Uskova_yx yhteen

kolme-enkeliä

samaa kuin portot ja pakanalliset epäjumalanpalvojat. Uskova ykkösessä on on sama henki kuin mikä on alusta asti vihannut Jumalaa ja hänen pyhää lakiaan. Jos uskova yx tunnustaa että sapatti on Jumalan asettama pyhä päivä niin hän vapautuu kirouksestaan jonka on päällensä langettanut!

16

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä ja muut adventistit ( assistentinne alex-kasi ja Sirkka-Iita monine nimimerkkeineen) kirouksen minun päälleni olette asettaneet.

      • mathetes

        >>>Sinä ja muut adventistit ( assistentinne alex-kasi ja Sirkka-Iita monine nimimerkkeineen) kirouksen minun päälleni olette asettaneet.


      • alex-kasi

        oman kuolemattomuutesi ja luottaisit vain siihen että Jumala (jolla ainoalla on kuolemattomuus) armosta antaa sinulle iankaikkisen elämän jos kadut pahuuttasi ja pyrit pois sellaisen tekemisestä niin ymmärtäisit Raamattuakin paljon paremmin kuin nyt. Siinä jäisi pois ikuisen piinanoppikin ja Jumalasta tulisi SINULLEKIN se oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Isä mikä todellisuudessa on.

        Raamattu sanoo että VAIN Jumalalla on kuolemattomuus - SINÄ SANOT VASTAAN - ainoa johtopäätös väkisinkin saa että olet erimieltä asiasta kuin Paavali joka kirjoitti että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.. (niinkuin hyvin tiedät) ...

        Eikä se että minä ewn usko sinun olevan oikeassa tai se että en ala perjaamaan adventisteja kanssasi tee minusta mitään muuta kuin olen - ja en ole sinua pannaan koskaan pannut vain opetuksesi - olet käytännösää kuin palstan naispappi joka edustaa pietismiä ..

        Ei minulla ole mitään halua puuttua sinun adventisteja vastaan mollaamiseesi.. sanon vain mielipiteeni mitä sellaisestä käytöksestä ajattelen..

        Siinä kaksi perus syytä miksi me olemme erilinjalla: Ikuisen piinan uskosi ja epäkristillinen käytöksesi. Se että nimittelet minua milloin k´miksikin ei minua häiritse - kaikenlaisia uskonsuuntia olet yrittänyt pukea päälleni adventismia, mosrmonismia, Jt, saatanan apulaista, uskotonta ja ties mitä - jos se on sinun oppisi tapa sen piinaoppisi lisänä niin mitä luulet minun sinusta kirjoittavan??

        Olet mollaamassa ihmisiä - se on "tehtäsi" kuten itse olet sanonut...

        Häpeäisit joskus niin tulisi olosikin paremmaksi ja et tuntisi halua muiden arvostelemiseen niin pakottavana..

        alex


      • Utelias ite*

        Tämä Spiritistinen uskova. Onko sinulla vahvat siteet henkimaailmaan Pystytkö sinä manaamaan Jumalaan uskovat heti suoraa päätä Helvettiin.

        Olethan sinä todella voimakkailla lahjoilla varustettu. Missä te muuten pidätte noita Spiritisti istuntoja? Voisi ehkä tulla seuraamaan kuinka ne henget teidän istunnoissa oikein liikkuvat. Jään odottamaan vastaustasi.


      • mathetes kirjoitti:

        >>>Sinä ja muut adventistit ( assistentinne alex-kasi ja Sirkka-Iita monine nimimerkkeineen) kirouksen minun päälleni olette asettaneet.

        >>>>Säälin vain heitä kun he ahertelevat ja puuhastelevat sellaisten asioiden kimpussa VT,n lakia "noudattaen" jotka eivät ole vähääkään heitä lähentämässä Jumalaan, vaan päinvastoin!
        Kun uskomme ja luotamme Jeesuksen täytettyyn työhön jonka hän puolestamme golgatalla suoritti meidän edestämme, niin saamme silloin myös täydessä uskonvarmuudessa luottaa siihen, että hän kerran vie omansa perille taivaan kotiin ilman mitään "ponnisteluja ja lainpuuhasteluja"!
        Jumala näiden lakituomareiden "sydämensilmät" avatkoon näkemään, että pelastus on yksin armosta uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, ei VT,n lainkirjaimen noudattamisessa! >>>>


        Hyvin mathetes kirjoitit. Samanlailla jokaisen kristityn tulisi uskoa. Sitä eivät adventistit tee.


    • erityisakentti

      ja hyödyksi! hän kerää yhteen poltettavaksi kaikki ne jotka eivät alistu Jumalan tahtoon vaan niskoittelevat, heidät syö lopulta tuli. Eli antaa uskova_1:n vaan toimia tavallaan ja viedä kuona mukanaan.

      • alex-kasi

        niin koita ymmärtää että minulle uskova_1:den opetukset vain ristiriitaista potaskaa monta kertaa. LIIAN monta kertaa. Sitäpaitsi Riitta puhuu halveksivasti ihmisistä, syyttää heitä asioista epäoikeudenmukaisesti - minä en näe sellaisessa käyttäytymisessä mitään pyhää. Enemmänkin separatismia ja omien mielipiteen pakottamista muille jotka eivät sitä halua elämäänsä. Riitta pyörii adventismi palstalla ainoastaan yhdessä tarkoituksessa ja se on että vain mollata adventismia ja yrittää SILLÄ TAVALLA syöttää ihmisille oma oppejaan ..

        Kuten sanottu:
        minulle uskova_1:den käyttäytymisessä ei ole mitään pyhää, päin vastoin ESTÄÄ kaiken objektiivisen keskustelun adventismin eripuolista.

        Ja vielä sekin minä en ole adventisti, en Jt, en mormooni, en saatanan asialla vaan uskova ihminen joka luottaa Jumalaan ja armoon mutta saan siitähuolimatta kuulla uskova_1:deltä jatkuvia syytöksiä - joten on tosi hyvä että huutelet pusikosta pyhyyttäsi - muuten saisit kuulla asiasta myös myöhemmin..

        alex


      • IDENEB

        Keräät polttopuita kerettiläisen Riitan roviolle?

        Sapatin rikkojan rangaistus - 4. Moos. 15.

        32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin
        muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.

        33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita
        keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin
        ja kansan eteen.

        34 Miestä pidettiin vangittuna, koska ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.

        35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on
        surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi
        leirin ulkopuolella."

        36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja
        kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle
        antaman käskyn mukaisesti.

        Tapasin saapttikeräilijän verekseltään!!
        Hauska tappa vanha tuttu.

        Ideneb


    • kolme-enkeliä

      Lain raiskaajat nauttivat saadessaan häväistä ja pilkata Jumalan pyhiä käskyjä. Kymmenen käskyn laki on ollut aina Jumalan vihollisten hampaissa. Nykypäivän kristikunnassa on näitä lain raiskaajia, henkilöitä joita Jumala nimittää huorintekijöiksi häntä vastaan. Aina kun ihminen puhuu kymmentä ksäkyä vastaan, vaikka vain yhtä käskyä vastaan, hän halveksu Jumalaa ja pitää halpana Jeesuksen uhrikuolemaa ihmisen puolesta. Jeesus kuoli koska lakia on rikottu ja häväisty ja silti tämä häpäisy ja tahallinen rikkominen jatkuu jopa niiden parissa joiden tulisi olla Kristuksen seuraajia. Hävetkää ja tehkää parannus laittomuudestanne muuten miekka syö teidät!!    

      Adventistina aion puolustaa Jumalan totuutta niin kauan kuin mahdollista. siinä miekka heiluu ja jäsenet ruhjoutuvat mutta voitto jo häämöttää!!!

      • alex-kasi

        että olen sammalla kannalla - vaikka en ehkä aivan samoista syistä. Minuakin ihmetyttää tuo kiivas Jumalan lain poistaminen - vaikka totuuden nimessä täytyy tunnustaa että tällä palstalla se on huipussaan - olin aika hämmästynyt alussa.

        Asun täällä Swea mamman maassa ja en ole ikinä kuullut että Jumalan antamat käskyt olisi poistettu. Ei niitä ole poistettu luterilaisessa kirkossa ainakaan - vaikka kirkkon jäsenet tietysti niitä rikkovat minkä kerkiävät - mutta poistaa - ei käy.. voihan täälläkin tietysti joitain lahkoja olla - kuka näistä kaikista tietää ..

        Sitten on eri asia että sapatti ymmärretään vähän eritavalla - mutta se on tulkinta asia ei lepopäiväkäskyä ainakaan ole poistettu. Eikä yksikään vietä sitä (jos yleensä viettää) auringolle - siitä olen varma.. :)

        Kumpi on sinulle tärkeämpi oma pelastuksesi vai Jumaln kunnia.. siis vakavasti kysyn - minulle se on ehdottomasti Jumalan kunnia ..

        Perustele myös jos vastaat - vaikka ei tietenkään ole pakko ...

        alex

        alex


      • annu42
        alex-kasi kirjoitti:

        että olen sammalla kannalla - vaikka en ehkä aivan samoista syistä. Minuakin ihmetyttää tuo kiivas Jumalan lain poistaminen - vaikka totuuden nimessä täytyy tunnustaa että tällä palstalla se on huipussaan - olin aika hämmästynyt alussa.

        Asun täällä Swea mamman maassa ja en ole ikinä kuullut että Jumalan antamat käskyt olisi poistettu. Ei niitä ole poistettu luterilaisessa kirkossa ainakaan - vaikka kirkkon jäsenet tietysti niitä rikkovat minkä kerkiävät - mutta poistaa - ei käy.. voihan täälläkin tietysti joitain lahkoja olla - kuka näistä kaikista tietää ..

        Sitten on eri asia että sapatti ymmärretään vähän eritavalla - mutta se on tulkinta asia ei lepopäiväkäskyä ainakaan ole poistettu. Eikä yksikään vietä sitä (jos yleensä viettää) auringolle - siitä olen varma.. :)

        Kumpi on sinulle tärkeämpi oma pelastuksesi vai Jumaln kunnia.. siis vakavasti kysyn - minulle se on ehdottomasti Jumalan kunnia ..

        Perustele myös jos vastaat - vaikka ei tietenkään ole pakko ...

        alex

        alex

        Kerro minulle, mikä on ruotsalaisen luterilaisen kirkon tila?Arvelen, että sinä hyvin tiedät, missä mennään. Ajattelin vain kysyä, koska minulla on yksi suomalainen ystävätär siellä, ja häntä jotenkin vaivaa kirkon tila. Soittelemme silloin tällöin.

        Emme ole siitä kovin paljon keskustellet, mutta rivien välistä "haistan" näin olevan. Kuulisin mielelläni sinun versiosi tästä asiasta. Mielestäni ystävättäreni ajattelee hengellisiä asioita, mutta näkee vielä nämä kirkon "viat" niin selvästi, että on vaikea uskoa ja liittyä kirkkoon.


      • alex-kasi
        annu42 kirjoitti:

        Kerro minulle, mikä on ruotsalaisen luterilaisen kirkon tila?Arvelen, että sinä hyvin tiedät, missä mennään. Ajattelin vain kysyä, koska minulla on yksi suomalainen ystävätär siellä, ja häntä jotenkin vaivaa kirkon tila. Soittelemme silloin tällöin.

        Emme ole siitä kovin paljon keskustellet, mutta rivien välistä "haistan" näin olevan. Kuulisin mielelläni sinun versiosi tästä asiasta. Mielestäni ystävättäreni ajattelee hengellisiä asioita, mutta näkee vielä nämä kirkon "viat" niin selvästi, että on vaikea uskoa ja liittyä kirkkoon.

        suoraan sanoen - muistuttaa väljähtänyttä limunaatia. Kansa ei paljon kirkkoon mene kuin suurimpina pyhinä. Se ei johdu niinkään siitä että ihmiset eivät uskoisi Jumalaan kuin siitä että kirkko on väljähtänyt ja papit puhuvat ulkomuistista mitä sattuu ilman Pyhän Hengen läsnäoloa. USEIMMITEN. Muistuttaa erehdyttävästi Jeesuksen ajan synagoogaa Israelissa ...

        Mutta poikkeuksiakin on - ihmisiä joilla on todellinen usko Jumalaan myös pappeja ..

        Nykyään on tulossa valtion taholta avioliitto laki jossa sallitaan/vaaditaan että kirkko vihkii kaksi naista keskenään avioliittoon (tai kaksi miestä) ja niin edelleen.. Monet papit kieltäytyvät sellaista tekemästä joten "suuri" taistelu on kovaa kirkon sisälläkin. :)

        Olen kysynyt itseltäni monet kerrat * jättääkö kirkko vai ollakko jäljellä * on liikkunut yhä useammin mielessä mitä kauemmaksi kirkko liukuu Raamatusta. Vaimo jo kerran jättikin koko "puljun" mutta tuli takaisin kun me muut olemme ainakin toistaiseksi jäljellä - ei kirkko ainakaan vielä ole TÄYSIN saatanan hallussa..

        Voisi sanoa että kirkko on yhä kuitenkin suurin yhteisö ihmisistä jotka todella uskovat Jumalaan, ilman kiihkoilua ja lattioilla konttaamisia, uskon ainakn, sillä yhä kuuluu Ruotsissakin miljoonia ihmisiä kansan kirkkoon, vaikka se on täysin vapaaehtoista (luulisin että noin 75-80 procenttia kansasta) mutta kirkkoa kohti hyökätään ja sen johtajat syyllistyvät samoihin tekoihin kuin he ovat tehneet - koko historian ajan - he kompromissaavat muiden ulkopuolisten voimien kanssa.. ai ai - ei hyvä :(

        Olen katsellut seurannut näitä niin sanottuja herätysliikkeitä, mutta valitettavasti täytyy sanoa ne ovat ajautuneet vielä pahemmin harhaan. Spiritismi jyllää ja otetaan yhteyttä henkiin ja ollaan kuin poissa tolaltaan - ja uskotaan että SE olisi Jumalan Pyhä Henki!!! Niistä on pysyteltävä kaukana, se on ainakin varma..

        Olen katsellut niitä kaikkia ja siis myös adventismia, mutta vaikka A-kirkko onkin monessa asiassa jopa parempi kuin Evl.kirkko on se myös huonompi muutamassa tärkeässä asiassa .. joten sanon niinkuin olen sanonut että olen YHÄ evl-kirkon jäsen ..

        Oikeastaan olen sellaista uskovaista sukua - joten kaipa se on geeneissäkin :) ja omalla kirkolla on senkin tähden paikka minun sydämmessäni.. ja ei sitä silloin niin vain jätetä vaikka vähän tuuleekin.

        Totuus on että jokainen kirkko maailmassa on vajavainen ja se johtuu siitä että tämä maailma on täynnä vajavaisia ihmisiä jotka sitten perustavat kirkkojaan.. siksi minä pidän jokaista Jumalaa REHELLISESTI etsivää ihmistä uskon sisarenani ja uskon veljenäni.. mutta pelastus ei ole kiinni niinkään ihmisen osaamisista, vaan enemmänkin SUUNNASTA - onko ihminen matkalla kohti JUMALAA vai onko suuntana SUMU ja valittaen täytyy todeta että monet llian harhailevat ... panevat oman pelastuksen tärkämmäksi kuin Jumalan tahdon.. ja sellainen sokeuttaa..

        **
        Uskovaiselle tuottaa iloa pienetkin asiat, kuten tässä yhtenä päivänä kun TV:stä tuli jäälleen uutisia "maailman vararikosta" - niin 18 vuotias poikani sanoi yllättäen kesken kaiken suunnilleen että "on se hyvä että Jeesus tulee kohta takaisin" (suunnilleen noin - me kun puhumme ruotsia kotona) - ottaen huomioon, että me emme käy missään kiihkolahkojen kokouksissa missä sellaista hoetaan kaiken aikaa tai edes A-kirkossa lämmittää mieltä että hänkin on selvästi odottamassa Jeesuksen paluuta.

        Kerron tämän vain siksi että kyllä kotonakin voi opettaa lapsilleen oikeata uskoa ja pitääki0n -sellaistakin minkä kirkko on unohtanut puhuu väärin - kunhan ei tee sitä niin että pakottaa lapset tekemään jotain - sillä ihmisen usko on aina vapaaehtoisuuden varassa ja Jumala ei pakota ketään vapaaehtoisuuteen..

        Olen sitä mieltä että Jumala poimii omansa kun se aika tulee - vaikka sitten kiven navalta.. tai kirkonpenkistä..
        Kysymys on loppujen lopuksi kuitenkin jokaisen ihmisen omasta suhteestä Jumalaan, ihminen on aina yhde¨ssä suhteessa yksin Jumalansa kanssa. Se tulee hyvin esille ihmisen kuolemassa, kun ihminen irtaantuu elämästä, kun Jeesus teki kuolemaa ristillä hän sanoi "Se on täytetty" - sillä hän tarkoitti omaa tehtäväänsä, omaa elämäänsä. Kun me kuolemme ja sanomme se on täytetty (vaikka olemmekin syntisiä) - miten olemme täyttäneet sen elämän lahjan jonka olemme saaneet. Kuolemmeko Jumalan tahdossa niinkuin Jeesus - onko elämän Antaja ollut ensimmäisellä paikalla elämässämme ja kuinka usein, niinkuin Hän oli Jeesuksen elämässä. En usko että voimme sanoa minä kuuluin siihen tai siihen kirkkoon vaan, että minä kuulun Jumalan Pojalle - olen niitä miehiä :) Hän on lunastanut minut, maksanut TÄYDEN HINNAN joten kenelläkään toisella ei ole oikeutta minuun, ENKÄ MINÄ OLE KAUPAN ..

        That's it.

        Siunausta sinulle :)
        alex


      • annu42
        alex-kasi kirjoitti:

        suoraan sanoen - muistuttaa väljähtänyttä limunaatia. Kansa ei paljon kirkkoon mene kuin suurimpina pyhinä. Se ei johdu niinkään siitä että ihmiset eivät uskoisi Jumalaan kuin siitä että kirkko on väljähtänyt ja papit puhuvat ulkomuistista mitä sattuu ilman Pyhän Hengen läsnäoloa. USEIMMITEN. Muistuttaa erehdyttävästi Jeesuksen ajan synagoogaa Israelissa ...

        Mutta poikkeuksiakin on - ihmisiä joilla on todellinen usko Jumalaan myös pappeja ..

        Nykyään on tulossa valtion taholta avioliitto laki jossa sallitaan/vaaditaan että kirkko vihkii kaksi naista keskenään avioliittoon (tai kaksi miestä) ja niin edelleen.. Monet papit kieltäytyvät sellaista tekemästä joten "suuri" taistelu on kovaa kirkon sisälläkin. :)

        Olen kysynyt itseltäni monet kerrat * jättääkö kirkko vai ollakko jäljellä * on liikkunut yhä useammin mielessä mitä kauemmaksi kirkko liukuu Raamatusta. Vaimo jo kerran jättikin koko "puljun" mutta tuli takaisin kun me muut olemme ainakin toistaiseksi jäljellä - ei kirkko ainakaan vielä ole TÄYSIN saatanan hallussa..

        Voisi sanoa että kirkko on yhä kuitenkin suurin yhteisö ihmisistä jotka todella uskovat Jumalaan, ilman kiihkoilua ja lattioilla konttaamisia, uskon ainakn, sillä yhä kuuluu Ruotsissakin miljoonia ihmisiä kansan kirkkoon, vaikka se on täysin vapaaehtoista (luulisin että noin 75-80 procenttia kansasta) mutta kirkkoa kohti hyökätään ja sen johtajat syyllistyvät samoihin tekoihin kuin he ovat tehneet - koko historian ajan - he kompromissaavat muiden ulkopuolisten voimien kanssa.. ai ai - ei hyvä :(

        Olen katsellut seurannut näitä niin sanottuja herätysliikkeitä, mutta valitettavasti täytyy sanoa ne ovat ajautuneet vielä pahemmin harhaan. Spiritismi jyllää ja otetaan yhteyttä henkiin ja ollaan kuin poissa tolaltaan - ja uskotaan että SE olisi Jumalan Pyhä Henki!!! Niistä on pysyteltävä kaukana, se on ainakin varma..

        Olen katsellut niitä kaikkia ja siis myös adventismia, mutta vaikka A-kirkko onkin monessa asiassa jopa parempi kuin Evl.kirkko on se myös huonompi muutamassa tärkeässä asiassa .. joten sanon niinkuin olen sanonut että olen YHÄ evl-kirkon jäsen ..

        Oikeastaan olen sellaista uskovaista sukua - joten kaipa se on geeneissäkin :) ja omalla kirkolla on senkin tähden paikka minun sydämmessäni.. ja ei sitä silloin niin vain jätetä vaikka vähän tuuleekin.

        Totuus on että jokainen kirkko maailmassa on vajavainen ja se johtuu siitä että tämä maailma on täynnä vajavaisia ihmisiä jotka sitten perustavat kirkkojaan.. siksi minä pidän jokaista Jumalaa REHELLISESTI etsivää ihmistä uskon sisarenani ja uskon veljenäni.. mutta pelastus ei ole kiinni niinkään ihmisen osaamisista, vaan enemmänkin SUUNNASTA - onko ihminen matkalla kohti JUMALAA vai onko suuntana SUMU ja valittaen täytyy todeta että monet llian harhailevat ... panevat oman pelastuksen tärkämmäksi kuin Jumalan tahdon.. ja sellainen sokeuttaa..

        **
        Uskovaiselle tuottaa iloa pienetkin asiat, kuten tässä yhtenä päivänä kun TV:stä tuli jäälleen uutisia "maailman vararikosta" - niin 18 vuotias poikani sanoi yllättäen kesken kaiken suunnilleen että "on se hyvä että Jeesus tulee kohta takaisin" (suunnilleen noin - me kun puhumme ruotsia kotona) - ottaen huomioon, että me emme käy missään kiihkolahkojen kokouksissa missä sellaista hoetaan kaiken aikaa tai edes A-kirkossa lämmittää mieltä että hänkin on selvästi odottamassa Jeesuksen paluuta.

        Kerron tämän vain siksi että kyllä kotonakin voi opettaa lapsilleen oikeata uskoa ja pitääki0n -sellaistakin minkä kirkko on unohtanut puhuu väärin - kunhan ei tee sitä niin että pakottaa lapset tekemään jotain - sillä ihmisen usko on aina vapaaehtoisuuden varassa ja Jumala ei pakota ketään vapaaehtoisuuteen..

        Olen sitä mieltä että Jumala poimii omansa kun se aika tulee - vaikka sitten kiven navalta.. tai kirkonpenkistä..
        Kysymys on loppujen lopuksi kuitenkin jokaisen ihmisen omasta suhteestä Jumalaan, ihminen on aina yhde¨ssä suhteessa yksin Jumalansa kanssa. Se tulee hyvin esille ihmisen kuolemassa, kun ihminen irtaantuu elämästä, kun Jeesus teki kuolemaa ristillä hän sanoi "Se on täytetty" - sillä hän tarkoitti omaa tehtäväänsä, omaa elämäänsä. Kun me kuolemme ja sanomme se on täytetty (vaikka olemmekin syntisiä) - miten olemme täyttäneet sen elämän lahjan jonka olemme saaneet. Kuolemmeko Jumalan tahdossa niinkuin Jeesus - onko elämän Antaja ollut ensimmäisellä paikalla elämässämme ja kuinka usein, niinkuin Hän oli Jeesuksen elämässä. En usko että voimme sanoa minä kuuluin siihen tai siihen kirkkoon vaan, että minä kuulun Jumalan Pojalle - olen niitä miehiä :) Hän on lunastanut minut, maksanut TÄYDEN HINNAN joten kenelläkään toisella ei ole oikeutta minuun, ENKÄ MINÄ OLE KAUPAN ..

        That's it.

        Siunausta sinulle :)
        alex

        Huomaan todella, että tiedät, missä olet. Olet siinä joukossa, joka odottaa Herraa. Olet omalla paikallasi Jeesuksen kanssa. Hienoa, että sinun perheesikin on kanssasi.

        Mitä kerroit, kuulosti tutulta, sillä ystäväni on jotenkin vihjaillut samoja asioita. Kun hän muutti Suomesta yli kaksi vuosikymmentä sitten, he tarkoittivat liittyä kirkkon, mutta jokin muodollinen asia oli jäänyt tekemättä. Niinpä hän joskus sitten sai tietää, ettei kuulukaan ev.lut.kirkkoon, kuten oli Suomessa.

        Silloin hän oli jo huomannut kirkonjulistuksessa juuri kertomiasi asioita, ja alkoi miettiä, liittyisikökään kuitenkaan sellaiseen seurakuntaan, missä näin menetellään kuin kerroit. Nyt hän on siis kuin vahingossa kirkon ulkopuolella, mutta miettii näitä asioita usein. Keskustelemme uskon asioista aina tavatassamme ja myös puhelimessa, joten olen jotenkin avainasemassa hänen uskonsa vahvistumista ajatellen, enkä ole kuitenkan voinut kovin vahvasti häntä kirkkoonkaan päin työntää. Enhän ole silti sieltä asioita kovin hyvin tiennyt, mitä nyt uutisista jotakin seurannut.

        Kuten olet kirjoituksistani huomannut, tiedät, että Jumalalla on seurakunta tässä maailmassa, jonka vain hän tietää. Uskon, että sinä perheesi kanssa kuulut siihen samoin kuin ystävänikin. Uskon myös, että sinä saat Pyhän Hengen johdatusta myös siihen asiaan, mitä sinun tule tehdä. Jumala johtaa ihmisiä, kuten totesit, yksilöinä. Hänen edessään olemme yksin ja teemme omat ratkaisumme. Jumala tuntee jokaisen vilpittömän etsijän tarpeet, joten voit olla turvallisella mielellä siinä, missä nyt olet.

        Silloin, kun minä erosin Suomen ev.lut kirkosta, minä odotin edes yhtä raamatullista opetusta siinä tilaisuudessa, mihin menin. Olin kotoa lähtiessäni rukoillut Jumalalta neuvoa tuossa asiassa: "Suo, että oman (silloinen) seurakuntani työntekijä opettaa edes yhdessä kohdin, että Raamattu on uskomme ylin auktoriteetti. Se voisi olla vaikka sana: ´Kunnioita isääsi ja äitiäsi...´" Sitä lausetta ei lausuttu tuossa tilaisuudessa, joka järjestettiin päivähoitolasten vanhemmille, eikä mitään muutakaan Raamatun sanaa. Se oli minulle merkki siitä, että voin lähteä pois ja niin myös tein.

        Sain haulla sanalla "kansani" seuraavat jakeet:

        Room. 9:25

        niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        Meidät on kutsuttu "tosi israelilaisiksi" vanhan Israelin sijaan. Olemme elävän Jumalan lapsia.

        Room. 9:26
           
        Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

        2. Kor. 6:16
           
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

        Jumalahan ei asu käsin tehdyissä temppelaissä, vaan lapsissaan. Tässä todiste siitä:

        Hepr. 8:10
           
        Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Ilm. 18:4
           
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

        Uskon, että ajan tullen tiedät, mihin sinä perheesi johdatat. Jumala johtaa, kun kuljemme rukoillen. Ihana kokemus poikasi kanssa osoittaa, että myös heitä johdetaan, koska hän selvästi näkee maailman menossa, ettei sillä tulevaisuutta ole muuten kuin Jumalan kanssa.

        Siunausta sinulle ja perheellesi.


    • €€€ Jos uskova yx tunnustaa että sapatti on Jumalan asettama pyhä päivä niin hän vapautuu kirouksestaan jonka on päällensä langettanut! €€€

      Yx_advari sanoo tuon sentään sivistyneemmin sanoin
      eli peitellysti. Hyi teitä haavoittuneita enkeleitä!

      • alex-kasi

        hienoa että on vähän vaihtelua palstalla. Erilaisia ihmisiä ja eri huumorikin vaikka Riitta onkin yrittänyt työntää jokaisen samaan ikuisen piinan putkeen .. jo monta vuotta.. :)


        alex


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe