Lilliputtikunta

ClerasilUtroparnaFinnar

Sottunga on asukasluvultaan Suomen pienin kunta: siellä oli 112 asukasta 31. joulukuuta 2008.[2] Enimmillään Sottungassa on asunut noin 400 asukasta 1920-luvulla. Kunta on yksikielisesti ruotsinkielinen (89,7 % asukkaista puhuu äidinkielenään ruotsia 31. joulukuuta 2007).[7]

Sottungan pinta-ala on maanmittauslaitoksen 1. tammikuuta 2009 tehtyjen mittausten mukaan 342,47 km², josta 28,05 km² on maata, 0,02 km² sisävesialueita ja loput 314,4 km² merivesialueita.[1] Sottunga koostuu useista saarista, joista vain kolmella on asutusta. Normaalisti Sottungalla tarkoitetaan suurinta saarta.

Pienuudestaan huolimatta kunnassa on useita palveluita: keskustassa on osuuskauppa, pankki- ja postikonttorit sekä peruskoulu, jossa on luokat 1–9 ja kymmenkunta oppilasta. Myös helikopterin laskeutumispiste löytyy hätätapauksia varten. Sottungan kunta sähköistettiin vuonna 1959.

Taitaa suurin osa kunnan työikäisistä työllistyä kunnan palveluksessa kun 15-64 ikäisten osuus on 68% :)

Meilläpäin on suljettu oppilasmäärältään tuon kunnan asukasluvun kokoisia kyläkouluja liian vähäisen oppilasmaäärän takia. Etää silleen on ruotsalaisilla asiat

6

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnanvirastossa työskentelee kunnanjohtaja ja muistaakseni puolipäiväinen kirjanpitäjä, muut palvelut ostetaan muualta. Koulussa on pari päätoimista opettajaa ja kolme tuntiopettajaa. Kiinteistönhoitaja kúnnasta löytyy, todennäköisesti kodinhoitaja tai pari. Kalliimmaksi taitaisi tulla lähettää koululaiset muualle. Sottungasta kun ei ihan muutamassa minuutissa pääse minnekään.

      • ClerasilUtroparnaFinnar

        maksetaan kaikki tuo, n. 3000 ekeä per asukas


      • Peltivieteri
        ClerasilUtroparnaFinnar kirjoitti:

        maksetaan kaikki tuo, n. 3000 ekeä per asukas

        " n. 3000 ekeä per asukas ?" Pieni kysymys, mitä tarkoitat tuolla. Jokaista suomalaista kohdenko?


      • ClerasilUtroparnaFinnar kirjoitti:

        maksetaan kaikki tuo, n. 3000 ekeä per asukas

        Ahvenanmaalaiset maksavat melkoisesti veroja, joten noihin suomalaisiin maksajiin kuuluvat Ahvenanmaalla asuvat suomalaiset. Ihan vain muistutukseksi.


      • hohhoijaa!
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalaiset maksavat melkoisesti veroja, joten noihin suomalaisiin maksajiin kuuluvat Ahvenanmaalla asuvat suomalaiset. Ihan vain muistutukseksi.

        Kylläpä oli kommentti ja surkea meriselitys!

        Ahvenainen on Oolannin "Tapio Rautalapio".

        Kaikki siellä on muka erittäin hyvin suomalaisille.

        Ja jos ei ole, niin aletaan saivartelemaan.

        Olet pelkkä svekoprovo.


    • putkat :???

      saako siellä poliisi kusiputka palveluja kahdella kielellä????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe