VÄÄRÄT PROFEETAT JA PROFETIAT
Vääriä profetioita tuovat väärät profeetat vääristä tarkoitusperistä.
J-la varoitti israelilaisia vääristä profeetoista ja heidän vääristä profetioistaan jo Mooseksen aikana näin:
5.Mooseksen kirja luku 13:1-5
1. "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä >>>Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä>ja he eksyttävät monta
Väärä vai oikea profeetta/profetia?
84
1963
Vastaukset
- lukija.
Väärät profeetat tekevät IHMEITÄ JA TUNNUSTEKOJA. eli ovat kaltaisiasi lahkolaisia ja uudestikastajia
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin....sillä sekä oikeat että väärät profeetat tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä.
Siis pelkät tunnusteot ja ihmeet eivät ole vielä todiste siitä, että kyseessä olisi väärä profeetta ;o)- Jeesuksen opetuslapsi
Uudelleen kastamisen ongelmasi johtuu siitä, että kastetaan sylivauvoja vastoin Jumalan sanan ymmärrystä ja tahdon tuntemista. Tehdään tekoja lihan mielen tahdon mukaan ja väitetään niitä Jumalan teoiksi. Älkää antako kenenkään eksyttää itseänne millään tavalla. Mikä on Pyhästä Hengestä syntynyt, se on Jumalan lapseksi syntynyt. Usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta tai sen lukemisesta. Jumalan lapseksi tullaan Jumalan Sanan vastaanottamisesta. Mikä lihasta syntyy on liha. Jumalan lapseksi me synnymme sanan kuulemisen kautta emme lihan tahdon mukaan, emme vanhempiemme emme kummiemme. Jeesus sanoi: "Vanhemmat riitautuvat lapsiensa kanssa ja lapset vanhempiensa kanssa". Tämä tarkoittaa todellisen evankeliumin luonnetta, vaikka tietysti Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat. Portti on ahdas ja Tie on kaita ja harvat ovat ne, jotka Elämän löytävät Jumalan ilmoituksen mukaan. Tutki kenelle Jeesuksen kaste kuuluu Jumalan tahdon mukaan. Niille, jotka ottavat vastaan Jumalan kutsun ja elävän veden vai niillekkin, jotka eivät ymmärrä mitään siitä. Jeesus sanoo: "Joka tahtoo, ottakoon elävää vettä ja juokoon". Väärät profeetat opettavat väärää kastettakin, kuten sylivauvakasteet, ne ovat ihmisen tahdosta eikä Jumalan tahdosta, ne ovat ihmisten tekoja eikä Jumalan tekoja. Jumalan teko on se, että hän antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät. Lahkolaisista minulla olisi viellä paljon puhuttavaa, mutta en sitä nyt tee. Ne, jotka tahtovat tehdä Jumalan tahdon mukaan ovat Jumalle otollisia, eikä Jumala katso ihmiseen, vaan kaikki ovat samassa asemassa ja saavat palkan teoistaan Jumalan tuomiolla.
Kirjoitin avauksessani "OIKEAT PROFEETAT JA PROFETIAT" otsikon alle seuraavaa:
"Toisaalta oikeat profeetat ja heidän oikeat profetiansa on tarkoitettu uskoville opastukseksi, nuhteeksi, varoitukseksi, kehotukseksi, opetukseksi ja joskus myös ilmoitukseksi tulevista tapahtumista."
Tuohon on hyvä lisätä, että oikea profetia on usein annettu myös rohkaisuksi hyviin tekoihin ja lohdutukseksi murheelliselle sydämelle sekä toisinaan myös terveyttä luovan uskon synnyttämiseksi kuulijan sydämessä.
Kun kuulemme oikean profetian, koemme silloin, että Pyhän Hengen vapautta luova rakkaudellinen ilmapiiri on läsnä ja pelko sekä arkuus ovat tipotiessään.
HalleluYah!- tai unen
voi tuoda muiden arvioitavaksi, jos tuntee tarvetta siihen.
Pelkkä Profetia, ilmestys tai uni ei sellaisenaan ole vaarallinen kenellekään, mutta jos niitä alkaa puhumaan totena Jumalan sanana ja ilmestyksenä, niin siinä vaiheessa ko. profetian pitää myös toteutua, ettei joudu syylliseksi puheistaan
Olen sitä mieltä, että profetoijan on jätettävä profetiansa muiden arvioitavaksi, eikä hänen pidä alkaa selittämään niitä julkisesti.Mitä profetiaan, ilmestykseen ja uneen tulee, ovat ne yleensä tarkoitettu esiin tuotavaksi uskovien kokouksessa. Siis yleensä. Niiden saaja kyllä itse saa sydämeensä Hengen ilmoituksen siitä, että onko se/ne tarkoitettu vain hänelle itselleen vaiko sen lisäksi myös muille.
Olet oikeassa siinäkin, ettei kaikkia profetioita, unia ja ilmestyksiä todellakaan kannata kertoa muille!
Olen nähnyt muutamia unia, jotka ovat olleet selkeitä ja ikäänkuin värielokuvia, joiden merkityksen olen ymmärtänyt itse ilman muiden selityksiä.
On sattunut parikin kertaa niin, että kun kerroin kahdesta saamastani unesta muutamalle uskovalle, niin he tajusivat ne totaalisesti väärin. He eivät voineet tajuta niitä oikein siksi, että nuo unet olivat suoraan ankkuroituneet omaan elämääni, jota vain minä olen elänyt :o)
Kiitti kommentistasi!
Runsaasti profetioita, unia ja ilmestyksiä sullekin Yeshuassa!- ...Jumalalle...
...rajat mitä elämänohjeita Jumalan on soveliasta antaa meille. Se on tehty jo.
Papit eivät enää saa saarnata mitä sattuu, vaan niiden kuuluu saarnata mitä kirkkokansa äänestää.
Profeetat eivät tietenkään saa antaa PH:n heille laatimaa kokemusta meille sellaisenaan, koska sehän on tietysti jokaisen kuulijan tahdon alla mitä profeetta saa kulloinkin tuoda esiin profetoidessaan julkisesti kansalle. Sehän on itsestään selvyys.
Silti...
Meistä joka ikinen olemme erityisen Jumalallisia ylimyksiä ja erikoisasemassa olevia itsenäisiä loistoyksilöitä kaikki tyynni, että meidän oma sanamme on se ainoa oikea mielipide, jota jokaisen muun on kuuliaisesti toteltava ja mukisematta ilman kuulijan laatimia ylimääräisiä ehtoja on nöyrästi kuunneltava. Vai mitä?
Tämä kokonaisuus toimii vuoren varmasti kuin verkostomarkkinointi tai mikä tahansa pyramidibisnes konsanaan. En edes viitsi mainita kenen aikaansaannoksia tämä kaikki on. Se pitäisi jo jokaisen ymmärtää.
Noh... ehkä Taivasten valtakunnan säännöt ovat hieman erilaiset. Lähtökohtainen alkuasettelukin on hieman toisenlainen:
Sinä olet minua arvokkaampi ja siksi minä annan sinulle minua koskevat oikeuteni, koska haluan olla nöyrä palvelijasi ja kuuntelen mielelläni myös mitä sinulla on sanottavaa.
-jarmo- - Jeesuksen opetuslapsi
Jos vastustaja koettaa vääntää asian ydintä ja tarkoitusperiä kieroon ja väärään, niin mielestäni on hyvä tuoda esille, mitä tarkoittaa alkuperäisellä. Muutoin toisen lukijat voidaan johdattaa harhaan siltä merkitykseltä, mihin asia viittaa. Kannattaa pyrkiä taistelemaan jako uskon kilvoitus. Paavali käytti ilmaisua tukkia vastustajien suut ja heidän mielettömät puheet. Kuitenkin rakkauden ja sävyisyyden hengessä, koska meillä ei ole taistelu Jumalan kuvaksi luotuja ihmisiä vastaan, vaan taivaan avaruuksissa olevia pimeyden henkivaltoja vastaan. Monta kertaa me kaikki hairahdumme. Onneksi kuitenkin Jumalan armo kasvattaa meitä kohti päätä, joka Herra Jeesus Kristus. Hänen armonsa on mittaamattoman suuri. Kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.
- J.K.
Kaikki tämä sopii erityisesti menestysteologiaan, Benny Hiniin,torontolaisuuteen,ja kaikkeen muuhun kieroutuneeseen ylihengelliseen eksytykseen,toimintaan ja ilmiöihin.Laittakaa sudet ulvomaan seurakunnissa saarnaamalla totuutta ja tervettä oppia Jeesuksen Kristuksen nimessä ja oksentakaa ulos kaikki,eksyttäjät, valhe,saasta ja väärä oppi jota totuutena markkinoidaan ihmisten eksyttämiseksi. matt.7:15 Varokaa vääriä profeettoja.He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa,mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Matt.7:21-23 Ei jokainen,joka sanoo minulle:"Herra,Herra",pääse taivasten valtakuntaan.Sinne pääsee se,joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.Monet sanovat minulle sinä päivänä:"Herra,Herra!Sinun nimessäsihän me profetoimme,sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja."Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:Menkää pois minun luotani,vääryydentekijät!"
Viittasit avaukseeni kirjoittamalla mm. näin:
">>Kaikki tämä>ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloistajoka ei saisi satakertaisesti (siis SATAKERTAISESTI) : nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää- J.K.
Yakov kirjoitti:
Viittasit avaukseeni kirjoittamalla mm. näin:
">>Kaikki tämä>ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloistajoka ei saisi satakertaisesti (siis SATAKERTAISESTI) : nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämääKun Kirjoitin: Kaikki tämä sopii... en tietenkään tarkoittanut mainitsemiasi oikeita profetioita ja profeettoja jotka toimivat Jumalan sanan ja Pyhän Hengen mukaan.Minun olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin ettei tulisi väärinkäsityksiä,vaikkakin uskon että ne jotka lukevat nämä viestit ymmärtävät minun tarkoittaneen tätä ensimmiseksi mainitsemaasi valheprofeettojen ja eksyttäjien ryhmää,tuleehan se viestissäsi selvästi esille että kirjoitat kahdesta eri ryhmästä, valheprofeetoista ja oikeista profeetoista.Ja mitä Benny Hiniin tulee häntä on turha puolustaa,hän ei ole mikään sananjulistaja vaan pahimpia eksyttäjiä mitä maa päällään kantaa,toisen evankeliumin,menestysteologian julistaja.Raamatun lupaama menestys seuraa Jumalan tahdon noudattamisesta eikä mistään rahan tunkemisesta"siunatun suuren julistajan"taskuihin josta sitten muka seuraisi menestys ja sairauksista parantuminen.Jumala parantaa ilmaiseksi ilman rahallista vastinetta.Netistä löytyy menestysteologiaan kriittisesti suhtautuvia kirjoituksia esim.David Wilkersonilta.Jeesus sanoo raamatussa että te eksytte kun ette tunne kirjoituksia.Jos joku nielee menestysteologian ja pitää sitä totuutena,niin voi kysyä miten hyvin tämä ihminen tuntee Jumalan sanaa ja kuinka paljon hänessä on Pyhää Henkeä? Vasta uskoon tulleet ovat aivan erityisesti vaarassa koska he eivät välttämättä tunne Jumalan sanaa vielä kovin hyvin ja ovat helposti johdateltavissa ja jos vielä seurakunnassakin saarnataan moista eksytystä niin harhaan joutumisen vaara on suuri.
- Tuom.
J.K. kirjoitti:
Kun Kirjoitin: Kaikki tämä sopii... en tietenkään tarkoittanut mainitsemiasi oikeita profetioita ja profeettoja jotka toimivat Jumalan sanan ja Pyhän Hengen mukaan.Minun olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin ettei tulisi väärinkäsityksiä,vaikkakin uskon että ne jotka lukevat nämä viestit ymmärtävät minun tarkoittaneen tätä ensimmiseksi mainitsemaasi valheprofeettojen ja eksyttäjien ryhmää,tuleehan se viestissäsi selvästi esille että kirjoitat kahdesta eri ryhmästä, valheprofeetoista ja oikeista profeetoista.Ja mitä Benny Hiniin tulee häntä on turha puolustaa,hän ei ole mikään sananjulistaja vaan pahimpia eksyttäjiä mitä maa päällään kantaa,toisen evankeliumin,menestysteologian julistaja.Raamatun lupaama menestys seuraa Jumalan tahdon noudattamisesta eikä mistään rahan tunkemisesta"siunatun suuren julistajan"taskuihin josta sitten muka seuraisi menestys ja sairauksista parantuminen.Jumala parantaa ilmaiseksi ilman rahallista vastinetta.Netistä löytyy menestysteologiaan kriittisesti suhtautuvia kirjoituksia esim.David Wilkersonilta.Jeesus sanoo raamatussa että te eksytte kun ette tunne kirjoituksia.Jos joku nielee menestysteologian ja pitää sitä totuutena,niin voi kysyä miten hyvin tämä ihminen tuntee Jumalan sanaa ja kuinka paljon hänessä on Pyhää Henkeä? Vasta uskoon tulleet ovat aivan erityisesti vaarassa koska he eivät välttämättä tunne Jumalan sanaa vielä kovin hyvin ja ovat helposti johdateltavissa ja jos vielä seurakunnassakin saarnataan moista eksytystä niin harhaan joutumisen vaara on suuri.
tehoavat erittäin hyvin uudestikastettujen lahkojen kautta. Osa vapaidenkin suuntien kannattavista ystävistäni vastustavat juuri näitä "hinnejä" ym. Ovat tutkineet kirjoituksia ja tekevät yhteistyötä luterilaisten uudestisyntyneiden kanssa mm. kristitym foorumissa.
Kaikki ne suunnat, mitkä eivät kykene arvioimaan, koettelemaan henkiä , ovat automaattisesti hukassa ja näköjään lopullisesti. Olisi pusyttävä maan päällä ja oltava kriittinen omillekin käsityksille ja hengille. kuinkahan moni kristitty tarvitsee muuta nimeä, kuin Jeesus? Olet kompastunut omaan näppäryyteesi vääntäessäsi Jeesuksen nimen. Suomessa meitä kuitenkin yhdistää Jeesus nimi. En ole oikein varma , että tunnetko edes samaa Jeesusta sisäisesti, Yakov?
Kyllä minäkin näen unia ja näkyjä, viime yönäkin; maailman politiikasta ja toissa yönä Raamattupalstalaisistakin, missä sinäkin olet esiintynyt. Mutta kun ei löydy hegellistä koettelijaa, niin niitä on turha tuoda täällä eksyneiden pällisteltäväksi ja pilattavaksi. Mikä koettu on. Harmi. Menestysteologia ja New Age on lyönyt täydellisesti läpi teidän kristittyjen. Nämä sekoittuu ovelasti siihen toiseen jeesukseen, mitä tarjotaan jos minkälaisessa väännetyssä paketissa. Usein takana on vaikka minkälaista mielen häiriöitä ja epävakaita persoonallisuuksia, egoismi ja narsismi mainitakseni. Viisaat ja nöyrät ovat valitettavan hiljaa. - janoinen
Tuom. kirjoitti:
tehoavat erittäin hyvin uudestikastettujen lahkojen kautta. Osa vapaidenkin suuntien kannattavista ystävistäni vastustavat juuri näitä "hinnejä" ym. Ovat tutkineet kirjoituksia ja tekevät yhteistyötä luterilaisten uudestisyntyneiden kanssa mm. kristitym foorumissa.
Kaikki ne suunnat, mitkä eivät kykene arvioimaan, koettelemaan henkiä , ovat automaattisesti hukassa ja näköjään lopullisesti. Olisi pusyttävä maan päällä ja oltava kriittinen omillekin käsityksille ja hengille. kuinkahan moni kristitty tarvitsee muuta nimeä, kuin Jeesus? Olet kompastunut omaan näppäryyteesi vääntäessäsi Jeesuksen nimen. Suomessa meitä kuitenkin yhdistää Jeesus nimi. En ole oikein varma , että tunnetko edes samaa Jeesusta sisäisesti, Yakov?
Kyllä minäkin näen unia ja näkyjä, viime yönäkin; maailman politiikasta ja toissa yönä Raamattupalstalaisistakin, missä sinäkin olet esiintynyt. Mutta kun ei löydy hegellistä koettelijaa, niin niitä on turha tuoda täällä eksyneiden pällisteltäväksi ja pilattavaksi. Mikä koettu on. Harmi. Menestysteologia ja New Age on lyönyt täydellisesti läpi teidän kristittyjen. Nämä sekoittuu ovelasti siihen toiseen jeesukseen, mitä tarjotaan jos minkälaisessa väännetyssä paketissa. Usein takana on vaikka minkälaista mielen häiriöitä ja epävakaita persoonallisuuksia, egoismi ja narsismi mainitakseni. Viisaat ja nöyrät ovat valitettavan hiljaa.Miten eksyksissä ihminen voi olla jos ei erota hyvää pahasta ihan selvissäkin asioissa.Mikäli joku saarnaa rahasta anna sita,anna tätä,eikö tällöin pyydetä himoihimme.Ei ole väärin pyytää Herralta apu jos ei pärjää taloudellisesti,sillä onhan työmies palkkansa ansainnut.Ei meidän tarvitse elää yltäkylläisyydessä,siinä tulee helposti eksyttyä kun alkaa maalimassa rypemään.Ainakun saarnataan pitää tuoda esille Jeesus ja hänen tekonsa,siinä hengessä missä hän on meitä opettanut,sillä ei ole muuta pelastusta.
On myös muistettava Paavalin sanat "onko Kristus muka jaettu",ei hän on meille kaikille sama nyt ja aina.On hyvä muistaa kun alamme katselemaan toisten napaan nämä sanat mitä Jeesus sanoi Pietarille:"Älä sinä muista välitä seuraa sinä vain minua"En tarkoita sitä ettei veljestä pitäisi huolehtia,vaan kun katsomme Kristukseen hän vie meidät perille.
Aika mielenkiintoista myös minulla,olen alkanut näkemään unia ja lyhitä näkyjä ikään kuin kuvia.Tämä sai alkunsa Paavo Järvisen kokouksesta jossa rukoiltiin armolahjoja.En ole niitä tuonut julki kuin puolisolleni ja hyvälle uskon veljelle.Olemme pohtineet mitä ne voisivat merkitä.
Joka itsensä ylentää se alennetaan.Ei Jeesus mahdu meihin jos olemme itseämme täynnä.Silloin kun Herra meidät nöyryttä ja alennumme täysin hänen tahtoonsa voimme jotain saada ja antaa.Muuten me voidaan pullistella lihassamme ilman Herraa ja kulkea eksyksissä.Siunausta teille kaikille ja Jeesuksen rakkauta. J.K. kirjoitti:
Kun Kirjoitin: Kaikki tämä sopii... en tietenkään tarkoittanut mainitsemiasi oikeita profetioita ja profeettoja jotka toimivat Jumalan sanan ja Pyhän Hengen mukaan.Minun olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin ettei tulisi väärinkäsityksiä,vaikkakin uskon että ne jotka lukevat nämä viestit ymmärtävät minun tarkoittaneen tätä ensimmiseksi mainitsemaasi valheprofeettojen ja eksyttäjien ryhmää,tuleehan se viestissäsi selvästi esille että kirjoitat kahdesta eri ryhmästä, valheprofeetoista ja oikeista profeetoista.Ja mitä Benny Hiniin tulee häntä on turha puolustaa,hän ei ole mikään sananjulistaja vaan pahimpia eksyttäjiä mitä maa päällään kantaa,toisen evankeliumin,menestysteologian julistaja.Raamatun lupaama menestys seuraa Jumalan tahdon noudattamisesta eikä mistään rahan tunkemisesta"siunatun suuren julistajan"taskuihin josta sitten muka seuraisi menestys ja sairauksista parantuminen.Jumala parantaa ilmaiseksi ilman rahallista vastinetta.Netistä löytyy menestysteologiaan kriittisesti suhtautuvia kirjoituksia esim.David Wilkersonilta.Jeesus sanoo raamatussa että te eksytte kun ette tunne kirjoituksia.Jos joku nielee menestysteologian ja pitää sitä totuutena,niin voi kysyä miten hyvin tämä ihminen tuntee Jumalan sanaa ja kuinka paljon hänessä on Pyhää Henkeä? Vasta uskoon tulleet ovat aivan erityisesti vaarassa koska he eivät välttämättä tunne Jumalan sanaa vielä kovin hyvin ja ovat helposti johdateltavissa ja jos vielä seurakunnassakin saarnataan moista eksytystä niin harhaan joutumisen vaara on suuri.
...etten ryhdy laillasi Benny Hinnin Tuomariksi.
Syyt siihen ovat seuraavat:
Olin läsnä hänen kokouksessaan stadin Jäähallissa muistaakseni v.2001 tarkoituksenani nimenomaan tarkkailla hänen sananjulistuksensa ja opetuksensa sisältöä, sillä en usko panetteluihin pelkkien kuulopuheitten perusteella, vaan pyrin ensin itse ottamaan asioista selvää. Sain selville seuraavaa: En löytänyt Bennyn opetuksesta tai hänen julistuksestaan tuossa kokouksessa MITÄÄN harhaoppiin viittaavaa, vaan hän julisti selkeää evankeliumia!
Lisäksi näin omin silmin, että ainakin yksi rullatuolipotilas - vanha nainen - lähti itse kävelemään rullatuolista Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta. Myös noin 13-vuotias tyttö, joka oli ollut lähes sokea ja aiemmin käynyt läpi kaksi epäonnistunutta silmäleikkausta, todisti valtavalla ilolla ja riemulla saaneensa näön takaisin siinä kokouksessa istuessaan ja kykeni näkemään kaiken Jäähallissa kaukanakin olevan tekstin selvästi! Testattaessa hän todella pystyi lukemaan kaukana olevan tekstin! Tuon tytön ilo oli aitoa ja hänen parantumisensa oli todellista!
Olen lukenut Raamattua päivittäin vuodesta 1971 alkaen ja nyt on meneillään 30. kerta koko Raamatun lukemisessa kannesta kanteen. Raamattuihini kuuluvat suomalainen vuoden 1933/1938 käännös, KJV-käännös (King James Version), vuoden 1917 ruotsalainen Bibeln (Kungens översättning), New Amerikan Standard Bible. Uuden Testamentin olen lukenut paljon useammin läpi ja apogryfikirjatkin kolmasti. Tunnen siis Raamattuni paremmin kuin ns. "keskivertokristityt", joten mulla on lähtökohtaisesti vertailupohjaa ja kykyä arvostella sananjulistajia...
Sinun kannattaisi olla varovaisempi ja miettiä tarkemmin, mitä kirjoittelet niistä, joita J-la käyttää voimallisesti evankelioimistyössään, sillä J-la vetää meidät tilille kaikista turhista sanoistamme ja etenkin perättömien asioiden levittämisestä!- Elisa R
Yakov kirjoitti:
Olin läsnä hänen kokouksessaan stadin Jäähallissa muistaakseni v.2001 tarkoituksenani nimenomaan tarkkailla hänen sananjulistuksensa ja opetuksensa sisältöä, sillä en usko panetteluihin pelkkien kuulopuheitten perusteella, vaan pyrin ensin itse ottamaan asioista selvää. Sain selville seuraavaa: En löytänyt Bennyn opetuksesta tai hänen julistuksestaan tuossa kokouksessa MITÄÄN harhaoppiin viittaavaa, vaan hän julisti selkeää evankeliumia!
Lisäksi näin omin silmin, että ainakin yksi rullatuolipotilas - vanha nainen - lähti itse kävelemään rullatuolista Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta. Myös noin 13-vuotias tyttö, joka oli ollut lähes sokea ja aiemmin käynyt läpi kaksi epäonnistunutta silmäleikkausta, todisti valtavalla ilolla ja riemulla saaneensa näön takaisin siinä kokouksessa istuessaan ja kykeni näkemään kaiken Jäähallissa kaukanakin olevan tekstin selvästi! Testattaessa hän todella pystyi lukemaan kaukana olevan tekstin! Tuon tytön ilo oli aitoa ja hänen parantumisensa oli todellista!
Olen lukenut Raamattua päivittäin vuodesta 1971 alkaen ja nyt on meneillään 30. kerta koko Raamatun lukemisessa kannesta kanteen. Raamattuihini kuuluvat suomalainen vuoden 1933/1938 käännös, KJV-käännös (King James Version), vuoden 1917 ruotsalainen Bibeln (Kungens översättning), New Amerikan Standard Bible. Uuden Testamentin olen lukenut paljon useammin läpi ja apogryfikirjatkin kolmasti. Tunnen siis Raamattuni paremmin kuin ns. "keskivertokristityt", joten mulla on lähtökohtaisesti vertailupohjaa ja kykyä arvostella sananjulistajia...
Sinun kannattaisi olla varovaisempi ja miettiä tarkemmin, mitä kirjoittelet niistä, joita J-la käyttää voimallisesti evankelioimistyössään, sillä J-la vetää meidät tilille kaikista turhista sanoistamme ja etenkin perättömien asioiden levittämisestä!ihminen tutkii ja arvioi kaiken, koettelee Jumalan sanalla. Mutta ilman Jumalan Pyhää Henkeä ei voi koetella, jos ei ole ihmisellä Jumalan Henkeä, vaikka kuinka paljon lukisi raamattua. Benny Hinnikin täytyy/on täytynyt koetella ja kyllä sitä miestä ihan muu henki näyttää ohjaavan.
Elisa R kirjoitti:
ihminen tutkii ja arvioi kaiken, koettelee Jumalan sanalla. Mutta ilman Jumalan Pyhää Henkeä ei voi koetella, jos ei ole ihmisellä Jumalan Henkeä, vaikka kuinka paljon lukisi raamattua. Benny Hinnikin täytyy/on täytynyt koetella ja kyllä sitä miestä ihan muu henki näyttää ohjaavan.
...myös sulle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000218&posting=22000000042464846- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
Sinun kannattaisi olla varovaisempi ja miettiä tarkemmin, mitä kirjoittelet niistä, joita J-la käyttää voimallisesti evankelioimistyössään, sillä J-la vetää meidät tilille kaikista turhista sanoistamme ja etenkin perättömien asioiden levittämisestä!> lähti itse kävelemään rullatuolista Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta.
Miten erotit hengen, että se oli Pyhä Henki? Pystyitkö koettelemaan, että se tunnusti Jeesuksen olevan Herra, lihaksi tullut Jumala. Olen rukoillut ja anonut henkien erottamisen armolahjaa ja siksi kiinnostunut asiasta. Minun on itsessäni vaikea tietää, mikä ajatuksistani on Herran Pyhästä Hengestä ja mikä omasta tai peräti pahasta. Tiedän, että minulla on todistus sydämmessäni, että Jeesus on Herra. Herramme on sanonut: "Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta". Pyrin itse koettelemaan, onko sydämmeeni nouseva asia Herrasta vai minusta. Sitten puntaroin, kerronko asian ääneen vai en. Olen myös ollut tilanteessa, jossa myös toinen henkilö on saanut täsmälleen saman viestin ja toiminnut täsmälleen samalla tavalla. Tiedän sen vain siksi, että tuolloin me molemmat tuotiin asia esille. Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
> lähti itse kävelemään rullatuolista Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta.
Miten erotit hengen, että se oli Pyhä Henki? Pystyitkö koettelemaan, että se tunnusti Jeesuksen olevan Herra, lihaksi tullut Jumala. Olen rukoillut ja anonut henkien erottamisen armolahjaa ja siksi kiinnostunut asiasta. Minun on itsessäni vaikea tietää, mikä ajatuksistani on Herran Pyhästä Hengestä ja mikä omasta tai peräti pahasta. Tiedän, että minulla on todistus sydämmessäni, että Jeesus on Herra. Herramme on sanonut: "Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta". Pyrin itse koettelemaan, onko sydämmeeni nouseva asia Herrasta vai minusta. Sitten puntaroin, kerronko asian ääneen vai en. Olen myös ollut tilanteessa, jossa myös toinen henkilö on saanut täsmälleen saman viestin ja toiminnut täsmälleen samalla tavalla. Tiedän sen vain siksi, että tuolloin me molemmat tuotiin asia esille....riittää, että ensin julistettiin evankeliumia täysin UT:n opetusten mukaisesti ja sitten sitä seurasi apostoliset paranemisihmeet.
Emme siis tarvitse tuollaisessa tapauksessa henkien erottamisen armolahjaa.
Henkien erottamisen armolahjaa tarvitsemme erityisesti silloin, kun joku opettaa tai profetoi jotakin, tuoden siinä ohessa jotain vähänkin Raamatusta ja etenkin UT:sta poikkeavaa, millä tarkoitan sitä, että kyseistä asiaa emme löydä Raamatun lehdiltä sellaisenaan.
Yksi oiva esimerkki sellaisesta oli aikoinaan "Jesus only"-oppi, jota myös Branhamilaisuudeksi kutsutaan. Opissa oltiin näennäisesti muka Raamatun Kirjoituksissa, mutta todellisuudessa oli kyseessä sivuraide, joka lähti hiuksenhienosti pääradasta omalle raiteelleen, joka lopulta kaartui täysin vastakkaisen suuntaan!
Kun tutustuin tuohon oppiin melko pian uudestisyntymiseni jälkeen, alkoivat hälytyskellot hiljalleen soida sydämessäni 7.:n saarnan kohdalla. Pyhä Henki nimittäin kuiskasi minulle seuraavat sanat: "Missä Herran Henki on, siellä on vapaus!"
Havahduin välittömästi todellisuuteen siitä, ettei saarnassa ollut lainkaan mukana Pyhälle Hengelle ominaista "vapautta Hengessä", vaan päinvastoin! Siinä oleva hengen voima pyrki pakottamaan minua omaksumaan oppia, joka ei ollut selkeästi Raamatun mukaista! Sain tuon selville minussa jo silloin olleen Pyhän Hengen armolahjan kautta.
Kyseessä on "henkien erottamisen armolahja". Kun sitten tutkin oppia kriittisesti koko ajan UT:iin vertaamalla, huomasin sen olevan kavalaa harhaoppia. Silloin keräsin kaikki ko. oppiin liittyvän kirjallisuuden kodistani, revin ne ja heitn roskikseen!
Siunausta ja opillistakin varjelusta Yeshuassa!- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
...riittää, että ensin julistettiin evankeliumia täysin UT:n opetusten mukaisesti ja sitten sitä seurasi apostoliset paranemisihmeet.
Henkien erottamisen armolahjaa tarvitsemme erityisesti silloin, kun joku opettaa tai profetoi jotakin, tuoden siinä ohessa jotain vähänkin Raamatusta ja etenkin UT:sta poikkeavaa, millä tarkoitan sitä, että kyseistä asiaa emme löydä Raamatun lehdiltä sellaisenaan.
Yksi oiva esimerkki sellaisesta oli aikoinaan "Jesus only"-oppi, jota myös Branhamilaisuudeksi kutsutaan. Opissa oltiin näennäisesti muka Raamatun Kirjoituksissa, mutta todellisuudessa oli kyseessä sivuraide, joka lähti hiuksenhienosti pääradasta omalle raiteelleen, joka lopulta kaartui täysin vastakkaisen suuntaan!
Kun tutustuin tuohon oppiin melko pian uudestisyntymiseni jälkeen, alkoivat hälytyskellot hiljalleen soida sydämessäni 7.:n saarnan kohdalla. Pyhä Henki nimittäin kuiskasi minulle seuraavat sanat: "Missä Herran Henki on, siellä on vapaus!"
Havahduin välittömästi todellisuuteen siitä, ettei saarnassa ollut lainkaan mukana Pyhälle Hengelle ominaista "vapautta Hengessä", vaan päinvastoin! Siinä oleva hengen voima pyrki pakottamaan minua omaksumaan oppia, joka ei ollut selkeästi Raamatun mukaista! Sain tuon selville minussa jo silloin olleen Pyhän Hengen armolahjan kautta.
Kyseessä on "henkien erottamisen armolahja". Kun sitten tutkin oppia kriittisesti koko ajan UT:iin vertaamalla, huomasin sen olevan kavalaa harhaoppia. Silloin keräsin kaikki ko. oppiin liittyvän kirjallisuuden kodistani, revin ne ja heitn roskikseen!
Siunausta ja opillistakin varjelusta Yeshuassa!Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan siunausta myös sinulle Messias Jeshuan nimessä. Suokoon Herra sinulle pyhän tulen puhdistusta ja virvoittavien virtojen virkistystä. Tavataan viimeistään Uudessa Jerusalemissa, jos ja kun perille tulemme, pankaamme kaikki toivomme Herran armoon, kuten Pietari on meille kirjoittanut.
- Tuom.
Yakov kirjoitti:
...riittää, että ensin julistettiin evankeliumia täysin UT:n opetusten mukaisesti ja sitten sitä seurasi apostoliset paranemisihmeet.
Siunausta ja opillistakin varjelusta Yeshuassa!se sinun virheesi onkin. Olet sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitsekaan koetella. Siinähän se mahdollinen aukko onkin. Apostoleilla oli tapana kysellä joka päivä oliko asia niin!?
On Yakov suuri joukko uskovia eri seurakunnista, jotka ovat koetelleet sanalla ja hengellä, mm. Hinnin tyyppisiä menestysteologeja. Tuomitset itse niitä kristittyjä, jotka ovat puhtaasta sydämestä paastonneet, rukoilleet, tutkineet sanaa ja saaneet tulokseksi päinvastaisia tuloksia, mitä aikaisemmin ovat "luulleet".
Näiden kristittyjen velvollisuus on varoittaa, ettei muut eksy samaan "juoneen". Sielun vihollisen viimeinen juoni on tuomita ja kieltää arviointi, koettelu. kristinuskossa on joskus vaikea erottaa raitista henkeä. Muistutuksena, pystyiväthän Faaraon noidatkin muuttamaan kepin käärmeeksi. Tuom. kirjoitti:
se sinun virheesi onkin. Olet sitä mieltä, että kaikkea ei tarvitsekaan koetella. Siinähän se mahdollinen aukko onkin. Apostoleilla oli tapana kysellä joka päivä oliko asia niin!?
On Yakov suuri joukko uskovia eri seurakunnista, jotka ovat koetelleet sanalla ja hengellä, mm. Hinnin tyyppisiä menestysteologeja. Tuomitset itse niitä kristittyjä, jotka ovat puhtaasta sydämestä paastonneet, rukoilleet, tutkineet sanaa ja saaneet tulokseksi päinvastaisia tuloksia, mitä aikaisemmin ovat "luulleet".
Näiden kristittyjen velvollisuus on varoittaa, ettei muut eksy samaan "juoneen". Sielun vihollisen viimeinen juoni on tuomita ja kieltää arviointi, koettelu. kristinuskossa on joskus vaikea erottaa raitista henkeä. Muistutuksena, pystyiväthän Faaraon noidatkin muuttamaan kepin käärmeeksi....silloin, jos totean kaverin saarnanneen puhdasta evankeliumia ja havainnut sen seurauksena kahden ihmisen selvästi parantuneen fyysisestä sairaudestaan.
Jos ymmärsin oikein, niin sinun mielestäsi ilmeisesti evankeliumin saarnassa ei ole mitään vikaa, vaikkei Herra vahvistaisikaan sitä apostolisin tunnusmerkein ja ihmein!
Tuossakin olen kanssasi eri mieltä.
Siunausta Yeshuassa!
- Jeesuksen opetuslapsi
Ajattelussasi on muutama ristiriita:
Proofeetta on vain astia ja profetoi sen minkä Jumala hänelle puhuu ja tästä maailmasta ei löydy profeettaa jota joku ei olisi sanonut vääräksi.
Profetointi on vajavaista ja samoin on profetian oikein muistaminen ja ihmisliha torjuu mielellään sanoman mikä ei kuulijan lihaa miellytä.
Ihmeidentekemisen lahjaa ei sovi yhdistää profetoimisen lahjaan ja näitä molempia on sekä Jeesuksen että saatanan seuraajilla.
Mutta on lahja mitä saatanan seuraajat eivät pysty jäljittämään ja se on RAKKAUS ja myöskin yleinen kielenkäyttö.
Tulee varoa ihmisiä jotka haluavat ohjailla mitä profeetta saa sanoa, sillä Jeesusu ei toimi näin.
Tulee muistaa että Raamatussa luvataan: viimeisinä päivinä mitä nyt elämme niin Jeesuksen omat tekevät suurempia ihmeitä mitä Jeesus teki maan päällä!
Profetoimisen lahja kuten muutkin lahjat ovat lahjoja joita on edelleen Jeesuksen omilla ja mustat lampaat tekevät työtä lahjojen vääristämiseksi...ohjaile profeettoja, vaan varoitin siinä uskovia vääristä profeetoista ja heidän vääristä profetioistaan. Lisäksi esitin Raamatunjakeilla tunnusmerkkejä oikeista profeetoista ja oikeista profetioista. Ihan samoin teki Yeshuakin opetuslapsilleen!
Jos joku ns. "väärä profeetta" sattuu lukemaan tämän avaukseni, niin olisihan se erinomaista, jos hänkin ottaisi opikseen ja lopettaisi väärien profetioiden tuomisen ja syntejään katuen palaisi takaisin Yeshuan jalkojen juureen ottamaan oppia Kirjoitusten mukaan tuon suuren ja Väkevän J-lan suusta :o)- Tuom.
Yakov kirjoitti:
...ohjaile profeettoja, vaan varoitin siinä uskovia vääristä profeetoista ja heidän vääristä profetioistaan. Lisäksi esitin Raamatunjakeilla tunnusmerkkejä oikeista profeetoista ja oikeista profetioista. Ihan samoin teki Yeshuakin opetuslapsilleen!
Jos joku ns. "väärä profeetta" sattuu lukemaan tämän avaukseni, niin olisihan se erinomaista, jos hänkin ottaisi opikseen ja lopettaisi väärien profetioiden tuomisen ja syntejään katuen palaisi takaisin Yeshuan jalkojen juureen ottamaan oppia Kirjoitusten mukaan tuon suuren ja Väkevän J-lan suusta :o)luttaisiin sata kertaa Raamattu läpi ja ei ole Pyhä Henki mukana niin se voi aiheuttaa vain syvempää luopumusta totuuden hengen antamasta ymmärryksestä. Jokainen saa uskoa, miten huvittaa? Mutta sinäkin olet vastuussa kenen käsien alle ihmisiä kehoitat.
Olisi varmaan syytä tutustua henkien erottamisen lahjaan. Mutta kun joillain kuuluisuuksilla on jo perusoppi evankeliumista hukassa. Menestysteologia EI kuulu kristilliseen uskoon ollenkaan. Olisikohan syytä tutustua kriittisesti, miten OLEELLISESTI se eroaa Raamatullisesta kristillisyydestä. Olen huomannut, että toisia syyttelevä vihan hengen paatumus on vallannut hurmahenkisten sieluelämän. Tuom. kirjoitti:
luttaisiin sata kertaa Raamattu läpi ja ei ole Pyhä Henki mukana niin se voi aiheuttaa vain syvempää luopumusta totuuden hengen antamasta ymmärryksestä. Jokainen saa uskoa, miten huvittaa? Mutta sinäkin olet vastuussa kenen käsien alle ihmisiä kehoitat.
Olisi varmaan syytä tutustua henkien erottamisen lahjaan. Mutta kun joillain kuuluisuuksilla on jo perusoppi evankeliumista hukassa. Menestysteologia EI kuulu kristilliseen uskoon ollenkaan. Olisikohan syytä tutustua kriittisesti, miten OLEELLISESTI se eroaa Raamatullisesta kristillisyydestä. Olen huomannut, että toisia syyttelevä vihan hengen paatumus on vallannut hurmahenkisten sieluelämän....sulle, että sussa asuu veljien syyttäjän henki?
Olen saanut Pyhän Hengen lahjan jo lähes 40 vuotta sitten ja samoin nimenomaan henkien erottamisen armolahjan ja se todella toimii käytännössä apostolisella tavalla.
Sinun olisi NYT syytä tutkia itseäsi, että asuuko HaMashiach sinussa? Jollei, niin et kestä koetusta!
Siunausta itsetutkisteluun Yeshuassa!- Raamattu Jumalan sanaa
Tuom. kirjoitti:
luttaisiin sata kertaa Raamattu läpi ja ei ole Pyhä Henki mukana niin se voi aiheuttaa vain syvempää luopumusta totuuden hengen antamasta ymmärryksestä. Jokainen saa uskoa, miten huvittaa? Mutta sinäkin olet vastuussa kenen käsien alle ihmisiä kehoitat.
Olisi varmaan syytä tutustua henkien erottamisen lahjaan. Mutta kun joillain kuuluisuuksilla on jo perusoppi evankeliumista hukassa. Menestysteologia EI kuulu kristilliseen uskoon ollenkaan. Olisikohan syytä tutustua kriittisesti, miten OLEELLISESTI se eroaa Raamatullisesta kristillisyydestä. Olen huomannut, että toisia syyttelevä vihan hengen paatumus on vallannut hurmahenkisten sieluelämän.Aivan käsittämätön väite!
Raamatun luku ei ole milloinkaan pahasta sillä Raamattu on puhdasta Jumalan sanaa! - Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
...ohjaile profeettoja, vaan varoitin siinä uskovia vääristä profeetoista ja heidän vääristä profetioistaan. Lisäksi esitin Raamatunjakeilla tunnusmerkkejä oikeista profeetoista ja oikeista profetioista. Ihan samoin teki Yeshuakin opetuslapsilleen!
Jos joku ns. "väärä profeetta" sattuu lukemaan tämän avaukseni, niin olisihan se erinomaista, jos hänkin ottaisi opikseen ja lopettaisi väärien profetioiden tuomisen ja syntejään katuen palaisi takaisin Yeshuan jalkojen juureen ottamaan oppia Kirjoitusten mukaan tuon suuren ja Väkevän J-lan suusta :o)Väärät profeetat ovat siellä, mistä saa rahaa ja ihmiskunniaa eli valtaapitävien yhteydessä. Lisäksi he sanovat rauhaa, rauhaa, vaikka ei olisikaan Jumalan rauhaa. He mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Jos annat heille hyvää he siunaavat ja jos arvostelet heitä niin he kiroavat sinua ja valhetellen puhutavat sinusta pahaa. Hedelmistään te tunnette väärät profeetat.
- Raamatun
Raamattu Jumalan sanaa kirjoitti:
Aivan käsittämätön väite!
Raamatun luku ei ole milloinkaan pahasta sillä Raamattu on puhdasta Jumalan sanaa!profetia ei ole ihmisen omin neuvoin selitettävissä. Tämäkin kohta pitäisi lukea. Jospa se tulisi vastaan kun luet 31. kertaa. Mutta luulen että ohitat sen samalla ylpeydellä.
Kysymys on luetun ymmäetämisestä ja rukouksesta, kuka saa Jumalalta Hengen ja ymmärryksen selittää kirjoituksia. Koetteleminen ja arvioiminen ei sitten ole rienaamista. Mutta on syntiä olla noudattamatta Jumalan sanaa. Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Väärät profeetat ovat siellä, mistä saa rahaa ja ihmiskunniaa eli valtaapitävien yhteydessä. Lisäksi he sanovat rauhaa, rauhaa, vaikka ei olisikaan Jumalan rauhaa. He mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Jos annat heille hyvää he siunaavat ja jos arvostelet heitä niin he kiroavat sinua ja valhetellen puhutavat sinusta pahaa. Hedelmistään te tunnette väärät profeetat.
...ja osuit arvioinnissasi oikeaan!
Juuri tuollaisia väärät profeetat ovat!
- merim.raimo
kaikki profetiat koske jokaista kuuliaa.(olen ihan samaa mieltä), se puolestaan on hankaluutena "ylisuurissa seurakunnissa" ihminen haluaa heti seuraavana päivänä Herralta vastauksen vaikeuksiinsa. Minulle tuli tämä Herran sana 20 vuotta sitten "Rakennat kauniita taloja ja asut niissä", käytännössä se tarkoittaa, että Herra lähettää rakentamaan Karjalaan taloja, joissa on iso tupa. siunausta sulle ja kiitos selvästä ja tärkeästä opetuksesta. :)
Kiinnostuin mainnnastasi:
"Minulle tuli tämä Herran sana 20 vuotta sitten "Rakennat kauniita taloja ja asut niissä", käytännössä se tarkoittaa, että Herra lähettää rakentamaan Karjalaan taloja, joissa on iso tupa."
Kysynkin: Onko tuo saamasi Sanoma jo toteutunut, toteumaisillaan vai odottaako vielä aikaansa?
Siunausta ja johdatusta elämääsi Yeshuassa!- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
Kiinnostuin mainnnastasi:
"Minulle tuli tämä Herran sana 20 vuotta sitten "Rakennat kauniita taloja ja asut niissä", käytännössä se tarkoittaa, että Herra lähettää rakentamaan Karjalaan taloja, joissa on iso tupa."
Kysynkin: Onko tuo saamasi Sanoma jo toteutunut, toteumaisillaan vai odottaako vielä aikaansa?
Siunausta ja johdatusta elämääsi Yeshuassa!sillä viimeisimpiä jakeita on tämä Suomen itsenäisyyspäivänä saamani jae Jouluk.6pv.2006. "Mitä pyydät? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa" (Suomi saa pakkoluovutetun Karjalan takaisin)
merim.raimo kirjoitti:
sillä viimeisimpiä jakeita on tämä Suomen itsenäisyyspäivänä saamani jae Jouluk.6pv.2006. "Mitä pyydät? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa" (Suomi saa pakkoluovutetun Karjalan takaisin)
Olen rukoillut viime aikoina, että Iso Herramme Yeshua antaa Suomelle alueita kauttaaltaan Venäjän rajoista vähintään 200 km Venäjän suuntaan siten, että saamme reilun kaistaleen Barentsin meren rannikkoa, koko Laatokan ja Neva-joen sisävesistöksemme ja kaikki niiden ranta-alueet ympäriinsä sekä koko Inkerinmaan siten, että meille tulee maaraja Eestin kanssa!
Yeshua yllytti sanoen: "Anokaa, niin te saatte!"
Meillä on rukouksia kuuleva J-la!
HalleluYah!merim.raimo kirjoitti:
sillä viimeisimpiä jakeita on tämä Suomen itsenäisyyspäivänä saamani jae Jouluk.6pv.2006. "Mitä pyydät? Se sinulle annetaan. Ja mitä haluat? Se täytetään, olkoon vaikka puoli valtakuntaa" (Suomi saa pakkoluovutetun Karjalan takaisin)
Tiedämme Herran vastaavan "just in time" eli "juuri oikeaan aikaan" vilpittömiin uskonrukouksiimme.
Ehkä huomasitkin toisesta palautteestani sen, että tulemme mainitsemani rukouksen myötä saamaan myös koko Pietarin kaupungin ympäristöineen "kylkiäisinä", sillä meille se kuuluu! Eremitaasi jne on meidän! Suomen asukaslukukin kaksinkertaistuu silloin kertalaakilla ja tähän tarvitaan ainoastaan uskoa ;o)
:) :) :)- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
Tiedämme Herran vastaavan "just in time" eli "juuri oikeaan aikaan" vilpittömiin uskonrukouksiimme.
Ehkä huomasitkin toisesta palautteestani sen, että tulemme mainitsemani rukouksen myötä saamaan myös koko Pietarin kaupungin ympäristöineen "kylkiäisinä", sillä meille se kuuluu! Eremitaasi jne on meidän! Suomen asukaslukukin kaksinkertaistuu silloin kertalaakilla ja tähän tarvitaan ainoastaan uskoa ;o)
:) :) :)Jumala käytti Mannerheimiakin Suomen kansan parhaaksi ja Mannerheim oli kaukonäköinen mies.Suomensukuiset heimot saavat asua rauhassa entisillä asuinsijoillaan (ainakin jonkun aikaa).Sain selvän Hengen ilmoituksen ollessani rukouksessa joku vuosi sitten,se oli lyhyt ja kuului näin "Pietarin kaupunkia tulee piirittämään 100 miljoonaa vihollista", kesti pitkän aikaa, että sain selvemmän kuvan siitä mitä se tarkoittaa, Herra muistutti sotaisasta kansasta joka tulee kaukaa.ja muistutti "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni..." ensin yrittivät rukouksen voimalla Aunuksen Karjalassa 1780 luvulla,armeja tuli pitämään komentoa, koska eivät halunneet tehdä ristinmerkkiä Novogorodista määrätyllä tavalla,kun armeja tuli, niin menivät Keljoihin ja sytyttivät itse Keljat palamaan, noin 15 vuoden aikana kuoli "martyyrikuoleman" noin 7000 Karjalaista. Seuraava kerta 1918 yritettiin sotaväellä ja voimalla, Suomesta meni vapaaehtoisia nuoriamiehiä luvultaan noin 7000, Karjalaa vapauttamaan. Nyt tuleva kolmas kerta on Herra itse jättänyt 7000 miestä, jotka eivät ole polveansa Baalille notkistaneet.Herra muistutti jakeesta jonka olin jo saanut v. -86.... "totisesti minä kirvoitan sinut, niin että sinun käy hyvin; totisesti minä saatan viholliset pyytämään sinua avuksensa onnettomuuden ja ahdistuksen aikana. Avusta kiitollisena Venäjä luovuttaa anastamansa alueet takaisin ja puutavaraa saa ottaa metsistä aina Valkoiseen mereen asti.(sotakorvauksien takaisinmaksua).
- Seurannut
Yakov kirjoitti:
Olen rukoillut viime aikoina, että Iso Herramme Yeshua antaa Suomelle alueita kauttaaltaan Venäjän rajoista vähintään 200 km Venäjän suuntaan siten, että saamme reilun kaistaleen Barentsin meren rannikkoa, koko Laatokan ja Neva-joen sisävesistöksemme ja kaikki niiden ranta-alueet ympäriinsä sekä koko Inkerinmaan siten, että meille tulee maaraja Eestin kanssa!
HalleluYah!Suomi saa tosiaankin Karjalan takaisin ja meidän tulee tyytyä vanhaan rajaan, eikä alkaa rakentamaan suur-Suomea.
Mutta tätä ennen tapahtuu ikäviä asioita, nimittäin Venäjän sotilas tulee maahamme ja miehittää osan maastamme. - merim.raimo
Seurannut kirjoitti:
Suomi saa tosiaankin Karjalan takaisin ja meidän tulee tyytyä vanhaan rajaan, eikä alkaa rakentamaan suur-Suomea.
Mutta tätä ennen tapahtuu ikäviä asioita, nimittäin Venäjän sotilas tulee maahamme ja miehittää osan maastamme.olen ihan samaa mieltä kanssasi ja luulisin, että jopa maksetut sotakorvauksetkin saadaan takaisin, tälläi, että puutavaraa (ei avohakkuuta)saadaan hakea aina Valkosen meren rannoilta asti.
- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
HalleluYah!Kun et itse tarvitse ja "TEMPAUKSEEN " menet mukaan siihen ensimmäiseen?
Ja se tulee - , pian! (Kuinka pian?) - tuhat ja yksi
Seurannut kirjoitti:
Suomi saa tosiaankin Karjalan takaisin ja meidän tulee tyytyä vanhaan rajaan, eikä alkaa rakentamaan suur-Suomea.
Mutta tätä ennen tapahtuu ikäviä asioita, nimittäin Venäjän sotilas tulee maahamme ja miehittää osan maastamme.Koska tempaus tulee ?
Ja Venäjän sotilas sun muut tuli jo viime elokuussa (2008)! - tuhat ja yksi
merim.raimo kirjoitti:
Jumala käytti Mannerheimiakin Suomen kansan parhaaksi ja Mannerheim oli kaukonäköinen mies.Suomensukuiset heimot saavat asua rauhassa entisillä asuinsijoillaan (ainakin jonkun aikaa).Sain selvän Hengen ilmoituksen ollessani rukouksessa joku vuosi sitten,se oli lyhyt ja kuului näin "Pietarin kaupunkia tulee piirittämään 100 miljoonaa vihollista", kesti pitkän aikaa, että sain selvemmän kuvan siitä mitä se tarkoittaa, Herra muistutti sotaisasta kansasta joka tulee kaukaa.ja muistutti "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni..." ensin yrittivät rukouksen voimalla Aunuksen Karjalassa 1780 luvulla,armeja tuli pitämään komentoa, koska eivät halunneet tehdä ristinmerkkiä Novogorodista määrätyllä tavalla,kun armeja tuli, niin menivät Keljoihin ja sytyttivät itse Keljat palamaan, noin 15 vuoden aikana kuoli "martyyrikuoleman" noin 7000 Karjalaista. Seuraava kerta 1918 yritettiin sotaväellä ja voimalla, Suomesta meni vapaaehtoisia nuoriamiehiä luvultaan noin 7000, Karjalaa vapauttamaan. Nyt tuleva kolmas kerta on Herra itse jättänyt 7000 miestä, jotka eivät ole polveansa Baalille notkistaneet.Herra muistutti jakeesta jonka olin jo saanut v. -86.... "totisesti minä kirvoitan sinut, niin että sinun käy hyvin; totisesti minä saatan viholliset pyytämään sinua avuksensa onnettomuuden ja ahdistuksen aikana. Avusta kiitollisena Venäjä luovuttaa anastamansa alueet takaisin ja puutavaraa saa ottaa metsistä aina Valkoiseen mereen asti.(sotakorvauksien takaisinmaksua).
kun viime vuonna Venäjä miehitti taas tapansa mukaan puoli Suomea ja nyt ne kylkijäiset ovat suuremmat kuin puolet Suomesta ?!
Kokeilkaa jo ilimoaa!!! - merim.raimo
tuhat ja yksi kirjoitti:
Koska tempaus tulee ?
Ja Venäjän sotilas sun muut tuli jo viime elokuussa (2008)!niillä on isot suunnitelmat (viimekerralla epäonnistu) ja iso ja hidas koneisto,ovat siis aikataulusta jälessä, pitää ostaa paljon maa alueita stratekisilta paikoilta ja sinne pitää rakentaa makasiinit (paraakit) ja kun nekin on vielä tyhjillään. ;(
Seurannut kirjoitti:
Mutta tätä ennen tapahtuu ikäviä asioita, nimittäin Venäjän sotilas tulee maahamme ja miehittää osan maastamme.Suomen asukasluku, niistä ajoista tuohon olettamaani Suur-Suomen kasvamiseen saakka, on oleva kasvanut 50%, joten on kohtuullista saada Venäjältä sekä anastetut alueet, että hyvityksenä hieman "lisukkeita" eli maa-alueita yhteensä 50% lisää pinta-alaamme ;o)
Ei kannata nöyristellä näissä asioissa, vaan olla realisti, sillä ei puna-armeijakaan nöyristellyt, vaan kaappasi niin paljon kuin vai kykeni saamaan uutta lääniä!tuhat ja yksi kirjoitti:
Koska tempaus tulee ?
Ja Venäjän sotilas sun muut tuli jo viime elokuussa (2008)!...sillä näissä asioissa edetään ovelasti ;o)
merim.raimo kirjoitti:
niillä on isot suunnitelmat (viimekerralla epäonnistu) ja iso ja hidas koneisto,ovat siis aikataulusta jälessä, pitää ostaa paljon maa alueita stratekisilta paikoilta ja sinne pitää rakentaa makasiinit (paraakit) ja kun nekin on vielä tyhjillään. ;(
...pitää enstex houkutella tänne Suomeen rutkasti lisää sellaisia maahanmuuttajia, jotka ovat parhaassa iässä olevia pelottomia miehiä valmiina puskemaan väellä ja voimalla itärajalle ja siitä eteenpäin...
Näinhän se menee, mutt eipä kerrota vielä ihan kaikille tästä ;o)tuhat ja yksi kirjoitti:
Kun et itse tarvitse ja "TEMPAUKSEEN " menet mukaan siihen ensimmäiseen?
Ja se tulee - , pian! (Kuinka pian?)...jälkipolville ja tulenhan minä toki takaisin vielä 1000-vuotisessa rauhanajan kuningaskunnassa, jossa tahdon Suomella olevan rutkasti nykyistä suurempi maa-alue hallinnassaan. Siihen on tie uskonrukous!
Silloinhan minustakin tulee "suurempi" hallitsija ja suorastaan kunkku tuona aikana, koska saan hallita suhteellisesti isompaa aluetta, siis St. Petersburg'in kaupunkia, jossa reilut 5 miljoonaa asukasta.... läps, läps, läps (paukuttelen jo polleana henkseleitä)
:o)tuhat ja yksi kirjoitti:
kun viime vuonna Venäjä miehitti taas tapansa mukaan puoli Suomea ja nyt ne kylkijäiset ovat suuremmat kuin puolet Suomesta ?!
Kokeilkaa jo ilimoaa!!!...puolesta kokemusta maa-alueiden kartoituksesta, joten sekin homma on hanskassa.
Jos sä satut olemaan työtön, niin mitens olis, jos pestaisin sut apulaiseksi ravaamaan Venäjän niissä metsissä, jotka Suomi tulee ottamaan?
Perusvaatimus hommaan on tietenkin nopeat jalat, sillä aika rientää...- Seurannut
Yakov kirjoitti:
Suomen asukasluku, niistä ajoista tuohon olettamaani Suur-Suomen kasvamiseen saakka, on oleva kasvanut 50%, joten on kohtuullista saada Venäjältä sekä anastetut alueet, että hyvityksenä hieman "lisukkeita" eli maa-alueita yhteensä 50% lisää pinta-alaamme ;o)
Ei kannata nöyristellä näissä asioissa, vaan olla realisti, sillä ei puna-armeijakaan nöyristellyt, vaan kaappasi niin paljon kuin vai kykeni saamaan uutta lääniä!Miksi tyytyä vanhaan rajaan?
Siksi että ei lähdetä varkaisiin kuten puna-armeija.
Otetaan menetetyt maalaueet takaisin ja sotakorvaukset ei muuta.
Vanha sanonta ahneella on paskanen loppu ja sopii tähänkin asiaan. Seurannut kirjoitti:
Miksi tyytyä vanhaan rajaan?
Siksi että ei lähdetä varkaisiin kuten puna-armeija.
Otetaan menetetyt maalaueet takaisin ja sotakorvaukset ei muuta.
Vanha sanonta ahneella on paskanen loppu ja sopii tähänkin asiaan...nimenomaan KOHTUULLISET ottaen huomioon, miten Neuvostoliitto ja sitten Venäjä on niitä hyödyntänyt ja turmellut.
Suomelle tulee isot kustannukset ennallistaa luonto noilla uusilla alueilla. Venäjällä ei ole tähänkään saakka ollut mitään mielenkiintoa luonnonsuojeluun...- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...puolesta kokemusta maa-alueiden kartoituksesta, joten sekin homma on hanskassa.
Jos sä satut olemaan työtön, niin mitens olis, jos pestaisin sut apulaiseksi ravaamaan Venäjän niissä metsissä, jotka Suomi tulee ottamaan?
Perusvaatimus hommaan on tietenkin nopeat jalat, sillä aika rientää...Aikoinaan olin sitä mieltä jos Karjala palaisi Suomelle voisin osallistua jollakintavalla sen rakentamiseen, eikä ajatustemme eroavaisuudet olisi esteenä yhteistyöhön sovituista asioista.
Mutta maailma näyttää makaavan vielä näin jonkinaikaa.
Jos kiirettäpitää tulee juostenkustun näköistä; sano Ylitalon Kustu! - tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...jälkipolville ja tulenhan minä toki takaisin vielä 1000-vuotisessa rauhanajan kuningaskunnassa, jossa tahdon Suomella olevan rutkasti nykyistä suurempi maa-alue hallinnassaan. Siihen on tie uskonrukous!
Silloinhan minustakin tulee "suurempi" hallitsija ja suorastaan kunkku tuona aikana, koska saan hallita suhteellisesti isompaa aluetta, siis St. Petersburg'in kaupunkia, jossa reilut 5 miljoonaa asukasta.... läps, läps, läps (paukuttelen jo polleana henkseleitä)
:o)1000 vuotisessa valtakunnassasi ,eikö tuosta riita mahtaisi tulla. (Ja sen valtion velankin joutuisit maksamaan jos siinä ensimmäisessä tempauksessa olisit mukana!)
Jotain sanoivat aikoinaan siitä himoitsemisesta ,käskyjä olivat ja minusta ne olivat kieltoja ,ÄLÄ.( ÄLÄ himoitse NEVAN kaupunkia!) - tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
..nimenomaan KOHTUULLISET ottaen huomioon, miten Neuvostoliitto ja sitten Venäjä on niitä hyödyntänyt ja turmellut.
Suomelle tulee isot kustannukset ennallistaa luonto noilla uusilla alueilla. Venäjällä ei ole tähänkään saakka ollut mitään mielenkiintoa luonnonsuojeluun...Kun ei ihminen sitä raiskaa,Suomen metsäyhtiöt ovat raiskanneet sitä metsää mutta luonto sen paikkaa ihan itsestäänkin.
- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...puolesta kokemusta maa-alueiden kartoituksesta, joten sekin homma on hanskassa.
Perusvaatimus hommaan on tietenkin nopeat jalat, sillä aika rientää...sulta jäi toi viimenen sana pois ... ottamaan VASTAAN, joka käytännössä tarkoittaa, että Venäjä antaa riistämänsä alueet takaisin, ei pakosta, vaan se tekee sen mielelään ja vapaaehtoisesti omasta aloitteestaan, syy on, että Suomalaiset tulevat vapauttamaan Pietarin kaupungin sitä piirittävästä vihollisesta. ;)
merim.raimo kirjoitti:
sulta jäi toi viimenen sana pois ... ottamaan VASTAAN, joka käytännössä tarkoittaa, että Venäjä antaa riistämänsä alueet takaisin, ei pakosta, vaan se tekee sen mielelään ja vapaaehtoisesti omasta aloitteestaan, syy on, että Suomalaiset tulevat vapauttamaan Pietarin kaupungin sitä piirittävästä vihollisesta. ;)
...Suomi saa kaikki menettämänsä maa- ja vesialueet takaisin ja vieläpä korkoineen.
Mä tyydyn täysin siihen, minkä toimintatavan Iso Herra sen toteuttamiseksi valitsee ;o)tuhat ja yksi kirjoitti:
1000 vuotisessa valtakunnassasi ,eikö tuosta riita mahtaisi tulla. (Ja sen valtion velankin joutuisit maksamaan jos siinä ensimmäisessä tempauksessa olisit mukana!)
Jotain sanoivat aikoinaan siitä himoitsemisesta ,käskyjä olivat ja minusta ne olivat kieltoja ,ÄLÄ.( ÄLÄ himoitse NEVAN kaupunkia!)...himoitsemisesta ole kyse.
Mä tossa vaan selkokielellä kerroin, että tulevassa 1000-vuotisessa kuningaskunnassa asetetaan PÄTEVÄT hallitsijat kaikkialle maanpiiriin ja koska mulla on terve itsetunto, niin olen ilmoittautunut vapaasti käytettäväksi ;o)
Mitä mainitsemiisi velkoihin tulee, niin ne kaikki nollataan uuden ihmiskunnan historian aikakauden alkaessa. Aloitamme siis sen ajanjakson "puhtaalta pöydältä", kuten termi kuuluu, eikä silloin enää tartte velkaa ottaa. Miten ihana aikakausi onkaan ihan ovella.... Aaaaah!- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...Suomi saa kaikki menettämänsä maa- ja vesialueet takaisin ja vieläpä korkoineen.
Mä tyydyn täysin siihen, minkä toimintatavan Iso Herra sen toteuttamiseksi valitsee ;o)Tarton rauhan rajat, ja sillä sipuli.
tuhat ja yksi kirjoitti:
Kun ei ihminen sitä raiskaa,Suomen metsäyhtiöt ovat raiskanneet sitä metsää mutta luonto sen paikkaa ihan itsestäänkin.
...kuin seinään tuon ihanan 1000-vuotisajan alkaessa. Samoin ilmakehän, vesistöjen ja maaperän nykyisin peräti "lailla sallittu" myrkyttäminen. (Viittaan tällä päästökauppaan).
Metsät ovat maapallon keuhkot ja ne pitää silloin elvyttää välittömästi ja kaikki ahneet egoistiset metsänraiskaajakapitalistit häätää todelliseen työhön: puiden istutushommiin, merien rantojen puhdistustöihin, ongelmajätteiden loppukäsittelyyn jne!
Kyllä sinäkin aikana töitä riittää kaikille niille reilulle 100 miljardille Telluksen asukkaalle, jotka täällä tossujaan kuluttelevat.merim.raimo kirjoitti:
Tarton rauhan rajat, ja sillä sipuli.
...ettette ano!"
Hengellisessä elämässäkin pätee seuraava laki:
Kannattaa uskossa anoa Isolta Herralta, jos mielii yleensä jotain saada ja sitten kun tulee sopiva tilaisuus, on syytä myös ottaa se kaikki kiitoksella vastaan.- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...ettette ano!"
Hengellisessä elämässäkin pätee seuraava laki:
Kannattaa uskossa anoa Isolta Herralta, jos mielii yleensä jotain saada ja sitten kun tulee sopiva tilaisuus, on syytä myös ottaa se kaikki kiitoksella vastaan.Herra, Iso Herra, anna meille paljon maata, Itäraja aina Uraalille asti. ???????
- tuhat ja yksi
Yakov kirjoitti:
...kuin seinään tuon ihanan 1000-vuotisajan alkaessa. Samoin ilmakehän, vesistöjen ja maaperän nykyisin peräti "lailla sallittu" myrkyttäminen. (Viittaan tällä päästökauppaan).
Metsät ovat maapallon keuhkot ja ne pitää silloin elvyttää välittömästi ja kaikki ahneet egoistiset metsänraiskaajakapitalistit häätää todelliseen työhön: puiden istutushommiin, merien rantojen puhdistustöihin, ongelmajätteiden loppukäsittelyyn jne!
Kyllä sinäkin aikana töitä riittää kaikille niille reilulle 100 miljardille Telluksen asukkaalle, jotka täällä tossujaan kuluttelevat.tulivuorenpurkaukset? maanjäristykset?
Mitä niille mahdat? merim.raimo kirjoitti:
Herra, Iso Herra, anna meille paljon maata, Itäraja aina Uraalille asti. ???????
Jos luet aiempia vastauksiani, niin olen pysytellyt anomisissani koko ajan kohtuuden rajoissa.
Sitäpaitsi monet suomen sukulaiskansat, joiden oikeuksia on poljettu suohon, on syytä siirtää Uralin seutuvilta tulevan Suur-Suomen rajojen sisälle, jolloin saamme asukaslukuummekin tuplauksen ja oikeaa työvoimaa useiden nykyisten elintasopakolaisina tulleiden sosiaalipummien sijaan.tuhat ja yksi kirjoitti:
tulivuorenpurkaukset? maanjäristykset?
Mitä niille mahdat?pitämään ne kurissa koko tuon 1000-vuotiskauden ajan, joten senkin suhteen saamme olla turvallisella mielellä :o)
HalleluYah!- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
Jos luet aiempia vastauksiani, niin olen pysytellyt anomisissani koko ajan kohtuuden rajoissa.
Sitäpaitsi monet suomen sukulaiskansat, joiden oikeuksia on poljettu suohon, on syytä siirtää Uralin seutuvilta tulevan Suur-Suomen rajojen sisälle, jolloin saamme asukaslukuummekin tuplauksen ja oikeaa työvoimaa useiden nykyisten elintasopakolaisina tulleiden sosiaalipummien sijaan.Ahneus asustaa ihmis-sydämessä ja monet niistä sukulaiskansalaisista haluavat samat olot ja elämisen edut, kuin Helsingin HERROILLA. "syödessä ruokahalu kasvaa" ja "kalavelka tulee suuremmaksi" jotenka pitäneepä liittää Suomen Suur-Ruhtinaskuntaan Lännestä R..... niminen "lääni". Tulee sellaiset ajat, että töitä ei ole, kuitenkin kaikilla tulee olemaan täysi työ ruuanhankkimisessa,kaikki suuret tehtaat on suljettu,viimeksi Suomessa oli nälänhätä joskus 170 vuotta sitten?
merim.raimo kirjoitti:
Ahneus asustaa ihmis-sydämessä ja monet niistä sukulaiskansalaisista haluavat samat olot ja elämisen edut, kuin Helsingin HERROILLA. "syödessä ruokahalu kasvaa" ja "kalavelka tulee suuremmaksi" jotenka pitäneepä liittää Suomen Suur-Ruhtinaskuntaan Lännestä R..... niminen "lääni". Tulee sellaiset ajat, että töitä ei ole, kuitenkin kaikilla tulee olemaan täysi työ ruuanhankkimisessa,kaikki suuret tehtaat on suljettu,viimeksi Suomessa oli nälänhätä joskus 170 vuotta sitten?
...1000-vuotisessa kuningaskunnassa Vapahtajamme Yeshua tulee hallitsemaan kaikkien meidän alaistensa kuninkaiden kanssa.
Silloin jaetaan maa-alueet uudelleen suursodasta jäljelle jääneiden kansojen jäännösten kesken ja pistetään kaikki ahneet kyykkyyn, mutta nöyrät asetetaan kunniasijoille.
- itsesi
ylentänyt "Yaskoviksi". Aika lähelle kolmiyhteistä Jumalaa. Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Joka itsensä alentaa, se ylennetään.
Harhaoppista karta varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.Jospa nyt opettelisit ensin tavaamaan oikein ;o)
Tiedätkö muuten, että hebrealainen nimi Ya'akov merkitsee "petturi" ja "kantapää"?
Heh-heh-hee... Sen vuoksi mä olen oikeastaan itseni alentanut ja Sanassa sanotaan:
"Joka itensä alentaa, se ylennetään!"
....Joten tätä vauhtia musta on tulossa 1000-vuotisessa Kuningaskunnassa St.Petersburg Cityn ja sen laajan ympäristön kunkku, joten sunkin on syytä olla hyvissä väleissä mun kanssani ;o)Yakov kirjoitti:
Jospa nyt opettelisit ensin tavaamaan oikein ;o)
Tiedätkö muuten, että hebrealainen nimi Ya'akov merkitsee "petturi" ja "kantapää"?
Heh-heh-hee... Sen vuoksi mä olen oikeastaan itseni alentanut ja Sanassa sanotaan:
"Joka itensä alentaa, se ylennetään!"
....Joten tätä vauhtia musta on tulossa 1000-vuotisessa Kuningaskunnassa St.Petersburg Cityn ja sen laajan ympäristön kunkku, joten sunkin on syytä olla hyvissä väleissä mun kanssani ;o)...piakkoin Venäjän kielen alkeiskurssille tulevaan tehtävääni valmistautuakseni, sillä onhan se mielenkiintoista ymmärtää, mitä alamaiset ympärilläni silloin keskenään kuiskuttelevat ;>)
- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...piakkoin Venäjän kielen alkeiskurssille tulevaan tehtävääni valmistautuakseni, sillä onhan se mielenkiintoista ymmärtää, mitä alamaiset ympärilläni silloin keskenään kuiskuttelevat ;>)
Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palveliasi sinua kiroilevan. Saarn.7:22.
- täälläkin
Yakov kirjoitti:
...piakkoin Venäjän kielen alkeiskurssille tulevaan tehtävääni valmistautuakseni, sillä onhan se mielenkiintoista ymmärtää, mitä alamaiset ympärilläni silloin keskenään kuiskuttelevat ;>)
vielä alamaisiakin. Nyt kyllä Supo puuttuu jo touhuisi. Taidat olla vieraan maan kätyri. Toivottavasti isänmaalliset saavat sinut kiinni petturuudestasi. Sinä leuhkit alamaisillasi, mutta kuinka tuollaiselle maan petturille käykään!?
merim.raimo kirjoitti:
Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palveliasi sinua kiroilevan. Saarn.7:22.
...heitä sillä korvalla, että kenestä olis ainesta hallinnollisiin tehtäviin alaisenani ;o)
täälläkin kirjoitti:
vielä alamaisiakin. Nyt kyllä Supo puuttuu jo touhuisi. Taidat olla vieraan maan kätyri. Toivottavasti isänmaalliset saavat sinut kiinni petturuudestasi. Sinä leuhkit alamaisillasi, mutta kuinka tuollaiselle maan petturille käykään!?
Olen enstex suomalainen ja toistex uuden taivaan ja uuden maan kansalainen ja elän jo ikuisuuselämää Vapahtajani Yeshuan yhteydessä. Tervetuloa mukaan, vaan sillä tilaa vielä löytyy!
Totta kai mulla on täällä alaisia, mutten niistä tämän enempää hiisku... Supollekaan ;o)
...jossa busseihin laitetaan mainostekstejä, joiden mukaan "J-laa tuskin on olemassa" on selvästi hätähuuto saatanalta ja sen joukkioilta, sillä ennennäkemättömän VALTAVA kansallinen herätys on pian tulossa maahamme ja se tulee koskemaan maamme koko väestörakennetta, maahanmuuttajatkin mukaanlukien!
HALLELUYAH!- tulossa on.
Turha varmaan kysyäkään mitä aikajaksoa tuo "pian " tarkoittaa?
- merim.raimo
tulossa on. kirjoitti:
Vasta noin puolivuotta uskossa oltuani, olin keskellä päivää rukouksessa ja seinälle eteeni ilmestyi kartta,harmaa pilvi peitti koko Suomenlahden, ja minusta tuntui, että jotain vakavaa tulee tapahtumaan, jotenka kyselin mielessäni Herralta, että ketkä sen aiheuttaa ja koska? tulin ymmärtämään, että Venäläisillä sotilailla on jotain sen kanssa tekemistä, ja siihen kysymykseeni, että koska? sain vastauksen, että "lähiaikoina" eikä mennyt kuin 10 vuotta, kun Estonia hukkui. tämä ei ole mikään "jälkiviisas" profetia, vaan halusin tuoda esille, että Jumalan aika ei ole sama kuin ihmisten aika. siis " LÄHIAIKOINA " ;)
tulossa on. kirjoitti:
...ja kokee milloin saamme mahtavan herätyksen.
Sen voin sulle paljastaa, ettei se tule huomenna, ei ylihuomenna eikä ensi viikollakaan, mutta silti se tulee pian... ;o)
- Miik.3:11
Miik.3:11 Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta."
Raamattu 1933/38
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Miika 3:1&rnd=1237292547502
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleJ-lan asettama profeetta ei ennustele rahasta, eikä saadakseen maallista mammonaa tai kunnioitettua asemaa itselleen.
Oikeat profeetat ovat verraten vähissä nykyään...- profeettoja ei
Yakov kirjoitti:
J-lan asettama profeetta ei ennustele rahasta, eikä saadakseen maallista mammonaa tai kunnioitettua asemaa itselleen.
Oikeat profeetat ovat verraten vähissä nykyään...mutta esim.Hinn on julistanut Jeesuksen ilmestyvän fyysisesti kokouksessaan, "jos uskot tarpeeksi, et edes sairastu" ym.oppia. ja hakee haudoilta voimansa..että siinä voi miettiä.
Pahalta tuntuu kun Patmos säätiö (Meller,Turunen), NokiaMissio (koivisto) ja Pirkko Jalovaarakin ovat yhteistyössä tuon Hinnin kanssa, että mistä enää erottaa minkäkin?
David Wilkerson on v.1999 vakavasti varoittanut Hinnistä&kumppaneista, luotan hänen arvioonsa. Tähän ei esim TV7 johtokunta luota, kun esittää edelleen >Hinnin rahankeruuohjelmaa kanavallaan (samalla kanavalla monet puhuvat menestysteologeja vastaan, vakavana eksytyksenä, mm.Tapani Suonto ja Jarmo Sormunen, jotka tuntevat Raamatun hyvin.) Mitä tästä ajatella?? - Jouko Niemisen
profeettoja ei kirjoitti:
mutta esim.Hinn on julistanut Jeesuksen ilmestyvän fyysisesti kokouksessaan, "jos uskot tarpeeksi, et edes sairastu" ym.oppia. ja hakee haudoilta voimansa..että siinä voi miettiä.
Pahalta tuntuu kun Patmos säätiö (Meller,Turunen), NokiaMissio (koivisto) ja Pirkko Jalovaarakin ovat yhteistyössä tuon Hinnin kanssa, että mistä enää erottaa minkäkin?
David Wilkerson on v.1999 vakavasti varoittanut Hinnistä&kumppaneista, luotan hänen arvioonsa. Tähän ei esim TV7 johtokunta luota, kun esittää edelleen >Hinnin rahankeruuohjelmaa kanavallaan (samalla kanavalla monet puhuvat menestysteologeja vastaan, vakavana eksytyksenä, mm.Tapani Suonto ja Jarmo Sormunen, jotka tuntevat Raamatun hyvin.) Mitä tästä ajatella??kirjoitus (v.2006) NokiaMissionin juurista. Hän itse entisenä karismaatikkona osaa arvioida mistä on kysymys Hinnin/Koiviston tapauksissa, samaa pätee muihin menestysteologeihin ja "parantajiin". Lukekaa, googlettamalla Jouko Nieminen löytyy teksti.
Myös Tapani Suonnon kirjoitukset OneWay:n kotisivulla ovat tervettä opetusta asiasta. profeettoja ei kirjoitti:
mutta esim.Hinn on julistanut Jeesuksen ilmestyvän fyysisesti kokouksessaan, "jos uskot tarpeeksi, et edes sairastu" ym.oppia. ja hakee haudoilta voimansa..että siinä voi miettiä.
David Wilkerson on v.1999 vakavasti varoittanut Hinnistä&kumppaneista, luotan hänen arvioonsa. Tähän ei esim TV7 johtokunta luota, kun esittää edelleen >Hinnin rahankeruuohjelmaa kanavallaan (samalla kanavalla monet puhuvat menestysteologeja vastaan, vakavana eksytyksenä, mm.Tapani Suonto ja Jarmo Sormunen, jotka tuntevat Raamatun hyvin.) Mitä tästä ajatella??...evankelista. En puutu hänen mahdollisiin 'profetioihinsa', jos hän sellaisia on jaellut. En puutu myöskään hänen opetuksiinsa, sillä mielestäni hänellä on ainoastaan evankelistan tehtävä. UT:n aikakaudella J-lan Poika Yeshua jakelee Pyhän Henkensä kautta eri henkilöille erilaiset tehtävät. Luemme siitä pari kohtaa:
Efesolaiskirje:
4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, HaMashiach'n ruumiin rakentamiseen,
1.Korinttolaiskirje:
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Bennystä on tosin kirjoitettu yhtä sun toista 'raflaavaa', mutta mä jätän sellaiset omaan arvoonsa. Mielestäni kirjoittajina ovat olleet kademieliset 'pikkusielut', joitten sananjulistusta eivät ole mitkään apostoliset ihmeet ja merkit todistettavasti seuranneet. Loanheittäjiä ei siis hengelliseltä foorumilta puutu!
Muistan erään tuntemani suomalaisen naisprofeetan, joka profetoi mullekin kolme asiaa, jotka kaikki toteutuivat aikanaan. Silti tuota, jo pois nukkunutta profetissaa, jotkut kateelliset uskovat syyttivät jopa tabujen (huumepillerien) salakuljetuksesta hatussaan Ruotsinlaivoilla. Tiesin varmuudella, että syytös oli täysin perätön. Kyseinen nainen ei ole koskaan kokeillut tupakkaa, päihteitä eikä huumeita, eikä maannut koskaan kenenkään muun miehen kanssa, kuin oman aviomiehensä kanssa ja silloinkin vasta avioon mentyään. Hänestä olisi monen nykyisen uskovan nuoren naisen syytä ottaa paljossa opiksi!
Hän nimittäin piti sievää hattua päässään kesät talvet, koska tahtoi olla siinäkin mielessä kuuliainen UT:n opetukselle: "Jos nainen profetoi, niin peittäköön päänsä!" Hän käytti rohkeasti profetianlahjaa missä ikinä kulkikin, myös todistaessaan turuilla ja toreilla.
Mitä D.Wilkersoniin tulee, on hänkin mielestäni vain evankelista, sillä hän itse on todistanut miten Herra on hänet evankelistaksi kutsunut. Edellä lainaamieni jakeiden perusteella hän on mielestäni profetoidessaan astunut alueelle, joka ei hänelle kuulu, jos hän itse väittää olevansa profeetta.
Samoin teki aikoinaan evankelista Kathryn Kuhlman alkaessaan tuoda 1970-luvulla profetiaa Neuvostoliiton pikaisesta hyökkäyksestä Israeliin, mikä ei ole toteutunut. Nuo uudet 'aluevaltaukset hengellisellä rintamalla' (mikäli hänkin itse väitti olevansa profeetta?) osoittavat mielestäni vain sen, että he kumpikin ovat vain ihmisiä, jotka saattavat erehtyä ahnehtimaan itselleen tehtäviä, jotka Herra on tarkoittanut muille.
Mietippä sitä ilmiötä, joka on Suomessakin varsin yleinen: Poikkeuksetta lähes kaikissa srk:issa srk:n johtoon asetettu pyrkii rohmuamaan lähes kaikki srk:n hengellisesti arvostetuimmat tehtävät itselleen esiintyen milloin paimenena, milloin opettajana, milloin evankelistana, milloin profeettana jne. Tuohon voin sanoa ainoastaan, että "voi mokomaa pikkusieluisuutta!" ja "lihan teot ovat ilmeiset!"
Siunausta Yeshuassa!- Miik.3:11
Yakov kirjoitti:
J-lan asettama profeetta ei ennustele rahasta, eikä saadakseen maallista mammonaa tai kunnioitettua asemaa itselleen.
Oikeat profeetat ovat verraten vähissä nykyään...Miksi?
He jopa mielistelee valtaapitäviä oman etunsa tähden. Villa heitä kiinostaa ei lampaat. - Miik.3:11
profeettoja ei kirjoitti:
David Wilkerson on v.1999 vakavasti varoittanut Hinnistä&kumppaneista, luotan hänen arvioonsa. Tähän ei esim TV7 johtokunta luota, kun esittää edelleen >Hinnin rahankeruuohjelmaa kanavallaan (samalla kanavalla monet puhuvat menestysteologeja vastaan, vakavana eksytyksenä, mm.Tapani Suonto ja Jarmo Sormunen, jotka tuntevat Raamatun hyvin.) Mitä tästä ajatella??Mielistelevät valtaapitäviä oman etunsa tähden
Miik.3:11 kirjoitti:
Miksi?
He jopa mielistelee valtaapitäviä oman etunsa tähden. Villa heitä kiinostaa ei lampaat....on harhautunut kauas apostolisesta srk-käytännöstä.
Apostolisena aikana paikallis-srk:issa olivat vanhemmistoveljet paimenina, eikä ketään yksittäistä veljeä asetettu muiden yläpuolella olevaksi auktoriteetiksi, kuten nykyisin kaikissa tuntemissani paikallis-srk:issa täällä Suomessa.
Kiinalaisella Watchman Nee'llä oli aikoinaan tästä asiasta tuollainen apostolinen näkemys, joka osoitti toimivuutensa myös Maon toimeenpanemien veristen kristittyjä kohdanneiden vainojenkin aikana! Kaikki sellaiset länsimaisten lähetyssaarnaajien perustamat paikallis-srk:t, joissa oli perinteisesti yksi muiden yläpuolelle asetettu ihminen paimeneksi, hajosivat noissa myrskyissä.
Ainoastaan paikallis-srk:t, jotka oli perustettu ja rakennettu viittaamalleni apostoliselle perustalle, kestivät kaikkein ankarimmatkin kommunistien vainot tuhoutumatta, vaikka marttyyrien veri virtasi heidänkin keskuudessaan.
Nimikristillinen Ekumeeninen liike, joka on rakennettu ihmisjärjen sanelemalle humanistiselle perustalle, on jo lähtökohdistaan tuomittu hajoamaan.
Siunausta apostolisella pohjalla Yeshuassa!
- avauksen
teit
- ....
....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895