HALOO!!!

        isoilla kissanruoka firmoilla tärkeä asia, että sapuska näyttää ihmissilmään hyvältä, koska niin suuri määrä hönttejä siihen lankeaa, jopa SUURESSA tutkimuksessa mennään halpaan. Taitaa olla tämä kansainvälinen tutkimus jonkin kissanruokafirman rahoittama. Surullista.


      • numero.
        kyseiseen kirjoitti:

        tutkimukseen hyvin perehtynyt, pystyt varmaan kertomaan juonen kulun hyvin.

        Suuren yleisön olisi helpompi lähteä lehteä metsästämään, jos vaivaudet kertomaan edes numeron..

        7/2008


      • ennemminkin
        on... kirjoitti:

        isoilla kissanruoka firmoilla tärkeä asia, että sapuska näyttää ihmissilmään hyvältä, koska niin suuri määrä hönttejä siihen lankeaa, jopa SUURESSA tutkimuksessa mennään halpaan. Taitaa olla tämä kansainvälinen tutkimus jonkin kissanruokafirman rahoittama. Surullista.

        Kissapalstojen kissatyttelit ovat menneet lankaan ja ostaneet ylihintaista ruokaa. Surullista. Eipä ihme että harmittaa.


      • totuus markettiruoista
        cattens kirjoitti:

        Kuluttajalehdessä oli hyvä kissanruokavertailu. Markettien ruuat pärjäsivät mainiosti vertailussa. Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä. Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole.

        Tuota kuluttajalehdessä ollutta vertailua on pidetty yleisesti varsin huonona. Siinä on mm. jätetty huomioimatta monia ruoan terveellisyyteen vaikuttavia tekijöitä.

        Whiskassien sun muiden paskaruokien valmistajien "pitkä ja terve elämä" -mainoslauseet ovat sellaista höpöhöpöä, että ihan vihaksi pistää. Tuossa olet ihan oikeassa, että hinta ei välttämättä ole laadun tae. Osa eläinkauppojen ruoista ovat lähes ihan samanlaista sontaa, kuin marketeissakin. Joitakin parannuksia yleensä on, kuten esimerkiksi vilja saattaa olla korvattu riisillä, mutta ostajan pitää siis olla valpas mitä on ostamassa.

        Tässä on vielä muutama lainaus jo yllä olevista linkeistä:

        http://www.ipsitilla.fi/Ruokinta/ruokinnan%20sietamaton%20keveys.htm


        "Eläimen omistaja uskoo ostavansa lemmikilleen kokonaista kanaa, valitsevansa naudanlihaviipaleita, tuoretta viljaa ja koko ravintovalikoiman, jonka hän luulee lemmikilleen kuuluvan. Mainostajat taas lupaavat täydellisen ravitsemuksen ja ovat tehneet työnsä hyvin.

        Lemmikit saavat eläinten aivoja, lampaiden mahoja, ruokatorvia, jänteitä, kananpäitä eli teurasjätteitä, eltaantunutta viljaa, liikenneonnettomuudessa kuolleiden eläinten ruhoja, itsestään kuolleita eläimiä kaikkine hormoneineen ja antibiootteineen. Pahimmassa tapauksessa ruokaan joutuvat lajitoveritkin nukutusaineineen, kirjoittaa eläinten asianajaja Tina Perry (Animal Protection Institute). Eläinruokiin käytetään siis ihmisille kelpaamattomat ruhot ja ruhojen osat sekä muut ravitsemusaineet.

        Jokaisen nenään on lehahtanut kuivaruokapussista rasvan hajua, joka innostaa kissan syömään, mutta jonka alkuperää on vaikea aavistaa. Osa kissoista suorastaan hurmaantuu eikä muu ruoka maita sen jälkeen, kuten kävi meidänkin nuorelle naaraalle. Hajustettu rasva on eläinrasvaa, laardia, ihmisravinnoksi kelpaamattomia vanhentuneita öljyjä ja käytettyä ravintolarasvaa, joka kerätään suuriin peltitynnyreihin viikkojen ja kuukausien aikana, säilytetään millaisissa lämpötiloissa tahansa ja myydään edelleen käsiteltäväksi. Näin ei tietysti menetellä Suomessa, mutta eihän täällä paljon tehdä kissanruokaakaan.

        Kaikkien raaka-aineiden todellisen tehokäytön takaavat suuret monikansalliset yhtiöt, joihin kuuluvat myös eläinruoan valmistajat (esim. Colgate-Palmolive: Hill=s Science Diet Pet Food). Markkinatalouden korkein päämäärä on tuottaa hyvää taloudellista tulosta mahdollisimman alhaisilla kuluilla.

        Lisäksi mutkikkaat valmistusmenetelmät, prosessit, lisäaineet ja säilytysaineet vievät siihen, ettei ruoassa ole mitään luonnonmukaista ja alkuperäistä. Lemmikkieläinten ruoat ovat todellisia prosessoinnin mestarinäytteitä. Etenkin kuivamuonat täytyy säilöä niin, ettei niihin tule hometta. Erittäin vaarallista on antaa pennuille ohjeiden mukaan kostutettua kuivamuonaa, koska se vähänkin aikaa lautasella oltuaan pahenee.

        Kissa kärsii myös liiallisesta hiilihydraattimäärästä, eikä se pysty hyödyntämään kasviperäistä proteiinia. Siitä huolimatta teollisuus sitä käyttää, koska vilja ja soija (kasviproteiinia) ovat halpoja valmisruoan raaka-aineita. Kyseenalainen ruokinta tuottaa Tina Perryn mukaan munuaistautia, maksavikoja, syöpää, sydäntauteja, allergiaa, niveltulehduksia, liikalihavuutta, hammastauteja jne."


        -------------------------------------------------


        http://personal.inet.fi/koti/maaru/

        "Yleensä teolliset purkkimuonat sisältävät kyllä kohtuullisesti eläinperäistä valkuaista, mutta määrä ei ole laadun tae. Törpön kylkeen printattu "naudanliha-ateria" tarkoittaa, että purkkimuona sisältää nimilihaa lähinnä höysteeksi (vähintään 4 %), ja loppu voikin sitten olla mitä tahansa määrittelemätöntä eläinperäistä ainesta. Pitkän linjan kissankasvattaja Mirjam Numminen kertoo, että kissojen ja koirien ruokiin saa rehulain mukaan käyttää mm. turkiseläinruhoja, sorkkia, kavioita, höyheneitä, villaa ja sarvia, joista kissan elimistö voi hyödyntää vain murto-osan. Ylipäänsäkin valmisruoissa käytetään teurasjätettä, joka sisältää rauhasjäämiä ja sikiökalvojen hormooneja, ja hormoonipitoinen valmisruoka kummitteleekin monen sairauden taustalla. Niin ikään kissanruoissa käytetyt lisä- ja säilöntäaineet eli EU:n sallimat lisäaineet tai antioksidantit voivat olla terveydelle haitallisia: esimerkiksi pahamaineinen etoksiini (kasvinsuojelu- ja kuminsäilöntäaine) aiheuttaa pentukuolleisuutta, syöpää, kitalakihalkioita ja epämuodostumia. (Mirjam Numminen: Kissanhoidon opas, Karprint 1998, s. 55-56.)

        Teollista kissanruokaa voi pitää laadukkaana, jos sen raaka-ainelistalla on mainittu ensimmäisenä liha – ja nimenomaan liha, ei lihajauhe, -jaloste tai eläinperäiset ainekset. Kuivamuonissa käytetään sidosaineena välttämättä viljaa (riisiä, maissia tai vehnää) ja usein muitakin kasviperäisiä aineksia, jotka nostavat kissan virtsan ph-arvoa happamesta emäksiseen, jolloin riski sairastua virtsakiteisiin kasvaa. Kuivamuonassa onkin oltava kunnollinen ph-säätäjä, joka hapattaa virtsaa ja alentaa virtsakideriskiä. Tehokkaimpia, joskin keinotekoisia ph-säätäjiä ovat dl-metioniini ja ammoniumkloridi; luonnonmukaisempi, joskin heikompi virtsan hapattaja taas on esimerkiksi karpalouute. Mitä nuorempi, stressaavampi ja virtsakiteille taipuvaisempi kissa, sitä tärkeämpää kunnon ph-säätö raksuissa on.

        Virtsakiteiden riskiä nostavat tiettävästi myös kuivaruoan tuhka-, magnesium- ja fosforipitoisuus. Tuhkaa eli hehkutusjäännöstä ei saisi kuivamuonassa olla enempää kuin 7 %, mieluummin likempänä 6 %, eikä magnesiumpitoisuus saisi ylittää 0,1 %. Markettimuonissa nämä pitoisuudet hipovat usein pilviä eli virtsakiteitä. Eläinkauppojen ruoat ovat yleensä markettimuonia laadukkaampia, mutta niissäkin kummittelevat usein EU:n sallimat lisäaineet ja arveluttavat raaka-aineet. Joka tapauksessa teolliset kissanruoat – niin raksut kuin purkkimuonatkin – on syytä ostaa eläinkaupasta."


      • kuluttaja kiittää
        cattens kirjoitti:

        Kuluttajalehdessä oli hyvä kissanruokavertailu. Markettien ruuat pärjäsivät mainiosti vertailussa. Tuo eläinkaupan ruokien ylistäminen kertoo lähinnä tietämättömyydestä. Yleinen luulo on että korkea hinta automaattisesti tarkoittaa hyvää laatua. Näinhän asia ei tietenkään ole.

        Muutama vuosi sitten koiranruokavertailu antoi vastaavan tuloksen. Ylihintaiset sapuskat eivät olleetkaan niin hyviä kuin oli oletettu. On todella hienoa, että oikeaa tietoa on saatavilla. Mutu-pohjalta voi kuka tahansa tehdä nettiin mielikuvituksellisen esitelmän ruokinnasta ja joku jopa näkyy sellaisia uskovan.


      • joku..
        kuluttaja kiittää kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten koiranruokavertailu antoi vastaavan tuloksen. Ylihintaiset sapuskat eivät olleetkaan niin hyviä kuin oli oletettu. On todella hienoa, että oikeaa tietoa on saatavilla. Mutu-pohjalta voi kuka tahansa tehdä nettiin mielikuvituksellisen esitelmän ruokinnasta ja joku jopa näkyy sellaisia uskovan.

        kissojen vihaaja tämä, joka tällaista huonoa kissan ruokintaa mainostaa noin kovasti.


      • tupsuturpa
        ... kirjoitti:

        ei tupakastakaan kaikki sairastu, joten eipä kannata tehdä johtopäätöksiä yhden kissan esimerkillä..

        Puhuit tölkkiruuista plus kaikesta muusta... ei se nyt kovin pahalta vaihtoehdolta kuulostakaan. Marketeissa tölkkiruokia on erilaisia ja pahin vaihtoehto kissalle onkin kuivaruokien syöttäminen. Markettien kuivaruuat ovat takuu varmasti pahasta, eläinkaupan laadukkaammat hieman parempia, mutta ei autuaaksi tekevä asia.

        Märkämuona ja lihat on ihan ok. Kannattaa toki katsoa mitä teollinen ruoka pitää sisällään, osti sen mistä tahansa.

        Itselläni on reilu kymmenvuotias katti joka aikaisemman elämänsä syönyt vain marketin kuivamuonaa, eikä päivääkään ole sairastanut. En kuitenkaan jatka samalla ruokinta linjalla. Miksi jatkaisin? Ei sieltä autoa tule, kun ei tullut eilenkään? Eli fakta tieto on se ettei markettimuona ole terveellistä ja voi se sitkeämmänkin kissan terveys lopulta pettää.

        Kaikki oikeat tupakoitsijat tupakasta ;) Ennemmin tai myöhemmin.


      • vouhottajia ihmettelevä
        kysellä kirjoitti:

        mutta valmistajilta tuskin saat puolueetonta vastausta.. heidän tuotteensa on varmasti parasta mahdollista kissoille..

        Tuossa pari linkkiä kissanruokinnasta, jotka kannattaa myös lukaista.

        http://personal.inet.fi/koti/maaru/
        http://www.ipsitilla.fi/
        He eivät varmasti saa maksua mielipiteestään hyvästä kissan ruokinnasta ja perusteltu on.

        "mutta valmistajilta tuskin saat puolueetonta vastausta.. heidän tuotteensa on varmasti parasta mahdollista kissoille.."

        Kuten ei täältäkään muuta kuin tätä SUOSI VAIN eläinkaupan ruoka vastauksia. Kaikki sellaiset taitaa olla itse siellä eläinkaupassa myyjänä tai sitten joku tuttu. Näiden mielestä sitten "ananasmehua kissalle" -ruuat ovat sitten parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi raaka liha. Ihmettelen tätä kissojen ruoka markkinointia. kyllä marketeissa tulisi olla ne samat ruuat kuin niissä eläinkaupoissa, jotta porukka todellakin sitten ostaisi näitä "eläinkaupan murkinoita".

        Täällä kannattaisi vastata kysymykseen kun kysytään, että ostaako ne jotka omistavat kissan ja ostavat ruokansa eläinkaupasta ja tarjoavat 100% täytteistä lihaa itselleenkin päivittäin grillikyljyksiä tai uunipaisteja?

        Aika monessa eläinkaupan kissojen ruoka paketissa lukee riisi, vilja, maissi ja porkkana jne. Vaikka ne lukisi eri järjestyksessä, niin mielestäni kissojen ruuissa saisi olla missään suhteessa noita hiilihydraatteja jne. Kissahan on todellakin lihassyöjä jne. Vaikka Liha ja eläinkunnan tuotteet, niin eikö sitä tällöin ole eniten. En ole koskaan lukenut markettimurkinoista että kissan ruoka sisältäisi ensin viljaa ja sitten vasta lihaa! Mikäli on uskottava että ne on tuossa enimmäisjärjestyksessä tuoteselostuksessa niin kyllä tällöin marketin ruuissakin tulee olla enemmän kuin 4%. Huomatkaa se, että monessa purkissa lukee väh. 4% eikä niin että siinä lukee enintään 4%.

        Perfect Fit ruuassa lukee väh. 14% eikä esimerkiksi enintään 14%.

        Summarum, en ole sanonut että meillä tarjotaan vilja-pitoista ruokaa kissoille (olen lihan kannattaja), mutta kun oikeasti alkaa ihmetyttämään että jollei tarjoa sitä 100% liharuokaa kissalle päivittäin niin niillä ei tulisi olla kissaa ollenkaan. Ihan totta meillä possun sydänjauheliha menee, mutta naudan liha on sitten jo eri juttu...sanotaan vaan byih! Kissat ei syö aina sitä mitä tarjotaan...ei aina tiettyä lihaakaan!


      • vouhottajia ihmettelevä
        ...... kirjoitti:

        Ruoka on silloin paskaa kissalle, kun se on tehty ihmisille... Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on vähän lihaa. Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on kasviksia tms. Ruoka on silloin paskaa, kun siinä on sokeria.

        Minä varmistan kissalleni tasapainoisen ja hyvän ruokavalion tarjoamalla sille rakaa lihaa, kalaa, kanaa, kermaviiliä, raejuustoa, lihapitoista kissanruokaa, jossa ei ole sokeria eikä muuta kissalle kuulumatonta.

        Miten sinä varmistat kissallesi hyvän ruokavalion? Arvaan, että tarjoamalla kissalle kasviksia, vihanneksia, sokeria, viljaa ja mahdollisimman vähän lihaa. Ei muuta kuin kauppaan shoppailemaan Kitekatia ja Friskiesiä!!!

        "rakaa lihaa, kalaa, kanaa, kermaviiliä, raejuustoa, lihapitoista kissanruokaa"

        Meillä raaán naudan lihalle ...sanotaan BYIH!

        Meillä kalalle sanotaan NAM...tosin silakalle, jota ei saa antaa klissalle päivittäin (vaikka tiedän kissan joka sai silakkaa pääravinnoksi, mutta ei kuollut silakan syöntiin, koska se lopettiin omistajansa huonon kuntonsa vuoksi -omistaja kuoli seuraavalla viikolla)!

        Broilerille byih, jollei se ole purkkiruuassa

        kermaviili ja piimä ei ole koskaan maistunut

        Raejuusto ja tavallinen juusto nyt saattaa mennä, mutta ei suurina annoksina.

        Muuta lihapitoista ruuista meille kelpaa esimerkiksi Latz-purkkiruoka (perustele, miksi ko. purkin kyljessä mainitaan tuoteselosteessa ensin liha ja eläinkunnan tuotteet, kala ja kalatuotteet, eikä viljaa ollenkaan...onhan eläinkaupan ruuissakin ananasta ja hernettä viidentenä, joten jos vaikka kasvisuute olisikin kolmanetena Latz-purkkiruuan kyljessä -mieti sitä?). Lukemaan vaan uudelleen ne markettien ruokien purkkien kyljet. :) HUOM! Liha ja eläinkunnan tuotteet vähintään 4% ja ensin mainittu?


    • kuvittelevat

      että nämä markettiruoat olisivat kissoille hyväksi. Kissahan on lähes 100% lihansyöjä, ja jos jossain markettimöhnässä lihaa on 6% ei se mitenkään voi olla kissalle hyväksi.

      • ihmetellään.

        Järkikinhän sen sanoo että kun kissa on luonnostaan lihansyöjä, ei sellainen ruoka joka on lähes rinnastettavissa johonkin kaurapuuroon ole sille hyväksi.

        Jotkut vain haluavat haukkua niitä, jotka ostavat kissoilleen kunnon ruokaa sen takia että ovat saitoja! Eivätkä raski ostaa kissalleen kunnon ruokaa, sitten yritetään puolustella et se minun ostama moska(kissanruoka) on parasta.

        Nielkää ylpeytenne ja ajatelkaa nimenomaan tätä lausetta:::"Kissahan on lähes 100% lihansyöjä, ja jos jossain markettimöhnässä lihaa on 6% ei se mitenkään voi olla kissalle hyväksi."

        MITEN VOITTE KUVITELLA ET TOLLAINEN RUOKA ON KISSALLENNE HYVÄKSI?


      • kisuli85
        ihmetellään. kirjoitti:

        Järkikinhän sen sanoo että kun kissa on luonnostaan lihansyöjä, ei sellainen ruoka joka on lähes rinnastettavissa johonkin kaurapuuroon ole sille hyväksi.

        Jotkut vain haluavat haukkua niitä, jotka ostavat kissoilleen kunnon ruokaa sen takia että ovat saitoja! Eivätkä raski ostaa kissalleen kunnon ruokaa, sitten yritetään puolustella et se minun ostama moska(kissanruoka) on parasta.

        Nielkää ylpeytenne ja ajatelkaa nimenomaan tätä lausetta:::"Kissahan on lähes 100% lihansyöjä, ja jos jossain markettimöhnässä lihaa on 6% ei se mitenkään voi olla kissalle hyväksi."

        MITEN VOITTE KUVITELLA ET TOLLAINEN RUOKA ON KISSALLENNE HYVÄKSI?

        Eikö se olekkaan enää tärkeää että kissalla on hyvä ja rakastava koti kun saa ruokaa ja rakkautta olenko huono ihminen kun syötän kaupan ruokaa ja kaupan liha annoksia en kuitenkaan niitä halvimpia mutta kuitenkin


      • jamminen
        kisuli85 kirjoitti:

        Eikö se olekkaan enää tärkeää että kissalla on hyvä ja rakastava koti kun saa ruokaa ja rakkautta olenko huono ihminen kun syötän kaupan ruokaa ja kaupan liha annoksia en kuitenkaan niitä halvimpia mutta kuitenkin

        Luonnollisesti on sekin tärkeää, mutta aika paljon kalliimmaksi tulee se, että kissat erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa sairastuvat markettien höhhöstä (etenkin kuivaruoasta)ja sitten saat juosta niiden kanssa jatkuvasti kalliilla eläinlääkäreillä ja syöttää lopun ikääsi kissoille kallista erikoisruokaa. Ehdottomasti suosittelen ainakin kuivaruoan vaihtamista eläinkaupan kuivaruokaan. Itse asiassa tuo eläinkaupan ruoka ei loppupeleissä ole sen kalliimpaa, koska sitä kissat tarvitsevat vähemmän, koska siinä on niin paljon enemmän kaikkea, mitä kissa tarvitsee. Jos annat esimerkiksi markettiruokaa kissalle 600 grammaa päivässä, niin eläinkaupan ruokaa riittää 300 grammaa.


      • itse voin sanoa
        jamminen kirjoitti:

        Luonnollisesti on sekin tärkeää, mutta aika paljon kalliimmaksi tulee se, että kissat erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa sairastuvat markettien höhhöstä (etenkin kuivaruoasta)ja sitten saat juosta niiden kanssa jatkuvasti kalliilla eläinlääkäreillä ja syöttää lopun ikääsi kissoille kallista erikoisruokaa. Ehdottomasti suosittelen ainakin kuivaruoan vaihtamista eläinkaupan kuivaruokaan. Itse asiassa tuo eläinkaupan ruoka ei loppupeleissä ole sen kalliimpaa, koska sitä kissat tarvitsevat vähemmän, koska siinä on niin paljon enemmän kaikkea, mitä kissa tarvitsee. Jos annat esimerkiksi markettiruokaa kissalle 600 grammaa päivässä, niin eläinkaupan ruokaa riittää 300 grammaa.

        että vaikka minä syötän omalle kissalleni "markettimössöä" on kissani pysynyt terveenä jo 15 ikävuoteen asti. Ja edelleen annan markettiruokia (en raksuja marketista!) mutta yleensä näitä whiskasia ja shebaa, näitä liharuokia ja hyvin maistuu. Terveenä on pysynyt, turkki kiiltää, kehrää, leikkii, edelleen on oma suloinen itsensä. :)) Raksuja syö harvoin, kun ne ei tunnu kelpaavan. Että aina nämä kalliimmat eläinkaupan ruuat eivät ole sen laadukkaimpia! Ai niin,ja laihanakin on pysynyt, että rasvaa näissä ruuissa ei sen enempää ole mitä eläinkaupan ruuissakaan. Totta kai raksut ovat laadukkaampia eläinkaupassa(marketissa yleensä lisätään väriaineita) mutta oma kissani harvoin syö raksuja, ei oikein mene alas, joten siitä ei ole tarvinnut kantaa huolta. Ilman muuta olemme kokeilleet tätä rojalia ja muutasellaista. Lid'listä en itse ole koskaan ostanut, ei oo tullu mielenkään. Ei tietoa miksi.:D


      • vouhottajia ihmettelevä
        jamminen kirjoitti:

        Luonnollisesti on sekin tärkeää, mutta aika paljon kalliimmaksi tulee se, että kissat erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa sairastuvat markettien höhhöstä (etenkin kuivaruoasta)ja sitten saat juosta niiden kanssa jatkuvasti kalliilla eläinlääkäreillä ja syöttää lopun ikääsi kissoille kallista erikoisruokaa. Ehdottomasti suosittelen ainakin kuivaruoan vaihtamista eläinkaupan kuivaruokaan. Itse asiassa tuo eläinkaupan ruoka ei loppupeleissä ole sen kalliimpaa, koska sitä kissat tarvitsevat vähemmän, koska siinä on niin paljon enemmän kaikkea, mitä kissa tarvitsee. Jos annat esimerkiksi markettiruokaa kissalle 600 grammaa päivässä, niin eläinkaupan ruokaa riittää 300 grammaa.

        "Jos annat esimerkiksi markettiruokaa kissalle 600 grammaa päivässä, niin eläinkaupan ruokaa riittää 300 grammaa."

        Jos annat kotiruokaa niin tarvii antaa vain 100 grammaa päivässä ja helkkaristi pirskattia, eiks ni!?

        Miksei niitä "300 grammaa päivässä" -ruokia voitaisi millään laittaa markettien hyllyille, mikä helvetti soikoon siinä on niin vaikeeta? Eläinkaupassakin vaan hymyillään kotiin päin eikä tehdä elettäkään sanoa marketin kauppiaalle, että teillä on paskoja kissan ruokia. Siellä nyt kuitenkin ihmiset käyvät ennemmin kuin lähtevät ostoskeskuksiin tai vartavasten jonnekin eläinkauppoihin kissan lihaa ostamaan, jota tulisi antaa se "300 grammaa päivässä". Se nyt viimeiseksi kertoo sen, miksi se kaikki eläinkauppa-toiminta on pelkkää rahastusta!!


      • se hyödyttäisi
        vouhottajia ihmettelevä kirjoitti:

        "Jos annat esimerkiksi markettiruokaa kissalle 600 grammaa päivässä, niin eläinkaupan ruokaa riittää 300 grammaa."

        Jos annat kotiruokaa niin tarvii antaa vain 100 grammaa päivässä ja helkkaristi pirskattia, eiks ni!?

        Miksei niitä "300 grammaa päivässä" -ruokia voitaisi millään laittaa markettien hyllyille, mikä helvetti soikoon siinä on niin vaikeeta? Eläinkaupassakin vaan hymyillään kotiin päin eikä tehdä elettäkään sanoa marketin kauppiaalle, että teillä on paskoja kissan ruokia. Siellä nyt kuitenkin ihmiset käyvät ennemmin kuin lähtevät ostoskeskuksiin tai vartavasten jonnekin eläinkauppoihin kissan lihaa ostamaan, jota tulisi antaa se "300 grammaa päivässä". Se nyt viimeiseksi kertoo sen, miksi se kaikki eläinkauppa-toiminta on pelkkää rahastusta!!

        laittaa niitä myyntiin marketteihin jos ne maksaisi saman verran? Onhan marketeissakin laadukkaita purkkeja, mutta kun seuraan ihmisten ostoja, saan huomata, että ne halvemmat vaan sieltä matkaan lähtee. Ei se myyntipaikka siihen hintaan vaikuta, sillä Sheban ja Gourmet Diamant laatupurkit maksaa saman verran marketissa kuin eläinkauppojen vastaavat.

        Helkkaristi Pirskattia ei tarvitse antaa kun se on nimeltään muuttunut Multicatiksi, eikä kyllä muutenkaan. Jos raakaa lihaa on yli puolet ruokamäärästä niin puolikas annos aikuiselle/määritelty elopainokilo riittää ihan hyvin. Kasvavalle pennulle se on sitten tärkeämpää ja siksi annostus on niille suurempi.

        Ei ole eläinkauppiaiden tehtävä valistaa marketin kauppiasta siitä mitä heillä tulee hyllyssään olla. Voisithan sinäkin valistaa ja pyytää kauppiasta ottamaan hyllyynsä laatukamaa. Miten se onnistuu Stokkalla jos ei missään muualla onnistu? Markettikauppiaat ei ota hyllyyn seisomaan sellaista tavaraa joka ei liiku mihinkään, eivätkä he niitä tappiolla myy. Siinä sinulle yksi tärkeä syy siihen miksi marketissa ei laatukamaa juurikaan ole.


    • ettäs nii

      ja kissaeläimet syövät myös heinää luonnostaan sekä eläimiä, jotka syövät heinää ja viljaa.. hiiriä :)

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe